یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول)

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

همه ساله وقتی که به پایان سال میلادی می رسیم و مراسم برترین های سال و .. همگی تمام می شوند و پای به آغاز سال جدید می گذاریم، برای ما بازیبازان با یک استرس خاص این سوال پیش می آید که آیا امسال هم مثل سال قبل و سال های قبل کلی بازی های خوب داریم یا نه؟ آیا امسال بازی های بهتری از پارسال داریم یا نه؟ خلاصه دوست داریم که بدانیم که در سال پیش رو قرار است چه عناوین بزرگ و قدرتمندی منتشر گردند و چه انتظارمان را می کشد. این مطلب دو قسمتی در واقع برای پاسخ به همین سوالات است. بگذارید تا خیلی راحت بگویم. امسال یکی از بزرگترین سال های صنعت بازی از نظر انتشار عناوین پرقدرت خواهد بود و مخصوصا بیشتر از همه برای کنسول پلی استیشن ۴ که تعداد خیلی زیادی بازی انحصاری مورد انتظار در سال ۲۰۱۸ دارد اما برای سایر پلتفرم ها هم کلی بازی مولتی پلتفرم عالی و گاها انحصاری نیز عرضه می شوند تا تمامی بازیبازان از یک سال پر و پیمان لذت ببرند. در این مطلب اکثر بازی هایی قرار گرفته اند که تایید شده است در سال ۲۰۱۸ منتشر می شوند (غیر از یکی دو مورد) و حتی اگر زمان دقیق انتشار هم ندارند ولی اعلام شده که سال ۲۰۱۸ شاهد عرضه و انتشار آن ها خواهیم بود. در این مطلب دو قسمتی قصد داریم تا به تعدادی از بازی های مورد انتظار بازیبازان در سال ۲۰۱۸ اشاره کنیم و آن ها را همراه شما برشماریم تا یک دید کلی از این که چه بازی هایی در سال جدید میلادی منتظر ما هستند، کسب نمایید. فرنچایزهایی جدید که یا نمایش های عالی خود طرفداران زیادی پیدا کرده اند یا نسخه های جدید از فرنچایزهای محبوب دنیا که طرفداران خیلی زیادی در دنیا داشته و دارند، بازی های لیست ما را تشکیل خواهند داد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول)

اما به هر حال خوب می دانید که آن قدر تعداد بازی ها زیاد است و آن قدر سلایق مختلف است که هرگز نمی شود با یک لیست همه را راضی کرد و هرگز هم نمی شود که در لیستی اینچنینی، کاملا علاقه خود را کشت و هیچ نظر شخصی را در آن دخالت نداد. پس سعی کنید که خودتان را با مواردی مثل چرا فلان بازی در لیست نیست و این لیست غلطه و .. اذیت نکنید زیرا لیست ۱۰ بترر و اینچنینی زیاد معیار غلط بودن یا درست بودن کاملی ندارد و سلیقه خیلی شرط است. شاید نظر دیگری هم اگر لیست شما را ببینید این باشد که لیست شما غلط است زیرا سلیقه اش با شما فرق دارد. اما نکته ای که ثابت است این است که در این لیست تمام بازی هایی که نام برده شده اند بدون شک از برترین و بزرگترین و مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ هستند و در تقریبا تمامی لیست ها و ویدئوهای دنیا در مورد این موضوع، نام آن ها هم به چشم می خورد. قطعا جدا از این لیست که بنده تهیه کرده ام تعداد بسیار زیادی گزینه های دیگر وجود داشته و دارند که می توانستند در این مطلب حاضر باشند اما به هر حال تعداد محدودیت دارد و نویسنده، انتخاب هایی را که از نظر خود و بر طبق نظرات جهانی کاربران برتر بوده اند در لیست جای داده است. پس دقت کنید که این مقاله، “مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸” به انتخاب بنده است، زیرا که اساس چنین مقالاتی این گونه است و سلیقه شخصی نیز بسیار اهمیت دارد. همچنین لازم به ذکر است که رتبه بندی و ترتیبی که در این لیست برای بازی های مختلف لحاظ شده است کاملا نظر شخصی نویسنده است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن وجود ندارد زیرا پای سلیقه مطرح است البته سلیقه منطقی، نه این که مثلا کسی یک بازی خیلی خیلی معمولی و ضعیف را بیاورد و در جایگاه اول لیست مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ قرار دهد و بگوید این سلیقه من است، زیرا که این توهین به شعور مخاطب است اما به هر حال سلیقه شخصی نیز در چنین مقالاتی بسیار اهمیت دارد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

