استودیوی Iron Galaxy پیشنهاد تهیه پورت نینتندو سوییچ Monster Hunter World را میدهد
عنوان Monster Hunter World که در اولین ماه از سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه شد، توانست از هماکنون به یکی از موفق ترین و بهترین عناوین سال تبدیل شود. این بازی سرگرم کننده و پر طرفدار نه تنها مورد توجه منتقدان قرار گرفت، بلکه آمار فروش جهانیاش ثابت کرد که بازیبازان نیز عاشق آن شدهاند. بازی Monster Hunter World هماکنون برای پلتفرم های پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان در دسترس قرار دارد و نسخه رایانه های شخصی نیز قرار است در ادامه سال منتشر شود اما جای خالی یک پلتفرم در این جا حس میشود و آن نینتندو سوییچ است. حتی پیش از عرضه بازی صحبت های زیادی برای عرضه نسخه سوییچ به میان آمد اما به نظر میرسید کپکام برنامه خاصی برای اجرایی شدن آن ندارد. از آن جایی که نینتندو سوییچ امروزه یک پلتفرم بسیار محبوب به شمار میرود، پورت کردن Monster Hunter World برای این کنسول ترکیبی میتواند سوددهی خوبی نیز برای کپکام داشته باشد. حال، به تازگی استودیوی Iron Galaxy پیشنهاد اجرایی کردن این کار را به کپکام داده است.
احتمالا بسیاری از شما آقای Adam Boyes را میشناسید. ایشان در سال های نه چندان دور به عنوان مدیر بخش ارتباطات ترد پارتی شرکت سونی کار میکردند و در واقع عضو مهمی از تیم پلیاستیشن به حساب میآمدند. قطعا حضور ایشان در صحنه های مختلف در مراسم های گوناگون را به یاد دارید. Adam Boyes هماکنون مدیر عامل استودیوی Iron Galaxy است که در شیکاگو واقع شده و به نظر میرسد به بازی پر طرفدار شرکت کپکام علاقه دارد. به تازگی آقای Boyes در توییتر به صورت شخصی به شرکت کپکام پیامی داده و علاقه خود را نسبت به عنوان Monster Hunter World آشکار کرده است.
Boyes قطعا این نکته را دریافته که پورت کردن بازی برای کنسول نینتندو سوییچ قطعا یک کار چالش برانگیز است اما توضیح میدهد که «این» دقیقا همان کاری است که استودیوی Iron Galaxy انجام میدهد؛ آن ها شرکت های ناشر را تشویق میکنند تا بتوانند یک فرصت از آن ها بگیرند و البته قول میدهند که آن ها را نا امید نکنند.
با این که احتمال رخ دادن این اتفاق، آن هم به صورت مکاتبهی توییتری کم و اندک است، اما قطعا جالب خواهد بود که ببینیم وظیفه انجام این کار بر عهده استودیوی Iron Galaxy قرار بگیرد. اگر بخواهیم به صورت دقیق و جزئی به قضیه نگاه کنیم، متوجه میشویم که Monster Hunter World عنوانی بسیار پرتقاضا از نظر فنی محسوب نمیشود و کنسول نینتندو سوییچ نیز توانسته از پس بسیاری از بازیهای بزرگ بربیاید. اما زمانی که به هوش مصنوعی پیشرفته و پیچیده بازی و همچنین اجزای سیستمیک آن نگاه میکنیم، متوجه میشویم که پورت کردن بازی برای نینتندو سوییچ قطعا کار مشکلی است.
اگر یادتان باشد، در همین ماه گذشته بود که رئیس و مدیر ارشد عملیات کپکام، آقای هاروهیرو سوجیموتو (Haruhiro Tsujimoto) در مورد دشواری های پورت بازی روی نینتندو سوییج صحبت کرده بود. ایشان در آن زمان توضیح دادند که پورت Monster Hunter World برای سوئیچ با در نظر گرفتن “شرایط مختلف” بسیار دشوار بوده و این کنسول نسبت به سایر کنسول های خانگی چه از لحاظ قابلیت ها و چه از لحاظ کاربران متفاوت است. شاید منظور آقای سوجیموتو از «شرایط مختلف»، علاوه بر مشکلاتی نظیر سخت افزار متفاوت و ساختار گوناگون، یک سری مشکلات قراردادی نیز باشد و شاید کپکام از ابتدا قرار بوده تا بازی برای نینتندو سوییچ منتشر نشود.
با همه این تفاسیر، باید منتظر بمانیم و ببینیم که سرانجام چه میشود. آیا کپکام به استودیوی Iron Galaxy اجازه فعالیت میدهد یا این که خودش ایدههایی را در سر دارد؟ عنوان Monster Hunter World هماکنون برای پلتفرم های پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان در دسترس است و این طور که اعلام شده نسخه رایانه های شخصی بازی در فصل پاییز سال جاری منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
نظرات
امیدوارم این نشه مثل پورت بتمن روی pc البته توی فروم های خارجی هم زیاد حرف درباره این موضوع بود خیلیا میگفتن تقصیر وارنر هست فقط ۲ ماه وقت داشتن پورت کنن بعضیا میگفتن تقصیر خودشون هست وقتی میدونستن نمیشه توی دو ماه بازی به این بزرگی و پیچیدگی رو پورت کنن نباید قبول میکردن در هر صورت امیدوارم که از اشتباهشون درس بگیرن این دفعه(اگه که کپکام قبول کنه) یه پورت مناسب ارائه بدن
واقعا منتظرشم
مانستر هانتر از هوش مصنوعی و انیمیشن های سنگین استفاده میکنه. جدا از اون تمام محیط بازی باید لود بشه و گرنه مثل بازی های قبل نقشه باید تکه تکه بشه. در ضمن موتور جدید کپکام ظاهراً خیلی بهینه نیست و بازی روی کنسول ها مشکلات پرفورمنس داره.
نیازی به پورت کردن این بازی نیست. کپکام در آینده حتماً یه بازی جداگانه برای سوییچ می سازه. مخصوصاً با توجه به محبوبیتی که این کنسول در ژاپن داره. اما اگر قراره این پورت انجام بشه، به نظرم پنیک باتن این کار رو انجام میده.