تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا
تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا
تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا
تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا

تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس!

اشکان عالی خانی
۲۳:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا

با قسمتی جدید از سری تحلیل فنی در خدمت شما عزیزان هستیم. در این قسمت از سری تحلیل فنی، قصد داریم تا کنسول میان نسلی و قدرتمند شرکت مایکروسافت، یعنی ایکس‌باکس وان ایکس را با یک رایانه شخصی قدرتمند مقایسه کنیم و ببینیم عناوین مختلف روی این دو غول چگونه اجرا می‌شوند و کدام سخت افزار، گوی رقابت را از دیگری می‌رباید. با ما همراه باشید.

مایکروسافت کنسول میان نسلی خود را در تاریخ ۷ ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر کرد. این کنسول که ایکس‌باکس وان ایکس نام دارد، از نظر توان پردازشی، پرقدرت ترین کنسول ساخته شده در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی است و خیلی راحت با رایانه‌های شخصی حرفه ای و مخصوص گیم مقایسه می‌شود. پس از این که سونی، کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو را به عنوان یک بوست و تقویت توان سخت افزار کنسول قدیمی تر وارد بازار کرد، مایکروسافت نیز دست به کار شد و کنسولی را روانه بازار کرد که تقریبا به اندازه یک نسل بین آن و مدل پایه تفاوت در توان پردازشی وجود دارد. با وجود چنین کنسول قدرتمندی، بسیاری از بازی‌بازان فکر می‌کنند که خرید یک ایکس‌باکس وان ایکس‌ بهتر است یا خرید یک رایانه شخصی قدرتمند در همان سطح؟ با ما تا انتهای این قسمت از سری تحلیل فنی همراه باشید تا پاسخ خود را دریافت کنید.

برویم به سراغ جزئیات؛ در این مطلب قصد داریم تا کنسول ایکس‌باکس وان ایکس را با یک رایانه شخصی قدرتمند مقایسه نماییم و ببینیم که بازی های مختلف روی این دو به چه صورتی اجرا خواهند شد. مشخصات فنی و دقیق رایانه شخصی مورد نظر ما را می‌توانید در ادامه مطالعه کنید. این PC مورد نظر ما که Potato Masher Pro نام دارد، دارای یک پردازنده i5 750 بوده که تا سرعت ۳٫۷ گیگاهرتز اورکلاک شده است. مادربرد این رایانه شخصی Asus P7H55 LGA 1156 است و همچنین یک مموری ۸ گیگابایت DDR3 دارد. به بخش زیبای این رایانه شخصی، یعنی کارت گرافیک آن می‌رسیم که همان طور که در سرتیتر مطلب نیز اشاره شد، یک کارت گرافیک GTX 1060 6B G1 Gaming است که قدرت پردازشی بالایی دارد و قطعا برای ایکس‌باکس وان ایکس چالش ایجاد می‌کند. آخرین بحث مهم در این رایانه شخصی بحث هارد است که از یک هارد Samsung Spinpoint 320 گیگابایتی استفاده شده که تقریبا کافی و بودجه ای به نظر می‌رسد. مشخصات دقیق Potato Masher Pro را در زیر مشاهده نمایید و این را بدانید که این کیس در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شده و در آن زمان ۴۵۰ دلار قیمت داشته اما این روز ها قطعا برای خرید آن باید مقدار بسیار بیشتری را هزینه کنید؛ بسیار بیشتر از ۵۰۰ دلار.

تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا

مشخصات دقیق سیستم بودجه‌ای ما! قیمت این سیستم در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۵۰ دلار اعلام شده اما هم‌اکنون به هیچ وجه نمی‌توان Masher Pro را با این قیمت تهیه کرد.

حال که مشخصات فنی رایانه شخصی خود را بررسی کردیم، بد نیست نگاهی نیز به سخت افزار کنسول ایکس‌باکس وان ایکس بیندازیم. کنسول میان نسلی مایکروسافت از یک پردازنده تکامل یافته و شخصی سازی شده AMD Jaguar استفاده می‌کند که ۸ هسته پردازشی دارد و سرعت هر کدام از آن ها در نهایت به ۲٫۳ گیگاهرتز می‌رسد. در بخش پردازش گرافیکی، ایکس‌باکس وان ایکس یک GPU با ۳۲ واحد عملیاتی و همچنین ۱۶۰ واحد تکسچر مپینگ دارد. ۴۰ واحد محاسبه گر Radeon با سرعت ۱۱۷۲ مگاهرتز برای این کنسول کار می‌کنند تا به عملکرد خوبی برسد. در آخر باید گفت که وان ایکس ۱۲ گیگابایت مموری GDDR5 دارد و به طور کلی توان پردازشی گرافیکی آن ۶ ترافلاپس اندازه گیری شده است. قیمت این کنسول را نیز حتما می‌دانید.

حال که به طور کامل با سخت افزار Potato Masher Pro و ایکس‌باکس وان ایکس آشنا شدید، بیایید به مقایسه عملکرد چند بازی مشهور و بزرگ برروی آن ها بپردازیم و نتایج را با هم بررسی کنیم.

Gears of War 4

این بازی شوتر سوم شخص، از عناوین انحصاری مایکروسافت است که با استقبال خوبی نیز مواجه شد و طرفداران سری محبوب چرخ‌های جنگ را راضی کرد. با این حال، تجربه بازی روی کنسول پایه ایکس‌باکس وان و مقایسه آن با نسخه رایانه های شخصی، تفاوت های گرافیکی عمده‌ای را نشان می‌داد. حال، با ایکس‌باکس وان ایکس قضیه به چه گونه ای است؟ Gears of War 4 برروی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس دو حالت گرافیکی دارد؛ یکی از حالت ها رزولوشن را روی ۱۰۸۰p قرار داده و نرخ فریم را به ۶۰ بر ثانیه می‌رساند که تحول بزرگی در عناوین بزرگ سوم شخص کنسولی است و حالت دیگر با رساندن رزولوشن بازی به ۴K اصلی، نرخ فریم را به ۳۰ بر ثانیه کاهش می‌دهد. در حالت اول، بازی در یکی از نقاط استرس آزمایش می‌شود و مشاهده می‌کنیم که وان ایکس نمی‌تواند بازی را بدون افت فریم اجرا نماید. دیجیتال فاندری هم تایید کرده که در مواقعی، نرخ فریم بازی با افت همراه است اما در بیشتر زمان ها برروی ۶۰ فریم بر ثانیه قرار گرفته است. زمانی که به یکی از میان پرده‌های اولیه‌ی بازی می‌رسیم، به نظر می‌رسد نسخه وان ایکس با کاهش رزولوشن همراه است زیرا تصاویر در مقایسه با نسخه رایانه‌های شخصی تار تر به چشم می‌آید. از همین میان پرده می‌توان چیزهای دیگری را یافت؛ نسخه وان ایکس سایه‌های با کیفیت تری دارد و افکت های پساپردازشی که برای آن استفاده شده، کاملا شخصی سازی شده و مخصوص هستند. به عنوان مثال میزان موشن بلور بیش از حالت طبیعی است یا عناصر شبیه ساز فیلم بیشتری در آن به کار رفته است. در حالت اول شاید بتوان برتری را به ایکس‌باکس وان ایکس داد. در حالت دوم، هر دو نسخه با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه اجرا می‌شوند. هر دو سخت افزار می‌توانند از پس پردازش بازی بدون مشکل بربیایند اما زمانی که با دقت بیشتری نگاه می‌کنیم، به نظر می‌رسد برخی از افکت های پساپردازش مانند Depth of Field در نسخه وان ایکس کاهش پیدا کرده‌اند تا عملکرد به صورت ثابت باشد که در این جا باید برتری را به Masher Pro بدهیم. با این حال، این نکته مهم در مورد نسخه وان ایکس را فراموش نکنید که سازندگان برای این نسخه از بازی Gears of War 4 از بالاترین سطح کیفیت بافت ها و همچنین بالاترین سطح فیلتر بافت ها استفاده کرده‌اند؛ به این صورت که با مقایسه کیفیت بافت ها در بین دو نسخه (با تنظیمات Very High) نسخه وان ایکس باز هم برتر است و بافت های فوق‌العاده ای دارد. همچنین زمان بارگذاری بافت ها در نسخه PC بیشتر است. در آخر می‌توان عملکرد بازی روی این دو غول سخت افزاری را مساوی دانست.

تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا

به‌روزرسانی ایکس‌باکس وان ایکس بازی Gears of War 4 بسیار عالی و بی نقص است؛ به طوری که در برخی از جهات نسخه رایانه های شخصی را به راحتی جا می‌گذارد.

Hitman

این بازی مخفی کاری مورد پسند بازی‌بازان و طرفداران نیز دو حالت گرافیکی جدا برای ایکس‌باکس وان ایکس دارد؛ یکی حالت Visual Mode که رزولوشن بازی را به ۲۱۶۰p می‌رساند و نرخ فریم را روی ۳۰ بر ثانیه قفل می‌کند و دیگری، Performance Mode نام دارد که رزولوشن را تا ۱۴۴۰p پایین می‌آورد و نرخ فریم بالاتری را تا ۶۰ بر ثانیه ارایه می‌دهد. Hitman به طرز فوق‌العاده ای در یک سطح روی دو پلتفرم ما اجرا می‌شود؛ چه از نظر عملکرد و از چه از نظر بصری و گرافیکی. زمانی که صحنه های مختلف بازی را بزرگنمایی می‌کنیم و آن ها را با دقت بسیاری زیادی بررسی می‌نمیاییم، می‌توان برتری های نسخه رایانه های شخصی را مشاهده کرد. در هر دو حالت گرافیکی، Masher Pro برتری خود را نشان داد و علاوه بر ویژگی‌های پسا پردازشی مانند ambient occlusion، کیفیت افکت anti aliasing نیز در نسخه رایانه های شخصی بیشتر است که البته همان طور که گفته شد، این برتری‌های Masher Pro اصلا به صورت عادی قابل دیدن نیست اما در کل می‌توان برتری را به نام آن ثبت کرد.

تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا

تفاوت بین دو نسخه بسیار کم و اندک است و اصلا به چشم نمی‌آید.

Forza Motorsport 7

بازی Forza Motorsport 7 در واقع اولین عنوانی بود که مایکروسافت سعی کرد به وسیله آن، قدرت و توان پردازشی بالای کنسول میان نسلی خود را تبلیغ کند. از همان اولین تریلر بازی همه چیز مشخص شد و دریافتیم که قرار است در نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بازی، شاهد رزولوشن، و همچنین بافت هایی با کیفیت ۴K باشیم. پیش از این که به سراغ مقایسه دو نسخه برویم بد نیست اشاره کنیم که نسخه رایانه های شخصی Forza Motorsport 7 در ابتدای عرضه، بهینه سازی خوبی نداشتند و حدود یک ماه طول کشید تا نسخه‌ای بهینه را دریافت کنیم که در این بررسی ما نیز استفاده شده است. یکی از نکات مهم در نسخه وان ایکس بازی Forza Motorsport 7 این است که علاوه بر خروجی رزولوشن ۴K، این نسخه برروی تنظیمات گرافیکی نهایی روی کنسول مایکروسافت اجرا می‌شود و همین باعث می‌شود تا یافتن تفاوت ها بین دو نسخه کمی سخت شود. زمانی که گیم‌پلی هر دو نسخه را به صورت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه مقابل هم قرار می‌دهیم، شاهد چند تفاوت ریز اما تقریبا مهم هستیم. اول از همه این که کیفیت نورپردازی در نسخه وان ایکس‌ پایین تر است و همچنین افکت موشن بلور، با دقت کمتری در این نسخه نمایش داده می‌شود. با این حال این موارد هنگامی که در حال بازی معمولی هستید، به هیچ وجه به چشم نمی‌آید. در آخر بد نیست به این نکته ریز نیز اشاره کنیم که در برخی اوقات که تراکم اتومبیل‌ها در یک صحنه زیاد است، نسخه وان ایکس به طور هوشمند بعضی از اجزا و قسمت های دور از چشم اتومبیل‌ها را حذف می‌کند تا در پردازش بازی هیچ مشکلی به وجود نیاید. با این حال نباید از یاد برد که رزولوشن بافت ها در نسخه وان ایکس به صورت واقعی و اصلی در بالاترین درجه قرار دارند و ۴K هستند؛ چیزی که GTX 1060 با رزولوشن اجرایی ۴K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه به سختی به آن می‌رسد. شاید بتوان نتیجه این مقایسه را نیز مساوی در نظر گرفت.

تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا

Forza 7 نیز از آن عناوینی است که مایکروسافت روی وان ایکس برایش سنگ تمام گذاشته است! با این حال بازی در مواقعی پشت سر نسخه رایانه‌های شخصی قرار می‌گیرد.

Fortnite Battle Royale

اول از همه شاید بپرسید که چرا بازی محبوب دیگر این روزها، یعنی PlayerUnknown’s Battlegrounds مقایسه و بررسی نمی‌شود. دلیل این موضوع بسیار ساده است زیرا نسخه ایکس‌باکس وان بازی PUBG به معنای واقعی کلمه ضعیف است و بازی حتی روی وان ایکس هم درست اجرا نمی‌شود بنابراین تصمیم بر این شده تا Fortnite Battle Royale بررسی شود. بزرگترین اخلاف بازی بین دو نسخه، رزولوشن اجرایی آن است. در حالی که شما می‌توانید با Masher pro خروجی رزولوشن ۴K نیتیو و همچنین نرخ فریم قابل قبولی بگیرید (اکثرا بالای ۳۰)، اما نسخه ایکس‌باکس وان ایکس تا ۸۰ درصد به رزولوشن ۴K نزدیک می‌شود و می‌توان به طور دقیق گفت که رزولوشن اجرایی این نسخه ۱۸۷۰p است. این دو نسخه از نظر افکت های گرافیکی یا مسائل دیگر کاملا مساوی هستند و تفاوتی بینشان وجود ندارد. اما در عنوان چند نفره آنلاینی مانند Fortnite Battle Royale، نرخ فریم از اهمیت بسیاری برخوردار است. طبیعی است که وان ایکس می‌تواند بازی را با رزولوشن اشاره شده، با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه‌ی کاملا ثابت اجرا نماید اما آیا جا برای پیشرفت وجود دارد؟ سازندگان برای نسخه ایکس‌باکس وان ایکس یک قابلیت حذف قفل نرخ فریم را قرار داده‌اند اما خیلی نباید به آن امیدوار بود زیرا نرخ فریم بازی به زحمت از ۳۰ فاصله می‌گیرد و پا را خیلی فراتر نمی‌گذارد. در صورتی که به رزولوشن ۱۴۴۰p یا ۲K قانع باشید، می‌توانید با استفاده از Masher Pro و به لطف پردازنده قدرتمند تر آن، نرخ فریم ثابت ۶۰ بر ثانیه بگیرید (تنظیمات گرافیکی High) که بسیار عالی است. با این که تجربه Fortnite Battle Royale روی هر دو پلتفرم لذت بخش و عالی است، اما در این جا باید نشان برتری را به Mahser Pro داد.

تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا

معمولا چنین عناوین چند نفره و مولتی پلتفرمی روی رایانه های شخصی بهترین عملکرد را دارند. در مورد Fortnite هم همین قضیه پا بر جاست.

