هنیگ: بازیکنان به‌ دنبال عناوین داستان محور هستند، اما لزوما آن‌ها را تهیه نمی‌کنند - گیمفا
هنیگ: بازیکنان به‌ دنبال عناوین داستان محور هستند، اما لزوما آن‌ها را تهیه نمی‌کنند - گیمفا
هنیگ: بازیکنان به‌ دنبال عناوین داستان محور هستند، اما لزوما آن‌ها را تهیه نمی‌کنند - گیمفا
هنیگ: بازیکنان به‌ دنبال عناوین داستان محور هستند، اما لزوما آن‌ها را تهیه نمی‌کنند - گیمفا
هنیگ: بازیکنان به‌ دنبال عناوین داستان محور هستند، اما لزوما آن‌ها را تهیه نمی‌کنند - گیمفا
هنیگ: بازیکنان به‌ دنبال عناوین داستان محور هستند، اما لزوما آن‌ها را تهیه نمی‌کنند - گیمفا

هنیگ: بازیکنان به‌ دنبال عناوین داستان محور هستند، اما لزوما آن‌ها را تهیه نمی‌کنند

محمود کاوش
۱۹:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
هنیگ: بازیکنان به‌ دنبال عناوین داستان محور هستند، اما لزوما آن‌ها را تهیه نمی‌کنند - گیمفا

بتازگی خانم هنیگ کارگردان عنوان لغو شده استودیوی ویسرال گیمز یعنی Star Wars، در مورد موانع و مشکلات بر سر راه ساخت‌ بازی‌های رایانه‌ای خطی صحبت کردند. از نظر ایشان بازیکنانی که به دنبال ساخت عناوین تک‌نفره هستند، لزوما این نوع بازی‌ها را تهیه نمی‌کنند!

Star Wars ساخته استودیوی ویسرال گیمز (Visceral Games) یکی از مورد انتظارترین عناوین اکشن/ ماجراجویی و تک‌نفره برای طرفداران بود. همانطور که احتمالا در جریان هستید چندی پیش ساخت این پروژه با تعطیل شدن استودیوی ویسرال گیمز توسط الکترونیک‌آرتز، لغو شد. همانطور که ناشر بازی سرانجام پس از انتشار خبر لغو شدن بازی تائید نمود، خانم اِمی هنیگ (Amy Hennig) و تیمش مشغول ساخت عنوانی کاملا خطی بودند. این نویسنده و کارگردان که بیشتر او را با آثاری همچون Legacy of Kain و سری Uncharted می‌شناسیم، تاکنون در مورد این مسئله سکوت اختیار کرده بودند.

خانم هنیگ در گفتگو با موسس استودیوی Campo Santo (سازنده عنوان Firewatch) آقای شان وانامن (Sean Vanaman) در مورد اتفاقات اخیر (از جمله افزایش هزینه‌های ساخت، لوت باکس‌ها و بازی‌های خطی) صحبت کردند.

فکر می‌کنم هم‌اکنون در نقطه حساسی در صنعت بازی‌سازی قرار داریم. اینکه واقعا چه بر سر عنوان Star Warsمان آمد، همچنان مشخص نیست. مقالات بسیاری در رابطه با بازی در دست ساخت ما نوشته شدند – مرگ عناوین خطی و از این دست موضوعات – اما مشکل اصلی اینجاست: مسیری که ما در این سال‌ها طی کردیم، دستخوش تحولات بسیاری شده است. افزایش هزینه ساخت، و همچنین افزایش انتظارات بازیکنان که خود شامل: مدت زمان گیم‌پلی، ارزش نهایی محصول، حالت‌های اضافی و… می‌شود. این فشارها در نهایت موجب ایجاد مشکلات داخلی می‌شوند. اگر هزینه ساخت یک بازی برای شما ۱۰۰ میلیون دلار و یا بیشتر باشد، چطور می‌خواهید آن را بازگردانید و به سوددهی برسید؟

و هزینه ۶۰ دلاری بازی‌ها نمی‌تواند تغییر کند، درسته؟ جوانب منفی بسیاری حول راه‌های کسب و کار وجود دارند: لوت باکس‌ها و… اما در پاسخ به مشکلی که در ابتدا عنوان کردم (افزایش هزینه‌های ساخت)، ناشران (و مخصوصا ناشرین بزرگ) به سراغ استفاده از این موارد می‌روند. بودجه‌ها و همچنین موانع و مشکلات افزایش می‌یابند، و همین موارد سبب می‌شوند تا کمتر و کمتر به سمت ساخت چنین بازی‌هایی رفت.

این روند همچنان ادامه خواهد داشت. هرچقدر هم که مردم اعتراض کنند و بگویند: “چرا عناوین خطی و داستان‌محور را لغو می‌کنید؟ این‌ها بازی‌هایی هستند که ما به دنبال تجربه‌شان هستیم”، اما همچنان آن‌ها لزوما عناوین مذکور را تهیه نمی‌کنند. آن‌ها به تماشای آنلاین بازی کردن دیگران می‌نشینند.

براساس گفته‌های خانم هنیگ، میزان فروش عناوین خطی به اندازه درخواست ساخت‌ آن‌ها نیست! و سخت است که سخنان ایشان را به صحبت‌های اخیر استودیوی Remedy Entertainment در مورد ساخت بازی‌های تک‌نفره AAA مرتبط ندانیم. استودیوی فنلاندی صراحتا اعلام کرد که آن‌ها حالت همکاری چندنفره را جهت افزایش قابلیت تجربه مجدد بازی در دست ساخت‌شان، در نظر گرفته‌اند.

آیا بنظر شما عناوین AAA داستان‌محور و تک‌نفره همچنان جایی در میان بازی‌های امروزی دارند؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید…

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هنیگ: بازیکنان به‌ دنبال عناوین داستان محور هستند، اما لزوما آن‌ها را تهیه نمی‌کنند - گیمفا
هنیگ: بازیکنان به‌ دنبال عناوین داستان محور هستند، اما لزوما آن‌ها را تهیه نمی‌کنند - گیمفا
هنیگ: بازیکنان به‌ دنبال عناوین داستان محور هستند، اما لزوما آن‌ها را تهیه نمی‌کنند - گیمفا
هنیگ: بازیکنان به‌ دنبال عناوین داستان محور هستند، اما لزوما آن‌ها را تهیه نمی‌کنند - گیمفا
هنیگ: بازیکنان به‌ دنبال عناوین داستان محور هستند، اما لزوما آن‌ها را تهیه نمی‌کنند - گیمفا
هنیگ: بازیکنان به‌ دنبال عناوین داستان محور هستند، اما لزوما آن‌ها را تهیه نمی‌کنند - گیمفا
هنیگ: بازیکنان به‌ دنبال عناوین داستان محور هستند، اما لزوما آن‌ها را تهیه نمی‌کنند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • همچین بیراه هم نگفته از یه طرف میگن چرا بازی داستانی نمیسازین خب بتسدا میگه به روی چشم میاد ولفنشتاین میسازه نمیخرن میاد ایول ویتین میسازه بازم نمیخرن رمدی میاد الن ویک میسازه به جای اینکه بالای ۱۰ میلیون نسخه بفروشه کلا با استیم روی هم ۴ میلیون میفروشه کوانتوم بریک میسازه بازم نمیخرن حالا EA میاد استار وارز با اون وضع میسازه بعد مثل باقلوا میخرن خب نتیجه میشه حرف های همین بنده خدا

    • mahdi.r گفت:

      به جاش سونی آنچارتد میسازه میخرن
      هورایزون میسازه میخرن
      لست آف آس میسازه میخرن
      infamous میسازه میخرن
      بلادبورن میسازه میخرن
      و گاد هم که فروشش از پیش تضمین شدست

      • mahdi.r گفت:

        دلیل اصلی کم شدن بازی های داستان محور به دلیل سود دهی زیاد بازی های آنلاینه
        بازی آنلاین نه احتیاج به داستان قوی داره ن شخصیت پردازی نه هوش مصنوعی خیلی قوی نه صدا گزاران حرفه ای نه محیط های بسیار بزرگ
        فقط به گرافیک قوی و گیمپلی روون احتیاج داره صد برابر پول خودشم با لوت باکس ها و … برمیگردونه اونم جدا از پول ۶۰ دلاری که همون اول میگیرن
        اینا همش بهانست وگرنه اگر بازی مث ویچر ساخته بشه تو ۲ ماه اول هزینشو در میاره
        مثلا فاینال فانتزی ۱۵ فقط تو دو یا سه روز اول ۵ میلیون نسخه فروخت و هزینشو تو کمتر از یه هفته در آورد

      • این میخرن که شما میگی مهدی جان با “میخرن” فرق میکنه
        بلوهول میاد PUBG یه نسخه ناقص عرضه میکنه ۳۰ میلیون نسخه میفروشه بتلفیلد میاد یه کمپین ناقص میاد بعد چقدر چقدر میخرن بعد شما با فروش بلادبورن مقایسه میکنی؟؟؟؟
        EA میاد استار وارز تمام انلاین میسازه نسخه قبلی بیش از ۱۳ میلیون فروش میکنه
        همون هورایزن که شما گفتی ببین کنسول سونی بیش از ۷۰ میلیون گیمر داره چند نفر رفتن INFAMOUS گرفتن؟؟؟؟؟؟ حالا توی همون کنسول سونی چند نفر رفتن دستینی تمام انلاین گرفتن؟؟؟؟

      • wwwow گفت:

        اره میخرن ولی چقدر؟
        اونقدری هست که سازنده رو مجاب کنه از سود به مراتب بیشتر یه بازی آنلاین دست بکشه؟
        بعنوان مثال:
        الان نسخه جدید کال آف فقط روی ps4 تو همین مدت کم حدود ۶٫۷ میلیون نسخه فروخته. حالا این بماند که مولتی پلتفرم هم هست و هنوز چند ماهی نیست عرضه شده.
        حالا شما بگو کدوم یکی از این بازیایی که نامبردی در همین حدود سود دهی داشته؟

        • Uncharted 4 فروشش بیش از ۱۲ میلیون بوده
          The last of Us رو PS4 فروشش نزدیک به ۶ میل و روی PS3 بیش از ۷ میل بوده
          HZD تا الان بیش ۵ میلیون فروخته
          و اکثر انحصاری های بزرگ PS4 فروش خیلی خوبی داشتن و سود دهی هم داشتن
          مشکل از عدم سود دهی بازی های تک نفره نیست مشکل از طمع سازندگان برای دوشیدن گیمرهاست

    • ALI POWER 1382 گفت:

      اقا همچین چیزی صحت نداره ۱ بار تجربه ی انچارتد ۴ به هزار ساعت بازی انلاین میارزه

    • fbjg گفت:

      ببین مقصر ما نیستیم
      مقصر حضور نسل جدید گیمر هاست . این نسل با شبکه های اجتماعی و ارتباطات زیاد بزرگ شده پس طبیعی ترجیح میده که آنلاین بزنه و با مردم بازی کنه و دوست پیدا کنه ولی نسل ما با عناوین داستانی بزرگ شده و خب طبیعی داستان رو دوست داره و اصولا ما تو تنهایی ها مون بازی میکردیم دیگه تهش یه دوست میومد یا برادر آدم ولی اکثر مواقع تنها بودیم واسه همین داستان واسمون جذاب بود تا تنهایی تو گم ما رو پر کنه

      • کلا احساس می کنم نسل به نسل وضع گیمرای جدید خراب تر میشه
        گیمر جدید بازی میکنه تا فقط لذت ببره، ولی واسه گیمرای قدیمی چیزای مهمتری هم وجود داره

        • گیمر هایی که میگن یه بازی مولتی مارو تا مدت ها سرگرم میکنه ولی بازی سینگل کمتر و این رو دلیل برتری بازی مولتی میدونن،سخت در اشتباهن
          شما با بازی آنلاین فقط هیجان بیشتری حس می کنی،لذت لحظه ای بیشتری می بری و یه سری اتفاقات مفیدی که واسه گیمر می تونه توی مولتی بیوفته مثل تمرکز بالا و . . .
          ولی بازی های سینگل توی همون ساعت محدود علاوه بر هیجان،می تونن خیلی چزای مهم تری یاد بدن
          می تونن عاشقت کنن،می تونن تو رو به گریه بندازن،می تونن احساسات مختلف تورو به کار بگیرن،می تونن به تجربیاتت اضافه کنن،می تونن بهت درس بدن، می تونن مغزتو منفجر کنن،می تونن اطلاعاتتو زیاد کنن، می تونن حافظه تو تقویت کنن، می تونن کمکت کنن که به انسان بهتری تبدیل بشی و خیلی چیزای دیگه
          موضوع فقط سرگرمی نیست،متاسفانه افرادی هستن میان میگن رسالت گیم(یا سینما) سرگرمیه! من نمیدونم چه کسی این رسالتو تعین کرده؟ سرگرم شدن محض یعنی هدر دادن عمر!
          درسته بازی های آنلاین هیجان بالایی دارن ولی واقعا بعد از یه مدت زیاد این هیجانات از بین میره و تکراری میشه.من خودم حتی انگیزه ی برنده شدن توی بازی هم ندارم و فقط ۲۰ سالمه!
          پس چرا باید مثلا ۳۰ ساعت وقتمو بذارم روی یه بازی که بهم چیزی برای یاد دادن نداره ؟ از اون طرف ۱۰ ساعت وقت واسه بازی که حرفای جدیدی واسه زدن داره نذارم؟

          • Vito Scaletta گفت:

            دقیقا حرف دل منو زدی، باور کنین من زبان انگلیسی رو فقط با گیم یاد گرفتم و اون بخاطر بازی های داستان محور بود که من انگیزه پیدا میکردم زبانم رو تقویت کنم
            یه مدت cs go بازی میکردم ،مجموعا بیش از ۲۰۰ ساعت بازیش کردم آخرش به خودم گفتم این همه ساعت رو میتونستی یه کار مفید کنی چه سودی برات داشت. ولی هیچوقت از بازی کردن ویچر، آنچارتد، متال گیر، مکس پین، مافیا ۱ و… پشیمون نشدم

            • دقیقا همینطوره،منم انگلیسیو به خاطر گیم یاد گرفتم،هرچند که کامل نشدم . . .
              بازی آنلاین هم من وقتمو با CoD میگذروندم و نسخه های مختلفش رو هزاران دقیقه بازی کردم و یادمه دقیقا حس تورو داشتم
              و از بازی های خطی هرگز پشیمون نشدم و نخواهم شد
              کاملا هم حس هستیم :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

    • پنکه گفت:

      دقیقن محمدرضا خود ما هم همینطوریم خیلی شده منتظر یه بازی بودم ولی موقع زدن دکمه خرید گفتم ولش کن وایسا تخفیف بخوره بجاش برم یه بازی آنلاین بگیرم یا یه بازی که گیم پلی طولانی داشته باشه خانوم هنیگ کاملن درست گفته

    • Vito Scaletta گفت:

      کی گفته نمیخرن بازی های داستانی خوب همیشه خریدار دارن فروش witcher 3 و horizon و… رو ببین. فروش wolfenstein خوب بوده.
      روزی که بازی های داستانی از بین برن و همه چیز فقط مولتی پلیر، co-op و آنلاین بشن روزیه که من گیم رو برای همیشه میزارم کنار

      • Vito Scaletta گفت:

        ما گیمرای قدیمی با بازی های تک نفره بزرگ شدیم با تئوری ها و داستان خفن متال گیر سر و کار داشتیم. با هیجان سونیک رو سگا جنسیس حال میکردیم. ساعت ها پای وارکرافت و gta vice city من گذروندم. داستان عالی سری مافیا، چهره خشمگین و خسته کریتوس، دنیای elder scrolls و fallout و کلی تجربه تک نفره دیگه که داشتیم. اینا رو فراموش کنم و بیام تو Overwatch با چارتا بچه بپر بپر کنم و لوت باکس بخرم؟ هرگز
        هنر گیم داره از بین میره امیدمون فقط به سونیه و نگاهمون به gow جدید و tlou 2 و detroit

  • Hamed گفت:

    خوشبختانه یا متاسفانه؟؟ مسئله دقیقا همینه…شاید خیلیا که گیمرای جدید و به اصطلاح نسل هشتمی هستن واژه اول رو برای توصیف این اخبار اخیر به کار ببرن…به هر حال این دسته از گیمرا نسلی هستن که از اول این صنعتو با آنلاین و دسته جمعی بازی کردنش شناختن و شاید اصلا براشون مهم نباشه که چی قراره به سر بازیای داستانی و خطی بیاد…دسته دومم گیمرای قدیمین که هر چی شدت این اخبار و ابراز ناامیدی سازنده ها و…بیشتر میشه…بیشتر نگران میشن و واژه دوم رو بکار میبرن…نسلی از گیمرا که با متال گیر ها و رزیدنت ایول ها و خدای جنگ ها و اساسین ها و بقیه فرانچایزهای داستانی شاهکار بزرگ شدن و این اخبار ناامید کننده واقعا این دسته گیمرا رو نگران میکنه…به هر حال این مسئله ام قابل چشم پوشی نیست که آنلاین شدن باعث رشد و عظمت هر چه بیشتر صنعت محبوب ما میشه ولی به چه قیمتی؟؟؟ به قیمت نابود شدن کلی خاطره؟؟ بنده خودم شخصا مخالف بازیای آنلاین محور نیستم و خودمم هر روز شاید سه الی چهار ساعت وقت پای مولتیای لذت بخش نسل هشت بزارم ولی اون چیزی که منو جذب این صنعت کرد آنلاین نبود…همین!

  • بطور کلی عناوین خطی و داستان محور متا و امتیاز بهتری نسبت به بازی های جهان باز بدست میارن.اما ساعات گیم پلی خیلی کمتری دارن.اما اکثر عناوین جهان باز متای ۷۰ تا ۹۰ میگیرن ولی پرطرفدارترن و فروش بیشتری دارن و ساعات گیم پلی طولانی دارن که الان دیگه حداقل در نصف اینجور بازی ها بعد ۲۰ یا ۳۰ ساعت گیم پلی بقیه اش دیگه تکراری و خسته کننده میشه.مثال بخوام بزنم اخرین عناوینی که تجربه کردم یعنی Watch Dogs 2 و Ghost Recon Wildlands و حتی Assassin’s Creed Origins که من خودم تا لول ۳۳ رفتم ولی در نهایت حذفش کردم و اخرین بازی دوران گیم خودم رو ناتمام ول کردم.
    البته این فقط یک نظر کلی هست وگرنه ویچر و زلدا و جی تی ای و … هم جهان باز هستن و شاهکار.
    و اما در مورد حرف های ایشون که گفته گیمرها دنبال بازی های داستان محور هستن اما لزوما نمیخرنش خب شاید بدلیل گیم پلی کوتاه تر ترجیح میدن همون پول رو بدن به یک بازی جهان باز.شاید مثل میرن تریلر گیم پلی ببینن بعد بعد تصمیم میگیرن بخرن مثل خود من که همیشه بازی های رو براساس تریلرهاشون و بخصوص تریلر از گیم پلی شون میخریدم.من خودم اخرین بازی خطی که خریدم Rise of the Tomb raider بود .بازی های خطی حداقل برای یک بار تموم کردن اصلا تکراری و خسته کننده نمیشن.

  • Aiden گفت:

    بازی ها باید داستان محور باشن
    نباید دی ال سی پولی و سیزن پس داشته باشن
    نباید پرداخت درون برنامه ای داشته باشن
    اینا چیزاییه که گیمر ها میخوان و در آخر همین بازی رو (مثل بازی های بتسدا) به خاطر اینکه یک تجربه چند ساعته گران قیمته نمیخرن.
    گیمر ها در عمل : وقتی یک بازی ۶۰ دلاری میتونه ۱۰۰ ها ساعت سرگرممون کنه چرا یک بازی داستان محور ۲۰ ساعته بخریم؟
    ناشران و سازنده ها : وقتی میتونیم با نصف بودجه و نیروی انسانی و زمان ساخت یک بازی داستانی ، یک بازی آنلاین محور با فروش چند برابر بسازیم چرا بریم سراغ ساخت بازی های داستانی؟
    جواب این ۲ سوال همون دلیل کم تر شدن بازی های داستانی هست !

  • Marshal Reza گفت:

    البته به اینم باید اشاره کرد که یه بازى اى مثل شیطان درون شصت دلاره یه بازیه دیگه اى مثله کالاف دیوتى ورلد وار تو هم که یه بخش داستانى و دو بخش مولتاى پلیر داره هم شصت دلاره . اگه کسى شصت دلار بخاد خرج کنه ترجیح میده بازى اى که بیشتر سرگرمش کنه رو تهیه کنه.

  • LordMercy گفت:

    من مورد نخریدن بازی و تماشای دیگران رو یوتیوب یا توویچ رو قبول دارم: خود من م چند تا بازی رو همین طوری تماشا کردم که نخرم 😛

    Metal Gear Rising رو که نخریدم، حس خوبی بهم دست داد… از اونطرف م بازی هایی مثل بازی های From Software م تکراری میشن ( از بس بزرگ ن ا؛ امروز داشتم تو DS II با Ivory King میجنگیدم که بسیار زیاد به Alant تو Demon Souls شبیه بود)

    من به شخصه حاضرم دیگه بازی های تک نفره رو نبینم اگه بخوان شبیه به TLoU باشن …. یه بازی ویدیویی هویت خودش رو داره از دست میده

    از اون طرف میبینی PUBG، یا Overwatch یا چند تا بازی دیگه دارن میفروشن و کلّی بازیکن دارن. این ا دارن سرگرم میکنن و مهارت میخوان. بازی های تک نفره ی امروزی نه سخت هستن، نه اونقدر بلندپروازانه -برخلاف بازی های مستقل که از اونور بوم می افتن و بعضی مشکلات دیگه دارن- ن و نه با ایده های جدید ذهن بازیکن رو درگیر میکنن

    از من بپرسی، از بین بازی های تک نفره، RPG میخرم فقط و فقط به خاطر اینکه تو ش قدرت انتخاب هست؛ وگرنه Uncharted 4 رو میتونی رو یوتیوب یه کانال پیدا کنی بدون commentary باشه و کلّ بازی رو ببینی

    ته کار م یه بازی ی مثل RE 7 کلّی DLC میده بیرون تا خرج ش درآد، از یه طرف دیگه م WB و EA با لوت باکس و micro-transaction و ادیشن های مختلف جیبت رو خالی میکنن

    • Vito Scaletta گفت:

      اگه میخواستیم تو یوتیوب نگا کنیم که میرفتیم فیلم میدیدیم! بازی رو باید تجربه کنی آنچارتد به قول دوستمون از هزار ساعت بازی آنلاین بی محتوا بهتره مهم این نیست که چند ساعت سرگرم بشی مهم تجربه و چیزیه که از اون بازی برات تو ذهنت میمونه حتی برو ببین بازی heavy rain چه غوغایی کرده بود زمان عرضه ش چقدر داستانش عالی بود تو دلت میاد بری اینجور شاهکارایی رو تو یوتیوب ببینی؟ من که هیچوقت همچین کاری نکردم و خواهم کرد

      • LordMercy گفت:

        داداش، دقت کن که خودم بالا بیان کردم که بازی ی که تو ش انتخاب هست، باید بازی بشه 😛
        Heavy Rain م- که با اختلاف از Beyond: Two Souls بهتره- معدن گزینش خطّ داستانی ه

        آنچارتد رو نباید با این بازی توی یک دسته قرار داد. آنچارتد واقعاً به نظر من تو سه نسخه و نسخه ی ویتا اونقدر تغییر نکرد و تنها تفاوت در داستان و مکان ها بود… من که پول بازی ندارم بدم، دیگه برای چی بیام یه چیز تکراری رو بازی کنم؟

        خودت م گفتی که میرفتیم فیلم میدیدیم! فرق آنچارتد- و تا حدّی TLoU- با فیلم چی ه؟ این آنچارتد بسیار بسیار به فیلم نزدیک ه تا به بازی ویدیویی… و این دلیل نخریدن من ه (مگر اینکه بخوام مولتی بزنم که…. واقعاً مولتی باز میره آنچارتد آنلاین بزنه؟ آنچارتد ۲ حال میداد… ولی تکراری شد)

        آره دیگه… تا وقتی که حق انتخاب داشته باشم (که تو Heavy Rain داری) پول میریزم به پای بازی، و اگه بازی خطّی باشه و چیز تازه ای- به مقدار لازم خخخ- نداشته باشه، اگه حوصله کنم از یوتیوب میبینم

        جا داره اینجا به سری MGS (من MG ا رو نرفتم) م اشاره ای کنیم، که اون بازی ها م بسیار بسیار به فیلم ها ی هالیوودی نزدیک ن و کلّی میان پرده دارن (ای فارسی!). این بازی ها پر اسلحه های مختلف و کارهای اضافه بر سازمان هستن که ارزش دوباره بازی کردن رو میبرن بالا…. این بازی ا شبیه به فیلم کارگردانی میشن، TLoU و Uncharted و حتّی Hellblade م مثل فیلم کارگردانی میشن. کدوم از این دو دسته هویّت بازی بودن خودشون رو حفظ کردن؟ من میگم اوّلی! شوما چی میگید؟

        • Vito Scaletta گفت:

          نه همه اینا بازی هستن و چالش برانگیزن و ارزش تجربه دارن تک تک مراحل آنچارتد لذت بخش بودن که فقط با دیدنش لذت نمیبری ممکنه کمی داستان رو متوجه بشی اما هیچوقت حس نمیکنی جزوی از بازی و داستان هستی و در اون نقش داری

      • mory_num1 گفت:

        Vito دوست عزیز, برای نسلی که طرز فکرشون اینجوریه که به مدت زمان سرگرمی نگاه میکنن نه به کیفیت سرگرم شدن هر دلیلی هم بیاری باز نمیتونی قانعشون کنی. برادر کوچیک تر من از حدود ۱.۵ سال پیش با بازی دیویژن شروع کرد به آنلاین بازی کردن. الان دیگه اصلا نمیبینم که بازی های تکنفره بازی کنه. بعد دیویژن رفت بازی for Honor رو گرفت و بعد از اونم الان حدود ۲ ماهه داره gta online بازی میکنه. در صورتی که خیلی بازیهای تکنفره و عالی مثل ویچر ۳ رو بازی نکرده و خیلی هم دوست داره بازیشون کنه ولی این مرض :laugh: آنلاین بازی کردن بدجور افتاده به جونش و ولشم نمیکنه. من برعکس اون تا حالا یه ساعت هم آنلاین بازی نکردم و نخواهم کرد.

  • malware گفت:

    بیاید تصور کنیم که دیگه هیچ بازی داستان محور و تک نفره ای وجود نداشت
    اونموقع مثلا علاقمندان به سینما و که یک فیلم رو مثلا به خاطر داستان نگاه میکردند و اصلا با دنیای گیم کاری نداشتند هیچ دلیلی نمیبینن که بهش توجه کنن و مثلا جلوی افرادی که مقابل گیم جبهه میگیرن داستان بازی های ویدیویی یک دلیل محکم برای ارزش قائل شدنه ولی وقی داستانی نباشه خیلی راحت برای مردم بی ارزش میشه.
    منظورم اینه اگه بازی های داستان محور کمرنگ شدن این دلیلیه که بیشتر بسازن نه این که بیخیالش بشن
    بهترین حالت یک بازی داشتن کمپین خوب با وجود مولتی هست مثل آنچارتد

  • playdead1990 گفت:

    یه آدم با استعداد رو در نظر بگیرین که به یه شغلی علاقه داره و ازش لذت میبره و توش خیلی موفقه و سودآوری خوبی هم براش داره ولی میره دکه سیگارفروشی میزنه(به عنوان مثال) چرا؟چون سیگار فروش زیادی داره و سودآوری بیشتری داره و زحمت کمتری هم میکشه…شاید در ظاهر مثال عجیبی زدم ولی شرکت های بازیسازی در حال حاضر نمونه ی بارز این مثال هستن یعنی قید علاقه هاشون و استعدادهاشون رو میزنن فقط به خاطر اینکه سودآوری بیشتری داشته باشن در صورتی که با ساخت بازی های داستانی هم از استعداشون به نحو درست استفاده میکنن و هم خودشون رضایت درونی بیشتری دارن ولی ظاهرا کار کمتر و سود بیشتر مطابق میل همه اس…البته مشکل اصلی خودگیمرا هستن نه بازیسازها یا به عبارتی مشکل اصلی اونائی هستن که سیگار میخرن نه اونی که سیگار میفروشه.

    • 2B گفت:

      اضافه کنم سمت و سوی بازار رو مصرف کننده تعیین میکنه دیگه…من چند وقت پیش نقد sunset overdrive رو میخوندم کلی هم جالب اومد بنظرم منتهی وقتی دقیق تر بشیم متاسفانه میبینیم که اصلا فروش جالبی نداشته حالا بفرض که بگفته شما بیان از استعدادشون استفاده کنن، وقت بزارن و هزینه کنن در نهایت بعد سه چهار سال به سختی هزینه خودشون رو برگردونن،
      من واقعا تعجب میکنم همینه که میگم بیشتر بحث و جدلها در فضای مجازی براخاطر کل کل هست والا کجان پس اون فن های دو اتیشه؟!

  • Y PS گفت:

    شما بازی خوب بساز گیمرها میخرن…این حرفایی که خانم هنیگ میزنن درواقع حرف کمپانی های پول دوسته.
    دنیای گیم بدون بازی های داستان محور پوچ و بی هنر میشه!

  • ایشون انتظار دارن هر سال یه بازی ناقص ریلیز شد گیمرا بخرنش و هرچی dlc کجه کوله هم براش اومد بازم گیمرا استقبال کنن ازش!!!! اون موقع گیمرا ادم خوبی ان!!! ولی همون گیمر بگه بجای بازهای ابکی نصفه نیمه رو بازیتون کار کنید که داستانش و گیم پلی ش خوب بشه ناراحت می شن که هیچ گیمرا هم می شن اون موقع بی سوادو بی شناسنامه 😀 :no: یکی نیست بگه حاج خانوم شما برو بازی مثل ویچر.هورایزون.رد دد بساز ببین کی نمی خره!!! ولی مگه طمع بازیساز ها می زاره؟ اونا دوس دارن هرچی بازی گند سالیانه دادن بیرون فروشش بترکونه نمی صرفه مثل سی دی پراجکت ۸ یا ۹ سال رو بازی کار کنن!!! یادی کنیم از مدیر ارشد سی دی پراجکت که گفت ما طمع رو برای دیگران می زاریم دوس داریم بازیمون به بهترین نحو دیده شه

    • عزیز چرا به این خانوم می پری شما؟
      ایشون زخم خورده ی این جریاناتن و سر همین اصرار توی خطی شدن بازی بیکار شدن و تا حدی هم درست می گن.
      ایشون بازی خطی بزرگی مثل آنچارتد رو تو کارنامه دارن بعد شما میگی اگه می تونن برن هورایزون بسازن؟؟؟
      استدیو ویسرال گیمز مگه نگفت افراد زیادی میگفتن بازی دد اسپیس ۲ فوق العاده و ترسناکه،ولی ما بازیش نمی کنیم چون ترسناکه؟؟؟
      خب فروش بازی های سینگل نسبت به مولتی ها خیلی پائین تر شده و این دلیلش بیشتر برمی گرده به گیمر ها

  • Alireza snake گفت:

    گیمرا واقعا این روزا بیشترشون عشقشون شده آنلاین و حتی حاضرن پول بدن برا اسکین ولی برا بازی ندن تو دنیایی رفتیم که هرکی میخواد خودشه برتر نشون بده یه لطف اینترنت مثلا بره اسکین بگیره بگه من خوشگلم و یا بره کلی آنلاین بزنه بگه من تو این بازی پرو ام البته دلیل وقت گذروندنم هست که باعث میشه خیلیا به بازیای آنلاین علاقه مند شن میدونین بازیای آنلاین کافیه جدیدا رو بازی کنی و زیاد چیزی با بازی کردن قدیمیا از دست نمیدی اما داستانی گاهی وقتا باید بری قدیمیا رو هم بازی کنی اما عشق داری من با عشق اویل ۳ رو بازی کردم با اون گرافیک و گیمپلی سخت من با عشق هاف لایف ۱ رو بازی من با دیوانگی و عشق تمام عیار متال گیر سالید ۳ رو بازی کردم و با عشق هم پرسونا ۳ رو بازی کردم ولی گرافیک همشون قدیمی بود (یکم زیادی احساسی شدم 😀 ) گیمرا این روزا ساعت زیاد سرگرمی و گرافیک میخوان نسل قبل زیاد سر گرافیک دعوا نبود اما این نسل واژه نفرین شده ۴k خیلیا رو کور کرد موضوع تعداد پیکسل ها نیست موضوع چگونگی کنار هم قرار گرفتنشونه موضوع تعداد ساعت نیست موضوع لذت از همون ۱۰ ساعت یا بیشتر کمپین هست اما متاسفانه این روزا درک نمیشه :-((
    ولی به لطف hell blade که با هزینه کم موفق شد یه نور امید پیدا شد البته valve هم گفته موتور سورس ۲ ش خیلی راحت قراره باشه انشا الله که سینگل پلیر بتونه دوباره غوقا کنه و شاهد افسانه هایی جدید و بزرگی بشیم

  • alone gamer گفت:

    نمیدونم این چیزی که میخوام بگم تجربه کردین یا نه؟ بعضی وقت ها هست که یه بازی جدید منتشر میشه و ما به شدت طرفدار اون بازی هستیم اما به دلایلی(مثلا نداشتن پول) ما تا مدت زیادی نمیتونیم اون بازی رو تجربه کنیم و بعد یه مدت نسبت به اون بازی دیگه هیچ حسی نداریم وحتی ممکنه ازش متنفر بشیم(برای خودم اتفاق افتاده که میگم) شاید یکی از دلایلی که یه عده فقط به تماشای بازی کردن دیگران میپردازن همین باشه. در ضمن متاسفانه با یه پدیده ای به نام “گیمر نما” ها روبرو هستیم که ارزش عناوینAAA رو درک نمیکنن و اون ها رو به یک بازی متوسط و یا ضعیف ترجیح میدن صرفا به خاطر آنلاین بودن اون ها. مثلا همین دیروز تو گیم نت نشسته بودم داشتم آنچارتد بازی میکردم، یکی اومد کنارم نشست گفت این بازیه به دردنخور چیه داری بازی میکنی؟ چرا یه بازی بهتر امتحان نمیکنی؟ دیگه خودتون قضاوت کنید کسی که به آنچارتد میگه به دردنخور آیا سراغ چنین بازی هایی خواهد رفت؟

    • LordMercy گفت:

      یه چیزی این وسط هست… تفاوت بین نسل ها و این وضعیت رسانه های اجتماعی که جای زندگی قبلی رو دارن میگیرن و به ما ها م سرایت کرده

