لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves - گیمفا
لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves - گیمفا
لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves - گیمفا
لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves - گیمفا

لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves

محمد حسین باجلان
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves - گیمفا

استدیو Rare گنجینه ای زنده در دنیای این روز های بازی های رایانه ای است. استدیویی که روی هر عنوانی که کار کرده بود، چیزی جز شاهکار خروجی نداشته است. از مجموعه Banjo-Kazooie گرفته تا Golden Eye و Perfect Dark. همه و همه عناوین این استدیو، شاهکار های به یاد ماندنی شدند برای پلتفرم ها و نسل های آینده.

لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves - گیمفا

نبرد های بین دو کشتی، در عین طااقت فرسا بودن بسیار هم لذت بخش طراحی شده. در عین حال حتی اگر کشتی شما غرق هم بشود باز هم فرصت انتقام گیری خواهید داشت

 

البته با خرید این مجموعه در سال ۲۰۰۲ توسط مایکروسافت و پس از عرضه یکی دو عنوان مختلف، این استدیو تا حدی شبیه به یک استدیو جانبی برای سایر استدیو ها بدل شد و از آرمان اصلی خود یعنی ساخت عناوین درجه یک و فوق العاده دور شد. البته با رسیدن سال ۲۰۱۰ و عرضه کینکت مایکروسافت، وظیفه ای جدید به این استدیو محول شد که آن هم چیزی نبود جز ساخت بازی های انحصاری ورزشی و متنوع خانوادگی برای این دستگاه جدید. نتیجه چیزی نبود جز ساخت سه عنوان عالی Kinect Sports Rivals، Kinect Sports و Kinect Sports: Season Two که بدون شک با وجود عرضه ده ها بازی مختلف و متنوع برای کینکت هم پر فروش ترین (در واقع پر عرضه ترین) و هم  بهترین عناوین این دستگاه بودند. البته با محو شدن تدریجی کینکت، این استدیو هم در ظاهر بیکار شده بود ولی در حقیقت بر روی یک سلاح مخفی/ پروژه فوق العاده برای آخرین محصول سخت افزاری از بخش سرگرمی مایکروسافت مشغول به کار شد. این بازی جدید چیزی نبود جز دریای دزدان که قرار است در یک تجربه چند نفره جذاب و هیجان انگیز، شما را در یک دریای عظیم کاراییب گونه رها کند و شما وظیفه دارید، همدگیر را بکشید، کشتی های همدیگر را غرق کنید، گنجینه ها را پیدا کنید و یا اینکه به جنگ هیولا های باستانی دریا بروید.

پیش از شروع هر چیزی باید گفت که به سبک عناوین شوتر تاکتیکی، دو چیز در این بازی اجباری است. یکی صحبت کردن با هم تیمی های خود و دیگری صد البته که همراه داشتن چند هم تیمی است. داشتن هم تیمی از این جهت مهم است که در بیشتر مواقع در این بازی باید بر روی یک کشتی کوچک یا بزرگ به جنگ دیگر دزدان دریایی بروید. از این رو برای انجام چندین کار به صورت هم زمان و بر روی کشتی، مانند هدایت، جهت یابی، استفاده از تجهیزات جانبی مانند توپ ها و جهت دهی به باد بان ها و یا بستن سوراخ های ایجاد شده از جنگ و خالی کردن آب کشتی،می توانید برای انجام تمام این دست کار ها، مانند یک مرغ از این سو به آن سوی کشتی دائما در حال حرکت باشید و البته که شما بر روی کاغذ توانایی انجام همه آن ها را داشته باشید ولی در گرماگرم نبرد ها، شما به طور قطع دائم به خود لعنت خواهید فرستاد که چرا چند دوست بیشتر با خود به همراه ندارید. از سوی دیگر هم برای ارتباط بر قرار کردن با همدیگر به منظور انجام هر کاری در این بازی، شما به میکروفون و توانایی ارتباط برقرار کردن با سایر هم تیمی ها را دارید. به طور مثال با وجود بر افراشتن بادبان ها، کاپیتان کشتی هیچ دیدی از روبرو ندارد و جهت یاب باید دائما وی را از موانع موجود در مسیر آگاه کند  البته این تنها یکی از جنبه های استفاده از میکروفون در بازی است.

