اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم

سعید آقابابایی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

بازی های هیدتا میازاکی هر کدام برای خود یک دنیای بسیار بسیار پیچیده با کلی قوانین نانوشته و شخصیت های عجیب و وقایع غیر منتظره هستند و گاهی حتی کوچکترین حرکات بازیباز و یا حتی گذشتن از کنار یک صدا یا یک چاه بدون توجه به آن بعدا منجر به عواقبی جذاب یا از بین رفتن شانس اتمام خط داستانی یک شخصیت و … خواهد شد. بازی های میازاکی فارغ از این که نامشان Demon’s Souls است یا Dark souls  و یا Bloodborne همگی دنیایی خیلی خیلی پیچیده تر از چیزی که به نظر می رسد دارند و پیچیدگی مراحل بازی حتی نصف آن پیچیدگی کلی و رمز و رازهایی که در پس تمامی بخش های دنیای این بازی ها خوابیده و مخفی شده اند را نیز ندارند و در این بازی ها مهم بخش هایی نیست که می بینید بلکه مهم تر مواردی است که نمی بینید. رازهایی که وقتی آن ها را در می یابید تازه می فهمید که فقط و فقط یک نابغه می تواند چنین پیچ و تاب و عواقب و روابط شخصیت ها و … را در یک بازی بگنجاند آن هم با درصد خطای تقریبا صفر. در واقع باید گفت یکی دو بار اولی که خودتان این بازی های را تجربه می کنید به کنار، ولی مهم تر دفعاتی است که باید به راهنماهای بازی و … مراجعه کنید و تازه در می یابید که “عجب!! پس اینجا این بود قضیه اش!! پس این شخصیته واسه این بود که دیگه پیداش نشد!!” و بسیاری “آهان!!” های دیگر که به شما می گویند هنوز در نیمی از عمق دنیای بازی هم فرو نرفته اید. به واقع بدون راهنما و گشت و گذار در اینترنت تقریبا محال است که بتوانید سری سولز و بلادبورن را صد در صد کنید و کل رمز و رازهای آن را بفهمید. به همین دلیل هم نیاز خیلی زیادی در این بازی ها به یک راهنمای جامع حس می شود. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که با این سری بیگانه هستند و یا زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی ها را کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

برخیز و آتش بیافروز مبارز خاکستر…

 افرادی نیز که در این بازی ها حرفه ای هستند هم بالاخره نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و حتی خود بنده مثلا در بار چهارم که سراغ دارک سولز ۳ رفتم و راهنماها را چک کردم تازه فهمیدم کلی از موارد بازی بوده که من نمی دانسته ام و پایان مخفی و … برای خودشان داستان و خطی مخصوص دارند. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای سری سولز چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال این سری بروند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و درخواست های شما عزیزان، تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Dark Souls III دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم. لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Dark Souls III برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III

 قصد داریم تا این راهنما را که به دلیل درخواست های مکرر شما نگارش می گردد با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا بسیار حجم و مطلب بیشتری نسبت به بلادبورن خواهد داشت زیرا بسیار طولانی تر است و دی ال سی های بازی را هم در بر خواهد گرفت. در این راهنما هیچ هیچ سنگ و آیتم ارتقایی پنهان نمی ماند، هیچ منطقه مخفی پنهان نخواهد ماند و هیچ باس مخفی زنده نمی ماند، تمامی گنج های ارزشمند و سلاح ها و زره ها و شخصیت ها و… کشف می شوند و حتی در انتها به دی ال سی های بازی نیز خواهیم پرداخت. Dark Souls III در ابتدا نسبت به بازی های قبلی کمی آسان تر شروع می شود ولی درجه سختی ناگهان با صورت تصاعدی در بازی بالا می رود و دنیای در ابتدا خطی بازی، چندین و چند شاخه می شود. به کدام مسیر باید بروید؟ چطور باید بروید؟ کجا می توانید یک شمشیر بی نظیر پیدا کنید؟ اون چه موجودیه که مدام داره شما رو میکشه؟ اون باس لعنتی رو چطوری بکشم؟ حلقه های قدرتمند بازی کجا هستن؟ پاسخ های شما همگی اینجاست. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با سیزدهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III  با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

