مایکل پکتر: خرید EA توسط مایکروسافت منطق مالی ندارد
از روز گذشته که سایت پولیگان با انتشار مقالهای گزارشی از امکان خرید EA توسط مایکروسافت منتشر کرده، تحلیلها و گزارشات مختلفی در جای جای وب انتشار یافته است. حال تحلیلگر معروف یعنی مایکل پکتر نیز دیدگاه خود را در این رابطه اعلام کرده است.
مایکروسافت مشکلاتی در زمینه ارائه محتوای انحصاری دارا است، مطمئنا ساخت عناوین انحصاری در کنار اینکه نیازمند بودجه هستند، زمان نیز احتیاج دارند. مهم نیست که چقدر مایکروسافت پول نقد در اختیار داشته باشد، آنها نمیتوانند زمان را خریداری کنند؛ یا اینکه میتوانند؟ تنها راهی که آنها برای دریافت تعداد زیادی بازی در یک زمان کم در جلوی خود دارند خرید و تصاحب دیگر ناشرین است. تا به اینجای کار منطقی در آن دیده میشود اما طبق گفته پکتر خرید شرکتی به بزرگی الکترونیک آرتز بههیچ عنوان منطق مالی و سوددهی ندارد.
مشکلی که مایکروسافت با خرید ناشرین دارد آن است که آنها پول بیشتری از پلی استیشن نسبت به پلتفرمهای مایکروسافت درمیاورند. در بهترین حالت آنها با خرید شرکت الکترونیک آرتز تنها ۶۰ درصد از درآمد کنونی شرکت را با انحصاری کردن محتوا بدست میاورند که میتواند کمتر از این هم باشد پس این حرکت بدون هیچگونه توجیه و منطق مالی است.
شاید چنین خریدی در سال ۲۰۰۱ که ایکس باکس تازه عرضه شده بود، قابل توجیه بود اما درحال حاضر با این قیمت منطقی وجود ندارد.
از اینها گذشته، مهمترین نکته را فراموش نکنید که بیش از نصف بازیهای EA سریها و عناوینی هستند که licensed شده بوده پس FIFA و دیزنی از اینکه فروش عناوینشان نصف میشود خوشحال نخواهند بود.
نظر شما در این باره چیست؟ فکر میکنید پکتر درست میگوید؟ با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
نظرات
واقعا حرف درستی زدن ایشون
واقعا پکتر این اوخر زیاد فاز توهم برمیداره زیاد نباید جدی گرفت حرفهای این بزرگوار رو
حرفای تورو جدی بگیریم؟!
طرف تحصیل کرده یچیزی حالیشه که نظریه صادر میکنه اونوقت یه مشت الاف بی سواد معطلن این یه چیزی بگه تا ازش ایراد بگیرن!!
مثل پکتر وراج و بدبخت نباشیم
.
ممنون مایکروسافت ❤
مایکروسافت ۲ راه داره یا برداره خودش استودیو تاسیس کنه و IP های جدید خلق کنه
یا برداره پول خرج کنه امثال EA رو بخره
راه اول منطقی تره و انچنان هزینه بر هم نیست حتی میتونه استودیو های کوچکی نظیر MDHR رو بگیره
از طرفی اگر ناشرینی مثل EA رو بگیره عملا با یک تیر چند نشون زده خود به خود چندین فرانچایز بزرگ رو تصاحب میکنه از طرفی پایه ریز نسل اینده هم شده
حتی شایعات صحبت از خرید CDPR دارن در هر حال انچه مشخصه خبرهایی در راه به قول معروف که میگه
خبر امد خبری در راه هست :laugh:
به نظرم بیاد به استودیو هایی ک داره مثل سونی پر و بال بده تو دراز مدت به نفعش میشه
ی نمونه ش عنوان کنسل شده اسکیل بوند وقتی به شرکت های سازنده ش امید نداره حالا اصلا بیاد راکستارم بخره بازم اون فروش لازم و نمیتونه به دست بیاره
