اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم

سعید آقابابایی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

Resident Evil 7: Biohazard یک بازی شگفت انگیز بود. عنوانی که در حال بازی کردن آن، دقیقا به حال و هوای زمان بازی کردن نسخه دوم و سوم این سری رفتم و بدون وقفه پشت سر هم ۳ بار آن را به پایان رساندم تا تمام رازها و تک تک آیتم ها و تمام نوارهای ویدئو و همه ارتقاها و سلاح ها و .. را کاملا به صورت ۱۰۰ درصد جمع کنم و باید بگویم این یکی از بی نظیرترین و جذاب ترین تجربه های من در سال ۲۰۱۷ بود و کاملا اعتقاد دارم که بازی Resident Evil 7: Biohazard می توانست کاندید بازی سال هم باشد. در واقع کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا آیتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم. وقتی به اتاق سیو می رسیم همان نفس راحتی را می کشیم که زمان بازی کردن عناوین نخست سری می کشیدیم و با شنیدن موسیقی آرامش بخش اتاق سیو روحمان شاد می شود! Resident Evil 7: Biohazard بازی تقریبا پیچیده ای هم هست. نه به مانند دارک سولز و .. ولی بازی در سبک خود یک عنوان پیچیده و پر از رمز و راز و آیتم مخفی و .. است که ممکن است خیلی از آن ها را در زمان بازی کردن رد کنید و متوجهشان نشوید. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی را به صورت ۱۰۰ درصد و کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت.

به همین دلیل هم احساس کردم که با توجه به تسلط بالایی که به این بازی بی نظیر پیدا کرده ام، راهنمای آن را برای شما عزیزان بنویسم تا شما نیز در صورت تمایل، بازی را مو به مو کامل کنید و حس لذتبخش قدرت و پز دادن با کلی گلوله جلوی باس ها را حس کنید و ذره ای از بازی برایتان گنگ نماند. علاوه بر کسانی که می خواهند بار اول این بازی را تجربه کنند، افرادی هم که این بازی را شاید یکی دو بار به صورت سریع تجربه کرده اند، گاها نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و احساس یک گیمر هاردکور حرفه ای بودن در یک عنوان وحشت بقای خوفناک را حس کنید. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای تر و چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال Resident Evil 7: Biohazard بروند و یا برخی کسانی که می ترسند بازی را شروع کنند و می خواهند قدم به قدم از خطرات جلوتر آگاه شوند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آن ها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و دارک سولز ۳ تصمیم گرفتم تا با توجه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Resident Evil 7: Biohazard پیدا کرده ام و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

یک بازی دردناک که واقعا شگفت زده تان می کند. مخصوصا در این بخشی که تصویرش را می بینید و واقعا خوفناک و غم انگیز است و قلبتان را به درد می آورد.

 لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Resident Evil 7: Biohazard برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را با فاصله زمانی کم برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا به اندازه سولز و بلادبورن نخواهد بود. در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای Resident Evil 7: Biohazard اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با چهارمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا ایتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم.

این راهنما بر اساس درجه سختی نرمال بازی نگارش شده است که بالاترین درجه سختی موجود برای اولین بار بازی کردن است.

  • نوار ویدئویی Mia
  • نکته: در این نوار ویدئویی امکان گرفتن یک تروفی برای شما وجود دارد که برای کامل کردن نوار ویدئو بدون دیده شدن توسط Marguerite به شما تعلق می گیرد و “Can’t Catch Me” نام دارد. در این بخش سعی می کنیم روش دستیابی به این تروفی را توضیح دهیم.