یک سال رویایی در پیش است…

قطعا در رده بندی این بازی ها سلائق و علائق با هم متفاوت است و بر اساس دیدگاه ها و سلیقه ای که هر شخص دارد، جایگاه ها تعیین شده و قاعدتا هر شخصی، عنوانی را که بیشتر باب میلش باشد بالاتر قرار خواهد داد. البته ما در این مطلب سعی کرده ایم تا عناوینی را قرار دهیم که یک وفاق جمعی بین بسیاری از بازیبازان دنیا در خصوص مورد انتظار بودن آن ها برقرار است و بدون شک بازی های این لیست در خیلی از ویدئوها و مطالب مربوط به “مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸” که در دنیا وجود دارند، با مطلب ما مشترک هستند. در نظر داشته باشید که عنوانی که مثلا من در رتبه ششم قرار داده ام دلیلی بر این نیست که آن بازی حتما و به صورت وحی منزل، ششمین بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۸ است، بلکه برای من این گونه است و شاید برای شما اول یا دهم باشد و یا شاید اصلا در لیست شما حضور نداشته باشد. نکته بعدی این که تمامی گزینه های این لیست بر اساس داشته ها و اطلاعات نویسنده گرد آوری شده اند و در این مطلب قرار گرفته اند. شاید شما عقیده داشته باشید که مثلا بازی دیگری می توند به جای فلان شماره از این لیست قرار بگیرد و یا جایگاه آن فرق کند. در اینجا نیز معیار و میزان ثابتی نداریم و عقل و منطق در کنار احساس و خاطرات است که در ذهن هر شخص با هم ترکیب می شوند و اسم هایی مختلف را به عنوان خروجی بیرون می دهند. پس بهتر است تا این مطلب را به عنوان یک مقاله سرگرم کننده که به همراه آن برخی خاطراتتان را مرور خواهید کرد، نگاه کنید. با بیان این نکات اگر تا کنون به خواندن مقاله ادامه داده اید از شما دعوت می کنم تا در ادامه، با بخش نخست مقاله “مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸” که در دو بخش تقدیم شما می گردد، با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.  

۲۲- Ori and the Will of the Wisps

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

Ori and the Will of the Wisps

سازنده:  Moon Studios

ناشر: Microsoft Studios

ژانر:  Metroidvania

پلتفرم ها: Xbox One, Microsoft Windows

تاریخ انتشار: TBA

Ori and the Blind Forest عنوانی بود که روح هنر در آن جربان داشت و ذره ذره محیط و دنیای بازی و هر آنچه در آن می دیدیم در نهایت زیبایی و ظرافت و لطفات خلق شده بودند و با بهترین و با کیفیت ترین انتخاب رنگ ها، رنگ آمیزی شده بودند و چیزی مانند معجزه به نظر می رسید. بازی که بیشتر یک اثر هنری یا یک تابلوی زیبا و خوش رنگ و لعاب است تا صرفا یک بازی. از آن عناوینی که دوست دارید همه چیز را رها کنید و تنها و تنها به مناظر و محیط بازی بنگرید و لذت ببرید و غرق در دنیای زیبا و محیط چشم نواز آن شوید. این بازی یک عنوان در سبک پلتفرمر ماجرایی دو بعدی یا اصطلاحا Metroidvania بود که توسط استودیو مستقل Moon Studios ساخته و در سال ۲۰۱۵ توسط مایکروسافت منتشر گردید. پلتفرم های این عنوان شامل Xbox One ،Xbox 360 و Microsoft Windows بودند و اتفاقا بر روی هر ۳ آن ها نیز با بازخوردهای بسیار مثبتی روبرو گردید و موفق شد تا امتیاز متای ۸۸ را کسب کند. این عنوان به خاطر طراحی و گرافیک هنری چشم نواز خود بسیار مورد تحسین قرار گرفت و جوایزی مانند BAFTA Games Award for Artistic Achievement و The Game Award for Best Art Direction را نیز از آن خود کرد که نشان دهنده گرافیک هنری فوق العاده آن هستند. بازی داستان زیبایی نیز داشت که به گفته سازندگان الهام گرفته شده از داستان های The Lion King و The Iron Giant بود. شما در این بازی کنترل Ori را به دست می گرفتید که یک روح سفید محافظ است. وی قابلیت پرش روی دیوارها و بالا رفتن از آن ها و همچنین جفت شدن با یک روح دیگر به نام Sein را داراست. Sein “نور و چشمان” درخت روح جنگل است و قادر است تا شعله های روح شلیک کند.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

