یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم)

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

همه ساله وقتی که به پایان سال میلادی می رسیم و مراسم برترین های سال و .. همگی تمام می شوند و پای به آغاز سال جدید می گذاریم، برای ما بازیبازان با یک استرس خاص این سوال پیش می آید که آیا امسال هم مثل سال قبل و سال های قبل کلی بازی های خوب داریم یا نه؟ آیا امسال بازی های بهتری از پارسال داریم یا نه؟ خلاصه دوست داریم که بدانیم که در سال پیش رو قرار است چه عناوین بزرگ و قدرتمندی منتشر گردند و چه انتظارمان را می کشد. این مطلب دو قسمتی در واقع برای پاسخ به همین سوالات است. بگذارید تا خیلی راحت بگویم. امسال یکی از بزرگترین سال های صنعت بازی از نظر انتشار عناوین پرقدرت خواهد بود و مخصوصا بیشتر از همه برای کنسول پلی استیشن ۴ که تعداد خیلی زیادی بازی انحصاری مورد انتظار در سال ۲۰۱۸ دارد اما برای سایر پلتفرم ها هم کلی بازی مولتی پلتفرم عالی و گاها انحصاری نیز عرضه می شوند تا تمامی بازیبازان از یک سال پر و پیمان لذت ببرند. در این مطلب اکثر بازی هایی قرار گرفته اند که تایید شده است در سال ۲۰۱۸ منتشر می شوند (غیر از یکی دو مورد) و حتی اگر زمان دقیق انتشار هم ندارند ولی اعلام شده که سال ۲۰۱۸ شاهد عرضه و انتشار آن ها خواهیم بود. در این مطلب دو قسمتی قصد داریم تا به تعدادی از بازی های مورد انتظار بازیبازان در سال ۲۰۱۸ اشاره کنیم و آن ها را همراه شما برشماریم تا یک دید کلی از این که چه بازی هایی در سال جدید میلادی منتظر ما هستند، کسب نمایید. فرنچایزهایی جدید که یا نمایش های عالی خود طرفداران زیادی پیدا کرده اند یا نسخه های جدید از فرنچایزهای محبوب دنیا که طرفداران خیلی زیادی در دنیا داشته و دارند، بازی های لیست ما را تشکیل خواهند داد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم)

اما به هر حال خوب می دانید که آن قدر تعداد بازی ها زیاد است و آن قدر سلایق مختلف است که هرگز نمی شود با یک لیست همه را راضی کرد و هرگز هم نمی شود که در لیستی اینچنینی، کاملا علاقه خود را کشت و هیچ نظر شخصی را در آن دخالت نداد. پس سعی کنید که خودتان را با مواردی مثل چرا فلان بازی در لیست نیست و این لیست غلطه و .. اذیت نکنید زیرا لیست ۱۰ بترر و اینچنینی زیاد معیار غلط بودن یا درست بودن کاملی ندارد و سلیقه خیلی شرط است. شاید نظر دیگری هم اگر لیست شما را ببینید این باشد که لیست شما غلط است زیرا سلیقه اش با شما فرق دارد. اما نکته ای که ثابت است این است که در این لیست تمام بازی هایی که نام برده شده اند بدون شک از برترین و بزرگترین و مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ هستند و در تقریبا تمامی لیست ها و ویدئوهای دنیا در مورد این موضوع، نام آن ها هم به چشم می خورد. قطعا جدا از این لیست که بنده تهیه کرده ام تعداد بسیار زیادی گزینه های دیگر وجود داشته و دارند که می توانستند در این مطلب حاضر باشند اما به هر حال تعداد محدودیت دارد و نویسنده، انتخاب هایی را که از نظر خود و بر طبق نظرات جهانی کاربران برتر بوده اند در لیست جای داده است. پس دقت کنید که این مقاله، “مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸” به انتخاب بنده است، زیرا که اساس چنین مقالاتی این گونه است و سلیقه شخصی نیز بسیار اهمیت دارد. همچنین لازم به ذکر است که رتبه بندی و ترتیبی که در این لیست برای بازی های مختلف لحاظ شده است کاملا نظر شخصی نویسنده است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن وجود ندارد زیرا پای سلیقه مطرح است البته سلیقه منطقی، نه این که مثلا کسی یک بازی خیلی خیلی معمولی و ضعیف را بیاورد و در جایگاه اول لیست مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ قرار دهد و بگوید این سلیقه من است، زیرا که این توهین به شعور مخاطب است اما به هر حال سلیقه شخصی نیز در چنین مقالاتی بسیار اهمیت دارد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

یک سال رویایی در پیش است…

قطعا در رده بندی این بازی ها سلائق و علائق با هم متفاوت است و بر اساس دیدگاه ها و سلیقه ای که هر شخص دارد، جایگاه ها تعیین شده و قاعدتا هر شخصی، عنوانی را که بیشتر باب میلش باشد بالاتر قرار خواهد داد. البته ما در این مطلب سعی کرده ایم تا عناوینی را قرار دهیم که یک وفاق جمعی بین بسیاری از بازیبازان دنیا در خصوص مورد انتظار بودن آن ها برقرار است و بدون شک بازی های این لیست در خیلی از ویدئوها و مطالب مربوط به “مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸” که در دنیا وجود دارند، با مطلب ما مشترک هستند. در نظر داشته باشید که عنوانی که مثلا من در رتبه ششم قرار داده ام دلیلی بر این نیست که آن بازی حتما و به صورت وحی منزل، ششمین بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۸ است، بلکه برای من این گونه است و شاید برای شما اول یا دهم باشد و یا شاید اصلا در لیست شما حضور نداشته باشد. نکته بعدی این که تمامی گزینه های این لیست بر اساس داشته ها و اطلاعات نویسنده گرد آوری شده اند و در این مطلب قرار گرفته اند. شاید شما عقیده داشته باشید که مثلا بازی دیگری می توند به جای فلان شماره از این لیست قرار بگیرد و یا جایگاه آن فرق کند. در اینجا نیز معیار و میزان ثابتی نداریم و عقل و منطق در کنار احساس و خاطرات است که در ذهن هر شخص با هم ترکیب می شوند و اسم هایی مختلف را به عنوان خروجی بیرون می دهند. پس بهتر است تا این مطلب را به عنوان یک مقاله سرگرم کننده که به همراه آن برخی خاطراتتان را مرور خواهید کرد، نگاه کنید. با بیان این نکات اگر تا کنون به خواندن مقاله ادامه داده اید از شما دعوت می کنم تا در ادامه، با بخش دوم و پایانی مقاله “مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸” که در دو بخش تقدیم شما می گردد، با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.  

۱۱- Spider-Man 

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

Spider-Man

سازنده:  Insomniac Games

ناشر: Sony Interactive Entertainment

ژانر:  Action Adventure ,Open World

پلتفرم ها:  Playstation 4

تاریخ انتشار:  ۲۰۱۸ 

یکی از بازی هایی که معرفی آن جزو سورپرایزهای واقعی سونی بود و هیچ کس انتظارش را نداشت، یک بازی اسپایدرمن آن هم انحصاری آن هم توسط اینسامنیاک گیمز بود! در واقع معرفی بازی Spider-Man انحصاری پلی استیشن ۴ از آن سور پرایزهایی بود که خیلی به طرفداران چسبید مخصوصا به این خاطر که یک نمایش شگفت انگیز از آن شاهد بودیم و بعد از آن هم هر بار که نمایشی را از این بازی مشاهده کرده ایم از قبلی بهتر بوده و باعث شده تا توجه تمامی طرفداران پلی استیشن ۴ به این بازی جلب گردد. در واقع مارول قصد دارد تا مانند رقیبش دی سی که شخصیت محبوبش یعنی بتمن را در دنیای بازی های رایانه ای در سال های اخیر با ۳ گانه راک استدی جاودانه تر کرد، این کمپانی نیز شخصیت اسپایدرمن را در دنیای بازی ها با یک عنوان انحصاری بزرگ و قدرتمند که توسط یک سازنده توانمند خلق شود، احیا کرده و شاید شروعی برای یک ۳ گانه جذاب از این شخصیت باشد. بازی جدید Spider-Man که در ژانر Action Adventure و Open World قرار دارد، همانطور که گفته شد توسط استودیو خوشنام و توانمند Insomniac Games در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا در سال ۲۰۱۸ توسط Sony Interactive Entertainment انحصارا برای Playstation 4 منتشر گردد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

ایسپایدرمند !!!

 اسپایدرمن تا کنون بازی های خوب و جذابی را در دنیای بازی های رایانه ای داشته است و حتی در نسل هفتم نیز شاهد بازی های جذابی مانند Shattered Dimension و Edge of Time و … از این شخصیت بودیم اما هیچ کدام از این ها یک بازی شاهکار و اصطلاحا “فک برانداز” و چیزی شبیه به ۳ گانه بتمن راک استدی نبوده اند و نتوانسته اند تا چشم های بازیبازان دنیا را به خود خیره کنند. اما تاکنون و با توجه به نمایش های بازی جدید Spider-Man، به نظر می رسد که سونی و مارول و اینسامنیاک گیمز قصد دارند دقیقا همین مسیر را بروند که البته بر کسی پوشیده نیست راه بسیار سخت و نفس گیر و حساسی هم هست و کوچکترین اشتباه می تواند منجر به خراب شدن همه چیز شود.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

به جان خود حتی اگه خود اسپایدرمن هم باشم می ترسم این کارو کنم!!

در واقع سازندگان باید حداکثر دقت ممکن را در ساخت این بازی به کار بگیرند تا بتوانند آن را تبدیل به یک فرنچایز ادامه دار برای مارول و پلی استیشن ۴ کنند و با وجود سابقه بسیار خوب سازنده این بازی ولی تا زمان عرضه آن نمی توان با قطعیت صحبتی از موفقیت یا شکست این عنوان داشت. هر چند که پر واضح است با این نمایش ها تاکنون احتمال موفقیت برای این عنوان بسیار بیشتر از شکست به نظر می رسد و همین موضوع هم سبب شده است تا Spider-Man تبویل به یک بازی مورد انتظار برای بسیاری از بازیبازان شود. در این بین آن کسانی که علاوه بر این که پلی استیشن ۴ دارند جزو عاشقان و شیفتگان مرد عنکبوتی هم هستند دیگر نانشان حسابی توی روغن است و لذتی دو برابر در انتظارشان است. نهایتا بایستی گفت بدون شک بازی جدید شخصیت محبوب Spider-Man یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی برای دارندگان پلی استیشن ۴ به حساب می آید و طرفداران زیادی نیز در دنیا دارد. Spider-Man در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه یازدهم قرار می گیرد.

۱۰- Final Fantasy VII Remake

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

Final Fantasy VII Remake

سازنده:   Square Enix, CyberConnect2, Epic Games

ناشر: Square Enix

ژانر:  RPG

پلتفرم ها:PlayStation 4

تاریخ انتشار:   ۲۰۱۸

فرنچایز محبوب فاینال فانتزی که به زودی ۳۱ ساله خواهد شد، نخستین بار کار خود را از سال ۱۹۸۷ با انتشار نخستین بازی این سری آغاز کرد و تا به امروز که جدیدترین نسخه آن با نام Final Fantasy XV در  نسل هشتم در  اختیار طرفداران قرار دارد، کار خود را ادامه داده است و تبدیل یه یکی از بزرگترین و محبوب ترین سری بازی های تاریخ شده است. همیشه به دلیل محبوبیت بسیار بالای بازی های این سری و درخواست های زیاد طرفداران در سراسر دنیا، عناوین زیادی از این سری محبوب تاکنون بازسازی شده اند و در نسل های مختلف برای پلتفرم های مختلف منتشر شده اند، به طور مثال در دسامبر ۲۰۱۳ یک نسخه بازسازی و ریمستر شده از دو عنوان زیبای Final Fantasy X و Final Fantasy X-2 در قالب یک مجموعه ارزشمند به نام Final Fantasy X | X-2 HD Remaster برای پلتفرم های PlayStation 4, PlayStation 3, PlayStation Vita و رایانه های شخصی با سیستم عامل ویندوز عرضه شد. در واقع موضوع درخواست طرفداران برای بازسازی عناوین قدیمی فاینال فانتزی تبدیل به یک مسئله عادی شده است و به حدی تعداد بازی های زیبای این سری زیاد است که هر کدام از آن ها ارزش بازسازی در نسل های جدید را دارا هستند. این درخواست ها در مورد شماره هفتم سری با تمام بازی های تاریخ فرق می کند. در واقع در طول تاریخ بازی‌ های رایانه‌ ای، عنوانی که بیشترین درخواست‌ بازسازی را از سوی طرفداران داشته است، شاهکار بی نظیر و خاطره‌انگیز Final Fantasy VII است که بی‌ شک محبوب‌ ترین نسخه این سری فوق‌ محبوب نیز تاکنون به شمار می‌ رود. شاهکار Final Fantasy VII که هفتمین نسخه از سری عناوین اصلی فاینال فانتزی محسوب می شود، توسط کمپانی Square Enix ساخته شد و در سال ۱۹۹۷ و سپس در طول سال های بعدی توسط همین کمپانی برای پلتفرم های PlayStation 4, PlayStation, PlayStation 3, PlayStation Portable, Android, iOS, Microsoft Windows منتشر گردیده است. این عنوان زیبا با متای ۹۲ محبوب ترین بازی فرنچایز فاینال فانتزی و یکی از محبوب ترین و بزرگترین عناوین نقش آفرینی در تاریخ به شمار می رود.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

فقط باید بگم.. چه شود این بازی…..

پس از سال‌ ها تقاضا برای ساخت نسخه بازسازی شده شماره هفتم این سری، سرانجام در مراسم E3 سال ۲۰۱۵ بود که این نسخه معرفی گردید و بسیاری از بازیبازان مخصوصا قدیمی تر به آرزوی خود رسیدند. Final Fantasy VII Remake که بازسازی عنوان اصلی سال ۱۹۹۷ محسوب می‌ شود و به مانند تمامی بازی های اصلی سری، در ژانر نقش آفرینی قرار دارد، توسط Square Enix, CyberConnect2 و Epic Games در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۸ برای PlayStation 4 منتشر گردد. آقای Yoshinori Kitase که کارگردان نسخه اصلی این عنوان به شمار می‌ رود این بار در نسخه بازسازی شده در نقش تهیه‌کننده بازی حاضر شده است و آقای Tetsuya Nomura به عنوان کارگردان بازی انجام وظیفه می‌ کند. همچنین مشخص گردید که به منظور این که سازندگان مجبور نشوند تا هیچ بخشی از بازی را حذف کنند انتشار آن به صورت بخش بخش یا اپیزودیک انجام بگیرد که بازخوردهای مثبت و منفی زیادی را به همراه داشت. Final Fantasy VII روایتگر قصه یکی از بی نظیرترین شخصیت های دنیای بازی های رایانه‌ای یعنی Cloud Strife است و حول محور مبارزات او به همراه گروه مقاومت AVALANCHE در برابر گروه فاسد Shinra megacorporation و رهبر آنها Sephiroth می‌ گردد. Final Fantasy VII از لحاظ شخصیت ها و شخصیت پردازی شاید برترین بازی این سری بزرگ باشد و واقعا تک تک شخصیت های حاضر در آن تا همیشه در یاد و خاطر ما و تاریخ باقی مانده اند. تنها کافیست تا فرشته تک بال، سفیروث (Sephiroth) را به خاطر بیاورید. آنتاگونیست اصلی Final Fantasy VII که از بسیاری از پروتاگونیست های بسیار بزرگ و محبوب در بازی های مختلف نیز محبوب تر است و یک اسطوره در سری فاینال فانتزی و تاریخ بازی های رایانه ای به شمار می رود. خیلی هیجان انگیز است که بار دیگر خواهیم توانست در Final Fantasy VII Remake با سفیروث و دیگر شخصیت های این شاهکار بی تکرار ملاقات کنیم. 

