تحلیل‌گر IDC اظهار کرد مایکروسافت در این نسل به سونی نخواهد رسید - گیمفا
تحلیل‌گر IDC اظهار کرد مایکروسافت در این نسل به سونی نخواهد رسید - گیمفا
تحلیل‌گر IDC اظهار کرد مایکروسافت در این نسل به سونی نخواهد رسید - گیمفا
تحلیل‌گر IDC اظهار کرد مایکروسافت در این نسل به سونی نخواهد رسید - گیمفا

تحلیل‌گر IDC اظهار کرد مایکروسافت در این نسل به سونی نخواهد رسید

عرفان رحیمی صادق
۱۵:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
تحلیل‌گر IDC اظهار کرد مایکروسافت در این نسل به سونی نخواهد رسید - گیمفا

یکی از موضوعات داغ صنعت بازی های رایانه ای که با شروع این نسل خودش را بیشتر نشان داد، رقابت دو کنسول پرچم دار سونی و مایکروسافت یعنی پلی‌ استیشن ۴ و ایکس باکس وان است. رقابتی که بسیاری عقیده دارند مایکروسافت آن را بسیار ضعیف شروع کرد و در ادامه نیز همین روند را ادامه داد و در عین حال سونی، با عرضه عناوین انحصاری جذاب و هیجان انگیز، تا اینجا رقابت در نسل هشت را پیروز شده است.

دیگر این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که شرکت مایکروسافت رقابت در این نسل را به سونی و کنسول پلی‌ استیشن ۴ باخته است. همینطور احتمال بسیار ضعیفی وجود دارد که دیگر مایکروسافت و کنسول نسل هشتمی اش یعنی ایکس باکس وان بتواند به رکورد فروش پلی استیشن ۴ در این نسل برسد؛ البته این نکته را هم باید اضافه کنم که ما نمی توانیم اظهار نظر دقیقی در این زمینه داشته باشیم چرا که مایکروسافت آمار و ارقام فروش آن را اعلام نمی کند).

هر چه که هست و هر اتفاقی که تا امروز افتاده، در حال حاضر مشخص است که مایکروسافت در حال ایجاد تغییراتی در این روند است. آن ها قوی ترین کنسول تاریخ، یعنی ایکس باکس وان ایکس را دارند که به تازگی به بازار راه پیدا کرده است. همچنین به نظر می رسد که آن ها برای سال جدید تعدادی بازی انحصاری هیجان انگیز در نظر گرفته اند؛ که از آن جمله می توان به عناوین بزرگی نظیر Sea of Thieves و Crackdown 3 اشاره کرد. آیا زمان آن فرا نرسیده که آن ها بر علیه این تهاجمی که از سوی سونی متوجه آن ها شده است، کاری انجام دهند؟ آیا تحمل این وضعیت ناگوار و ناخوشایند برایشان کافی نیست؟ و سوال بزرگ تر و حیاتی تر این که آیا مایکروسافت می تواند به لیست بازی های انحصاری خود در سال ۲۰۱۸ تکیه کند و آن ها را رمز موفقیت خود و برگ برنده خود بداند یا خیر؟

لویز وارد (Lewis Ward)، مدیر تحقیقات IDC در مصاحبه ای اختصاصی با یکی از وبسایت های بزرگ دنیای بازی های رایانه ای، در خصوص سوالات بالا گفت:

بله، آن ها گزینه های زیادی برای انتخاب ندارند. لیستی که ما برای سال ۲۰۱۸ از بازی های انحصاری آن ها می بینیم، قابل احترام است. من مطمئنم که در این سال شاهد عرضه یکی از بزرگ ترین نسخه های سری Halo خواهیم بود که در سال جاری برای ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.

از آن جایی که این کنسول درگیر رقابت در نسل هشتم است، باید اعلام کنم که تا همین جا هم مایکروسافت رقابت را به سونی باخته است. مایکروسافت در این نسل نمی تواند به سونی برسد؛ بنابراین هدف آن ها نیز تغییر پیدا کرده است. هدف آن ها در حال حاضر این است که سیستم گیمینگ ویندوز ۱۰ را گسترش ببخشند و تا جایی که امکان دارد، آن را سود آور کنند. در واقع مایکروسافت هدفی بزرگ تر را دنبال می کند و آن این است که کسب و کار کنسولی و ویندوز ۱۰ خود را بیشتر با هم درگیر کنند تا این دو در کنار هم به یک تعامل اساسی دست پیدا کنند. نگاه آن ها به رایانه شخصی به گونه ای است که آن را یک فرصت در حال رشد می بینند که از منظر گیمینگ نیز حرف هایی برای زدن خواهد داشت. این دیدگاه بسیار با دیدگاهی که سونی به کسب و کار خود دارد، فرق دارد. سونی اهمیت کم تری به بازار رایانه های شخصی نشان میدهد و همین موضوع تفاوت اصلی این دو شرکت در نسل هشتم است.

طبق صحبت هایی که وارد در بخشی دیگر داشت، اظهار کرد که رقابتی که بیشتر از هر زمان دیگر ارزش دنبال کردن را دارد، رقابت بین دو کنسول ارتقاء یافته سونی و مایکروسافت در نسل هشتم است. وی معتقد است که رقابت ایکس باکس وان ایکس با پلی استیشن ۴ پرو در ماه های آینده به اوج هیجان خود خواهد رسید. وی در این زمینه اظهار کرد:

رقابت نزدیکی که به زودی شاهد رخ دادنش خواهیم بود، بین سونی و مایکروسافت و البته میزان فروش کنسول های آن ها در بهار سال ۲۰۱۸ در آمریکا خواهد بود. در این برهه زمانی مایکروسافت به واسطه فروش ایکس باکس وان ایکس می تواند به سونی برسد. این گمان بسیار محتمل است که در صورت به حقیقت پیوستن آن، می تواند یک قدم مهم به سوی جلو باشد و دستاوردی مهم در نسل هشتم برای آن ها به حساب بیاید.