دوباره هماره زیبایی ناب… دوباره همراه طراحی های شگفت انگیز

 با موفقیت عالی بازی اول، انتظار می رفت که باز هم شاهد مغرفی بازی جدیدی از این سری باشیم که خوشبختانه این اتفاق در E3 2017 رخ داد و مایکروسافت بازی Ori and the Will of the Wisps را معرفی نمود و طرفداران را خوشحال کرد. Ori and the Will of the Wisps که مانند بازی قبل در ژانر Metroidvania قرار دارد، توسط Moon Studios در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا توسط مایکروسافت برای پلتفرم های  Xbox One, Microsoft Windows منتشر گردد، اما هنوز هیچ تاریخ انتشاری را از سوی سازندگان یا مایکروسافت شاهد نبوده ایم و حتی سال انتشار بازی نیز مشخص نیست. بسیار منتظر هستیم تا اطلاعات بیشتری از این بازی زیبا کسب نماییم و چیزی بیشتر از یک تریلر معرفی برای صحت کردن در مورد آن داشته باشیم، هر چند که تنها معرفی نام این بازی کافیست تا آن را یک بازی مورد انتظار بدانیم. چیزی که واضح است و در همان یک نمایش معرفی بازی هم شاهد بودیم این است که Ori and the Will of the Wisps  از لحاظ بصری بی نهایت زیبا خواهد بود. در واقع باید بگوییم در عناوینی مانند Ori and the Will of the Wisps یا Trine، هر چقدر هم بازی داستان و گیم پلی بسیار عالی داشته باشد اما باز هم نقطه قوت و دلیل اصلی توجه بسیار زیاد و خاص به آن ها، استایل هنری و طراحی محیط بازی است که آن ها را به یکی از زیباترین و چشم نواز ترین عناوین از لحاظ گرافیک هنری تبدیل کرده و قطعا در بازی جدید Ori نیز شاهد همین برگ برنده خواهیم بود. 

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

از فرنچایزهایی که صنعت بازی باید به آن افتخار کند

در بخش گیم پلی باید دید که آیا سازندگان بازی در طراحی گیم پلی این نسخه نیز از عناوینی مانند Rayman و Metroid الهام گرفته اند یا خیر؟ به احتمال قریب به یقین، برای پیشروی در این بازی نیز باید از روی پلتفرم های مختلف بازی عبور کنید و معماها را حل نمایید. همچنین احتمالا سیستم ذخیره “soul links” نیز در بازی وجود داشته باشد و شاهد یک سیستم آپگرید برای ارتقای توانایی ها و مهارت های Ori که شاید نسبت به بازی قبل پیشرفته تر شده و تغییراتی به خود دیده باشد نیز باشیم. بدون شک طرفداران بازی اول انتظار دارند که در عنوان Ori and the Will of the Wisps هم شاهد گیم پلی جذاب، استایل هنری فوق العاده، داستان زیبا، رنگ بندی های بی نظیر، سکانس های اکشن و طراحی محیط شاهکار باشند و این بازی چیزی حتی بیشتر از بازی اول به آن ها هدیه دهد. در نهایت باید بگوییم بازی Ori and the Will of the Wisps با این که هنوز سال انتشار مشخصی ندارد و شاید نباید در مقاله مربوط به بازی های ۲۰۱۸ قرار نمی گرفت اما مانند یکی دو بازی دیگر این لیست که همین اتفاق در موردشان رخ داده است، آن قدر زیبا و جذاب به نظر می رسد که همین که احتمال دهیم شاید این عنوان در سال ۲۰۱۸ منتشر شود کافیست تا آن را در این مطلب جای دهیم، آن هم در کمبود شدید انحصاری های مایکروسافت (البته انحصاری کنسولی). Ori and the Will of the Wisps در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه بیست و دوم قرار می گیرد.