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

infamous : Third son !!

در Final Fantasy VII طراحی تک تک جزییات بازی از دنیای آن و محیط اطراف گرفته تا ریزترین جزییات شخصیت های بازی و لباس های آنها به زیباترین شکل ممکن انجام شده و این بازی یکی از خوش گرافیک ترین عناوین زمان خود محسوب می شود که حالا قطعا در نسخه بازسازی شده آن و با توجه به تریلرهایی که تاکنون از آن دیده ایم باز هم شاهد یک گرافیک معرکه و کاملا نسل هشتمی خواهیم بود که لذت دیدار دوباره با شخصیت های محبوبمان و مبارزات بی نظیر فاینال فانتزی ۷ را چند برابر می کند. طراحی ظاهری و صورت شخصیت ها و لباس های آن ها در بازی و حرکت موهای آن ها بی نظیر بود و به قدری شخصیت های اصلی بازی، زیبا و دوست داشتنی طراحی شده اند که هر بازیبازی را شیفته خود می کنند. دنیای Final Fantasy VII بسیار وسیع و زیبا طراحی شده و انواع و اقسام محیط ها و مناظر چشم نواز را می توانستید در آن مشاهده کنید و همچنین نورپردازی نیز در این عنوان سطح خیلی بالایی داشت. انتظار داریم تا تمامی این موارد با کیفیت بسیار بالاتر و نسل هشتمی در بازسازی این عنوان وجود داشته باشد تا شاهد یک شاهکار دیگر در سطح بازی اصلی باشیم. مبارزات بازی در این نسخه بازسازی شده بناست تا بر پایه سیستم اکشن هم زمان (real-time action) با المان‌ های استراتژی شبیه به عنوان Dissidia Final Fantasy، پیاده شود. امیدوار هستیم تا نسخه بازسازی شده نیز به مانند بازی اصلی با داستان عالی، گیم پلی فوق العاده و گرافیک چشم نواز موفق شود تا به یکی از برترین بازی های نقش آفرینی سال ۲۰۱۸ تبدیل گردد. با تمام گمانه زنی ها و نگرانی ها و امیدواری هایی که در مورد این نسخه بازسازی شده و انتشار اپیزودیک آن و .. وجود دارد، چاره ای نیست جز این که تا زمان انتشار Final Fantasy VII Remake صبر کرده و مشاهده کنیم که یکی از مورد انتظارترین بازسازی‌ های تاریخ بازی‌ های رایانه‌ ای عاقبت به خیر خواهد یا خیر؟ در هر صورت هیچ شکی وجود ندارد که Final Fantasy VII Remake یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی به حساب می آید که طرفداران زیادی در دنیا سال ها منتظرش بوده اند و این عنوان در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه دهم قرار می گیرد.

 ۹- Monster Hunter: World

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

Monster Hunter: World

سازنده:  Capcom

ناشر:  Capcom

ژانر:  Action RPG

پلتفرم ها: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

تاریخ انتشار: ژانویه  ۲۰۱۸

Monster Hunter: World غوغایی را در بین بازیبازان دنیا به راه انداخته است. در کشور ما خیلی کم تعدادند کسانی که حتی یک نسخه از این سری را تجربه کرده باشند اما در دنیا و در بسیاری از لیست های مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در کمال تعجب مشاهده کردم که بازی Monster Hunter: World را در رتبه اول مورد انتظارترین ها قرار داده اند و بحث در مورد این بازی و نمایش های بی نظیری که داشته است حسابی بین بازیبازان دنیا داغ است و در منابع مختلف گیمینگ و لیست های مورد انتظارترین ها این عنوان حضوری فعال دارد. نمی دانم چرا ولی واقعا من هم حس می کنم که این بازی یکی از جذاب ترین بازی های سال ۲۰۱۸ باشد و امیدوارم که اینطور شود. به هر حال برای ما نقش آفرینی بازها چه چیزی بهتر از یک اکشن نقش آفرینی جهان آزاد هیولاکشی و کواپ ۴ نفره با ساعت های بسیار بسیار زیاد محتوا و هیولاهایی بی نظیر. نمایش هایی هم که از Monster Hunter: World دیده ایم الحق و الانصاف تاکنون خیره کننده بوده اند و بسیار ما را امیدوار کرده اند. بگذارید برای کسانی که زیاد این عنوان را نمی شناسند بیشتر بازی را معرفی کنیم.  بازی Monster Hunter: World که مانند تمامی عناوین این سری محبوب در ژانر Action RPG قرار دارد، توسط Capcom در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا در سال ۲۰۱۸ توسط این شرکت برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows منتشر گردد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

نمیدونم چرا این قدر این مارمولکه رو بورسه!! هرجا میزدم گیف پیدا کنم نقش اصلی نصف گیفا این مارمولکه بود!!

Monster Hunter: World در واقع پنجمین بازی از سری عناوین اصلی Monster Hunter محسوب می گردد و اولین بار در کنفرانس رویایی سونی در E3 سال ۲۰۱۷ معرفی گردید و قرار هم هست که خیلی زود و در ژانویه ۲۰۱۸ عرضه گردد اما اصلا خوشحال نشوید مگر این که دارید از ژاپن گیمفا را می خوانید و ژاپنی هم بلدید!! چرا؟ زیرا در ژانویه ۲۰۱۸ این بازی فقط برای پلی استیشن ۴ و فقط هم در ژاپن (همیشه این سوباسا اینا از ما زودتر بازی می کنن!!) عرضه می گردد و نسخه های جهانی  PlayStation 4, Xbox One و Microsoft Windows در اواخر سال ۲۰۱۸ در دسترس علاقمندان قرار خواهند گرفت.  کپکام در این دو ۳ سال مقداری بهتر شده است و با زنده کردن سری رزیدنت اویل آن هم با یک عنوان بی نظیر و فوق العاده، بسیاری از ما را به ادامه کار این شرکت دوست داشتنی امیدوار کرد و قطعا اگر Monster Hunter: World هم بازی موفق و بی نقصی باشد، این مسیر برای کپکام در راستای به دست آوردن دل هواداران قدیمی خود هموارتر می گردد. به نظر می رسد Monster Hunter: World این توانایی را داراست تا لقب برترین بازی این سری را از عنوان فوق العاده Monster Hunter 4 Ultimate گرفته و مال خود کند.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

این بازی یعنی خواهد ترکوند بدجور هم خواهد ترکوند. حالا از ما گفتن تا بعدا ببینید

نکته مثبت در مورد این بازی آنجاست که سازندگان Monster Hunter: World اعلام کرده اند نقشه های این بازی از لحاظ بزرگی اصلا قابل مقایسه با قبل نیستند و بازی محتوای خیلی عظیم تری خواهد داشت. به مانند تمامی عناوین قبلی این سری در بازی Monster Hunter: World هم اگر بخواهیم به یک ویژگی بارز که در واقع خاصیت و ستون اصلی بازی است اشاره کنیم، آن ویژگی وجود تعداد بسیار بسیار زیادی هیولاهای عظیم و مخوف با تنوعی عالی است و در حفیقت گیم پلی سری عناوین Monster Hunter کاملا ترجمه و معنی اسم آن هستند و فقط و فقط کار شما در باری نابود کردن هیولاهاست، آن هم چه هیولاهایی. به هر صورت باید گفت بازی Monster Hunter: World یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی به حساب می آید که امید زیادی هم به موفقیت آن وجود دارد، هستند. Monster Hunter: World در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه نهم قرار می گیرد.

 ۸- Shadow of the Colossus Remake

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

Shadow of the Colossus Remake

سازنده: نسخه اصلی: Team Ico – نسخه ریمیک : Bluepoint

ناشر: Sony Interactive Entertainment

ژانر:  Action Adventure

پلتفرم ها: Playstation 4

تاریخ انتشار:   ۶ فبریه ۲۰۱۸

در دنیای بازی های رایانه ای و شاید هر حوزه دیگری، آثاری که ذات هنر و عشق را خود دارند در طول گذر زمان و سال ها هرگز کهنه و قدیمی نمی شوند و هر گاه که به سراغ آن ها بروید باز هم تازه و زیبا هستند زیرا هنر و عشق واقعی هیچ گاه رنگ و بوی کهنگی و قدیمی شدن را به خود نمی گیرند. در دنیای محبوب ما یعنی بازی های رایانه ای یکی از سازندگانی که آثارش همواره چنین خصیصه ای دارند و فارغ از گرافیک و … هرگز در گذر زمان کهنه نشده و همیشه یکی از بهترین گزینه ها برای تجربه کردن هستند، استاد Fumito Ueda و تیم سازنده او به نام تیم ایکو هستند که همواره و تا ابد از آنها به عنوان یکی از خوشنام ترین و هنرمندترین سازندگان حاضر در این صنعت یاد خواهد شد و عناوینی خلق کرده اند که نه نظیر آن ها پیدا می شود و نه مشابهی دارند. ۳ گانه این هنرمند شامل Ico و Shadow of the Colossus و The Last Guardian هستند که هر کدام آثاری فاخر و جزو الگوهای سبک خود به حساب می آیند. ببن این عناوین اگر بخواهیم یکی را به عنوان بهترین انتخاب کنیم اکثریت طرفداران از Shadow of the Colossus نام می برند که البته به حق نیز باید گفت بهترین بازی این ۳ گانه است.  عنوان اصلی Shadow of the Colossus پس از انتشار خود در نسل ششم و بر روی کنسول پلی استیشن ۲، فوق العاده عالی عمل کرد و بازخوردهای شگفت انگیزی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای عالی ۹۱/۱۰۰ که نشان دهنده یک شاهکار است را به خود اختصاص داد. این موفقیت در کنار موفقیت عالی بازی قبلی این سازنده یعنی Ico، سبب شد تا سونی در نسل هفتم این دو بازی را در قالب یک مجموعه با نام The Ico & Shadow of the Colossus Collection و با کیفیت بالاتر برای کنسول پلی استیشن ۳ نیز منتشر کند و جالب است که این کالکشن جزو معدود کالکشن های تاریخ است که امتیاز آن از خود بازی های اصلی هم بیشتر شد و متای ۹۲ را دریافت نمود.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

کلوسی کی بودی تو؟!!

پس از ورود به نسل هشتم و انتشار The Last Guardian، سونی این بار پا را از یک بازسازی و ریمستر کردن ساده فراتر برد و اعلام نمود که بازی Shadow of the Colossus به صورت یک Remake کامل و یک بازی نسل هشتمی برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد که این موضوع طرفداران قدیمی این عنوان را بی نهایت خوشحال کرد و فرصت را به بازیبازان جدیدتر می دهد که دریابند چرا این قدر از Shadow of the Colossus به نیکی یاد می شود. طبق اعلام سونی، بازی Shadow of the Colossus Remake که در ژانر اکشن ادونچر قرار دارد، توسط استودیو Bluepoint که قبلا هم نسخه ریسمتر این بازی را در نسل هفتم توسعه داده بود، در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا در تاریخ ۶ فبریه ۲۰۱۸ توسط سونی انحصارا برای Playstation 4 منتشر گردد. قطعا می دانید که در یک نسخه ریمیک اصلی ترین بخشی که تغییرات عمده ای را به خود می بیند گرافیک و جلوه های بصری بازی است که اکنون در Shadow of the Colossus Remake باید از گرافیک یک بازی نسل ششمی به یک عنوان نسل هشتمی تبدیل شود. در بازی اصلی، گرافیک هنری و طراحی های بازی به ویژه colossi ها بی نظیر و شگفت انگیز بود و از موجوداتی عظیم الجثه و بسیار غول پیکر با فرم بدنی انسان گونه گرفته تا فرم های حیوانات و پرنده و … را شامل می شد که گاها در زیر آب بوده یا در آسمان پرواز می کردند و باید نقطه ضعف آن ها را پیدا می کردید تا بتوانید طی نبرهایی حماسی و دشوار شکستشان دهید. این بازی در حقیقت فقط باس فایت بود و دشمنانی که با آن ها مبارزه کنید و … وجود نداشتند. اسب سواری در دنیای بزرگ بازی با آن گرافیک زیبا و حرکت یال های اسب، یکی از برترین جلوه های گرافیکی بود که تا آن زمان تجربه و مشاهده کرده بودیم. در واقع Shadow of the Colossus در زمان عرضه خود یکی از خوش گرافیک ترین بازی ها محسوب می شد و یکی از دلایل اصلی زیبایی فوق العاده بازی گرافیک هنری و طراحی بسیار عالی و خاص دنیای بازی و مخصوصا colossi ها بود که آن را از هر عنوان دیگری متمایز می کرد و ترکیب این گرافیک هنری زیبا با گیم پلی جذاب و داستانی بسیار عالی، این بازی را تبدیل به یکی از برترین های این صنعت نمود. اکنون در نمایش های نسخه نسل هشتمی بازی نیز شاهد جلوه های بصری شگفت انگیز بوده ایم و گویی که Shadow of the Colossus Remake دقیقا به مانند یک بازی جدید نسل هشتمی که برای اولین بار ساخته شده است به نظر می رسد و البته یکی از زیباترین این بازی ها هم هست.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

انگار داره میره رو فرش قرمز…

در Shadow of the Colossus Remake به مانند بازی اصلی شما در نقش یک سوار شجاع و مبارز به نام Wander قرار می گیرید که برای پس گرفتن زندگی عشقش Mono به سرزمین peninsula که Forbidden Land یا سرزمین ممنوعه نام داشت آمده و تنها همراه و کمکش در بازی اسب وفادارش Agro است و البته کمک هایی نیز از جانب یک ماهیت وجودی مرموز که Dormin (برعکس نام وی”Nimrod” است) نام داشت نیز به وی می رسد. افسانه ها گفته اند که وی توانایی زنده کرده مردگان را دارد و برای همین نیز Wander به سرزمین ممنوعه قدم گذاشته است. وی شمشیری باستانی را در اختیار دارد که تنها سلاحی در دنیاست که قابلیت از بین بردن colossi ها را داراست. Dormin به Wander قول می دهد که در ازای از بین بردن ۱۶ colossi توسط او، Mono را زنده کند و Wander با این که Dormin به او هشدار می دهد که باید برای زنده کردن Mono بهایی بسیار سنگین را بپردازد اما باز هم آن را می پذیرد و پای به میدان نبرد می گذارد. در بازی شاهد فداکاری همه جانبه شخصیت اصلی بازی در راه نجات عشقش هستیم و یکی از زیباترین و مستحکم ترین عشق ها را در وی مشاهده می کنیم که برای نجات عشقش از هیچ کاری دریغ نمی کند و تا پای جان به مبارزه با عظیم ترین و خوفناک ترین غول های عظیم الجثه یا همان Colossi ها می رود و همین مسئله در انتها باعث رقم خوردن سرنوشتی شوم و وحشتناک برای او می شود. درست است که سرنوشت در این بازی بسیار تراژیک و غم انگیز رقم می خورد اما عشقی که در جای جای بازی وجود دارد، بسیار بسیار تاثیر گذار و الهام بخش است. در بازی با شخصیت های زیادی طرف نیستیم و شخصیت های بازی حتی به اندازه انگشتان یک دست نیز نبوده اما آن ها به قدری عالی شخصیت پردازی شده اند که به هیچ وجه جای هیچ کمبودی را از این نظر احساس نمی کنیم. نهایتا باید اذعان داشت که بدون شک بازی Shadow of the Colossus Remake یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی برای دارندگان پلی استیشن ۴ به حساب می آید و در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ نیز در جایگاه هشتم قرار می گیرد.

