استودیوی پلاتینوم گیمز به دنبال ساخت بازی جدیدی است
یکی از تهیهکنندگان استودیوی پلاتینوم گیمز (Platinum Games)، آقای آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba)، در جریان مصاحبهای با وبسایت «گیم اینفورمر» از برنامههای آینده این استودیوی بازیسازی صحبت کرد. ظاهراً این استودیو قصد دارد تا به یک توسعهدهنده کاملاً مستقل بازیهای ویدئویی تبدیل گردد و به همین منظور، در حال حاضر تیمهای توسعه پلاتینوم گیمز بر روی طرحهای مفهومی دو پروژه جدید کار میکنند.
آتسوشی اینابا، رئیس بخش توسعه و یکی از تهیهکنندگان استودیوی پلاتینوم گیمز در این زمینه اظهار داشت:
یکی از چیزهایی که در حال حاضر استودیوی پلاتینوم گیمز بر روی آن تمرکز دارد این است که ما به دنبال خلق IP خودمان و ساخت بازیای که متعلق به خودمان باشد، هستیم. بدیهی است که ما تا به امروز بر روی طیف گستردهای از IPهای مختلف از ناشران بازیهای ویدئویی متعدد کار کردهایم. همچنین ما بر روی IPهای هالیوودی دیگری هم برای ناشران مختلف کار کردهایم. با این حال، ما روز به روز به ایده ساخت و نشر عنوانی که کاملاً متعلق به خودمان باشد، نزدیک میشویم.
اینابا در ادامه تصریح کرد که:
در طول سال گذشته، ما درهای شرکت را کاملاً به روی همه باز گذاشته بودیم تا هر کسی که بخواهد بتواند یک بازی بسازد. و در همین راستا، در طول یک سال گذشته، بیش از ۷۰ طرح توسعه از سوی افراد مختلف دریافت کردهایم. بنابراین، امسال، اساس کار ما این است که به طرحهایی که افراد ما در استودیوی بر روی آنها تمرکز داشتهاند، بیشتر توجه کنیم و در همین راستا، در حال حاضر، طرح ساخت دو بازی جدید را در برنامه داریم و کاملاً هم بر روی آن متمرکز هستیم.
اینابا در ادامه سخنانش بیان داشت:
ما نمیتوانیم که یک بازی سطح بالا (AAA) را با یک بازی با بودجه ۱۰ میلیون دلاری ترکیب کنیم چراکه به عنوان توسعهدهنده مستقل بازیهای ویدئویی، چنین بودجهای را در اختیار نداریم. با این وجود، ما برنامه نداریم که وارد مسیر دیگر بازیسازان مستقل شویم و با تیمی متشکل از تعدادی کم، یک بازی ویدئویی بسازیم. بنابراین، در زمانی مشخص، حدود ۲۰ تن از اعضای استودیو بر روی بازیهای جدید (دو پروژه پیشتر اشاره شده) کار خواهند کرد که کاملاً مناسب به نظر میرسد.
به گفته تهیهکننده استودیوی پلاتینوم گیمز، پروژههای جدید این توسعه دهنده مستقل بازیهای ویدئویی ممکن است که نقطه تلاقی یک بازی سطح بالا (AAA) با توسعه پرهزینه و یک بازی مستقل باشد. با ذکر احتمال حضور ۲۰ تن از اعضای استودیوی مورد بحث در پروسه ساخت بازیهای جدید آن، نخستین موردی که به ذهنها متبادر میشود، بازی موفق و محبوب Hellblade: Senua’s Sacrifice که توسط استودیوی نینجا تئوری (Ninja Theory) توسعه و عرضه یافته است. این بازی که بر روی پلتفرمهای پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی منتشر شده، از سوی برخی از مجلات و وبسایت به عنوان بهترین بازی سال هم شناخته شده و تحسین بازیکنان و منتقدان بسیاری را به همراه داشته است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
امیدوام هر چی هست چیز خوبی بسازه حداقل رو دو پلتفرم بیاد
اگه Metal Gear Rising 2 هنوز ساخته نشده فقط بخاطر بی عرضگی KONAMI بوده
کاش مثه اوتوماتا نباشه
بساز که خوب میسازی هرچی باشه