Super Mario Odyssey پرفروش ترین بازی آمازون در سال ۲۰۱۷ شد
سال ۲۰۱۷ پشت سر گذاشته شد و اکنون وقت آن رسیده است که لیست فروش بازی های ویدئویی و محصولات مرتبط به آن که خریداران بیشتر به آن ها تمایل داشتند را، که بعضی از فروشگاه ها و شرکت های تجزیه و تحلیل برای تبلیغات منتشر کردند، مشاهده کنید .اولین فروشگاهی که لیست فروشش را منتشر کرد آمازون است، که نشان می دهد پرفروش ترین بازی ویدیویی در سال ۲۰۱۷ در فروشگاه آمازون، بازی Super Mario Odyssey برای کنسول نینتندو سوئیچ است.
دیروز، آمازون آمار خود را مربوط به پرفروش ترین محصولات بازی های ویدئویی در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد و همانطور که انتظار میرفت در این سال موفقیت آمیز برای بازی های ویدیویی، نینتندو حضور قویای داشت و در این لیست به وضوح میتوان تمیال مشتریان آمازون به سمت محصولات ژاپنی را مشاهده کرد.
بر اساس این آمار، بازی Super Mario Odyssey پرفروش ترین بازی سال ۲۰۱۷ در فروشگاه آمازون است، هرچند به طور کلی، با وجود گیف کارت های پلی استیشن استور به جایگاه سوم لیست تنزل پیدا میکند. از لحاظ نرم افزاری، تمایل مشتریان فروشگاه آمازون بیشتر به سمت نینتندو بوده است ، زیرا Super Mario Odyssey در جایگاه سوم، و بعد از آن Mario Cart Deluxe 8 در جایگاه ششم و The Legend of Zelda: Breath of the Wildدر جایگاه هفتم قرار دارند .
با توجه به دیگر پلتفرم ها در اولین صفحه لیست، که شامل ۲۰ محصول پرفروش است، Horizon: Zero Dawn برای کنسول پلیاستیشن ۴ در جایگاه ۱۵ ام و Call of Duty: WWII برای کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکس باکس وان در جایگاه ۱۶ و ۱۷ قرار دارد.
همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، از نظر سخت افزاری، مدل خاکستری نینتندو سوئیچ، پرفروش ترین کنسول سال ۲۰۱۷ در فروشگاه آمازون است که در رتبه هشتم لیست پرفروش ترین محصولات مربوط به بازی های ویدیویی قرار دارد. در ادامه لیست نسخه دیگری از نینتندو سوئیچ وجود دارد که جایگاه ۱۴ ام لیست را از آن خود کرده است، به طوری که نینتندو سوئیچ تنها کنسولی است که در ۲۰ رتبه اول لیست پرفروش ترین محصولات مربوط به بازی های ویدیویی قرار دارد.
به طور کلی از نظر سخت افزاری، بعد از کنسول نینتندو سوئیچ نسخه ۵۰۰ گیگی باندل Uncharted 4 کنسول پلیاستیشن ۴ در رتبه ۲۲، نسخه ۱ ترابایتی پلیاستیشن ۴ اسلیم در رتبه ۳۷ و در نهایت نسخه پرو پلیاستیشن ۴ درجایگاه ۶۴ ام قرار دارد. در آخر، مدل ۵۰۰ گیگابایتی کنسول ایکس باکس وان اس در رتبه ۵۰ قرار گرفته است، در حالیکه کنسول ایکس باکس وان ایکس در رتبه ۷۳ قرار دارد.
شما در مورد عملکرد و فروش نینتندو و سایر شرکت ها در سال ۲۰۱۷ چه فکر می کنید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
پر بحثترینها
- بازی های جذابی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت اول)
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- شایعه: در GTA 6 محدودیت حمل سلاح وجود خواهد داشت
نظرات
نینتندو بیشتر مترادف لغات خلاقیت و ابتکاره
به نظرم سوپر ماریو ادیسه یک شاهکار و بهترین بازی ۲۰۱۷ بود.
اول از همه باید بگم که بازی های نینتندو “بچگانه” نیستند بلکه سرحال کننده و شاد هستند و هیچ مشکلی درباره این نیست.
هر وقت حرفی درباره ماریو میزنیم باید حرف از مهم ترین سبک های این صنعت بزنیم یعنی…پلتفرمینگ!