سرمایه گذاری روی استودیو هاش و امیدوار بودن به اونا و پر و بال دادن بهشون برای نسل بعد میتونه به نفعش باشه این نسل و ک تقریبا برای ایکس باکس تموم شده س چون به دور از بحث فن بوی بازی ک خودم به شخصه خوشم نمیاد با انحصاریای سونی تو این یکی دو سال آتی عملا حرفی برای گفتن نخاهد داشت و دیگه کم کم ۲۰۲۰ هم اخرین بازیای مهم برا این نسل عرضه میشه و میره برا نسل ۹
ایکس باکس از الان باید به فکر نسل ۹ باشه این نسل براشون تموم شده هست به نظرم و به نظر خیلی از ایکس باکسیای منطقی در برابر انحصاریای سونی منظورم هست
ببین سهیل جان الان در حال حاضر مایکروسافت ۴ استودیو فعال داره که تکلیف هر کدوم مشخصه ۳۴۳ باید برای من و امثال من هیلو بسازه کوالیشن باید گیرز بسازه ترن۱۰ هم که وظیفه ساخت ریسینگ داره خب پس عملا غیر از Rare بقیه باید روی عناوین مشخص کار کنن و این خواسته خود طرفدارها مثل من هست من یکی ۱۰۰ تا ip جدید رو که ۳۴۳ بخواد بسازه نزدیک به هیلو هم قرار نمیدم اصلا فن اکس باکس شدم برای هیلو پس تکلیف مشخصه فقط نمیشه به Rare برای خلق ip جدید تکیه کرد موجنگ هم که تمام وقتش درگیر ماینکرفت هست پس اینجا نیاز به استودیو جدید داره حالا سوال در نظر بگیر مایکرو بیاد و ۲ استودیو جدید یا بخره و یا تاسیس کنه خب این ۲ استودیو قراره چقدر بازی خلق کنن؟ هر ۳ یا ۴ سال فوقش یک بازی خب این یک راه
راه دوم میاد میگه اقایی که سرمایه زیاد داری یه راه میان بر این وسط هست ولی باید عوارض بدی باید پول خرج کنی ولی به جاش ره چند ساله رو یک شبه میری اما خب ۴۰ میلیارد دلار هم هزینه داره در کل به عنوان فن مایکروسافت بسیار خوشحال میشم یک ناشر گردن کلفت رو بخره اما توی پست قبلی هم گفتم به شایعات نمیشه اکتفا کرد و خرید EA دور از ذهن هست اما اگر بخره من شخصا خوشحال میشم
اینم درست ولی خب به هرحال باید کمی ام ریسک بکنه تو ساخت استودیو و بهشون بها بده به نظرم سازنده خلاق مستقل تو خارج زیاده ک مایکروسافت میتونه ازشون استفاده کنه و در دراز مدت به نفع خودش هم میشه
یکی مث سازنده های cup head ک اگه مایکرو از دستشون نده در اینده میتونه خیلی به درد مایکرو سافت بخوره
تنها مشکل مایکروسافت اینه ک وقت به سازنده هاش نمیده و عجوله حالا نمی دونم به خاطر سیاستشونه یا بی اعتمادی
محمد رضا جان خدا وکیلی خودت حیفت نمیاد سی دی پراجکت خریداری بشه ؟ چه توسط مایکرو سافت چه سونی چه هر شرکت انحصار طلب دیگه ای ؟
:yes: :yes:
داداش شما خداوکیلی خودت ناراحت نمیشی که DMC جدید برای اکس باکس نمیاد؟؟ چرا عنوانی مثل DMC که برای اکس باکس هم قبلا موجود بوده باید انحصاری بشه؟؟؟؟ ببین عملا با یک سرمایه گذاری ۳۵ میلیون دارنده اکس باکس رو گذاشت کنار به همین راحتی
حالا چرا مایکروسافت نباید این کار رو بکنه؟؟؟
ببین تجارت همینه پول میده استریت فایتر۵ انحصاری کنسولی میکنه مایکرو هم پول میده بتل گروند انحصار میکنه به همین راحتی
دوست عزیز چرا انقدر اطلاعات شما پایینه :no:
اولا Street Fighter V رو به خاطر انحصاری کردنRise of the Tomb Raider توسط مایکرو انحصاری کردن خواستن کار مایکرو رو تلافی کنن
درباره DMC هم همونطور که تو خبرش هم بود کپ کام نمیخواسته بازیو بسازه سونی اومده گفته هزینه ساختش با من بسازش ولی انحصاری باشه
