نسخه جدید Fable توسط استودیوی Playground Games ساخته خواهد شد - گیمفا
نسخه جدید Fable توسط استودیوی Playground Games ساخته خواهد شد - گیمفا
نسخه جدید Fable توسط استودیوی Playground Games ساخته خواهد شد - گیمفا
نسخه جدید Fable توسط استودیوی Playground Games ساخته خواهد شد - گیمفا

نسخه جدید Fable توسط استودیوی Playground Games ساخته خواهد شد

محمود کاوش
۱۹:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
نسخه جدید Fable توسط استودیوی Playground Games ساخته خواهد شد - گیمفا

وب‌سایت Eurogamer طی گزارشی تائید نمود که استودیوی Playground Games (سازنده سری محبوب Forza Horizon)، مسئولیت ساخت نسخه بعدی Fable را برعهده دارد. 

بتازگی وب‌سایت Eurogamer گزارش کرد که براساس گفته‌های یک منبع نزدیک، نسخه جدید سری Fable هم‌اکنون در دست ساخت قرار دارد. بنظر می‌رسد شرکت مایکروسافت استودیوی سازنده سری Forza Horizon یعنی Playground Games را مسئول ساخت نسخه جدید Fable کرده است، اما لازم بذکر است که کار برروی این پروژه در مراحل ابتدایی قرار دارد. وب‌سایت Eurogamer اظهار نمود:

شنیده‌ایم که نسخه جدید Fable قرار است عنوانی جهان‌باز، اکشن و نقش‌آفرینی باشد که برروی داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی تمرکز دارد. همچنین گفته شده که سرمایه‌گذاری قابل توجهی بهمراه تیمی متشکل از ۲۰۰ نفر در دومین دفتر استودیوی Playground Games که بتازگی در شهر لیمینگتون‌اسپا واقع در انگلستان تاسیس شده است، برای این پروژه در نظر گرفته شده‌اند.

کمتر از دو سال پیش شرکت مایکروسافت استودیوی اختصاصی سری Fable یعنی لایون‌هد (Lionhead) را تعطیل کرد، و عنوان بشدت مورد انتظار Fable Legends که از سال ۲۰۱۲ در دست ساخت قرار داشت را لغو نمود. در جریان گزارش ارائه شده، یکی از خالقین سری Fable آقای دین کارتر (Dene Carter) اظهار داشتند که از شنیدن این خبر شگفت‌زده شده‌اند، اما احساس وی نسبت به بازی تا حدودی ترکیبی از امیدواری و ناامیدی است. آقای کارتر در گفتگو با وب‌سایت Eurogamer:

احساس من ترکیبی از خوب و بد است. از طرفی این قضیه قدمی بزرگ برای صنعت بازی‌سازی انگلستان به حساب می‌آید، و باعث خوشحالی است که سری Fable همچنان “زنده” است. اما از طرف دیگر کوتاه کردن دستانی که در ساخت سری مذکور تبحر دارند، و سپس اقدام به ساخت نسخه‌ای دیگر از بازی کمی تعجب برانگیز است. Fable بازی عجیبی است، و قطعا ساخت آن توسط تیمی جدید سخت خواهد بود. لازم بذکر است که تیم در نظر گرفته شده برای ساخت بازی بسیار با استعداد هستند، و مطمئنم که کار فوق‌العاده‌ای انجام خواهند داد.

براساس تفکر وب‌سایت Eurogamer تصمیم مایکروسافت برای ساخت عنوانی جهان‌باز، اکشن و نقش‌آفرینی که برروی داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی تمرکز دارد، الهام گرفته از عنوان موفق شرکت سونی Horizon Zero Dawn بوده که توسط استودیوی هلندی گوریلاگیمز ساخته شده است. عنوان مذکور یکی از بهترین عناوین کنسول پلی‌استیشن ۴ بشمار می‌رود که جوایز بی‌شماری را نیز دریافت کرده است.

امید به ساخت عنوان Fable 4 اوایل ماه جاری و با لو رفتن اطلاعات Xbox Live API که اشاره به پروژه‌ای مرتبط با سری Fable با اسم رمز “Wisdom” داشت، شکل گرفت که توسط استودیویی انگلیسی در دست ساخت قرار دارد. در ادامه کارمند سابق استودیوی لایون‌هد آقای دان ویلیامسن (Don Williamson) طی توئیتی اعلام داشتند که نام استودیوی سازنده نسخه بعدی Fable را می‌داند، و استودیوی Playground Games یکی از نامزدهای اصلی ساخت بازی بشمار می‌رود.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا استودیوی Playground Games می‌تواند عنوانی درخور نام سری Fable بسازد؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نسخه جدید Fable توسط استودیوی Playground Games ساخته خواهد شد - گیمفا
نسخه جدید Fable توسط استودیوی Playground Games ساخته خواهد شد - گیمفا
نسخه جدید Fable توسط استودیوی Playground Games ساخته خواهد شد - گیمفا
نسخه جدید Fable توسط استودیوی Playground Games ساخته خواهد شد - گیمفا
نسخه جدید Fable توسط استودیوی Playground Games ساخته خواهد شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Terminator 6 گفت:

    امیدوارم برای PS4 هم عرضه بشه

  • دیگه تقریبا قطعی شده که پلی گروند داره فیبل میسازه و حسابی هم گویا سرمایه گذاری کردن روش خبر خوبی هست و از فرانچایزهای با سابقه XBOX هست

  • Argo گفت:

    تیم کار بلدی برای ساخت این بازی انتخاب شده.با اینکه معمولا چنین بازیهایی هیچوقت به پای بازیهای اصلی نمیرسن ولی با وجود پلی گراوند میشه امیدوار بود.

  • اونا تو ساخت بازی ریسینگ تبحر دارن.حالا باید Fable بسازن !!!! :-/
    حقیقتا کارشون خیلی سخته. اعضای این استودیو جز بهترین ها هستن و با تغییر سبک هم میتونن یک بازی خوب تحویل بدن ولی ایا اونایی که فورزا هورایزون ۴ رو دارن میسازن هم همونقدر تبحر دارن یا خیر.باید نشست و دید . ساخت بازی ریسینگ در ظاهر راحت تر بنظر میرسه ولی بطور کلی گیمرها تو انتخاب ریسینگ ها بیشتر مردد هستن. شرط میبندم اونایی که کالاف میخرن از اونایی که Project cars یا Dirt میخرن بیشترن.من خودم تعداد معدودی عناوین ریسینگ تجربه کردم و شاید چهار پنج تاشون در حد انتظار من بودن.مثل Dirt 2 و NFS MW 2005 و احتمالا یکی دو تای دیگه.ولی تا دلتون بخواد شوتر و اکشن ماجرایی بازی کردم.حداقل هم از نصف شون لذت بردم.

  • fbjg گفت:

    یادش بخیر یه بازی قدیمی بود نمیدونستم اسمش چیه کلی خاطره داشتم باهاش
    از فیبل خوشم نمیومد تا اینکه چند وقت پیش فهمیدم اون بازی همون فیبل ( حالا کدوم نسخه یادم نیست ) بود
    واسه همین کلی نظرم بهش عوض و الان بیصبرانه منتظر نسخه جدیدم

  • بازیش با توجه به استدیو سازندش شاهکار میشه سابقه این استدیو از بازی سری فورزا هورایزون مشخصه و صد در صد هم گرافیک وحشتناکی خواهد داشت اونم روی وان اکس واقعا اگه مایکرو سرمایه گزاری کنه نتیجه هم میگیره مثل سونی و نینتندو و هرچی رقابت بیشتر باشه بهتره احتمالا عرضه بازیش حدودا زمان عرضه هورایزون ۲ باشه و رقابت سختیه بین بازی های open world مثل همین فیبل و هورایزون و بازی project red و صد البته سلطان open world ها یعنی??? :the elder scrolls

  • پنکه گفت:

    تو E3 اگه معرفی بشه خوبه ولی چون روند ساخت تازه شروع شده زمان زیادی تا انتشار داریم مایکرو امسال نشونش نمیده ولی چیزی که قطعیه بازی جدید کوالیشن و ۳۴۳ هست 😀

  • farshadx گفت:

    “الهام گرفته از عنوان موفق شرکت سونی Horizon Zero Dawn بوده که توسط استودیوی هلندی گوریلاگیمز ساخته شده است.”
    منظورشو نمیفهمم
    Fable خیلی قدیمیتر از یه ip جدیده
    “براساس تفکر وب‌سایت Eurogamer تصمیم مایکروسافت برای ساخت عنوانی جهان‌باز، اکشن و نقش‌آفرینی که برروی داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی تمرکز دارد”
    یعنی Fable های قبلی نه داستان داشتن؟! نه اکشن بودن؟! نه نقش آفرینی؟! نه شخصیت پردازی داشتن؟!
    پس ما چی بازی میکردیم؟!

  • LordMercy گفت:

    هر کاری میکنن، فقط یه نگاهی به بازی ی مثل Fable III بندازن :-/

    این بازی زیبا بود، یه چند تا ایده ی خوب م داشت (اگه تو بازی ای قبلی نبوده ن) ولی بعد از یه مدّت واقعاً کسل کننده شد…. فکر کنم نقشه ش م اونقدر قابل دسترسی (مثلاً دنبال فارسی کلمه ی accessible میگردم 😛 ) نبود، کارآمد نبود به اون صورت

    اون اتاق ( Sanctuary بود؟) رو م باید هر طور شده از بازی خارج کنن، چیزی… immersiveness (من عذر میخوام) بازی به شدّت کوبیده شد با این حرکت

    بعد اون نحوه ی ارتباط با NPC ای توی بازی م دردسر ساز بود و یه چند تا باگ م داشت

    به نظر من از نقاط قوت بازی، میشه به اون دستکش ا که آتیش تولید میکردن ( Fireball gauntlets) و یه چند تا انتخاب اشاره کرد که بگم بازی اسپویل میشه

    فقط بازی رو الکی طولانی نکنن،من اونموقع میتونم امیدوار باشم

  • Psarshya گفت:

    من بیشتر به پلی استیشن علاقه دارم اما هر دو کنسول پلی و مایکروسافت برام قابل احترام هستند. بازی fable یکی از بهترین بازیهای مورد علاقه من تو زندگیمه چون از زمانی که این بازی ساخته شد من بازیش کردم. این بازی رو باید از قبل باهاش اشنایی داشته باشی و واقعا بهش علاقه داشته باشی. اگه هم برا بار اولتون هست میخواید تجربشو داشته باشید امیدوارم ازش لذت ببرید.

  • 2B گفت:

    بعد ما میگیم گوریلا با Horizon: Zero Dawnخیلی ها رو تحت تاثیر قرار داد خیلی ها رو به تحسین واداشت خیلیها الگو قرارش دادن یسری بلافاصه میان میگن هیچی ویچر نمیشه!!!!…یه جاهایی باید بحث شخصی رو از منافع جمعی جدا کرد رقابت این دو غول به این شکل فوقالعاده به نفع هممونه که بخوایم موفقیت یکشون رو بکوبونیم و کوچک بشمریم ، بنظرم همین که ماکرو ریسک کرده و کار رو داده دست یه استدیو که تجربه در توسعه این سبک بازیها نداشته یجورایی بنظرم باعث و بانیش همین اعتماد و ریسک سونی نسبت گوریلا بوده که خیلی عالیه تا باشه از این حرکتها بیشتر ببینیم از ماکروسافت..امیدوارم پلی گراند نهایت استفاده رو بکنه از این فرصت که همش خیر و منفعت برامون تا بلکه باقی ناشرین هم با موفقیت اینها دست به همچین ریسکهایی بزنن

نسخه جدید Fable توسط استودیوی Playground Games ساخته خواهد شد - گیمفا
نسخه جدید Fable توسط استودیوی Playground Games ساخته خواهد شد - گیمفا