Fallout 4

Fallout 4 در سال ۲۰۱۵ منتشر شده و نه از نظر بصری عنوان فوق‌العاده ای به حساب می‌آمد و هم پر از باگ و مشکل فنی بود. با این حال، گیم‌پلی بی نظیر و دنیای همه جانبه و غرق کننده آن، محبوبیت شگفت انگیزی را برای این بازی فراهم کرد. از هر چه هم بگذریم، نمی‌توان از تجربه این دنیای غرق کننده و همه جانبه با رزولوشن ۴K و جلوه های بصری با کیفیت گذشت. هم ایکس‌باکس وان ایکس و هم Masher Pro می‌توانند Fallout 4 را بدون مشکل با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه اجرا نمایند. با مقایسه دقیق و کنار به کنار این دو نسخه متوجه می‌شویم که کیفیت بافت ها، aliasing، نورپردازی و برخی عناصر دیگر برروی هر دو نسخه یکی هستند و فرقی با هم ندارند. شاید مهمترین تفاوت بصری بین دو نسخه در افکت ambient occlusion باشد. نسخه وان ایکس از یک مدل پایه occlusion استفاده می‌کند و این در حالی است که نسخه رایانه های شخصی occlusion با کیفیت تری دارد که در مکان های بسته، باعث ایجاد واقع گرایی بیشتری می‌شود. طبق گزارش دیجیتال فاندری، می‌توان گفت که نسخه وان ایکس افت فریم ندارد و خیلی ثابت و مطمئن اجرا می‌شود. با این حال، در آخر می‌توان به برتری بزرگ Masher Pro اشاره کرد که می‌تواند بازی را با رزولوشن ۱۴۴۰p، به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه کاملا ثابت اجرا نماید و مشکلی نداشته باشد. در آخر، قضاوت را به عهده شما عزیزان می‌گذاریم.

تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا

تجربه بازی Fallout 4 و غرق شدن در دنیای عجیب و خطرناک این بازی با این دو غول سخت افزاری لذت فوق‌العاده ای دارد.

The Witcher 3: Wild Hunt
نقش آفرینی بی نظیر استودیوی سی‌دی پراجکت رد را می‌توان یکی از برترین عناوین نسل هشتم کنسول ها و همچنین یکی از برترین عناوین نقش آفرینی در طول تاریخ نامید. این بازی فوق‌العاده از هر نظر سطح بالایی را ارایه می‌داد و هنوز هم بسیاری از بازی‌بازان در حال تجربه آن هستند. پر تقاضا بودن The Witcher 3: Wild Hunt (از نظر فنی) باعث شد تا این بازی در زمان عرضه برروی کنسول ‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ اصلا خوب اجرا نشود و سازندگان مجبور به عرضه به‌روزرسانی های پرتعدادی شدند. با این حال می‌دانستیم که این تمام زیبایی بازی نیست. زمانی که کنسول های میان نسلی سونی و مایکروسافت پا به بازار گذاشتند، قضیه کمی روی بهتری به خود گرفت و دست سازندگان باز تر شد تا جایی که نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بازی کاملا قابل مقایسه با نسخه رایانه های شخصی با سطح گرافیکی بالا است. نسخه وان ایکس The Witcher 3: Wild Hunt دو حالت گرافیکی دارد؛ در حالت اول رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه است و در حالت دوم، رزولوشن بین ۱۰۸۰p تا ۱۴۴۰p در گردش است و نرخ فریم بیشتر مواقع روی ۶۰ بر ثانیه قرار دارد. برای تنظیم کردن موارد گرافیکی بازی برای هماهنگ شدن با تنظیمات نسخه وان ایکس، قطعا کار سختی در پیش رو داریم. در آخر می‌توان گفت که نسخه ایکس‌باکس وان ایکس با حالت ۴K و تنظیمات گرافیکی Medium با نسخه رایانه های شخصی برابری می‌کند. بیایید از تفاوت ها بگوییم؛ نسخه وان ایکس در محیط‌های پرجزئیات تر و پیچیده تر، با افت هوشمند و داینامیک رزولوشن همراه است (تا ۱۸۰۰p پایین می‌آید) که این موضوع برتری را به Masher Pro می‌دهد. در طرف دیگر، کیفیت بافت های بازی در نسخه رایانه های شخصی بیشتر است و این تفاوت خیلی هم ریز و سطحی نیست. شاید بتوان تنها برتری ایکس‌باکس وان ایکس نسبت به Masher Pro در مورد این عنوان را، وجود فناوری HDR دانست. نسخه وان ایکس از HDR پشتیبانی می‌کند در حالی که هنوز چنین به‌روزرسانی خاصی برای رایانه های شخصی منتشر نشده است. در حالت ۶۰ فریم بر ثانیه نیز برتری از آن Master Pro است چرا که می‌تواند با رزولوشن ثابت ۱۴۴۰p، نرخ فریم ۶۰ یا نزدیک به آن را خروجی بدهد و همچنین کیفیت بافت های بهتری نیز نسبت به نسخه وان ایکس داشته باشد. با این که نسخه ایکس‌باکس وان ایکس برروی تلویزیون‌های ۴K HDR فوق‌العاده و شگفت انگیز به نظر می‌رسد، اما باید گفت که برتری در این جا از آن Masher Pro است.
تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا

در کنار مواردی که توضیح داده شد، کیفیت بافت ها و فیلتر بافت ها در نسخه رایانه های شخصی (با تنظیمات گرافیکی Medium)، سطح بالاتری دارند که خیلی خوب مشخص است.

در آخر به عنوان نتیجه گیری می‌توان گفت که هر دو این غول های سخت افزاری، تجربه ای شگفت انگیز و بسیار عالی را از بازی‌های ویدیویی بزرگ و پرتقاضا به بازی‌بازان ارایه می‌دهند. در بیشتر مواقع مشاهده کردیم که سیستم بودجه‌ای ما به لطف پردازنده سریع تر خود از پس ایکس‌باکس وان ایکس برآمد اما به جرئت می‌توان گفت که پردازنده گرافیکی وان ایکس با GTX 1060 6GB قدرتمند برابری می‌کند. اما شاید مقصود اصلی من این باشد که اگر تنها نیاز گیمینگ را در نظر بگیریم، قطعا مجبور نیستیم با این قیمت سخت افزار در بازار (حتی بازارهای جهانی)، حدود ۱۰۰۰ دلار برای خرید یک سیستم هزینه کنیم و می‌توانیم به ایکس‌باکس وان ایکس با ۵۰۰ دلار قیمت و توان پردازشی بسیار خوب آن بسنده کنیم. امیدوارم از این قسمت از سری تحلیل فنی لذت برده و از آن استفاده کرده باشید. شما عزیزان می‌توانید ویدیوی مربوط به مطلب را در زیر تماشا و دانلود نمایید:
دانلود ویدیو با رزولوشن ۲۱۶۰p (نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه)
دانلود ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p (نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا
تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا
تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا
تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا
تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Sina گفت:

    “اما شاید مقصود اصلی من این باشد که اگر تنها نیاز گیمینگ را در نظر بگیریم، قطعا مجبور نیستیم با این قیمت سخت افزار در بازار (حتی بازارهای جهانی)، حدود ۱۰۰۰ دلار برای خرید یک سیستم هزینه کنیم و می‌توانیم به ایکس‌باکس وان ایکس با ۵۰۰ دلار قیمت و توان پردازشی بسیار خوب آن بسنده کنیم.”
    درسته,ولی بحث علاقه میاد وسط,مطمعنا کسی که (به پول خودمان) ۷میلیون خرج کیس میکنه,لنگ ۱ تومن نیست بده کنسول ایکس باکس یا حتی پی اس ۴,علاقه این وسط خیلی مهمه.
    مرسی بابت مقاله زیبا
    عاشق این تحلیل فنی ها هستم لذت میبرم