      نوجوان یا حتّی بعضی افراد تو سن خود من (۲۵-۲۰ سال) یا حتّی بزرگتر از امثال من دیگه نمیرن مهمونی، یا اینکه بخوان با رفیق ا شون برن بیرون بگردن، یا برن پارک ی، پارتی ی جایی… میرن آنلاین با هم دیگه بازی میکنن و نیاز های احساسی اجتماعی شون، و اون نیاز پذیرفته شدنشون رو آنلاین رفع میکنن

      یه چیز دیگه ای م که هست، همین ه که خود شوما گفتی: بازی رو منتظرش ی، ولی وقتی جو میخوابه دیگه حال نمیده بخوای بخری ش

      ما از روی احساسات انتخاب/ خرید میکنیم و با منطق به توجیه انتخاب ا/ خرید ا میپردازیم

    • اره.وقتی یک بازی مدتی از ریلیزش بگذره ممکنه بیخیللش بشیم.چون تبش فروکش میکنه.تجربه دارم.

    • John Linneman گفت:

      بی تفاوت رو تجربه کردم ولی دیگه متنفر نه . همین هورایزن رو من به شدت منتظرش بودم . ولی زمان عرضه پول نداشتم . در گیر روزمرگی و گرفتاری زندگی هم شدم و باعث شد تا الان بازی رو نخرم . و الان هیجانش رفته برام هر چند قطعا یه روز میخرمش و تجربش میکنم . متاسفانه الان بازی های آنلاین و چند نفره دنیا رو تسخیر کردن و مثل یه توده ی سرطانی رو به رشدن . ولی بالاخره یه روزی میاد که اشباع میشه و دیگه یه بازی جدید نمیتونه زیاد طرفدار جمع کنه و سرور پر کنه . اتفاقا اتفاقا روندش شروع شده . با بازی مثل لابرکرز از کلیف بلیزنسکی . که نمونه های زیادی ازش قبلا وجود داشت . اور واچ . پاراگون . پالادینز . بتل بورن که اونم شکست خورد . روزی که اشباع بشه همه میفهمن تو هچلی افتادن و یاد میگیرن که باید زحمت بکشن و محتوای غنی داستانی تولید کنن .‌الکی نیست .
      الان یه دوره ای شده هر جوجه بازی سازی یه ایده آنلاین به ذهنش میرسه . یا یه ایده که قبلا نمونش بوده رو میبینه . یه بازی درست میکنه تو سیلی از بازی های مشابه هست . کلی هم بازیباز جذب میکنه .
      یه روزی درست میشه این جریان ولی اون روزا من و شما دیگه داریم برا بچمون بازی میخریم و حسرت میخوریم که وقت بازی نداریم :weep:

    • Dark Calling گفت:

      منم دیدم کسانی رو که میگفتن بتمن بازیش چرته، اینا هیچی بارشون نیست چه میفهمن بازی چیه

    • اون به خاطر اینکه رفتی گیم نت بازی سینگل پلیر بازی میکردی اینجوری گفته اخه معمولا تو گیم نت همه واسه مولتی پلیر میرن(معمولا )

  • تنها مشکل نخریدن بازی های داستانی رقابت انلاین هست و شبکه های مثل twich و youtube. توی این نسل فقط سونی و بتسدا امدن بازی های داستانی محور ساختن البته یک چیزی که خیلی خیلی مهمه بازی داستانی باید درست حسابی باشه الان بازی wolfenstein یک داستان ابکی اما گرافیک و گیم پلی در حد فوق العاده. یاد حرف های کلیف بلزینسکی افتادم که گفت bioshock infinite پنج سال طول کشید و بهترین بازی از نظر داستانی بود ولی اخرش شرکتش بسته شد به خاطر اینکه نتونست سود کافی به ناشر برسونه. الان lawbreakers که خودش ساخته یک نفر هم پلیر نداره این هم از بازی های انلاین محور.

    • 2B گفت:

      بنظرم اشتباه میکنی، استدیو سازنده bioshock بخاطر برگشت هزینه و سود بسته نشد تا اونجا که من میدونم کن لویین بعد از خلق دو شاهکار به مشکل خورده بود منظورم مشکلات روحی روانیست که دیگه حاضر به ساخت نسخه دیگه نشد برخلاف اصرار ناشر که پافشاری میکرد برای ساخت یه عنوان دیگه از این مجموعه…
      حتی اعلام کرد کار با یه استدیو دویست نفره و مدریتش با روحیاتش سازگار نیست و ترجیح با نفرات کمتری سروکار داشته

  • Witcher گفت:

    من این حرفو قبول ندارم. جذابیت بازی تک نفره همیشه برای من بیشتر بوده مثل skyrim-witcher 3-the last of us-god of war-uncharted-beyond-until dawn-the evil within-dishonored-batman و کلی بازی داستان محور دیگه هیچوقت سمت بازی های آنلاین نرفتم و به نظرم هر بازی هم پتانسیل آنلاین شدن رو نداره معدود عناوینی هستن که خوب باشن مثل rainbow six

هنیگ: بازیکنان به‌ دنبال عناوین داستان محور هستند، اما لزوما آن‌ها را تهیه نمی‌کنند - گیمفا