هیدکی کامیا توضیح میدهد که چرا Bayonetta 3 یک بازی انحصاری نینتندو سوییچ است
دیگر همه میدانند که سری مشهور Bayonetta یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین عناوین در صنعت بازیهای ویدیویی است و کسی نیست که علاقه به تجربه گیمپلی سریع و دیونه وار این بازی نداشته باشد. پس از عرضه نسخه اول بازی برای کنسول های پلیاستیشن ۳ و ایکسباکس ۳۶۰، شرکت نینتندو با استودیوی کاربلد و اکشن ساز پلاتینوم گیمز قرارداد همکاری امضا کرد و بازی را به انحصار کنسولهای خود درآورد. این موضوع با این که به شدت به نفع شرکت نینتندو و کاربران این شرکت بود، اما بازیبازان دیگر پلتفرم ها را ناراحت کرد. در مراسم The Game Awards سال ۲۰۱۷ بود که نینتندو اعلام کرد نه تنها نسخه سوم بازی، یعنی Bayonetta 3 به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد، بلکه دو نسخه پیشین نیز به صورت بازسازی شده برای این کنسول ترکیبی در دسترس قرار خواهد گرفت.
به تازگی آقای هیدکی کامیا، یکی از مدیران استودیوی پلاتینوم گیمز و همچنین کارگردان بازی مورد انتظار Bayonetta 3، با بازیبازان و طرفداران از طریق توییتر ارتباط برقرار کرده و به نکات جالبی اشاره کرده است. هیدکی کامیا در توییتر در مورد آیپی بایونتا، صاحب این آی پی و همچنین وقایعی که باعث آغاز روند ساخت و توسعه نسخه سوم شده است توضیح داده و از انحصاری بودن این سری برای کنسولهای نینتندو میگوید. شما میتوانید داستان و تاریخی که کامیا تعریف میکند را در زیر مشاهده کنید:
من میخواهم موضوعی را به همه شما بگویم. همه حرفهایم در مورد Bayonetta 3 است.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) February 13, 2018
ما توسعه دهنده ای هستیم که بازی ها را با امضا کردن قرارداد با شرکتهای ناشر مختلف، خلق میکنیم و بودجه خود را برای هزینه های ساخت و توسعه دریافت میکنیم.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) February 13, 2018
برای Bayonetta 1، ما یک قرارداد با سگا بستیم و بودجه خود را از آن ها دریافت کردیم. بعد از آن، ما طراحی اولیه بازی را آغاز کردیم و ارایه دادیم و وارد مرحله تولید شدیم. همه حقوق بازی متعلق به سگا بود.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) February 13, 2018
در آن زمان، شرکت ما تازه تاسیس شده بود و ما به اندازه کافی و مناسب برای ساخت و توسعه بازیهای مولتی پلتفرم مجهز نبودیم؛ بنابراین پس از بحث کردن با شرکت سگا، ما تصمیم گرفتیم تا بازی را به صورت انحصاری برای کنسول ایکسباکس ۳۶۰ بسازیم.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) February 13, 2018
با این حال، پس از آن، یکی از همکاران تجاری سگا یک پورت برای کنسول پلیاستیشن ۳ تهیه کرد که به درخواست سگا بود. در مدت اخیر نیز آن ها تصمیم گرفتند که یک نسخه استیم (رایانه های شخصی) تولید کنند که در سال گذشته عرضه شد. شرکت سگا صاحب تمام این نسخه ها است و امتیاز آن ها برای سگا است.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) February 13, 2018
زمانی که ما ساخت بازی Bayonetta 2 را آغاز کردیم، در ابتدا بودجه خود را برای ساخت بازی روی پلتفرم های مختلف از طرف شرکت سگا دریافت کردیم اما به خاطر شرایطی که برای سگا به وجود آمد، روند ساخت پروژه متوقف شد. پس از آن، شرکت نینتندو پا را پیش گذاشت و ادامه هزینه های ساخت بازی را تامین کرد و به ما اجازه داد تا آن را تمام کنیم.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) February 13, 2018
تا این جا، حقوق بازی متعلق به سگا و نینتندو بود. صاحبان این سری تصمیم گرفتند که بازی باید برای کنسول Wii U ساخته شود.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) February 13, 2018
نینتندو همچنین به اندازه کافی خوب بود تا یک پورت از Bayonetta 1 را روی کنسول Wii U تهیه کند. آن ها حتی به ما اجازه دادند تا قطعات صدای ژاپنی را که برای نسخه Wii U ساخته بودیم، در نسخه رایانه های شخصی بازی نیز به کار ببریم.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) February 13, 2018
من به شدت متشکر هستم که نینتندو هزینه های بازی را تامین میکند و همچنین از سگا تشکر میکنم که به آن ها اجازه داد تا از آی پی بایونتا استفاده کنند.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) February 13, 2018
