نمرات بازی Fe منتشر شد - گیمفا
نمرات بازی Fe منتشر شد - گیمفا
نمرات بازی Fe منتشر شد - گیمفا
نمرات بازی Fe منتشر شد - گیمفا

نمرات بازی Fe منتشر شد

دانیال دهقانی
۱۵:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
نمرات بازی Fe منتشر شد - گیمفا

اخیراً شاهد انتشار بازی جدید زوئینک گیمز (Zoink Games) یعنی Fe بوده‌ایم و منتقدان مختلف نظرات خود را در رابطه با این بازی اعلام کرده‌اند!

بازی Fe از جمله عناوین بسیار خاص و مستقلی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شده. این بازی با کمک بخش جدیدی در کمپانی الکترونیک آرتس یعنی ای اِی اوریجینالز (EA Originals) انتشار یافته است. وظیفه این بخش از شرکت الکترونیک آرتس، یافتن عناوین مستقل باکیفیت و خلاقانه برای سرمایه گذاری و کمک به انتشار آن‌ها است. بازی Fe بر پایه تعامل با طبیعت ساخته شده و دارای حال و هوا و رنگ آمیزی بسیار خاصی است.

App Trigger: 9.5/10

از لحاظ سمعی و بصری، زوئینک گیمز کاری کرده که بازی بدون دیالوگ ولی با داستان تعاملی‌اش به عنوان یک پلتفرمر سه بعدی که از اتمسفر و جو محیط برای پیش برد داستانش استفاده می‎کند عمل کند. ولی با تعداد بسیار، بسیار محدودی از استثنائات، آن‌ها موفق شده‌اند تا کار خود را به بهترین و هنری‌ترین شکل ممکن انجام دهند.

Worth Playing: 9/10

Fe از آن بازی هاست که شما دوست دارید در آن غرق شوید. حتی اگر زیبایی فوق العاده بازی را هم در نظر نگیرید، باز هم جنگل بازی مکان‌ها و سوراخ سمبه‌های فراوانی را برای اکتشاف دارد تا بدون هدف فقط مشغول به گشت و گذار در آن شوید. خوشبختانه، سکوبازی و معماهای کوچک بازی کار خود را به خوبی انجام می‌دهند، پس برای آن‌هایی که دوست دارند تا از اعمالی که انجام می‌دهند در بازی یک هدف خاص را دنبال کنند بازی چیزهایی در چنته دارد، در حالی که داستان گویی غیرمستقیم بازی همه چیز را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در مجموع، Fe یک بازی عالی است، خصوصاً برای کسانی که اکتشاف را به خشونت ترجیح می‌دهند.

PlayStation LifeStyle: 9/10

اگرچه بدون شک نقاط ضعفی هم وجود دارد، ولی این جنبه اکتشاف و جستجو در بازی است که Fe را تبدیل به یک تجربه خاطره انگیز می‌سازد. همیشه به نظر ضعف‌هایی در بیرون کشیدن Shardهای مربوط به ارتقای شخصیت از دل غارهایی که زیستگاه حیوانات وحشی است وجود دارد [و شما را آزرده می‌سازد]. دنیایی که زوئینک گیمز برای بازی خلق کرده حقیقتاً شگفت انگیز است، و یاد گرفتن اینکه چطور با موجودات و ساکنان آن تعامل داشته باشید واقعاً یک تجربه باارزش است. بعضی وقت‌ها نیاز است که ما یاد بگیریم تا چطور همدیگر را باید درک کنیم.

Polygon: 8.5/10

Fe یک دنیای جادویی، رنگارنگ و گسترده است که در شما حس شگفتی را ایجاد می‌کند. مثل یک قدم زنی واقعی در دل جنگل، این یک چیز با زیبایی بنیادین است که باید آن را نفس کشید و ستایش کرد.

Trusted Reviews: 8/10

بدون شک Fe از لحاظ کانسپت کلی وامدار عناوینی چون Ori and the Blind Forest است، و در مقاطعی دقیقاً به اندازه بازی مستقل قبلی الکترونیک آرتس یعنی Unravel هوشمندانه عمل می‌کند، ولی این بازی آن قدری خاص است که روی پای خودش بایستد و برای خود نامی دست و پا کند. استفاده متفکرانه و خلاقانه از رنگ و محیط‌های تقریباً رویاگونه بازی گاهی  بر خلاف نقاط مثبت بزرگ Fe عمل می‌کنند، ولی در برابر این موارد مقاومت کنید تا از یک دنیای واقعاً منحصر به فرد لذت ببرید.