یک نقشه خلاصه ولی بسیار گویا و مفید از مسیر پیشروی در بازی و مناطق مهم

  • از Halfway Fortress به سمت Crucifixion Woods

از بونفایر Halfway Fortress به بعد جایی است که دارک سولز ۳ کم کم شوخی را با شما کنار می گذارد و و از مسیر خطی که تاکنون داشته خارج می شود و شروع چند مسیره شدن و دادن حق انتخاب به شما می کند. اما نگران نباشید؛ اگر با ما پیش بیایید تمام آن ها را بدون حتی یک مورد جا افتادن، برای شما توضیح خواهیم داد. در ابتدای این بخش بگویم که در این منطقه که خواهیم رفت یک روح مهاجم لعنتی به نام Yellowfinger Heysel پرسه می زند که سعی کنید حتما یک بار او را بکشید و اگر هم خواستید از کسی کمک بگرید و او را بکشید تا کلاه با حالش را به دست آورید!

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

yokel ها دشمنانی که از تنه های درخت و چوب به عنوان سلاح هایی بلند استفاده می کنند که مراقب حملاتشان باشید و اگر با دقت باشید زیاد سخت نیستند.

از بونفایر جلو بروید و می بینید که به یک منطقه خیلی بزرگ مرداب مانند می رسید که پر از درخت و خرچنگ های عظیم و دشمنانی که از تنه های درخت و چوب به عنوان سلاح هایی بلند استفاده می کنند که مراقب حملاتشان باشید و اگر با دقت باشید زیاد سخت نیستند. کمی که جلوتر به سمت چپ بروید دو تا از همین دشمنان که yokel نام دارند شما را می بینند و حمله می کنند که آن ها را بکشید. در منطقه ای که کمی پایین تر و در آغاز مرداب می بینید کلی از این دشمنان در حال پرسه زدن هستند. آرام جلو بروید و هر کدام را که می آیند از پای در آورید تا بعدا ناگهان غافلگیرتان نکنند. اصلا مسیر مستقیم را نروید به وسط بخش مرداب زیرا خرچنگ های عظیم اینجا هستند که با تیر هم نمی توانید آن ها را بکشید و فقط به آنها آسیب می زنید و سپس آنها می روند به زیر مرداب. اکثر آیتم های اینجا Green Blossom هستند ولی یک Grass Crest Shield هم تقریبا نزدیک به همین آغاز مرداب وجود دارد که می ارزد آن را بردارید و زود برگردید عقب.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

crucifixion victim دشمنانی چشم قرمز بسیار سریع و بسیار هم تهاجمی و کشنده هستند. مبارزه با آن ها کنار دشمنان دیگر کار اصلا آسانی نیست. اینها ابتدا روی زمین نشسته اند و اگر آرام بروید پشتشان می توانید همان اول کلی از خط سلامتیشان را ببرید تا راحت تر شوید

خب حالا برویم سراغ مسیر پیشروی. در همین پایین بخش شیبدار که رسیدید به آغاز مرداب و دشمنان را کشتید، به راست بپیچید و دقیقا مسیر کنار دیواره این بخش را دنبال کنید. جلوتر در گوشه این منطقه یک سگ و یک yokel را بکشید و آیتم Titanite Shard را بردارید. حالا برگردید دقیقا به جایی که از بونفایر مستقیم آمدید و به چپ پیچیدید و دشمنان را کشتید. این بار ولی دیگر به چپ نروید و مسیر بونفایر را مستقیم بیایید جلو و می بینید که چند لبه زیر شما هستند که یکی یکی می توانید روی آنها بپرید. در روی لبه دوم Soul of an Unknown Traveller را بردارید و بپرید پایین و می بینید که دقیقا می رسید به همان بخشی که سگ و دشمن را کشتید. دشمنان دیگری که در این منطقه زیاد هستند یک سری قارچ های زاغارت به نام mushroom beetle هستند!! اینها بسیار آهسته حرکت می کنند و کشتنشان خیلی آسان است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

