کارگردان Metro: Exodus توضیح میدهد که چرا این بازی در محیطهای کاملا جهان باز دنبال نمیشود
عنوان Metro: Exodus سومین نسخه از سری Metro است که برای انتشار در سال جاری برنامهریزی شده است. این بازی به شدت مورد انتظار، پس از سالها به خانههای بازیبازن خواهد آمد تا این افراد پس از مدتی طولانی، یکی از محبوبترین بازیهای ویدئویی تاریخ را تجربه کنند و با چالشهای جدیدتر و جذابتر در محیطی وسیع، روبهرو شوند.
مدتی قبل توسعه دهندگان عنوان Metro: Exodus اعلام کردند که این بازی محیطهای باز و گستردهای خواهد داشت که بسیار متنوع طراحی شدهاند، اما با این حال پیشروی در بازی به همان صورت خطی دنبال خواهد شد. این در حالی است که این محیطهای باز یادآور STALKER هستند؛ یک حس منحصر به فرد به بازی باز منتقل میکنند و تجربه لذت بخشی برای بازی بازان به همراه خواهند داشت. همچنین به نظر میرسد که این بازی با وجود داشتن محیطهای باز و گسترده، به روند قبلی سری Metro ادامه دهد و سیر خطی مراحل در نسخه جدید این بازی، باز هم تکرار شوند.
اما چرا باید این گونه باشد؟ چرا بازی محیطهای باز گسترده دارد اما روند روایت داستان آن خطی دنبال خواهد شد؟ چرا سازندگان به دنبال ساخت یک بازی تمام جهان باز نرفتند و چنین ترکیب تعجب آوری خلق کردهاند؟ کارگردان این بازی و یکی از مسئولین ارشد استودیوی ۴A Games به تازگی در مصاحبهای با شماره ۲۹۹ مجله Game Informer که برای ماه مارس ۲۰۱۸ آماده شده است، اعلام کرد که پس از انتشار دو نسخه خطی از سری Metro ، آنها از خطی بودن بازی های خود خسته شدند و تصمیم گرفتند که بازی جدید خود را به صورت کاملا جهان باز به انتشار برسانند اما در نخستین گامهای طراحی مراحل این بازی، به این نکته رسیدند که حس بازی آنها هیچ شباهتی به سری Metro ندارد. به نظر میرسید که بازی هویت خود را از دست داده است و روند این سری را به هیچ وجه دنبال نمیکند. سازندگان این بازی به دنبال این بودند که با ایجاد یک سری تغییرات، حس کاملا جدید و منحصر به فردی به بازیبازن منتقل کنند.
با توجه به این موضوع و برای تصحیح مشکل پیش آمده، سران ارشد ۴A Games تصمیم گرفتند که بازی خود را به گونهای از سایر بازیهای موجود در بازار متمایز کنند. آنها تصمیم گرفتند که طی مراحل خطی این بازی موارد دیگری را نیز به آن اضافه کنند تا بازیبازان امکان این را داشته باشند که از طریق قطار به مناطق مختلف روسیه سفر کنند. کارگردان این عنوان یعنی اندرو پروخوروف (Andrew Prokhorov) در این خصوص، به شوخی اظهار کرد که آنها Metro و STALKER را با هم پیوند دادند و از آنها دو دوست صمیمی ساختند. وی در این خصوص گفت:
پیدا کردن چنین تعادلی سخت بود اما من فکر میکنم که ما موفق شدیم.
عنوان جذاب و به شدت مورد انتظار Metro: Exodus در تاریخ نا مشخصی از سال جاری برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکس باکس وان و همینطور رایانههای شخصی به انتشار خواهد رسید. موفقیت سریهای قبل این عنوان میتواند تا حد زیادی تضمین کنند موفقیت نسخه جدید هم باشد، اما باید ببینیم که چنین تغییرات بنیادی که از طرف تیم سازنده بر این بازی اعمال شده است، باعث شکست و عدم موفقیت آن خواهد شد یا خیر.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
واقعا منتظرشم فکر نکنم تا روز انتشارش زنده بمونم وجدانا انتظار برای بعضی بازیها خیلی زجر اوره
احسنت :-* :-* :-*
_____________________
امسال از هر ژانر بازی داریم
خدا کنه دلار بیاد پایین :clover:
کارگردان عزیز به کارت ادامه بده که داری درست میزنی داداش، اصلا به این اپیدمی جهان باز ساختن توجه نکن. دیگه فقط مونده بازی فوتبال رو جهان باز بسازن 😀
تو سال ۲۰۱۸ دو تا بازی برام موردانتظار باشن.
جز فارکرای و مترو نخواهند بود.
اساسین که عالی بود. ببینم فارکرای و مترو چیکار میکنن.
به نظرم بهترین تصمیم همین بود که بازی به همون صورت خطی ساخته بشه
بازی باید یه سری فاکتورها و پتانسیل های بخصوص، برای جهان باز شدن داشته باشه
خیلی از بازیها این پتانسیل رو نداشتن و جهان باز شدن و دقیقا از همین مورد ضربه خوردن
مثالش برخی بازیهای یوبیسافته که متاسفانه فکر میکنه کمیت به هر نحوی میتونه جذاب باشه در صورتی که اصلا اینطور نیست
تنها بازیه جهان باز که برام خیلی خیلی لذت بخش بود بازی tomb raider بود. اتفاقا از بازی های جهان باز حالم بهم میخوره. بازی جهان باز باید پر جزئیات باشه و خیلی متنوع باشه که شبیه به هم نباشن. اینطوری باشه خیلی بهتره.