 ۷- Far Cry 5

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

Far Cry 5

سازنده:  Ubisoft

ناشر: Ubisoft

ژانر:  First Person Shooter ,Open World

پلتفرم ها: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

تاریخ انتشار: ۲۷ مارچ  ۲۰۱۸

بعد از شروع خوب سری عناوین فارکرای، با انتشار عنوان فارکرای ۲ بسیاری از بازیبازان از این سری ناامید شدند زیرا نسخه دوم، هیچ نشانی از شادابی و طراوت بازی اول را نداشت و شدیدا در چرخه تکرار و طراحی های بی روح و مرده گر افتاده بود. اما در همان نسل هفتم یوبیسافت این سری را دوباره با ساخت یک شاهکار بی نظیر زنده کرد و Far Cry 3 را به طرفداران هدیه داد. و این بازی امتیاز متای فوق العاده عالی ۹۱ را کسب نمود. پس از موفقیت عالی نسخه سوم یوبیسافت سریعا دست به کار شد و نسخه چهارم را معرفی و مدتی بعد آن را به عنوان یک بازی بین نسلی منتشر کرد که خوشبختانه این بازی زیبا نیز با این که در حد بازی شاهکار سوم ظاهر نشد ولی یکی از برترین شوترهای اول شخص نسل هفتم و هشتم از همه لحاظ به حساب می آمد و شاهد عنوانی بسیار لذتبخش بودیم. بعد از فارکرای ۴ بود که یوبیسافت تصمیم عجیب و البته طمع کارانه ای گرفت و بازی اسپین آف فارکرای پریمال که در عصر حجر دنبال می شد و اصلا نمی دانیم که آیا می شد به آن گفت فارکرای یا نه را معرفی و منتشر کرد و به صورت زیرکانه ای از همان کلیت نقشه بازی چهارم دوباره استفاده کرد تا بازی جدیدی را به فروش برساند. پس از آن بسیار ی از بازیبازها منتظر معرفی یک نسخه جدید و اصلی از این فرنچایز فوق العاده محبوب بودند که سرانجام نسخه پنجم آن با نام Far Cry 5 قبل از نمایشگاه E3 2017 توسط یوبیسافت به صورت رسمی معرفی شد و سپس در کنفرانس مطبوعاتی یوبیسافت در نمایشگاه E3 2017  شاهد نمایش زیبا و جذاب گیم پلی Far Cry 5 بودیم.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

این مثل منه رانندگیش تو بازی!! همیجوری مستقیم میرم هر چیم بیاد جلوی راهم میرم!! توی گوست ریکان وابلندز حتی دیگه پیچ ها رو هم نمی پیچیدم و جاده هفت طبقه رو با موتور و ماشین می پریدم پایین همه هم راضی بودن همه هم سالم!!

بازی Far Cry 5 که به مانند اجداد و بازی های قبلی خود در ژانر First Person Shooter و Open World قرار دارد، توسط Ubisoft در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا در ۲۷ مارچ ۲۰۱۸ توسط این کمپانی برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One و Microsoft Windows منتشر گردد. تا به امروز تریلرها و نمایش های بسیار جذابی را از این بازی شاهد بوده ایم که طرفداران را به موفقیت این عنوان بیش از پیش امیدوار کرده و تبدیل به یکی از مورد انتظارترین عناوین در نسل هشتم بازی های رایانه ای شده است. دنیایی بسیار خوش آب و رنگ، زیبا و رویایی از لحاظ بصری، داستانی که پتانسیل کافی برای جذب کردن بازیباز را داراست و اگر خوب به آن پرداخته شود و روند روایت خوبی داشته باشد و شخصیت های عمیقی را در بازی ببینیم، می تواند به یکی از ستون های اصلی موفقیت فارکرای ۵ تبدیل شود، گرافیک چشم نواز و زیبا از لحاظ هنری که بایستی در بخش فنی هم به همین شکل باشد، گیم پلی بسیار متنوع و فعالیت های جدید نسبت به بازی های قبلی و استفاده از کمک های شخصیت های همراه بسیار جذاب و جالبی که در بازی حاضر هستند و هرکدام با تخصص خود اعم از تک تیراندازی تا بمباران با هواپیما و … به کمک شما می آیند، گان پلی و سیستم تیراندازی بسیار خوش دست و لذتبخش و تنوع عالی سلاح ها که تاکنون در تمامی عناوین این سری دیده ایم و به نظر، فارکرای ۵ هم مشکلی در این زمینه نخواهد داشت، صداگذاری مناسب شخصیت ها که البته تاکنون آن ها را فقط در نمایش های بازی دیده ایم، همه و همه سبب می شوند تا بتوانیم امید زیادی به موفقیت Far Cry 5 داشته باشیم و دلخوش به تجربه یک شوتر اول شخص باکیفیت مانند فارکرای ۳ و فارکرای ۴ باشیم تا زمان انتشار این بازی فرار برسد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

متعصب + افراطی + یه چیز دیگه، میشه یه آدم خیلی خیلی خطرناک. بدترین نوع آدمای دنیا

نکته اصلی نمایش های Far Cry 5 تا به امروز نوآوری ها و المان های جدیدی است که به نوعی می توان گفت رنگ و بویی از نقش آفرینی را به بازی منتقل کرده است و سازندگان بازی برای بخشیدن تنوع بیشتر به Far Cry 5 و خارج کردن آن از حالتی تکراری، اضافه کرده اند و به نظر می رسد که حال و هوای جدیدی را به بازی بخشیده است. تا کنون این طور به نظر می رسد که بازی Far Cry 5 تمامی المان های لازم برای تبدیل به یک شوتر اول شخص عالی و نسل هشتمی را داراست و اگر یوبیسافت خرابکاری بزرگی در این بازی نکند و حسابی به سازندگان فرصت دهد تا بازی را پولیش کرده و بدون باگ و مشکل عرضه نمایند، می توانیم منتظر یک بازی بزرگ دیگر در این سری که در سطح نسخه های سوم و چهارم است، باشیم. در نهایت باید بگوییم بازی Far Cry 5 یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی به حساب می آید که طرفداران زیادی در دنیا دارد و این عنوان در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه هفتم قرار می گیرد.

 ۶- Metro Exodus

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

Metro Exodus

سازنده:  ۴A Games

ناشر: Deep Silver

ژانر:  First Person Shooter ,Survival Horror

پلتفرم ها: Playststion 4 ,Xbox One ,PC

تاریخ انتشار:   ۲۰۱۸

پیش از آغاز نمایشگاه E3 2017 صحبت ها و گمانه زنی هایی در مورد معرفی یک عنوان جدید از سری فوق العاده زیبا و محبوب Metro به گوش می رسید و شایعات پرتعدادی در این مورد شنیده می شد که اکثر ما نیز دوست داشتیم شاهد به واقعیت پیوستن این شایعات باشیم و یک نسخه جدید از این سری مخوف در نسل هشتم معرفی گردد. خوشبختانه همین اتفاق نیز رخ داد و در کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت در نمایشگاه سال جاری، مشخص گردید که بازی جدید سری مترو که بر اساس کناب مترو ۲۰۳۵ در حال ساخت است و Metro Exodus نام دارد، قرار است تا در سال ۲۰۱۸ منتشر شود. بازی Metro Exodus که در ژانر First Person Shooter و Survival Horror قرار دارد، توسط استودیو ۴A Games در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا در سال ۲۰۱۸ توسط Deep Silver برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One و Microsoft Windows منتشر گردد. نمایشی که از گیم پلی بازی Metro Exodus برای اولین بار و به عنوان تریلر معرفی این بازی در کنفرانس مایکروسافت پخش شد به حدی زیبا و با کیفیت بود که تمامی طرفداران و مخاطبان صنعت بازی های رایانه ای را شگفت زده و خوشحال کرد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

یارم میایه.. مترویم میایه!!

این نمایش که بسیار کامل و طولانی بود، به معنای واقعی شگفت انگیز و جذاب بود و کاملا مشخص بود که انتظار کشیدن برای انتشار اطلاعات و تریلرهای بیشتر از این بازی، کار بسیار سختی خواهد بود و قطعا بلافاصله بعد از معرفی این بازی، Metro Exodus تبدیل به یکی از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ شد. به شخصه هیچ گاه فراموش نمی کنم لحظه ای را که در نمایش این بازی، شخصیت بازی بعد از مبارزه ای نفس گیر با چند موجود جهش یافته و ترسناک، درب یک ساختمان را باز می کند و به محض این که وارد محیط بیرون می شود، ناگهان چشم بیننده به دنیای مخوف و مرده بازی با دورنمایی بی نظیر و حداکثر کیفیت گرافیکی ممکن می افتد و واقعا کاری را جز تحسین سازندگان و دیدن چند باره این تریلر نمی توان انجام داد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

ترس مترو از نوع ترسایی که خیلی فرق داره با بقیه بازی. یه ترس سرده با حس ناامنی و مردگی… سال قبل بازی ترسناک خوب زیاد داشتیم اما همه یه طرف و به معنای واقعی رزیدنت اویل ۷ یه طرف. یه بازی دقیقا در سطح نسخه های دوم و سوم. رزیدنت اویل ۷ حتی می تونست بازی سال باشه

همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که در نمایش گیم پلی Metro Exodus شاهد استفاده شخصیت اصلی بازی از یک تیرکمان یا Crossbow هستیم که به نظر می رسد در فعالیت های مخفی کاری بازی کاربردهای زیادی داشته باشد و برای اولین بار است که در این سری شاهد وجود چنین سلاحی هستیم. تا به امروز اطلاعات خیلی زیادی را از این بازی زیبا و مورد انتظار در دست نداریم و تاریخ انتشار دقیق آن نیز جز این که می دانیم در سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد، مشخص نشده است اما به هر حال هیچ تردیدی نداریم که بازی Metro Exodus یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی به حساب می آید که طرفداران زیادی هم در دنیا دارد و بسیاری منتظر تجربه کردن این بازی مخوف و نفس گیر هستند که امید زیادی هم به موفقیت آن به مانند نسخه های قبلی و بازی های Metro 2033 و Metro Last Light وجود دارد. Metro Exodus در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه ششم قرار می گیرد.

 ۵- Anthem

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

Anthem

سازنده: BioWare

ناشر: Electronic Arts

ژانر:  Action RPG ,MMO

پلتفرم ها: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

تاریخ انتشار:   ۲۰۱۸ (تو رو امام)

آقا در ابتدا خواهش میکنم اسم این بازی رو فارسی ننویسید!! مشکل پیش میاد. شما اینو میگید. بعد طرف می خونه در جواب میگه بابا من نوکرتم!! بگذریم…. Anthem عنوانی متعلق به شرکت قدرتمند Electronic Arts است و یک فرنچایز و یک آی پی کاملا جدید برای این کمپانی محسوب می شود. عنوانی که برای نخستین بار در کنفرانس مطبوعاتی Electronic Arts در نمایشگاه E3 2017 به نمایش در آمده و با یک تیزر کوتاه معرفی گردید تا بعد از آن در کنفرانس شرکت مایکروسافت، شاهد نمایشی خیره کننده از گیم پلی این بازی فوق العاده باشیم که به واقع یکی از برترین نمایش های این نمایشگاه بود و صنعت بازی را با نمایش خیره کننده اش شگفت زده کرد و بلافاصله تبدیل به یکی از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ شد. عنوان Anthem که توسط استودیو محبوب و خوشنام و خبره در ساخت عناوین نقش آفرینی یعنی BioWare در حال ساخت است یک بازی اکشن نقش آفرینی در دنیای آزاد محسوب می شود که المان هایی از بازی های MMO را نیز در خود دارد و قطعا با سابقه درخشانی که BioWare در ساخت بازی های نقش آفرینی دارد و نمایش درخشانی که از این بازی دیدیم، می توانیم بسیار به موفقیت Anthem امیدوار و خوش بین باشیم.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

دو تا صحنه بود که باعث شد که برای شخص من، این بازی کنار گاد او وار بشه مورد انتظارترین های ۲۰۱۸٫ یکی این صحنه و یکی هم گیف بعدی

بازی Anthem بر طبق اطلاعاتی که داریم قرار است تا در پاییز سال ۲۰۱۸ برای پلتفرم های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر گردد. هیچ شکی نیست که وجود نام BioWare به عنوان سازنده این بازی با سابقه ساخت شاهکارهایی مانند دراگون ایج و مس افکت، یکی از دلایل اصلی است که امید زیادی به موفقیت بازی Anthem وجود داشته باشد. همچنین معرفی و نمایش زیبای این بازی در کنفرانس های الکترونیک آرتز و مابکروسافت و مشاهده گیم پلی خوش ساخت و مبارزات متنوع و جذاب آن نیز از دیگر دلایلی است که سبب شده Anthem طرفداران زیادی پیدا کند. دنیای بازی در نمایش آنه بی نظیر به نظر می رسید و از زیر آب گرفته تا آسمان و زمین می توانید به گشت و گذار بپردازید، آن هم با زره هایی فوق العاده زیبا که قطعا هم قابل شخصی سازی خواهند بود.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

دو تا صحنه بود که باعث شد که برای شخص من، این بازی کنار گاد او وار بشه مورد انتظارترین های ۲۰۱۸٫ یکی این صحنه و یکی هم گیف قبلی!!!!!! 

مبارزات بازی هم بسیار عالی و هیجان انگیز بودند و در همین نمایش کوتاه شاهد انواع و اقسام حملات از سوی شخصیت بازی بودیم که بی شک مبارزات یکی از نقاط قوت Anthem به شمار خواهند رفت. تاکنون اطلاعاتی در مورد داستان و بسیاری از دیگر جزییات این بازی منتشر نشده است و منتظر هستیم تا هر چه زودتر، سازندگان Anthem اخبار و تریلرها و اطلاعات جدیدی را از جمله تاریخ انتشار بازی در اختیار طرفداران قرار دهند. البته می دانیم که بازی در سال ۲۰۱۸ و احتمالا در پاییز عرضه خواهد شد اما به هر شکل بایستی تا اعلام رسمی این موضوع صبر کرد. در نهایت بایستی بگوییم بازی Anthem یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی به حساب می آید که طرفداران زیادی در دنیا پیدا کرده و بسیاری منتظر تجربه کردن این بازی که امید زیادی به موفقیت آن وجود دارد، هستند. Anthem در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه پنجم قرار می گیرد.