چه خلوت و سکوت دروغینی…

از جایی که پایین پریدید و قبلا سگ و دشمن را کشتیم، دقیقا دیواره سمت راست این منطقه مرداب را دنبال کنید و جلو بروید و کمی جلوتر چندین قارچ را بکشید. اما متاسفانه اینجا یک دشمن crucifixion victim نیز وجود دارد. این دشمنان چشم قرمز بسیار سریع هستند و بسیار هم تهاجمی و کشنده. مبارزه با آن ها کنار دشمنان دیگر کار اصلا آسانی نیست. اینها ابتدا روی زمین نشسته اند و اگر آرام بروید پشتشان می توانید همان اول کلی از خط سلامتیشان را ببرید تا راحت تر شوید. به هر حال این دشمن را شکست دهید و مراقب باشید در نبرد با او به وسط مرداب نروید و تا می توانید هی برگردید عقب جایی که قارچ ها را کشتید. سپس دوباره مسیر مستقیم از کنار دیواره راست بخش مرداب را ادامه دهید به جلو. مقداری جلوتر ۳ قارچ دیگر را بکشید و یک crucifixion victim دیگر نیز در انتظارتان است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

اصلا بی هوا به وسط بخش مرداب نروید زیرا خرچنگ های عظیم اینجا هستند که با تیر هم نمی توانید آن ها را از دور بکشید و فقط به آنها آسیب می زنید و سپس آنها می روند به زیر مرداب.

آن ها را شکست دهید و وارد درب کوچکی که می بینید شوید و داخل بخش اتاق مانند، در سمت راست درب قفل و خزنده بزرگی که پشت آن است را بی خیال شوید و به تنها مسیر یعنی چپ بروید. اینجا اگر جلوتر را نگاه کنید یک dark knight یا شوالیه سیاه قدرتمند را خواهید دید. این مبارزه خیلی خیلی اکنون سخت است و احتمال مردنتان زیاد است اما می توانید روشی نامردی بزنید! اصلا جلو نروید که او شما را ببیند و تا وارد این بخش شدید به سمت راست بروید و از کنار نرده ها مسیر را جلو بروید که یک دیوار باعث می شود او شما را نبیند و به بخشی می رسد که طبقه بالای شوالیه است و اینجا ست کامل Sellsword gear را بردارید. سپس از این بالا یک تیر به پشت سر شوالبه بزنید و دیگر هیچ کار نکنید و بایستید. معمولا او نصف راه را می اید که به شما برسد و دوباره بر می گردد سر جایش که شما دقیقا همین کار را تکرار نمایید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

وقتی میگن تو نور چشم منی یعنی منظورش این ادامه نور قرمزه که از چشم اینا میاد بیرون!!

اگر دیدید جدی دارد به شما می رسد از لبه پایین بپرید و از جایی که او ابتدا ایستاده بود مسیر را برگردید به اتاقی که از آن وارد این بخش شدید. سپس دوباره وقتی او برگشت سرجایش این کار را ادامه دهید تا شوالیه کشته شود. سپس از جایی که او بود جلو بروید و آیتم Sellsword Twinblades را بردارید و جلوتر هم آیتم کلیدی Farron Coal را بردارید. این آیتم را بعدا به آندره آهنگر در فایرلینک شراین بدهید تا آپگریدهای Sharp, Heavy و Poison را برای شما باز کند. حالا کلا برگردید و بروید جایی که اول این منطقه از بونفایر از سطح شیبدار پایین آمدیم و گفتیم به راست بروید و دیوار راست را دنبال کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

بدو باریکلاا!!!

این بار در پایین سطح سیبدار بچسبید به دیواره سمت چپ این منطقه و مسیر را دنبال کنید تا به بخشی برسید که ۴ قارچ را بکشید. در ادامه این مسیر Titanite Shard را بردارید. دوراه چپ را ادامه دهید تا به مسیر باریکی برسید که آنجا باید ۷ قارچ را بکشید و سپس دو قارچ دیگر و یک yokel را از پای در آورید. در این بخش و لابلای درخت هایی که اینجا هستند لااقل ۳ عدد yokel دیگر و یک سگ را نیز باید بکشید. سپس این بخش و لای درخت ها را بگردید و Titanite Shard و همین طور Twin Dragon Greatshield را بردارید. در نزدیک ستون های سنگی که اینجا می بینید هم Fading Soul را بردارید. از بخش وسط ستون های سنگی رد شوید و کمی جلوتر به صورت نیم دایره به راست بچرخید و جلوتر بونفایر Crucifixion Woods bonfire را روشن نمایید. هدف بعدی ما رسیدن به Crystal Sage است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

یک مبارزه سخت که اگر نمی خواهید واردش شوید از روش نامردی استفاده کنید!!