    • goldberg68 گفت:

      “” با این حال نباید از یاد برد که رزولوشن بافت ها در نسخه وان ایکس به صورت واقعی و اصلی در بالاترین درجه قرار دارند و ۴K هستند؛ چیزی که GTX 1060 با رزولوشن اجرایی ۴K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه به سختی به آن می‌رسد.”””
      دوستانی که میگفتند وان ایکس در حد ۱۰۶۰ هست موفق باشند :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

      • goldberg68 گفت:

        احمقانست gpu رو با کل کنسول مقایسه میکنند
        Gpu با gpu باید مقایسه بشه مشکل وان ایکس نه رمه نه جی پی یو اونcpu یکم متوسطه جالب اینه۱۰۶۰ با رایزن رو با وان ایکس مقایسه میکنند و میگند مساوی شدددددد ایننننن ظللللمههه :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: :reallypissed: :reallypissed: : :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:

        • goldberg68 گفت:

          باید بگند چی پی یو وان ایکس در حد بین ۱۰۸۰ تا ۱۰۷۰ هست رمش در حد تایتان ایکس پی هست ولی سی پی یوش اینو عقب کشید شد بین ۱۰۶۰ و ۱۰۷۰و ۱۰۸۰ میچرخه الان بستگی به بازی داره مثل گیرز و ویتچر

          • شرط میبندم مقاله رو کامل نخوندی و طبق معمول اومدی اینجا داستان میبافی!
            بسه دیگه از رو برو…

            ترافلاپس معیار درستی برای مقایسه ی دو تا GPU با معماری متفاوت نیست استاد Goldberg!!!!!

            در مقام مقایسه GTX 1060 با ۴٫۵ ترافلاپس تقریبا با RX 580 که ۶ ترفلاپس هست برابری میکنه.

            شما یا خودتو به اون راه زدی یا واقعا نمیتونی بفهمی!
            برای بار هزارم میگم وان ایکس از چیپ گرافیکی Polaris 10 استفاده میکنه، همون چیپی که در RX 480 استفاده شده!
            منتها وان ایکس هسته های پردازشی بیشتری نسبت به RX 480 داره، اما Core Clock بالاتر RX 480/580 باعث میشه که این GPUها با OneX برابر باشن!

            GTX 1070 بسیار قوی تر از پردازنده ی گرافیکی وان اکس هست.

            در ضمن پهنای باند حافظه ی Titan Xp بیش از ۵۰۰ گیگابایت در ثاتیه ست و برای OneX چیزی حدود ۳۲۰ گیگ، چطور این ها برابر شدن؟

            یه چیزی رو هم به یاد داشته باش، پهنای باند حافظه تا زمانی که پردازنده ی گرافیکی قدرت کافی نداشته باشه، به “هیچ” دردی نمیخوره.

            البته من میدونم بازم میخوای بیای زیر کامنت من حرفای تکراری سابق رو بزنی که از روی کم اطلاعیته…

            • goldberg68 گفت:

              اینووووو بگیررررررر :yes: =========
              مگه بالا ننوشه ۱۰۶۰ نمیتونه فورزا رو ۶۰ فریم بیاره( فقط ۱۰۸۰ و ۱۰۷۰ تونست)
              این لینک رو ببین
              https://www.tweaktown.com/news/57981/forza-7-hits-native-4k-60fps-xbox-one-70-gpu/index.html
              فقط از ۷۰ درصد جی پی یو برای ۴k60 فریم کاملا ثابت رو وان ایکس استفاده شده ۷۰ درصد !!!!
              اونوقت میگی ۱۰۵۰ با وان ایکس مساویه جععععع کنید خواهشا کاسه پوسه رو بابا
              پلی ۴ داری ۳۰ درصد وان ایکس قدرت داره بعد طلب کار هستید

            • goldberg68 گفت:

              https://gamingbolt.com/xbox-one-x-gpu-compute-power-is-close-to-gtx-1080-gpu-memory-and-bandwidth-close-to-titan-x-series-war-thunder-dev
              این لینک جمله های جنابعالی رو نقض کرد
              و اینو بدون هیچ وقت نمیتونیم اندازه سازنده بدونیم نه تو نه من

          • mehrdadPS گفت:

            :rotfl:
            کلا دیگه از خوب شدنت نا امیدم

          • cv گفت:

            اولا رم one x اشتراکی یعنی ۸ گیگ در اختیار سازنده است ۴ گیگ سیستم عامل
            دوما gpu one x شخصی سازی شده rx 580 که هم رده ۱۰۶۰
            سوما gpu هرگز در حد ۱۰۷۰ نیست بلکه خروجی که داره در اون حده همین الان ۱۰۵۰ نصف ۹۶۰ قدرت داره از نظر خروجی به هم نزدیک
            دلیلش اینکه بهینه سازی روی کنسول بسیار ساده است و پول مایکروسافت و گرنه اگه بهینه سازی درست و حسابی باشه قدرت pc نمایان میشه

        • GENERAL گفت:

          @goldberg68
          شما میگی احمقانست بیان GPU کارت گرافیک ۱۰۶۰ رو با کل کنسول مقایسه کنند.
          میدونی مسئله اینه یا بهتره بگم مشکل اینه توی کنسول های نسل جدید شرکت ATI اومده CPU کنسول و GPU ادغام کرده ( یکی کرده ) و اسم این چیپ APU هستش ، و مثل این که کارکردن باهاش هم اسونه ، چون شاهد پورت بازی ها با گرافیک خوب روی کنسول های نسل ۸ امی هستیم ،

          • کنسول ها همیشه از APU استفاده میکنن و هیچ مشکلی هم نداره دوست گرامی.

            اینکه میگن APU ترکیب GPU و CPU هست به این معنی نیست که دیگه CPU و GPU وجود ندارن!
            بلکه به این معنیه که GPU و CPU در یک چیپ تعبیه شدن.

            ضمنا شرکت ATI دیگه اسما وجود نداره و توسط AMD خریداری شده و همون AMD باید خطاب بشه.

    • کسی که ۷ میلیون خرج میکنه واسه سیستم از خیلی از گیم های محشر ps4 محروم میمونه من خیلی عذر میخوام اما هیچ بازی تو دنیا نمیتونی مثال بزنی که روی پی سی گرافیک آنچارتدو نشون بده من پی سی هایی رو مثال میزنم که گیم بازی میکنن روش و ۷ میلیون قیمتشه نه سیستم هایی که باهاش همین آنچارتد رو میسازن!!!

    • درسته علاقه خیلی مهمه ولی باید اینم در نظر بگیری وقتی ده تومن سیستم بستی نیای تو سایت گریه کنی بگی رد دد و گاد و انچارتد و لست دو و دث استرندینگ و بایونیتا سه و زلدا و… نمیتونیم بازی کنیم 😉

    • allfreegamer گفت:

      من واقعا متاسفم برای کسانی که چنین مقایسه ی خنده داری رو کردند آخه من یه سوال ازتون دارم این سیستمی که معرفی کردید بالای ۵ میلیون هزینشه تو ایران در حالی که وان ایکس دو و نیم پولشه آیا این عادلانه است که ۵ میلیون رو با دو میلیون و پانصد تومن مقایسه کنیم دلم میخاد مایکروسافت یه کنسول ۵ میلیونی بسازه اونوقت بهتون میگم چه سخت افزاری داره همین الانشم یه نگاه به عکس فورزا هفت بندازید ببینید نسخه ی وان ایکسش چقدر گرافیکش بهتره

    • allfreegamer گفت:

      من یه سوالی ازتون دارم این سیستمی که معرفی کردید بالای ۵ میلیون هزینشه تو ایران در حالی که وان ایکس دو و نیم پولشه آیا این عادلانه است که ۵ میلیون رو با دو میلیون و پانصد تومن مقایسه کنیم دلم میخاد مایکروسافت یه کنسول ۵ میلیونی بسازه اونوقت بهتون میگم چه سخت افزاری داره همین الانشم یه نگاه به عکس فورزا هفت بندازید ببینید نسخه ی وان ایکسش چقدر گرافیکش بهتره

  • artyum گفت:

    یکی از بخش های مورد علاقه ی من در گیمفا
    دوستان یه سوال داشتم
    یه مانیتور ۱۰۸۰ برای استفاده گیم و فیلم معرفی میکنید؟میخوام کیفیت نمایشش عالی باشه مانیتور بنکیو فول اچ دی دارم ولی ویدئوهای ۴۸۰ بی کیفیت نشون میده برخلاف مانیتور قبلیم که اچ دی بود و اینطور فایلها را باکیفیت تر نمایشش میداد
    ممنون راهنمایی بفرمایید

    • عجیبه اصولا مانیتور های بنکیو نباید همچین کاری بکنن یا شما کابل HDMI بی کیفیتی استفاده کردی یا هم تنظیمات اجرای فیلم با رزولوشن بالا on نیست یا هم اصلا فیلم شما فرمتش فول اچ دی نیست بالاخره یه جای این کار میلنگه اما محاله مانیتور بنکیو فول اچ دی رو با ۴۸۰ پخش کنه یکم دور از تصوره

      • artyum گفت:

        فیلمهای فول اچ دی مشکلی ندارن
        مشکل اصلی بی کیفیت نشون دادن فایلهای تصویر sd یاهمون ۴۸۰p در صورتی که مانیتور قبلیم که رزولیشن hd داشت این فایلهارو باکیفیت تر نمایش میداد
        پ ن : کابل vga استفاده میکنم و گرافیک مجتمع
        چون منتظرم کارت های گرافیک ارزون بشن یا نسل جدید منتشر بشه :heh:

  • تو ویچر بهتر بودن دلیل داره و اونم قرار داد سی دی پراجکت با انویدیا که اول بازی هم لوگو انویدیا رو نمایش میزاره

  • No Sony گفت:

    فقط سلیقه تو انتخاب خریدار مهمه.حتی تو امتخاب بازی هم همینطوره.بنظرم هر کدوم رو دوست دارید بخرید.هر انتخابی کنید همون بهترین انتخابه.بحث بازی انحصاری هم میتونه دخیل باشه.البته برای من که بازی انحصاری خاصی در انتخاب پلتفرم وجود نداشت.

  • اشکان جان خسته نباشی عحب تحلیل نفس گیری بود :yes: :yes:
    به عنوان گیمری که تا قبل از XBOX ONE X هرگز تا به حال تجربه ۴K گیمینگ نداشتم باید بگم با بودجه ۲/۷۰۰ در حال حاضر میشه یه وان اکس گرفت و عناوین بالا مثل فورتزا۷-گیرز۴-هیتمن-ویچر۳ -فال اوت۴ رو به صورت ۴K بازی کرد حالا یکسری مثل گیرز و فورتزا و هیتمن به صورت Native 4k و یکسری مثل ویچر۳ به صورت ۴k داینامیک و در کنارش قابلیت ۶۰ فریم
    خب یه GTX 1060 با مشخصات بالا هم داره همین کار رو میکنه اما ایا با بودجه ۲/۷۰۰ میشه این سیستم بالا رو تهیه کرد؟؟؟ قطعا در حال حاضر نه حتی فکر میکنم وان اکس ها هم گرون شده
    به نظر من بعد از GTX 1080 و GTX 1070 کنسول وان اکس انتخاب خوبی برای ۴K گیمینگ هست خودم دارم چند هفته ای باهاش کار میکنم واقعا خروجی شگفت انگیز هست ولی خب بازم سلیقه حرف اول رو میزنه

    • goldberg68 گفت:

      تو گیرز که کلا پی سی عقب تره تو فورزا فقط ۱۰۸۰ جلو تره چیزی که بالا نوشته
      وان ایکس با ۱۰۷۰ برابری میکنه ۱۰۷۰ یکم فلاپسش بیشتره ولی سرعت پنها رمش کمتره

    • Alireza_yoo گفت:

      صد در صد توی ایران بهترین گزینه برای گرافیک درحال حاضر xbox x هست مخصوصا با این قیمت های فضایی که دلالها ایجاد کردن ک حتی با دلار پنج تومنیم باز پنجاه درصد همه لوازمو گرونتر میدن و مشکلش هم از نبود قانون برای گمرک و نبود نمایندگی هست ولی اگه کسی بخواد توی خارج همچین پیسی ببنده تفاوت اندکی از لحاظ قیمت داره و میتونه بر اساس سلیقش ایکس باکس یا پیسی بگیره چون هر دو هم بازی های انحصاریشون یکیه ولی مساله این هست ک همین xbox x در حال حاضر قیمتش رو چهار میلیون میدن ک بازم هر کسی نمیتونه بخره و واقعا الان دیگه گزینه گرافیکی در دسترس اکثرمون نیست و باید فقط ps4 خرید ک معقول ترینه در حال حاضر (من gtx 1080 خریدم ۲۹۰۰ حدود شهریور الان ۵۵۰۰ هست دیگه تا اخرش برید که چخبره)

    • سلام داداش خواستم یه سوالی بپرسم ممنون میشم جواب بدی..
      اولا میخواستم ببینم که فرق Native 4k با ۴k داینامیک که نوشتین چیه.
      بعد اینکه خدایی می ارزه آدم خرج کنه ps4pro یا One X بخره یعنی منظورم اینه واقعا کیفیت ۴k چشم گیره چون من خیلی در گیر این موضوع شدم مرسی..

      • Alireza_yoo گفت:

        فرقش در این هست که ۴k نیتیو بصورت داعمی این رزلوشن هست و ثابت میمونه ولی ۴k داینامیک در مواقع شلوغ ک فریم میخواد بیاد پایین جای پایین اومدن رزلوشن مثلا از رزلوشن فورکی میاد روی رزلوشن پایینتر مثلا ۳k

      • سلام محمد جان ببین Native 4k یعنی رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ که به عبارتی ۴k واقعی هست
        ۴k داینامیک یعنی رزولوشن متغیر به این معنا که در لحظات شلوغ و پر فشار رزولوشن از ۲۱۶۰p پایین تر میاد مثلا میشه ۱۸۰۰p و دلیلش ثبات نرخ فریم هست کلا عناوین وان اکس یا Native هستن و یا داینامیک
        درباره ۴k قطعا چشم گیره داریم درباره کیفیت ۴ برابر ۱۰۸۰p حرف میزنیم یه بازی حتی اگر ۱۴۴۰p هم اجرا بشه بازم کلی فرق هست با ۱۰۸۰p ولی خب باید هزینه کنی دیگه یه TV 4K هم باید داشته باشی

        • دم شما گرم واسه اطلاعات مفیدت داداش فقط با این حال دوباره یه چن تایی سوال دیگه هم واسم پیش اومد…یکی اینکه ما tv 4k داریم مدلشم Lg 55 هست این تلویزیون خوبه واسه ی اجرای خوب و کامل و بی نقص بازی های ۴k یا نه؟ بعد یکی دیگه هم اینکه بازی ها خودشون حالت ۴k دارن یا نه چون من یه جایی خوندم میگن که بعضیاشون اتوماتیک روحالت ۴k میان بعضی هاشونم خودت باید فعال کنی حالت ۴k رو واسشون.. بعد اخرین سوال هم اینکه واسه اجرای بهتر نیاز به HDMI خاصی هست که با معمولی ها فرق میکنه؟؟؟ یک دنیا ممنون :yes: :yes: :heart: :heart:

          • فدات محمد جان :heart:
            ولا کلا برند LG کیفیت تصویر خوبی داره جای نگرانی نیست ولی خب مطمئن شو که ۴K هست اون بروشور(دفترچه راهنما) رو حتما بخون که مطمئن بشی ULTRA HD باشه اگرم مطمئنی که نیازی نیست
            ببین شما شما مثلا وان اکس رو به TV متصل کنی نیازی به فعال کردن حالت ۴K نیست خودش اجرا میکنه مگر بازی هایی که ۲ حالت گرافیکی داره که اونجا از توی خود بازی میتونی حالت فریم بالاتر رو انتخاب کنی یا حالت ۴K ولی این حالت فقط در بعضی بازی ها هست بقیه بازی ها خودش فعال روی ۴K هست
            البته فراموش نکن که اگر میخوای بازی هایی که قبل از عرضه کنسول امدن رو ۴K بازی کنی باید اپدیت هاشون رو بگیری بعضی هاشون مثل فورتزا هورایزن۳ و ویچر۳ کم حجم هستن و بعضی مثل کوانتوم بریک ۶۰ گیگ حجم دارن
            ولی بازی هایی که در اینده میان احتمالا اپدیت ۴K توی خود بازی برای بازی هایی که برای وان اکس بهینه شدن موجود باشه و نیاز به اپدیت نباشه
            HDMI هم که خود کنسول های جدید ۴K ULTRA HD هست و ۱۰۰درصد لازمه و توی خود جعبه کنسول موجوده

            • داداش ممنونم لطف کردی :heart: :heart: :heart:

            • LG 55UH654V SMART TV ULTRA HD TV – 55Inch مدلشو از تو اینترنت پیدا کردم چون بروشورش نمیدونم کجاست اینم سایت رسمی LG
              http://www.lg.com/levant_en/tvs/lg-55UH654V
              تو سایتش اگه بیای پاینن مدلشو اطلاعاتش رو زده
              تلویزیون مدلش اینه ۴K واقعی هست به نظر شما یا نه؟

              • اره محمد جان دیدم لینک رو کیفیت تصویرش فوق العاده هست TV ات حرف نداره بزن باهاش گیم یا فیلم ۴K تماشا کن لذت دنیا و اخرت رو ببر

                • عزیزی دادش ایولله داری :yes: :heart: :heart:
                  فقط دیگه من اگه بخرم Pro میخرم میدونم One X قطعا از همه لحاظ بهتره ولی خوب پولم حداکثرش به Pro میرسه ولی دادا به نظرت pro م میتونه ۴k واقعی اجرا کنه که چشم گیر باشه واقعا؟؟

                • :yes: :yes:
                  اره بازی هایی هستن که کیفیت خیلی خوبی روی پرو دارن مثل هورایزن ولی خب ۴K واقعی در بازی های اینده مگر عناوین محدود ولی تعداد بازی های زیادی هستن که میتونی رو پرو Native 4k بزنی مثل لست ۱
                  در کل برای TV شما محمد جان وان اکس مناسب تر هست ولی خب پرو هم به ۴K اپ اسکیل میکنه و بازم با کنسول معمولی خیلی فرق داره

                • داداش چون زیر نظر آخرت که واسه من نوشتی نمیشد پاسخ بدم اینجا نوشتم که البته فک کنم باز زیر آخرین نظرت میاد 😀 😀 میخواستم یه تشکر ویژه ازت کنم چون واقعا تمامی سوال هامو یکی یکی برطرف کردی دمت گرم :yes: :yes: :heart: :heart:
                  فقط گفتی که در آینده بازی هایی میان که میشه Native 4k بازی کرد درسته ؟؟؟ بعد به نظر من مثلا god of war یا read dead man2 یا Detroit یا…. خیلی های دیگه اینا هم میتونن Native 4k اجرا بشن درسته؟ واقعا نمیدونستم که لست ۱ رو میشه Native 4k بازی کرد
                  بعد فک کنم هورایزن هم Native 4k باشه البته فک کنم؟؟؟

                • قربونت محمد جان فدات :heart:
                  محمد جان اتفاقا بازی های اینده احتمال native 4k بودنشون خیلی خیلی کمه حتی روی وان اکس هم خیلی هاشون احتمالا ۴k داینامیک باشن روی پرو که احتمالا همون ۱۴۴۰p و اپ اسکیل به ۴k مگر گفتم یکسری عناوین محدود چون سخت افزار پرو برای native 4k جوابگو نیست بازی هورایزن هم اپ اسکیل به ۴k هست
                  لست۱ هم که native 4k هست چون عنوان نسل هفتمی هست و ریمستر شده به نسل هشت هست عناوینی مثل خدای جنگ بازی های سنگینی هستن امکان native 4k روی پرو نیست ولی حتی همون اپ اسکیل هم باز نسبت به کنسول معمولی خیلی فرق داره چون از ۱۴۴۰p اپ اسکیل میکنه و کلا از معمولی خیلی بهتره

    • البته محمدرضا جان ۱۰۸۰Ti رو از قلم انداختید!

      ۱۰۷۰ و ۱۰۸۰ برادران کوچیک تر ۱۰۸۰Ti هستن و این GPU چیزی حدود ۶۵-۷۰ درصد از ۱۰۷۰ قوی تره، همچنین ۳۰-۳۵ درصد هم نسبت به ۱۰۸۰ قدرت بیشتری داره.

      • میثم جان اون که قطعا ۱۰۸۰Ti پرچمدار هست ولی خب توی کشور ما خریدش خیلی هزینه بره چند درصد توی کشور به فکر خرید ۱۰۸۰Ti هستن
        مطمئنن همه از پس خریدش بر نمیان حتی همون ۱۰۸۰ هم قیمت بالایی داره

        • راستی میثم جان شما خودت GTX 1080 داری؟

            • goldberg68 گفت:

              پس بگووووووووو :rotfl:
              ۱۰۶۰ داری به وان ایکس حسادت میکنی
              عزیز بالا بیای پایین بیای وان ایکس قویتره مگر سی پی یو و رمت هیولا باشه
              اگه شک داری فرزا ۷ اجرا کن گه اصلا ۶۰ فریم رسیدی تو فورکی ؟
              https://www.tweaktown.com/news/57981/forza-7-hits-native-4k-60fps-xbox-one-70-gpu/index.html
              :laugh:

              • یعنی این سطح از مقاومت در برابر فهم رو تا حالا تو هیچ آدمی ندیده بودم

                دیگه هم وقت خودمو تلف نمیکنم چون توضیح دادن هیچ فایده ای نداره.

                خوش باش

                • 2B گفت:

                  Meysam
                  دایورتش کن باورت میشه ۲۸ سال سنش باشه!دیگه وقتی خودش لقب استاد علم تلویزیون رو خودش میزاره چه انتظاری داری شما این بنده خدا یه لینک گذاشت در رابطه با مقایسه گرافیکی فورتزا و گرن بعد مدعی شد که طبق حرفهای اون اقا فورتزا برتره منتها من اون کلیپ رو بررسی کردم تو پنج شش مورد عینا چهار موردش رو میگفت گرن بهتره البته از برتریهای فوتزا به تعداد ماشینها و اب و هوای داینامیک اشاره میکرد منتها اونجا من متوجه شدم این بنده خدا اصلا زبان سرش نمیشه همینطوری لینک میزاره از اون لحظه دایورتش کردم به شمام توصیه میکنم همین کار رو کنی
                  goldberg
                  داداش اسکرین رو کنم؟ بالاخره یه لینک یا منبع معتبر معرفی نکردیا! که فوتزا ۷ رو به عنوان گرافیکی ترین بازی سال انتخاب شده باشه.