 ۴- Death Stranding

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

Death Stranding

سازنده:  Kojima Productions

ناشر: Sony Interactive Entertainment

ژانر:  Action Adventure

پلتفرم ها: Playstation 4

تاریخ انتشار:   ۲۰۱۸ (به حق ۵ تن)

وقتی که اندرو هاوس از مدیران رده‎بالای سونی در E3 2016 به روی صحنه آمد و در مورد افراد توانا و با استعدادهای بالا در صنعت بازی‎های رایانه‎ای صحبت می‎کرد، حدس می‎زدیم که احتمالا یکی از استعدادهای جوان این صنعت قرار است در کنفرانس حاضر شود و مثلا یک بازی کوچک را معرفی کند ولی به جای آن یکی از بزرگترین و تاریخ ‎سازترین و البته محبوب‌ ترین افراد و سازندگان حاضر در حوزه بازی‎ های رایانه ‎ای به روی صحنه آمد، آن هم در میان تشویق‎های بی‎امان طرفداران. بله هیدئو کوجیمای بزرگ در کنفرانس سونی حاضر شده بود تا یک انحصاری جدید را برای پلی استیشن ۴ معرفی کند. عنوانی که اولین بازی ساخته شده توسط کوجیما بعد از ترک کونامی و تاسیس استودیوی جدیدش است. چه چیزی از این بهتر؟ بعد از نمایش این بازی جدید که Death Stranding نام داشت، همگان مات و مبهوت شده بودند از آن چه که دیده بودند و هر کس در دل با خود می گفت “این دیگر چه بازی است؟ این که تمام رمز و راز بود. معنی این تریلر چه بود؟…” واقعا هم همین طور بود و یکی از پر رمز و راز ترین تریلرهای معرفی در تاریخ بازی های رایانه ای را شاهد بودیم که البته از استاد کوجیما بعید هم به نظر نمی رسید. نخستین نکته بسیار خوشحال کننده در خصوص نمایش بسیار پر رمز و راز بازی Death Stranding، حضور دوباره نورمن ریدوس پس از عنوان کنسل شده و فوق‎العاده Silent Hills است که این بار با خیال راحت در بازی متعلق به استودیوی شخصی کوجیما حضور یافته است و دیگر سایه شوم کونامی را بر سر بازی احساس نمی‎کند.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

نمیدونم چرا ولی یکی از تریلرهایی که توی زندگیم بدحور منو ترسوند این تریلر بود که به طور عجیبی ازش می ترسم هر وقت میبینم. این تانک واقعا وحشتناکه برای من و مثل یه کابوس خیلی بد میمونه

با خاطره بدی که برای وی در بازی Silent Hills رقم خورد، حضور دوباره نورمن ریدوس در این صنعت نشان از علاقمندی بالای او به حوزه بازی‏های رایانه‏‌ای و فعالیت در آن ها و البته علاقه اش به کوجیما دارد. جالب است که هر وقت شخصی با کوجیما آشنا می شود و مدتی را با او وقت می گذراند خیلی زود شیفته او می شود و در مراسم پلی استیشن سال ۲۰۱۷ نیز دیدیم که حتی اندرو هاوس نیز رابطه صمیمی و بسیار نزدیکی با کوجیما دارد و کلی خاطرات مختلف از دورانی که با هم بوده اند بیان شد. بازی Death Stranding عنوانیست که در ژانر Action Adventure قرار دارد و همانطور که گفته شد توسط Kojima Productions در حال توسعه و ساخت است. این بازی قرار است تا در تاریخ نامعلومی (احتمالا ۲۰۱۸) توسط Sony Interactive Entertainment به طور انحصاری برای کنسول نشل هشتمی سونی یعنی Playstation 4 منتشر گردد. این بازی با انجین قدرتمند دسیما که شاهکاری مثل هورایزن زیرو داون را خلق کرده است در حال ساخت است و بی شک این موضوع سبب می شود تا از لحاظ گرافیکی شاهد یک بازی بسیار قدرتمند باشیم و البته حضور کوجیما هم همواره بازی هایش جزو برترین های نسل خود از لحاظ گرافیکی بوده اند، مزید بر علت است تا Death Stranding یکی از بهترین های نسل ۸ در حوزه گرافیکی باشد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

خدایا کی می فهمیم پس اینا چیه؟

بعد از تریلر معرفی بازی، در چند مراسم مختلف که آخرین آن ها مراسم پلی استیشن ۲۰۱۷ بود، نمایش های گوناگونی را از این بازی شاهد بوده ایم که در هر کدام چند سوال جواب داده شده اند و دو برابر آن ها سوال جدید ایجاد شده است!! جالب اینجاست که خود گیلرمو دل تورو نیز در این بازی حضور دارد و در یکی از بهترین تریلرهای این عنوان شاهد نقش آفرینی عالی و البته راز آلود و عجیب او نیز بودیم. Death Stranding یک بازی کاملا خاص است که از همین تریلرهایش معلوم است هیچ عنوانی را تا کنون شبیه آن ندیده ایم. از نقش نوزادان عجیب در محفطه های خاص  گرفته گرفته تا رشته هایی مثل بند ناف که به انسان ها و حتی تانک ها وصل است، چند شخصیت نامعلوم که در آسمان قرار دارند، موجوداتی مرگبار که دیده نمی شوند و فقط رد دست های آن ها به صورت یک مایع سیاه رنگ که به نطر مشخصه بازی است روی زمین باقی می ماند و کلی رمز و رازهای دیگر، همه و همه سبب شده اند تا بسیار در مورد این بازی کنجکاو شویم و همچنین بسیار تشنه این باشیم که گیم پلی این عنوان را ببینیم. اخیرا نیز کوجیما اعلام کرد که نمایش های Death Stranding در سال ۲۰۱۸ دیوانه کننده خواهند بود و باید ببینیم چه آشی برایمان پخته است! نهایتا بایستی گفت بدون شک بازی Death Stranding یکی از مورد انتظارترین عناوین صنعت بازی های رایانه ای به حساب می آید که به احتمال قوی، سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه خواهد شد اما این احتمال هم هست که بازی به سال ۲۰۱۹ برود. ولی در هر صورت از آنجایی که احتمال عرضه آن در سال ۲۰۱۸ رد نشده است، Death Stranding در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه چهارم قرار می گیرد.

 ۳- The Last of Us: Part 2

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

The Last of Us: Part 2

سازنده:  Naughty Dog

ناشر: Sony Interactive Entertainment

ژانر:  Third Person Shooter ,Survival ,Action Adventure

پلتفرم ها: Playstation 4

تاریخ انتشار:  احتمالا ۲۰۱۸ (به حق علی)

بگذارید گریزی بزنیم به زمان معرفی The Last of Us: Part 2. زمانی که در تریلر آخر مراسم سونی در PSX 2016 متوجه شدیم که نسخه دوم شاهکار The Last of Us در راه است، همانطور که سالن مراسم منفجر شد قلب ما بازیبازان و علاقمندان پلی استیشن نیز به واقع از هیجان منفجر شد و این مراسم را تبدیل به یکی از خاطره انگیز ترین ها برای طرفداران سونی کرد که یکی از بزرگترین سورپرایزها را به همراه خود داشت. در واقع معرفی The Last of Us: Part 2 در مراسم PSX 2016 برگ برنده سونی بود و باعث شد تا این مراسم از یک شوی قابل انتظار، تبدیل به یکی از خاطره انگیز ترین مراسم برگزار شده توسط سونی گردد و تمام طرفداران این شرکت و حاضرین در سالن با لبخند ملیحی از رضایت پایان مراسم را نظاره کنند و بازخورد خیلی مثبتی از آن دریافت نمایند که این بازخورد مثبت طرفداران منجر به دریافت بازخورد مثبت برای سونی می شود. خیلی از نویسندگانی که در طول این مراسم در حال نوشتن تحلیل و نتیجه گیری برای آن بودند، در پایان مراسم آن نوشته ها و ذهنیت ها را کاملا کنار گذاشته و از ابتدا با هیجانی چند برابر شروع به نگارش آن کردند، زیرا پایان نمایش همه چیز را به طور گسترده ای تغییر داد. خود من زمان پخش مراسم در حال فکر کردن به این بودم که احتمالا در مقاله ام خواهم نوشت “سونی سومین مراسم PSX را نیز مطابق همان طور که از این مراسم همیشه انتظار داشته ایم برگزار کرد، یغنی زیبا، پر از بازی های بزرگ که قبلا معرفی شده بودند، پر از معرفی بازی های جدید کوچک و بسیار محبوب و همین طور پرداختن به بازی های واقعیت مجازی.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

چه بزرگ شدی دخترم.. کلاس چندمی الان؟ ماشالا ماشالا!!! (متنفرم از این جملات کلیشه ای و مسخره فامیلا!!!) یارو تو دلش میگه الهی بمیری بعد توی روت میگه ماشالا!!

در واقع سونی هیچ کار جدیدی را در این مراسم انجام نداد و به مانند سال های گذشته طرفداران را خوشحال، اما نه پر از شور و حال و هیجان به خانه فرستاد.” اما آخر مراسم بود که کل این نوشته تغییر کرد و کلا به کنار رفت. سونی سورپرایز کرد، آن هم چه سورپرایزی. در حقیقت از بعد معرفی The Last of Us: Part 2 برای کنسول پلی استیشن ۴، ما دارندگان و عاشقان پلی استیشن، خوشحال ترین بازیبازان روی کره زمین هستیم و می دانیم که این عنوان در هر سالی که منتشر شود شاهد برترین بازی آن سال خواهیم بود، بدون توجه به هر بازی دیگری که در آن سال منتشر گردد. بد نیست تا کمی از آغاز این افسانه و بازی اول آن حرف بزنیم. عنوان The Last of Us که در ژانر Third Person Shooter ,Action Adventure و Survival Horror قرار داشت توسط Naughty Dog ساخته و در سال ۲۰۱۳ توسط کمپانی Sony Interactive Entertainment  انحصارا برای پلتفرم Playstation 3 منتشر و متای رویایی ۹۵ را دریافت نمود.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

خدایا بسه دیگه.. بابا خسته شدیم دیگه!!

بعد از موفقیت شگفت انگیز و خارق العاده این عنوان در نسل هفتم، سازندگان تصمیم گرفتند نسخهٔ جدید و ریمستر شده این بازی به نام  The Last Of Us Remastered که البته بسته الحاقی Left Behind را نیز در خود داشت، برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر کنند که در سال ۲۰۱۴ این اتفاق نیز افتاد و عنوانی که زیباترین و چشم نوازترین گرافیک های فنی و هنری در نسل هفتم را داشت، باز هم بهبودهای بیشتری از لحاظ گرافیک به خود دید و در نسخه The Last Of Us Remastered که به نسل هشتم آمد، شاهد عنوانی باز هم زیباتر از قبل بودیم و این نسخه نیز مانند بازی اصلی متای ۹۵ را کسب کرد.  The Last of Us: Part 2 داستان بعد از نسخه اول را دنبال می کند که در آن الی بسیار بزرگتر شده است و هنوز نمی دانیم که چه اتفاقاتی رخ داده است که سبب شده الی آن طور که در تریلر معرفی بازی دیدیم خشمگین و ناراحت باشد و در حال قلمع و قمع کردن و سلاخی دشمنان باشد. نمی دانیم که ایا جوئل زنده است یا اصلا مرگ جوئل است که سبب این خشم الی شده است؟ هیچ چیز هنوز مشخص نیست اما قطعا دانستن داستان بازی اول و تجربه آن، تاثیر زیادی بر روی کسانی که نسخه دوم را تجربه خواهند کرد دارد و بدون شک باید اول The Last of Us را بازی کنید و از داستان و کلیت آن آگاه شوید. در داستان بازی اول شاهد بودیم که شخصیت جوئل، در دوره ای که دنیا توسط یک بیماری قارچی از بین رفته و انسان ها تبدیل به قاتلینی وحشتناک یا بیمارانی زامبی مانند شده اند، طی اتفاقاتی با دختری نوجوان به نام الی همراه می شود که گویا کلید حل این بیماری مخوف است و نسبت به آن مقاوم می باشد.

 

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

ناتی داگ بسه دیگه… بابا خسته شدیم دیگه!!

جریان و اتفاقاتی که در سفر این دو رقم می خورد و رابطه ای که بین آن ها ایجاد می شود، داستان بازی را شکل می دهد و یکی از احساسی ترین و زیباترین روایت های داستانی که تاکنون در بازی ها دیده ایم را به ما هدیه می دهد. با این که جوئل والی سال ها را از هم دور بوده اند و حتی هم را نمی شناخته اند اما وقتی که هم را می یابند و با هم همراه می شوند یکی از زیباترین و عمیق ترین و بی نظیرترین روابط شکل گرفته در تاریخ این صنعت را با هم برقرار می کنند که بر اساس یک دوستی مشترک و بسیار قدرتمند است، چیزی که در آن زمان و در آن دنیای دیوانه وار اصلا پیدا نمی شود و به همین خاطر بی نهایت ارزشمند و زیباست. در طول روند بازی آرام آرام به هم وابسته می شوند و لحظه به لحظه برای هم مهم تر می شوند. آن ها با هم دعوا می کنند، گریه می کنند، هوای هم را در بدترین شرایط دارند و حتی در زمانی که لبخندها بر لبان دنیا خشکیده است با هم شوخی می کنند و لبخند می زنند. اوج داستان بازی زمانی است که جوئل متوجه می شود که چقدر الی برای او عزیز است و برایش اهمیت دارد، آن قدر که تمام دنیا را به خاطر او بکشد و از پیش رو بردارد تنها برای این که الی سالم بماند و او را نیز مانند دخترش از دست ندهد. بازی The Last of Us: Part 2 نیز که قاعدتا به مانند بازی اول در ژانر Third Person Shooter ,Survival و Action Adventure قرار دارد، توسط Naughty Dog افسانه ای در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا توسط Sony Interactive Entertainment در تاریخی نامغلوم (احتمالا سال ۲۰۱۸) انحصارا برای Playstation 4 منتشر گردد. هنوز اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست و غیر از دو تریلر داستانی چیز دیگری را در مورد The Last of Us: Part 2 نمی دانیم و مخصوصا این که هنوز اصلا گیم پلی بازی را مشاهده نکرده ایم. امیدواریم تا در آینده ای نزدیک با اطلاعات بیشتری از این عنوان مانند تاریخ انتشار بازی، مواجه شویم. نهایتا باید بگویم هیچ تردیدی نیست که بازی The Last of Us: Part 2 یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ برای جامعه بیشتر از ۷۰ میلیون نفری دارندگان پلی استیشن در دنیا به حساب می اید و در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ نیز در جایگاه سوم قرار می گیرد.

 ۲- God of War

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

God of War

سازنده: Ready at Dawn,ny, SIE Santa Monica Studio۲۲`

ناشر: Sony Interactive Entertainment, Sony Pictures

ژانر: Hack and Slash , Action-adventure

پلتفرم مقصد:  Playstation 4

تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

از همان نسخه اول بازی God of War مشخص بود که این بازی می تواند تبدیل به یکی از بزرگترین فرنچایزهای تاریخ و پلی استیشن و البته برترین فرنچایز هک اند اسلش تاریخ شود. واقعا همه این حرف ها را همان بازی اول در خود داشت. بگذارید تا از آغاز این حماسه شروع کنیم. فرنچایز God of War در سال ۲۰۰۵ و با عرضه نخستین بازی برای پلی استیشن ۲ آغاز گردید و پایه گذار یک فرنچایز حماسی و جاودانه گردید. سپس در سال ۲۰۰۷ بود که عنوان God of War II برای همین کنسول منتشر گردید. بعد از آن بازی God of War: Betrayal که تنها بازی دو بعدی سایداسکرولر در سری است برای گوشی های جاوا عرضه گردید. در سال ۲۰۰۸ عنوان God of War: Chains of Olympus برای کنسول دستی پلی استیشن پورتابل عرضه شد و بعد از آن در سال ۲۰۱۰ این سری با شاهکار God of War III پای به نسل هفتم و گنسول پلی استیشن ۳ گذاشت. سپس در همان سال بازی God of War: Ghost of Sparta باز هم برای کنسول دستی پلی استیشن پورتابل عرضه گردید. دیگر بازی نسل هفتمی این سری God of War: Ascension که برای پلی استیشن ۳ در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و پرونده این سری در نسل هفت و تا به امروز را بست. البته نسخه سوم این سری در نسل هشتم برای کنسول پلی استیشن ۴ ریمسترد شد تا نسل هشت هم از این شاهکار بی بدیل بهره مند شود. قبل از معرفی بازی جدید God of War همه می دانستیم که دیر یا زود باید شاهد معرفی عنوانی از این سری باشیم. زیرا که نام کریتوس از نسل ششم تا به امروز به نوعی با تمامی پلتفرم های پلی استیشن گره خورده است و دلیلی برای خرید این کنسول ها برای بسیاری از بازیبازان، سری God of War بوده است. در واقع هرگز نمی شود پلتفرمی جدید از پلی استیشن را بدون نام این سری تصور کرد. این اتفاق سرانجام در سال ۲۰۱۶ رخ داد. همان طور که قبلا نیز خدمت شما عزیزان عرض کرده ام، به شخصه صحنه ای را که در تریلر معرفی عنوان God of War در نمایشگاه E3 2016 کریتوس با ظاهر جدیدش از درون تاریکی بیرون می آید و با پسرش صحبت می کند را تا به امروز شاید صد بار تماشا کرده باشم و هنوز هم زمانی که برای اولین بار چهره کریتوس نمایان می شود برای من فوق العاده هیجان انگیز و جذاب است و قلبم تند تند می تپد!