  • از Crucifixion Woods به سمت Crystal Sage

در حالتی که کنار بونفایر رو به مرداب ایستاده اید به سمت چپ بپیچید و مسیر را جلو بروید تا به یک ساختمان بزرگ برسید. در اینجا قبل از ورود به ساختمان دو عدد yokel را بکشید. سپس ساختمان را به جهت عقربه های ساعت دور بزنید  تا به یک صخره برسید و اینجا دو عدد yokel دیگر را بکشید. اگر جلوتر پایین صخره را نگاه کنید که یک آتش روشن است، دو عدد crucifixion victim می بینید. از این بالا می توانید آنها را با تیر به سمت خود بکشانید و از پای در آورید زیرا به شما نمی رسند. سپس پایین بروید و از نزدیک آتش Ember و در گوشه این منطقه هم Estus Shard را بردارید. خب حالا دور بزنید و برگردید جایی که از بونفایر رسیدیم به ساختمان و گفتیم وارد نشوید و از دور آن رفتیم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

اصلا جلو نروید که شوالیه پایین پله ها شما را ببیند و تا وارد این بخش شدید به سمت راست بروید و از کنار نرده ها مسیر را جلو بروید که یک دیوار باعث می شود او شما را نبیند و به بخشی می رسد که طبقه بالای شوالیه است و اینجا ست کامل Sellsword gear را بردارید. سپس از این بالا یک تیر به پشت سر شوالیه بزنید و دیگر هیچ کار نکنید و بایستید. معمولا او نصف راه را می آید که به شما برسد و دوباره بر می گردد سر جایش که شما دقیقا همین کار را تکرار نمایید.

این بار وارد بخش ساختمانی شوید. اکثر دشمنانی که اینجا هستند غیر فعال هستند. پس خیلی زود overseer را بکشید تا آن ها را فعال نکنید!! همچنین یک دشمن spell caster نیز اینجاست که آن را نیز به فنا بدهید! در همین بخش و در گوشه آن، Heretic’s Staff را بردارید. حالا از پله ها بالا بروید و از در ادامه از روی یک پل کوچک رد شوید. داخل دربی که وارد می شوید یک shield grunt منتظرتان است که او را بکشید. حالا ۳ راه دارید. مستقیم و چپ و راست. ابتدا به راست بروید و راهرو را دنبال کنید. ناگهان یک lizard می بینید که زود به جهت مخالف در می رود. دنبالش کنید و او را بکشید. مراقب باشید که در دربی که جلوتر سمت راستتان است یک grunt حمله می کند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

از آن مناطقی که نوشتن راهنمایش خیلی سخت است.. خدایی سخت است!! بگین دمت گرم!!

او را هم بکشید ولی فعلا بی خیال رفتن به سمت راست شوید چون بعدا بر می گردیم. دوباره بروید جایی که ۳ راه داشتیم. این بار باید مسیر مستقیم در اتاق دوطبقه بزرگ را پاکسازی کنیم. اینجا در این اتاق مراقب یک گودال هم باشید که شما را پرت میکند در آغوش یک crucifixion victim!! در این اتاق یک spell caster را بکشید و یک spell caster خیلی قدرتمندتر نیز وجود دارد که او را نیز باید از پای در آورید. همچنین ۳ عدد grunt هم گوشه و کنار این اتاق و پشت ستون های سنگی و .. هستند که آن ها را نیز به فنا دهید. اگر شخصیت دور زن و اسنایپر دارید می توانید از همان دهانه ااق شروع کنید و یکی یکی دشمنان spell caster و دیگران را به که به سمت شما می آیند و .. را از پای در آورید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

یک آیتم مهم و تعیین کننده.

