فروش کلی Final Fantasy XV به ۷ میلیون نسخه رسید - گیمفا
فروش کلی Final Fantasy XV به ۷ میلیون نسخه رسید - گیمفا
فروش کلی Final Fantasy XV به ۷ میلیون نسخه رسید - گیمفا
فروش کلی Final Fantasy XV به ۷ میلیون نسخه رسید - گیمفا

فروش کلی Final Fantasy XV به ۷ میلیون نسخه رسید

شایان مددی
۲۳:۳۴ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
فروش کلی Final Fantasy XV به ۷ میلیون نسخه رسید - گیمفا

توسعه‌ی Final Fantasy XV بیش از ۱۰ سال زمان برد و عملکرد آن نقشی حیاتی و تعیین‌کننده‌ در آینده‌ی سری داشت و خوشبختانه، تاکنون توانسته است امتحانات اسکوئر اینکس را به خوبی پشت سر بگذارد.

کارگردان Final Fantasy XV یعنی هاجیمه تاباتا در گفت و گو با ۴Gamer اعلام نموده که کل عرضه‌ی این عنوان (فروش دیجیتال و فیزیکی) به ۷ میلیون نسخه در سراسر جهان رسیده است. وی همچنین اظهار داشته که تیم سازنده انتظار دارد فروش نسخه‌ی رایانه‌های شخصی به ۲ میلیون و فروش کلی بازی برروی تمامی پلتفرم‌ها به ۱۰ میلیون نسخه برسد.

شاید انتظارات سازندگان کمی بیش از حد باشد ولی طبق چیزی که تا به حال از Final Fantasy XV دیده‌ایم، چنین انتظاراتی برای این عنوان آنچنان دشوار نیست. گرچه فروش کنونی این بازی محبوب هم کافی است تا آن را به یکی از موفق‌ترین عناوین سری تبدیل کند.

Final Fantasy XV هم‌اکنون در دسترس پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان قرار دارد و در ۶ مارس مصادف ۱۵ اسفند نیز روانه‌ی رایانه‌های شخصی می‌شود. همچنین سه روز دیگر دموی این نسخه به انتشار می‌رسد که می‌تواند جزئیات بیشترش را از اینجا مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فروش کلی Final Fantasy XV به ۷ میلیون نسخه رسید - گیمفا
فروش کلی Final Fantasy XV به ۷ میلیون نسخه رسید - گیمفا
فروش کلی Final Fantasy XV به ۷ میلیون نسخه رسید - گیمفا
فروش کلی Final Fantasy XV به ۷ میلیون نسخه رسید - گیمفا
فروش کلی Final Fantasy XV به ۷ میلیون نسخه رسید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Delta Force گفت:

    اینقدر فاینال فانتزی اومده که ادم نمیدونه چی به چیه.جالبه تا حالا یک نسخه اش هم بازی نکردم ولی ویدیوهاش رو دیدم.بازی عجیبیه.این که شما مثل gta بری تو شهر بچرخی بعد بری بیرون شهر با یک هیولا درگیر بشی.سه تا یار هم داشته باشی.در کل خوب شد بعد سالها دوباره باز نسخه PC هم میدن هر چند من که اشتهایی برای jrpg ندارم.در کل پر و پا قرص ترین فرانچایز تاریخه.اینقدر ازش نسخه های اصلی و فرعی زدن که خودشون هم یادشون رفته تا حالا چند تا ساختن. 😀

  • MS GAMER گفت:

    اگر به بهترین بازی هایه سبک نقش آفرینی این نسل رو نگاه کنیم میبینیم عناوین بسیار با کیفیتی عرضه شده از فالوت بگیر تا ویتچر و هورایزن اما خود من به شخصه لذتی که از بازی هایی که گفتم بردم از فاینال فانتزی نبردم واقعا انتظارم از یک بازی که ۱۰ سال در دست ساخت بوده بیشتر بود البته شاید مشکل از بازی نباشه و بخاطره شاهکارهایی که عرضه شدن سطح توقع ما بالا رفته البته به هیچ عنوان نمیگم فاینال فانتزی بازیه بدیه نه به هیچ وجه راستش رو بخواید حتی میشه لقب شاهکار رو بهش داد ولی لامصب رقیب هایه هم سبکش بشدت عالی بودن.

  • این فروش اصلاً کافی نیست! این بازی ۱۰ سال در توسعه بوده و هزینه سرسام آوری داشته. برای مقایسه مانستر هانتر در همین مدت کم بیش از ۵ میلیون نسخه فروخته و زلدا که یه بازی انحصاریه ۷ میلیون فروخته.
    همین الان هم برای فروش نسخه پیسی دست به دامن دکتر فریمن و هلف لایف شدند!

    متاسفانه از FF فقط یه اسم مونده و تمام هویتش رو از دست داده. واقعاً ناراحت کننده است که کیفیت یکی از بهترین فرنچایز های تاریخ تا این حد پایین اومده. ظاهراً اسکوئر قراره گیم پلی و داستان نسخه ۷ ام رو هم عوض کنه. بزرگترین و شاید تنها برگ برنده این کمپانی دراگون کوئست هست که خوشبختانه هنوز هم مثل گذشته گیم پلی نوبتی خودش رو داره.