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

یعنی یعنی یعنی الههییییییی من به فدای ضربه زدنت!!!

هنگام معرفی بازی جدید God of War، شور و شوق سالن مراسم بیشتر از هر بازی دیگری بود و جوی بی نظیر را ایجاد کرده بود که همگی در آن سر از پا نمی شناختند، چه حاضران در مراسم و چه کسانی که مانند ما پای مانیتورهای خود مشغول تماشا بودند و بعد از آن به مانند دیوانه ها در حال داد و فریاد البته در دل خود بودیم، وگرنه خانواده بیدار شده و ما را عنایت شدید می فرمودند!! سونی اعلام کرد بازی God of War که در ژانر Hack and Slash و Action-adventure قرار دارد، توسط Ready at Dawn و Santa Monica در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا در تاریخی نامعلوم در سال ۲۰۱۸ به طور انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر گردد. بعد از معرفی حماسی God of War، شاهد نمایشی کامل و طولانی از آن در کنفرانس مطبوعاتی سونی در E3 2017 بودیم که تقریبا شامل تمامی مواردی بود که دوست داشتیم در مورد این بازی بدانیم و با یک تریلر ۵ دقیقه ای سراسر هیجان و جذابیت، بسیاری از المان های بازی برای طرفداران آشکار گردید. این نمایش زیبا علاوه بر تدوبن و کارگردانی فوق العاده، دارای موسیقی و صداگذاری بی نظیر و حماسی هم بود. نخستین نکته قابل ذکر در مورد این بازی، تغییرات است. به نظر می رسد که به دلیل همین تغییرات بزرگ است که سازندگان بازی نام آن را تنها God of War گذاشته اند آن هم بدون هیچ پیشوند و شماره و پسوندی تا شاید این گونه خبر از شروع دوباره این سری از ابتدا دهند، به مانند کاری که سازندگان Tomb Raider انجام دادند.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

موجود افسانه ای کی بودی تو؟!! پاسخ: موجود افسانه ای اسکاندیناوی!!! (خب من دیگه حرفی ندارم پس)

سازندگان God of War از عنوان Ascension درس گرفته اند، زیرا در حالی که یکی از برترین نسخه های این سری بود به خاطر عدم نوآوری و تغییر نسبت به نسخه سوم به آن انگ تکراری بودن زدند و به همین دلیل سازندگان می دانستند که اگر بخواهند عنوان جدید را هم به مانند قبل و با همان سبک و سیاق بسازند، باز هم بازخورد منفی خواهند گرفت، مخصوصا با توجه به این که یک نسل نیز تغییر کرده است و این بار ایجاد تغییرات در بازی از حیاتی هم حیاتی تر به نظر می رسید که با دیدن همان تریلر اول بازی جدید مشاهده کردیم که بله! بازی تغییر کرده است، آن هم تغییراتی بزرگ، اما جالب است که با این تغییرات هنوز روح و عظمت کریتوس و این سری کاملا در بازی وجود داشته و به چشم می آید. کریتوس با ظاهری جدید و داستانی جدید و متفاوت، سلاحی جدید، خانواده ای جدید و حتی سبک بازی تقریبا جدید، به نسل هشتم می آید تا باز هم ما را غرق در لذت و هیجان کند. در نمایش های مختلف God of War تاکنون شاهد انواع و اقسام المان های مختلف از داستانی گرفته تا گیم پلی و مبارزات بوده ایم. مبارزات خشن و مرگبار کریتوس با هیولاها و سلاخی کردن دشمنان، نمایش دشمنان و موجودات مخوف و متنوع بازی، معرفی برخی شخصیت های جدید و مرموز، صحبت کردن کریتوس و پسرش با موجودات اساطیری اسکاندیناوی که به نظر می رسد برخی از آنها همراه کریتوس باشند، رابطه پدر و پسری کریتوس و فرزندش که به نظر می رسد گاهی در بازی به چالش کشیده خواهد شد و همین طور نوعی درگیری درونی کریتوس برای ایجاد تعادلی بین پدر بودن و یک استاد سخت گیر بودن، همه و همه مواردی هستند که در نمایش های بازی شاهد بوده ایم. در مجموع باید گفت تردیدی وجود ندارد که بازی God of War یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی به حساب می آید و این عنوان در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه دوم قرار می گیرد و البته که هیچ فرقی هم با اول ندارد. راستش برای شخص من این بازی در لیست به همراه Anthem اولین ها هستند.

 ۱- Red Dead Redemption 2

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

Red Dead Redemption 2

سازنده:   Rockstar

ناشر: Rockstar

ژانر:  Action Adventure ,Open World ,Third Person Shooter

پلتفرم ها: Playststion 4 ,Xbox One

تاریخ انتشار:   ۲۰۱۸

تردیدی نیست که بزرگترین و محبوب ترین فرنچایز کمپانی راک استار (انصافا راک استار کمپانی هاست) سری GTA است که سال هاست محبوب قلب تمام بازیبازان دنیا بوده و هست. اما در کنار سری GTA، راک استار یک فرنچایز دیگر را نیز در اختیار دارد که با عنوان قبلی آن توانست دنیا و قلب های گیمرها و منتقدان را به تسخیر در آورد و خیلی راحت لقب بازی سال را کسب نماید. سال ۲۰۱۰ بود که راک استار عنوانی را به نام Red Dead Redemption برای پلتفرم های نسل هفتمی پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ منتشر نمود که عنوانی شاهکار و بی نظیر بود و تاکنون عنوانی با محوریت غرب وحشی به این زیبایی ساخته نشده بود.  این بازی در واقع دومین نسخه از فرنچایز Red Dead محسوب می شد که نسخه اول آن در سال ۲۰۰۴ با نام Red Dead Revolver منتشر شده بود، اما با عنوان Red Dead Redemption بود که این فرنچایز به یکی از برترین ها و محبوب ترین ها در دنیا تبدیل شد و متای رویایی ۹۵ را کسب نمود. بعد از موفقیت بی نظیر این بازی و انتخاب شدن به عنوان برترین بازی سال ۲۰۱۰، تمامی بازیبازان و افراد حاضر در صنعت گیم منتظر بودند که چه زمانی نسخه دوم این شاهکار معرفی خواهد شد و یا نسخه قبلی برای نسل هشتم بازسازی خواهد شد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

به احترام طرفدارای این بازی که خیلی خیلی خیلی زیادن و به این خاطر که لیست هام همیشه بیشتر منطقی هستن تا شخصی، این بازی رو گذاشتم اول. اگر فقط و فقط نظر شخصیم بود این بازی توی ۱۰ تای اول بود اما قطعا بیشتر از پنجم ششم. اما لیست باید برای شما عزیزان منطقی باشه و بشه تاحدودی بهش استناد کرد 

مخصوصا وقتی که راک استار از انتشار و عرضه و پشتیبانی بازی جی تی ای ۵ و انتشار نسخه پی سی آن و .. کمی راحت شد، این انتظارات بسیار هم بیشتر شد و دنیای بازی ها در تب و تاب خبری جدید از Red Dead Redemption می سوخت. سرانجام مدتی قبل بود که کاملا ناگهانی و غیر منتظره راک استار نسخه دوم Red Dead Redemption را با نام Red Dead Redemption 2 معرفی نمود و صنعت بازی را در موجی از هیجان و شوق فرو برد. جالب اینجا بود که این معرفی در هیچ مراسم خاصی نبود و اتفاقا همین موضوع باعث شد تا لذت معرفی آن برای بازیبازان بیشتر باشد و به معنای واقعی سورپرایز شوند. بازی Red Dead Redemption 2 که مانند بازی اول در ژانر Action Adventure ,Open World و Third Person Shooter قرار دارد، توسط Rockstar در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا در سال ۲۰۱۸ (احتمالا پاییز) برای پلتفرم های Playststion 4 و Xbox One منتشر گردد. 

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

این راک استار روزی که خلق شده دقیقا می دونستن چه اسمی باید روش بذارن.. واقعا راک استار دنیای بازی هاست.

نمی دانم مشکل راک استار با بازیبازان رایانه های شخصی چیست اما گویا باز هم خبری از نسخه پی سی نخواهد بود تا روند اذیت کردن پی سی بازان توسط راک استار همچنین ادامه داشته باشد و احتمالا دو سه سال بعد نسخه پی سی بازی منتشر خواهد شد، هر چند که این اتفاق در مورد بازی اول رخ نداد و متاسفانه بازیبازان رایانه های شخصی در حسرت تجربه شاهکاری به نام Red Dead Redemption باقی ماندند. تاکنون غیر از یک تریلر تقریبا کامل و طولانی، دیگر اطلاعات جامع و جدیدی از Red Dead Redemption 2 منتشر نشده است و همگی منتظر هستیم تا خبرهای جدیدی از این عنوان  بشنویم. امیدواریم که در آینده ای نزدیک تریلرهای جدید و نمایش گیم پلی این بازی مورد انتظار را مشاهده نماییم و در مورد داستان این نسخه اطلاعات بیشتری را به دست آوریم.  در دنیای بازی های رایانه ای تنها عناوین راک استار و یکی دو سازنده دیگر مانند ناتی داگ هستند که می توان ندیده گفت شاهکار هستند و به نوعی می توانیم بگوییم که احتمال عدم موفقیت Red Dead Redemption 2 نیز تقریبا به صفر میل می کند! در پایان باید گفت به یقین عنوان Red Dead Redemption 2 به خاطر کیفیت بی نظیر بازی اول، وجود راک استار به عنوان سازنده و همین طور مولتی پلتفرم بودنش، مورد انتظارترین بازی دنیا در سال ۲۰۱۸ میلادی است و همگان منتظرند تا باز هم به مانند بازی اول یکی از برترین عناوین تاریخ و شاید بازی سال ۲۰۱۸ را شاهد باشند. 

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

همه چیم یار یار قربون تو وای وای غیر تفنگم… (نمیدونم چرا یاد این شعر افتادم بهو ولی نوشتمش دیگه خلاصه)

در انتهای این مطلب بایستی به نام برخی از عناوینی که کاملا شایستگی قرار گرفتن در این لیست را داشته اند اما به دلیل محدودیت تعداد بازی ها از قرار دادن آن ها صرف نظر شده است اشاره کنیم. بدون هیچ شکی تک تک این عناوین شایسته حضور در لیست مورد انتظارترین ها هستند و شاید در لیست خیلی از شما وجود داشته باشند و در لیست های مطالب مختلف دنیا با این موضوع نیز نامشان به چشم بخورد.

  • DREAMS
  • MEGA MAN 11
  • NI NO KUNI II: REVENANT KINGDOM
  • SHENMUE III
  • VAMPYR
  • THE WOLF AMONG US: SEASON 2
  • YAKUZA 6
  • Hunt: Showdown
  • Age of Empires: Definitive Edition
  • Soulcalibur VI

در انتهای انتهای (دیگه این واقعا انتهاست قول میدم!!) موضوع نیز خدمت شما عرض می کنم که این مطلب با توجه به مقالات و ویدئوهای جهانی مختلف از ۱۰ بازی مورد انتظار برتر در سال ۲۰۱۸ نگارش شده است و در واقع چکیده ای است ازنظرات جهانی در خصوص مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸٫ در واقع اگر شما به مطالب مختلف مراجعه کنید کم و بیش همین بازی ها را در لیست های مختلف می بینید، حالا یک جا به عنوان مثال دیدم که مانستر هانتر را رتبه اول گذاشته اند و جای دیگر لست او اس و گاد او وار یا رد دد ۲٫ در واقع به احترام شما عزیزن مثل همیشه سعی کردم این لیست بیشتر بر اساس آمار جهانی باشد تا نظر شخصی من تا به این ترتیب مقاله قابل استنادتری نسبت به وقتی شود که تنها با نظر شخص خودم لیست را نوشته ام. زیرا که قطعا لیست شخصی بنده بسیار بسیار با این لیست و ترتیب آنها و .. تفاوت دارد. 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mkps4 گفت:

    انتظار برای تک تکشون سخته فقط باید صبر کرد صبر صبر صبر

    • erfanwoods گفت:

      مورد انتظار ترین بازی بنده نیز مثل همین لیست رستگاری سرخپوست مرده ۲ است

      • @erfanwoods
        دلقک سایت!
        _______________
        کوجیما در سنین ۳۵ ، ۴۵ سالگی بازی هایی را منتشر کرده ، احتمال زیاد در سن ۵۵ سالگی یعنی در ۲۰۱۸ هم بازی بعدی خودش رو منتشر می کنه
        بازی بعدی ایشون دث استرندینگ به دنیاهای موازی مربوطه و نکته جالب این جاست که ارتباطات عمیق بازی با P.T نشون میده ایده داستانی این دو بازی یکی هست
        یک نوار صوتی در MGSVTPP بود که اسمش ۲۰۴۶۸۳ اگر اشتباه نکنم بود ، یک سری عدد بی معنی ، نکته جالب این جاست این اعداد در P.T تکرار شدند و این ها مختصات مرکز مثلث برمودا است ، در پایان P.T یک نامه روی صفحه نمایش داده میشه با پس زمینه سفید که تهش نوشته J یعنی اسم نویسنده مثلا J بوده یا با J شروع میشده ، در تریلر دوم دث استرندینگ قبل این که دل تورو بره توی تونل زیر پل ، یه نگاه به بالای پل می کنه و اگه کنتراست را تغییر بدید یا کمی دقت کنید حرف J رو اونجا هم می بینید ، نسخه بعدی متال گیر که درباره بقا در یه محیط نامعلوم هست ایده داستانیش بر می گرده به باز شدن یه دریچه به سوی یه دنیای بیگانه ، توی P.T هم فایل صوتی از رادیو پخش می شد با دقیقا همین عبارت که به زودی دریچه ای به سوی دنیایی دیگر باز میشه
        توی متال ۵ هم اواخرش یه دیوایس انلاک میشه که فالتون کردن اشخاص رو به کمک کرم چاله انجام میداد ، کرم چاله هم به دنیای موازی و … مربوطه و روی گردنبد سم توی تریلر اول دث استرندینگ فرمول های مربوط به اون نوشته شده بود
        روی اسلحه مدز میکلسن هم عبارت سیاه چاله نوشته شده که این هم خیلی نکته قابل توجهی هست
        من فکر می کنم ایده دنیای موازی و … از مدت ها توی ذهن کوجیما بوده و بر عکس چیزی که گفته بود ، ایده اصلی mgs survive مال خودش بوده
        یکی از تریلر های mgs survive رو میدیدم ، جالب بود ، شخصیت های اصلی در دنیایی زیر آب بودند!
        درست مثل تریلر سوم دث استرندینگ
        این همه ارتباط بین سه بازی داره یه چیزی رو نشون میده اونم این که احتمال داره کل قضیه جدایی کوجیما الکی بوده باشه ، شوخی کردم ، کلش این رو نشون میده ایده mgs survive رو خود کوجیما داده