اگر هم مبارز نزدیک هستید بهتر است بروید در اتاق و grunt ها را بیرون بکشید و بیاورید در راهروی بیرون اتاق بکشید تا از شر جادوهای دشمنان راحت باشید و سپس به اتاق بروید و جادوگران را بکشید. وقتی اتاق را امن کردید برگردید دم ورودی اتاق و تنها مسیری که نرفتیم یعنی چپ را بروید. بچسبید به سمت راست و پایین بپرید و جلوتر پله هایی را می بینید که بالا می روند. بالای پله ها می بینید که در طبقه دوم اتاقی که قبل تر پاکسازی کردیم هستید. اینجا شما یک شخصیت NPC به نام Orbeck of Vinheim را می بینید که شخصیت مهمی هم هست. اینجا بدانید که باید تعداد intelligence شما ۱۰ یا بالاتر باشد تا بتوانید از او بخواهید که جادوهای بیشتری به شما یاد دهد و او را به فایرلینک شراین بفرستید. اگر شخصیتتان کمتر از ۱۰ امتیاز Intelligence دارد می توانید با استفاده از حلقه Scholar Ring آن را به ۱۰ برسانید و با Orbeck of Vinheim صحبت کنید تا به Firelink Shrine برود و دیگر پس از رفتن به آن جا برایش اهمیتی ندارد که شما چند امتیاز Intelligence دارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

برو بابا.. میدونی من کیا رو زدم!!

با او صحبت کنید و به او قول دهید که هر کتیبه جدیدی که پیدا کنید برای او می برید تا وی به فایرلینک شراین منتقل شود. از این طبقه به بخش دیگر طبقه دوم اتاق بروید و یک پله های شکسته می بینید که روی آن ها Blue Bug Pellet را بردارید. حالا بپرید پایین در اتاق پاکسازی شده و به تنها خروجی که دقیقا روبروی ورودی اتاق است بروید و مسیر را کمی جلوتر ادامه دهید تا به ورودی یک منطقه بزرگ برسید. مشخص است که جلوتر در آن منطقه باس فایت است. در قسمت بعدی این باس فایت که Crystal Sage نام دارد و ادامه مسیر را برای شما شرح خواهیم داد. در اینجا با توجه به ملاقات با شخصیت Orbeck of Vinheim و روند داستانی که او دارد و حتی در خط داستانی یکی دیگر از شخصیت ها نیز نقش دارد، توضیحات کامل Orbeck of Vinheim را برای شما قرار می دهیم تا بیشتر با او آشنا شوید و بدانید که در ادامه چه مسیری را باید با وی طی کنید و چه مواردی را نباید از دست دهید (زیرا ممکن است اشتباهات شما حتی در اولین برخوردی که با او دارید، باعث شوید تا وی ناپدید شود و دیگر او را نبینید) و به این شکل آشنایی کاملی با وی و روند داستانی او مانند دیگر شخصیت هایی که تاکنون دیده ایم پیدا نمایید.

dark souls iii orbeck

نخستین محلی که Orbeck of Vinheim را ملاقات خواهید کرد.

Orbeck of Vinheim یکی از شخصیت های جالب در عنوان دارک سولز ۳ است و از این جهت وی را در مقالات اولیه برای شما در نظر گرفتم که ممکن است با اشتباهات شما حتی در اولین برخوردی که با او دارید، باعث شوید تا وی ناپدید شود و دیگر او را نبینید و بنابراین قادر به انجام خط ماموریت و داستانی او نباشید. ابتدا با توضیحاتی کلی به مانند همیشه در مورد این شخصیت مطلب را آغاز می کنیم.

  • وی فروشنده انواع Sorcery ها در بازی است.
  • کتیبه ها (Scroll) را از شما می پذیرد که شامل Golden Scroll ،Sage’s Scroll, Logan’s Scroll و Crystal Scroll هستند و با دادن هر کدام به او تعداد جدیدی جادو به فروشگاه او اضافه می شوند.
  • برای مبارزه با Lothric, Younger Prince می توانید وی را احضار کنید.
  • به شما Gesture (حالت) “Silent Ally” را می دهد.
  • به شما حلفه های Young Dragon Ring و Slumbering Dragoncrest Ring را می دهد.
  • از ست لباس Clandestine Set استفاده می کند.
dark souls 3 orbeck of vinheim 1024x581