به هر حال بسیاری عقیده دارند که این مهم نیز عملی نخواهد شد و مایکروسافت باید منتظر یک شکست دیگر در این زمینه باشد. چرا که کنسول پلی استیشن ۴ پرو قیمتی پایین تر از ایکس باکس وان ایکس دارد؛ از طرفی هم سونی با داشتن بازی های انحصاری بیشتر می تواند مخاطبان بیشتری به سمت خودش جذب کند. تنها برگ برنده کنسول مایکروسافت قدرت پردازش بالای آن است که در حال حاضر فقط به درد کسانی میخورد که علاقه ای به تجربه بازی های انحصاری جدید ندارند و فقط می خواهند بازی های گذشته را با کیفیت ۴K بار دیگر تجربه کنند. مایکروسافت باید فکری اساسی برای عناوین فرست پارتی خود داشته باشد و تعداد بازی های انحصاری خود را افزایش دهد. با این شرایط کنونی شانس بقای مایکروسافت در بازار بسیار پایین است و آن ها به این زودی ها به پلی استیشن ۴ و یا حتی نینتندو سوییچ نیز نخواهند رسید.

مایکروسافت باید به این موضوع توجه کند که اجرای بازی های ۴K قدیمی شاید به حدی که تجربه یک بازی انحصاری ناب لذت بخش است، طرفداران را راضی نسازد. عملکرد فعلی مایکروسافت به گونه ای است که خیلی از ما شاید فکر کنیم علاقه ای به بازگشت به بازار از طرف آن ها وجود ندارد. البته موضوعی که کمی جای فکر دارد این است که شاید مایکروسافت به بلد مدت می اندیشد و با ایجاد تغییرات اساسی، سعی در به دست گرفتن بازار در نسل بعدی را دارد. این شرکت در حال حاضر روی ویندوز ۱۰ و هماهنگی آن با سیستم گیمینگ کنسول هایش فکر می کند تا با این کار نه تنها سهمی از بازار کنسول ها داشته باشد، بلکه سهم قابل توجهی از بازار رایانه های شخصی را نیز برای خودش داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیل‌گر IDC اظهار کرد مایکروسافت در این نسل به سونی نخواهد رسید - گیمفا
تحلیل‌گر IDC اظهار کرد مایکروسافت در این نسل به سونی نخواهد رسید - گیمفا
تحلیل‌گر IDC اظهار کرد مایکروسافت در این نسل به سونی نخواهد رسید - گیمفا
تحلیل‌گر IDC اظهار کرد مایکروسافت در این نسل به سونی نخواهد رسید - گیمفا
تحلیل‌گر IDC اظهار کرد مایکروسافت در این نسل به سونی نخواهد رسید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • aet گفت:

    خب وقتی تو خود خاک امریکا ps4 و گاها حتی سوییچ هم بیشتر فروخته نیازی به این اظهار نظر ها نیست که. به راحتی میشه قضیه رو فهمید.
    کسی xbox میخره که پول اضافه داشته باشه. چون الان اکثر بازی هاش رو pc هم قابل اجران. فقط تعداد محدود بازی هایی برای pc نیستند ویا قدرت one x نسبت به قیمتش تنها دلایل خریدن xbox هستند. که کافی نیستند 🙂
    ==========
    اسپم: میریم که شادی کودکانی که باباشون برا تولدشون ps4 خریده رو ببینیم.

    • Sony Interactive Entertainment گفت:

      حالا تو بدبخت pc پزنت چرا مثل عقده ای ها کامنت میذاری حداقل اون عکس پروتو بردار برات سنگیه بچه جون :-))

      • aet گفت:

        *حالا تو بدبخت pc پزنت*
        دوستان ناظر گیمفا، دقیقا باید چطور فحش بدیم و بچه بازی دربیاریم که نظرمون تایید نشه؟ اصلا این بخش تایید نظرات برا چیه؟

      • Yoshimitso گفت:

        Pc پزنت 😐
        داداش جای دیگه این حرفو نزن میخندن بهت

      • goldberg68 گفت:

        ما مگه گفتیم مایکرو قراره جلو بزنه مگه جنگ و مسابقه هست یا تو سهام دار شرکتی فروشش برات مهمه ؟
        الان فروش وان ایکس از پرو با وجود گرون تر بودن جلو زد تو سایت گیمفا هم هست برای من خوشحالی نداشت چون مثل تو عقده ندارم
        داداشم حرفه خوبه زد تویتا کمری زشت بدترکیب پرفروش ترین ماشین امریکا شد یا جان سینا تو کشتی کج مشهورترینه الان از ایشون قوی تر مثل اسم پروفایلم نیست ؟
        اگه هییی انحصاری میکنید الان پرفروش ترین بازی دنیا تو استیم واس سونی نیو مده فورزل برنده بهترین ریسینگ امسال شد بخدا با منبع حرف میزنم پس تو گرافیکم وان ایکس پرو رو خاکستر کرد چرا تو این زمینه ساکت ایدددد ؟؟؟؟؟

        • goldberg68 گفت:

          طبق جمله بالا فور وان رو شکست میده و داده افرین تمااااممممم
          حالا
          پرو و وان ایکس نوبتشون هست :shy: :kissed: :-*
          فعلا که گرافیک وان ایکس و پرو بخداااا تو بعضی تصویرا در حد یک نسل کامل فرقه یعنی بازیی قرار باشه از حداکثر قدرت وان ایکس استفاده از لحلظ گرافیکی بازی مثل بمب اتم میترکه نه مثل کنسول فور با قدرت کوچولو و نانازیش
          الان میگید هورابزن
          من من میگم این

          https://thenextweb.com/gaming/2017/09/28/review-forza-7-is-the-best-looking-video-game-ever-made/

          باز فورزا هفت رو بیخیال منتظر انتم که بر حسب قدرت وان ایکس ساخته شده باشید و از فرقش با پرو فک کنم به اندازه ۳۶۰ تا خود پرو باشه :laugh:

  • Dirtyomnic گفت:

    سلام ببخشید بابت اسپم چاره ای ندارم
    اقا سونی تاریخ گاد اف وارو زده ۱۰ دی ۹۷
    یکی به من بگه چه خبره؟ دارم سکته میکنم تمام برنامه ریزیام برا عید بهم خورد بخدا نمیتونم یا سال دیگه صبر کنم 😥 😥 😥
    اینم لینکش
    .
    .
    https://store.playstation.com/en-us/product/UP9000-CUSA07408_00-00000000GODOFWAR?smcid=pdc%3Aus-en%3Apdc-games-detail-god-of-war-ps4%3Aleadproductinfo-pre-order-download%3Agod-of-war%3Aup9000-cusa07408_00-00000000godofwar%3Aemcid_null

    • P30PlayBox گفت:

      داداش کلا سیستمش اینطوریه که بازیهایی که تاریخ انتشار مشخصی ندارن و فقط سال انتشار تایین شده توی استور تاریخ انتشار رو آخرین روز همون سال میلادی مینویسن الان همه بازیهای دیگه مثل دیترویت ، دیزگان ، اسپایدرمن ، گاد ، لست۲ و فارکرای۵ و…هم همین تاریخ رو دارن! نگران نباش چون به احتمال بسیار بالا همون تاریخ اواخر بهار که یکبار تو ps استور اسپویل شد تاریخ انتشار واقعی هستش.

    • SHERA-RAT گفت:

      انقد بازیا دیلی میخوره بچه ها نگرانن عمرشون دیگه قد نده D: ی dec 31 تاریخ دیفالته وقتی میخوان تاریخ جدیدی معرفی کنن، احتمالا تو این هفته معلوم بشه ولی صد از صد تا march میاد..

    • farshadx گفت:

      اخرین روز اخرین ماه ۲۰۱۸ میاد؟! یعنی دقیقآ ۱ سال دیگه

  • Flores13 گفت:

    جای تعجب نداره اگ نرسه سونی واقعا تو این نسل خدایی کرد

    • سیاست های مایکرو این نسل بسیار احمقانه بود ، بسیار احمقانه
      به جای این که یک استودیوی فرست پارتی قدرتمند مثل ناتی داگ به عنوان مثال رو بیاد بخره یا تاسیس کنه با چند برابر هزینه رفته ماینکرفت رو خریده محتویات اون رو انحصاری خودش کرده
      در حالی که سونی خیلی ریلکس رفت کوجیما رو بعد اخراج شدنش تو سکوت خبری جذب کرد و با یه تریلر توی e3 همرو هایپ کرد
      این یعنی سیاست درست ، مایکرو باید بیاد از سونی یاد بگیره
      کلی اشتباه و سیاست اشتباه دیگه هم مایکرو داشت که همه باعث شدن این نسل رو خیلی زشت و فجیعانه در جا بزنه ، حتی اگه تا اخر نسل پلی۴ نفروشه بازم ایکس باکس بهش نمی رسه

  • P30PlayBox گفت:

    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است! :yes:
    الحق و الانصاف که سونی سلطان…! :evilgrin: :yes:

  • این که این نسل فروش XBOX ONE به PS4 نمیرسه که دیگه یه بچه کلاس اول هم میتونه حدس بزنه
    در حال حاضر در این ۲ سال انتهایی و تا قبل از شروع نسل جدید مایکرو فرصت این رو داره که فروشش رو به ۳۶۰ نزدیک کنه که قدم اول سخت افزار قدرتمند بود که الان داره و قدم دوم عناوین ۲۰۱۸ هست از هیلو جدید مطمئن هستیم و تنها عنوانی که میتونه همه رو غافل گیر کنه و این فروش رو بهبود بده عنوان استودیو پلی گروند هست که مشخص نیست چه خواهد بود و فکر میکنم شانس اصلی فروش XBOX ONE در ۲۰۱۸ همون عنوان پلی گروند باشه

    • shadowwarior گفت:

      داداش حرفت حقه فنا زورششون گرفته منفی بت میدن ولی خدایی دمت گرم که حرف حقو میزنی

        • آقا محمد رضا (اگه اسمتو اشتباه گفتم ببخش از بس کم میام سایت) یعنی فقط به عشق هیلو ایکس باکسو دوست داری؟!

          • من اره کلا اکس باکس یه حسی بهم میده که هیچ کنسولی نمیده و باهاشون راحت نیستم مثل خانه ادم میمونه میگن هیچ جا خونه ادم نمیشه منم هیچی برام اکس باکس نمیشه وقتی با کنسول های دیگه کار میکنم و برمیگردم سمت اکس باکس انگار به خونه خودم امدم هیلو هم که جای خود دارد من بیشترین ساعاتی که پای کنسول های نسل های اکس باکس بودم هیلو بوده در حدی که هیچ بازی ای در دنیا رو کنارش قرار نمیدم یه موسیقی متنش رو با صد تا کنسول و صد تا بازی بزرگ و نامی عوض نمیکنم یه جمله حضرت در هیلو۵ که نسخه متوسطی از هیلو بود رو با هزار تا عنوان AAA عوض نمیکنم

        • 2B گفت:

          محمد رضای عزیز با احترام من بیشتر بنظرم میاد این صحبت و نظر شما خوشایند طرافداران دو اتیشه ماکروسافت باشه نه اون اشخاصی که در اینده قصد خرید کنسول رو داشته باشن ببین این نسل ماکرو سافت کم هزینه نکرد برای انحصاری منتهی به این دلیل که کیفیت مناسب نداشتن و اکثرا منتقد پسند نبودن با متای زرد محو شدن و از یادها رفتن چه من و شما متا و نظر منتقدین رو قبول داشته باشیم چه قبول نداشته باشیم اکثریت توجه میکنن به این نکته الان اگر اعلام بشه مثلا سونی یا نینتندو مشغول ساخت یه عنوان aaa انحصاری هستند ملت بلافاصه هایپ دونشون میترکه اثباتش همین کارنامه یک سال اخیر نینتندو که با وی یو قافله رو باخته بود دو بازی بینظیر ارائه کرد نتیجه رو میبینیم رکورد فروش سال اول پلی دو رو هم شکست چرا؟!فقط انحصاری عامل نبود بلکه چون تقریبا خروجی کار نینتندو و سونی دراکثر موارد یا کیفیت خیلی خوب و یا بی نظیر بوده امتیازی که ماکروسافت متاسفانه توجه یی نمیکنه سطح کیفیست اینکه بازی هایی در سال اتی منتشر میشه از سوی ماکرو قطعیس منتها بعید میدونم شخصی که هنوز کنسول نخریده با این رزومه و کارنامه دل ببنده به اون پروژها…اشاره کنم همین الانم خیلی بخاطر پروژه کوجیما یا چه میدونم ساکر پانچ سوپر من پلی رو خریدن یا میخرن، اینه که کیفیت و تضمینش خیلی فاکتور مهمی هست تا بلکه اون عنوان بتونه سیستم سلر باشه… کار ماکرو در این زمینه بگیر نگیر زیاد داشته