        • این رو هم بگم که مقر بیگ باس در حوالی مثلث برمودا بوده پس این امکان هست که چون نزدیک اونجا بودن ، دریچه ای به سوی دنیایی موازی باز شده باشه و افراد بیگ باس رو به خودش کشیده باشه ، بد نیست بدونید توی فانتوم پین یکی از ماموریت های فرعی پیدا کردن اعضای باقی مانده مادر بیس در ۹ سال پیش بوده ، وقتی افراد را در خرابه ها و کوه و کمر پیدا می کردید ، اون ه حال خودشون نبودن ، گیج و منگ بودن و حتی به شما حمله می کردن ، اخه چطوری یه سرباز از نوک کوه سر در میاره اونم بعد ۹ سال ، احتمالا بعد از رفتن به دنیای موازی به نحوی به این دنیای بیگ باس برگشتن ، وسیله فالتون کردن با کرم چاله هم که یادتون هست ، چطوری با کرم چاله سرباز از محیط بازی به مادربیس می رفت ؟ تله پورت شدن ؟ بله درسته ولی یه ایده دیگه هم شاید پشتش بوده باشه ، فرستادن سرباز به دنیای موازی در بازی متال گیر سروایو برای کمک کردن به سربازای دیگه در اون دنیا تا زنده بمونن !
          حالا این موارد رو بزارید کنار مختصات مثلث برمودا که داخل نوار صوتی هم در فانتوم پین بود و هم در p.t
          کسایی که از اطراف مثلث برمودا رد شدن گفتن که اونجا قطب نما تند تند می چرخه ، جالبه ، لباس مدز میکلسن توی تریلر دوم DS هم قطب نما داشت و تند تند می چرخید
          ارتباط رو نمی بینید ؟
          تریلر های اول و سوم رو مقایسه کنید
          توی تریلر اول سم گریه می کنه ولی اشکی دیده نمیشه
          توی تریلر سوم اخراش گریه نمی کنه ولی اشک از صورتش سرازیر میشه
          دنیای موازی ، درست نمیگم ؟ ولی انگار دنیا ها به هم وصلن و جدا نیستن و روی هم اثر میزارن
          وقتی تریلر داره تموم میشه و دورببین بالا میاد ، دقت کنید یه لحظه سم متوجه حضور بچه توی محفظه میشه و نگاش می کنه
          شاید بعد از ناپدید شدن بچه توی تریلر اول باشه
          شایدم بچه از تریلر اول به تریلر دوم تله پورت شده باشه چون اگه همزمان پخششون کنید لحظه ناپدید شدن بچه و حضورش در دو تریلر یکیه
          تریلر دوم با توجه به بررسی های دقیق انجام شده ، مکانش سواحل نورماندی در فرانسه است و صدایی که توش شنیده میشه آلمانی هست ، مدز میکلسن با یه سری سرباز اسکلتی در تریلر دیده میشه که اون سرباز ها ، از روی کلاهشون میشه فهمید مال نیروی هوایی امریکا هستند ، اسلحه هاشون قدیمی و مال زمان جنگ جهانی دومه ، ۷۵ سال قبل از ۲۰۱۴ سال عرضه P.T
          توی P.T یه فایل صوتی بود به ۷۵ سال قبل اشاره می کرد و لباسای لیزا روح سرگردانم مال اون زمان قدیمی بود ولی وجود چراغ قوه نشون میداد بازی مال زمان حاله و مدرنه
          باز هم اشاره به تله پورت شدن!
          و باز هم دنیای موازی!چرا موازی؟؟؟؟؟وقتی بار اول بازی P.T رو شروع کنید روی دیوار صدای خراش می شنوید ولی کسی نیست !
          بار دوم بمیرید و به دیوار پشت سرتون که اول بازی هست نگاه کنید کلی خراش می بینید انگار که شخصیت اصلی هر بار می میره یه خط روی دیوار می کشه و توی خون گیر کرده،اگه دنیا موازی نباشه بعد از یه بار مردن شخصیت اصلی میره تو اخرت ولی هر بار مردن بازم هستش
          شخصیت اصلی گی کرده توی عالم مردن و زنده موندن
          DEATH STRANDING
          STRANDED IN DEATH
          جالبه نه ؟ حتی اسم بازی جدید کوجیما به P.T. اشاره می کنه
          من مطمئنم ایده داستانی دو بازی یکیه ولی سبکشون عوض شده فقط

          • mahdi7khe گفت:

            خیلی تحلیل های جالبی داشتی ولی من تحلیل هام بعضی جاها باهات مخالفه .
            مثلا به قطب نما روی لباس مدز میکلسن توی تریلر دوم اشار کردی که به نظر من اون قطب نما کاربرد دیگه ای داره ! در ازای کنترل هر کدوم از اون سرباز های اسکلتی فشاری ( حالا اینکه این فشار فیزیکی هست یا روحی روانی نمی دونم ) به فرد میزبان وارد میشه و وقتی که مدز به سرباز ها دستور میده که برن و اون سیم ازشون کنده میشه و به مدز بر می گرده از اون جایی که ۴ تا سرباز بهش وصل بودن و یهو جدا شدن فشار روش به شدت کاهش پیدا می کنه واسه همین که می بینیم مدز بعد اینکه سرباز ها ازش جدا می شن ادا اطفاری در میاره که انگار یه فشاری از روش برداشته شده ، و اون ماده ی سیاهی که رو صورتشه هم پاک میشه که به نظر من اون ماده ی سیاه حاصل تحمل همون فشار روحی یا فیزیکیه . و البته همین قضیه ی فشار هم باعث میشه بازیکن در بازی ( اگه قابلیت کنترل اون سرباز های اسکلتی رو داشته باشه ) نتونه بیشتر از تعداد مشخصی از اونا رو تحت کنترل خودش در بیاره . اگه بیشتر دقت کنی متوجه می شی که قطب نمای مدز وقتی به شدت می چرخه که اون عروسک بچه که رو آب شناور بود به پای مدز می رسه که در ای باره ۲ پاراگراف بعد حرف دارم .
            در مورد اون حرفی که درمورده بچه توی تریلر اول و دوم زدی بنده چندین باز بررسی کردم ولی زمانی در تریلر اول بچه ناپدید می شه با زمانی که در تزیلر دوم بچه پدیدار میشه یکی نیست ، بلکه زمانی که در تریلر اول نورمن جوری نگاه میکنه که انگار بچه رو پیدا کرده و انگار شروع به گریه می کنه با زمانی که در تریلر دوم بچه در دستان گیلمور ظاهر میشه یکیه ، حالا این نظر به وجود میاد که گیلمور یکی از اون ۵ نفریه که در آخر تریلر اول تو آسمون هستن چون می بینیم که وسطیشون دستش رو به حالت آغوش در آورده و از طرفی کوجیما گفت که در هر ۳ تریلر یه بچه رو شاهد هستیم .
            از طرفی بین تریلر دوم وقتی مدز با دستش فرمان حمله میده با وقتی که در تریلر سوم فردی که خودش رو پوشونده یهو از ناکجا روی ماشین چپ کرده ی اون بنده خدا ها فرود میاد و همون کار رو میکنه ، این دوتا دقیقا با هم اتفاق می افتن ( اگه تریلر هارو با هم پلی کنید ) . به نظر من هردوی اینها همون کاراکتر مدز هستن ( آخر تریلر سوم هم اسم مدز رو در کست می بینیم ) ، ولی مساله ای که هست اینه که اون وسیله ی چشمک زن که اون موجودات رو نشون میده نوع دیگه ( و می شه گفت پیشرفته ترش نسبت به اونی که نورمن و رفیقش دارن ) روی شونه ی مدز هم در همون لحظه فعال میشه در تریلر می بینیم که فقط وقتی که کسی بچه رو در اختیار داره اون وسیله براش فعال میشه ، پس مدز هم در همون لحظه یه بچه بهش وصل شده که اگه تریلر دوم رو ببینیم همون عروسکه است که مدز هم از دیدنش پوز خند می زنه ! ( البته در تریلر دوم بعد از اتصال عروسک به پای مدز ما دیگه شونه اش رو نمی بینیم که ببینیم آیا از اون دستگاه ها رو شونه اش فعال شده یا نه چون دوربین فقط یه کلوز از چهره اش به ما نشون میده ) . در کل بهنظر من در تریلر دوم و سوم فقط یک بچه نداریم ( حتی شاید در تریلر اول ) ، بلکه بچه ی دومی هم هست که مخفیه .
            البته یه نکته ای هم هست که اون عروسک زخمی مشابه زخم نورمن در تریلر اول داره که یه فرضیه به وجود میاد اون هم این که اون عروسک سمبل نورمن هست !!! مثل عروسکی که از جک گنجشکه توی دزدان دریایی کاراییب ۴ شاهد بودیم که هر بلایی سر عروسک میومد همون بلا هم سر جان میومد ! یه چی تو همون مایه ها شاید ( XD ) . ولی جدا از شوخی چیزی که این فرض رو کمی تشدید می کنه اینکه در تریلر سوم وقتی اون کسی که من بهش می گم مدز ظاهر می شه فقط نورمن متوجه اش میشه و اون رفیقش متوجه حضور اون شخص نمی شه .

            • در رابطه با حضور دو بچه باید بگم نمیشه با قاطعیت نظر داد
              چندی پیش کوجیما یک تصویر با اسباب بازی های لگوییش درست کرده بود که توش میکلسن یه بچه داشت ، یه نفر زیر ماشین گیر کرده بودو درست مثل تریلر سوم بود و کوجیما گفت این قسمتیاز بازی هست که شبیه سازی کردم و توی توییتر به اشتراک گذاشت
              از طرفی به نظر می رسه میکلسن می تونه هر موجودی رو زنده کنه ، اسکلت ها رو که دیدید ، قطعا عروسک هم دیدید ، پس بعید نیست به نحوی موجودات فضایی هم تحت کنترلش باشن ، باز هم به p.t اشاره کنیم که وجود موجودات فضایی رو محتمل ساخت ، از طرفی در تریلر‌ سوم هم موجودات فضایی تقریبا داشتن می رفتن که با اشاره میکلسن دوباره سر و کلشون پیدا شد
              میکلسن یه محفظه بچه توی تریلر سوم داره ، شاید به نوعی عروسک رو توی تریلر سوم زنده کرده و به محفظه خودش تله پورت کرده ، شاید به دلیلی مثلا رهایی از ماده سیاه ایشون به حضور بچه در محفظه نیاز دارن
              یکی ازمواردجالب در تریلرسوم اینه که بعد از حضور میکلسن و اشاره اش طناب ها یا بهتره بگم بند ناف ها به زمین وصل میشن و قبلش وجود نداشتن ، در پشت زمینه تریلر یک سری خونه و ستون دیده میشه ، معلوم نیست لوکیشن روی زمینه یا فضا ، شخصیت ها هم بدون ماسک نفس می کشن ، نورمن توانایی دیدن موجود فضایی رو نداشت ، بعد از گرفتن بچه و فعال شدن رادارش اون رو دید ، قبل ترش موجودات رو واضح نمی دید ولی همکارش داشت با اسلحه شلیک می کرد و نورمن ریداس یا همون سم متعجب داشت فقط نگاه می کرد ، چرا سم به بالا نرفت ؟‌ پشت سم یک وسیله توری شکل هست شبیه تار عنکبوتم هست که تحقیقات نشون میده توی بعضی قبایل ازش برای کابوس ندیدن استفاده میشه ، مثلا محافظت شدن در خواب و …
              ایا ممکنه اسیب ندیدن شخصیت اصلی و بی اثر بودن خلا بهش و خوش شانسیش در تریلر به خاطر این وسیله ضد کابوس باشه؟ چرا محفظه بچه بالا نرفت ؟ همه اشیا داشتن بالا می رفتن ! شاید به خاطر وصل بودن لیودن نماد استودیوی کوجیما بوده باشه ، خنده داره ولی شاید دلیلش همین بوده باشه ، احتمال میدم تریلر سوم کابوس سم بوده باشه وداشته خواب می دیده
              ختم کلام،وقتی اون اقا داشت به بالا می رفت سعی کردخودش رو بکشه ولی زنده به سر موجود غول پیکر رسید و بعد از انفجار، ببخشیدحین انفجار‌سر موجود شبیه سیاه چاله میشه ، دنیای موازی اول اینجا شکل می گیره و کلا بازی مارو با کلی سوال رها می کنه تا ببینیم تریلر بعدی قراره چی بشه ولی خب تا همین جا خیلی نکات رو تونستیم کشف کنیم
              دوست عزیز خیلی از انالیزت اشتباه محضه ، محترمانه دارم بهت میگم
              شک نکن گذاشتن نوار صوتی با مختصات مثلث برمودا ، باز شدن دریچه به دنیای دیگه ، حضور فرد با کت و شلوار در سواحل نورماندی نشون دهنده فرضیه من هستند
              سم،میکلسن،دلتورو به هر نحوی وارد مثلث برمودا میشن و دارن توی دنیای موازی سعی می کنن یه بچه رو زنده نگه دارن

          • pardes گفت:

            حالا این اطلاعاتت چه ربطی به کامنت اون بنده خدا داشت.
            که بهش میگی دلقک :teeth: .فقط خاستی دلیلی بر ریپلای داشته باشی. 😕 😕

          • درود بر شرفت
            واقعا لذت بردم
            از وقتی که برای نوشتن گذاشتی ممنونم :yes:

        • navid1998 گفت:

          حاجی انتظار داری بخونیم تومارتو ما اگه بخون بودیم ۵ سال پیش تو کلاس درس میخوندیم دمتون گرم خلاصه کنید

          • Freelancer گفت:

            خلاصشو من میگم.
            باس واستی بازی بیاد ، ببینی بهت حال میده یا نه دادا!!!
            نه تو رو خدا کی بیکاره کنتراست تصویر رو تغییر بده J رو ببینه؟؟؟
            امیدوارم داستان بازی خیلی گنگ و راز آلود نباشه وگرنه لذت بازیو کم میکنه.

    • shadowwarior گفت:

      من بیشتر منتظر فارکرای هستم و مترو البته فارکرای پرایمالو هنوز بازی نکردم. مترو هم هیچ نسخه ای تابحال ازش تجربه نکردم…
      بهرحال امیدوارم یک سال نرمال برای همگی ما گیمرا باشه و همه از همه چیز راضی بدور از لوت باکسا و پینگ بالا همه از این سال نو لذت ببریم :))

    • all pacino گفت:

      یعنی فقط موندم داستان کریتوس چی میشه بلاخره انتظار براش خیلی سخته خدایی نصف بازیا که گفتین انحصاری سونی بود و خدایی سونی همه جوره به گیمرا احترام گذاشته

  • mehrdadPS گفت:

    دستتون درد نکنه آقای بابایی که همیشه مطالب و نقداتون بی طرف و بدون هیچ تعصبیه
    واقعا رتبه های ۱ تا ۳ حَقشونه
    امسال مثل اینکه کل حقوقمونو باید بدیم پای بازی 😀
    البته با اینکه خیلی علاقه دارم tlus 2 توی ۲۰۱۸ بیاد ولی بعید میدونم و ااین انتظار gow که مارو کشت تازگیا gameinformer یه عکس از بازیش گذاشته که چنتا کاراکتر دشمن جدید توش مشخصه
    https://ibb.co/jZtTPw

  • Godofwar0385 گفت:

    به به عالی اقا سعید واقعا وقتی دیدم رددد و گادو لست در صد هستند خیلی خوشحال شدم و به جرات میتونم بگم بهترینهای من هستند

  • MASOUd 1000 گفت:

    عالی بود سعیدجآن منتظر نقد این بازی ها هستم 😀 و

  • mahdi.gamer77 گفت:

    بازگشت به سایت عشق :inlove: :inlove: 😀
    خدایی تک تکشون درجه یک و نابن…
    خداکنه ایندفه دیگه ما pc گیمرا تو کف رد دد نمونیم…خودمو دار میزنم ایندفه :dazed:
    ……………………………………………..
    خدایی دیگه سرورای رینبو چکارشون داشت که اونم فیلتر کردن 😕

  • fbjg گفت:

    انتظارات واسه هر کدوم خیلی سخته
    امیدوارم امسال هم پارسال سال خوبی داشته باشیم . با تشکر از آقای اقابابایی
    امسال در غرب وحشی با تبر کریتوس میریم که کلیکر ها رو بکشیم

  • خسته نباشی سعید عزیز دل :yes: :yes:
    خب ۹ بازی مورد انتظار امسال
    ۹-CRACKDOWN 3
    ۸- FARCRY 5
    ۷- ANTHEM
    ۶- STATE OF DECAY 2
    ۵- METRO
    ۴- GOD OF WAR
    ۳- ORI
    ۲- SEA OF THIEVES
    ۱- RDR 2
    این لیست فقط عناوین معرفی شده ان وگرنه قطعا با وجود Halo 6 و Forza جدید لیست رو تغییر میدم

  • این بخش دوم بازی های مورد انتظار حتی نگاه کردنشم سخته ……. بینظیره …. مخصوصا با قلم زیبای آقای بابایی که دیگه…………………
    Death Stranding یه بازی فرا متنی ….. که به تصور بازیباز اعتماد می کنه و پا را فراتر از حصار محدود کلیشه ها میگذاره …….امید وام گیم پلی بازی فدای جو سنگین فلسفیش نشه….