۲۱- Kingdom Come: Deliverance

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

Kingdom Come: Deliverance

سازنده:  Warhorse Studios

ناشر: Warhorse Studios, Deep Silver

ژانر: Action RPG 

پلتفرم ها:  Playststion 4 ,Xbox One ,PC, Linux, Mac

تاریخ انتشار:  ۳ فبریه ۲۰۱۸

Kingdom Come: Deliverance عنوانی است که طی چند سال گذشته مدام نام آن را شنیده ایم و تریلرها و تصاویر زیبا و جذابی را از آن شاهد بوده ایم و با این نمایش ها و مبارزات و محیط فوق العاده واقع گرایانه و شبیه سازی دقیق نبرد های تن به تن موفق به جذاب طرفداران عناوین نقش آفرینی اول شخص در سبک اسکایریم شده است.  جالب است که بازی Kingdom Come: Deliverance ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۶ منتشر شود اما تاخیر های زیادی را به خود دید تا نهایتا دو سال تاریخ انتشار آن جابجا شود و بتوانیم در سال ۲۰۱۸ آن را تجربه نماییم، البته اگر خدا بخواهد و به سال ۲۰۱۰ نیافتد، هر چند که گویا این بار دیگر قطعی است. Kingdom Come: Deliverance که به طور دقیق در ژانر Action RPG جهان آزاد قرار دارد، توسط Warhorse Studios در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا در تاریخ ۳ فبریه ۲۰۱۸ سال ۲۰۱۸ توسط Warhorse Studios و Deep Silver منتشر گردد. پلتفرم های مقصد این بازی شامل Playstation 4 ،Xbox One و PC می باشند و البته برای سیستم عامل های لینوکس و OSX نیز منتشر می شود. وقایع و اتفاقات Kingdom Come: Deliverance در قرن پانزدهم میلادی رقم می خورد. این بازی به راحت ترین شکل ممکن به شما اجازه می‌دهد تا کلاس مورد علاقه خود را بر اساس نوع بازی کردنتان انتخاب نمایید و در حقیقت شما را محدود نمی کند.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

سرانجام بعد از هزار سال معرفی این بازی منتشر خواهد شد. من دو سالم بود این رو معرفی کردن!!!

در واقع، Kingdom Come: Deliverance شما را آزاد می گذارد تا توانایی های شخصیت بازی خود را در هر مسیری که دوست دارید هدایت نمایید و هیچ گزینه ای را با محدود کردن کلاس ها از شما نمی گیرد. مثلا استفاده از فنون مبارزات نزدیک و تمام کننده های مرگبار شما را به مسیر تبدیل شدن به یک Warrior هدایت می کند و در صورت انجام روش های مخفی کاری و زیرکانه رفته رفته تبدیل به یک سارق یا thief خواهید شد که شبیه چنین حالتی را قبلا در شاهکاری مثل اسکایریم شاهد بوده ایم و بسیار هم جذاب است زیرا بازیباز می تواند در طول بازی و بنا به علاقه خود و شرایط بازی، توانایی ها و ارتقاهایش را به سمت تبدیل شدن به یک نوع مبارز جدید سوق دهد. دنیای بازی چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ بی رحمی و شبیه بودن مبارزات به مبارزات واقعی، به طرز خیره کننده و شگفت انگیزی واقع گرایانه طراحی شده است و به نظر می رسد بازی ساعات زیادی را برای سپری کردن در این دنیا در اختیار ما قرار خواهد داد و البته که یک طرفدار بازی های نقش آفرینی دقیقا همین را می خواهد! نهایتا بایستی گفت بدون شک بازی Kingdom Come: Deliverance یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی به حساب می آید که طرفداران زیادی در دنیا دارد و بسیاری منتظر تجربه کردن این بازی که امید زیادی به موفقیت آن وجود دارد، هستند. Kingdom Come: Deliverance در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه بیست و یکم قرار می گیرد.

۲۰- Kingdom Hearts III

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

Kingdom Hearts III

سازنده:  

ناشر: 

ژانر:  Action RPG

پلتفرم ها: Playstation 4

تاریخ انتشار:   ۲۰۱۸

تاریخ به ما نشان داده است که  هرگاه نام Square Enix در کنار یک بازی نقش‌ آفرینی قرار گیرد باید منتظر یک بازی فوق العاده باشیم و نام آن را در لیست عناوین بزرگ این سبک قرار دهیم. یکی از همین نقش آفرینی های تاریخ ساز که نقش زیادی هم در علاقمند کردن خیلی از بازیبازان قدیمی به سبک نقش آفرینی داشت، سری عناوین Kingdom Hearts بودند که در هر شماره خود ما را در غرق در دنیای خود می‌ کردند و بازیبازان را به دل دنیاهای عناوین مختلف دیزنی می‌ بردند تا با انواع و اقسام شخصیت‌ های آشنا و محبوب خود از میکی ماوس گرفته تا زیبای خفته و دونالد داک و … دیدار کنیم. ترکیب یک عنوان نقش‌ آفرینی جذاب با کلی المان‌ های سرگرم‌ کننده گیم پلی و این همه دنیا و شخصیت‌ های محبوب، سبب شدند تا فرنچایزی ابدی و بسیار محبوب خلق شود. نکته جالب در مورد این فرنچایز آن جاست که می‌ توان سری Kingdom Hearts را هم به عنوان یک اکشن‌ نقش‌ آفرینی غربی و هم از نوع ژاپنی محسوب کرد، زیرا بسیاری از المان‌ های آن شبیه به عناوین غربی است و همین طور المان هایی را از بازی های JRPG در خود می بیند.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

