کارگردان Final Fantasy XV عقیده دارد نسل بعدی پلیاستیشن و ایکسباکس به سمت سیستم ابری سوق داده میشوند
کارگردان موفق عنوان Final Fantasy XV یعنی آقای هاجیمه تاباتا (Hajime Tabata) بر این عقیده است که صنعت عظیم بازیهای ویدئویی در نسل آینده، مانند صنعت فیلم سازی و موسیقی به سمت سرویسهای استریم حرکت خواهد کرد و ما احتمالا شاهد تحولی عظیم در این صنعت خواهیم بود که پا به پای نیاز روز پیشروی خواهد کرد.
با گذشت چند سال از معرفی و عرضه نسل هشتم کنسولهای ویدئویی و آشنایی کاربران با پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان و البته کنسول میان نسلی این دو شرکت فعال در صنعت بازیهای ویدئویی، زمان آن رسیده است که کم کم خود را برای نسل جدید این کنسولها و ویژگیهای جدید آنها آماده سازیم. با عبور از هر نسل موفق کنسولهای ویدئویی، ما با چند تغییر و تحول عظیم در عملکرد و ساختار این کنسولها روبهرو خواهیم بود که مجموعه این تغییر و تحولها، زمینه ساز تولد یک نسل جدید و کنار رفتن نسل قبلی است. در این نسل با معرفی کنسولهای پرچمدار سونی و مایکروسافت یعنی پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان شاهد به نهایت رسیدن قدرت سخت افزاری این دو کنسول بودیم. در این نسل شاهد بودیم که تمرکز اصلی این دو کنسول روی خدمات و سرویسهای آنلاین بود تا بتوانند مشتریان خود را ترغیب به استفاده از این خدمات کنند و در واقع کاری کنند که این افراد برای تجربه بازی مورد علاقه خود، مجبور به خرج کردن مقداری پول شوند؛ بدین ترتیب شرکتهای سازنده کنسولهای ویدئویی نیز راه تازهای برای کسب درآمد از مشتریان خود پیدا کردند.
در این رابطه کارگردان عنوان بسیار موفق و پرفروش Final Fantasy XV یعنی آقای هاجیمه تاباتا نظر خود را در این زمینه، از طریق مصاحبهای که در یکی از مجلات دنیای بازیهای رایانهای انجام داده است، اظهار کرده. وی اعتقاد دارد که نسل آینده کنسولهای پلیاستیشن و ایکسباکس به سمت تکنولوژی ابری پیش خواهند رفت و به این سمت سوق داده خواهند شد. طبق اظهارات تاباتا، صنعت بازیهای ویدئویی نیز نظیر صنعت موسیقی و فیلم به سمت سرویسهای استریم حرکت خواهد کرد. از این و با اجرای این عمل، کاربران برای تجربه عنوان مورد علاقه خود باید حق عضویت بپردازند. البته این موضوعات هر جایی عملی نیستند چرا که نیازمند سرعت اینترنت بسیار بالایی است که در بسیاری از کشورها چنین چیزی وجود ندارد اما با این حال ممکن است چنین تغییراتی به زودی به مرحله اجرا برسند. با این حال توسعه دهندگان بازیهای ویدئویی و همینطور ناشران آنها نیز در تلاش هستند که جای این که روی هسته بازی و بخش آفلاین آن تمرکز کنند، تمرکز خود را روی خدمات آنلاین بگذارند.