  • Mr.enzo گفت:

    واقعاً مقاله زیبایی بود !
    و خسته نباشی به آقا سعید آقابابایی :inlove: :inlove: :inlove:

  • خسته نباشی آقا سعید.
    بازی های این لیست و قسمت قبلش واقعا هیجان انگیزن،این همه بازی خوب تو یه سال نمی گنجه!
    حالا تازه امکان داره مایکروسافت هیلو ۶ رو هم معرفی کنه و امسال منتشر کنه که نور علی نور میشه.
    جالبه اکثر بازی های لیست OnlyOnPlayStation هستن و نشان از احترام سونی به هواداراش و عرضه ی فرنچایز های مختلف داستانی در ژانر های مختلفه.

  • gta6 گفت:

    نظرم روی بازی god of war هست و حدسم براینه که احتمالا گوتی بشه.
    بازی مترو فکر میکنم بالاتر از حدانتظار ظاهر میشه و فارکرای ۵ پایینتر از اونچه که ازش انتظار میره.
    و در نهایت اینکه بازی the last of us 2 خیلی بعیده که امسال منتشر بشه و احتمالا یکسال دیگه باید بذاریمش صدر لیست موردانتظارترین های ۲۰۱۹٫

  • Pashmaki گفت:

    خسته نباشید آقا سعید با یک مقاله بی نقص دیگه، با شماره یک کاملا موافقم، اصلا هنوزم باورم نمیشه که این بازی قراره امسال بیاد، نسخه قبلی این بازی یک شاهکاره که هر دفعه بازیش میکنم به همون جذابی روز اولشه، فقط امیدوارم تاخیر نخوره

  • aref44 گفت:

    جونم آقا سعیدآقابابایی :heart: :heart: ……….. خواهشا بعد از انتشار این بازی ها ، یه دو سه تاش رو گلچین کن ، یه تحلیلِ کف بُر بده بیرون روحمون مثل مقاله های نوستالژیکت ری استارت بشه و شاداب :heart: :heart: ……… خداقوت داداش گل :rose:

  • فرشاد گفت:

    فتبارک الله احسن الخالقین سعید جان آقا خسته نباشی انصافا کل این قسمت دوم پاره ام کرد یعنی از اولش تا انتهای انتهاش مو به تنم سیخ شده بود ۲۰۱۸ چه شود با کل این لیست موافقم و منتظرشونم واقعا لیست هایپ کننده ای بود جاره داره اینو با هشتگ پشمام به اشتراک بزارم تو اینستا به شخصه مورد انتظار ترین بازی لیست با اینکه گاد آف وار و لست آف آس هست برام ولی اون وسط مسطا یه حس عجیبی نسبت به شدو آف کلوسوس دارم نمیدونم چرا ولی این بازی خداشاهده هر نسل باید ریمیک بشه من نمیدونم چی ساختن ولی اینو میدونم کل صنعت گیم یه طرف شدو آف کلوسوس یه طرف بگذریم بعد این بازی همونطور که گفتم شدید منتظر گاد و لست و رد دد هستم هر موقع اسم رد دد به گوشم میخوره ناخودآگاه یاد لحظه ورود جان خدا بیامرز به مکزیک میفتم و اون اسب سواری چند دقیقه ای با آهنگ گیتار کانتری خوزه گنزالز اStep infront of a runaway train just to feel alive again یعنی دیوونه میکنه ادمو بعد از اون فاینال فانتزی ۷ که اصن ابهت این سری فکر میکنم به خاطر خود کلود و سفیروت هستش و در آخر هم اسپایدر من و مانستر هانتر و آنتم زیباترین کاور این مقاله رو هم به جرائت میگم کاور شدو آف کلوسوس هستش امسال چه حالی بکنم من مرسی سعید جان خسته نباشی ممنون ازت آقا فقط یه نیم نگاهی به اون سفارش های منم بکن (یعنی نقد سری متال اسلاگ و گلوبال اوپریشن بابت پیگر بودنم معذرت میخوام ) ممنون

    • درود بر فرشاد عزیز و گل. بسیار ممنونم فرشاد جان که اینقدر همیشه حمایت میکنید و لطف دارید. واقعا همین که مقالات رو می خونید یک دنیا ارزش داره و منت میذارید بر سر بنده. چه برسه به این که این قدر نظرات زیبا و محبت امیز هم می نویسید. انشالله لایق لطفتون باشم. خوشحالم که لیست رو قبول دارید فرشاد عزیز.
      به روی چشم. حتما

  • 😀 😀 یعنی از کل لیست و ترتیب و طبقه بندی و شاهکارا و همه جوره پسندا و مشکل پسندا و ایناش که بگذریم میرسیم به آخر مقاله و اون متن قرمز که دیگه آخرشه 😀
    بابت لیست ممنون آقای آقابابایی عزیز امیدوارم همشون همین ۲۰۱۸ بیان این دو سال تقریبا بدون بازیای قدیمی و داغو پر کنن.
    ____________________
    از اینا که بگذریم یه درخواست دارم از تحریریه ی سایت که یه مقاله ای هرچند کوتاه درباره ی Doki Doki Literature Club توی سایت قرار بدن چون خودم همین تازگیا تجربش کردم میبینم واقعا از عجایب خلقته و یجورایی مثل p.t استاد کوجیماست که اون بالاها ازش یاد شد. به هر حال اگه بشه واقعا ممنون میشم 😀 :yes:

    • درود فراوان بر شما. بسیار بسیار ممنونم از شما و خوشحالم که میدونید واقعا همیشه به احترام شما سعی میکنم نظر شخصینم کمترین حد باشه. بسیار ممنونم از لطف و محبتتون. انشالله که همیشه بتونم شما رور اضی نگه دارید که این باعث افتخار منه.
      چشم حتما این بازی رو میذاریم در ستور کار و سعی میکنیم بنویسیم

  • s1107 گفت:

    تاریخ انتشار: احتمالا ۲۰۱۸ (به حق علی) :rotfl:

  • با تشکر از جناب آقابابایی ؛با اینکه فرمودید لیست چکیده ای از نظرهای جهانی و اینکه به علت محدودیت نتونستید برخی عناوین رو داخل لیست قرار بدهید ولی ۲ عنوان واقعا جاشون خالیه یکی beyond good and evil 2 استاد آنسل که اسمشو حتی در قسمت بازی هایی که به علت محدودیت در لیست آورده نشدن دیده نمیشه و دیگری که در لیست بازی های علی البدل آوردید 😀 بازی فوق جذاب Dreams هست که احتمال موفقیت و کسب نظر مثبت منتقد مانند بازی های موفق امسال مانند Zelda:BOW و Super Mario oddesy خواهد بود.البته قرار دادن DS و TLOU part 2 و ghost of tsushima در لیست به نظرم بسیار بسیار خوش بینانه است حتی تاخیر خوردن این عناوین به نیمه دوم ۲۰۱۹ قابل پذیرش تره تا عرضه این عناوین در سال ۲۰۱۸,البته علاوه بر این ۳ عنوان باید عناوینCyberpunk 2077 و elder scrolls 6 و dragon age جدید رو به عنوان رویاهای دست نایافتی سال ۲۰۱۸ لیست کنیم :rotfl: .در مورد بازی Dreams تریلر TGA 2017 و PGS 2017 کفایت میکنن چون این حجم از خلاقیت در یک بازی تا به امروز وجود نداشته.

    • درود فراوان بر شما. خیلی ممنونم که مطالعه فرمودید و مرسی از نظرتون.باید رک و راست بگم که واقعا بیاند گود اند اویل ۲ رو پاک یادم رفته بوده اصلا وگرنه من عاشق بازی بی نظیر اول این سری هستم. دریمز هم که خودتون دقیقا فرمودید که چقدر بی نظیره

  • z for zack گفت:

    همه بازی های این لیست الحق الانصاف بی چون و چرا بازی های خفن ۲۰۱۸ اند
    اما نمیدونم چرا از همه بیشتر با تریلر مترو حال کردم
    درگیری ارتیوم با اون موجورات کذایی مخصوصا اون قسمت های که دست ارتیوم رو با دندون میگرفت و فرار از دست اونا جزو صحنه هایی بودن که ادم رسما به جای امپر ادرنالین میچسبوند.
    اقای بابایی واقغا دمتون گرم انصافا برترین هارو تو لیست گذاشتید
    ارادت

  • peen گفت:

    سلام درود و سپاس بابت مقاله عالی
    هرچند سال ۲۰۱۸ سال پر از بازی برای گیمرها می باشد ولی با شرایط پیش رو و خبر هایی که شنیده میشود سال چندان خوبی برای گیمرهای ایرانی نخواهد بود

  • mohammad-007 گفت:

    مورد انتظارترین بازی از نظر من امسال red dead redemption 2 هست و از نظر بقیه اعضای سایت هم فک کنم باشه واقعا شاهکاره…

  • Hamed72 گفت:

    بسیار عالی آقا سعید.ممنون از زحماتت.انشاا… که سال خوبی برای گیمرای عزیز باشه. :yes: :yes: :yes:
    در بخش دوم لیست هم حق میدم بهتون ک رد دد ۲ باید اول باشه چون همه واسش سر و دست میشکنن 🙂
    اما اگه لیست من بود: ۳-رد دد ۲، ۲-گاد آو وار، ۱-دث استرندینگ(انشاا… ۲۰۱۸ بیاد :reallypissed: )
    در کل بهتون خسته نباشید میگم و خدا قوت :yes: :yes: :yes:

  • خسته نباشی سعید جان. آرزوی موفقیت روز افزون :rose: همونطور که قبلا هم گفتم لیست هرکس ممکنه بر اساس سلیقه اون فرد متفاوت باشه. پس هیچ اعتراضی به این لیست وارد نیست و انتخاب ها کاملا به جا بودن.
    ۲۰۱۸ فراموش نشدنی خواهد شد.
    تجربه های شیرین زیادی در انتظارمون هست.
    تاب خوردن در خیابان های نیویورک در لباس اسپایدرمن…
    مبارزات نفس گیر با سیل زامبی ها در دیزگان…
    همراه شدن با داستان اندرویدها و انتخابات سخت در دیترویت…
    اسب سواری در بیابان ها و غروب آفتاب و سرقت از قطار به همراه موسیقی فوق العاده رد دد ردمپشن…
    و در انتها … نبردی حماسی و خونین با خدایان و موجودات اسکاندیناوی در ماجراجویی جدید کریتوس!

  • 2K.Firaxis گفت:

    آقا سعید کارتون درسته واقعا ممنون بابت انتها های مقاله و گیف های زیبا، برای من توی اینده نزدیک این ۳ ماه، Kingdom Com Deliverence و The Crew 2 مورد انتظار ترین ها هستن بعدش هیچ نظری ندارم واقعا Monster Hunter World به نظر جالب میرسه اما دیگه از این همه mmo خسته شدم یه داستان توپ لازمه که دوباره روبه راهمون کنه و اون میتونه Anthem باشه، بایوور که دومین یا سومین استدیوی مورد علاقه خودمه به کنار، دنیای اخرالزمانیش که تا حدودی به fallout میزنه در کنار metro exodus من رو دیوونه خودشون کردن، انتم که بیشتر شبیه هستش پاور ارمور و موجودات عجیب غریب تر از metro باعث میشه من نظرم به anthem باشه و نه metro، از طرفی Dark Siders 3 رو ممکنه بگیرم اما وقتی که شخصیت مورد علاقه خودمو توی این سری، تو تریلر معرفی این عنوان دیدم که به زنجیر بسته شده یکم از کارکتر اصلی این نسخه بدم اومد (فکر کنم این بهونه باشه من کلا با بازی هایی که زن شخصیت اولشه میونه خوبی ندارم) و در آخر هم من نمیتونم سال رو بدون یک استراتژی خوب تموم کنم، و چه استراتژی بهتر از Age of Empires, امیدوارم مثل امثال معجزه ای بشه و بازی هایی که هیچ اهمیتی بهشون نمیدادم باز من رو غافلگیر کنن مثل Persona 5 و Destiny 2

  • mahdi7khe گفت:

    آقا سعید DS و TLOU2 نباید توی لیست می بودن ! حتی من این اشکال رو به کاندیدا های مورد انتظارترین گیم اواردز هم گرفتم . TLOU که تقریبا میشه گفت اعلنا گفتن آقا دلتون رو برای ۲۰۱۸ خوش نکنین و اون جور که از حرفای کوجیما برمیاد DS هم بعید می دونم ۲۰۱۸ منتشر بشه .
    پ.ن : حالا که اینا رو اوردید جای Cyberpunk خالیه توی لیست هرچند اون هم مثل این دوتا ۲۰۱۸ نمی آد !