          • ببین رضا جان عناوین مایکروسافت در ۲۰۱۸ اره بگیر نگیر داره یعنی مشخص نیست کرک داون چی دربیاد یا مشخص نیست عنوان پلی گروند چی از اب دربیاد ولی تنها عنوانی که فعلا در حال حاضر میتونه یک سورپرایز باشه همون عنوان پلی گروند هست هیلو نام اشناست state of decay هم همین طور یا گیرز جدید و همین طور عنوان rare ولی عنوان پلی گروند به نظر من تنها عنوانی هست که اگر موفق از اب دربیاد میتونه فروش کنسول رو بهبود ببخشه بالا هم گفتم الان هدف مایکرو باید رسیدن به فروش ۳۶۰ و مهم تر از اون راضی کردن فن های خود مایکرو باشه افرادی هم که در اینده میخوان بگیرن کسی نیامده اسلحه زیر گردنشون بذاره که شما بیا اکس باکس بخر نه همه ازادن اگر کنسول قدرتمند بخوان اگر فورتزا هورایزن بخوان اگر sea of theives بخوان میان سمت اکس باکس اگر نخوان میرن سمت برند دیگه با توجه به شناختی که از پلی گروند دارم فکر نمیکنم توی عنوان جدیدشون خراب کنن و مطمئنن میتونه سیستم سلر باشه

        • سیاست های مایکرو این نسل بسیار احمقانه بود ، بسیار احمقانه
          به جای این که یک استودیوی فرست پارتی قدرتمند مثل ناتی داگ به عنوان مثال رو بیاد بخره یا تاسیس کنه با چند برابر هزینه رفته ماینکرفت رو خریده محتویات اون رو انحصاری خودش کرده
          در حالی که سونی خیلی ریلکس رفت کوجیما رو بعد اخراج شدنش تو سکوت خبری جذب کرد و با یه تریلر توی e3 همرو هایپ کرد
          این یعنی سیاست درست ، مایکرو باید بیاد از سونی یاد بگیره
          کلی اشتباه و سیاست اشتباه دیگه هم مایکرو داشت که همه باعث شدن این نسل رو خیلی زشت و فجیعانه در جا بزنه ، حتی اگه تا اخر نسل پلی۴ نفروشه بازم ایکس باکس بهش نمی رسه

          • در قبال ماینکرفت سطحی نگر هستید اصلا میدونین چرا مایکروسافت یک هزینه هنگفت برای خریدش کرد؟؟میدونین چرا این عنوان رو انحصاری نکرد با اینکه میتونست برای سایرین عرض نکنه؟ میدونین فروش این بازی طبق اخرین باری که اعلام کردن بیش از ۱۱۰ میلیون نسخه بوده دقت کنین ۱۱۰ میلیون نسخه
            فروش این عنوان به تنهایی ضرر زیادی که مایکروسافت در این نسل در اثر فروش کم کنسول و بازی هاش دید جبران کرد خرید این IP و انحصاری نکردنش بسیار حرکت زیرکانه ای بود سطحی نگر نباشید

          • goldberg68 گفت:

            استودیو منجاج سازنده ماینکرفت رو با ارزش ۲ میلیارد دلار خرید درحالیکه ساخت بازی ویتچر هزینش ۸۰ میلیون دلار بود

            • goldberg68 گفت:

              مهرداد ps4 مشخصه ۲۰ تا منفی یهو بهم میدی

              • mehrdadPS گفت:

                بابا قشنگ چند بار بهت بگم من اگه می تونستن ۲۰ تا منفی که هیچی جوری منفی بارونت می کردم که منفیات از صفحه بزنه بیرون ولی خودت با کامنتای بدرد نخورت همرو از خودت عصبانی می کنی(خدایش کاری کردی که PS فنا با دیدن آواتارت فقط بهت منفی می دنو می رن کامنت بعدی) آخه مطالبتم فقط بوی تعصب می ده و معلومه تو عمرت فقط دنبال رزولیشن بالای و ۴k. بیا نترس یه بار horizon امتحان کن گازت نمی گیره بیا

                • goldberg68 گفت:

                  یاوه نگو من نادان نیستم
                  تو جمله بالام دارم واقعیتو میگم و از مایکرو نقد میکنم نه سونی!!!!!!!! یهو یه رفرش کردم ۱۹ تا منفی گرفتم پس منو …. فرض نکن 😉 😉

                • goldberg68 گفت:

                  من دنبال رزولوشن نیستم فرق وان ایکس و پرو بیشتر تو گرافیک کلی هست تا رزولوشن چون مثلا بازی فاینال فانتزی رزولوشن وان ایکس و پرو توش برابره گرفیک یه هواااااا فرقه ولی :giggle:
                  از هورایزن که شخصیت اول مونث باشه و با رباط بجنگه خوشم نمیاد از اون بهتر ویتچرو دارمممممممممم

              • mehrdadPS گفت:

                “از هورایزن که شخصیت اول مونث باشه و با رباط بجنگه خوشم نمیاد”
                ۱- سوادم که نداری بشه باهات حرف زد ، ” ربات ” مجید جان .
                ۲- خفن ترین بازی گرافیک فنی سالو می گی چون شخصیت اولش زنه ازش خوشم نمی آد 😀 ناموسا معلومه با خودت چند چندی (از یه طرف فقط گرافیک برات مهمه از طرف دیگه شاهکار گوریلا رو می گی دوس ندارم چون انحصاریه PS) . کلا مشکل تو اینه که فکر می کنی بازی که ازش خوشت نمی آد به درد نمی خوره . ولی اینطور نیست مثلا من سبک رِیسینگو زیاد دوست ندارم ولی به بازیهای های مثل Gran Turismo , forza motorsport 7 , … احترام می زارم .نظر هر کسی محترمه ولی نباید فک کنه بازی اون بهترین بازی دنیاست از نظر من TLOU بهترین بازی دنیاست حالا تو خوشت نمی آد مشکلی نیست ولی آدم اول یه بازی رو امتحان می کنه بعد نظر می ده .
                ۳- برای آخرین بار بهت می گم حداقل میتونم اسم چن ده تا از PS فنای سایتو بگم که کلا فقط با دیدن آواتارت بهت منفی می دن و منم ترس ندارم اگه می تونستم ۲۰ تا که هیچی ۲۰۰۰۰۰ منفی بهت می دادم.

