سازندگان Metro Exodus: ما عاشق به چالش کشیدن کارتهای گرافیک هستیم
بتازگی تهیهکننده استودیوی ۴A Games طی مصاحبهای اعلام داشتند که دوست دارند عنوان بعدی آنها همچنان بعنوان مرجعی جهت سنجش قدرت سختافزاری سیستمهای رایانهای در نظر گرفته شود.
سازنده اُکراینی Metro Exodus یعنی استودیوی ۴A Games امیدوار است تا عنوان در دست ساخت آنها همچنان سری Metro را بعنوان استانداردی برای سنجش توان سختافزاری سیستمهای رایانهای (بنچمارک) نگه دارد. ۴A Engine موتور بازیسازی سری Metro از سال ۲۰۱۰ تاکنون ثابت کرده که قدرت بالایی در خلق جلوههای بصری دارد. موتور بازیسازی مذکور طی سالهای گذشته دستخوش تغییر و تحولات بسیاری شده و نسخه سال ۲۰۱۵ این سری با نام Metro: Last Light همچنان بعنوان مرجعی جهت سنجش توان سختافزاری سیستمهای کامپیوتری استفاده میشود.
موارد ذکر شده چیزی است که استودیوی ۴A Games همیشه به آن افتخار میکرده، و همچنان در نظر دارند تا در آینده بتوانند آن را حفظ نمایند. بتازگی در جریان مصاحبهای که تهیهکننده استودیو آقای جان بلاچ (Jon Bloch) با وبسایت GameInformer داشتند، ایشان اظهار کردند که:
امیدوارم بتوانیم سری Metro را بعنوان مرجعی برای تخمین توان سختافزاری سیستمهای رایانهای (بنچمارک) نگه داریم. ما عاشق منفجر کردن کارتهای گرافیکی هستیم.
عنوان Metro Exodus قرار است در تاریخ نامشخصی در سال جاری برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر شود. قطعا انتظار میرود که این بازی همانند عناوین پیشین سری مرزهای گرافیکی را باری دیگر بواسطه استفاده از موشنکپچر کامل اجزای صورت در صحنههای سینمایی، رندرینگ برپایه فیزیک و همچنین سیستم نورپردازی؛ جابجا کند. بازی مذکور در ابتدا و در کنفرانس شرکت مایکروسافت در رویداد E3 سال ۲۰۱۷ معرفی شد، بنابراین باید انتظار این را داشت که برروی قدرت ۴K کنسول ایکسباکس وانایکس خیرهکننده به اجرا درآید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
مردونه مال رایانه شخصی به چالش نکشید خسته شدیم انقدر ارتقا سخت افزاری دادیم
پس اون بدبختی که سیستمش نمیکشه باید چیکار کنه بعدشم این به چالش کشیدن نیاز به یه حجم زیاد توی بازیها داره
اونی که سیستمش جزئیات الترا رو نمیکشه یه مقدار تنظیمات گرافیکی رو پایین میاره و بازی میکنه، کار سختیه؟
واقعا گرافیک مترو خوبه ولی در برابر گرافیک انچارتد ۴ حرفی برای گفتن نخواهد داشت
حرف از به چالش کشیدن میشه یاد کرایسیس میوفتم . هنوزم که هنوزه عکسای کرایسیس رو میبینم تشنج میکنم .لامصب خدای گرافیک بود با سه نسخه اصلی و یه نسخه فرعی.بی صبرانه منتظر روزیم که بیاد کاسه کوزه این جماعت پر ادعا رو جمع کنه.
این به چالش کشیدن هم اصول داره.کارت گرافیک باید با گرافیک بالا و بهینه سازی خوب به چالش کشیده بشه وگرنه بازی Tetris هم میتونه بدون بهینه سازی به چالش بکشه.
۴A GAMES جان بزن بترکون تورو خدا یه جوری شیره وان اکس رو بکش که زوزه بکشه موقع اجرای بازیت :inlove:
فقط اونوقت یه مشکلی پیش میاد… وان اکس م قدیمی میشه
نه حالا حالا ها جا داره از قدرت وان اکس استفاده کنن قدیمی ام شد خیالی نیست ۲ یا ۳ سال دیگه احتمالا مایکروسافت XBOX بعدی رو بده انشاالله باز میریم سمت اکس باکس بعدی فعلا تا ۲ سال دیگه کم نمیاره وان اکس
خوب… پول ش چی؟
قیمت بازی ا رفته بالا، قیمت کنسول م رفته بالا، دلار م که تا دو سه سال دیگه بالاتر میره
من انصافاً حیف م میاد پول بدم، بعد از دو یا سه سال ببینم پولی که دادم ارزش نداره…
حدّاقل امیدوارم اکس باکس و…. هیچی، ولش کن: به خاطر CPU ش، بعید میدونم بازی ا ی نسل بعد برای وان کس بیان
مگه تا ۲۰۱۵ برای ۳۶۰ بازی نمیامد؟؟؟ یعنی عملا ۲ سال بعد از نسل جدید
وان اکس هم همین قضیه تکرار میشه با این تفاوت که رزولوشن محدود میشه ولی فکر نمیکنم توی نرخ فریم توی رزولوشن پایین به مشکل بخورن همین الانش ویچر۳ – گیرز۴ – هیتمن – توم ریدر – دارن روی وان اکس ۶۰ فریم اجرا میشن در صورتی که سایر کنسول ها کاملا عاجز هستن از این نرخ فریم بالا همون CPU هم اورکلاک شده و ۳۱ درصد سریع تر از پردازنده های کنسول های فعلی هست و در حال حاضر بازی های زیادی روی وان اکس ۶۰ فریم و ۴K داینامیک هستن خلاصه که کسی وان اکس بگیره حالا حالا ها پشتیبانی میشه شک ندارم اما با شروع نسل بعد با رزولوشن پایین تر ساپورت میشه
درباره پول هم بلاخره سرگرمی خرج داره شخصی که سرگرمی اش گیم هست باید بدونه چطور برنامه ریزی کنه چرا که سرگرمی پر هزینه ای هست
محمدرضا جان یه نکته ای که وجود داره اینه که تو رزولوشن های بالاتر CPU تحت استرس کمتری قرار میگیره، برای مثال اگه یک بازی با رزولوشن ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم در ثانیه اجرا بشه پردازنده ی مرکزی تحت استرس بیشتری قرار میگیره تا زمانی که همون بازی با رزولوشن ۴K و ۳۰FPS اجرا بشه.
