صحبت‌های موسس بتزدا در مورد لوت باکس‌ها - گیمفا
صحبت‌های موسس بتزدا در مورد لوت باکس‌ها - گیمفا
صحبت‌های موسس بتزدا در مورد لوت باکس‌ها - گیمفا
صحبت‌های موسس بتزدا در مورد لوت باکس‌ها - گیمفا

صحبت‌های موسس بتزدا در مورد لوت باکس‌ها

دانیال دهقانی
۱۳:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
صحبت‌های موسس بتزدا در مورد لوت باکس‌ها - گیمفا

در سال ۲۰۱۷ به لطف بازی‌هایی مثل Star Wars: Battlefront II و Destiny 2 در کنار نمونه‌هایی چون Middle-earth: Shadow of War و Need For Speed Payback تنور بحث در مورد مقوله لوت باکس‌ها به شدت داغ بود.

کریستوفر ویور (Christopher Weaver) یکی از موسسان شرکت محبوب بتزدا است که البته اکنون در این شرکت مشغول به کار نیست و بنیاد علمی – پژوهشی Smithsonian و بخش مربوط به آرشیو بازی‌های کامپیوتری آن را برای فعالیت برگزیده است ولی به هر حال فعالیت‌های ارزشمند او در زمینه به راه اندازی برخی از محبوب‌ترین فرنچایزهای بتزدا مثل The Elder Scrolls و Fallout هیچ گاه از یاد طرفداران پاک نخواهد شد.

در یک مصاحبه تازه که کریس ویور با پایگاه Glixel انجام داده، او در مورد مقوله لوت باکس‌ها که در برخی از مهم‌ترین بازی‌های امسال حضور پررنگی داشته‌اند لب به سخن گشوده است. شاید بزرگ‌ترین جهت‌گیری او را بتوان این مسئله دانست که تلاش شرکت‌ها برای خالی کردن جیب خریداران شاید در نهایت موجب دلسرد شدن آن‌ها خواهد شد و شاید شرکت‌ها در آینده برای جبران هزینه‌های بالای ساخت بازی مجبور به بالا بردن قیمت بازی‌ها شوند. ویور توضیح داده است:

“این روش صد من یه غاز برای پول درآوردن شاید نتیجه عکس دهد و باعث شود که خریدار فکر کند که نمی‌تواند آن طور که باید و شاید [و بدون نیاز به پرداخت پولی بیشتر] خود را درون دنیای بازی غرق کند. شاید بازیکنان باید مجبور شوند که قبول کنند هزینه ساخت بازی‌ها بالا رفته و ناشران هم باید سود خود را داشته باشند.”

به هر حال این طور که پیداست، ویور هم به سازندگان به خاطر قرار دادن لوت باکس‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای، با توجه به بالا رفتن هزینه‌های مورد نیاز برای ساخت بازی حق داده ولی به عقیده او، راه‌های بهتری هم برای جبران این هزینه‌های بالا وجود دارد و حتماً نیازی نیست به سراغ لوت باکس‌ها رفت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صحبت‌های موسس بتزدا در مورد لوت باکس‌ها - گیمفا
صحبت‌های موسس بتزدا در مورد لوت باکس‌ها - گیمفا
صحبت‌های موسس بتزدا در مورد لوت باکس‌ها - گیمفا
صحبت‌های موسس بتزدا در مورد لوت باکس‌ها - گیمفا
صحبت‌های موسس بتزدا در مورد لوت باکس‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Kian8492 گفت:

    باید روی ساخت بازیشون خیلی تمرکز کنند تا بازی خوبی ارایه بدن و پولش رو به راحتی در بیارن

  • amir_hosine گفت:

    https://www.statista.com/statistics/504477/global-all-time-unit-sales-fallout-games/

    Fallout 4 تا جون ۲۰۱۷ حدود ۱۳.۵۱ میلیون نسخه (فیزیکی و دیجیتال)روی همه پلتفرم ها فروخته.
    ۱۳.۵۱ × ۶۰ = ۸۱۰ میلیون دلار سود ناخالص (بدون حساب dlc ها)
    ۳۰ درصد ازش کم می کنیم برای احتساب هزینه های انتشار بازی (با فرض اینکه همه این ۱۳.۵۱ میلیون فروش فیزیکی باشه (که نیست)) که میشه ۵۶۷ میلیون دلار
    هزینه ساخت و تبلیغات بازی به طور رسمی اعلام نشده اما از اونجایی که هزینه ساخت و تبلیغات اسکایریم ۸۵ میلیون بوده پس هزینه ساخت و تبلیغات fallout 4 هم باید چیزی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون باشه
    این یعنی سود خالص بتزدا چیزی بین ۳۶۷ میلیون تا ۴۶۷ میلیون میشه.
    که اگر فروش دیجیتال رو از فیزیکی جدا کنید و فروش dlc ها رو بهش اضافه کنید، فروش بازی تا ۵۰۰ میلیون دلار هم بالا میره.

    اضافه کردن پرداخت درون برنامه ای به بهانه هزینه ساخت بازی ها یک حرف موفت به تمام معناست.

    درسته که هزینه ساخت بازی ها نسبت به گذشته بیشتر شده ، اما در مقابلش فروش بازی ها چندین برابر شده. تا حدی که این هزینه بیشتر در مقابل فروش اصلا قابل مقایسه نباشه.
    این ویدیو رو هم ببینید برای توضیحات تکمیلی.
    https://youtu.be/0qq6HcKj59Q

صحبت‌های موسس بتزدا در مورد لوت باکس‌ها - گیمفا