در این نوار ویدئویی ما در نقش Mia قرار می گیریم. به نظر می رسد که او این نوار را بعد از برخوردی که در بازی با او داشتیم ضبط کرده است. صحنه را تماشا کنید تا زمانی که مارگریت شما را می بیند و حالا از اینجا به بعد کنترل میا را به دست می گیریم. مستقیم بدوید و جلو رفته و دروازه را باز کنید. از پل “doll bridge” که پر از عروسک است بگذرید و وارد خانه شوید. به سمت چپ بروید و یک درب دیگر می بینید که وارد شوید. در اتاق از ابزار و وسایل و آت و آشغال ها بگذرید و در سمت دیگر اتاق، وارد درب سمت چپ شوید. در این راهرو کمی جلو بروید ولی به تقاطع راهرو نرسید، زیرا صدای مارگریت را می شنوید که دارد از آن سمت می آید. سریع بنشینید پشت جعبه هایی که اینجا و نزدیک درب است و قایم شوید. همین جا بنشینید و قایم شوید تا مارگریت نزدیک شما برسد. می دانم، اینجا نفستان از ترس بند می آید!! وقتی او وارد اتاق شد شما از پشت جعبه ها بیرون بیایید و به راهروی سمت چپتان بروید و وارد اتاق دیگر شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

در نوار ویدئویی میا امکان گرفتن یک تروفی برای شما وجود دارد که برای “کامل کردن نوار ویدئو بدون دیده شدن توسط Marguerite” به شما تعلق می گیرد و “Can’t Catch Me” نام دارد.

اکنون در یک اتاق هستید که یک معمای سایه در وسط آن وجود دارد ولی حالا وقت حل کردن آن نیست. سریعا از دربی که به فضای آزاد و بیرون می رود خارج شوید و به راست بپیچید و مجددا به راست بروید تا پشت دیوار اتاق در تاریکی پنهان شوید. باید مدتی را در اینجا سر کنید. از شکاف دیوار یا پنجره می بینید که مارگریت وارد اتاق پازل می شود. فقط مراقب باشید که وقتی او خیلی نزدیکتان می شود کمی فاصله بگیرید. سپس مارگریت هم بیرون می آید و اینجا استرس مرگباری می گیرید که نکند این سمت بیاید و شما را ببیند زیرا راه فراری ندارید. خوشبختانه او سمت چپ می رود. وقتی به سمت چپ رفت، شما بیایید و پشت درب که او باز گذاشته است قایم شوید (در همین بیرون). او می آید و نزدیک درب مقداری می ایستد و حرف می زند و سرانجام به اتاق برمی گردد و می رود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

اولین بار با این لعنتی که ترسناک ترین عضو خانواده است در ویدئوی میا آشنا می شویم

حالا می توانیم برگردیم داخل و پازل را حل کنیم. در اینجا باید شکل سایه عنکبوت را بسازیم. اینجا باید آیتم را از وسط اتاق بردارید و می بینید که می توانید آن را در تمام جهت های ممکن بچرخانید و چپ و راست کنید و بالا و پایین ببرید. باید این کار را آن قدر انجام دهید که شکل سایه این آیتم روی تابلو، مانند جای عنکبوت خالی در تصویر شود و جای آن را با سایه عنکبوت پر کنید تا معما حل شود. وقتی این کار را کردید می بینید که یک راه باریک باز می شود. از آنجا وارد شوید و ادامه دهید تا نهایتا به یک اتاق برسید. اینجا به جعبه های روی هم در وسط اتاق دقت کنید زیرا راه رد کردن این قسمت و دیده نشدن توسط مارگریت و کسب تروفی، از طریق این جعبه هاست. آرام از سمت راست جعبه ها حرکت کنید تا صدای مارگریت را بشنوید که دارد از روبرو می آید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

شکل آیتم و نحوه چرخاندن آن برای ایجاد سایه عنکبوت… این هم حل پازل آماده خدمت شما که دیگه هی نچرخونید!!

پشت همین جعبه ها در سمت راست بنشینید و قایم شوید و با حرکت مارگریت به سمت شما، شما نیز حرکت کنید، به طوری که مدام جعبه ها بین شما و او باشند و نتواند شما را ببیند. وقتی او از جعبه ها رد شد (ابتدا مقداری در ابتدای حعبه ها می ایستد و حرف می زند پس عجله نکنید) شما نیز آرام از پشت سر او به سمت مسیر مستقیم بروید و به راست بپیچید تا یک بخش که شکسته و به زیر خانه می رود را ببینید. پایین بروید و وارد بخش زیر خانه شوید. مسیر را پیش بروید تا به انتهای این بخش برسید و آیتم و یک عکس را بررسی کنید تا ناگهان ببینید به دام افتاده اید و مارگریت این زیر درست پشت سر شماست. می دانم خیلی ترسیده اید! صحنه سیاه می شود و سپس می بینید که ویدئو به پایان رسیده است.