اینجا و در بار اول صحبت کردن با وی باید حداقل ۱۰ امتیاز Intelligence داشته باشید

محل پبدا کردن Orbeck of Vinheim:

شما می توانبد این شخصیت را در منطقه Road of Sacrifices و در طبقه دوم ساختمان خرابه ای که درست قبل از مبارزه با باس Crystal Sage نزدیک بونفایر Crucifixion Woods قرار دارد پیدا کنید. هنگامی که وارد این ساختمان می شوید پس از رد کردن اولین اتاق به منطقه ای می رسید که دشمنی پشت به شما ایستاده است و ۴ درب در این بخش وجود دارند که یکی از آن ها یه طبقه دوم ساختمان می رسد که Orbeck of Vinheim در آن قرار دارد. در اینجا دقت داشته باشید که اگر با وی صحبت کنید در حالی که شخصیتتان کمتر از ۱۰ امتیاز Intelligence داشته باشد وی برای همیشه ناپدید می شود و فقط در صورتی که حداقل ۱۰ امتیاز Intelligence داشته باشید و با او صحبت کنید، وی به Firelink Shrine می رود و می توانید روند داستانی وی را دنبال کنید.

نکته: اگر شخصیتتان کمتر از ۱۰ امتیاز Intelligence دارد می توانید با استفاده از حلقه Scholar Ring آن را به ۱۰ برسانید و با Orbeck of Vinheim صحبت کنید تا به Firelink Shrine برود و دیگر پس از رفتن به آن جا برایش اهمیتی ندارد که شما چند امتیاز Intelligence دارید.

dark souls 3 schriftrollen an orbeck

orbeck در Firelink Shrine در سمت چپ پیرمرد آهنگر، در منطقه پایین پله ها می نشیند.

خط داستانی Orbeck of Vinheim:

وقتی که برای اولین بار با وی صحبت کردید و او به Firelink Shrine منتقل شد، اگر شخصیت  Yuria نیز در آن جا باشد از شما می خواهد که Orbeck of Vinheim را بکشید و اگر برای او خاکستر Orbeck را ببرید به شما  Morion Blade را خواهد داد. اگر می خواهید خط داستانی Orbeck of Vinheim را ادامه دهید و با دادن کتیبه های مختلف به او جادوهای جدید یاد بگیرید، این کار را نکنید. زیرا که در نهایت طی روند داستانی و به طور طبیعی Orbeck خواهد مرد و می توانید خاکستر وی را به Yuria بدهید و شمشیر را بگیرید تا همه راضی باشند!

مرحله اول: بعد از این که از Orbeck of Vinheim بیشتر از ۳ جادو خریدید با وی صحبت کنید و اگر یک کتیبه به او بدهید (و از هر کلاسی غیر جادوگرها و ساحره ها باشید) وی از شما تشکر می کند و آیتم حلقه Young Dragon Ring را به شما می دهد.

مرحله دوم: بعد از این که از وی Farron Flashsword, Pestilent Mercury, Aural Decoy و Spook را خریدید با وی صحبت کنید و او این بار به شما Slumbering Dragoncrest Ring و Gesture (حالت) “Silent Ally” را می دهد.

orbeck of vinheim0

موراد گفته شده در متن را رعایت کنید وگرنه وی برای همیشه ناپدید خواهد شد و نمیتوانید خط داستانی او را دنیال کنید.

مرحله سوم: دقت کنید که اگر پس از آمدن Orbeck به Firelink Shrine، شما باس Abyss Watchers (کشتن این باس به تنهایی کافیست) یا ۴ باس دیگر (مهم نیست کدام باس، فقط باید ۴ تا باشند) زا بکشید در حالی که حتی یک کتیبه هم به Orbeck of Vinheim نداده اید، وی برای همیشه ناپدید خواهد شد. دادن یک کتیبه به او برای ناپدید نشدن وی کفایت می کند. توجه داشته باشید که اگر وی از بازی ناپدید شود، علاوه بر این که نمی توانید خاکستر او را به دست آورید، بلکه خط داستانی شخصیت Yuria of Londor’s نیز قطع می شود.

