بهروزرسانی ایکسباکسوانایکس Overwatch رزولوشن بازی را تا ۷۱ درصد به ۴K نزدیک میسازد
بازی Overwatch در سال ۲۰۱۶ با تبلیغات بسیار شرکت بلیزارد منتشر شد. این بازی شوتر چند نفره آنقدر خوب و خوش ساخت طراحی شده بود که جوایز بیشماری را از آن خود کرد و حتی در پایان سال ۲۰۱۶، به عنوان بهترین بازی سال نیز انتخاب شد. شرکت بلیزارد و سازندگان بازی Overwatch پس از عرضه بازی و تا کنون، به بهترین شکل ممکن از بازی خود پشتیبانی کردهاند و نگذاشتهاند بازی مقداری رنگ و بوی تکراری شدن بگیرد یا مشکلی در آن باقی بماند؛ به طوری که در مراسم The Game Awards سال ۲۰۱۷، جایزه بهترین بازی با پشتیبانی از سازندگان به Overwatch رسید.
طبیعی است که با عرضه کنسولهای میان نسلی، سازندگان Overwatch دست به کار شدند و برای تهیه و عرضه بهروزرسانی مخصوص آغاز به کار کردند. پس از عرضه بهروزرسانی پلیاستیشن ۴ پروی بازی Overwatch، حال نوبت به بهروزرسان کنسول میان نسلی شرکت مایکروسافت، یعنی ایکسباکس وان ایکس رسیده است. بهروزرسانی فنی Overwatch برای کنسول ایکسباکس وان ایکس به تازگی عرضه شده و حال، بازیبازان میخواهند بدانند که با این بهروزرسان، بازی از نظر بصری و فنی چه تغییراتی میکند و تا چه حد توانسته از توان سخت افزاری بالای وان ایکس بهره ببرد. این جا است که پای متخصصان فنی و گرافیکی، یعنی اعضای تیم دیجیتال فاندری به کار باز میشود و باید نتایج به دست آمده از بررسی آن ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.
طبق بررسی های انجام شده توسط تیم دیجیتال فاندری، بهروزرسانی گرافیکی عرضه شده برای کنسول ایکسباکس وان ایکس، بسیار بهتر از بهروزرسانی کنسول پلیاستیشن ۴ پرو است و بازی را از نظر فنی به سطح بالاتری میبرد. با این حال، نمیتوان گفت که بازی Overwatch روی کنسول میان نسلی شرکت مایکروسافت، با رزولوشن ثابت و دائمی ۴K اجرا میشود و قطعا سازندگان مانند بسیاری از بازیهای این نسل، به سراغ راه حل رزولوشن داینامیک رفتهاند.
این طور که دیجیتال فاندری اعلام کرده، رزولوشن اجرایی بازی Overwatch روی کنسول ایکسباکس وان ایکس در جهت افقی تغییر میکند و پویا است؛ به این معنی که پیکسل ها تنها از جهت افقی کم و زیاد میشوند و بر طبق نوع صحنه و نقاط استرس و پر فشار و کم فشار، کاهش یا افزایش مییابند. این در حالی است که تعداد پیکسلهای عمودی همان ۲۱۶۰ باقی میماند و تغییری نمیکند. کمترین میزان رزولوشن اندازه گیری شده در نسخه وان ایکس، ۲۱۱۲x2160 بوده و بیشترین مقدار آن هم ۴K نیتیو یا همان ۳۸۴۰x2160 محاسبه شده است. اما اگر بخواهیم به یک مقدار میانگین برسیم و رزولوشن را در حالتهای متوسط و استاندارد به دست آوریم، دیجیتال فاندری ۲۷۵۲x2160 را پیشنهاد میدهد که ۷۱ درصد به ۴K اصلی نزدیک است و نتیجه خوبی را به همراه دارد.
همان طور که مشاهده میکنید، اعداد خوب و راضی کننده هستند و کیفیت اجرایی خوبی ارایه میشود اما فراموش نکنیم که نسخه وان ایکس بازی Overwatch بدون مشکل نیست. قطعا اطلاع دارید که در عناوین چند نفره مهمترین نکته، ثبات نرخ فریم و بالا بودن میزان آن است. طبق بررسیهای انجام شده با این که نرخ فریم نسخه ایکسباکس وان ایکس روی ۶۰ بر ثانیه قفل شده اما با اجرای بازی روی این کنسول در برخی مواقع پدیده screen-tearing را مشاهده میکنیم که شاید خیلی دیده نشود اما یک ضعف به حساب میآید چرا که نسخه پلیاستیشن ۴ پروی بازی این مشکل را نداشت.