در واقع رزولوشن بالاتر فقط بار پردازش GPU-Based رو افزایش میده و هر چقدر GPU تحت استرس شدیدتری قرار بگیره CPU تحت لود کمتری خواهد بود و گلوگاه کمتر خواهد شد بین این دو پردازنده!
به طور خلاصه، اگه CPU بتونه یک بازی رو تو رزولوشن ۷۲۰p, 1080p یا هر رزولوشن دیگه ای بصورت ۶۰FPS اجرا کنه، در رزولوشن های بالاتر هم میتونه این کار رو بکنه و در واقع این GPU هست که تو رزولوشن ۴K نقش اساسی تر و بسیار مهمتری داره.
اون که اره میثم جان GPU در بحث رزولوشن حرف اول رو میزنه و مشخصا اطلاعات سخت افزاری من در حد شما نیست اما سوالی که اینجاست این هست که اگر فرض بر این بگیریم که نسل جدید اغاز شده و قراره بازی ها حالا یه تعدادی برای نسل حاضر به خصوص وان اکس بیان خب قراره چطور اجرا بشن؟؟ مطمئنن نسل بعد ۴K و ۶۰ فریم هست و اگر بخوان تعادل ایجاد بشه بین بازی ها پلتفرم ها به نظرت میتونن روی وان اکس ۴K و با نرخ فریم بالا پورت کنن؟ مثلا در نظر بگیر بازی جدید مایکروسافت برای کنسول جدید ۴K و ۶۰ فریم هست خب حالا بخواد همون رو برای وان اکس هم پورت کنه به نظرت چطور پورت میکنه رزولوشن رو کاهش میده یا نرخ فریم رو به نظر من فریم رو ۶۰ نگه میداره ولی رزولوشن رو کاهش میده حتی تا همون ۱۰۸۰P که بتونه از پس گرافیک در حد بالا بربیاد نظرت چیه؟
به خیلی مسائل بستگی داره و سناریوهای مختلفی رو میشه در نظر گرفت.
اگه کنسول های بعدی سونی و مایکروسافت کنسول های ۴۰۰ دلاری باشن و در سال ۲۰۲۰ عرضه بشن و از ریزمعماری Navi و Zen 2 برای APU استفاده کنن که محتمل ترین سناریو هست، احتمالا کنسول بعدی مایکروسافت چیزی حدود ۶۰-۸۰ درصد از OneX قوی تر خواهد بود.
همونطور که خودت گفتی به احتمال زیاد رزولوشن رو کاهش خواهند داد، اما خب بازی به بازی شاهد سناریوهای مختلفی خواهیم بود.
برای مثال اگه ۶۰-۸۰ درصد تفاوت قدرت پردازش گرافیکی رو ملاک قرار بدیم، اگه عنوانی روی کنسول بعدی بصورت ۴K/60FPS اجرا بشه احتمالا OneX اون بازی رو بصورت ۱۴۴۰p/60FPS یا ۱۰۸۰p/60FPS اجرا خواهد کرد. (اگر پردازنده ی مرکزی OneX گلوگاهی ایجاد نکنه)
علاوه بر تفاوت رزولوشن تفاوت در جزئیات گرافیکی هم وجود خواهد داشت.
در کل اگه من بخوام نظر خودم رو در مورد آینده ی OneX بگم، زیاد نگران نباش چون OneX قدرت کافی برای ارائه ی یک تجربه ی دلنشین و دلچسب رو تا ۲-۳ سال آینده خواهد داشت.
بر خلاف کنسول های پایه ی نسل هشت مثل X1 و PS4 که گاهی اوقات با تنظیمات Low پی سی و رزولوشن های بسیار پایین هم نمیتونند فریم ریت قابل قبولی بدن و دیگه واقعا X1 و PS4 معمولی عمرشون تموم شده و در ارائه ی یک تجربه ی مطلوب و دلچسب ناتوانن در اکثر بازی های AAA و سنگین.
