توضیحات سازنده The Vanishing of Ethan Carter در مورد عدم پشتیبانی بازی از پلیاستیشن ۴ پرو
به تازگی یکی از اعضای استودیوی استرناتس (The Astronauts) طی یک مصاحبه در مورد کنسول اکس باکس وان اکس صحبت کرده و همچنین توضیح داده که چرا بازی محبوب این استودیو یعنی The Vanishing of Ethan Carter برای پلی استیشن ۴ پرو به طور ویژه بهینه سازی نشده است.
بدون شک یکی از نقاط قوت بزرگ دو کنسول پلی استیشن ۴ پرو و اکس باکس وان اکس به عنوان کنسولهای میان نسلی این روزها، آن است که یکی از ویژگیهایی که تا مدتها در انحصار رایانههای شخصی بود یعنی شخصیسازی گرافیکی را به کنسولها نیز آورده است. بدون شک این شخصیسازیهای گرافیکی و وجود گزینههای گرافیکی مختلف، روی تجربه شما از بازی تاثیر به سزایی دارد و واقعاً نکته مثبتی به شمار میرود. اکنون اکثر بازیها روی این دو کنسول شما را قادر میسازد تا بین رزولوشن بالاتر، کیفیت بصری بهتر یا نرخ فریم بیشتر، انتخاب خود را داشته باشید و در این زمینه کاملاً دست شما را باز میگذارد که در دنیای کنسولها اتفاق میمون و مبارکیست!
ولی در این زمینه به نظر بهینه سازی بازیها برای کنسول اکس باکس وان اکس بسیار سادهتر و سرراستتر است، به خصوص برای توسعه دهندگانی که قبلاً روی ساخت بازی برای پلتفرم رایانههای شخصی کار کردهاند. به تازگی آدرین کمیلارز (Adrian Chmielarz) یکی از اعضای اصلی استودیوی استرناتس که آن را به خاطر بازی The Vanishing of Ethan Carter در یاد داریم، مصاحبهای با پایگاه خبری GamingBolt داشته که در مورد همین مسئله توضیحاتی را ارائه داده است:
“آن بخش [بهینه سازی بازی برای اکس باکس وان اکس] بسیار ساده بود. منظورم این است که، نسخه رایانههای شخصی میتواند هر رزولوشنی را بپذیرد. پس به محض اینکه اکس باکس وان اکس و این گزینهها در دسترس قرار گرفتند، ما به سادگی آنها را در قالب گزینههایی قرار دادیم و تمام.
چیزی که کار بیشتری داشت، آن بود که اطمینان حاصل کنیم بازی روی رزولوشنهای بالاتر هم روان اجرا خواهد شد. حالا این چیزیست که ما را ماهها به خود مشغول کرد. این بیشتر یک ترکیب از تلاش طراحان هنری برای بهینه سازی محتوا بدون دست خوردن به کیفیت و تلفیق آن با آخرین نسخه از موتور آنریل انجین ۴ است که خود برخی بهینه سازیها را در خودش جای داده بود.”
سپس او در مورد دلایل عدم پشتیبانی تمام و کمال از کنسول پلی استیشن ۴ پرو نیز توضیح داده است. او تاکید کرده که هیچ توطئه و مسئله عجیبی در کار نبوده و فقط بحث زمان بندی بد مطرح بوده است:
“این فقط به این خاطر است که پلی استیشن ۴ پرو وقتی که ما The Vanishing of Ethan Carter را روی پلی استیشن ۴ منتشر کردیم، هنوز عرضه نشده بود. ما حتی به کیت توسعه دهندگان پرو هم دسترسی نداشتیم. ما به این فکر کردیم که آیا تهیه آن [کیت توسعه دهندگان پلی استیشن ۴ پرو] از لحاظ اقتصادی به نفعمان خواهد شد یا نه، ولی اگر بشود، ما رزولوشنهای بالاتری را هم در اختیار [کاربران] قرار خواهیم داد. ما هنوز مطمئن نیستیم که به سراغ ۴K واقعی خواهیم رفت یا آپسکیل شدن از، مثلاً ۱۴۴۰p، همه اینها به عملکرد [بازی] بر خواهد گشت. سخت است که تا وقتی کیت را نخریدهایم در مورد آن صحبتی بکنیم.”
به هر حال صحبتهای آدرین کمیلارز جالب و عقلانی به نظر میرسد. نباید این نکته را از یاد ببریم که استرناتس یک تیم مستقل و کوچک با بودجه و منابع محدود است و قطعاً به اندازه شرکتهای بزرگ، در زمینه بهینه سازی عناویناش برای پلی استیشن ۴ پرو و اکس باکس وان اکس نمیتواند با دست باز اقدام کند. به هر حال باید امیدوار باشیم که بزودی The Vanishing of Ethan Carter روی پلی استیشن ۴ پرو هم دارای گزینههای گرافیکی درخور و شایسته کاربران این کنسول میان نسلی شود.
The Vanishing of Ethan Carter برای اکس باکس وان، رایانههای شخصی و پلی استیشن ۴ در دسترس قرار دارد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ۴ مورد از بیشترین عناوین پیشفروش شده در پلی استیشن، متعلق به ایکس باکس هستند
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
- احتمال پشتیبانی Xbox Series از فناوری FSR 3 Frame Generation در آینده
نظرات