خبر داغ:آیا رییس راکستار حقیقت تکاندهندهی GTA V را ناخواسته برملا کرد؟
دن هاوزر رییس Rockstar اطلاعات جدیدی از GTA V را در آخرین مصاحبه اش رو کرد،اما اینبار این اطلاعات فرق میکند! این یکی ممکن است یک اسپویلر عظیم از Grand Theft Auto V باشد،شاید هم بزرگترین پتانسیل بازی!
قبل از هرچیز بهتان هشدار میدهم که اگر ۵۰% احتمال میدهید این اسپویلر درست باشد،از خواندن این متن دست بکشید و منتظر عرضه ی بازی باشید،باشد که لذت بیشتری ببرید،اگر هم نه که میتوانید این متن را بخوانید:
اول میرویم سراغ مصاحبه دن هاوزر با نشریه New York Times.
از هاوزر درمورد باقیماندهی چیزهایی که در GTA V مانده سوال شد و او پاسخ داد:
فعلا داریم ویرایش میکنیم،تعمیر میکنیم،خذف میکنیم،جایگزین،اضافه میکنیم.این کار ما معادل اینست که مثلا یک کتابی مینویسید و ممکن است ۲ میلیون اشتباه لفظی داشته باشید و باید آنها را با دست ویرایش کنید،در زبانی که کاملا هم آنرا نمیدانید!بعضی موقعها انجام ندادش هم ممکن است کار کند و میتوانید بنشینید و دور و برتان را نگاه کنید.من هنوز دارم آن چیز جادویی را درموردشان پیدا میکنم.
در باب اینکه چه چیزی الهام بخش سری GTA بوده گفت:
برای آمریکاییها سخت است که بغهمند چگونه فرهنگ آمریکایی روی بریتانیای دهه ۸۰ و ۷۰ تاثیر داشته است.خب،سری GTA -آنطوری که الان میشناسیمش- این کار را انجام میدهد.یک “واکنش بریتانیایی نسبت به حقایق مربوط به امریکا “.بازیهایی در هجو “فرهنگ امریکایی” ساخته شدند اما آنها فقط در حد هجو چندین موضوع بودند.
هاوزر توضیح میدهد چگونه از دیدن سریالهایی چون Boardwalk Empire، Breaking Bad و The Wire و حتی قسمتهایی از The Sopranos جلوگیری میکند و میگوید از نظر تاثیر گنگستری،جنایی و این فرهنگ گنگسترها ،به دلایل حرفه ای از دیدن این سریالها پرهیز میکنم!
اینجا بود که هاوزر به سوال خبرنگار نیویورک تایمز Chris Suellentrop مبنی بر اینکه”چگونه سه شخصیت GTAV به راکستار کمک میکند تا به جاهطلبی ای که در مدیوم بازیهای ویدئویی میخواهند برسند؟” چنین جواب داد:
فقط از سطح مفهومی ایدهی وجود سه شخصیت جداگانه با داستانهای مجزا در یک بازی میگویم.یک قدم جلو میگذاریم،اینجا دیگر اجازه نداریم که داستان را کاملا جداگانه تعریف کنیم یا مثلا از اواسطش رابطهاش را با داستانهای دیگر قطع کنیم،آنها بطور کامل با هم درآمیخته اند.این مثل یک احساس قدرت واقعی در روایت داستان بود.اینکه وادار به بازی کردن با قهرمان و ضدقهرمان داستان باشید…!
این هم از این! خط آخر این مصاحبه خیلی نکته دارد!”قهرمانان” GTA همیشه در حال سفرکردن به یک نوغ ضدقهرمان بودند،اما همیشه داستان کار خودش را میکرد و همه چیز طوری بود که بالاخره آنها پروتاگونیست بودند(مرز باریکی بین تبدیل پروتاگونیست به آنتاگونیست در GTA همیشه بود اما هیچ وقت تبدیل نشدند)اما آنطور که ما از این متن برداشت کردیم اینبار قرار است واقعا نقش آنتاگونیست (ضدقهرمان) قصه را بدست بگیریم!یعنی کاراکتری را کنترل میکنید که کارهایش دقیقا روی شخضیت های دیگر تاثیر میگذارد!
خب،این یعنی یکی از سه شخصیتهای داستان “آدم بده”ی داستان است؟یک ایده ی فوق العاده است! و این جا خیلی بهتر میشود وقتی مخاطب در حال بازی باشد و نداند که کسی که الان کنترل میکند کسی است تمام کارهایش بر ضد قهرمان اصلی باشد!