دریای دزدان قرار است یک بازی چند نفره جذاب و خیره کننده به همراه کلی محتویات باشد. از این جهت به نظر می رسد که سازندگان قرار است تعداد زیادی چالش جذاب به همراه محیط های متنوع (بخوانید جزیره های گوناگون) در این سرزمین به ظاهر بی انتها قرار دهند. البته فعلا چیزی که در بتای بازی مشاهده شد یک محیط محدود تر به همراه چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ جزیره و یک دریای بی کران بود. البته چیزی که ما را تا حدی نگران می کند، پر کردن این جزایر با چالش های متنوع است. تکرار نبرد های دریایی و یا کشف گنجینه های تدفین شده در سراسر دنیای بازی، با وجود تمام جذابیتی که دارد، بعد از ۲۰ ساعت به طور قطع خسته کننده خواهد بود. نبرد های دریایی بازی با تمام ریزه کاری ها و جذابیت هایی که دارد، به نظر تنها بخش کوچکی از گیم پلی بازی را تشکیل می دهد و گشت و گذار در جزیره ها و کشف گنجینه های پنهان دیگر نقطه قوت بازی می تواند محسوب شود. تا به این جای کار در بازی شاهد جزیره های مملو از اسکلت های متخاصم و تعداد اندکی معما برای کشف گنجینه ها بوده ایم. دشمنان تحت کنترل هوش مصنوعی در بازی به راحتی از میان برداشته خواهند شد و از این جهت چالش خاصی نخواهید داشت. البته چیزی که می تواند بازی نهایی را بسیار جذاب تر کند، وجود معماهایی است که تنها با حظور تعداد خاصی از دوستان قابل حل باشد و از قضا بسیار هم سخت باشند و انتظار هدایا و جوایز مناسبی نیز از آن ها می رود. دنیای بازی های رایانه ای کم کم از یک سرگرمی کودکانه، در حال تبدیل به یک چالش منطقی و سخت می باشد و ما هم امید داریم در این بازی نیز شاهد چنین رویکردی باشیم، چون حل معمای ساده و یا فقط کشتن دشمنان و رسیدن به صندوقچه ها، با وجود تمام جذابیت هایی که می تواند داشته باشد بعد از مدتی خسته کننده می شود و پس از آن بازیکنان از بازی خارج خواهند شد و البته از سوی دیگر اگر همه چالش ها سخت باشند در آن صورت هم باز جامعه بازیباز دوباره از این عنوان دور خواهند شد.

لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves - گیمفا

دنیای SOT سرشار از زیبایی ولی در عین حال مرگبار

دیگر نکته ای که در بتای بازی تا به این جا خود نمایی می کرد، سیستم فوق العاده زیبای نبرد های بازی بود. اینجا شاهد دو دسته از نبرد در بازی هستیم، نبرد های زمینی و نبرد های دریایی. البته پیش از بررسی نبرد ها، باید به بررسی سلاح های بازی پرداخت. تا به این جای کار در بازی شاهد حظور ۵ سلاح اصلی بودیم که خوشبختانه سازندگان برنامه برای تزریق سلاح های بیشتری هم به بازی دارند. این ۵ سلاح در دو دسته سلاح ثابت و سلاح دستی، قرار می گیرند. سلاح های دستی شامل، یک شاتگان، یک سلاح دستی و یک اسلحه دوربرد است. این سلاح های بسته به برد درگیری و ابعاد هر کدام کارایی خودشان را دارند و به طور معمول برای فواصل دور از سلاح دوربرد که مجهز به یک گونه دوربین نیز می باشد می توان استفاده کرد. این سلاح آسیب نسبتا خوبی به دشمنان وارد می کند و از سوی دیگر با وجود دوربین نصب شده بر روی آن نشانه گیری با آن نیز نسبتا راحت تر است. البته این دوربین به ۴ خط معمول در سلاح های تک تیر انداز مجهز نیست و تنها به وسیله شکستگی موجود بر روی شیشه آن باید نسبت به نشانه گیری دقیق به وسیله آن اقدام کرد. البته با نزدیک و نزدیک تر شدن دشمنان بهتر به نظر می رسد که سلاحتان را تعویض کنید و با اسلحه دیگری با آن ها درگیر شوید و این جا است که سلاح های نزدیک زن بازی خودنمایی می کنند که شامل یک شاتگان برای فواصل خیلی نزدیک و یک کلت دستی برای فواصل متوسط تا نزدیک است. در صورتی هم که دشمن بیشتر از قبل بخواهد به شما نزدیک شود دیگر سلاح ها با زمان های جای گذاری گلوله بالا، به درد  نخور خواهند بود و حالا باید از شمشیر استفاده کرد. البته با وجود جذابیت استفاده از شمشیر در برابر دشمنان، باز هم به نظر می رسد که نبرد های شمشیری بازی از عمق کافی بهره نمی برند و صرف کلیک بیشترمی تواند در این نبرد تعیین کننده باشد. البته باید گفت که ما انتظار نبرد های For Honor گونه به همراه تک تک جزییات و ریزه کاری ها را نداریم ولی صرفا قرار دادن دفع ضربه و یا جاخالی دادن و گیج کردن دشمنان با یک ضربه می تواند جذابیت بیشتری به این نوع نبرد ها ببخشد. جدای از این تسلیحات ضد انسانی، برای از بین بردن کشتی ها به طور قطع نیاز به کالیبر های بزرگی می باشد و این جا است که توپ های بزرگ خود را نشان می دهند. با هر ضربه این توپ ها بر روی کشتی دشمن، سوراخ بزرگی به وجود خواهد آمد و با تعداد کافی از این ضربات کشتی را آب فرا خواهد گرفت و در پایان کشتی غرق می شود. البته برای جلوگیری از آن شما می تونید آب کشتی را خالی کرده و در عین حال سوراخ ها را نیز ترمیم کنید ولی مهمترین راه حل، غرق کردن دشمن، پیش از موفق شدن آن ها می باشد.

نبرد های زمینی در بازی بیشتر مابین شما و هوش مصنوعی بازی رخ می دهد و البته که چالش خاصی هم نخواهید داشت. بهترین راه برای از بین بردن این اسکلت های مزاحم، شلیک از فاصله دور به آن ها می باشد که از قضا بسیار هم موثر است. در صورت نزدیک شد، آن ها با شمشیر سعی در کشتن شما دارند که باز هم شما می توانید به وسیله شمشیر خود آن ها را به کپه ای از استخوان های روی هم ریخته تبدیل کنید. البته زیر آب هم در صورتی که مدت نسبتا زیادی سرگردان باشید، کوشه ها بهش ما حمله خواهند کرد که جدای از آن که کشتن آن ها سخت تر است، بسیار هم خطرناک تر از سایر دشمنان به نظر می رسند.

البته نبرد های اصلی ما بین شما و سایر انسان ها رخ می دهد که البته جذاب ترین بخش بازی هم به شمار می رود. نبرد های بین کشتی، با وجود کشتی های غول پیکر و دزدان دریایی سراسر خشم و نفرت از همدیگر، حداقل تا به اینجای کار و فقط بر روی نسخه بتای بازی آنقدر خوب و جذاب کار شده است که هیچ دلیل دیگری برای خرید و حتی خرید یک اکس باکس وجود نخواهد داشت. این نبرد ها پس از مطلع شدن دو کشتی از وجود از همدیگر شروع می شود و شما باید با استفاده از تجهیزات موجود و یا امکانات در دسترس کشتی، دشمنان را از پیش رو بردارید. سلاح اصلی نبرد های ضد کشتی، توپ های ثابت ضد کشتی است. این توپ ها پر قدرت هستند و با نشانه گیری دقیق و اصابت گلوله به هدف، آسیب زیادی به دشمن وارد می شود. سوارخ شدن بدنه کشتی مساوی است با پر شدن تدریجی انبار کشتی به وسیله آب و با زیاد شدن حجم آب کشتی شما غرق خواهد شد. راه حل تنها یک چیز است که شامل نابود کرد دشمن و بستن سوراخ های روی کشتی و خالی کردن آب می شود. در عین حال سایر اعضای تیم یا باید با استفاده از  توپ های کشتی دشمن را هدف قرار دهند که این کار از فواصل دور سخت و از فواصل نزدیک بسیار پر خطر است و یا این که در امر هدایت کشتی دخیل باشند که این مورد از آن جهت مهم است که هدف قرار دادن یک کشتی ثابت به مراتب راحت تر است. در عین حال شما به وسیله همین توپ ها امکان پریدن به سمت کشتی دشمن و کشتن آن ها به جای تلاش برای نابود کردن کشتی را هم دارید که البته آن هم خطرات خود را دارد ولی هر حرکتی در این بازی لذت و جذابیت خود را دارد. البته خوشبختانه چیزی که سبب می شود شاهد پرتاب صد ها گلوله به سمت همدیگر در یک بازی نباشیم، تعداد محدود گلوله ها و باروت در هر جای بازی است که ثبب می شود شما هر از چند گاهی برای پر کردن این منابع یا به یک کشتی دیگر حمله کنید و یا این که حداقل سری به انبار کشتی بزنید.

لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves - گیمفا

هر چه از گرافیک و افکت های بازی بگوییم کم گفته ایم

جدای از بخش چند نفره، هنوز معلوم نیست که ایا سازندگان قصد اضافه کردن یک بخش داستانی پیوسته را به بازی را دارند یا خیر. در حال حاظر تمام چالش ها و مراحل موجود پیوستگی خاصی ندارند ولی اضافه شدن یک بخش داستانی به سبک Destiny می تواند نه تنها ارزش خرید بازی را صد ها برابر زیاد کند بلکه به بازی ارزش تکرار هم می دهد که البته برای این مورد باید تا زمان عرضه بازی صبر کرد ولی با توجه به سیاست های مایکروسافت در خصوص بازی های انحصاری و تمرکز بیشتر بر روی بخش چند نفره به به جای بازی تک نفره، عرضه یک بخش همکاری چند نفره داستانی چندان هم غیر محتمل نیست. حتی با وجود بررسی رزومه کاری استدیو Rare، عرضه یک بخش داستانی تک نفره نهایتا پنج ساعته هم نه تنها عجیب نیست، بلکه مورد استقبال منتقدین و بازی بازان هم قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از جنبه های کار تیمی که در بازی مشاهده است، نواختن موسیقی است. شاید این بخش برای بررسی جداگانه زیاده از حد به نظر برسد ولی تا زمانی که خودتان آن را تجربه نکنید، نمی توانید احساس لذت و زیبایی ناشی از آن را تصور کنید. فرض کنید بر روی دریای زیبای بازی، به همراه دوستان خود روی یک کشتی زیر نور مهتاب در حال راندن غول چوبی خود هستید و تصمیم به سرودن موسیقی می گیرید. هر کدام از خدمه کشتی خود به ادوات موسیقی مجهز شده اند و در صورت نواختن موسیقی توسط تک تک شما، شما با یکدیگر هماهنگ می شوید و آن زمان است که گروهی دزد دریایی بر روی دریای متلاطم در حال نواختن و آواز خواندن هستند.

دیگر نقطه قوت بازی سبک گرافیکی و افکت های بازی است. تا به این جای کار با وجود نسخه بتای بازی، به نظر می رسد علاوه بر یک شاهکار در گیم پلی، با یک عنوان فوق زیبا هم طرف باشیم. از سویی گرافیک محیط ها و رندر کاراکتر سبکی نیمه سل شید گونه دارد ولی از سوی دیگر دنیای اصلی بازی، یعنی دریای بازی گرافیکی خیره کننده دارد. علاوه بر گرافیک زیبا، افکت های انفجار و نور پردازی نیز بسیار زیبا و دلنشین پیاده سازی شده است و از این جهت، حتی به نسخه بتا نیز هیچ خرده ای وارد نیست. البته باید این نکته را هم مد نظر داشت که در نسخه اصلی هم باز امکان ارتقا گرافیکی وجود دارد.