موضوعی که اینجا قابل توجه است، این است که ما باید همچنان منتظر باشیم تا ببینیم تغییرات صنعت بازیهای ویدئویی، آن را به کدام سمت خواهد کشاند. آیا در نسل بعد برای تجربه عنوان مورد علاقه خود، باید از سیستم ابری استفاده کنیم؟ شاید هم برای تجربه یک بازی، نیاز به پرداخت حق عضویت داشته باشیم. به هر حال هنوز هیچ کدام از این موارد مشخص نیستند و واضح نیست که سیاستهای موجود در دنیای بازیهای رایانهای، این صنعت بزرگ را به کدام سمت خواهد برد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
امیدوارم اتفاق نیوفته چون اوضاع نت ما داغونه
اره والله افتضاحه تازه هنوز نتوانسته آیم از شبکه PSNOW لذت ببریم
خسته نباشه الهی
این پیش بینی سال ۲۰۱۳ شده بود
ولی اگر بازی ها پردازنده ابری محور باشند مایکرو به شدت نسبت به کمپانیا دیگه جلو میوفته برام جالب بود سال ۲۰۱۱ خرف از این میزد که ۲۰ میلیارد دلار تا اون موقع براش خرج کرده بود اون موقع هیج کمپانی اصلا نمیدونست کلود چیه این درحالی هست که سونی برای رقابت کمپانی gai kai رو با ارزش بسیار کم خریداری کرد و هیچ وقت نه سونی حتی اپل هم تو بخش سرور از مایکرو نمیتونن جلو بزنن چون بیش از ۷۵ درصد کمپانی من جمله درامدش از سروراشه ایشالله بقیه قسمتاهم انقدر براش مهم باشند 😀 :blush:
با حرکت های اخیر مایکروسافت که سیستم نت فلیکس مانند XBOX GAME PASS رو داره روز به روز بیشتر توسعه میده هیچ بعید نیست .
احتمالا منظور ایشون از نسل آینده نسل بیستمه
هیچوقت این اتفاق نخواهد افتاد (حتی اگر هم بشه جایگزین سیستم فعلی نمیشه و یه آپشن دلخواهی میتونه باشه)
______________
تاباتا ,,,,, زی زی گولو آسی پاسی هاجیمه تا ب تا :rotfl: :rotfl:
چقد تو خنکی بشر
شما مغزت محدود به چون تو ایران زندگی می کنی الان تو کشورها اروپایی و آمریکایی بیشتر کشورها ی دیگه از سیستم استریم و لایو استفاده می کنند
این به نفع شرکتهای سازنده کنسول هست چون خرج عظیمی که برای تولید میلیونها کنسول و هزینه زیاد حملشون به دنیا از بین میره و همینطور قدرت سخت افزاری کنسولها اینکه هر ۵ سال بیان کنسولشونو ارتقا بدن از بین میره این ایده خیلی خوبه من که دوستدارم اینطور بشه اما نه وقتی که توی ایران زندگی میکنم که مشتریمداری و حقی که در برابر پولی که میدی هیچی نیست(خدمات اینترنت رو میگم)و نه تا زمانی که کلاهبرداری توی همه زمینه ها توی کشورمون حرف اول رو میزنه
به این راحتی هام که می گی نیست هزینه عظیم تولید ابر می افته گردنشون باید کلی اَبر کامپیوتر و خودشه محاسباتی تو لید کنن که بتونن پردازش های عظیم رو انجام بدن و خروجی ۴k تولید کنن . فرض کن فقط ۱۰ هزار نفر دارن یه بازی با رزولوشن ۴k بازی می کنن و تغریبا برای تولید یک فریم نیتیو با رزولوشن ۴k حداقل ۸ ترافلاپ نیازه به عبارتی ۸۰,۰۰۰TF = 10,000 * 8TF فقط برای ۱۰ هزار نفر نیازه که چه حجم عزیمی از سخت افزار و می خواد تازه ایجاد بستر وب و سخت افزار شبکه ای (که حداقل نسل ۲ HTTP رو می طلبه) نیاز داره
اقای مارک سرنی رییس بخش سخت افزار سونی گفت ۸ ترافلاپس برای اجرا فورکی