                • goldberg68 گفت:

                  تو منو قانع کن که ۱۰۶۰ بهتره وقتی برای اجرای فورزا ۷ فقط از ۷۰ درصد قدرتوان ایکس استفاده شده طبق لینکی که فرستادم ولی ۱۰۶۰ اصلا به ۶۰ فریم حتی نمرسه چجوری بهتره اققاااااااا کنسول بهینه میشه پی سی نمیشه
                  متوجهی ؟ اصلا گیریم نشه fillrate, shader core,rops , memory bandwitch, bus bit, shader model …… همه چی تو وان ایکس بالاتره گفتم بازم میگم اگر از نهایت قدرت کنسول استفاده کنی هر کنسولی باشه تا دو برابره پی سی با مشخصات مساوی باهاش برابره انچارتد و رایز اینو اثبات کردند بازیایی مثل ویتچرو… اهمیت نمیدم که چرا ۱۰۶۰ بهتره بحث قدرت خام بشه دیگه این حرفا نیست منتظر انتم میمونم و تا اون موقع باش و نرو

                • goldberg68 گفت:

                  اینم اضاف کنم جز نقشه دوبی گرافیک بارونی صد برابر روزه بخدا خیلیییی بیشتره این درحالیه گرن بارونی نداره
                  https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2017/10/Forza-Motorsport-7-Review-06-Rainy-Day.jpg

                • goldberg68 گفت:

                  https://jalopnik.com/playing-forza-motorsport-7-in-4k-spoils-the-hell-out-of-1820187004

            • داداش این چه حرفیه به رفیقمون میزنی حسادت دیگه چیه اخه یه کنسول یا یه کارت گرافیک حسادت داره هرکی هرچی دوست داره میره میگیره

      • allfreegamer گفت:

        اگه مایکروسافت بخاد میتونه مثل pc با هزینه ی زیاد قویترین کنسول و سخت افزار جهان رو بسازه ولی مثل pc گرون در میاد

    • آقا محمد رضا فکر نمیکنی که کامپیوتر به صرفه تر باشه؟!
      درسته که کامپیوتر اولش۶ یا ۷ تومن میدی ولی اونور پول بازیاش خیلی کمه و تمام بازیا رو میتونی با پول ۲ تا بازی ایکس باکس یا پی اس ۴ بخری
      از طرفی کنسول هم اگه از اون کسایی باشی که بازی تعویض میکنن بازی ایکس باکس سخت تر تعویض و فروش میشه و اگه بازی رو زمان انتشارش بخری که استرس اینو میگیری که بازیو سریع تر تموم کنی تا موقع تعویض کمتر ضرر کنی و اگه هم بازی قدیمی (اونایی که خیلی وقته عرضه شدن ) بخری قمتش خب پایین تره ولی موقع تعویض ممکنه چون قدیمیه سخت به فروش بره

      • اخه چرا وقتی وان اکس با قیمت حداکثر ۲/۹۰۰ میشه گرفت بری ۶ تومن هزینه کنی؟؟؟
        بازی های وان اخیرا خیلی زیاد شدن راحت میشه توی بازار تعویض کرد کوانتوم بریک کار کرده شده ۱۲۰ و خیلی راحت میشه تعویض کرد الان سایت هایی مثل گیم پلی ایران بازی های کار کرده میفروشن در کل تعویض بازی ها اون قدر ها هم سخت نیست بحث سر همون مبلغ اولیه هست که شما میخوای برای سخت افزار پرداخت کنی که کلی تفاوت هست بازی هایی مثل ویچر۳ هستن که ادم با خریدنش تا هفته ها طرف هیچ بازی ای نمیره بس که تنوع دارن حالا شما با یه اپدیت ۵۰۰ مگی میتونی همین رو توی وان اکس هم به صورت ۴K بازی کنی یا هم ۶۰ فریم و هفته ها هم نیازی به تعویض نداشته باشی

      • allfreegamer گفت:

        آقا محمد رضا من خودم ۱۷ تا بازی توپ ریختم روی کنسول xbox one فقط آفلاین بین ۱۰ تا ۲۰ تمن بنظرت گرونه

  • Rorshark گفت:

    در باب دسترسی با قیمت کمتر به کیفیت ۴K برای گیم، از همون اول که وان اکس قیمت گذاری شد، فک ها پایین اومد! بحثی توش نیست که با پول کمتر میشه روی وان اکس ۴ کی بازی کرد. خیلی ها گفتن گرونه! گرون نسبت به چی. پی اس فور پرو اومد بیرون ۵۰۰ دلار. ایکس باکس وان اکس هم اومد ۵۰۰ دلار. با قدرت آشکار بیشتر و سخت افزار برتر. گرونه به نظرتون؟
    حالا این درباره قیمت گذاریه که به نظر خیلی منطقی و منصفانه بود از همون اول. همه کارشناسایی هم که گفتن وان اکس گرونه حرف مفت زدن.
    اما اینکه توی گیم و موقع بازی کردن چقدر متوجه تفاوت های PS4 pro با One X میشه آدم، یه بحث دیگه ست که آدم باید بشینه خودش بازی کنه ببینه تفاوت چشم گیری هست، یا اینکه روی کاغذ اعداده که برتری میاره.
    بدون شک اگر امکانات داشته باشی بازی ۴K خیره کننده خواهد بود. (چه روی پرو که اغلب آپ اسکیله و چه روی اکس که بیشتر Native ـه) اونم ۴ کی با نرخ فریم ۶۰٫ اما چشم آدمیزاد چقدر میتونه تمام این رزولوشن های ریز رو ببینه موقع بازی. بحث رزولوشن یه صحبت کارشناسی و سخت افزاری صرفه. گیمر میشینه بازی میکنه وقتی کشته میشه فحش میده و دوباره میره حال غوله رو میگیره مثل بچه خوشحال میشه. همین.
    بنده ایکس باکس وان دارم. بازی خوب PS4 هم بیاد از یکی کرایه میکنم میشینم بازی میکنم. تمام.
    بقیه بحثا هم هدر دادن وقته.
    بازم میگم تو تحلیل، و توی قیمت گذاری و صرف اقتصادی برای ۴ کی گیمینگ، شکی نیست که وان اکس با توجه به برتری های واضح نسبت به پرو و در قیاس با یه پی سی با همون سخت افزار، بهترین گزینه موجود در دنیای گیمه.

  • Dr.Gamer گفت:

    اینجا جای دوتا بحث هست یکی اینکه کدوم یکی قویتره از نظر قدرت پردازشی یکی اینکه بازیها روی کدوم بهتر اجرا میشه جواب اولی که مشخصه هیچکس هم نمیتونه منکرش بشه که ۱۰۶۰ از نظر قدرت پردازشی کاملا از وان ایکس قویتره این که کدوم بازی روی وان ایکس بهتر بوده کدوم رو pc دیگه ربطی به قدرت پردازشی نداره مربوط میشه به بهینه سازی و کارایی که خود شرکت سازنده انجام میده الان این سوال پیش میاد که خب عملکرد اینا که خیلی نزدیک به همه چرا وان ایکس نگیریم و به جاش یه سیستم گرون قیمت بگیریم باید بگم که الان نسل ٨ هستیم تهش دو سه سال دیگه نسل تموم میشه دیگه بازی برای نسل ٨ کم میاد شاید بگن چون وان ایکس و ps4 pro قویتر هستن بازی براشون میاد که البته احتمالش کمه ولی تا کی ساپورت میشه از کنسولای میان نسلی؟الان شاید بگین اختلافشون کمه ولی چند سال دیگه که نسل تموم بشه و شرکتا حوصله بهینه سازی برای کنسولای میان نسلی نداشه باشن اونجا هست که پای قدرت خام پردازشی وسط میاد و ۱۰۶۰ خودشو نشون میده من طرفدار پلتفرم خاصی نیستم ولی اگه اوایل نسل وان ایکس میومد حتما میخریدم چون میدونستم ٧،٨ سال میخوام بازی کنم نه ٣ سال

  • مطمئنا اکس باکس وان اکس با توجه به قیمتی که داره در حال حاضر کامپیوترهای هم قیمت خودش رو در حیطه ی گیمینگ شکست میده، شما با ۵۰۰ دلار نهایتا میتونید سیستمی با GTX 1050Ti خریداری کنید که خب قطعا از OneX ضعیف تر خواهد بود.