وای که دلم لک زده برای یک کیتگدام هارتز جدید….

 عناوینی مثل Kingdom Hearts: Chain of Memories ,Kingdom Hearts II ,Kingdom Hearts Kingdom Hearts 358/2 Days ,Kingdom Hearts Birth by Sleep ,Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance ,Kingdom Hearts χ و … هرکدام یادآور روزهای بسیار خوبی برای بازیبازان قدیمی هستند و دانستن این که خواهیم توانست بار دیگر و البته با کیفیت نسل هشتم، خاطرات شیرین خود از این سری محبوب را زنده کنیم. بسیار هیجان انگیز است. همانطور که قبلا نیز خدمت شما عزیزان عرض کرده ام، بازی Kingdom Hearts II که در سال ۲۰۰۵ و سپس در نسل هفتم توسط اسکوئر انیکس برای پلتفرم های PlayStation 2 و PlayStation 3 منتشر شد، تا به امروز محبوب ترین و موفق ترین نسخه این سری از لحاظ بازخوردها و … به حساب می آید و البته امیدواریم که با نسخه سوم، این موضوع جابجا شود و به بازی سوم سری تعلق گیرد. در مورد بزرگی این فرنچایز و بازی های آن، به همین یک مثال اشاره کنیم که Kingdom Hearts 2 یک هفته بعد عرضه در ژاپن بیش از یک میلیون نسخه فروخته بود و یک ماه بعد از عرضه نسخه آمریکای شمالی نیز بازی بیشتر از یک میلیون نسخه فروش داشت و دومین بازی پرفروش سال ۲۰۰۶ بود و تا ۱۰ سال قبل، یعنی سال ۲۰۰۷، این بازی بیش از ۴ میلیون نسخه در دنیا فروش داشته است.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

چه بازی شود این لعنتی… حجم عظیمی از انتظار پشت سرش است…

در طول این سال ها و در نبود نسخه جدیدی از این فرنچایز، طرفداران خود را با بازی هایی مثل Kingdom Hearts HD 2.5 Remix که در آن علاوه بر بازی دوم، عناوین Kingdom Hearts: Birth by Sleep Final Mix و Kingdom Hearts Re:coded نیز وجود داشتند سرگرم کردند تا سرانجام بازی سوم معرفی شود و همین اتفاق هم رخ داد، اما از زمان معرفی تا زمان انتشار هم مواردی مانند تاخیر و … طرفداران را آزار داد. اما سرانجام و بعد از چندین بار خبرهای ضد و نقیض و تاخیرهای طولانی و … به نظر می رسد که انتظارها در حال به پایان رسیدن است و پس از ۱۳ سال انتظار سخت بعد از انتشار Kingdom Hearts 2 که دیگر باعث عصبانی شدن طرفداران شده بود، باید منتظر رسیدن زمان انتشار Kingdom Hearts III باشیم. Kingdom Hearts 3 که به مانند تمام نسخه های قبلی این سری در ژانر Action RPG قرار دارد، قرار است تا در تاریخ م سال ۲۰۱۸ برای دو کنسول نسل هشتمی PlayStation 4 و XBOX ONE منتشر گردد. خوشبختانه از مدتی قبل Tetsuya Nomura افسانه‎ ای نیز به صورت تمام وقت به پروزه‎ی Kingdom Hearts 3 پیوست تا امید ما برای انتشار یک بازی بزرگ و بی نظیر بیشتر از همیشه شود و روزها را بشماریم تا بار دیگر همراه با Sora به دنیاهای این بازی زیبا سفر کنیم و ماجراجویی های جدیدی را تجربه نماییم. باید گفت تک تک تصاویر و ویدئوهایی که از این نسخه و جهان جدید Tangled و تغییر شکل های keyblade جدید Sora دیده ایم انتظار ما را برای رسیدن زمان انتشار بازی بسیار سخت ‎تر کرده است. بدون تردید بازی Kingdom Hearts 3 یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی به حساب می آید که طرفداران زیادی نیز در دنیا دارد. این عنوان جذاب در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه بیستم قرار می گیرد.