صنعت گیمینگ از نسل ۱و۲ و آتاری شروع شد ولی بدلایلی ورشکست شد و شرکت نینتندو در دهه ۸۰ میلادی با کنسول nes اومد و این صنعت رو احیا کرد.البته به لطف سه گانه سوپر ماریو براس و دکمه ی پریدن. یعنی واقعا کم اهمیت ترین حرکت ما تو دنیای واقعی پر اهمیت ترین حرکت کاراکتر های بازی های کامپیوتری بود.
بعد نینتندو snes رو بیرون داد و سگا هم sega genesis رو داد.به لطف سگا سونیک اومد. اگرچه سری سونیک در اوایل خیلی خوب بود(اگرچه لول دیزاینینگ خیلی از اوقات دشمن مهم ترین قابلیت سونیک یعنی سرعت زیادبود)
ولی حال و روزش نابود شد(فقط sonic adventure 2 در سه بعدی ها خوب بود).ولی نینتندو نسخه رویایی super mario world رو بیرون داد و استودیو rareware شروعی فوق العاده رو با سه گانه donkey kong country شروع کرد که لول دیزاینینگ و کنترل خیلی روونی رو داشت و مراحل شنا و رانندگیش هنوز هم جزو بهترین هاست.
بعد نسل پنجم شروع شد و بووم! به دنیای سه بعدی خوش اومدید!
اول سونی(یا بهتره بگیم ن.اتی داگ) با کرش بندیکوت۱(که شروع خوبی بود ولی مشکلاتی رو داشت)رو بیرون داد و شروعی بود.و کرش بندیکوت ۲و۳ خیلی بهتر از ۱ بودند.در ضمن نباید سری اسپیرو از اینسامنیاک رو نادیده بگیریم.
و از اون طرف هم نینتندو ۶۴ دو بازی بسیار مهم و شاهکار براش اومد۱٫سوپر ماریو ۶۴ ۲٫بانجو و کازویی(banjo and kazooie)
سری کرش بندیکوت معمولا مراحل خیلی خطی داره و در اون میون بعضی راه های مخفی داشت دقیقا مثله ماریو های دو بعدی و همین سادگی خودش باعث لذت بخشی اون بازی ها میشه.
ولی پلتفرمر های نینتندو ۶۴ بسیار متفاوت بودن.دراون بازی ها کاراکتر به یک زمین بزرگ با کالکتینگ ها میرفت و بازی حالت سند باکسی داشت و بازی بازیکن رو برای گشتن در محیط با کالکتینگ هایی مثل ستاره در سوپر ماریو ۶۴ و قطعه پازل طلایی در بانجو و کازویی تشویق می کرد.
البته سری اسپیرو(که اونهم ۲و۳ بهتر از ۱ هستش)همین رویه رو دنبال کرد.
البته دانکی کانگ ۶۴ هم مثل اونای بالا بود ولی در حد”بد نبود” بود.
conkers bad fur day هم از سازنده های بانجو کازویی(که همون rarewave هستش اومد)که یک پلتفرمینگ شاهکار بود و پر از جوک های مث.بت هی.جده بود.
بعد رسیدیم به نسل ششم که پلتفرمینگ هنوز پر طرفدار بود و ایده های جدیدی اومد البته اینبار سونی برنده شد.البته بازی prince of persia sand of time اومد و پارکور رو به پلتفرمینگ اضافه کرد و به نوعی قدم اول برای کشته شدن پلتفرمینگ در نسل هفتم بود.(اگرچه اون بازی یک پلتفرمینگ تمام عیار بود.)
و نسل هفتم… شاید بگیم که سری آنچارتد و آساسینس کرید از پلتفرمینگ حد اکثر استفاده از پلتفرمینگ سه بعدی کردن.اونهم به شکل یک”عنصر گیمپلی”. البته نینتندو سری super mario galexy رو بیرون داد. و به لطف ریمن و بازی های مستقل بازی های پلتفرمیگ دو بعدی احیا شدن.
بعد رسیدیم به نسل هشتم و سوپر ماریو اودیسه… سوپر ماریو اودیسه اون آرمان از دست رفته پلتفرمر های سه بعدی رو زنده کرد و دوباره اون حس “ماجراجویی” رو در پلتفرمر سه بعدی رو که از سوپر ماریو ۶۴ به بعد نابود شده بود رو احیا کرد.
امیدوارم که اون بازی هایی رو که گفتم یا شبیه ساز اجرا کنید… :yes: (حتما اجرا کنید جدی هستم…)