مرحله چهارم: زمانی که تمام کتیبه ها را به او دادید و تمامی جادوهای وی را خریدید، وی دیگر شما را به عنوان یک دوست و یک ساحره قدرتمند می شناسد. سپس وی Firelink Shrine را ترک می کند و بعد از این که یک باس دیگر را کشتید، می توانید Orbeck را برای باس فایت Lothric, Younger Prince احضار کنید و نشان احضار وی نیز درست بیرون از درب دو دهنه بزرگی است که به مه باس می رسد. همچنین شما باید حتما باس Curse-Rotted Greatwood را کشته باشید تا این نشان را ببینید.

orbeckdead

اخرین مرحله خط داستانی Orbeck که مرگ وی ختم می شود و می توانید خاکستر او را بردارید.

مرحله پنجم: بعد از شکست دادن Lothric, Younger Prince، شما جسد Orbeck of Vinheim را که بر روی یک صندلی در طبقه بالای منطقه Grand Archives نشسته است خواهید یافت، در طیقه دوم محلی که ۴ عدد از دشمنان جادوگر سر شمعی حضور دارند. از روی جسد وی می توان خاکستر او را برداشت.

نکته: اگر شما قبل از باس فایت Lothric, Younger Prince تمام جادوهای او را نخریده باشید، وی در Firelink Shrine می ماند و نمی میرد. توجه داشته باشید که اگر مثلا در یک بار تمام کردن بازی تمام کتیبه ها را به وی داده باشید و همه جادو هایش را خریده باشید، در دفعات بعدی بازی کردن مثل NG+ و … هم وقتی با وی صحبت کنید دوباره مسیر مرگ او رقم خواهد خورد. بنابراین اگر در دفعات بعد بازی خود می خواهید  Orbeck در Firelink Shrine بماند و کشته نشود یکی از جادوهای خود که اصلا از آن استفاده ندارید را بفروشید تا در لیست شما نباشد و Orbeck of Vinheim کشته نشود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

باس فایت Crystal Sage

در قسمت بعدی باس فایت Crystal Sage و ادامه مسیر را برای شما شرح خواهیم داد

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مازیار گفت:

    باز هم مثل همیشه عالی بود خیلی ممنونم از جناب آقابابایی :yes: دوستان تو دارک سولز۲به مشکل برخوردم قدرت ضربات شمشیرم ضعیف شده و وقتی به زامبی ها ضربه میزنم هیچ اتفاقی براشون نمی افته اگه میشه بگین باید چیکار کنم 🙁

  • mehrdadPS گفت:

    سعید جان خسته نباشی واقعا فقط تایپ این مطلب عشق و علاقه به دنیای تمام نشدنی بازی می خواد چه برسه به جمع آوری ، ویرایش ، پیدا کردن gif برای مطلب و…. مرسی و خسته نباشی با اینکه تغریبا یک سال پیش این بازی رو پلات کردم ولی مطالبتون خیلی عالیه و واقعا کامل و عالی بازی رو توضیح دادین

  • keyarmin گفت:

    واقعا ممنون.من دارم تک تک اینارو استفاده میکنم.من خودم دارکسولز دوبار رفتم ولی اخرش شعله بونفایر روشن نشد الان دارم با راهنمایی شما میرم :laugh: :bomb: به امید پلاتینیوم :inlove: :inlove:

  • میتونی آپگریدش کنی شمشیر رو
    یا strengh ات رو آپگرید کنی
    یا شاید هم شمشیرت تیز بودنش رو از دست داده(با repair کردن درست میشه)

  • با سلام خدمت آقا سعید آقابابایی عزیز ببخشید میخواستم بدونم شما که بازی Borderlands The Handsome Collection رو تجربه کردین،آیا دی ال سی های این بازی رو باید دانلود کرد یا اینکه میتونین بدون دانلود دی ال سی های بازی رو تجربه کنیم؟

    • Persian LORD گفت:

      سلام دوست عزیز بازی بسیار عالی در صورت co op با رفقا وگرنه خیلی حال نمیده بدون دی ال سی اجرا میکنه