این جسورانه ترین ایده در دنیای بازیهای رایانه ای است!
پر بحثترینها
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- منبع داخلی: PS6 در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد + اطلاعات بیشتر
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
- تحلیلگر: ناشران امیدوارند تا GTA 6 با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه شود
- ۱۰ بازی متوسط که مخاطبان عاشقشان شدند
نظرات
نفهمیدم به خدا 🙁
بیا بهت توضیح بدم! (البته اگه نمیخوای داستان برات اسپویل بشه!)
ببین…ما الان سه تا شخصیت قابل بازی داریم،ماموریت هایی که با این سه تا انجام میدییم در هم انجام میشه،مثلا تو میتونی انتخاب کنی بعد از ماموریت تره ور بری با اون یارو سیاهه بازی کنی! خب؟ بعد مثلا در اواخر داستان تو میدونی تمام کارهایی که اون سیاهه(اسمش چی بود!) انجام داده،همه علیه شخصیت اصلی بازی تمام میشه! یعنی بزرگترین شوکی که میشه به آدم وارد شه! گرفتی یا بیشتر توضیح بدم؟
قاسم جون من درست نگرفتم چی شد میشه واضح تر توضیح بدی؟؟؟
ببین…
با مایکل بازی رو شروع میکنی ،نیمه های بازی میری،داستان طوری پیش میره که تو احتمالا از دشمن اصلی و اونی که در آخر بازی باید بهش برسی خبر نداری.از طرف دیگه با “تره ور” هم کارایی مث مایکل انجام میدی و دشمن اصلیتو نمیشناسی.اونوقت جایی که سه تا داستان بهم مرتبط میشه،گره ی اصلی بازی باز میشه،سه تا شخصیت که باهاشون بازی کردی و ارتباط برقرار کردی در مقابل هم قرار میگیرن و اونوقته که شاید سخت ترین انتخاب مجازی رو حس کنی.این اصلا قبلا تکرار نشده،خیلی تاثیرگذاره!
آهان تازه فهمیدم چی شد 😀 :yes:
پس باید خیلی خیلی جذاب باشه :inlove: تو تاریخ بازی های ویدئویی همچین چیزی سابقه نداشته 😀 :yes: :yes:
انشا الله داستانش و گیم پلیش به مزاق ما گیمر های ایرانی خوش بیاد.گرافیکش که زیادی به مزاق ما خوش اومده. هر کی موافقه لایک کنه :shame: :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/
مگه فیسبوکه؟؟؟ :rotfl: :rotfl: :rotfl:
هر کی موافقه لایک کنه :rotfl: :rotfl: :rotfl:
ایول حال کردم 😀 :yes: :yes:
این بازی صددرصد بهترین بازی سال۲۰۱۳ میشه.شک نکنید. :yes: :-)) :drool:
فقط خدا کنه برای pc زودتر بیاد. :yes:
بهترین و بزرگترین Open World تاریخ میشه :inlove: :yes: :yes: :yes:
نمیدونم منم امیدوارم فقط خوب باشه
منکه از این مصاحبه خیلی تکون خوردم 😀
وقتی نگرفتین که چی نوشته شده،میخوای تکون هم بخوری؟
خیلی هم عالی، این از اون بازی هاست که هی بازیش می کنی و هربار با چیزای جدید روبرو میشی 😯 😯 :inlove: :inlove:
بابا خدا خیرت بده طوری نوشتی که جرات نکردم بخونمش ?:-)
ای بابا من تو GTA IV تو بین دو تا دوشمن گیر کردم نمیدونم کدومو بکشم حالا این میخواد از ۳ تا شخصیت یکی یا دو تا شون رو بکشم .
ولی باحال میشه راستی اگر کسی به داستان GTA IV و GTA Liberty City دقت کرده باشه اونام اینطور چیزی داشتن سه تایی دشمن بودن ولی گره کار هم دیگر رو ناخواسته باز میکردن
آخر Liberty City شخصیت بولگارین رو میکشی این همون کسیه که شخصیت IV باهاش دشمن هست :yes: :yes: :yes:
کیف کردم فهمیدم اینجوری هست ولی کاش نمیگفت کاش ……..
الهی به زمین گرم بخوره چرا گفت همه اشتیاقم از بین رفت :sick: :sick: :sick:
من فمیدم قاسم جون.توضیحات خیلی خوب بود. مرسی 😎
خلاسشو بگم :
یعنی هر سه شخصیت ماموریتاشون علیه هم دیگن 😮
خیلی خفه :smirk:
دیگه چیزی واسه گفتن نمونده