                • mehrdadPS گفت:

                  “یاوه نگو من نادان نیستم” چه لفظ قلمم حرف میزنی لاکات پاک نشن قشنگ “ببخشید استاد تلوزیون و غیره”

                  :rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:
                  :rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:
                  :rotfl::rotfl::rotfl:
                  :rotfl::rotfl:
                  :rotfl:

              • mehrdadPS گفت:

                “پس منو …. فرض نکن”
                ناموسا فکر کنم بیشتر بچه های سایت فرض می کنن 🙂

  • این آقای تحلیلگر یکم دیر به این نتیجه رسیده…

  • Ba Yek گفت:

    این نسل که تموم شد و سونی برنده شد ولی باید دید مایکروسافت میتونه ظرف سه یا چهار سال اینده با عرضه یک دوجین بازی درست حسایی دوباره به اوج یرگرده یا خیر.
    و اما در مورد بازار PC اخیرا طبق امار مشخص شده فروش بازیها رو PC با فروش تمام بازی ها روی هم رفته در تمام کنسول ها برابزی میکنه پس واسه بازار PC تاثیر انچنانی نداره که مایکرو یا سونی بخوان تو بازار PC هم سهمی داشته باشن.
    وان ایکس درسته قدرتمنده و قیمتش خوبه ولی فعلا نمیتونه گیمرهای سایر پلتفرم ها رو سمت خودش بکشونه اونایی که وان ایکس گرفتن یا هیچ پلتفرمی نداشتن یا ۳۶۰ یا وان داشتن یا اینو بعنوان پلتفرم دوم گرفتن.
    در مورد ۴K هم تو اکثر بازیها وان ایکس نمیتونه ۶۰ فریم بده.حتی واسه PC هم ۴K هنوز زوده چه برسه به کنسول.تو سری ۹۰۰ غیر GTX 980 Ti که تقریبا همه بازی ها رو تو ۴K بالای ۳۰ فریم میداد بقیه کارت ها زیاد حرفی برای گفتن نداشتن.تو سری ۱۰۰۰ هم فقط رده بالاها حریفش میشن.ااز طرفی گرافیک بازی ها هم در حال پیشرفته.
    واسه ۴K هنوز زوده.تو PC هم یک سیستم هیولا میخواد که یک خرمن پول لازمه هر چند روی هم رفته قیمت یک تلویزیون ۴K به همراه وان ایکس هم همچین کمتر از یک سیستم قوی نیست.
    برخی دوستان هم میگفتن کنسول های نسل بعد ۸K پشتیبانی خواهند کرد !!!!!!!!!! :-/ غافل از اینکه رزولوشن ۸K چهار برابر ۴K تعداد پیکسل هاشه.پس اگه واسه ۴K یک عدد GTX 1080 Ti کافی باشه برای ۸K شما به قدرتی چهار برابر این کارت گرافیک احتیاج خواهید داشت !!!!!! 😕 این یعنی قدرتی معادل یک عدد GTX 3080 Ti پرچمدار دو نسل اینده.پرچمدار سال ۲۰۲۰٫

  • farshadx گفت:

    یعنی طرف شاخ غول شکونده اینارو فهمیده
    فکر نکنم از گیمرا کسی باشه که اینارو ندونه
    به نظر من نسل بعد برای سونی خیلی سخت میشه
    چندین دلیل داره
    ۱-ماکرو کنسول نسل بعدشو ارزونتر و قویتر از سونی میده احتمالش خیلی زیاد چون نمیخواد مثل این نسل بشه
    سونی هم که این نسل رو برده احتمالآ براش تفاوت انچنانی نمیکنه
    ۲- بازیهای ۳ نسل رو یکی میکنه که همین الآ هم انجام داده و تو نسل اینده هم هست مطمعآ(اونجا میشه بازیهای۴ نسل)
    ۳- برداشتن محدودیت های متداول تو کنسولها خودم خیلی دوست دارم اشتراک لایو رایگان کنه….
    و چندین بازی انحصاری
    ولی اگه اینکاراو انجام نده نباید انتظار داشته باشه نسل بعد حتی نزدیک سونی بشه

    • cv گفت:

      ما در حال گذر از ۱۰۸۰ به ۴k هستیم به همین دلیل مایکروسافت رو قدرت مانور میده
      نسل بعد ۴k استاندارد
      برای ۱۰۸۰p 30 فریم ۲ترافلاپ
      ۶۰ فریم ۴ ترافلاپ
      ۴K 30 فریم ۸ ترافلاپ
      ۶۰ فریم ۱۲ ترافلاپ
      استاندارد تصویری و نمایشگر ها بعد از ۴k میشه ۸k به ۲۰ ترافلاپ نیاز داره
      Ps5 بین ۱۲ تا ۱۵ ترافلاپ قدرت داره
      قدرت بیش از این برای ۴k زیاده به ۸k نمی رسه
      شبیه سازی نسل قبل برای سونی مشکلی نیست اما ضعف cpu ps4 مانع شده
      نسل بعد با رایزن ۷ نانو متری با ۱۶ هسته به راحتی این کار انجام میشه
      همین الان شبیه ساز های فوق العاده برای ps1 ps2 psp شبیه ساز اولیه ps3 موجوده که توسط گروه های کوچک ساخته شده
      کمپانی عظیمی مثل سونی بسیار ساده است
      صدرصد در هنگام عرضه PS5 با سخت افزار قدرتمند از تمام کنسول های نسل قبل PS پشتیبانی میکنه
      سیاست مایکروسافت ساخت بازی های سرویس محور و تماما آنلاین
      اگه الان ۲ بازی تماما آنلاین می سازه ۲۰۱۹ ۵ تا میسازه
      تمام تلاش مایکروسافت پول درآوردن از لایو حتی فیل اسپنسر می خواد از سونی کپی کنه و یه سرویس مثل PSNOW راه اندازی کنه