  • نکته: بر طبق مسیر این راهنما و دیده نشدن توسط مارگریت، شما اینجا تروفی “Can’t Catch Me” را می گیرید.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

در انتهای نوار ویدئویی، میا بدجوری به دام می افتد و استرس شدیدی وارد می کند

حالا دوباره با اتان هستیم. اگر تا اینجا طبق مسیر راهنما آمده باشید اکنون پر از آیتم هستید و بهتر است سری به صندوق بزنیم. از درب پایین اتاق خارج شوید و به چپ بپیچید. در مسیر می توانید اتاق “Kid’s Room” را چک کنید اما درش قفل است و این دومین درب”Serpent Door” یا “درب با قفل مار” است که می بینیم. از پله ها پایین برگردید تا به سالن اصلی برسید و بروید و سر دوم سگ که پیدا کردیم یعنی “Blue Dog’s Head” را بر روی درب سگ ۳ سر قرار دهید تا یک جا خالی شود. سپس برگردید به راهروی اول بازی و اتاق ذخیره. دوباره اینجا همه چیز را غیر گلوله ها و first aid med ها در جعبه بگذارید که باعث می شود ۶ جای خالی داشته باشید و البته یک جعبه پر از آیتم! حالا وقت کمی پیشرفت در خط داستانی است. راستی یادتان نرود که بازی را ذخیره نمایید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

وارد حمام شوید و حالا با وان که در قسمت قبلی راهنما گفتیم کاری به آن نداشته باشید، تعامل کنید تا آبش خالی شود و از درون وان، آیتم WOODEN STATUETTE را بردارید

از اتاق ذخیره به سالن اصلی و بالای پله ها بروید و وارد راهرویی شوید که کمی قبل تر بعد از دیدن فیلم میا از آن برگشتیم. حالا جای “حمام” را یادتان است؟ باید از دربی که وارد راهرو می شوید کمی به چپ بروید و سپس به راست بپیچید و دوباره در انتها به چپ و سپس مجددا به راست بروید تا در انتهای راهرو به درب حمام برسید که سمت چپ آن کمد خالی بود که قبلا چک کردیم و سمت راست آن هم پله های شکسته طبقه دوم که می توانستیم از آنجا به طبقه زیرین و نزدیک اتاق ذخیره بپریم. وارد حمام شوید و حالا با وان که در قسمت قبلی راهنما گفتیم کاری به آن نداشته باشید، تعامل کنید تا آبش خالی شود و از درون وان، آیتم WOODEN STATUETTE را بردارید. حالا وقتی بخواهید از حمام بیرون بازگردید ناگهان می بینید که “Jack is back” !!!  جک لعنتی دوباره پیدایش شد!! این “Cellular regeneration” یا “بازسازی سلولی” عجب کاری کرده و دارد باز هم ادامه می دهد تا دوباره جک مثل روز اولش شود!! جک شما را می گیرد و پرتتان می کند به دیوار حمام!!

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

وقتی بخواهید از حمام بیرون بازگردید ناگهان می بینید که “Jack is back” !!!  جک لعنتی دوباره پیدایش شد!! این “Cellular regeneration” یا “بازسازی سلولی” عجب کاری کرده و داره باز هم ادامه میده تا دوباره جک مثل روز اولش شود!! جک شما را می گیرد و پرتتان می کند به دیوار حمام!! بهترین کار در اینجا آن است که وی را بکشانید به دور وان و وقتی به آن طرف آمد شما از دور وان بچرخید و از حمام سریعا خارج شده و به چپ بپیچید و از پله های شکسته به طبقه پایین بپرید و سریعا وارد اتاق ذخیره شوید.