ببخشید طولانی شد ولی نکته ی آخر هم این که به هیچ عنوان انتظار نداشته باش کنسول های نسل بعد بتونن تمام عناوین AAA و بزرگ رو بصورت ۴K/60FPS اجرا کنن.
و احتمالا اکثر عناوین سنگین ۴K/30FPS اجرا خواهند شد.
:yes: :yes:
دقیقا مطلب درستی گفتی و به خیلی مسائل دخیل میشه احتمال بالا همون رزولوشن محدود بشه حداقل در چند ماه اخیر تجربه نشون داده عناوین AAA و به خصوص با سطح گرافیکی بالا همون ۱۰۸۰P برای ارائه فریم بالا در نظر میگیرن نسل بعد هم باز اگر به قول شما ۶۰ فریم هدف گرفته بشه مجبورن با سطح گرافیک ها رزولوشن رو محدود کن و فریم رو حفظ کنن چون توی ۳۰ فریم که فکر نمیکنم وان اکس مشکل بخوره
درباره اینکه نسل بعد تماما ۴K و ۶۰ فریم باشه اره بازم نمیشه ۱۰۰درصد گفت ولی احتمالا که این بار سونی و مایکروسافت سیاست این نسل رو پیش نگیرن و از همون اول سخت افزار مناسب در نظر بگیرن حتی با قیمت پایه ۵۰۰ دلار فکر نمیکنم نسل بعد با قیمت ۴۰۰دلار شروع بشه اونم با این وضعیت فعلی
در نهایت ممنون که نظرت رو گفتی
منتظر به چالش کشیدن One X هستم یه گیم پلی خفن در E3 :inlove:
:-/
اره میتونی بهینه سازی نکنی و به بهانه گرافیک بالا این حرفارو بزنی
در حقیقت کارت های گرافیک موجود در بازار باید موتور گرافیکی شمارو به چالش بکشند
میخواسته از گرافیکش تعریف کنه ولی بیشتر اعصاب ادمو خورد میکنه
۴A games بازی ها ش رو بهینه رو PC میده بیرون
منتظریم داداچ
با رزولوشن ۷۲۰p روی one کبیر تجربش میکنم
فیل تو پاور
این بازی فقط باید رو تنظیمات گرافیکی بالا رو pcکبیر انجام داد،تازه شوتر هم هست و لذتی رو که بازی های شوتر روpcداره اصلا توکنسول نداره 😀 دلیلشم به من و اهل دل هاش مربوطه.
هر چیزی حال خودشو داره کسی نمیتونه بگه pc تو شوتر بهتره یا xbox یا ps یا مثلا ریسینگ تو xbox بهتره و از اینگونه حرفها من خودم از حدود ۵ سالگی تا ۱۹ سالگی pc گیمر بودم و الان ۱ ساله که طرف کنسولو گرفتم و واقعا هیچ فرقی نداره و حتی لذتشم بیشتر از pc در خیلی جاها
اتفاقا خیلی ها برای اینکه بازی های شوتر رو بهتر تجربه کنند میرن یکpcخوب میخرن،مثل این میمونه که من فیفا۲۰۱۸رو برایpcبخرم و بخوام با صفحه کلید بازی کنم 😐 قطعا نمیتونم ومجبور میشم یک دسته بازی تهیه کنم تا بتونم بازی رو بصورت حرفه ای بازی کنم 😎 پس شما باید بدونید که بازی های شوتر باpcخیلی بهتر از بازی های شوتری هست که توکنسول بازی کنی 😉
بازی های این استدیو همیشه از نظر گرافیکی جزو بهترین ها بودن !..از این نظر فکر نمی کنم که این استدیو مشکلی داشته باشه فقط امیدوارم یک مقدار روی گان پلی بیشتر کار کنن و صدای اسلحه ها هم یک مقدار بهتر یا سنگین تر شده باشه.
با این اوضاع در آینده ای نه چندان دور دیگه gtx1080 هم جوابگو نیست
احتمالا نسل بعد این کارت بشه مدیوم با این وضع گرافیک های سرسام اور 😐
فک نکنم gtx980 تا همین پارسال داشت بازیارو رو high-ultraاجرا میکرد.
همین الانش هم metro last light redux با کارت گرافیک gtx 1080 اولین مپ dlc ررو داره ۴۶ تا ۵۸ فریم میده msaa4x وای بحال این بازی که داره پیشاپیش میگه sli حاظر کنید 🙂
بهترین جایگزین ممکن برای استالکر
امیدوارم استودیو gsc هم به فکر ساخت استالکر دو باشه
این بازی رو باید فقط رو وان اکس رفت رو یه تلویزیون ۴k HDR .
بقیه کنسول ها اپ اسکیلی هستن و اون لذت رو نداره
بله اصن باید هم شرکت نینتندو و هم سونی کارو بارو تعطیل کنن سبزی فروشی بزنن فقط اجازه بدن مایکروسافت با بازی های نابش و گرافیک خیره کنندش بازارو بگیره