در مورد بازی Bayonetta 3، از همان ابتدا تصمیم گرفته شد که بازی قرار است با استفاده از بودجهی نینتندو ساخته شود. بدون کمک آن ها، ما قادر نبودیم تا روند ساخت پروژه را آغاز نماییم.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) February 13, 2018
تمام حق و حقوق بازی هنوز متعلق به سگا و نینتندو است. صاحبان آی پی تصمیم گرفتند که بازی (قسمت سوم) باید برای نینتندو سوییچ ساخته شود.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) February 13, 2018
توسعه بازی یک تجارت است. هر شرکت شرایط و استراتژی های خاص خود را دارد. این بدان معنی است که در بعضی اوقات بازی ها ساخته میشوند و در اوقات دیگر، روند ساخت آن ها لغو میشود.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) February 13, 2018
اما من عقیده دارم که هر شخصی که در روند ساخت قرار میگیرد، متعهد میشود تا بهترین تجربه ممکن را ارایه دهد. من این را میدانم و حداقل در مورد خودم، این موضوع اصلی ترین هدف من در هنگام کار است.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) February 13, 2018
من نمیتوانم توصیف کنم که چقدر از ساخت بازی Bayonetta 3 خوشحال هستم و ما قصد داریم تا هر چه که در توان داریم انجام دهیم تا بازی را تا جایی که امکان دارد خوب کنیم. این تمام کاری است که ما میتوانیم انجام دهیم و ما این را اصلی ترین و عالی ترین ماموریت خود در نظر میگیریم.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) February 13, 2018
توسعه بازی مدتی زمان میبرد تا Bayonetta 3 به بازی خوبی تبدیل شود اما حال که کار ساخت آن آغاز شده، امیدوارم تا یک ملاقات شگفت انگیز برای همه شما به وجود بیاید.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) February 13, 2018
قطعا شنیدن سخنان هیدکی کامیا و تاریخ طی شده در مورد سری Bayonetta جالب بود. این که دریافتیم Bayonetta 2 در ابتدا به دست سگا بوده و قرار بوده تا عنوانی مولتی پلتفرم باشد، از جالب ترین نکات اشاره شده توسط کامیا به حساب میآمد. با این حال، میتوان خوشحال بود که پروژه به وسیله نینتندو نجات پیدا کرده و کامل شده است. قطعا انتظار برای نسخه سوم سری کار سختی است و باید ببینیم پلاتینوم گیمز چگونه از پتانسیل های خاص نینتندو سوییچ استفاده میکند.
نسخه اول Bayonetta در اکتبر سال ۲۰۰۹ برای کنسول های پلیاستیشن ۳ و ایکسباکس ۳۶۰ منتشر شد. این در حالی است که Bayonetta 2 در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴ برای کنسول Wii U عرضه شد. هنوز تاریخ انتشار نسخه سوم مشخص نشده اما دو بازی اول در تاریخ ۱۶ ماه فوریه سال جاری برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهند شد.
پر بحثترینها
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
نظرات
بعد میگن چرا این بنده خدا اعصاب نداره!؟
خو همین کار ها رو مردم میکنن بیچاره عصبی شده! من یادمه از همون موقعی که نسخه دوم معرفی شد تا وقتی که عرضه شد، کامیا داشت توضیح میداد چرا بازی دوم انحصاری شد حالا باز دوباره ملت شروع کردند!
البته مردم دوست دارند کامیا رو ترول کنند چون وقتی عصبانی میشه جواب های باحالی تو توییتر مینویسه 😀
به شدت منتظر بیونتا ۳ هستم. امیدوارم کارگردان اصلی خود کامیا باشه.
مرصاد ما به عنوان گیمر از پشت ماجرای توسعه بازی ها مصاعب و سختی های تولیدشون هیچ اطلاعی نداریم قبلا هم کامیا اشاره کرده بود بدون سرمایه گذاری نینتندو ساخت ادامه ایی برای بایونتا ممکن نبود
من برای شوخی گفتم.
بنده خدا طی چند تا مصاحبه اینو گفته بود. چند باری که تو توییتر ازش پرسیدن عصبانی شده بود!!!
در کل من ترجیح میدم یه بازی ساخته بشه حتی اگر انحصاری باشه. این جوری یه روزی میتونی بازی رو تجربه کنی. خود کامیا گفته بود اگر نینتندو نبود پرونده بیونتا بعد نسخهی اول بسته میشد اما ما الان داریم نسخه سوم بازی رو میبینیم.
این بازی و Devil May Cry 5 (که امیدوارم تو E3 معرفی شه) میتونن سبک هک اند اسلش رو نجات بدن واقعا این سبک دوست داشتنی خیلی کم رنگ شده تو نسل هشتم و این خیلی ناراحت کننده است. God Of War هم که به نوعی سلطان این سبک بود زیاد اکشن ادونچر بهش میخوره تا هک اند اسلش !!!
به تازگی این استاد با استاد میکامی دیدار کردند
درضمن کامیا توییت مشکوکی گذاشته در نزدیکی شرکت کپکام
یعنی چه خبرایی می تونه در راه باشه ?:-)
قبلا ابراز علاقه به ساخت یه کراس اور بین dmc و اشتباه نکنم بایونتا کرده بودن
بله همینطوره