    قبلا خیلی تلاش میکردم که بگم در مجموع توان گرافیکی وان اکس با GTX 1060 یا RX 480 برابری میکنه اما بعضی از دوستان نمیپذیرفتن، امیدوارم این مقاله کمک بکنه.

  • legendboy گفت:

    تقریبا برای اکثر پیسی بازا مثل خود من، فریم ریت بسیار مهم تر از رزولیشن هست
    معمولا فریم زیر ۴۰ برای پیسی بازا کمی آزار دهنده هست
    در مورد مقایسه قیمت بین کنسول وان ایکس و پیسی خوب طبیعتا وان ایکس در کنار خروجی خوبی که میده هزینه کمتری نیاز داره ولی یه برتری مهم پیسی قابلیت ارتقا اون هست که میتونه هزینه رو تقسیم کنه
    مثلا من خودم ۳ سال پیش یه مین بورد متوسط و یه corei5 در کنار یه گرافیک معمولی و رم ۴ گرفتم و تا امسال برای اجرای بازیها مشکلی نداشتم. سال بعد یه رم ۴ دیگه به سیستم اضافه کردم و امسال فقط گرافیک رو تغییر دادم و ۱۰۶۰ گرفتم که تمام بازیها رو با آخرین تنظیمات اجرا میکنه
    شاید این سیستمی که الان دارم ۳ الی ۴ میلیون هزینه داشته باشه ولی زمانیکه بر اساس نیاز قطعات رو تغییر بدی، این هزینه میتونه در طی چند سال تقسیم بشه. مهمترین قطعه برای گیم گرافیک هست که خیلی هم زود نسل عوض میکنه و دردسر اصلی پیسی بازاس ولی سایر قطعات مثل مین بورد و سی پی یو تا چندین سال نیازی به ارتقا ندارن

  • cv گفت:

    شانس با فیل اسپنسر و مایکروسافت بود که ماینیگ بازار pc رو نابود کرده
    باید دید ۴ ماه دیگه انویدیا چه می کنه

  • wwwow گفت:

    این ویدیو رو قبلا تو یوتیوب دیده بودم…
    یه نکته ای که این وسط وجود داره اینه که اگه به مشخصات سیستمش توجه کنید پردازنده و بوردش در سال ۲۰۰۹-۲۰۱۰ به بازار عرضه شدن! یعنی عملا امکان نداره این قطعات رو بصورت آکبند تو بازار پیدا کرد و به ناچار باید دست دوم خریداری کنید.
    مورد بعدی هم مربوط میشه به اورکلاک پردازنده که توی متن هم بهش اشاره شده. حالا سوالی که پیش میاد اینه که میشه قطعه ای رو که حداقل ۸ سال از ساختش میگذره و تا این میزان اورکلاک شده رو واسه گیم ازش استفاده کرد؟؟ بله واسه انجام تست ممکنه ولی استفاده مداوم سه چهار سال چطور؟
    و در انتها اینکه قیمت تمام شده سیستم با توجه به افزایش وحشتناک قیمت جهانی کارت گرافیک در حال حاضر قطعا بیشتر از ۵۰۰ دلار میشه.
    تا وقتی قیمت ها متعادل نشه بستن سیستم به هیچ وجه توصیه نمیشه و در این شرایط فعلا خرید کنسول بسیار بصرفه تر هستش.

    • shadowwarior گفت:

      این جا پر شده از فن های ps4که خیلیاشون هم با شعورن و منطقی ولی بعضیا با کمال احترام هیچ شعور و منطقی در وجودشون نیست! همچنان pc بهترینه من سال ۹۰ سیستم بستم هنوز بعد ۶ سال هر سال ارتقا میدم خیلیم راحت ۶۰ فریمو میگیرم با تنظیمات گرافیکی خیلی خوب (بیشتر از ps4!) خیلیم راضیم سال قبل هم فقط ۵۰ تومن خرچ ارتقا کردم رم خریدم امسالم کارتمو عوض کردم ۹۰۰ تومن ولی درسته شاید اولش قیمت زیادی بنظر بیاد ولی در دراز مدت خیلی خیلی اقتصادی هست و کاملا هم نتیجه راضی کننده ای داره- تمام حرفای من کاملا واقعیت بود بدون هیچ فن بازی –

  • VAHID.B گفت:

    دوستان سلام
    با این قیمت دلار ps4 pro یاxbox one xبگیرم؟
    مشکل اینه شوتر بازم میشه بادسته بازی کرد؟
    شانس بد من سیستم ۴میلیونی،کارت۹۷۰ خراب شد,۱۰۶۰ هم شده خدا تومن،
    راهنمایی لطفا…

  • Ice_Devil گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید اینجا میپرسم
    دوستان من قبلا بازی nier automata رو تمام کردم با پایان a
    بعدش یه رباته بود که باید به برادرش کمک کنه اینم قبلا رفتم بعدش ۹s میاد یادم نیست چیکار انجام میداد ولی بازی تموم میشد و نمیتونستم پایان های دیگرو برم
    الان میخوام بدونم چجوری باید پایان b و c و غیره انجام بدم؟
    پ.ن تو قسمت سیوم زده پایان a g w
    و اینکه تویه یه سایتی گفتند بعد از اتمام بازی چپتر سلکت داره که من پیدا نمیکنم
    ممنون میشم کمک کنید

  • مازیار گفت:

    شاید یکی از دلایلی که خیلی از ایرانیا سمت کنسول میرن وضع مالی ودرآمدشونه.همه که پولدار نیستن.
    خود من هم نه پول کافی دارم نه مثل این بچه سوسولای خرپول نیستم که یک pc ده میلیونی بخرم فعلا دارم پولمو برای خرید یک کارت گرافیکgtx1080 tiنگه میدارم چون کارت گرافیکم خیلی مضخرفه اینم کارت گرافیک الانمgt9500 😀

  • r_313 گفت:

    جالب بود. واقعا لذت بردم. البته من به شخصه با کنسول و کنترولر و یکپارچگی راحت ترم.اگر بگید قدرت چه پیسی ای با ps4 برابر هست ممنون میشم.

  • Nvidia Gamer گفت:

    خدا رو شکر قبل از گرون شدن با قیمت ۱۷۵۰ تونستم بخرم ۱۰۶۰ ۶ گیگی رو 😎

    قشنگ حس اونی رو دارم که بعد از ترکیدن ساختمون با بمب ،‌از بین آتیش میاد بیرون 😀

    ولی جدا تاز اینکه تونستم ۹ تا بازی مفتی استفاده کنم دارم لذت میبرم ، چون خیلی تنوع طلبم :snicker:

  • بررسی خوبی بود،ولی این سیستم یه چیزایی کم داشت مثلا اگه cpu core i7 6700k بود و رم هم ۱۶gb ddr4 بود ایکس باکس کاملا کم میاورد هر چند که بازم جلویه pc کم آورده،و یه چیزه دیگه gtx 1060 یه کارت میان رده اس در حالی که ایکس باکس نهایته قدرتش اینه،جالب میشه اگه ایکس وان ایکس رو با gtx 1080 ti 11gb مقایسه کنید اونموقع رو ۴k هم بالای ۶۰ فریم اجرا میکنه اما ناگفته نمونه که برا همچین سیستمی باید پونزده میلیون خرج کرد من خودمم gtx 1060 دارم فقط قصدم آگاهی بود.

تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا
تحلیل فنی | GTX 1060 در برابر ایکس‌باکس وان ایکس! - گیمفا