نینتندو از دلیل دنبال نکردن تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و ۴K می‌گوید - گیمفا
نینتندو از دلیل دنبال نکردن تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و ۴K می‌گوید - گیمفا
نینتندو از دلیل دنبال نکردن تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و ۴K می‌گوید - گیمفا
نینتندو از دلیل دنبال نکردن تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و ۴K می‌گوید - گیمفا

نینتندو از دلیل دنبال نکردن تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و ۴K می‌گوید

شایان مددی
۲۲:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
نینتندو از دلیل دنبال نکردن تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و ۴K می‌گوید - گیمفا

سونی و مایکروسافت با کنسول‌های میان نسلی جدید خود یعنی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس از کیفیت ۴K، ویزگی HDR و تکنولوژی واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند و رایانه‌های شخصی نیز از این قاعده پیروی می‌کنند. در این بین، تنها شرکت استثنا، نینتندوست که از عرضه‌ی کنسول جدیدش تنها ۱۰ ماه می‌گذرد ولی از هیچ‌کدام از این ویزگی‌ها بهره نمی‌برد…

طی E3 2017، مدیر شعبه‌ی آمریکای نیتندو یعنی Reggie Fils-Aime اظهار داشت که مخاطبان و کاربران تکنولوژی واقعیت مجازی بسیار محدود است و از این رو گزینه‌ی مناسبی برای نینتندو محسوب نمی‌شود، زیرا این شرکت به دنبال طیف گسترده‌تری از مخاطبان و جذب جریان اصلی و بزرگ بازار است.

با این حال، این تمام ماجرا نیست. مدیر عامل شعبه‌ی فرانسه‌ی نینتندو یعنی Philippe Lavoué که ۷ سال سابقه‌ی کار در این شرکت را دارد، اخیراً طی گفت و گو با وب‌سایت فرانسوی Les Numériques، توضیحات بیشتر و واضح‌تری در این خصوص ارائه داده است:

ما بسیار واقع‌بین هستیم و براساس واقعیت عمل می‌کنیم. مثلاً هدست‌های واقعیت مجازی را نگاه کنید، من شک دارم که بتوانند عموم مردم را جذب کنند. و مصرف‌کنندگان صبور نیستند اگر نتوانید به آن‌ها یک راه حل کامل ارائه دهید. در خصوص ۴K، باید بگویم که آیا ما باید در یک تکنولوژی سرمایه‌گذاری کنیم که فراگیر نیست و به‌طور گسترده پذیرفته نشده است؟ ۴K امروز در کجا قرار دارد؟ آیا ما باید قبل از اینکه مصرف‌کننده این تکنولوژی را قبول کند، سرمایه‌گذاری کنیم؟ ما نمی‌توانیم در هر جایی از سرمایه‌ی خود استفاده کنیم. و چه تفاوت و چیز جدیدی در مقایسه با رقبا وجود خواهد داشت؟ اگر ما مانند دیگران عمل کنیم، محکوم به باخت هستیم زیرا از آن‌ها کوچک‌تر هستیم. با کنسول سوئیچ ما استحقاق ارائه‌ی کاربردهای متفاوت مطابق با زندگی کاربران را داریم و مزیت و برتری آن تناسب با زندگی روزمره است. از این رو، تجربه‌ی بازی‌های ویدئوی به امری کمتر استثنائی و غیرمعمول تبدیل می‌شود.

ویژگی ۴K همچنان در حال رواج و گسترش بین بازیکنان جهان است، اما مطمئناً آن‌طور که نینتندو می‌خواهد مخاطبانش فراوان نیست. ولی باید به این نکته نیز توجه کرد که نینتندو در سه نسل اخیر کنسول‌های خود یعنی Wii ،Wii U و سوئیچ، تلاشی برای رقابت با سونی و مایکروسافت در زمینه‌ی سخت‌افزار نکرده است که روند و تفکر کلی نینتندو نسبت به بازی‌های ویدئویی و کنسول‌ها را نشان می‌دهد.

با وجود تمام این صحبت‌ها، هم‌اکنون نینتندو با سوئیچ به فروشی فراتر از انتظارات دست یافته است. در واقع این کنسول اخیراً موفق شد که لقب سریع‌ترین فروش یک کنسول خانگی در تاریخ ایالات متحده‌ی آمریکا و ژاپن را کسب کند!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نینتندو از دلیل دنبال نکردن تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و ۴K می‌گوید - گیمفا
نینتندو از دلیل دنبال نکردن تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و ۴K می‌گوید - گیمفا
نینتندو از دلیل دنبال نکردن تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و ۴K می‌گوید - گیمفا
نینتندو از دلیل دنبال نکردن تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و ۴K می‌گوید - گیمفا
نینتندو از دلیل دنبال نکردن تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و ۴K می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ALI POWER 1382 گفت:

    واقعا بازی کردن گیم در TV 4K یه چیز دیگه هست

    • allfreegamer گفت:

      آره اگه مثال سونی و ماکرو بخای عمل کنی شکست میخوری چون باید برای ساخت بازی روی کنسول قدرتمند عناوین گرافیک بالا از لحاظ تکنیکی بسازی و توانش رو نداری نینتندو تو بچسب به ماریو و زلدا و یه مشت بازی با گرافیک کارتنی البته نمیگم گرافیک کارتنی بده ولی وقتی بازیهای روز گرافیک بالای مولتی درصد قابل توجهیشون برای سوییچ عرضه نشه اونوقت بده تازه یه کنسول با حافظه ی ۳۲ گیگ یعنی فاجعه

      • فعلا همون ‘کارتنی” به قول خودت بهترین بازی سال شده و همه تحسین می کنند این بازی
        درصمن انقدر اطلاعاتت کمه که نمیدونی سوییچ تا دو ترا کارت حافظه پشتیبانی می کنه
        کمتر بسوز

      • 2B گفت:

        “عناوین گرافیک بالا از لحاظ تکنیکی بسازی و توانش رو نداری نینتندو تو بچسب به ماریو و زلدا و یه مشت بازی با گرافیک کارتنی”
        جوابی ندارم برا حرفت مشخصا خیلی پرتی از مرحله با یکی دو کامنت نمیشه راه بجایی برد والا توضیح میدادم برات که چرا نینتندو در صورت طراحی یه کنسول خونگی دو تای دیگه رو با دردسر روبرو میکرد …

        • 2B گفت:

          اضافه کنم..
          الویت اصلی گیم پلی و محتواس هست تا گرافیک و رزولوشن، یه بازی با رزولوشن ۴K و گرافیک فوق العاده هم بدون داشتن گیم پلی عالی و محتوا دوزار هم نمیرزه، حالا بیا بگو گرافیک کارتنی
          استراتژی اصلی نینتندو صرفا سرگرمیس و خیلی خوب هم تونسته در این بخش موفق عمل کنه
          حالا نه ماهه اومده میگی زلدا و ماریو که البته اسپلتون۲ و ارمز هم هستن انتظار داشتی ظرف نه ماه که از انتشار کنسول میگذره چند تا انحصاری منتشر میکرد عنواوین ۲۰۱۸ در راهن اندکی صبر….در مورد گرافیک کارتنی باید دید استدیو سازنده بنابر محتوای تولیدی چه نوع طراحی و گرافیکی رو مناسب میبینه نمونه بارزش اورواچ یا همین کاپهد، sea of thieves و خیلی های دیگه اگر که به توسعه ی کنسول خانگی اقدام کنه من یکی مطمنم محتوای مناسبش رو هم به نحو عالی تولید و منتشر میکنه

        • allfreegamer گفت:

          چرا در زمان انتشار WiiU این حرفها رو نمیزدی که زیر پای ps3 و xbox 360 له شد

          • 2B گفت:

            مشکل شما رو باید در جای دیگه جستجو کرد عزیزم ایا من در نسل هفت ادعایی داشتم در این مورد شما با چند نفر همفکر خودت بحث بی مورد داشتی خب الان ما نباید از محاسن سوئیچ و موفقیتهاش حرف بزنیم؟!، ملاک حال حاضره نه یه دهه پیش خب انطور که مشخصه اطلاعاتت خیلی کمه در نسل هفت نینتندو wii رو عرضه کرد که اشتباه نکنم ۱۵۰ میلیون فروخت در حقیقت سوئیچ نسخه اصلاح شده و تکامل یافته wiiu هست اما حرفای من از رو فن بازی نیست من تنها یه گیمر و مصرف کنند ام نه بیشتر برا من در الویت محتوا و کیفیت ملاکه تا برا لذت و ارضا خودم هزینه شو پرداخت کنم این مبحث که شما واردش میشی جز کل کل و بحث بی مورد حاصلی نداره برامون در ابتدا کنسول سونی رو تهیه کردم از محتوا متنوع و با کیفیتش هم راضیم در ادامه سوئیچ هم پشت سر هم عناوین باکیفیت در همون سال اول عرضه منتشر کرد که تازه اوجش ۲۰۱۸ هست متروید بایونتا یوشی و… بیام بخاطر طرفداری فلان کمپانی خودم رو محروم کنم؟

  • DFSHINNOK7 گفت:

    اگه بخوایم با انصاف به قضیه نگاه کنیم، واقعا نباید از نینتندو انتظار واقعیت مجازی داشت. چون رقبای نینتندو در این عرصه کمپانی های چند ده میلیارد دلاری هستن که میلیون ها دلار در این راه ممکنه ضرر کنن و باز هم به راهشون ادامه بدن. بله بعضیا میگن نینتندو سال هاست که داره با پول فروش Wii ادامه میده و اصلا مشکلی برای مواجه شدن با ورشکستگی نداره، اما یک لحظه فکر کنید اگه میخواستن بدون در نظر گرفتن جوانب مختلف، دوباره یک Wii U جدید رقم بزنن و خودشونو به خطر بندازن، چی میشد؟ مسیری که نینتندو در پیش گرفته، تمرکز روی ساخت بازی برای پلتفرم های محدود و نه چندان قدرتمنده. حالا درباره ی روند ساخت بازیهایی مثل زلدا و ماریو آدسی خیلی حرفا برای گفتن هست که میذارم واسه بعد. (یکی از دلایلی که سمت ۴K نرفته همینه)

    • درسته wiiu یه شکست بود اما فروش ۳ds جبران کرد.
      از نظر ارزش هم نینتندو کمپانی بسیار با ارزشی هست.
      نینتندو آزمایش های زیادی تا به حال انجام داده. با گیم بوی یه کنسول دستی ساختند، با DS صفحه لمسی رو اضافه کردند، با ۳DS بازی های سه بعدی ساختند، با Wii تکنولوژی حرکتی رو معرفی کردند و حالا با سوییچ یه کنسول ترکیبی ساختند.
      به نظرم اگر جامعه به سمت واقعیت مجازی بره نینتندو هم مجبوره یه راه حل ارائه کنه.

      • 2B گفت:

        مرصاد من خیلی دوست دارم کنسول بعدیشون رو کمی قویتر ببندن جای یه کنسول ترکیبی یه کنسول خانگی با خروجی ۱۰۸۰ و حتی ۶۰ فریم و در کنارش ۳ds و سوییچ رو ارتقا بدن خیلی جالبتر میشه، خب چیزی که مشخصه انحصاریهای بینظیرشون رو دارن خیلی از مولتی پلتفرمها رو هم میشه با کیفیت قابل قبولتر تجربه کرد…البته کار برا بقیه خیلی سختر میشه به عقیدام
        دوستان لطفا یبار فلسفه وجودی کنسول و گیم رو مرور کنن تا الویتها مشخص بشه، نینتندو با این حواشی و اخباری که از موفقیتهای پی در پی اش منعکس میشه ثابت کرده اصلی ترین مساله سرگرمیه بهشت بازیسازهای مستقل،نینتندو از لحاظ عملکرد و فروش خیلی عالی عمل کرده مخصوصا در امریکا
        امروزه در کشورهای پیشرفته و صنعتی ملاک موفقیت یه محصول میزان مقبولیت و فروششه ،چرا میگن wii u یه شکست بوده؟! چون بلحاظ فروش نتونسته موفقیتی کسب کنه و خیلی پایین تر از حداقل توقعات عمل کرده بود، البته بنظر من سوییچ نسخه تکامل یافته همون ایده هست…چرا میگن XBOX 360 پرچم ماکروسافت رو برد بالا و در عرصه طراحی کنسول یه حرکت رو به جلو بود براش ؟! چون در فروش ونتیجتا جذب کاربر خیلی خوب عمل کرد.. اولین ملاک برا سنجیدن میزان مقبولیت و موفقیت یه کمپانی با میزان فروش محصولش رابطه مستقیم داره حالا تا صبح یسری بیان شعر بگن چیزی عوض نمیشه طبق پیش بینیها تا انتهای ۲۰۱۹ نزدیک به ۴۰ میلیون میفروشه
        نگید فروش پراید هم بیشتر چون اینجا ایران کشور رانت و انحصاره

        • ببین اگه یه کنسول بسازه که با قدرت اکس باکس و پلی استیشن برابری کنه و تمام ترد پارتی ها رو طرف خودش داشته باشه، کار بقیه تمومه!
          این طور نیست که نینتندو نمیتونه همچین کنسولی بسازه، موضوع اینه که بعد از گیم کیوب، رسما نینتندو اعلام کرد که سرمایه گذاری در سخت افزار اشتباهه و بازی ها باید خوب باشند. این سیاستی هست که تا به الان داره به اون عمل می کنه. ممکنه کیمیشیما این بیزنس پلن رو عوض کنه اما هیچی مشخص نیست.
          فعلا تنها کاری که می تونیم بکنیم اینه که منتظر متروید پرایم ۴ باشیم و از سوییچ لذت ببریم.

  • تفاوت SD و HD به اندازه ای بود که نینتندو بعد از Wii کنسول Wiiu رو ساخت اما تفاوت ۴K و Full HD اونقدری نیست که خیلی تأثیر گذار باشه. به نظرم تکنولوژی HDR تفاوت بیشتری ایجاد میکنه تا ۴K. کامپیوتر با سخت افزار گرانقیمت می‌تونه خروجی ۴K بده.

    واقعیت مجازی هم که فعلاً به جز دو سه تا بازی بقیه مثل فیلم هستند و گیمر تعامل آنچنانی با بازی نداره.
    تازه HTC تونسته بدون سیم طراحی کنه اما با این حال هنوزم کلی سیم به آدم آویزونه و بعد یه مدت سرگیجه می‌گیری. تازه نیاز به کلی جای خالی داره که یه وقت چیزی رو نشکونید. نینتندو قبل از همه واقعیت مجازی ساخت پس بی تجربه نیستند.

    به نظر من هیچکدوم فعلا مهم نیستند. تکنولوژی فقط یه ابزاره برای اینکه بشه بازی های بهتر ساخت. در حال حاضر نینتندو تونسته با سخت افزار موبایل بازی های بی نظیری بسازه.
    یکی از برگ های برنده نینتندو اینه که مثل بقیه نیست.

    • mersad جان باور کن تفاوت ۴k و ۱۰۸۰ خیلی زیاده این رو به عنوان کسی میگم که تا به حال چندین فیلم ۴k دیدم و با ۱۰۸۰ قابل مقایسه نیست شما وقتی منظور رو میگیری که خودت بارها دیده باشی کافیه یه فیلم مثل زن شگفت انگیز رو یه بار ۱۰۸۰ ببینینی و یه بار ۴k حجم ۴k این فیلم ۵۷ گیگ بود و زمین تا اسمون سره کیفیت فرق هست داریم درباره ۸ میلیون پیکسل صحبت میکنیم کیفیتی ۴ برابر ۱۰۸۰ اصلا فیلم به کنار یه تریلر ۲ دقیقه ای که توی همین گیمفا گاهی لینک میذارن کلی فرق هست با ۱۰۸۰

      • حرف شما درسته و از نظر پیکسل که دنیایی تفاوت دارند اما من صرفا تجربه خودم رو گفتم(در تلویزیون های بزرگ تر حتماً تفاوت بیشتره). اما اونقدر برای من تفاوت نداشت که بگم پسر عجب چیزیه اما HDR و رنگ های جذاب تر واقعاً تصاویر رو زنده تر می کردند و تفاوتش کاملاً مشخص بود.

        • اتفاقا تو تلویزیون های بزرگ تفاوت کمتره .هر چی تلویزیون بزرگتر باشه اندازه پیکسل هم بزرگتر میشه و کیفیت پایین میاد.
          ببینید از نظر کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل در ۲۲ اینچ برابر است با ۴K در ۳۲ اینچ.یعنی سایز پیکسلشون برابره و فقط شما کیفیتی برابر رو در مانیتور بزرگتر بدست میاری.
          از این که بگذریم اگه محمدرضا میگه تفوت زیاده به این خاطره که مثلا قبلا داشته تو ۵۵ اینچ ۱۰۸۰ بازی میکرده حالا تو ۵۵ اینچ داره ۴K میزنه.بله تفاوت زیاده چون کیفیت ۴ برابر شده تو یک تلویزیون به همون اندازه.وگرنه اگه شما همون ۱۰۸۰ پیکسل تو ۲۲ اینچ رو تجربه کرده باشید از ۴K تو ۵۵ اینچ شگفت زده نمیشید بلکه از ۴K تو ۲۷ اینچ یا ۲۹ اینچ سگفت زده میشید جایی که با پیکسل های ریزتر طرفید.
          فراموش نکنیم که از نظر کیفیت همون ۱۰۸۰ پیکسل تو ۲۲ اینچ بهتر از ۴K تو ۵۵ اینچ هست چون تلویزونش زیادی بزرگه .رزولوشن مناسب یک تلویزیون ۵۵ اینچی در واقع ۶K هست.
          اصلا واسه همینهه که PC رو به تلویزیون وصل نمیکنن یا پیشنهاد نمیشه یا این که مانیتور خیلی بزرگ برای PC نمیسازن مگر با رزولوشنهای ۵K و ۶K و ۸K .بتازگی یک مدل ۶۵ اینچی با پشتیبانی از ۸K ساخته شده.

      • Alireza_yoo گفت:

        دقیقا با اقا محمدرضا موافقم من خودم همین فکرو داشتم ولی بازی با کیفیت ۴k زمین تا اسمون با fhd فرقشه خودم تازه چند ماهیه میرم تفاوتشو محسوس میبینم تازه sd نصف hd تکتچر داره ولی fhd یک چهارم ک مثال ناقض حرفتونه که تفاوتش کمتره

        • نمیشه پی سی رو با تلویزیون مقایسه کنیم. همینطور که دوستمون بالا گفت سایز کمتر نمایشگر باعث میشه پیکسل ها متراکم تر باشند. در ضمن شما با فاصله کمی نسبت به مانیتور بازی می‌کنید اما فاصله تلویزیون و چشم خیلی بیشتره برای همین باید سایز تلویزیون خیلی بزرگ باشه تا تفاوتی ببینی.
          شما اگه از کسایی که Wii رو به تلویزیون HD وصل کردند بپرسی، میگن که چه قدر کیفیت بد بود اما الان اگر سوییچ رو به تلویزیون ۴k وصل کنی هیچ مشکلی بوجود نمیاد و بازی ها عالی به نظر می‌رسند.
          من هنوزم سر حرفم هستم و HDR رو تکنولوژی مهم و تاثیر گذار می دونم.

      • 2K.Firaxis گفت:

        محمد رضا الان ۴K اصلا نمیصرفه مخصوصا واسه گیم شاید فیلم رو بشه دید شاید که اونم احتمالا یه ۴k blu-ray drive میخواد که از ۲۰۰ اینا شروع میشه یه tv 4k درست و حسابی با تراکم پیکسل مناسب و پنل خوب حداقل ۴میلیونه، حداقل! من تلاش کردم یه پی سی جمع و جور واسه خودم دست و پا کنم که ۴k بتونم پلی بدم و قیمت مانیتور هم که لحاظ کردم قیمتش شد ۱۴۰۰۰۰۰۰ تومن! منم بیخیالش شدم، حقیقت رو در نظر بگیریم اون rx 480 که روی x1x گذاشتن هم زیاد دووم نمیاره شاید ۳-۴ ماه دیگه بتونه native رو ران کنه بعدش همش upscale هست همین الانشم xv و ds remastered آپ-اسکیل شده ران میشه، حالا چقد توسعه دهنده ها برای گرفتن رزولوشن رو خودشون فشار بیارن اونا هم مجبورن فریم ریت رو اولویت قرار بدن دیگه، حرف های تیم نیتندو چیزی جز حقیقت نیست

        • :yes: :yes:
          رزولوشن رو معمولا اگر داینامیک کنن مشکلی پیش نمیاد الان خیلی از بازی ها روی وان اکس رزولوشن داینامیک دارن یعنی در نظر بگیر در کمترین حالت میشه ۱۷۰۰P در بهترین حالت میشه ۲۱۶۰P این طوری خوبه به نظر من مخصوصا در بازی های شوتر که ۶۰ فریم هستن و بازی های OPEN WORLD ولی بازی های خطی فکر نمیکنم مشکلی توی ۴K داشته باشن به خصوص ۳۰ فریم ها خیلی راحت میتونن ۴K کنن

    • پنکه گفت:

      اقای محترم چشمای شما مشکل داره تفاوت فور کاف و فول اد چی خیلی زیاده.لطفا تعصبی نظر ندین به خاطر نینتندو

  • Mrm7799 گفت:

    حرف درستی میزنه
    ای کاش بعضیا به جای اینکه سر تفاوت ۴k و
    ۴k upscale بحث کنند وبگن که ما قویترین کنسول جهانیم و… یکم به بازیهاشون میرسیدند :shout:
    همین نینتندو ثابت کرد با ضعیف ترین کنسول هم میشه بهترین بازی سال رو برد و پرفروش ترین کنسول در اکثر ماه ها بود.

    • allfreegamer گفت:

      اولا اگه ps4 pro شش ترافلاپس بود هر روز روش مانور میدادید دوما معلومه که ps4 داری و ازش داری طرفداری میکنی سوما من ps4 خریدم و حالم از اینفیمس-the order و درایو کلاپ به هم خورد وقتی تجربشون کردم در عوض وقتی فورزا هورایزن بازی کردم فهمیدم انحصاری یعنی چی حالا هم که گرن توریسمو اسپرت خراب کرده اینها رو به یکی بگو که عناوین هر دو کنسول رو تجربه نکرده باشه تازه یکی اومده بود توی پست فورزا نوشته بود بازیهای xbox one گرونه در جواب اونم باید بگم بهش (دیگه همه جا بازی آفلاین روی xbox one میریزند با ۱۰ تا ۲۰ هزار تمن میتونید آگهی ها شو توی دیوار تهران و شهرستانها ببینید)

      • Mrm7799 گفت:

        بنده خودم نسل هفت طرفدار مایکرو بودم و همیشه با سونی فن ها بحث میکردم و میخواستم اونارو قانع کنم که ایکس۳۶۰ بهتره ولی آخر نسل که شد و یه جمع بندی از عملکرد دو کنسول و انحصاری هاشون کردم دیدم که ما جز gearsو forzaچیز خاصی نداشتیم ولی اونا سه تا آنچارتد وtlouوheavy rainو god of warوکلی بازیهای انحصاری شاخ دیگه داشتن اون موقع بود که فهمیدم ایکس باکس همچین عملکرد عالی هم نداشته 😥
        بگذریم از اینکه عملکرد سونی در نسل هشت بهتر شد و عملکرد مایکرو به شدت افت کرد و به خاطر اینکه سازنده ها حاضر نبودن تنها برای ایکس باکس بازی بسازن مجبور شد انحصاری هاشو تبدیل به (برای همه به جز ps و نینتندو کنه)
        مطمعنم همه ی شما ها هم یه روزی مثل من به خانواده ی سونی می پیوندید(حداقل عاقلاتون)

        • داداش مطمئنی ما غیر از فورتزا و گیرز چیز دیگری نسل قبل نداشتیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          سری فیبل که نسخه اولش در سالی که امد در نسل قبل بهترین RPG سال شد و نسخه دوم یکی از بهترین RPG ها بود
          الن ویک که نیازی به تعریف نداره و هر شخصی که ۳۶۰ داشته واجب بوده گرفتنش از برترین روایت های داستانی تاریخ
          ویچر۲ که انحصاری کنسولی اکس باکس بود
          نینجا گایدن
          از همه و همه مهتر سری هیلو که شناسنامه برند اکس باکس هست
          و خیلی بازی های دیگه مثل دو نسخه اول کرک داون
          اینکه شما غیر از فورتزا و گیرز بازی دیگه ندیدین مشکل خودتون هست نه اکس باکس

          • 2K.Firaxis گفت:

            بهترین انحصاری های نسل قبل واسه من uncharted 3 و halo reach هستن، اما مجبور بشم یکیو بردارم میگم halo reach واقعا شوتر رو باید بدن بانجی بسازتش، از خوبای ایکس باکس نسل قبل Fable هم بود که جذابیت خیلی زیادی داشت، mass effect 2 انحصاری زمانی واسه این کنسول بود یکی از بهترین بازی های کل عمرم یک سال بعدش واسه ps3 اومد، the witcher 2 برای این کنسول اومد در حالی که واسه سونی هیچوقت نیومد، برعکس من اصلا از گیرز خوشم نمیاد هرچند پایان ۳ یه شاهکار به تمام معنی بود ، the elder scrolls iv یکسال زودتر روی x360 اومد، خیلی بازی ها روی ps3 نبودن چیزایی مثل left 4 dead , dead rising , crackdown و از همه واسه من بهتر Alan Wake

          • Mrm7799 گفت:

            برا مثال گفتم بله فیبل و نینجا گایدن و الن ویک وبقیه هم بودن ولی تو دوران نسل هفت همیشه حسرت انحصاریهای سونی رو میخوردم
            حالا بگذریم از این قضایا من که دعوایی با شما ندارم(شما که از رفیقای قدیمی ما تو گیمفایید)
            هر چند بعید میدونم شما من رو به یاد بیارید :-((

            • نه بابا داداش دعوا کجا بود صرفا یاداوری بازی های ۳۶۰ بود اخه شما خودتون گفتین اکس باکس غیر از فورتزا و گیرز نداشت من فقط اسامی بازی ها رو گفتم
              نه متاسفانه به یاد نمیارم چون نام کاربری رو عوض کردین وگرنه من دوستان قدیمی رو فراموش نمیکنم به خصوص که همشون با همون نام کاربری قدیمی هستن

      • Mrm7799 گفت:

        در ضمن درباره ی انحصاری چرا orderو drive clubو grand turismoو infamus(که همچین بد هم نبودن) رو انحصاری های شاخ ما حساب میکنی و حرفی ازuncharted4و horizonو last guardianو
        Blood bornو … و بازیهای توی راهمون حرفی نمیزنی؟!
        قبول دارم که تو ریسینگ فورزا بهتره اونم نه به خاطر مایکرو بلکه به خاطر استودیو لایقش ولی تو بقیه سبک ها هم نظرت اینه که مایکرو بهتره؟ یا اصلا تو بقیه سبکا بازی داره؟!!!

  • نظر شخصی من اینه که من ترجیح میدم جای ۴K همون ۱۰۸۰ پیکسل بازی کنم که واقعا هم عالیه در عوض فریم خیلی بالاتری به نسبت ۴K بگیرم اونم حداقل دو برابر.
    دوستان جدای از این بحث میخواستم سیستم رو بفروشم و گیم رو کنار بذارم قیمت کارت های گرافیک رو دیدم گفتم بیخیال همون بهتر سیستم خاک بخوره.سر فرصت یک پردازنده ryzen 5 1500X که خوش قیمته میگیرم با یک مین ۳۰۰ تومنی باز همین سیستم چند سال دیگه براحتی میکشه.الان ارتقای سیستم هم گرون درمیاد جه برسه به خریدنش.فکر میکنم اگه الان یکی بخواد سیستم کامل بخره خرید کنسول بصرفه تر باشه.قیمت گرافیک ها تا سقف رفته بالا .GTX 1080 Ti مدل های ارزونش ۲۸۰۰ بود الان از ۵ تا ۵٫۵ شده.GTX 1060 شده دو و نیم میلیون.چه خبره مگه.همش میگن تقصیر ماینینگه و موجودی کمه.ده تا ده تا میفروشن واسه ماینینگ. انویدیا گفته واسه مصارف این شکلی نباید از کارت های GTX استفاده کننن باید از quadro و Tesla و …. استفاده کننن.این کار غیر قانونیه ولی خب ….. بگذریم.الان سیستم رو بهتره بر پایه AMD ببندید بازیها هم دیگه واسه سیستم های AMD بد بهینه نیستن.کافیه برید بنچمارک ها رو ببینید.واقعا AMD خیلی الان بهتره.البته کنسول دارها از این دنگ و فنگ ها ندارن خوش بحالشون.ولی خب ما چه کنیم عشق PC هستیم دیگه.وگرنه الان PS4 دست دوم با بازیهای هکی از همه ارزونتر درمیاد.

    • shadowwarior گفت:

      حرفات یه بخشاییشو موافقم و یه جاهاییو مخالف! اولا شما اگه میخوای دست دوم کنسول بخری میتونی هی گرافیک دست دوم بچاش بخری! یه عشق pc واقعی هیچوقت به سمت کنسول نمیره! منکر نیستم که ps4 انحصاری های خوبی داره ولی در کنارش pc هم انحصاریهای فوق العاده ای داره! بهرحال نظر شخصی هر کسی متفاوته من به عنوان کسی که نزدیک به ۱۰ ساله pc گیمره اینو گفتم. در ضمن من خودم حدود سه سالی سیستم نداشتم و تمام این سه سالو کار کردم و یه سیستم عالی بستم در حالی که میتونستم براحتی یه کنسل بخرم ولی وقتی عاشق pc و انحصاری های عالیش و ۶۰ فریم باشی یه چیز دیگس :inlove: :heart:

  • ِDriver گفت:

    نینتندویی که یه زمانی معروف به نو آوری بود

  • 2B گفت:

    “عناوین گرافیک بالا از لحاظ تکنیکی بسازی و توانش رو نداری نینتندو تو بچسب به ماریو و زلدا و یه مشت بازی با گرافیک کارتنی”
    جوابی ندارم برا حرفت مشخصا خیلی پرتی از مرحله با یکی دو کامنت نمیشه راه بجایی برد والا توضیح میدادم برات که چرا نینتندو در صورت طراحی یه کنسول خونگی دو تای دیگه رو با دردسر روبرو میکرد …

  • Y PS گفت:

    حرفاشون منطقیه…همین طرز فکرشون باعث پیشرفت سوییچ طی مدت کوتاهی شده :yes:

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    نمیگم ۴کی بد یا خوبه ولی اینو بعد از مدتها لذت بردن از بازی فهمیدم هر چی تو این صنعت جلوتر میریم بیشتر حسرت روزای گذشته صنعت بازی رو میخورم به جز اندک بازی هایی که استثناء بودن مثل ویچر یا لست اف اس یا بیاند ۲ سولز و … بازی ماندگار هیچ ربطی به کیفیت ۴ کی یا تلویزیون اونچنانی نداره مهم روح بازیه که هر روز کم رنگ تر میشه , من همیشه به دوستام میگفتم که امیدوارم دیگه از ۱۰۸۰p جلوتر نریم

نینتندو از دلیل دنبال نکردن تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و ۴K می‌گوید - گیمفا