    • Smoking Alien گفت:

      خودش میگه کافیه.نیاز نیس کسی دیگه واس میزان فروش شرکت نظر بده

    • natriom گفت:

      پروسه تولید ربطی به دخل و خرج نداره تماما دو چیز مجزاست اینکه این بازی ۱۰ سال در دست ساخته باور اشتباهیه در واقع سه سال به‌طور حقیقی وارد پروسه تولید شد حتی تمامی عوامل این بازی در قسمت قبلی هم همین پست‌ها رو داشتن
      بازیسازی پرخرج هست اما نه به اون اندازه در واقع تبلیغات هزینه زیادی می‌طلبه

      • در مورد هزینه توسعه اشتباه می‌کنید. تا قبل از معرفی ۱۵، کلاً یه بازی دیگه داشتن می‌ساختند(حتی گیم پلی هم فرق داشت اما کاراکتر ها تغییر نکردن) ولی به هر دلیلی قرار شد تغییر کنه به ۱۵.

        کوتاکو قبلاً مقاله جالبی داشت که نحوه محاسبه هزینه توسعه رو گفته بود.
        تعداد افراد×تعداد ماه های توسعه×۱۰۰۰۰ دلار که متوسط حقوق افراد و یسری مخارج دیگه در ماهه.
        در نظر داشته باش علاوه بر تبلیغات و انتشار بازی، اسکوئر دو تا انیمیشن هم تولید کرده.
        خود شرکت هم میدونه که احتمالاً کل هزینه توسعه بازی قرار نیست برگرده. البته خیلی هم مشکل خاصی نیست چون Dragon Quest 11، Kingdom Hearts 3 و FF7 فروششون میشه گفت از همین الان تضمین شده است.

        • natriom گفت:

          تغییر ساختار بازی هم دقیقا مربوط به مراحل پیش تولید بتا بازی بود زمانی که پلات و نمونه بازی ساخته و امتحان می‌شه حداقل یک مرحله کامل با مشخصات کلی گیم‌پلی.
          تمامی هزینه‌های بازی تقریبا بعد از فروش دو تا چهار‌ میلیون نسخه برگشت و بعد بخش سود مطرح می‌شود اما تنها راه درامد فروش بازی نیست هزاران قراداد با اشکال مختلف مثل اکشن فیگیور یا لباس و حتی انیمیشن هم درامدزاست
          و مورد اخر اینکه اگر اینبازی درامدزا نبود تا این اندازه ازش حمایت نمی‌شد به نظرم این نسخه رو امتحان کنی پشیون نمیشی جدا پس یه شانسی بهش بده

  • 3dmotion گفت:

    والا بازی با این قدمت باید یه چیز شاخی باشه ولی من مزیتی تو این بازی نسبت به بازیهای دیگه این سبک نمیبینم

  • بازی خیلی جالبی بود حتی پلاتش هم کردم ولی تنها چیزی که بعد تموم شدنش با dlcها به ذهنم رسید این بود که واقعا باید روی داستان بیشتر کار می‌کردن و اون dlc هایی هم که اومد میتونست نیاد یا به صورت یکم خلاصه تر شده داخل خود بازی باشه 😐 فقط قسمت آنلاینش (که هنوز تجربش نکردم) به نظرم میتونست به عنوان یه محتوای اضافی جالب باشه.. به صورت کلی بازی رو میشه بار ها تمومش کرد و داستان خسته کننده‌ای نداره ولی بعضی اتفاقات خیلی سریع رخ میدن (اگه dlc ها و بخش های اضافه که به صورت آپدیت عرضه شده بودن رد بشن )… گیمپلی بازی روونه ولی با آپدیت خیلی خیلی بهتر میشه.. به نظرم از نظر وسعت و اندازه هم میخواستن به واقعیت نزدیک باشه برای همین موقع دویدن و بدون ماشین گشت و گذار کردنش بعد مدتی به شدت خسته کننده میشه… با وجود اینکه زمان ساختش ده سال در نظر گرفته شده از نظر محتوا، مراحل فرعی و وسعتی که خسته کننده نباشه اصلا به پای بازی های rpg مثل ویچر نمیرسه

  • Pejman hasani گفت:

    دوستان ارزش بازی کردن داره یا نه؟؟

  • hadi gamer 77 گفت:

    من این بازی رو بطور کامل تجربه کردم و فقط میتونم بگم که محشر و عالیه اگر شما دیگه از بازیای تکراری و خسته کننده ای مثل سری اساسینز کرید که خودم طرفدارشم یا گوست رکون که خیلی خسته کنندست و… یا میخواین یه بازی جدید و فوق العاده متنوع با سبک جدید مبارزه که خیلی خوب شده بازی کنید حتما این بازی رو تهیه کنید و از بازی کردنش با داستان عالیش لذت ببرید .با تشکر.

فروش کلی Final Fantasy XV به ۷ میلیون نسخه رسید - گیمفا