در هر صورت باید گفت که Sea of Thieves  مهمترین و مورد انتظار ترین بازی امسال مایکروسافت است. بیشتر تمرکز مایکروسافت و تا زمان عرضه بازی های پاییزی، بر روی این عنوان قرار دارد و نقش این بازی جذب پلیر ها به سمت پلتفرم مایکروسافت در طول تابستان است. ولی خبر خوش آن است که با توجه به نسخه بتا، بازی بسیار زیبا به نظر می رسد، هم از نظر گرافیکی و هم از جانب هسته اصلی بازی و این صبر برای عرضه نسخه نهایی را به شدت سخت می کند. در هر صورت باید حداقل یک ماه دیگر هم برای تجربه آخرین عنوان استدیو Rare صبر پیشه کرد ولی تا حدودی می توان به موفقیت این عنوان امید وار هم بود.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves - گیمفا
لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves - گیمفا
لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves - گیمفا
لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves - گیمفا
لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • همیشه خلق یک IP جدید نگرانی ها و ریسک های خودش رو داره ولی به دزدان دریایی امیدوارم
    ایده بازی جدیده
    دنیا و محیط بازی شگفت انگیز خلق شده
    بازی فانه و این نکته مهمی هست
    استودیو Rare هم که جای بحث نداره حتی وقتی هم روی بازی های کینکت کار میکرد عناوینش چه در کینکت قدیم و چه جدید بهترین عناوین این سخت افزار بودن
    احتمال بالا بتونه پر فروش ترین IP جدیدXBOX ONE بشه و کوانتوم بریک رو پشت سر بذاره
    یکی از مورد انتظار ترین بازی های امسال هست و به راحتی تعطیلات عید رو بهتر از هر زمان دیگری میکنه

    • 2B گفت:

      محمد رضا سلام یه سوال داشتم اگر که تجربه یا اطلاعاتی داری راجعش ممنون میشم در اختیارم بزاری
      من قصد خرید یه tv 4k دارم مدلشم lg هست منتها موندم این hdr active با hdr pro چه تفاوتی میکنه دیگه اینکه نمایندگیش میگفت نانو سل هست مشورت لازمم
      …………………………………
      تنها عنوانی هست که قطعا فیزیکیش رو برای ارشیو هم که شده تهیه میکنم خیلی خوبه که میتونیم رو پی سی تجربش کنیم

      • رضا جان ولا توی سامسونگ که من دارم HDR 1000 هست و معمولا یا باید همین HDR 1000 باشه و یا در مدل های پایین تر HDR Premium از LG خبر ندارم ولی اون PRO از اسمش مشخصه مدل حرفه ای و پیشرفته هست شما هم میخوای بگیری حتما حتما حواست باشه که کیفیت تصویر Native 4k باشه معمولا همون ۴k مینویسن یا ۸ میلیون پیکسل ولی خودت بری نمایندگی از نزدیک ببینی کاملا تفاوت هاش اشکاره یه وقت ساده نباشی فکر کنی مدل ارزان تر همون کیفیت مدل های بالا رو میده نه این ها خیلی هاشون native 4k نیستن یا در بحث نمایش جزئیات با هم تفاوت دارن الان که میخوای خرج کنی خوبش رو بگیر برو نمایندگی چندین مدل رو از نزدیک ببین تاکیدت روی ۴k باشه HDR تکنولوژی جانبی هست اصل کار کیفیت تصویر و رزولوشن خروجی هست و نمایش جزئیات
        نکته بعد به هیچ وجه به زیر ۵۵ اینچ حتی فکر هم نکن اگر طرف خودش رو کشت و اون جا برات چند تا کلیپ هم گذاشت که دهنت باز موند باز حواست باشه TV4K حتما ۵۵ اینچ به بالا توی نمایندگی ها میان برات کلیپ میذارن توی ۵۰ اینچ یا کمتر شما هم فکر میکنی به به همین خوبه قیمتش هم مناسبه ولی اشتباه نکنی ها
        میزان روشنایی هم حتما PRO باشه یا ULTIMATE خلاصه که حواست باشه مدل های بالا خیلی کیفیت تصویر بهتری ارائه میدن

        • 2B گفت:

          محمد رضا چرا زیر ۵۵ نگیرم! من چون برا اتاقم میخواستم ۴۹ در نظرم بود مشکلش چیه؟

          • رضا جان توی رزولوشن های بالا هرچی سایز TV بزرگ تر باشه بیشتر خودش رو نشون میده به خصوص توی ۴K الان شما اگر رزلوشن ۴K رو توی یک TV با سایز ۴۲ اینچ ببینی هیچ فرقی با ۱۰۸۰ نداره یعنی دقیقا انگار ۱۰۸۰P هست باز همین رو توی ۴۹ ببینی کلی فرقه و اگر توی ۵۵ و ۶۵ اینچ ببینی اوج کیفیت رو نمایش میدن الان خیلی از مدل های TV 4K فقط در ۲ سایز ۵۵ و ۶۵ عرضه میشن مثل KS8985 یا حتی سایز های بالاتر کلا اگر میخوای تمام جزئیات رو با کیفیت بالا برات نمایش بده ۵۵ اینچ به بالا

        • Honesty گفت:

          موافقم باهات ۴k زیر ۵۵ اینچ لذتی نداره منم یه هفته ای هست ۴k گرفتم ولی ۵۰ اینچه و اصلا قابل مقایسه با چیزی که تو تلوزیون ۵۵ اینچ به بالا میبینی نیست.

          • MS GAMER گفت:

            عزیز شما اول چیزی که برای اندازه tv باید در نظر بگیری اندازه محیطیه که tv اونجا قرار میگیره شما اگر یه tv 55 اینچ رو تو یه اتاق ۱۲ متری بزاری اصلا اون چیزی که بخوای نمیشه،در مورد حرفتونم داداش ۵ اینچ واقعا انقدرها که شما میگید به چشم نمیاد اگر حالا ۶۰ اینچ و گفته بودی یه چیزی و به نظره من خیلی به این چیزا توجه نکن و از tv لذت ببر

      • allfreegamer گفت:

        محمد رضا جان یه سوال داشتم ازت چطوری باید xbox one s رو در حالت استندبای یا نیمه خاموش قرار بدم میشه بگی چون وان اس با وان فرق داره

    • allfreegamer گفت:

      محمد رضا جان یه سوال ازت داشتم چطوری باید کنسول xbox one S رو در حالت استندبای یا نیمه خاموش قرار بدم میشه بگی چون وان اس با وان فرق داره

  • چیزی که بیشتر آدمو جذب این بازی میکنه تنوع و سبک بازی هست که اینجور محیط ها و زیبایی ها تو این زمینه فقط از عهده ریر بر میاد

  • amir_hosine گفت:

    لاشخوران دریای کارائیب |
    😐 😐 😐
    عجب عنوانی 😐

  • واقعا انتظار همچین بازی لذت بخش و زیبایی رو نداشتم. با چند نفر از دوستان اگر بازی کنید لذتش خیلی بیشتره.
    در زمینه فنی هم کارشناس دیجیتال فاندری گفت یک شاهکار هنریه. طبیعی ترین رفتار آب پیاده شده. شبیه سازی دقیق رفتار آب اقیانوس و اون افکت های طلوع و غروب آدم رو میخکوب میکنه

    • DFSHINNOK7 گفت:

      خوشحالم که افرادی مثل شما هستن و از دیجیتال فاندری حمایت میکنن. واقعا حق DF خیلی بیشتر از اینهاست.
      در مورد طلوع و غروب هم ظاهرا زمان گذر زمان در این دو حالت نسبت به گذر زمان در بقیه لحظات شبانه روز آهسته تره. (فرصت بیشتر برای میخکوب شدن و شکار لحظات)

  • من با اینکه ps4 فن هستم ولی به نظر بازی قشنگی میاد ایشالا بازی خیلی خوبی میشه
    پ.ن:اگه شک دارید من پی اس فور فن هستم میتونید هر بازی انحصاری که مال پی اس ۴ هست رو بگید تا علاوه بر داستان بازی , بگم هر دکمه دسته چه کاری انجام میده تو اون بازی

لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves - گیمفا
لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves - گیمفا