    • سلام و عرض ادب خدمت شما.
      بله من در نسل هشتم خیلی زود گرفتم این بازی رو و هم نسخه نسل هشتمی شماره ۲ و هم pre Sequel رو رفتم که خب قطعا ۲ خیلی خیلی بهتره.
      تمام دی ال سی های بسیار پر تعداد بازی در این نسخه وجود داره و دانلود لازم نداره. همه چیز در خود بازی هست. البته من دیجیتالی گرفتم بازی رو.
      تجربه بازی واقعا فوق العاده است و یک شوتر نقش افرینی عالیه

  • همچنین از دوستان گیم فایی عذر میخوام که سوال بی ربط میپرسم :lashes:

  • Mostafa_fth گفت:

    واقعا خسته نباشید آقا سعید واقعا راهنمایى ها خیلى کامل و خیلى جذاب انجام میشه من به شخصه واقعا لذت میبرم .. ولى جاى حساس تموم شد راهنمایى من نمیدونم الان چیکار کنم برم میترسم مارى کنم مه خط داستانى بازى رو از دست بدم

  • خیلی ممنون از آقا سعید عزیز به خاطر پاسخگویی موفق باشید

  • خیلی ممنون از آقا سعید عزیز به خاطر پاسخگویی سریعتون

  • سلام و خسته نباشید به دوست خوبم آقا سعید گل و تمام تیم زحمت کش گیمفا و صد البته دوستان گیمفایی خسته نباشید و امید وارم از لحظه لحظه زندگیتون لذت ببرید …
    اصلا تمام مقالاتت یه طرف این راهنما ها یه طرف دمت گرم آقا سعید واقعا مدیون شما هستیم بابت این مقالات خوب و راهنماهای جذاب … کار سختیه واقعا!
    من وقتی دیدم پشت سر هم داره راهنما ها میاد (ds3 منظورمه ) و هرکدومو میخوندم نتونستم طاقت بیارم بالاخره خریدم ds3 رو برا ps4 تا یبار هم روی کنسول و البته با راهنمای شما تموم کنم …
    اتفاقا منم تو فکرم بود چطوری میتونید تو این منطقه یه راهنمایی بکنید که طرف گمراه نشه( Crucifixion Woods به بعد )بعد دیدم که نبابا اصلا فکر کردن نمیخواد بالاخره نویسندش سعید آقا بابایه و قانع شدم و الان هم دیدم که به بهترین نحوه ممکن تا Crystal Sage راهنمایی کردید…
    جدا از بخش راهنمایی آقا سعید یه پیشنهادی داشتم میگم چطوره بازی مثل Horizon رو مثلا شروع کنم به نوشتن راهنمایی مراحل اصلی فعلا تا بخش اخر Main quest ها چون یسری ها اصلا این بازی رو تجربه نکردند تو دوستان خودم (معمولا کسایی که با نقش آفرینی غریبن این بازی رو انجام ندادن)شاید با این راهنمایی راحت تر بشه کارشون البته در word بنویسم مثلا به صورت pdf هم قرار بدم برای شما (هم word هم pdf )تا حالا اگر خواستید چیزی بهش اضافه کنید یا کم کنید … (ویچر خیلی خیلی تعداد آیتم های بالایی داره و واقعا هنوز که هنوزه خیلیاشو نتونستم بدست بیارم برای همین اونو انتخاب نکردم اما برای Horizon میشه خیلی راحت Main quest هارو نوشت یه جاهایی هم برای بهترین اسلحه و … کمک کرد ” تازه نسخه complete رو گرفتم با زمان شروع دوباره خودم هم برابر میشه…
    در پناه حق یا علی

  • ........ گفت:

    آقا سعید این قسمتو آدم تو بازی گم می‌کنه ! چه برسه براش راهنما هم بنویسید. تازه از اینجا بد تر farron keep هست. خدا بدادتون برسه. به اندازه یک امتحان عربی سال سوم دبیرستان سخته. خیلی هم سخته. هرچقدر بخودم فشار میارم چطور قراره بنویسیدش میمونم.
    ممنون بابت این راهنمایی.

  • Mr.wake گفت:

    سلام و خسته نباشد،
    دوستان این قضیه ۴ امین آیتم تر بالا چیه ، واسه من خالیه، سمت راست که شمشیر ، چپ سپر، پایین اسپل ولی بالایی رو نمیدونم چیکار کنم که پر بشه! ?:-)

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سیزدهم - گیمفا