ایشون نسبت به مارک یابورا رییس تیم دایرکت ایکس چوپونی بیش نیست هیچ سوادی نداره دیدیم تو یک سال دوتا بازی ۷۲۰ پی کنسول پرو داشت بگذریم……
برای اجرا فورکی همین سخت افزار وان ایکس کافیههه فقط یه سی پی یو ترجیحا رایزن میخواد چون قدرت رمش حتی از gtx 1080 هم بیشتر البته در حد اپسینون مشکل سی پی یو هست
همین الان نصف بازیا نیتیو فورکی هستند رو وان ایکس تو فرست پارتیا همه از دم نیتیو هستند
خود دایرکت ایکس چی هست که ریسش چی باشه (یه بستر کاملا بسته که محدود به سیستم عامل NT هست) همین چوپون به قول تو خیلی نسبت به ماکروسافت تو صنعت گیم بهتر عمل کرده (با شاهکاری به اسم OpenGL) . جناب آقای “استاد تلوزیونو …” :rotfl:
درمورد ترا فلاپ اصلا بحث مهم نیست چون بالاخره برای اجرای بازی تو رزولوشن ۳,۸۴۰x2,160 به یه سخت افزاری نیاز هست (حداقلش مثلا ۷ ترافلاپ) پس باید خود شرکتام زیر ساختشونو آماده کنن هم سخت افزاری هم بستر وب وقتی تو کشوری مثل ایران و تو همین تهران خیلی از ناحیه ها کشش حداکثر تا ۲M دارن (۲۵۶ کیلو بایت در ثانیه) و از طرفی برای اجرای یه بازیه با گرافیک HD (1280 × ۷۲۰) هم حداقل یه سرعت ۵M (640 کیلوبایت در ثانیه) لازمه دیگه کلا قضیه مشخصه فقط این وسط مایم که ضرر می کنیم و نمی تونیم بازی ها رو تجربه کنیم
دوما ببشتر بازی بازا بازی های داستان محورو خیلی بیشتر از مالتی دوست دارن و چرا برای تجربه اون باید به اینترنت وصل بشن
من که بعید می دونم حالا حالا ها شرکت ها تمایلی به سمت محاسبات ابری و بازی ها تو این سبک داشته باشن (البته این سبک مزایای هم داره ولی خدایش معایبش به خاطر بستر ضعیف اینترنت خیلی بیشتر هنوز)
سوم پس قبول کردی سخت افزار X هم به درد نمی خوره مخصوصا cpu
دایرکت ایکس همونیه که تو پلی ۱ تا پلی ۳ ازش برای اجرای بازی استفاده شده
دایرکت ایکس همونیه که سخت افزار وان که نصف پلی ۴ قدرت داشت رو تو اجرا بازی تقریبا برابر باهاش بکنه مثل metal gear ac unity,bf1….. که اصلا فریم بهتری تو وان نسبت به پلی ۴ داشت زاارررتتتت جالب بدونی خیر سرشون پلی ۴ ۵۰ درصد از وان ..وان ایکس ۴۰ درصد از رقیبش قویتره ولی درعمل کاملا چیز دیگه هست
قبول کردم وان ایکس ضعیفه ؟؟؟!!!!
نگاه کن من الان سردرد گرفت بخاطر گیرای شما عزیز
گفتم همه بازیا نیتیو هستند جز یک سری اندک اونم مایکرو گفت دلیلش اجرا کردن رو الترا هست مثل فایال فانتزی مگرنه اگر بخواد با ستینگ کنسول پرو اجرا کنه جز ارک همه بازیا نیتیو هستند رزولوشن اهمیتش از ستینگ کمتره همه بازیا رو وان ایکس مهم اینه که الترا اند تقریبا جز استار وار که باعث شد فورکی ۶۰ فریم راحت اجرا بشه
بابا کنسول پرو که تو ۷۲۰ پی که رزولوشن نسل شیش هست مونده۱۰۸۰ بیاره هم قانعیم نمیخواد به ما گیر بدین
اینم بگم کاملا افتخار میکنم ۶۰ درصد بازیا نیتیو رو وان ایکس هستند مگر قراره همه باشند
مگر همه بازیا رو فور ۱۰۸۰ اند ؟!!!! که قولش داده شد
مکر هه بازیا رو ۳۶۰ ۷۲۰ بودند؟!!! که قولش داده شد
پلی ۵ هم اگر با وغده فورکی بیاد
همه بازیا فورکی نخواد بود مگر اینکه برای ۸ کی بیاد
واینکه وان ایکس این وضعیتو داره بهش افتخار میکنم
و بله opengl 4.4 از دایرکت ایکس ۱۲ قویتره
جوک سال !!!!!