مثل این میمونه مایکرو بره به EA بگه هزینه ساخت نسخه جدید Dead Space رو ما میدیم و بسازیدش و انحصاری XBOX باشه
یکم اطلاعاتتو بالا ببر
ببین دوست عزیز اطلاعات شما متاسفانه پایینه شایدم حافطه شما یاری گذشته رو نمیده
روزی که اعلام شد توم ریدر انحصاری اکس باکسه خوده کریستال داینامیکس اعلام کرد که مایکروسافت در روند ساخت بازی بسیار بهشون کمکم کرده و چه بسا مایکروسافتی نبود توم ریدر جدیدی هم در کار نبود پس بازی ۱ سال انحصاری “زمانی” شد
اما ایا سونی برای ساخت استریت فایتر به کپکام کمک کرده بود؟؟؟؟؟ یا فقط پول داده بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در ثانی توم ریدر برای سایرین هم امد اما ایا استریت فایتر هم
امد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نه عزیز من مایکروسافت حداقل اگرم خرج کرده بقیه رو محروم نمیکنه فوقش یک سال دیر ولی بعضی کمپانی ها …….
درباره DMC همم جواب شما بمونه برای بیانیه رسمی کپکام
نسخه سال ۲۰۱۳ بازی tomb raider بیش از ۱۱ میلیون نسخه فروش داشته اونوقت شما میفرمایی (چه بسا مایکروسافتی نبود توم ریدر جدیدی هم در کار نبود)
منظور نسخه ۲۰۱۳ نیست بلکه ۲۰۱۵ هست که خود کریستال داینامیکس از همکاری با مایکروسافت در توسعه بازی گفتن وگرنه چه دلیلی داشت بازی انحصاری زمانی وان باشه؟؟؟ در ثانی بالا هم گفتم این همکاری و این مبالغ منجر به انحصاری “زمانی” میشه تکرار میکنم زمانی و دیگران بعد از مدتی میتونن تجربه کنن اما این برای دیگر کمپانی ها ….
دی ام سی جدید که هنوز چیزیش قطعی نشده . ولی میگم کلا کار درستی نیست انحصاری کردن مولتی پلتفرما . الان بتلگراند انحصاری ایکس باکسه مشکلی نداره واقعا چون بازی جدیده . ولی انصافا ویچر یا سایبر پانک خیییییییلی حیفن در انحصار باشن . حالا انحصار هر چی
:yes: :yes:
داداش من باز اسم شما رو فراموش کردم
حرف حساب جواب نداره محروم کردن دیگران از بازی های مورد انتظار کمال نامردیه
میدونی فرق سونی با ماکروسافت چیه؟ سونی ریسک میکنه و بخشی از بودجه ی ساخت بازی ها رو میده ولی ماکروسافت وقتی محصول نهایی رو ببینه پول میده که انحصاری بشه. همین DMC خونه ی اصلیش پلی استیشن ۲ هست.
این بازی هایی که گفتین انحصار PS نیست
NIER.SFV.DMC
اینا چون نفع ندارن برای سازنده
دیگه رو یک کنسول دادن
انحصاری یعنی رو PC یا یک کنسول باشه
صورت زخمی
خیالت رو راحت کنم همه چیز رو با پول نمیشه خرید نمونش ویوندی اسمش احتمالا به گوشت خورده مالک فعلی اکتیویژن و بیلیزارد خیلی زور زد تیک تو و یوبی سافت رو بخره نتونست نشد نفروختن حتی یوبی مشغول باز خرید سهامش هس تا به دست ویوندب نیوفته با طرز فکر ماکروفنها، ماکروسافت میتونه نینتندو با ۱۴ میلیارد دلار ارزش رو هم بخره اما ایا نینتندو میفروشه سهامش رو، استیم با دو میلیارد دلار ارزش استورش حرف اول رو میزنه تو پلتفرم خوده ماکروسافت همینطوری نیست که پول برداری بری هر کدوم رو خواستی بخری باید بفروش باشن تا بتونی پیشنهاد بدی، تازه اینها همه شایعس…
مایکل کلا چرت و پرت زیاد میگه اما با این یکی تقریبا موافقم.
امیدوارم ea بخره بلکه ما هم از بی انحصاری در بیایم 😥 :-((
خریدن ea نه . اما . مایکروسافت میتونه بیاد و یه کار خیلی هوشمندانه تر بکنه و ویسرال گیمز رو دوباره راه اندازی کنه . این جوری هم به شدت وجهه ی زیبایی پیدا میکنه . هم رو سیاهیش میشه مال ea . تازه آدم خوبه ی ماجرا هم میشه مایکروسافت . از نظر مالی هم قطعا اون تیم اگر تحمیل نشه بهشون که بتل فیلد هارد لاین بسازن پتانسیل ساخت بازی های عالیشون بالاست . این کار واقعا حرکت جوابیه . از طرفی خرید استدیوی کرایتریون و از چنگ ea در اومدنش هم میتونه باعث کمک شایانی به پیشرفت هر چه بیشتر عناوین اتوموبیل رانی مایکروسافت بشه . خرید کل ea با این اوضاع و قیمتی که داره . کاملا دور از انتظاره . حالا هی بگید ۱۳۵ میلیارد دلار پول داره مایکروسافت . خرید ea هم بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون دلار هزینه داره که یعنی ۲۵ درصد کل دارایی مایکروسافت حداقل . کار منطقی به نظر میاد ؟
خرید ea شاید هزینه بر باشه و منطق مالی نداشته باشه اما فعالیت های ea در جهت خواسته و اهداف ماکروسافته،مثلا حمایت از بازی های مستقل یا بازی های مناسب برای سرویس ها مثلا فیفا و نفوذش در پی سی گیمینگ و سرویس های ارائه شده
اگه خوب پاش بمونن خرید آینده داریه
کم کم دارم با داداش پکتر هم نظر میشم.
ولی بازم ممکنه چند تا استودیو از EA جدا بشه. خدا رو چه دیدید؟!!!
مشکل اینه به شرکت هایی که خریده ازادی عمل نمیده
یادم Heavy Rain انحصاری سونی نبود ولی چون ماکرو مشکل داشت باهاش برای Xbox نیومد
ریسک خیلی مهمه
مایکروسافت بخش گیمشو کلا تعطیل کنه بزرگترین لطفو به گیمرا میکنه چون بقیه هم مجبور میشن پلی استیشن بخرن و از بهترین بازیا لذت ببرن و دو دستگی بین گیمرا و فن بوی ها هم از بین میره
هیچ وقتeaبا مایکروسافت به توافق نخواهد رسید آخه eaروانیه سودی که بازی هاش برروی سه پلفرمpc,ps4,xbox دارن رو به یک پلتفرم واگذارکنه؟خودشون هم میدونن اگه این اتفاق بیفته سودی نمیبرن تازه ضرر هم میکنن(بهتره ماکروسافت وقتشو به تصاحب اکتیویژن ویا راکستار بزاره 😀 )
مایکرو سافت باید شرکت های بازی سازی خودشو تاسیس کنه و با نیروهای خوب و داخلی این شرکت ها به خلق بازی های خوب و انحصاریش بپردازه به جای خرید شرکت های دیگه
مایکرو چه سیاست کثیفی پیش گرفته یهنی به جای اینکه بره دنبال ساخت بازی های جدید و استودیوی جدید چونپول داره میخواد بره بازی های پرطرفدار شرکتارو که مولتی پلتفرمن بخره بکنه انحصاری خودش همین سیاست هاست که باعث نابودی صنعت گیم میشه
کدوم اقدام ماکرو منطقی بوده که حالا این دومیش باشه!؟ خرید EA توسط ماکروسافت بزرگترین جک ساله..