دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا
دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا
دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا
دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا

دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming

محمد حسین باجلان
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا

لپ تاپ یا دسکتاپ مسئله این است. همیشه سوال اصلی مطرح بین صاحبان پلتفرم های مختلف این بوده است که کدام یک را انتخاب کنبم. این بحث در اوایل بیشتر مابین طرفداران کنسول های خانگی، دستی، موبایل ها و هر دو چیز دیگری مطرح بود ولی به لطف تلاش های پیوسته شرکت های جریان اصلی سازنده پردازنده و رسیدن به دروازه های قدرت پردازشی یک رایانه کامل در ابعاد کوچک تر و با مصرف انرژی کمتر، سبب شده که حالا طرفداران رایانه های شخصی لپ تاپی کم کم پدیدار شده و حالا بحث مقایسه دو دسته جدید مطرح شود. دسته اول رایانه های شخصی رومیزی قوی هیکل و معمولا بزرگ و دسته دوم لپ تاپ های رنگارنگ و ظریف. لپ تاپ یا دسکتاپ مسئله این است.

حالا برای مقایسه این دو رقیب دیرینه و بررسی برنده سال باید تک تک فاکتور های سازنده هر دسته، به صورتی مجزا بررسی شوند و برای این کار باید در ابتدا نوع کاربری ما از یک دستگاه رایانه ای مشخص شود. در کل می توان کاربران رایانه های شخصی را به دو دسته کاربران حرفه ای که برای فعالیت های گرافیکی یا بازی و در سمت دیگر کاربران خانگی برای اینترنت گردی، سر زدن به شبکه های اجتماعی، فعالیت های نوشتاری یا آموزشی و تماشای فیلم تقسیم می شوند. دسته اول به قدرت پردازشی و دسته دوم به قدرت باتری نیاز دارند. البته باز هم باید گفت که تا حدودی لپ تاپ ها در حال در نوردیدن تمام مرز ها در هر دو قسمت هستند.

GPU

در اولین قسمت، قدرت پردازشی گرافیکی مورد بحث خواهد بود. از نسل پیش و با عرضه کارت های سری ۹۰۰ انویدیا، این شرکت قول رسیدن قدرت پردازشی خام گرافیکی، به مرز های برادران بزرگتر رایانه شخصی خود را دادند. این در حالی بود که در سال های قبل به طور مثال کارتی همچون ۴۸۰m که مختص رایانه های قابل حمل طراحی و ساخته شده بود تنها چیزی در حدود چهل درصد از قدرت نهایی یک GTX480 واقعی را به شما ارائه می داد. این روند به شدت برای انویدیا که سود کمتری از پیشرفت لپ تاپ ها می برد، نا راحت کننده بود و بالاخره با رسیدن نسل نهم، قدرت پردازشی خام یک کارت بالا رده در این سری چیزی تنها در حدود بیست درصد کمتر از یک نمونه بزرگ اصلی بود. البته در نسل دهم از پردازنده های گرافیکی بالاخره انویدیا موفق شد که پردازنده های خود را به گونه ای طراحی کند که بتوان یک گرافیک رایانه شخصی را به طور کامل در دل یک لپ تاپ کوچک و جمع و جور جا داد که البته باز هم در برخی نسخه ها هنوز شاهد افت جزیی کیفیت هستیم.

دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا

GTX 1070 کاتانا یکی از نازک ترین کارت ها از سری ۱۰۷۰ به حساب می آید و در عین قدرتمند بودن تنها یک اسلات از فضای پشت کیس را اشغال می کند

البته این افت توان مربوط به دو عامل توان مصرفی و خنک کنندگی سیستم می باشد. در حالت عادی توان مصرفی ۱۵۰ تا ۳۰۰ و حتی ۴۰۰ وات چیزی نیست که یک باتری ساده لپ تاپی بتواند همواره و برای زمانی طولانی آن را تامین کند و از این جهت مشکلی که رخ می دهد این است که اولا لپ تاپ در حالت باتری توان استفاده از قدرت پردازنده گرافیکی مجزا را ندارد و یا در بهترین حالت تنها از بخشی از درصد کمی از قدرت واقعی  آن استفاده می کند و معضل دیگر آن است که با وجود قطر کم و عدم توانایی جا دادن سیستم های خنک کننده قدرتمند، به دلیل عدم توانایی مجموعه در خارج کردن کل حرارت شما نتوانید باز هم از حداکثر قدرت پردازشی استفاده کنید که در این راه هم به  نظر می رسد که شرکت های دست پایینی سازنده لپ تاپ ها به شدت دست به کار شده اند و این روز ها شاهد مدل های انقلابی از محصولاتی هستیم که حتی بعضا از دو پردازنده ۱۰۸۰ti در دل خود استفاده می کنند که البته باز هم از رقبای رومیزی خود  هم کند تر و هم گرم تر هستند.

CPU

البته هر چه قدر هم اوضاع پردازنده های گرافیکی جالب به نظر برسد، با نگاهی کوتاه به وضعیت پردازنده های مرکزی، حالمان خراب خواهد شد. در حالی که پردازنده های روز دنیا واقعا در حال تکه تکه کردن نرم اقفزار های بنچمارکینگ هستند، پردازنده های نهایتا چهار هسته ای لپ تاپ ها به زور می توانند به قدرتی در حد نیمی از یک پردازنده هم رده خانگی معمول را به کاربران ارائه دهند.

دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا

هیچی دیگه سی پی یو!

البته تعدادی شرکت غیر آشنا و صرفا جهت مطرح شدن موفق شده اند که همان پردازنده های اصلی و بالارده اینتل را در دل محصولات به ظاهر قابل حمل خود جای دهند که باز هم مشکل همیشگی غیر قابل حمل شدن آن ها خود را نمایان می سازد. این محصولات حالا نه توان زیادی در حالت باتری دارند و همواره از مشکل در دفع گرما رنج خواهند برد. این محصولات حالا حتی به بیشتر از یک اداپتور برای سیرابب شدن عطش همیشگی شان برای قدرت نیاز دارند و معظل سنگین شدن آن ها نیز برق از سر طراحان خواهد برد.

در این جا به نظر می رسد که بدون شک و با اختلاف زیاد رایانه های رومیزی معمول، برنده باشند و تا زمانی که اینتل و AMD نتوانند راه حل مناسب و کم هزینه ای برای این مسایل و حداقل بهینه کردن مصرف انرژی پردازنده های خود پیدا کنند، برنده همان رایانه های رومیز نشین بماند!

صدا

البته تا سال ها پیش بدون شک قدرت خروجی صدای یک لپ تاپ نه تنها کم بلکه ضعیف هم بود. این مشکل نیز از همان دلایل نشات می گیرد که سایر دلایل سرچشمه می گرفت و همان اندازه کوچک بود. البته در این سال های همه چیز تغییر کرد و حالا در این رده لپ تاپ ها می توانند به رقیب، خود را نزدیک تر ببینند ولی این رقابت نزدیک به دلیل پیشرفت های روز افزون لپ تاپ ها رخ نداده و دلیل واقعی آن است که حالا کمتر کسی از صدای خروجی اسپیکر ها برای بازی کردن استفاده می کند و کار به جایی رسیده است که بسیاری از صاحبان رایانه های شخصی رومیزی حتی به خود زحمت خریداری یک سیستم صوتی کامل را نمی دهند و به خرید یک اسپیکر با کیفیت بسنده می کنند. اوضاع لپ تاپ ها نیز به همین صورت است ولی با این تفاوت که در حالت اولیه شما به یک اسپیکر نسبتا با کیفیت دسترسی دارید ولی باز هم از آن طرف باز هم کمتر کسی حاظر می شود برای بازی خود از اسپیکر های غیر دقیق برای شناسایی جای دشمنان، خصوصا در بازی های چند نفره استفاده کند. با این حساب برنده واقعی در ایمن بخش وجود ندارد چون در هر صورت بسته به سطح بودجه خودتان باید یک هدست مناسب تهیه کنید.

دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا

قابل استفاده بر روی هر سیستمی، از دسکتاپ و لپ تاپ گرفته تا کنسول و موبایل، انعطاف پذیری یعنی این

فضای ذخیره سازی

البته با وجود مدل های مختلف از انواع و اقسام هارد های قابل حمل و نمونه های جدید تر SSD شاید به نظر برسد که دیگر نیازی به بررسی این بخش نباشد ولی باید باز هم اذعان داشت به دو دلیل امکان اضافه کردن تعداد بیشتر در حجم های بیشتر و هم امکان انتخاب مدل های مورد علاقه، باز هم برنده نهایی همان رایانه رومیزی باشد. همچنین این بار سرویس های ابری و فضای آنلاین هم به بازی بازان در پی یک سیستم قدرت مند چندان کمکی نخواهند کرد چون فضای بازی های به روز انقدر زیاد شده است که حتی بهترین اینترنت ها نیز کفاف این سرویس ها را نخواهند داد و باز هم باید به همان سبک سنتی نگه داری بازی در هارد تا سال های سال عادت کرد.

دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا

۱۰۰ ترابایت فضای ذخیره سازی خانگی به صورت سرور، البته این فضا از طریق هر دستگاهی در شبکه خانگی قابل دسترس است و کلا هیچ ربطی به برتری لپ تاپ یا دسکتاپ نداشت و صرفا فقط جالب بود!

البته بعضی سیستم ها خصوصا نمونه های قدیمی تر توانایی تعویض درایو نوری با یک هارد دیسک ۲٫۵ اینچی دیگر را دارد که حالا می توان هم یک هارد دیسک دیگر افزود و اگر کمی حاظر به خرج باشید می توانید برای تاثیر بهتر حتی یک SSD به سیستم خود اضافه کنید.

رم

البته این جا دیگر تماما و مطلقا برتری بدون شک با رایانه رومیزی خواهد بود که هم توانایی اننتخاب مادربرد های حرفه ای با توانایی جا دادن حتی تا ۸ اسلات رم وجود دارد و هم این که رسما به تعداد نا متناهی گیگابایت می توانید به فضای ذخیره سازی سیستم خود اضافه کنید. در سمت دیگر پیدا کردن رم برای بعضی سیستم های لپ تاپ سخت تر به نظر می رسد و از سمت دیگر قیمت رم های لپ تاپ هم عموما گران تر هم هستند.

دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا

بدون نیاز به توضیح!

جدای از این فرکانس های رم های کامپیوتر های هم در محدوده های جذاب تر و جالب تری قرار دارد و از همه مهم تر برای ارتقای رم لپ تاپ باید درب پشتی لپ تاپ باز شود که بسته به مدل و سازنده ممکن است حتی تغییر رم نیز سبب خروج دستگاه شما از شرایط گارانتی شود. بنابراین دقت در انتخاب لپ تاپ و بررسی اینکه تعویض رم در شرایط گارانتی شما خدشه ای ایجاد نکند نیز بسیار مهم به نظر می رسد.

صفحه کلید، موس و مانیتور

در این زمینه نیز با وجود شرکت هایی همچون MSI که برای اولین بار یک صفحه کلید مکانیکی را به یک مدل از لپ تاپ های خود اضافه کرد. این حرکت سبب شد که دیگر سازندگان نیز به فکر این کار افتاده و کم کم به تعداد لپ تاپ های دارای چنین صفحه کلید هایی افزوده شود. البته باز هم اگر هر بلایی بر سر صفحه کلیدتان رخ دهد قطعا هزینه و دردسر زیادی برای تعمیر یا تعویض آن خواهید داشت. جدای از این به دلیل این که کل سیستم پردازشی بازی در زیر صفحه کلید قرار داده شده است، با وجود تمام تمهیدات سازندگان برای دفع حرارت باز هم گرم شدن دستانتان چندان جالب و جذاب نیست.

دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا

نا قابل ۹۰۰۰ دلار البته در تعداد محدود

البته تفاوت اصلی در بخش مانیتور نمایان می شود و این هم یک پیروزی دیگر برای رایانه رومیزی به حساب می آید. جدای از آن قدرت انتخاب همیشگی، مشکل اصلی لپ تاپ ها، محدود شدن به همان صفحه برای همیشه است. البته این محدودیت نه فقط در تکنولوژی صفحه بلکه بیشتر در سایز آن است چون بازی بر روی صفحه ۱۵٫۶ اینچی یا ۱۸ به هیچ وجه با یک صفحه نمایش ۲۰ یا ۲۴  قابل قیاس نیست. همچنین شما توانایی انتخاب صفحه منحنی یا فوق عریض را نیز دارید. البته سازندگان لپ تاپ باز هم چندان بی کار نبودند و ایسر اقدام به عرضه یک مدل ویژه با صفحه فوق عریض و منحنی کرد که جدای از این ویژگی اصلی، این مدل دارای دو پردازنده معادل رایانه رومیزی ۱۰۸۰ نیز بود که البته حالا برچسب قیمت ۹۰۰۰ دلاری و عرضه کمتر از ۱۰۰۰ عدد از این مدل نیز سبب نا ممکن شدن این انتخاب برای عموم شد. یک پیروزی دیگر برای رایانه شخصی.

در خصوص موس نیز از آن جایی که اکثر تولید کنندگان لپ تاپ های اقتصادی، به عرضه یک موس معمولی بسنده می کنند، بنابراین این جا هم بسته به این که خودتان چه قدر پول برای به آتش کشیدن داشته باشید، می توانید یک موس با هر قیمتی تهیه کنید.

سیستم خنک کننده

باز هم بدن بررسی می توان یک پیروزی دیگر برای رایانه رومیزی بدون بررسی در نظر گرفت. جدای از آن که در حال حاظر هم لپ تاپ هایی به همراه حتی سیستم کامل خنک کننده مایع وجود دارد، ولی نوع طراحی که به شکل یک واحد دیگر به سیستم افزوده می شود و باز هم قیمت بسیار بالای مجموعه و محدود بودن گزینه ها به تنها چند سیستم، سبب می شود نتوان از این قابلیت ب درستی استفاده کرد.

البته به دلیل ماژولار بودن رایانه رومیزی شما در صورت نیاز می توانید حتی تعداد فن ها و یا نوع سیستم خنک کننده را نیز مورد بازنگری قرار دهید. اگز از سیستم های خنک کننده مایع نیز ترس دارید، باید خوشحال باشید که اولا برای قطعات مهمی مانند پردازنده اصلی، مجموعه کامل خنک کننده مایع عرضه می شود و در ثانی شرکت های اسمبل رایانه رومیزی نیز حتی مدل های کامل کاستوم شده به همراه سیستم خنک کننده مایع را نیز عرضه می کنند.

دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا

Mineral Oil یکی از روش های بسیار عجیب، پر هزینه و پر زحمت برای ساخت سیستم کننده

جدای از این مزایای معمول و بهبود دمای مجموعه، سیستم های حنک کننده خاص یکی از دلایل زیبایی سیستم های رومیزی به حساب می آید. شما توانایی استفاده از فن های RGB یا سیستم های خنک کننده مایع به همراه لوله های شیشه ای (Hard Tube) یا شلنگی را نیز دارید که در کنار نور پردازی خاص و استفاده از مایعات خاص، رایانه شما جلوه خاصی خواهد گرفت. البته در این زمینه یکی دیگر از راه های جالب و البته کمی احمقانه روش غرق کردن کل سیستم در روغن است که به طرز جالبی باعث بهبود بسیار در خنک کردن قطعات می شود ولی از سمت دیگر سبب غیر قابل دسترس شدن سیستم شما تقریبا برای همیشه خواهد شد. البته هر چه باشد باز هم بحث انتخاب در میان است و باز هم دسکتاپ بر تر.

قیمت

البته نمی توان دو گزینه را مقایسه کرد و از قیمت به عنوان یک فاکتور مهم نام نبرد. این جا با وجود آن که شاهد وجود سیستم های رومیزی حتی تا چند ده هزار دلاری نیز هستیم، باز هم بهترین نسبت کارایی به قیمت مختص رایانه های رومیزی می باشد. حتی اگر شما دارای بودجه محدود نیز باشید، به دلیل ماهیت ماژولار بودن رایانه رومیزی، این امکان وجود دارد که بعد از مدتی نسبت به خرید باقی قطعات، به طور مثال افزودن تعداد بیشتری رم یا گرافیک اقدام کنید.

دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا

آتیشش بزن، همشو! کل پولتو پای سیستمت خرج کن. زندگی کوتاه است!

حتی جدای از آن شرکت های سازنده لپ تاپ برای فعالیت های بخصوصی مانند اسمبل کردن سیستم یا تعبیه سیستم های خاص از شما مبالغ مجزایی نیز دریافت می کنند. علاوه بر این، هزیسنه تعمیرات لپ تاپ در مقایسه با یک سیستم رایانه شخصی بالاتر خواهد و به همین میزان سختی کار تعمیرات نیز بیشتر است. سامانه های افزودنی جدید مانند گرافیک خارجی یا سیستم های خنک کننده بهتر یا هر ارتقای کوچکی، هزینه بسیار بالایی برای شما در بر خوهد داشت.

نتیجه نهایی

البته با وجود آن که به قصد سعی شد در تمام زمینه ها دسکتاپ را برتر اعلام کنیم، باز هم نمی توان از مزایای یک لپ تاپ چشم پوشی کرد. جدای از آن همان طور که در اول نوشتار اشاره شد، کاربران رایانه به دو دسته افراد نیازمند به قدرت پردازشی و افراد نیازمند به راحتی، سبکی و زیبایی تقسیم می شوند. بدون شک با وجود انواع و اقسام لپ تاپ های مختلف، اعم از لپ تاپ های ساده فاق پردازنده گرافیکی مجزا تا الترا بوک های زیبا و سبک بدون شک هیچ دسکتاپی توان نزدیک شدن به این حیطه  را ندارد. جدای از آن در خصوص قابل حمل بودن و چند کاربری، باز هم لپ تاپ ها هیچ رقیبی ندارند. شما می توانید یک دانشجو باشید، از صبح تا پایان روز یک دانشجوی فعال باشید و به انجام پروژه های دانشجویی فعال باشید و شب ها یک گیمر حرفه ای. به طور قطع نمی توانید دسکتاپ خود را زیر بقل گرفته و به دانشگاه بروید و انجام کار هایی مانند تهیه نوشتار به وسیله لپ تاپ ها هنوز هم لذت بخش تر هستند. حتی اگر لپ تاپ شما فاقد پردازنده گرافیکی قدرتمندی نیز باشد، با وجود تکنولوژی های جدید حتی مک بوک ها و تعدادی از لپ تاپ های شرکت هایی مانند Razer توانایی استفاده از پردازنده گرافیکی مجزا را دارند که از طریق پورت تاندربولت، می تاونید یک کارت کامل را به سیستم خود اضافه کنید  این یعنی شما می توانید در حین مسافرت هم لحظه ای از دنیای بازی دور نشوید ولی باز هم این مسئله کمی شمشیر دو لبه به نظر می رسد چون اولا در حال حاظر هنوز این تکنولوژی در حال بررسی است و تا همه گیر شدن فاصل دارد و هم اینکه کارت گرافیک مناسب و کیس تبدیل کارت، هر دو گران هستند!

در هر صورت با وجود تمام برتری های این گزینه، باز هم تصمیم با شما خواهد بود، آیا قدرت پردازشی نهایی و ماژولار بودن بر تصمیم شما موثر است یا قابل حمل بودن و چند کاربری.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا
دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا
دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا
دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا
دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Laptop گیمینگ لامصب یه چی دیگس مخصوصا اگه به یهgtx از۱۰۶۰ به بالا مجهز باشه مثل سری ایسوز رو یا hp اومن یا سری زفیروس ایسوس یا حتی واسه لوکس بودن سری الین ویر و لنوو لژیون

    • xMIADx گفت:

      فعلا که لپ تاپ نه از لحاظ قیمت و نه از لحاظ سخت افزار از دسک تاپی که همون سخت افزار رو داشته باشه بهتر نیست!
      شاید یه زمانی بیاد که لپ تاپ و دسکتاپ هیچ فرقی نداشته باشن اما هنوز به اون حد نرسیدن
      البته بعضی از لپ تاپ های گیمینگ مانیتورشون g-sync داره که باعث‌ میشه حتی از دسک تاپ قیمتش به صرفه تر باشه
      ارتقاع پذیری و مادینگ دسک تاپ هم یه چیز دیگس

    • P30PlayBox گفت:

      دوستان خبری خوش! مثل اینکه همین الان تلگرام از شیلتر دراومد! با ۴G هرسه اپراتور اصلی و ۲تا wifi چک کردیم خدا رو شکر باز شدن امیدوارم دیگه از این مشکلات پیش نیاد. :yes:
      دادا vito و نویسنده گرامی بابت اسپم پوزش می طلبم واقعا خوشحال شدم و خواستم که دوستان هم در جریان باشن.

    • ۳ سال پیش یه لپ تاپ تاپ گیکینگ گرفتم ۳٫۵ هزینه شد برام…آشغال به تمام معنا مشکل داغ کردن که دیگه کلا بازی کردنو برام مشکل کرده.. به هیچ وجه لپ تاپ گیم نخرید

      • SRG گفت:

        داداش ۳ سال پیش اره معلومه که اشغال بوده.کلن لپتاپای ساخت ۲۰۱۶ و قدیمی تر اصن بازی حرفه ای روشون شوخی بود اما همونطور که اشاره شد تو متن سال ۲۰۱۷ تو مراسم CES شرکتا لپتاپای مجهز به گرافیک پاسکال انویدیارو معرفی کردن و یجورایی انقلاب در لپ تاپ گیمینگ بود که هم به پای نسخه دسکتاپ میرسن هم خنک ترن.
        بنظرم لپ تاپ فقط برای بازی های esport مثل csgo و overwatch و rb6 خوبه و واقعن لذت داره مثلن تو مسافرت csgo انلاین بزنی

  • siamak424 گفت:

    همه این ها درسته واقعا رومیزی از لبتاب از اون ده جهت خیلی بهتره ولی اکثر کسایی که میرن پی سی جمع میکنن باید اینو در نظر داشته باشن که دنبال قطعات مچ برن از این نظر برتری لبتاب نسبت به پی سی اینه اگه قطعات مچ نباشن در اجرای بازی ها واقعا حال آدمو میگره ولی به شخصه من پی سی رو واقعا می پسندم چون یه لبتاب گیمینگ خریدم لبتاب ها هم به دیلیل گرم کردن تو بازی خیلی فریم میاد پایین کلا حالمو میگره شیش میلیون بدی لبتاب اخرش بشه این خیلی وقت ها به سرم میزنه برم ۱۵ میلیون بدم یه سیستم خانگی جمع کنم دیگه افت فریم معنایی نداشته باشه البته سری کسایی هستن که از لبتاب به دلالیل و کارایی های دیگه راضی هستن من فقط نظرم گیم با لبتاب هستش نه چیز دیگه ای

  • siamak424 گفت:

    الان یه پی سی غول دیگه برای گیم بنظر من به مراتب هم خیلی بهتر از کنسوله چون اولا میتونی مثل کنسول به تلویزیون وصلش کنی بعدشم دیگه دست برادران تکنولوژی هم درد نکنه میتونی دسته پی اس فور و ایکس باکسو بیسیم بهش وصل کنیو راحت بازی کنی نه نگران این باشی کنسولت نسلش تموم بشه ( البته نسل قطعات pc هم میاد پایین ولی ولی نسبت به کنسول کمی دیرتر ولی باز هم پیسی هر چقدر بیاد پایین بازم بازی بهش می خوره فقط کافیه درجه هاش رو یکمی پایین بیاری البته باید در نظر بگیری کسی که یه کارت گرافیک ۱۰۸۰ می خره ۴ میلیون هزینش هستش بتونه باهاش اس ال ایشم بکنه یک دیگه مثل همینو بخره جمعا ۸ میلیون هزینه کارت گرافیکش هستش حالا حالا ها پی سی که فقط از نظر گرافیکش این باشه حالا حالا ها حرف اولو میزنه) این به یه طرف طرف دیگه نه نگران قیمت بازی هاش هستش راحت کرکش میکنن یا کسایی که متعصبا نسبت به بازی های کرکی با هزینه خیلی کم اشتراکی شو می خرن پس ۳ مورد برتری پی سی نسبت به کنسول ۱ میتونی سیستمت غول کنی ارتقا بدی ۲ نگران نسلش نباشی ۳ نگران قیمت بازی هاش نباشی (میتونی مثل اونام بشینی اگه ps فنی یا xbox فنی راحت با دسته اونهام بازی کنی راحت هم به تلویوزیون خانگی وصلش کنی البته فقط عناوین انحصاری این دوتا مونده x و ps اونم به لطف ایکس باکس انحصاری هاش کم کم داره برای ویندوز هم منتشر میکنه فقط می مونهps اونه یکی دو عنوان در سال فک نکنم برتری پی سی رو نسبت به ps کم کنه اونم بازم مشکل حل میشه چون کسی خیلی دلش بخواد انحصاری ها هم بازی کنه عشقش که بکشه یه سیستم غول جمع کنه ۱۰ میلیون کنسول ۱.۵ میلیونی براش هیچی نیست

  • shadowwarior گفت:

    به به عجب مقاله ی زیبایی که توی گوگل رو زیر و رو کنی شبیهش پیدا نمیشه! با تشکر از جناب باجلان :rose:
    همیشه خیلی ها از من این سوالو میپرسن که چرا باید سیستم بخرم بجای لپتاپ و من هم زیاد حوصله توضیح دادن نداشتم اما از این به بعد لینک این مطلبو میفرستم براشون تا متوجه بشن 🙂
    (راستی دقت کردید اول همه جمله ها البته بود؟ :evilgrin:

  • همه ی دلایل واقعا خوببودن اما این دلایل به ترتیب باعث ترغیب بیشتر من میشه
    قیمت 😎
    صفحه کلید موس و مانیتور 😀
    رم :blush:
    گرافیک)به دلیل این که جدیدا خیلی وضع بهتری پیدا کرده در رایانه رومیزی ها
    مخصوصا مخصوصا قیمت که تمام معادلات رو بهم میریزه و یک برتری عالی

  • aet گفت:

    با اینکه نیاز مبرم به قابلیت پرتابل بودن داشتم، ولی وقتی قیمت و سخت افزار لپتاپ هارو مشاهده کردم گفتم زرشککککک! وقتی که معماری پولاریس و پاسکال تازه اومده بود لپتاپ ها هنوز داشتند از گرافیک هایی مثل ۹۶۰m و intel hd استفاده میکردند. اونم با چه قیمت هایی!

    الان هم برای کاربرد هایی مثل فیلم نگاه کردن، وب گردی و …. یه pc توپ دارم یه موبایل اصل حجر با اندروید ۲.۳ 🙂
    و بدون هیچ گونه پشیمانی 😀

  • Y PS گفت:

    به عنوان یه سونی فن باید بگم در کنار PS باید یه PC خوب داشت تا بازی های زیبای زیادی رو بشه تجربه کرد…حیف که درآمد کم و قیمت ها بسیار زیاده! در اولین فرصت یه ارتقای متوسطی برای سیستم باید انجام بدم :yes:

  • Parsa-2₭ گفت:

    جالب بود ممنون بابت مقاله
    ولی باز هم مهمترین عامل سبک زندگی خریداره که ممکن باعث شه خریدار کلا اختلاف قدرت رو بیخیال شه و بره سراغ laptop

  • Abbas گفت:

    چرا هرچی میشمرم ده تا نمیشه

    • Amirooo گفت:

      صفحه کلید، ماوس و مانیتور رو یکی کرده.
      .
      .

      دوستان سیستم من این هست یک ماهی هست خریدم.خوشحال میشم نظرتون رو در موردش بگید.
      main:Asus b350
      cpu:ryzen 1500x
      gpu:1060 6g asus dual c
      ram:8 gig
      به نظرتون بازی هایی که تو دو سال آینده میاد رو راحت میتونم بازی کنم؟
      مرسی از پاسختون

      • RPG.MahyaR گفت:

        @Amirooo PS4/PC
        کارت گرافیکت خیلی خوبه تو رنجش پردازندت هم خوبه ولی اینتل میگرفتی تو گیم عملکرد بهتری داشتی
        یه رم ۸ هم بندازی بغل اون یکی راحت ۲ سالو جواب میده

      • xMIADx گفت:

        سیستم خوبیه و به موقع خریدی الان قیمت گرافیک خدا شده!
        تا دو سال هم راحت ساپورت میکنه
        فقط رم ممکن مشکل ساز بشه

      • P30PlayBox گفت:

        دادا تا ۵سال آینده میتونی “fhd” بازی کنی فقط به ترتیب زیر:
        سال اول با تنظیمات (ultimate-ultra high)
        سال دوم با تنظیمات (high-ultra high)
        سال سوم با تنظیمات (medium-high)
        سال چهارم با تنظیمات (medium-low)
        سال پنجم با تنظیمات (low و کاهش رزولوشن) فقط در حد اینکه بازی بالا بیاد و بتونی بازی کنی البته همه اینا تقریبی و به میزان «گرافیک و بهینه سازی» بازیها بستگی داره در ضمن اینم بگم که رم بسیار پایینی داری حتما به (۱۶گیگ یا ۳۲گیگ ۲ یا ۴کاناله) آپگریدش کن.

      • erfanRP گفت:

        سیستم خیلی خوب و بالانسی هستش، فقط سرعت رم چند هستش؟ مهمترین فاکتور واسه پرفورمنس خوب توی رایزن سرعت رم بالا هستش تا از infinity fabric به طور کامل استفاده بشه.
        ولی اگر رم با سرعت متوسط ۲۴۰۰ گرفته باشید نگران نباشید! چون با ۱ تا ۲ ساعت سرچ توی یوتیوب و گوگل میتونید اورکلاک کردن رم و cpu رو یاد بگیرید، خیلی راحت هستش فقط باید کمی وقت بزارید تا به یه نتیجه خوب برسید. فقط حواستون باشه که پاوری که دارید برای اورکلاک این سیستم حداقل باید بالای ۵۰۰ تا ۵۵۰ وات باشه

        • xMIADx گفت:

          این فرکانسی که شما میگید خیلی تاثیرش کم و همش حرف
          حتی تو بعضی بازی ها فریم کمتر میده
          رم برا گیم فقط حجمش مهم

          • erfanRP گفت:

            واسه سیستم برپایه اینتل درسته این حرف⁦ ولی برای معماری رایزن اینطور نیست.. ارتقا از ۲۴۰۰ به ۳۰۰۰ توی رایزن میتونه تفاوت‌های زیادی رو ایجاد بکنه.همونطور که اینتل به رم تک کاناله یا ۲ کاناله توجهی نداره و فرق چندانی براش نداره، دوباره رایزن اینجا براش رم ۲ کاناله پرفورمنس بهتری میاره! یا رم رنک ۱ یا ۲ اگر شنیده باشید چیزی دربارش، چون برای سیستم های اینتل فرقی نداشت رم رنک ۱ یا ۲ باشه، اصلا مطرح نمیشد ولی با اومدن رایزن رنک رم براش مهم شد به طوری که رنک ۱ با ماژولهای سامسونگ بهترین سازگاری رو با رایزن داشتند و از همه بهتر ساپورت و اورکلاک میشد. کلا معماری زن کمی معادلات قبل رو بهم زد و چیزهایی که اصلا مهم نبود رو دوباره مهم کرد!

    • Y PS گفت:

      صفحه کلید ، ماوس و مانیتور ۳ تا حساب میشه دیگه عباس جان 😀

  • RendaNight گفت:

    سلام…
    اره من باز Desktop رو بیشتر ترجیح میدم و پیشنهاد میدم… :smirk:
    من کارت گرافیک Expedition ASUS 1060 GTX 4GB دارم که تازه گرفتم فوق العاده!!! بازیها رو بالاترین نرخ فریم باز میکنه ولی CPU من ضعیف هست یخورده ولی بازی رو راحت میاره یخورده فقط کوتاه بار گذاری میکنه باز خوبه… :hugright:
    سعی کنید کارت گرافیک و CPU رو با هم ارتقاع بدید.

  • Heydar M-A گفت:

    به نظرم تنها برتری لپتاپ نسبت به pc قابل حمل بودنشه

  • 2K.Firaxis گفت:

    تفاوت ها کم کم از بین میره در آینده نزدیک همه چیز کوچیک شده من نمیخوام بگم کامپیوتر های عهد بوق اندازه یه اتاق بودن شما همین سرور های ۱۰-۱۲ سال پیش هم نگاه کنید کوچکترین سیستم سرور یه اتاق کامل رو اشغال میکرده اما الان میتونی یه سیستم سرور بزاری کنار خودت یا مثلا توی دفتر کارت، از طرفی به کمک nvidia و amd با تکنولوژی های جدید max-q و Radeon Mobility دیگه تقریبا فاصله بین یه کارت کامل و یه نسخه اصلاح شده از بین رفته من مثال بزنم شما یه نگاهی به لپتاپ asus zephyrus بندازین اینقد خوشگل و نازه در کنارش ابهت هم داره داخلش هم یه ۱۰۸۰ و ۷۷۰۰K رو تغذیه میکنه روی یه مانیتور با رفرش ریت ۱۲۰Hz. اما به دوستان یه پیشنهادی میکنم، لپتاپ واسه گیم نخرید، لپ تاپ های گیم به شدت در حال پیشرفت یعنی با سرعت ۱۰X شما امروز یکی میخرین فرداش یه چیزی معرفی میشه که مصرف کمتری داره، سبک تره و قدرت بیشتری داره ولی مشخصاتش دقیقا عین لپتاپ شماست! من خودم یه زمانی GT 72 Dominator Pro داشتم و اینم میگم محشر بود مدل های اولیه ش ۷۸۰Ti رو تغذیه میکردن ولی ۶ ماه بعد از اینکه من خریدم یه مدل جدید با کارت های گرافیک نسل جدیدتر معرفی شد جایی که یک لپتاپ با یک چهارم قیمت لپتاپ من یه ۹۸۰M تغذیه میکرد و قدرتش هم همین اندازه بود، بزارید لپتاپ های گیمینگ به قول معروف به اون Soft Spot برسن نقطه ای که مطمعن باشید حداکثر توان پردازشی توی دستگاه استفاده میشه اونوقت بخرید، جا داره از آقای باجلان هم بابت این مقاله جالب تشکر کنم طنز هم عالی بود 😀

  • RPG.MahyaR گفت:

    بهترین دلیلش قیمت
    خودم تا ماه پیش خواستم لپتاب بخرم ولی دیدم تو گیم اصلا عملکرد خوبی نداره(تو بودجه ۳٫۵) در نهایت سیستم بستم که فک کنم تا ۲ سال بتونم ازش عملکرد خوبی بگیرم ?:-)

    • اگه تا درازمدت میخوای بازی کنی میتونه هر موقع پول داشته باشی سیستم رو ارتقا بدی.فقط کافیه همون اول پاور و کیس درست حسابی برداریم تا تو اینده به ارتقای این دو احتیاجی نباشه.خودم سر همین قضیه مجبور شدم برای ارتقای گرافیک کیس و پاور هم عوض کنم.الان هم میخوام پردازنده عوض کنم باید مین و رم رو هم تعویض کنم. 😀 خلاصه کلی خرج داره باز خوبه از فروش قطعات خودش یک چیزی بدست میاد.

  • P30PlayBox گفت:

    لپتا‌‌پ بیشتر به درد کار میخوره بخصوص قابلیت پرتابل که میشه کار شرکت رو تو خونه انجام داد چون برای گیم هر چقدر هم قوی باشه باز هم تمام قطعاتش برای کار با ولتاژ بسیار پایین یعنی باتری دستگاه کاستومایز شدن و با گیم خیلی تحت فشار قرار میگیره از حرارت بالا گرفته تا اورکلاک شدن همه اجزا توی محیط بسیار کامپکت و باریک و بسته که قطعات خیلی سریع فرسوده و مستهلک میشن! خب قطعا دسکتاپ پیسی با پاور ۱۰۰۰تا ۲۰۰۰ وات که مستقیم به برق شهری وصل میشه با سیستم واتر کولینگ پیشرفته و با اندازه چندین برابری که تک تک قطعاتش نسبت به لپتاپ داره «قدرت و بازدهی» بسیار بالاتر و از طرف دیگه خرابی و مشکلات بسیار کمتری برای گیم داره.

  • VALASSS گفت:

    دو چیز کنسول رو از pc متمایز میکنه قیمت و انحصاری . تو کشور ما هم به علت هزینه های بالا در خرید pc و قطعات اکثر گیمر ها کنسول رو انتخاب میکنن. لازم به ذکر هست که تعداد بالایی از این افراد فقط دنبال فیفا و pes هستن و به بازی های دیگه علاقه ندارن . برخی از افراد هم طبیعتا به علت اشنایی و تجربه ی گیم با pc نمیتونن بازی رو بدون موس و کیبورد تصور کنن . البته سرویس انلاین رایگان و بازی های کرک شده که نیاز به هزینه برای بازی رو برطرف میکنه هم یک مورده . دیگر دوستان هم عاشق گرافیک هستن بیشتر رو به pc میارن تا با هزینه بیشتر نسبت به کنسول به فریم و گرافیک بالاتری دست پیدا کنن. و در اخر افرادی مثل بنده ( بنده کنسول باز هستم ) با اینکه به علت عدم توانایی در هزینه برای pc مواجع میشن ولی همچنان طرفدار بی چون و چرای سبک استراتژیک ( جنرال فوقالعاده است) هستم .

    و یک تشکر ویژه از نویسنده ی مقاله ی فوق که زحمت کشیدن و وقت خودشون رو صرف نوشتن این مطلب کردن

  • Sacr1fIces گفت:

    با عرض معذرت یکی از بیخود ترین مقاله هایی که تا الان خوندم تو گیمفا همین بوده, یعنی تمامی دلایلی که آوردید همشون لنگ میزنن حالا به کنار اون دلیل آخر یعنی قیمتم به کنار, اگه اینجا ایران نبود و قیمتا بر اساس بازار جهانی باز یه چیزی! تمامی مواردی هم که گفتید برتری پی سی هست به لپ تاپ باید خیلی براش خرج کرد تا یه چیزی بشه بهتر از لپ تاپ و تو اکثر موارد هم اغراق کردید, این لینک https://www.rojsa.com/msi-gs73vr-7rf-stealth-pro-225us.html رو هم خودتون برید ببینید بعد اگه تونستید یه سیستم با همون مشخصات + کیبورد/صفحه نمایش رو تو همون رنج قیمت جور کنید (با قیمت داخلی چون قیمت جهانی رو که هر کسی میتونه!) من خودم میام به شخصه میگم تو ایران پی سی بستن به صرفه تره.

  • ScOrPiOn110 گفت:

    در قدرت بیشتر pc شکی نیست ولی وقتی به قابل حمل بودن لپتاپ فکر میکنی ورق برمیگرده

  • لپ تاپ گیمینگ در قدرت برابر گرونتر از PC در میاد و واسه بازی تنها مزیتش اینه که هر جا میتونی بازی کنی.در باقی موارد کلا سیستم دسکتاپی برتره.دستت واسه ارتقای هر قطعه بازه.هر موقع هم که پول داشته باشی میتونی ارتقا بدی.من خودم سالهاست با i5 2500K کنار اومدم.الان قیمت پردازنده های اینتل گرونه . حالا که رایزن ها خوب ظاهر شدن میخوام ryzen 5 1600 رو بگیرم.واسه من که ۱۰۸۰ پیکسل بازی میکنم تا ۵ سال دیگه هم جواب میده.الان قیمت گرافیک ها وحشتناک کشیده بالا که خوشبختانه یک ۹۷۰ دارم تو این رزولوشن همه بازیها رو حریفه حتی با این که فعلا پردازنده ام گلوگاه.من تو سایت cpubenchmark نگاه کردم با خیلی از پردازنده ههای i7 لپ تاپی برابری میکنه.در کل فکر میکنم سیستم دسکتاپ بهتره حتی قطعه عوض کردنش هم لذت بخشه.

  • RPG.MahyaR گفت:

    قیمت کارت گرافیک خییییییییلی رفته بالا
    هفته پیش Asus 1050ti Ex 4gb قیمتش ۸۷۰ بود
    الان دیجی کالا زده ۱,۴۶۰ 😐 😐
    با این وضعیت همون کنسولو بخرید :rotfl: :rotfl:

  • لپتاب فقط برای افرادی که در سیر و سفر هستن مناسب هستش
    اما بنظرم خرید لبتاپ بجای پی سی گیمینگ برای استفاده در منزل واقعا منظقی نیست :-/

  • IntOner One گفت:

    میگم،اینی که اینجا میپرسم دقیقا مرتبط با این موضوع نیست،ولی کسی میدونه درحین بازی کردن دما مناسب برای CPU و GPU چقدره؟

  • Ahmadreza3352 گفت:

    دوستان میخواستم بدونم همچین سیستمی قیمتش با یه مانیتور ۶۰۰ تومنی و مخلفات مثل پاور و …چقد درمیاد. Cpu i7 7700k یا i5 7600k
    Gpu gtx 1060 6gb asus dual oc
    Ram 16

  • jackyy گفت:

    آقا مقاله خوبی بود مرسی که بیشتر دارین در مورد سخت افزار مقاله میزارین
    یه سوال داشتم تو گیگابایت ۱۰۸۰ti
    Waterforce بهتره یا extreme edition یا خیلی فرقی ندارن

  • Mr.Harper گفت:

    دو سال پیش اول قصد داشتم PS4 بخرم منتهی بنا به دلایلی نشد و به پیشنهاد یکی از دوستام سیستمم رو با ۳ تومن ارتقا دادم. خیلی دوست داشتم لپ تاپ بگیرم منتهی این مشکل داغ کردن لپ تاپ بد دردیه از طرفی منم بالاخره کم کمش یه بازی باید حتما رو سیستمم باشه لپ تاپ هم مثل سیستم نیست هرچیزی راحت بشه روش نصب کرد بیشتر از اون مقدار هم نمیشد هزینه کنم الان سیستمم هنوز خوب کار میکنه مشکلی هم تا به حال براش پیش نیومده به اون حدی که خودم راضی باشم نتونستم باهاش گیم بزنم ولی مشکلی هم اصلا ندارم

  • mamadii گفت:

    از این دسته مقاله ها قبلا زباد خوندم همیشه pc انتخاب شده و این حقیقتیه

  • فرشاد گفت:

    به هیچ وجه به هیچ عنوان لپتاپ یه پلتفرم گیم محسوب نمیشه حداقل یه سیستم رده بالا به حساب نمیاد الان وقتی میشه روی یه کیس ۴ تا ۱۰۸۰ با خنک کننده نیتروژن مایع برای تمام کارت ها و سی پی یو و رم استفاده کرد و از طرفی هارد یا فضای ذخیره سازی رو به نیاز تغییر داد به قول گفتنی کیس های کاستوم شده جمع کرد پس هیچ وقت یه لپتاپ نمیتونه اون پرفورمنسی رو که یه پی سی میده یه لپتاپ بده تا ابد پی سی و دیگر هیچ لپتاپ و بقیه باید بیان بوق بزنن صد بار گفتم بازم میگن با اینکه فن سونی هستم ولی این حقیقت غیر قابل انکار تمام کنسول های بازی حتا سونی عشقم هم بدون انحصاری در مقابل پی سی گیمینگ چرک کف دست هم نیستن والا شوخی نیست که استیم تونسته به ۱۸/۵ میلیون کاربر همزمان دست پیدا کنه ببین چقدر کاربر دیگه داره که غیر فعال و چند میلیون ساعت گیم داره بازی میشه آمار پی سی گیمینگ دیوانه کننده اس مایکرو هم فهمیده سود بیشتری توشه که اینقدر داره روی ویندوز ۱۰ و ایکس باکس کار میکنه به جا انحصاری سلطان بی چون و چرای دنیای گیم آقا سلطان پی سی بعد سونی و دیگر هیچ

    • Sacr1fIces گفت:

      آره پولش رو هم حتما همه دارن! ۴ تا ۱۰۸۰ 😀 😀 طرف دیگه آخر هاردکور گیمره و میخواد خداتومن خرج کنه میره ۲ تا ۱۰۸۰ti میگیره که تا یه مدت طولانی هم عوضش نکنه که کار هر کسیم نیست, حالا تو بیا تا فردا از احتمالاتی که وجود داره رو پی سی صحبت کن فقط که پولش رو خیلی ها ندارن,واقعا اینجور نظرات جوکه و بس! اون ۱۸٫۵ میلیون نفرم انگار همه پی سی دارن و کلا ویندوز یعنی پی سی اصلا لپ تاپ جزو یه پلتفرم دیگه حساب میشه! واقعا نظرات فوق ابتدایی 😀 😀 خوبه یه سیستمم نداری کنسول گیمری بعد راجب پی سی و لپ تاپ نظر میدی!

      • فرشاد گفت:

        اولا من نه پی سی که ازش حرف زدم و دارم نه خواستم فاز بردارم حالت خوبه مشکلی نداری من یه کلمه تو کامنتم خواستم بگم قدرت پی سی بی حد و مرز و هیچ خط قرمزی نداره و لپتاپ کلا به درد نمیخوره سیستمم ماله ۱۰ سال پیش نیست کوچولو از پشت کمد نیومدم که یه ۱۰۶۰ دارم ثانیا من کنسول گیمر هم هستم درسته ولی کی گفته کسی که کنسول بازی میکنه پی سی بازی نمیکنه اتفاقا یه دوتا باز و سبک MMO باز قهارم هستم گیری افتادیم ها من نمیدونم چرا هرکی نظری ثبت میکنه ۴ تا کاردان و حرفه ای قاشق بدست منظرن بیان زیر کامنت هاشون چرت و پرت بنویسن آزادی بیان در حد باده معده الاغ

        • Sacr1fIces گفت:

          کی به کی میگه کوچولو 😀 انقد بهت برخورده سر یه نظر آخه؟ :)) بازم حرفای قبلت رو تکرار کردی که نمیدونم چرا واقعا, “از پشت کمد نیومدم” این یه تیکه رو هم یه ترجمه بکن واقعا , بازم توهین و فحاشی تو کامنتت,؟ 😀 😀 پمادو fبزن یه لیوان آب خنک بخور دفعه بعدی که خواستی کامنت بذاری واقعا!

  • اینم در نظر بگیرید وزن کیس های گیمینگ وحشتناکه در مقابل Laptop های گیمینگ به طوری کیس های گیمینگ که بخوان بازی ها رو روی ultra راحت ۶۰ فریم بدن بالا ۱۲ کیلو هستن ولی laptop های گیمینگ نهایت ۲٫۵ یا ۳ کیلو هستن و اینم در نظر بگیرید یه laptop همراهش کیبورد و مانیتور هست ولی روی کیس باید اینا رو جدا تهیه کنی سوما Laptop های جدید گیم به هیچ وجه داغ نمیکنن چون از فن های قوی برخوردارند مگر این که بخواید از Laptop های میان رده کارای رده بالایی بخواید که این وضعیت هم واسه کیس هس هم واسه laptop ولی خب خوبی کیس اینه که cpu و… قابل تعویض هس ولی Laptop نه

    • Sacr1fIces گفت:

      داداش خودتو اذیت نکن اینجا کلا همه تیریپ پی سی گیمر بودن میان سیستمشون مال ۱۰ سال پیشه بعدا! حرف از چیزای فوق تخیلی میزنن سیستم های بالای ۱۰ تومن رو با لپ تاپ های گیمینگ متوسط ۲-۳ سال پیش مقایسه میکنن, بعد از نزدیک یه لپ تاپ گیمینگ حرفه ای ندیدن, همون قابل حمل بودن + باتری + مصرف برق خیلی پایین تر لپ تاپ چندین برابر یه پی سی ۷-۸ تومنی که خیلی داغ میکنه و هزار جور مشکل هم براش پیش میاد ارزش داره.

  • Serri7 گفت:

    سلام…دوستان من دنبال یه جور سیستمیم که هم برا گیم مناسب باشه(محدودیت گیم نداشته باشه)هم برا کارای عادی مثل فیلم نگا کردنو وب گردی ولی بین لپ تاپ گیمینگ با pc موندم کدومو انتخاب کنم؟؟؟
    لطفا راهنماییم کنید…

دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا
دسکتاپ یا لپ تاپ مسئله این است… | ده دلیل برتری PC Gaming نسبت به Laptop Gaming - گیمفا