جوابی ندارم تکنولوژی پیشرفت کرده به اینترنت و به عمللللللللکرد کنسول نگاه کنید شب و روزگار خوش
http://www.thesixthaxis.com/wp-content/uploads/2018/02/Mei-Comparison.jpg
http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/7/7/7/6/0/3/MGS_Shot_6.bmp.jpg/EG11/resize/600x-1/quality/80/format/jpg
باز یرداشتی برای خودت ۲ تا عکس تولید کردی
“قبلا که شاهکاراتون یادت نرفته ادعای فروش بهتر xbox” برو دنبال بازیت
دایرت ایکس فقط یه کتاب خونه برای سیستم ویندوز NT قشنگ
تا حالا اصلا یه خط کد با openGL یا DirectX یا حتی webGL زدی ناموسا من ۱۰ ساله برنامه نویس اپ موبایل و وِب ام تو کل مبایلام از نسخه OpenGL ES Android Developers استفاده می شه اصلا دایرک ایکسی وجود نداره دنیا داره با openGL تغذیه می شه اونوقت یه کلمه یاد گرفتی باسه خودت هی هر جا می شنی میگی directx , openGL4.4 برو یه سر ببین همین openGL کل بازی ها رو داره ساپورت می کنه و چه شاهکارای باهمین می سازن فقط برو تو نسل ۷ شاهکاری مثل the last of us رو ببین که با همین openGL ساختنش ساخت بازی خوب فقط نیاز به سخت افزار و تکنولوژی نداره باید استعدادم توش باشه که خدایش شرکتهای AAA سونی پر از این استعدادان
“دایرکت ایکس همونیه که تو پلی ۱ تا پلی ۳ ازش برای اجرای بازی استفاده شده”
معلومه هیچی حالیت نیست کی گفته تو پلی استیشن از دایرک ایکس استفاده شده قشنگ نگو بهت می خندن مثلا تو PS3 از PSGL که یه نسخه بهبود یافته OpenGL ES and Nvidia’s CG استفاده شده که نسخه قیل تر پلی استیشن (PS2) هم از همین استفاده می کرد باز صنعتی و سنتی رو با هم زدی استاد تلوزیون و غیره
چیش به نفع من و شماس؟ هیچی نداره واسه ما حداقل اونم اینجا با این نت… اما یه موضوعی که باید اشاره کنم اینکه این سیستم ابری و حفظ کیفیت و پایداریش مطمئنا هزینه زیادی رو دستشون میزاره منتها نفعش برای اونها بیشتر از معایبش هس هرچند هنوز خیلی راه داره
با این وضعیت خراب شبکه و زیر ساخت های خراب وب تو اکثر کشورهای دنیا (مخصوصا کشور عزیز خودمون 🙁 ) قطعا رفتن صنعت گیم به سمت cloud و محاسبات اَبری فقط به ضرر شرکت های بازی سازیه
خدا شاهده زنگ زدم شرکت خدمات دهنده اینترنتی می گم میشه این سرعت ۳M (384 کیلو بایت در ثانیه) منو بیشتر کنین میگه زیر ساخت مخابرات تو ناحیه شما جواب ۳ رم نمی ده برگشته سرعتمو ۲M کرده 😐
دقیقا در حال حاضر در برخی مواقع و روزهای خاص بدلیل شلوغی شبکه ها با اختلال رو برو میشن اضافه کنیم حملات سایبری رو که باعث میشه کلا از مدار خارج بشن حجم تبادل داده ها رو سرور های ابری خیلی بالا باید باشه حفظ ثبات و پایداریش حالا حالا ها امکان پذیر نیست بنظرم حداقل تا زمانی که یه راه کار برای این مشکل بزرگ پیدا کنن یه دو نسل دیگه گذشته باشه
کلا الان حرکت به سوی ابری شدن هست ولی فکر نمی کنم توی نسل بعدی باشه شاید دو نسل بعد محتمل تر باشه
چون شرکت ها باید اطمینان داشته باشن که هر زمان و مکان کاربر دسترسی به بازی داشته باشه که با وجود ابری بودن زیاد امکان پذیر نیست
حدث من بیشتر مربوط به کوچکتر شدن کنسول هاست احتمالا در اینده پردازش بدون تولید گرما امکان پذیز می شه این یعنی دیگه نیاز به هیتسنک های بزرگ با فن های بزرگ نیست و با وجود هاردهای ssd امروزی حجم کنسول ها کوچک و کوچکتر میشه
دو نسل بعدو خوب اومدی خخخخخ
همین کرک داون همین نسله که بازیش با پردازنده ابری کار میکنه
چیزی که خوده مایکرو گفت هر کنسولی که بعد از وان و خود وان میاد با پردازه ابری compatable هست
سر اینو همین الان باید برید :knife: چون برا نسل هشتم این حدسو زده بود، حالا انقدر تکرارش میکنه تا شرکتا اینکارو انجام بدن :reallypissed: :reallypissed: