آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند - گیمفا
آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند - گیمفا
آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند - گیمفا
آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند - گیمفا
آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند - گیمفا
آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند - گیمفا

آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند

دانیال دهقانی
۲۳:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند - گیمفا

به تازگی و طی تحقیقاتی که مسئولین همایش GDC به عمل آورده‌اند، اطلاعات جالبی در مورد نحوه فعالیت و علاقه‌ مندی‌های سازندگان بازی‌های ویدئویی به دست آمده است.اگر با GDC آشنایی ندارید، باید گفت که این اسم کوتاه شده Game Developers Conference است که در واقع یک همایش سالانه برای بازیسازان محسوب می‌شود. به تازگی مسئولین برگزاری GDC 2018 طی یک کنفرانس خبری، از نتایجی که از تحقیق روی بیش از ۴ هزار سازنده بازی‌های ویدئویی به عمل آمده پرده برداشته‌اند.

طبق این آمار، علاقه سازندگان به نینتندو سوییچ روند صعودی داشته؛ به این ترتیب که ۱۲ درصد از افرادی که در تحقیقات حضور داشته‌اند در حال کار روی حداقل یک بازی برای این کنسول هستند (که نسبت به سال پیش ۳ درصد بیشتر شده)  ۱۵ درصد از آن افراد هم قرار است تا بازی آینده خود را روی این پلتفرم نوظهور عرضه کنند (که باز هم ۵ درصد نسبت به سال پیش بیشتر شده است).

در پاسخ به این سوال که کدام پلتفرم از بقیه پلتفرم‌ها برای شما جذاب‌تر است، ۳۶ درصد از افراد گفته‌اند که نینتندو سوییچ! این میزان، نسبت به ۲۸ درصدی که اکس باکس وان و اکس باکس وان اکس را انتخاب کرده‌اند بیشتر است ولی نسبت به ۳۹ درصد پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو و ۵۹ درصد رایانه‌های شخصی، پایین‌تر محسوب می‌شود.

۲۸ درصد گفته‌اند که بازی آن‌ها روی نینتندو سوییچ به نسبت متوسط فروش بازی روی پلتفرم‌های دیگر، بهتر فروش داشته، در حالی که ۱۶ درصد گفته‌اند فروش بازی‌شان روی نینتندو سوییچ به نسبت متوسط فروش بازی روی دیگر پلتفرم‌ها پایین‌تر بوده است. ۲۳ درصد گفته‌اند که فروش بازی روی سوییچ هم طراز با فروش بازی روی سایر پلتفرم‌ها بوده است و در نهایت، ۳۳ درصد هم گفته‎‌اند این سوال شامل حال آن‌ها نمی‌شود (عنوانی روی سوییچ عرضه نکرده‌اند).

به سراغ مدل‎‌های تجاری برویم. ۴۹ درصد گفته‌اند که بازی بعدی آن‌ها به صورت پولی خواهد بود و ۳۹ درصد هم گفته‌اند که پروژه بعدی‌شان به صورت رایگان عرضه خواهد شد. ۲۳ درصد اعلام کرده‌اند که بازی بعدی‌شان محتویات دانلودی پولی خواهد داشت و ۲۲ درصد گفته‌اند بازی‌شان حاوی آیتم‌هایی خواهد بود که باید با پول واقعی خریداری شوند. در نهایت، ۱۱ درصد هم گفته‌اند که بازی‌شان دارای “جعبه‎‌های خریدنی” با به قول معروف، لوت باکس خواهد بود.

در طول تحقیقات از بازیسازان سوال شده که نظر خود را در مورد نحوه استفاده از لوت باکس بیان کنند که در پاسخ، آن‌ها گفته‌اند در استفاده از این سیستم باید هوشیار بود و فقط آیتم‌های تزئینی را در لوت باکس‌ها قرار داد. گروه دیگری نیز گفته‌اند که به ایجاد توازن در گیم پلی نیاز است و باید جوایز را طوری قرار داد که به صورت عادی با پیشروی در بازی در دسترس همه قرار بگیرند.

در سوالی دیگر، از سازندگان پرسیده شده بوده که آخرین عنوانی که عرضه کرده‌اند روی چه پلتفرمی بوده است. در این بخش  پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو ۲۳ درصد بوده (با افزایش ۴ درصدی نسبت به ۱۹ درصد سال پیش)، اکس باکس وان و اکس باکس وان اکس ۱۹ درصد بوده (با افزایش ۴ درصدی نسبت به ۱۵ درصد سال پیش) و رایانه‌های شخصی هم ۵۰ درصد را به خود اختصاص داده است (با افزایش ۵ درصدی نسبت به ۴۵ درصد سال پیش). در این بخش، فقط پلتفرم گوشی‌های هوشمند بوده که ۳۲ درصد بوده و نسبت به سال پیش، افتی ۳ درصدی را تجربه کرده است.

در نهایت به مقوله واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌رسیم که این روزها بسیار در کانون توجه است و متاسفانه اخبار در این بخش خیلی جالب نیست. ۱۹ درصد اعلام کرده‌اند که بازی حال حاضر آن‌ها (یعنی آخرین عنوانی که عرضه کرده‌اند) برای واقعیت مجازی بوده ولی ۱۷ درصد اعلام کرده‌اند که بازی بعدی آن‌ها هم برای واقعیت مجازی خواهد بود پس ۲ درصد، علاقه‌ای به کار روی واقعیت مجازی حداقل برای پروژه بعدی خود ندارند. وقتی از آن‌ها پرسیده شده که آیا واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بازاری با دوام و موفق خواهد بود یا خیر، ۲۹ درصد پاسخ منفی داده‌اند که نسبت به ۲۵ درصد دو سال گذشته با رشد ۴ درصدی همراه بوده است.

در پایان، بد نیست اشاره کنیم GDC 2018 هم به مدت شش روز و در اواسط ماه مارس امسال کار خود را آغاز خواهد کرد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند - گیمفا
آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند - گیمفا
آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند - گیمفا
آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند - گیمفا
آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند - گیمفا
آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند - گیمفا
آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند - گیمفا
آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آمار جالب به دست آمده از سوی GDC نکات جالبی از علایق سازندگان بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند - گیمفا