مصاحبه | عنوان Gravel در اکس باکس وان اکس و پلی استیشن پرو عملکرد مشابهی دارد
استودیو بازی سازی سازی ایتالیایی Milestone روز های شلوغی را میگذارند. Monster Energy Supercross به تازگی برای چهار پلتفرم پلی استیشن ۴، اکس باکس وان، رایانه های شخصی و نینتندو سوییچ منتشر شده است و عنوان بعدی آن ها که Gravel نام دارد تا ۱۰ روز آینده منتشر خواهد شد.
Gravel یک عنوان آرکید است که توسط Milestone برای سه پلتفرم اکس باکس وان، پلی استین ۴ و رایانه های شخصی منتشر میشود. تاریخ انتشار این عنوان روز هشتم اسفند ماه اعلام شده است و در حالی که تنها چند روز تا انتشار آن باقی است وبسایت WCCFTech مصاحبهای با مدیر بازاریابی استودیو داشته است.
WCCFTech: عنوان Gravel به صورت رسمی در لیست عناوین بهبود یافته برای اکس باکس وان اکس قرار گرفته است. لطفاً برخی از جزئیات تکنیکی اجرای این عنوان بر روی اکس باکس وان اکس را با ما در میان بگذارید.
Andrea Loiudice: نسخهی اکس باکس وان اکس بازی Gravel جلوه های بصری بهتری نسبت به نسخهی معمولی خواهد داشت. این موضوع شامل ارتقاء کیفیت بافت ها، بهبود VFX و بهبود های کلی در وضوح تصویر و کیفیت ۴k میشود. فریم ریت بازی در وان اکس ۳۰ فریم در ثانیه است.
جهت مقایسه میتوانید جزئیات مشابه را در نسخهی پلی استیشن ۴ پرو برای ما بازگو کنید؟ چه تفاوت هایی میان نسخهی اکس باکس وان اکس و پلی استیشن ۴ پرو عنوان Gravel مشاهده میشود؟
Gravel در پلی استیشن ۴ پرو نیز همچون اکس باکس وان اکس دارای جلوه های بصری بهبود یافته و بهتری خواهد بود. کیفیت بافت، VFX و وضوح تصویر در پلی استیشن ۴ پرو نیز ارتقاء یافته است و کیفیت ۴k میباشد. تنها تفاوت میان این دو نسخه آن است که نسخهی پلی استیشن ۴ پرو پشتیبانی از HDR نیز دارد. فریم ریت بازی در پلی استیشن پرو ۳۰ فریم در ثانیه خواهد بود. در مجموع تفاوت چندانی میان این دو نسخه وجود ندارد و Gravel بر روی این دو کنسول عملکرد مشابهی دارد.
صحبت از (HDR (High Dynamic Range شد؛ آیا در نسخهی رایانه های شخصی، پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان اس نیز از این قابلیت استفاده شده است؟
نسخه های رایانه های شخصی، پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو بازی از HDR پشتیبانی میکنند.
چرا پشتیبانی از HDR در نسخه های اکس باکسی بازی وجود ندارد؟
دلیل این اتفاق به موتور ساخت بازی بر میگردد. زمانی که پروسهی ساخت بازی آغاز شد ما از موتور بازی سازی Unreal Engine 4 استفاده کردیم و در آن زمان این موتور فاقد پشتیبانی از HDR برای کنسول های مایکروسافت بود. ما درواقع در تلاش هستیم تا در عناوین بعدی استودیو برای این کنسول ها نیز از HDR استفاده شود.
به عنوان یک توسعه دهنده تجربهی ساخت بازی برای کنسول اکس باکس وان اکس را چگونه توصیف و ارزیابی میکنید؟
بعد از مدتی کار با اکس باکس وان اکس متوجه خواهید شد که ارتقاء و بهبود های بزرگی بر کیفیت و عملکرد آن اعمال شده است. اکس باکس وان اکس به دقت و ظرافت مهندسی شده است. ساخت بازی بر روی این کنسول واقعاً تجربهای توصیف ناپذیر است و کیت ها و ابزاری که مایکروسافت برای سازندگان در نظر گرفته است، حقیقتاً کارآمد و کاربردی هستند. کار بر روی وان اکس به نوعی شبیه به ساخت بازی برای ابر رایانه های قدرتمند است با این تفاوت که پیچیدگی های این کار را ندارد.
آیا برنامهای برای افزودن پشتیبانی از Direct X 12 و Vulkan API برای نسخهی رایانه های شخصی دارید و آیا پروژه های بعدی شما نیز چنین خواهد بود؟
در حال حاضر خیر اما قطعاً برای عناوین بعدی آن ها را در نظر خواهیم داشت.
سوال آخر؛ Monster Energy Supercross برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شد در حالی که خبری از نسخهی سوییچ Gravel نیست. این تصمیم به چه دلیل یا دلایل است؟
دلیل اصلی عدم انتشار Gravel برای کنسول نینتندو سوییچ آن است که در زمان آغاز پروسهی ساخت بازی، نینتندو سوییچ هنوز به بازار عرضه نشده بود. جهت انتشار Gravel برای نینتندو سوییچ ما باید از ابتدا برای آن طرح فکر ریخته و کار ساخت برای یک کنسول اضافی را در برنامهی خود میگنجاندیم؛ این کاری بسیار سخت بود چرا که ما در مراحلی از ساخت قرار داشتیم که انجام چنین کار هایی دیگر ممکن نبود.
تشکر که وقت گذاشتید و به سوالات ما پاسخ دادید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
نمودار مقایسه ی قدرت وان اکس و پلیستیشن پرو از طرف دیجیتال فاندری:
http://s9.picofile.com/file/8319630284/jgxkaam96z701.jpg
اختلاف بسیار فاحش هستش
ویچر س
ه رو۴k ps4 pro با افت فریم ۲۶ تا ۳۰ اجرا میکنه
اون اصلا ۴k نیست بلکه آپ اسکیله و مصنوعی ۴k شده
رزلوشن واقعیش ۱۹۲۰×۲۱۶۰ هست که فاصله زیادی با ۴k واقعی داره.
در حالی که ۴k رزلوشنش ۳۸۴۰×۲۱۶۰ هست.
بذا خیالتو راحت کنم pro هیچ بازی AAA نسل هشتمی رو نمیتونه ۴K اجرا کنه. باید منتظر نسل ۹ باشین
https://uploads.disquscdn.com/images/d524f90433430f8ca2dac710c159099ab37b92d7615418abbaba5daf7552f5b5.jpg
اگر تفاوت نداشت باید تعجب میکردیم
One x یه سال بعد از pro اومده کاملا طبیعیه
پلی ۳ هم یکسال بعد از ۳۶۰ اومد پس دلیل نیست
اینو همه میدونن که قدرت سخت افزاری PS3 بیشتر از xb 360 بود اما چون روند ساخت بازی رو xb 360 آسون بود تونست خودشو بهتر نشون بده ؛تونست اون نسل مثل آب خوردن پیروز بشه
Sony make believe :-*
sony make nioh and ark to run 720p and crash bandit in 1440p believeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
:-*