علاوه بر این ها، ویژگیهای گرافیکی و بصری بازی نیز بهبود یافتهاند. با این که کیفیت سایهها و کیفیت بافتها در دو نسخه پلیاستیشن ۴ پرو و ایکسباکس وان ایکس یکی هستند، اما افکت ambient occlusion و همچنین فیلتر بافت ها در نسخه وان ایکس بهبود خوبی پیدا کردهاند. در آخر، دیجیتال فاندری اشاره میکند که نسخه ایکسباکس وان ایکس بازی Overwatch، بهترین مکان کنسولی برای تجربه این عنوان سرگرم کننده و فوقالعاده است که ضعف بسیاری ریزی دارد.
عنوان Overwatch هماکنون برای پلتفرم های پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانه های شخصی در دسترس است و از دو کنسول میان نسلی پلیاستیشن ۴ پرو و ایکسباکس وان ایکس نیز پشتیبانی میکند.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
True 4k.
Feel the P O W E R! 😎
سونی عجب….
هر دو کنسولش ۱۰۸۰ اجرا کردن
وقتی علمش رو نداره کنسول قوی بسازه خب
چرا میسازه ؟؟؟؟
وان اس و فور و پرو ۱۰۸۰ وان ایکس ۷۱ درصد فورکی و ۶۰ فریم پایدار
اینم مقایسه تصویری بین پرو و وان ایکس و وان
گرافیک وان اس و پرو یکیه ولی وان ایکس فرق داره یعنی باید گفت بنازم به قدرت مهندسای سونی
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-overwatch-xbox-one-x-patch-analysis
بازی های ۶۰ فریم اکثرا روی وان اکس ۴k داینامیک اجرا میشن و دلیل اصلیش هم همون ثبات نرخ فریم هست در هر حال اگر حجم اپدیت ها کم باشن حتما ارزش داره بگیریش مثل اپدیت ۴k فورتزا هورایزن۳ که کلا ۷۰۰ مگ هست و توی ۴k میشه گفت قاب نقاشی شده هست لامصب
بازی روی پرو هیچ فرقی با معمولی نداره و روی ۱۰۸۰p اجرا میشه و روی وان ایکس روی ۴K
Feel true Power :inlove:
هفتادو یک درصد ۴k تازه اونم به صورت غیر واقعی….۴k کجا بود. 😀 😀 😀 :laugh:
“۴k کجا بود”
میگم داداش یه بار دیگه بخونین متن رو:
کمترین میزان رزولوشن اندازه گیری شده در نسخه وان ایکس ۲۱۶۰*۲۱۱۲ و بیشترین مقدار ان هم ۴k نیتیو یا همان ۲۱۶۰*۳۸۴۰ محاسبه شده هست
دیگه اگه این ۴k نیست احتمالا ۱۰۸۰p یا ۱۴۴۰p که سایر کنسول ها ارائه میدن میشه ۴k
خودش میدونه ولی حقیقت تلخه براش چشم دیدن قدرت وان ایکسو ندارند
مگرنه کجا نوشته چکبوارد ؟؟؟
کسی رو که خوابه میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو زده به خواب نه…ایشون کامل میدونند وان اکس چه قدر قدرتمندتره ولی خودشون رو به نفهمی میزنن
داریم به کجا میریم همه بازیها دارن آنلاین میشن
تا حالا بازی آنلاین زدی؟
Feel the fake 4k
نوشته ۷۱ درصد نیتیو و ۶۰ فریم
جالب اینه رزولوشن وان اس و پرو یکیه خدایی عجب مهندسای خبره ای داره سونی بخدا نمیساخت پرو رو ابرومندانه تر بود میگند کار نکردن بهتر از بد کار کردن است 😉 :snicker:
بازی با حداقل سه برابر کیفیت و تا حداکثر۴برابر نسبت به نسخه پرو اجرا میشه واقعاً وان ایکس هیولاست
واقعااااااااااااااااا