DarkStation: 7/10

در حالی که نباید این نکته را از یاد برد که زندگی در دنیایی با هارمونی طبیعت به ما نیرو می‌بخشد، ولی باید این را هم در نظر داشت که مبارزات و اکشن Fe در تمامی لحظات باارزش و جالب توجه نیست. این یک ایده احساسی است که از نبود یک ساختار منسجم و پایان بندی متناقض رنج می‌برد که در نهایت، برخی از همتایانش مثل Ori و Journey را در جایگاه بالاتری قرار می‌دهد. دنیای Fe از لحاظ زیباشناسی عالیست ولی برای گشت و گذار ملال آور می‌شود، چرا که سکوبازی آن به اندازه کافی دقیق نیست و استفاده آن از موسیقی -چه در بعد گیم پلی و چه به صورت مستقل- اگرچه دوست داشتنی و خاص است، ولی آن قدری برجسته نیست که بازی را به سطح بالاتری برساند.

Hardcore Gamer: 7/10

با وجود نقص، این بازی ترکیبی از سکوبازی، ماجرا، حل معما و حتی مخفی کاری است که زوئینک گیمز نقریباً توانسته برای آن جایگاه مناسبی را دست و پا کند. این، برای سازنده حداقل کمی هم که شده اعتبار دست و پا می‌کند.

EGM: 7/10

در حالی که Fe یک بازی زیبا با چندین برخورد جالب و برخی نماهای تماشایی است، به خاطر داستان زیادی پیچیده خود و دنیایش که علی رغم تمامی زیبایی‌هایش، آن قدری در مخاطب شوق کاوش را برنمی‌انگیزاند ضربه می‌‎خورد. قرار دادن یک سیستم که با دست به بازیکنان مسیر را نشان می‌دهد مخاطب را از گم شدن در راه‌های پیچیده و گیج کننده بازی نجات می‌دهد، ولی در آن واحد نمی‌تواند این شوق را در مخاطب ایجاد کند که خود او به سراغ کشف چیزهای مختلف در دنیای Fe برود.

IGN: 6.5/10

Fe یک بازی پلتفرمر با عمر کوتاه است که بعضی اوقات به خاطر برخی موارد، به مانند یک مهمان ناخوانده بیشتر از چیزی که در نگاه اول به نظر می‌رسد در دل مخاطب می‌ماند. سکوبازی آن مناسب ولی بدون بلندپروازی است، و برخی از بهترین ایده‌های آن مثل پرش از روی درخت و شعر خوانی‌هایی که روی دنیای بازی تاثیر می‌گذارد بدون پرورش کافی باقی می‌مانند. این بازی در مواقع مختلف می‌تواند زیبا باشد، خصوصاً به خاطر موسیقی و افکت‌های صوتی‌اش، ولی نه آن قدر زیبا که نقص‌ها و ایده‌های پرورش نیافته خودش را پنهان کند.

Destructoid: 5/10

برای یک بازی که تا این اندازه به ایجاد حس کاوش متکی است، Fe به طوری عجیب حرف‌های بسیار کمی برای زدن در زمینه‌های مختلف دارد. این بازی هیچ هدف مشخص و هیچ رخداد برجسته‌ای ندارد. ایده وجود یک راز بهتر از تمامی راز و رمزهای موجود در بازی از آب درآمده است. این بازی مشخصاً زیباست، و سکوبازی و حل معماهای ساده هم تقریباً مناسب است. ولی به طور مشخص Fe ساخته شده تا احساسات خاصی را برانگیخته کند، ولی این بازی نمی‌تواند هیچ چیزی را برانگیخته کند. این بازی چیزی جز یک ناامیدی نیست. بعضی اوقات، درخت‌ها فقط درخت هستند.

نمرات بازی Fe منتشر شد - گیمفا

متای نسخه رایانه‌های شخصی

نمرات بازی Fe منتشر شد - گیمفا

متای نسخه نینتندو سوییچ

نمرات بازی Fe منتشر شد - گیمفا

متای نسخه اکس باکس وان

نمرات بازی Fe منتشر شد - گیمفا

متای نسخه پلی استیشن ۴

بازی Fe هم اکنون برای پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، اکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی با قیمت ۱۹٫۹۹ دلار در دسترس قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نمرات بازی Fe منتشر شد - گیمفا
نمرات بازی Fe منتشر شد - گیمفا
نمرات بازی Fe منتشر شد - گیمفا
نمرات بازی Fe منتشر شد - گیمفا
نمرات بازی Fe منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نمرات بازی Fe منتشر شد - گیمفا