بهترین کار در اینجا آن است که وی را بکشانید به دور وان و وقتی به آن طرف آمد شما از دور وان بچرخید و از حمام سریعا خارج شده و به چپ بپیچید و از پله های شکسته به طبقه پایین بپرید و سریعا وارد اتاق ذخیره شوید. حالا در امان هستید ولی باید برگردیم به منطقه سالن اصلی. کمی صبر کنید و سپس وارد راهرو شوید و به سمت سالن اصلی خانه بروید و وارد آن شوید. (ممکن است وقتی از اتاق سیو بیرون می آیید و دارید راهروی مستقیم را می روید ناگهان جک دیوار سمت راست راهرو را خراب کرده و طی یک صحنه بسیار مرگبار و استرس زا از جلوی شما در بیاید که باید سریعا فرار کنید و یا بهتر است که برگردید داخل اتاق ذخیره و مجددا بعد از مدتی بیرون بیایید. وقتی وارد سالن اصلی خانه شدید دقیقا روبریتان همان اتاق پازل نور است که سایه پرنده می خواست و قبلا آیتم لازمش را نداشتیم و حالا  میتوانیم از Wooden Statuette برای ایجاد سایه پرنده استفاده نماییم که دقیقا به مانند روشی که برای پازل عنکبوت به کار بردیم را در این مورد نیز انجام دهید و ضربدر را بزنید تا بخشی از دیوار اتاق باز شود. مسیر باریک باز شده بین دیوار را ادامه دهید تا به یک اتاق جدید برسید. اتاقی مخفی که اصلا در نقشه هم نیست! کلی آیتم خوب و عالی در این بخش وجود دارد. از همین کنار دیواری که وارد اتاق شدید جلو بروید تا یک HERB را درون گلدان بردارید. سپس کشوی سمت چپتان را باز کنید تا HANDGUN AMMO x5 را بردارید. روی میز در اینجا یک آیتم جدید و باحال و البته عجیب را پیدا می کنید. این آیتم را بردارید و می بینید که نامش PSYCHOSTIMULANTS است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

ممکن است وقتی از اتاق سیو بیرون می آیید و دارید راهروی مستقیم را می روید ناگهان جک دیوار سمت راست راهرو را خراب کرده و طی یک صحنه بسیار استرس زا از جلوی شما در بیاید که باید سریعا فرار کنید و یا بهتر است که برگردید داخل اتاق ذخیره و مجددا بعد از مدتی بیرون بیایید.

  • نکته: استفاده از PSYCHOSTIMULANTS سبب می شود تا مدت معینی تمام آیتم هایی که نزدیکتان است و در یک محدوده مشخص اطراف شما قرار دارند را ببینید. با این دارو برخی آیتم ها که در حالت عادی نمی توانید آنها را ببینید مشخص می شوند.
  • نکته: در اینجا برای اولین بار استفاده کردن از PSYCHOSTIMULANTS، می توانید تروفی “Open Your Eyes” را کسب نمایید.

حالا ادامه می دهیم. جعبه ای که در این اتاق قرار دارد را بشکنید و آیتم رندوم را بردارید. حالا حتما متوجه درب با قفل کلاغ یا “The Crow Door” شده اید که مانند درب مار و درب عقرب هنوز کلید آن را نداریم و بعدا به سراغش خواهیم آمد. نگران نباشید زیرا که تمام این درب ها و .. را در این راهنما برای شما توضیح خواهیم داد و به آن ها بازخواهیم گشت.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

از Wooden Statuette برای ایجاد سایه پرنده استفاده می کنیم. این هم شکل حل پازل پرنده و ایجاد سایه عقاب…