  • با سلام و خسته نباشید به تمام اعضای تیم گیمفا، دوستان گیمفایی و خصوصا آقاسعید گل… :heart:
    آقا سعید بازم یک مقاله بسیار عالی نوشتی که در بیشتر رتبه بندی ها با شما موافق بودم ولی اینکه تماما موافق باشم طبیعتا درست نیست که برمیگرده به نگرش هر فرد اما به نظرم رتبه بندی عادلانه بود !
    در مورد Death Stranding دوستان تا یجاهایشو درست اشاره کردند و بازی به جهان های موازی مربوطه !
    کافیه تریلر۱و۲و۳ رو باهم نگاه کنید! البته یعنی ۱و۳ رو باهم ببینید بعد به همین ترتیب تا متوجه داستان شوید!
    در واقع میتونم یه اشاره کوچیک بکنم تو تریلر سوم وقتی نورمن داخل آب میافتد دو حالت پیش میاد یکیش تریلر اوله دومی اخر ترلیر سوم!
    درواقع در این بازی مرگ اصولا طوری که ما میپنداریم نیست و در واقع بین حالات مختلف فقط جابه جا میشیم!
    برای راحت درک کردنش کافیه یاد bioshok infinit بیفتید!
    در واقع این یه نمونه خیلی کوچیک در تریلر هاست و حتی موضوع جدایی کوجیما هم ممکنه درست نباشه و ایده
    mgs survive هم خود کوجیما داده که ارتباط وحشتناک عمیقی در یکی از تصاویر بازی (وقتی داخل دریا هست ) با هیمن بازی یعنی Death Stranding داره در کل ماجرا این بازی قراره با مغز ما بازی کنه و فرضیه های حهان های موازی رو در قالب یه بازی معرفی کنه !
    در مورد GOW و TELO هم دیگه حرفی باقی نمیمونه واقعا این دوبازی هردو یکی از دلایل خرید PS4 هستند!خود من فقط و فقط برای GOW کنسول خریدم و اولین بازی هم که گرفتم GOW 3 REMSTED بود :|!
    بعد ها Blood رو تجربه کردم و کم کم عاشق تمامی عناوین انحصاری نسل هشتم سونی شدم!
    در مقاله قبلی اشاره شد ماکروسافت انحصاری های خیلی کمی داره حقیقتا این درست هست اما اگر مثل نسل هفتم انحصاری بزنه روی کنسول one x خطر جدی برای سونی میشه ! که البته تا اون موقع ps5 میاد و رقابت تنگاتر میشه و این که تجربه سونی هم در این جور کارا بیشتره و اصولا اصلا اجازه نمیده رقیبش بتونه تهدیدش کنه و این رو هم خیلی مدیون انحصاری ها هست …
    البته من خودم دوست داشتم انحصاری وجود نداشته باشه و همه بتونیم تمام بازی ها رو بازی کنیم اما وقتی از یه طرف دیگه به قضیه نگاه میکنم میبینیم خودمون هم دوست داریم اینطوری بشه و زیاد بدمون نمیاد!در واقع انگار این رقابت سونی و ماکروسافت برای خودمون هم جذابه !
    در آخر تشکر ویژه ایی دارم بابت پوشش این مطالب …
    در پناه حق یا علی :rose:

    • یه موردی یادم رفت در نظر بگم و دیدم ویرایش هم نمیتونم بکنم 😐 نمیدونم دلیل چیه دقیقا …بگذریم …
      در مورد Death Stranding یه استدلال خیلی قوی وجود داره که اون بچه توی سه ترلیر هر سه یکی هستن و در واقع چون شخصیت زن در این سه تریلر نبود میشه پنداشت که اون فرزند دختره و انسانا برای تولید مثل و نابود نشدن به اون فرزند محتاج هستن و اینطوری میشه دلیل ناراحتی نورمن در تریلر یک رو فهمید…
      در رابطه به عروسک ! رشته های سیاه رو یادتونه ؟؟؟ فرضیه ایی وجود داره که این رشته ها میتونن زندگی به اجسام بی جان منتقل کنند که اگر همونطور که گفتم هر سه تریلر رو به نوبت باهم تماشا کنید متوجه منظورم میشید و بیشتر اشاره نمیکنم تا خودتون بفهمید عروسک چطوری جون گرفت! تریلر ۲ و ۳ رو باهم ببینید… :laugh:
      بیایم یکم به موجودات داخل بازی دقت کنیم چرا نمیشه دیدشون؟؟؟ bloodborne یادتونه ؟ آیتمی وجود داشت به نام بصیرت که بعد از دریافت اون میتونستید موجوداتی که از اول بازی نمیتونستید ببینید رو مشاهده کنید بحث اصلی برمیگرده به ابعاد در جهان این که ما در دو بعد زمان و مکان زندگی میکنیم و اونها در ابعاد بالاتر و برای همینه مشاهده آنها ممکن نیست در اصل کوجیما اومده همه اینهارو ادغام کرده در قالب یه بازی …
      اگر این بازی موفق بشه خوب این فرضیه هارو به نمایش بزاره در دنیای بازی های رایانه ایی جاودانه میشه!
      با تشکر و پوزش بابت نظر دوباره 😀
      در پناه حق یا علی :rose:

    • درود فراوان بر امیر عزیز و گل. خیلی خیلی ممنونم از لطف و محبت شما و این که لطف میکنید مقالات رو می خونید. سلامت باشید انشالله.
      بسیار متشکر که نظرتون رو با من هم در میون گذاشتید. لذت بردم از خوندن نظرتون مثل همیشه.

  • soroush گفت:

    شما مطمینید که بازی Monster Hunter: World برای پلتفرم xbox آخر سال ۲۰۱۸ هست ؟؟
    توی سایت ماکروسافت زده Available January 26, 2018

  • vergil2max گفت:

    خسته نباشیداقای اقابابایی.مقاله عالی بود.به ویژه گیفها و نوشته های زیرش.به ویژه گیف خدای بازیها منظورم خدای جنگ 😯 و فاینال فانتزی :inlove: و اخرین ما ۲ (چه بزرگ شدی گوگولی 😀 .. کلاس چندمی الان؟( :reallyangry: به تو چه.حیف که کارت قرمز میدن وگرنه…دی.البته این حرف دل خودم بود)).
    منم مورد انتظارترین هام را میگم ولی هر لحظه میتونه تغییر بکنه.چون میدونم عناوین معرفی نشده ای دیگه ای در کاره.به ویژه از سوی بتزدا و مایکرو و غیره.ضمنا یک چیزی که توی عمر گیمریم فهمیدم اینه که دنیای گیم حتی گاهی از فوتبال هم غیر قابل پیش بینی تر مثل سال پیش و کار بزرگ سازندهای بازی نیر و هورایزن که واقعا ترکوندن برعکس سازندهای مس افکت و Middle-earth: Shadow of War که انتظارات را براورده نکردن.البته بازی Middle-earth خوب بود اما من توقع یکبازی در حد گوتی داشتم.
    ۱-God of War (با اختلاف مورد انتظارترین.بارلوگ کبیر ببینم چه میکنی)
    ۲-Red Dead Redemption 2 (امیدی نیست و گرنه The Last of Us: Part 2 و Death Stranding مورد انتظارتر هستن)
    ۲-Final Fantasy VII Remake(نمیدونم چرا اینقدر این بازی را دوست دارم.برای من حتی کمی از رد دد ۲ هم مورد انتظارتر)
    ۳-Anthem (امیدوارم دیگه EA به این یکی گند نزنه.(اقا (EA) کوتاه بیا… 😀 )
    ۴-Code Vein (قبلا گفتم حکم Nier را داره.امیدوارم نا امیدم نکنه)
    ۵-Far Cry 5 (چقدر جالب۵-۵ .دی.یوبی تو میتونی.دی)
    ۶-Darksiders III (اگه به این نسخه امید داشتم جز ۲ یا ۳ تای اول میشد ولی حیف که تا اینجا)
    ۷-Shadow of the Colossus Remake :inlove:
    ۸-Metro Exodus :yes:
    ۹-Days Gone :yes:
    ۱۰-Spider-Man 😀
    و غیره.Metroid Prime 4 هم از عناوین مورد انتظارم ولی نمی تونم بزارم توی لیستم چون معلوم نیست بتونم بازی بکنم.حیفه اگه نشه بازی کرد چون اینبازی یکی از زیباترین فرشته های دنیای گیم داره (Samus Aran :inlove: 😛 😀 ).دی
    به Crackdown 3 امیدی ندارم موفق بشه یکجورایی بنظرم جز ضعیفترین بازیهای سال دیگست ولی شاید با اینهمه تاخیری که خورده موفق بشه.با تشکر

    • درود فراوان بر شما. واقعا همیشه منتظر نظر زیباتون هستم در مقالاتم و واقعا ممنونم که همیشه حمایت کردید و لطف دارید و اینقدر با معرفت و با محبت هستید. خوشحالم که از لیست و طنز و گیف ها و.. رضایت دارید و امیدوارم که همیشه مطالبی رو بذارم که لایق لطف شما باشن. بسیار لذت بردم از خوندن نظرتون مثل همیشه. خیلی ممنونم

  • Rango گفت:

    خیلی عالی خسته نباشید جناب آقابابایی عزیز مطمئنا بعضی ازین بازی ها در لیست سال بعد برای مورد انتظارترین بازی های ۲۰۱۹ بازهم وجود خواهند داشت مثل امسال که God of war و Rdr2 دوباره به مانند سال قبل در رتبه های اول و دوم قرار دارند. برای بنده نیز مورد انتظار ترین بازی سال Read dead redemption 2 است چون نسخه اول این بازی رو بخاطر نداشتن کنسول نسل ۷ از دست دادم و همیشه حسرت این بازی در دلم خواهد ماند.
    و در اخیر یک سوال: آیا هیچ راهی است که Read dead redemption 1 رو بشه با PS4 بازی کرد؟

  • .reza گفت:

    (با سپاس از شما برای مقاله :rose: ) به شخصه از بخش دوم مقاله خیلی خوشم اومد منو که شاد و امیدوارتر کرد برای سال پیشرو خودم بیشتر منتظر rdr و Shadow وتلو هست امید کمی هم بهFar Cryدارم ولی برادرم عشقش God of Warهست که براش روز شماری میکنه.

  • سپاس بابت مقاله
    برای خود من god of war 4 مورد انتظار ترین هست

  • we are gamer گفت:

    بهتره اول یه نگاه به داخل جیبمون بنداریم بعد بیایم این مقاله رو بخونیم 😥

  • .Murder Inc گفت:

    خیلی انتخاب های درست و بجا آقا سعید عزیز :heart: ولی بعیده که دث استرندینگ و لست پارت ۲ امسال منتشر بشه مورد انتظارترین بازی های ما هم ازین قرار است (صرف نظر از بازی های که بالا ذکر کردم چون دلیلشو گفتم):
    ۱- Read dead Redemption2
    ۲- Farcry 4
    ۳- God of war
    ۴- Anthem
    ۵- Metro exodus
    ۶- Spiderman
    ۷- Shadow of the Colossus Remake
    ۸- Days gone
    ۹- Darksiders 3
    ۱۰- Ori and the will of the wisps

  • ممنون آقای آقابابایی. همشون مورد انتظارن انصافا

  • Milad gh گفت:

    سعید جان واقعا نمیدونم چجوری وقت میکنی این همه مقاله بنویسی ولی خیلی دمت گرم واسه این همه زحمت.
    لیستتم عالی بود.
    لیست منم اینه:
    Cyberpunk 2077
    Anthem
    Final fantasy vii
    Metro
    Monster hunter
    Code vein
    Kingdom deliverance

    • درود بر میلاد عزیز و گل. خیلی ممنونم ازت میلاد جان. برای شما نوشتن واقعا اففتخاره برام و انشالله بتونم همیشه براتون مطالب خوب بنویسم. واقعا میلاد جان نوشتن برای من خیلی اسونه چون فکر نمیکنم اصلا و خود به خود تراوشات ذهنیم در مورد بازی ها هستن که نوشته میشن. خوشحالم مورد رضایتتون هست میلاد جان. ممنون که الیستتون رو با ما هم در میون گذاشتید

  • کاملترین و محتوایی ترین و با ارزش ترین متنی که تو عمرم خوندم همینه واقعا تشکر شماره اول تا آخر این لیست واقعا همشون ناب و شاهکار و واقعا نمیشه گفت کدوم بهتر از اون یکی هست چون سبک‌اشون متفاوت یکی شوتر یکی هک اند اسلش یکی شوتر سوم شخص یکی open world هس و… ولی واقعا با شماره ۱ حال میکنم از هر لحاظ ممنون سعید خان

  • Good Hunter گفت:

    مقاله قوی و هایپی بود تشکر فراوان
    البته برام چیزی که خیلی عجیبه نبود crew 2 تو کل لیسته ، یا حتی ace combat که بشخصه با علاقه زیادی که به این دو سبک دارم شدیدا و همانقدر که منتظر مترو ، لست ، رد دد ، گاد و دث‌استرندینگ هستم منتظر این دو تا هم هستم و بنظرم پتانسیل بسیار بالایی هم دارن و واقعا از مورد انتظار ترین ها میتونن باشن

  • اخ اخ دوباره این گیف های رد دد دیدم دلم رفت
    نمیدونم چرا من فکر می کنم Anthem خوب میشه
    هرچند بازی های EA چندوقتیه تعریفی نداره اما
    به این Anthem خیلی امیددارم

  • White noiz گفت:

    رتبه ی ۱ برای Red Dead ll قطعا انتخابی کاملا منطقیست
    ولی خب هر کس سلیقه ای داره
    شاید برای یه نفر بازی Anthem موردانتظارترین باشه
    من از سعید آقابابایی تشکر میکنم بخاطر تهیه ی لیست کاملا منطقی و همچنین پست های خواندنی بسیار زیبا
    تشکر :heart:

    • درود فراوان بر میلاد عزیز و گل. خیلی خیلی ممنونم از شما میلاد جان. نظر لطفتونه نسبت به مقالات و نوشته های من. واقعا ارزشمنده برام که نظرتون مثبت هست و لطف می کنید و مطالعه می فرمایید. بسیار متشکرم از حمایتتون. سلامت باشید انشالله

  • legendboy گفت:

    اون طنز کنار سال انتشار بازی خیلی خوب بود :)))

  • اینم پیش بینی های من از امسال :
    Days Gone : بازی با گیم پلی خیلی قوی اما داستان معمولی (ِیه چیزی تو مایه های Dying Light اما خیلی بهتر)
    Detroit : دومین بازی برتر استاد کیج بعد از Heavy Rain و یه شاهکار به تمام معنا
    Spider Man : یه بازی معمولی که زود هم از یاد میره
    Monster Hunter : بازی خوش ساخت و سرگرم کننده و نه شاهکار
    ّFar Cry 5 : نزدیک شدن از نظر کیفیت شوتینگ ولی مثل همیشه شخصیت پردازی و داستان سطحی و کم عمق
    Last of Us 2 : هر کاری هم کنه نمی تونه به نابی اولیش باشه که شاید جزو ۳ تا بازی برتر تاریخه اما باز هم اونقدر خوب خواهد بود که بهترین بازی سال شه
    Read Dead Redemption 2 : عنوانی بسیار لذت بخش که بعد از چند ساعت بازی کمی تکراری میشه

    البته اینا فقط پیشبینیه و ممکنه هم کامل برعکس شن 😀 مقاله هم مثل همیشه محشر بود سعید جان
    راستش هر چقدر هم متن هات طولانی شه من که اصلا خسته نمیشم و حس میک و حتی نمی فهمم کی تموم شد. آدم حس می کنه واسش داری اینارو مثل دوست تعریف می کنی نه به عنوان یک مقاله
    واقعا برام مثل کلاس درسه مرسی :yes:

  • راستی بازی SKY (از Thatgamecompany) هنوز غیر از محصولات اپل رو پلتفرم دیگه ای رسما تایید نشده اما واسه من مورد انتظاره خیلی 😀

  • marcus2 گفت:

    ممنون از نقدتون.
    یه انتقاد شدید دارم اصلا کارتون درست نیست که راعفی پور رو مسخره کردید.
    اون جمله ای که بکار بردن در مورده ظهور امام زمان بود که که گریه می کردن. به صورت غیر مستقیم این جمله رو به کار بردید. (خدایا بسه دیگه.. بابا خسته شدیم دیگه!!)

    • درود فراوان بر شما. والا عرض کنم حضورتون که من اصلا مسخره نکردم والا. این یه شوخی بود فقط و واقعا من اصلا کاری به موارد مذهبی این صحبتی که کردن و .. ندارم جدا. فقط همین جمله رو بکار بردم که اصلا هم درش حرف زشتی نیست و واقعا در مورد بازی هایی که نوشتم صدق میکنه. خیلی عذر میخوام از حضورتون اگر باعث شده ازرده خاطر بشین. واقعا قصد من فقط شوخی بود

  • dl گفت:

    خوشحالم که تو این مقاله عدالت رعایت شده خیلی ممنون

  • morfin گفت:

    متعصب + افراطی + یه چیز دیگه، میشه یه آدم خیلی خیلی خطرناک. بدترین نوع آدمای دنیا . و یه چیز دیگه رو خیلی خوب اومدید اقای بابایی

  • Rorshark گفت:

    و وقتی ما Red dead 2 را در صدر لیست می بینیم، گویی به ما مورفین زده اند!
    مرسی آقا سعید… دمت گرم و سرت خوش باد! :yes: 😉

  • Vergil گفت:

    من که یک ساله دیگه باید صبر کنم واسه سال رویایی و بازی مورد انتظارم….DMC …..

  • sam094 گفت:

    مقاله بسیار زیبایی بود
    با تشکر از سعید آقابابایی عزیز

  • ataawesome گفت:

    project avengers و project guardians of the galaxy شرکت squarenix رو یادتون رفته….تازه call of duty و battlefield و assasinscreed جدید هم هستن هرچند که معرفی نشدن و بازی جدید سری batman arkham و lords of the fallen 2

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش دوم) - گیمفا