      • farshadx گفت:

        چرا گیر دادی به ۸k بعد از ۴k ما ۵k هم داریم و محتواش هم هست
        دقیقآ یادم نیست کدوم مدل یا محصول اپل ۵k بود
        برادر اصلآ رو ترافلاپ حساب نکن
        بازی ps2 بدون هیچ بهینه سازی ۶ترافلاپ هم نمیتونه اجرا کنه
        یه مثالی میزنم بازی دارم شاید شما هم بازی کرده باشی beowulf رو pc شاید ۷ ۸ سال پیش بازی کردم خیلی جاها فریمش میرسید به ۰ تا چند سال پیش با ۹۷۰ تست کردم همین مشکل داشت
        قدرت به تنهایی به کار نمیاد
        و شما فقط داری درباره رزولوشن صحبت میکنی
        یعنی مثلآ کنسولی که ۱۶ ترافلاپ قدرت داره الکی ساخته شده؟!
        این قدرت اضافه میتونه سطح افکتها نور سایه و…… چیزای دیگه رو بیاره بالا
        به جای medium باشه میتونه high باشه
        بحث ترافلاپ رزولوشن دیگه قدیمیه تو نسل آینده دیگه رو کیفیت اجرا بحث بیشتر میشه
        ۴k medium یا ۴k high
        منم خوشم نمیاد از این چیزا ولی همینا باعث شد چیزی به اسم کنسول میان نسلی به وجود بیاد

    • joel گفت:

      ۱-ماکرو کنسول نسل بعدشو ارزونتر و قویتر از سونی میده احتمالش خیلی زیاد چون نمیخواد مثل این نسل بشه
      سونی هم که این نسل رو برده احتمالآ براش تفاوت انچنانی نمیکنه :rotfl:

  • mehrdadPS گفت:

    با اینکه بنظرم بهترین انحصاریهای دنیا برای PS4 و قطعا این نسل و می بره ولی هیچوقت تک قطبی شدن به سود بازی بازا نبوده امیدوارم ماکروسافت بجای وقت گذاشتن روی سخت افزار و افزایش ترافلاپ بازی خوب تولید کنه .

    • goldberg68 گفت:

      فعلا تو قدرت مایکرو تک قطبی هست و سونی باید فکری به حال خودش چه پلی ۵ شد چه هرچی
      تو مولتی پلیرم استیم و لایو مطرح اند
      خوب به خودت + میدی

      • mehrdadPS گفت:

        تو باز اومدی کوچولو خوشم می آد این همه مورد عنایت دوستان قرار می گیری بازم از اون کامنتای آب دوغ خیار میزاری ، راستی این سری یادت رفت لینک از سایتای به درد نخور ماکروسافت بزاری :rotfl: :rotfl: :rotfl: .

      • mehrdadPS گفت:

        در ضمن فک کنم باز یا بد خواب شدی یا چیزی زدی چون همه میدونن که “کنسول برتر این نسل سونیه و بس “.
        به به چه قافیم داشت 😀 تو ام اینقدر کامنتای مزخرف نزار تا منفی نگیری کوچولو حالا برو مشقاتو بنویس باریکلا :rotfl: :rotfl:

      • mehrdadPS گفت:

        در ضمن آقای همبرگر آها نه چیز برگر آخ ببخشید حالا هر چی برگر “فعلا تو قدرت مایکرو تک قطبی هست” تو قدرت ؟ الان خدا وکیلی واگذارت می کنم به پی سی فنا تا خودشون جوابتو بدن :pray: :pray: :pray: ناموسا منطقتم درست مثل کنسول مورد علاقت بی محتواس

  • sadeghta1366 گفت:

    چشم بسته غیب گفته
    مایکروسافت نه تنها تو این نسل به سونی نمیرسه بلکه نسل بعدیم از سونی عقب تر میمونه

    • goldberg68 گفت:

      والا تو کنسول میان نسلی که مایکرو جلو تره اصلا عزیز

      • mehrdadPS گفت:

        کی گفته تو میان نسلی ماکرو جلوتره
        باز خواب دیدی ماکروسافت همش می گه ما فروشمون عالیه ، فروشگاه ها XBOX کم آوردن و … ولی سونی با اقتدار و شفافیت میگه فلان قدر فروختم
        حالا ۴ تا لینک بدرد نخور از سایتای ماکروسافت می زاره که اونام عدد و رقم ندارن فقط تعریف های الکی :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

        • goldberg68 گفت:

          هیسسسس
          سکوتتتتتت
          https://www.gamepur.com/news/27932-xbox-one-x-beats-ps4-pro-sales.html
          https://ditnibs.com/blog/xbox-one-x-sales-beat-ps4-pro-sales-on-amazon/
          و حالا عدد و عکس =
          https://ditnibs.com/blog/wp-content/uploads/2017/08/DH8TEhkXsAAfRkt-768×636.png
          ینییییییی تو کله ۲۰۱۷ وان ایکس بیشتر از پرو فروخت
          ادم با افتابه شیر موز بخوره دیگه اینطوری ضایع نشه :sweat: :sweat: :rotfl: :rotfl:

          • mehrdadPS گفت:

            واقعا معلومه قاطی کردی بَد
            چی کار کردی با خودت این عکسم که داره حرفاتو نقض می کنه :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
            “آدم تو شیلنگ شنا کنه اینطور ضایع نشه”
            خودت جواب خودتو می دی واقعا که برو دنبال بازیت

            • goldberg68 گفت:

              رتبه وان ایکس شده ۶۶ تو ۲۰۱۷ باوجود اینکه اواخرش اومد
              کنسول پرو شده ۹۰ !!! باوجود اینکه از اول ۲۰۱۷ بود حالا بگو ببینم کجای حرفم با عکس تناقض داشت ؟؟؟؟؟ 😉 :rotfl: :rotfl: :rotfl: :shy: :kissed:
              https://ditnibs.com/blog/wp-content/uploads/2017/08/DH8TEhkXsAAfRkt-768×636.png
              میگند ادمی که خوابه میشه بیدارش کرد ولی اگه خودشو بخواب بزنه هیچ وقت 😉

              • mehrdadPS گفت:

                اولا رتبه سالیانه چیه
                خوب تو جستجوهای
                مختلف می شه نتایج مختلف نشون داد مثلا کنسول ps4 تو یه رتبه و مرتب سازی میشه ۱ تو یکی میشه ۱۰۰۰۰ و…
                اگه هنوزم حرف منو نفهمیدی که بعید می دونم فهمیده باشی مثلا تو جستجو می زنن بر حسب قیمت ابزار بازی رو مرتب کنن که رتبه می شه یه عددی یا مثلا بر حسب تاریخ جدید ترین ورود مرتب می کنن اون کلمه best sellers هم همینرو میگه
                باسه خودت خوب الکی تِز می دی ها

                تازه با این حرفت
                ۳۷٫
                PlayStation 4 Slim 1TB Console
                PlayStation 4 Slim 1TB…

                ۶۴٫
                PlayStation 4 Pro 1TB Console
                PlayStation 4 Pro 1TB…

              • mehrdadPS گفت:

                خدایش من حرف نمی زنم این صفحاتو ببین که به قول خودت برای سایت آمازونه و همین الان دیدم.
                اینم لینکش :
                https://www.amazon.com/gp/bestsellers/2017/videogames#4

                PlayStation 4 Pro 1TB Console رتبه ۶۴ رو داره

                Xbox One X 1TB… رتبه ۷۳ رو داره پس اینو چی میگی

                تازه تو صفحه بعدیشم

                https://www.amazon.com/gp/bestsellers/2017/videogames#5

                رتبه xbox one x تو رتبه ۸۳ که باز یکی حتی از ps4 slim 1TB (رتبه ۸۲) کمتر است.

                قبلشونم هیچ کنسول xbox نیست

                حالا کی خوابه و کی خودشو زده به خاب 😀

          • mehrdadPS گفت:

            http://www.businessinsider.com/playstation-4-ps4-xbox-one-sales-2017-6

            http://www.vgchartz.com/article/269453/ps4-vs-xbox-one-vs-switch-global-lifetime-salesjuly-2017-update/

            http://www.gamesradar.com/ps4-vs-xbox-one/

          • mehrdadPS گفت:

            در مورد عکسم ورداشتی فروش روزانه برا ما می زاری واقعا برات متاسفم

  • Yoshimitso گفت:

    چشم بسته غیب گفته داداشمون 🙂

  • من خیلی عذر میخوام ایشون تنهایی به این نتیجه رسیده یا با چندتا کلم مثل خودش مشورت کرده؟! جمع کنین بابا هر وقت تونستین نشون بدین زمانی که PS1 بود این جعبه کجا داشت مورد عنایت قرار داده میشد اونوقت بیاین حرف بزنین سونی ثابت کرد نه تنها پادشاه گیمی مثل playstation داره بلکه ثابت کرد سخت افزار دلیل بر گیم خوب نیست تمامی استدیو های درجه یک گیم دست سونی هست و سونی بسته به نیاز این استدیو ها سخت افزار میزنه کمی بشینین فکر کنین به این تبادل و تعادل ایشونم فکر کنم یا با مامان بزرگش مشورت کرده با با بچه ی ۲ ماهش خب معلومه که سونی همیشه از مایکرو جلو بوده زمان ۳۶۰ فروش ps3 با لست اف اس ۳۶۰ رو با خاک یکی کرد سونی نشون داد با ۵۱۲ مگابایت رم و یک گرافیک ضعیف Nvidia G70 و اون معماری پیچیدش که کار رو برای ساخت بازی سخت میکرد TLOU رو ساخت چیزی که هیچ استدیو از مایکروسافت توان ساختشو نداشت من Alan wake رو ۶ بار تموم کردم گیرز هارو حداقل هرکدوم ۳ بار کسی بودم که ایکس باکس داشتم نسل قبل به خاطر ارزون بودن بازی هاش بعد از خرید PS3 تازه فهمیدم مایکرو چه کلاهی سرمون گذاشته اونجاست که به خونه ی اولم یعنی playstation برگشتمو الان هزار مرتبه شکر میکنم پیشنهاد میکنم شماهم به خونه ی اولتون برگردین پشیمون نمیشین

    • goldberg68 گفت:

      حالا دقت کردی از نسل ۶ تا الان گرافیک مایکرو جلو تر بود(وان معمولی رو فاکتور بگیر) ؟؟؟
      چون تیم دایرکت ایکس کنسول میسازند
      برحسب نیازشون سونی کنسول داد!!!!!!!!!خخخخخخخخخ :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :silly: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
      https://techstunt.com/a-way-out-developer-said-that-ps4-pro-is-like-a-5-years-old-pc-and-its-really-holding-developers-back/

      • goldberg68 گفت:

        تورو خدا به لینکه فرستادم کلیک کن !!!!
        نوشته سخت افزار پرو در حد ۵ سال پیشه اون وقت تو میگی سونی برحسب نیاز بازی سازا کنسول داد !!!!
        سونی نسل هفت حتی دید ۳۶۰ چقدر قدرت داره و بعدش و گرونترررر!!!!!! خخخخخ کنسول زد نتونست گرافیکش به ۳۶۰ برسه اگه الان میگی معماریش پیچیده خب بددددتررررررررر خاک بر کله مهندساش بکنم کنسول نمیتوننن بسازند با معماری قابل فعم بلز جالب لیناست اخر نسل که معماریش قابل فهم تر شد اجرای واچ داگز تو ۳۶۰ بهتر بود :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :silly: :silly:

        • mehrdadPS گفت:

          شاهکار این نیست که سخت افزار ، قدرت ترافلاپ و … بیشتر کنی ویه تیکه جعبه ایجاد کنی که فقط سخت افزار خوبی داره، شاهکار سونیه که با همین به قول خودت سخت افزار ۵ سال پیش بازی عالی مثل horizon می سازه با همون openGL با کتابخونه های فوق العادش و بازی بازارو مجبور نمی کنه برای تجربه این شاهکار برن کنسول PS4 Pro بگیرن ولی ماکروسافت اومدو کنسولشو چند برابر قوی کرد و کلی آدمو که کنسول قبلیشو داشتن مجبور کرد برن کنسول جدیدو بخرن ولی سونی نه کوری بارلوگ کارگردان GOW تو E3 دموی بازیشو با کنسول PS4 معمولی با اون گرافیک عالیش نشون می ده و بهشم افتخار می کنه ولی XBOX چی

        • mehrdadPS گفت:

          “حالا دقت کردی از نسل ۶ تا الان گرافیک مایکرو جلو تر بود(وان معمولی رو فاکتور بگیر) ؟؟؟”
          خدایش خودت از این حرفت خندت نمی گیری
          نسل ۶ که PS2 نه تو همون نسل بلکه تو تاریخ بهترین کنسول بود
          نسل ۷ ام که پردازنده PS3 اینقدر قوی بود که تو ابر کامپیوترها و محاسبات پیشرفته ازش استفاده می شد.
          نسل ۸ ام که مشخصه ببین کدوم بیشتر فروختن
          “الان برمیگرده می گه نه فقط xbob x” :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

          • goldberg68 گفت:

            کوچه علی چپ اینور داداش اول نسل که میگفتید سونی ۵۰ درصد قویتر و اصلا بحث انحصاری نبود
            هورایزن گرافیکش کارتونیه باز اردر یه چیزی انقدر هورایزن نکن خوشم نمیاد
            همین رایز ۲۰۱۳ یرو عکساشو ببین هورایزنو قورت میده صبر کن بازیا با معماری وان ایکس ساخته بشند این بازیا حکم گوجه در برابرش داشته باشند مثل انتم انتم کجا کارتون هورایزن کجا

            • mehrdadPS گفت:

              “هورایزن گرافیکش کارتونیه باز اردر یه چیزی انقدر هورایزن نکن خوشم نمیاد”
              واقعا معلومه هیچی بارت نیست گرافیک کارتونی خدا شفات بده
              گرافیک Rise Son Of Room قشنگه ولی خدایش نصف گرافیک Horizon نداره اینو خودتم خوب می دونی پس الکی تَف نده . کل دنیا دارن می گن خفن ترین گرافیک ۲۰۱۷ رو داره اونموقع تو باسه خودت تِز می دی دکی .
              در ضمن ryse یه بازی واقعا خسته کنندس خدایش ۳۰ دقیقه بازیش کنی خسته می شی . ولی Horizon هر لحظه اش عالی و پر از خلاقیته و میشه نتیجه گرفت که همه چیز گرافیک نیست آقای عشق ۴K

              • goldberg68 گفت:

                مسعله ای نیست برو سرچ کن و عکس از گیم پلی رایز رو که صورت رو نشون میده کنار عکس هورایزن که صورت نشون میده لینک بزار ببینم روت میشه بزاری یا خجالت میکشی مردو حرفش ( انقدر به بالا تر بودن گرافیک رایز اعتماد دارم که میگم خودت لینک عکس بزار 😉 )

                • mehrdadPS گفت:

                  احتیاجی به سرچ نیست من هم خود بازی هم dlc شو دارم گرافیکشم عالیه واقعا اگه این کامنتت بوی تعصب نمی ده پس بوی چی می ده (کل دنیا دارن میگن گرافیک این بازی نسل و یه پله بالا برده اون موقع میگی گرافیکش کارتونیه اصلا ۵ دقیقه این بازی رو انجام دادی خدایش)

                  از طرفی
                  خدایش من حرف نمی زنم این صفحاتو ببین که به قول خودت برای سایت آمازونه و همین الان دیدم.
                  اینم لینکش :
                  https://www.amazon.com/gp/bestsellers/2017/videogames#4

                  PlayStation 4 Pro 1TB Console رتبه ۶۴ رو داره

                  Xbox One X 1TB… رتبه ۷۳ رو داره پس اینو چی میگی

                  تازه تو صفحه بعدیشم

                  https://www.amazon.com/gp/bestsellers/2017/videogames#5

                  رتبه xbox one x تو رتبه ۸۳ که باز یکی حتی از ps4 slim 1TB (رتبه ۸۲) کمتر است.

                  قبلشونم هیچ کنسول xbox نیست

                  حالا کی خوابه و کی خودشو زده به خاب 🙂

                • mehrdadPS گفت:

                  نه مثل اینکه حالت خوب نیست آخه من الان چطور یه لینک از مقایسه این ۲ تا بازی که هیچ ربطی به هم ندارن پیدا کنم واقعا حالت بده یا اَدای ناخوشا رو در می آری. برو ببین یه سایت از horizon بَد بگه همه می گن گرافیک و بافتای بازی و طراحی کاراکتراش خارق العادس اونوقت تو می گی گرافیک کارتونی .
                  ryse بازی گرافیکی بود ولی واقعا مُفت نمی ارزید خودتم خوب می دونی .
                  خدایش داری از یه آشغال که متاش شده ۶۰ در مقابل شاهکار گوریلا با متای ۹۰ حرف می زنی

                • mehrdadPS گفت:

                  مثل اینکه هنوز از خواب بیدار نشدی هان
                  فک کردی هر چی بزاری نمی رم ببینم و الکی یه مُشت عدد می دی و فک می کنی زرنگی هان
                  :rotfl: :rotfl: :rotfl:

                • goldberg68 گفت:

                  داری نسخه اسکورپیو دیشن که قیمتش ۶۳۰ دلاره رو با پرو ۳۹۹ میزاری مقایسه ؟؟؟؟ممنون دیدم خواب نیستی
                  حالا اینوووو اونم تو سایت طرفدار سونی
                  http://n4g.com/news/2130549/november-2017-npd-xbox-one-brings-in-more-spending-but-sony-sells-more-playstation-4s

تحلیل‌گر IDC اظهار کرد مایکروسافت در این نسل به سونی نخواهد رسید - گیمفا