دقیقا در سمت راست همین درب مجسمه MR. EVERYWHERE 5/20 را از بین ببرید. از درون فریزر هم می توانید CHEM FLUID بردارید. همچنین با توجه به این که داروی PSYCHOSTIMULANTS استفاده کرده اید روی سر گوزن روی دیوار تعداد HANDGUN AMMO x4 مشخص می شود که بردارید و همین طور SHOTGUN SHELL x2 در پشت تابلوی نقاشی که در بدو ورود به این اتاق قرار دارد. از تنها دربی که می بینید وارد شوید و به یک اتاق دیگر می رسید که می بینید یک جعبه قفل که لاک پیک می خواهد روی میز قرار دارد. در سمت راست ورودی اتاق یک فایل وجود دارد در مورد “تبدیل شدن قربانی های ربوده شده” و همین طور یک نقاشی کودکانه است که می توانید آن ها را چک کنید. در سمت دیگر میزی که هنگام ورود به اتاق جلویتان قرار دارد، می توانید ANTIQUE COIN 6/18 را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

ستفاده از PSYCHOSTIMULANTS سبب می شود تا مدت معینی تمام آیتم هایی که نزدیکتان است و در یک محدوده مشخص اطراف شما قرار دارند را ببینید. با این دارو برخی آیتم ها که در حالت عادی نمی توانید آنها را ببینید مشخص می شوند. برای اولین بار استفاده کردن از PSYCHOSTIMULANTS، می توانید تروفی “Open Your Eyes” را کسب نمایید

سپس جعبه فلزی روی قفسه اتاق را بردارید و بچرخانید تا جلوی آن را ببینید و درش را باز کنید. آیتم خوبی است نه؟!!! همچنین سمت چپ اتاق را نیز چک کنید و باید بنشینید تا بتوانید آیتم GUNPOWDER را بردارید. کلتتان را آماده کنید و وارد اتاق بعدی شوید. نهوع آور است، نه؟ مسیر را پیش ببرید تا با یک دشمن جدید روبرو شوید که “MOLDED” نام دارد و بسیار هم مخوف هستند. مدام عقب بروید تا دستش به شما نرسد و در همین حین ۴-۵ تیر به سرش شلیک کنید تا بیافتد. دقت کنید که خیلی راحت می توانید اینجا یک تروفی بگیرید. برای این باید اجازه دهید “MOLDED” به شما ضربه بزند و شما با  L1 دستتان را بگیرید جلوی صورتتان و دفاع نمایید. اینجا محل مناسبی برای این کار است.

  • نکته: در اینجا برای دفاع کردن ضربه دشمن تروفی برنز “Arms in the Air” را دریافت می کنید.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

حتما متوجه درب با قفل کلاغ یا “The Crow Door” شده اید که مانند درب مار و درب عقرب هنوز کلید آن را نداریم و بعدا به سراغش خواهیم آمد. نگران نباشید زیرا که تمام این درب ها و .. را در این راهنما برای شما توضیح خواهیم داد و به آن ها بازخواهیم گشت. دقیقا در سمت راست همین درب، مجسمه MR. EVERYWHERE 5/20 را از بین ببرید. می بینیدش؟

مسیر را ادامه دهید و وارد دربی که می بینید شوید و خود را درون یک راهرو می یابید. می دانید کجا هستیم؟ دقیقا در منطقه پشت “درب عقربی” که از سالن اصلی و نزدیک درب سگ ۳ سر قرار داشت و قفل بود. این درب که همچنان قفل است و شما یک راه بیشتر ندارید تا مسیر را ادامه دهید. کمی جلوتر در راهرو یک سری پله می بینید که پایین می روند و یک اتاق هم در بالای پله ها می بینید. کدام را برویم؟ اصلا و ابدا شک نکنید که در ابتدا فقط و فقط وارد اتاق شوید و پله ها را پایین نروید. حالا فهمیدید چرا؟ بله اینجا یک اتاق SAVE است. خدا را شکر!! موزیک آرامش بخش اتاق سیو در سری رزیدنت اویل.. در این اتاق تمام آیتم هایی که لازم ندارید را درون جعبه بگذارید و سپس بازی را ذخیره نمایید. اینجا در این اتاق یکی دو آیتم برای برداشتن وجود دارند. نزدیک جعبه آیتم ها، کشو را باز کنید و فایل (TRAVIS’ MEMO (FRONT را چک نمایید. آن را بچرخانید و پشت فایل را نیز چک کنید تا قسمت دیگر این فایل یعنی (TRAVIS’ MEMO (BACK نیز ثبت شود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

