عرضه کارتریجهای ۶۴ گیگابایتی نینتندو سوئیچ تا سال ۲۰۱۹ به تعویق افتاد
براساس گزارش منتشر شده از سوی روزنامه Wall Street Journal، ناشرین بازیهای رایانهای احتمالا در سال آتی مشکلاتی با ارائه عناوین حجیم برروی کنسول سوئیچ خواهند داشت.
بنابر آنچه که در این گزارش آمده، شرکت نینتندو به دلیل مشکلات فنی ارائه کارتریجهای ۶۴ گیگابایتی را به سال ۲۰۱۹ موکول کرده است. این قضیه سبب ناامیدی تعداد کثیری از ناشرین آمریکایی شده. کسانی که همچنان میتوانند بازیهای حجیم تولید کنند، اما مجبور هستند تا بخشی از بازی را بصورت دانلود جداگانه ارائه دهند.
شرکت نینتندو به ناشرین بازیهای رایانهای اعلام کرده است که عرضه کارتریجهای ۶۴ گیگابایتی برای کنسول سوئیچ تا سال ۲۰۱۹ تاخیر خورد. دارندگان کنسول مذکور قطعا با این مورد آشنایی دارند، و این بدان معناست که بازیکنان ممکن است مجبور باشند تا مدت زمان بیشتری را جهت عرضه عناوین حجیم برروی پلتفرمشان صبر نمایند.
نینتندو در ابتدا در نظر داشت تا کارتریجهای ۶۴ گیگابایتی را در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ در اختیار توسعهدهندگان قرار دهد، اما اخیرا اعلام داشته که با توجه به مشکلات فنی پیشآمده عرضه آن تا سال ۲۰۱۹ به تعویق افتاده است. گفته شده که این قضیه سبب ناامیدی تعدادی از توسعهدهندگان شده، بخصوص ناشرین ایالاتمتحده که معمولا عادت به تولید بازیهای حجیم دارند. این دسته از ناشران ممکن است تا زمان عرضه کارتریجهای ۶۴ گیگابایتی از ارائه عناوین خود برروی کنسول سوئیچ امتناع کنند.
در سال جاری نیز ناشرین مجبور بودند تا راهی برای دور زدن فضای ذخیرهسازی محدود کارتریجهای سوئیچ پیدا کنند. بعنوان مثال شرکت بتسدا تنها بخش تکنفره عنوان Doom را بصورت فیزیکی ارائه نمود، و بخش چندنفره تنها بصورت دانلود جداگانه در دسترس قرار گرفت.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
یعنی فقط دردشون حجم بالای بازیاست خب اگه این جوری باشه پس بعد از عرضه این حافظه ها شاهد بازیای خفن تری روی این کنسول هستیم.
فقط این نیست اما بزرگترینش میتونه باشه
az nazare shoma khafan cod hast az nazare man chizaye dgast aziz
مشکل حجم بازی ها فقط مربوط به نینتندو نیست، این مشکل کل صنعت گیم هست!
خیلی کم پیش میاد از تمام فضای دیسک استفاده بشه.
همین الان کارتریج های ۳۲ گیگ هست اما ناشر ها به خاطر هزینه کمتر میرن سراغ ۱۶ گیگ. تنها بازی که با کارتریج ۳۲ گیگ عرضه شد دراگون کوئست بود که اون هم فقط در ژاپن بود.
در هر حال اگر نینتندو ۶۴ گیگ تولید کنه میتونه بلوری رو کنار بزنه که اتفاق خوبیه به خاطر اینکه کارتریج ها سریع ترند.
هزینه ی تولید حافظه های دیسکی، خیلی کمتر از کارتریجی هست و فضای بیشتری رو نسبت به پولی که پرداخت میشه، در اختیار ناشرین قرار میده. تکنولوژی تولید کارتریج های ۶۴ گیگی هم هست ولی هزینه بره. نینتندو صبر میکنه تا هزینه ها کمتر بشه.
وافعا حافظه ی نینتندو سوییچ افتضاحه.