مدام عقب بروید تا دستش به شما نرسد و در همین حین ۴-۵ تیر به سرش شلیک کنید تا بیافتد. دقت کنید که خیلی راحت می توانید اینجا یک تروفی بگیرید. برای این منظور باید اجازه دهید “MOLDED” به شما ضربه بزند و شما با  L1 دستتان را بگیرید جلوی صورتتان و دفاع نمایید. اینجا محل مناسبی برای این کار است تا تروفی برنز “Arms in the Air” را دریافت کنید

یک بار دیگر می گویم یادتان نرود که روی هر فایل و هر صفحه و پشت و جلوی آن باید حتما ضربدر را بزنید تا آن فایل برایتان حساب شود. در سمت راست میزی که دستگاه ذخیره روی آن است یک جعبه وجود دارد که آن را چک کنید و می بینید قفل است و باز هم یک لاک پیک نیاز داریم. سپس کمد لباس ها را باز کنید و HANDGUN AMMO x5 را بردارید. بازی را دوباره ذخیره کنید و از اتاق بیرون رفته و از پله ها پایین بروید. به محض این که درب پایین پله ها را باز کنید خواهید فهمید که اینجا قرار است “MOLDED” های بیشتری سر راهتان قرار بگیرند. دربی که اینجا سمت راستتان است قفل است. پس راه مستقیم را از راهرو دنبال کنید. وقتی از راهرو برای دومین بار به سمت راست بپیچید یک Molded  می بینید. دوباره سیستم عقب رفتن و ۴-۵ شلیک در سر او را پیاده کنید تا کشته شود. خیلی خیلی برای شلیک به سر دشمن دقت کنید تا درست نشانه گیری نمایید زیرا اصلا نباید گلوله و مهمات هدر دهیم. سپس در همان جایی که دشمن را دیدیم سمت راست راهرو یک درب می بینید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

یادداشت بالای سینک را چک کنید تا INCINERATOR ROOM MEMO را کسب کنید.  همچنین در این اتاق زیر یکی از تخت ها بنشینید و GUNPOWDER را بردارید. اینجا شما می توانید تک تک درب های کوره را باز کنید و چک کنید ولی هیچ چیزی در هیچ کدام نیست. درب کوره “Travis” قفل است. پس اینجا در واقع یک پازل است. اما لازم نیست که اکنون آن را حل کنید تا درب کوره “Travis” باز شود. فعلا بی خیال آن شوید، زیرا بعدا بر می گردیم و مطمئن باشید که به دلیل درستی اکنون بی خیال آن می شوید.

درب را باز کنید ولی هنوز داخل اتاق نروید. داخل اتاق یک Molded دیگر وجود دارد که سعی کنید او را بیرون کشیده و مانند قبلی از بین ببرید. حالا وارد اتاق شوید. اینجا اتاق کوره یا incinerator است. کمدی که اینجاست باز می شود ولی چیزی درون آن نیست. یادداشت بالای سینک را چک کنید تا INCINERATOR ROOM MEMO را کسب کنید.           همچنین در این اتاق زیر یکی از تخت ها بنشینید و GUNPOWDER را بردارید. اینجا شما می توانید تک تک درب های کوره را باز کنید و چک کنید ولی هیچ چیزی در هیچ کدام نیست. درب کوره “Travis” قفل است. پس اینجا در واقع یک پازل است. اما لازم نیست که اکنون آن را حل کنید تا درب کوره “Travis” باز شود. پس فعلا بی خیال آن شوید زیرا بعدا بر می گردیم و مطمئن باشید که به دلیل درستی اکنون بی خیال آن می شوید. حالا از اتاق بیرون بروید و یکی از بهترین کارها این است که حالا که دشمنان را کشته اید برگردید به اتاق ذخیره و بازی را سیو کنید.

در قسمت بعدی راهنما ادامه مسیر را شرح خواهیم داد.

Alien

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم - گیمفا