۱۹- Crackdown 3

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

Crackdown 3

سازنده:   Reagent Games, Sumo Digital, Ruffian Games, Cloudgine

ناشر: Microsoft Studios

ژانر:  Open World Action-Adventure

پلتفرم ها: Xbox One, Microsoft Windows

تاریخ انتشار:   ۲۰۱۸

شماره نخست سری Crackdown که در سال ۲۰۰۷ برای کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ منتشر شد یک عنوان بسیار زیبا در سبک اکشن-ماجرایی و در قالب شوتر سوم شخص جهان آزاد بود که بسیار سرگرم‌کننده و جذاب از کار در آمده بود. به شما به عنوان یکی از مامورین برتر Agency، یک لیست از مجرمینی داده شده بود که باید با آن‌ها مقابله می‌کردید و در این راه که چطور با آن‌ها روبرو شوید آزادی کامل داشتید. نسخه سوم این سری که ماجراهای ۶ سال بعد از نسخه دوم (که سال ۲۰۱۰ منتشر شد) را دنبال می‌کند در دنیایی بسیار بزرگ‌ تر اتفاق می‌ افتد و به شما آزادی عمل بیشتری را نسبت به نسخه‌ های قبلی سری می‌ دهد اما نکته اصلی که ما را هر چه بیشتر به این بازی جذب می‌کند سیستم پرش از ساختمان‌ها و جمع آوری Orb در بازی است که تمایل ما را به عضویت در Agency بیش از پیش می‌کند. بازی Crackdown 3 که در ژانر Open World Action-Adventure قرار دارد، توسط استودیو انگلیسی Reagent Games که توسط رئیس سابق استدیو Realtime Worlds که خالق این سری نیز هست، یعنی David Jones اداره می‌شود، بر پایه Unreal Engine 4 در حال ساخت است و قرار است تا در سال ۲۰۱۸ (احتمالا بهار) توسط Microsoft برای Xbox One و Microsoft Windows منتشر گردد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

خود طرفدارای بازی هم چندین بار Crackdown شدند اما این نیامد که نیامد!!

از مهم ترین نکات در مورد این بازی تاخیر های وحشتناکی است که دبازی با ان ها مواجه شد و بازی که تاریخ انتشارش ۲۰۱۶ بود هنوز تاریخ انتشار مشخصی در ۲۰۱۸ هم ندازد و طرفداران این سری و این بازی که چندین سال برای معرفی نسخه سوم صبر کرده بودند، واقعا مشتاق تجربه این عنوان هستند مخصوصا با توجه به این که انتظار آن ها برای یک بازی بزرگ از یک فرنچایز بزرگ و محبوب است. باید دید که آیا Crackdown 3 در زمان انتشار خواهد توانست مانند عناوین قبلی خود دل بازیبازان را به دست آورد یا خیر، اما این موضوع در هر صورت، تاثیری در این که Crackdown 3 یکی از بازی های مورد انتظار سال ۲۰۱۸ است ندارد. امیدواریم که مایکروسافت و سازندگان بازی، در نهایت با انتشار یک بازی عالی و فوق العاده، پاسخ خوبی را به صبر هواداران بدهند و Crackdown 3 یک بازی بسیار جذاب و لذتبخش برای بازیبازان ایکس باکس وان و رایانه های شخصی باشد. نهایتا بایستی گفت بدون شک Crackdown 3 یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی به حساب می آید و بسیاری منتظر تجربه کردن این بازی هستند. Crackdown 3 در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه نوزدهم قرار می گیرد.

۱۸- Ghost of Tsushima

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

Ghost of Tsushima

سازنده:  Sucker Punch

ناشر:  Sony Interactive Entertainment

ژانر:  سوم شخص جهان آزاد

پلتفرم ها: Playstation 4

تاریخ انتشار:   ۲۰۱۸ ؟

 یکی از بهترین بخش های کنفرانس سونی در مراسم هفته گیم پاریس ۲۰۱۷، معرفی بی نظیر بازی جدید ساکرپانچ بود که سرانجام رونمایی گردید و طرفداران را غرق در خوشحالی کرد. استودیو ساکرپانچ را همگان با سری انحصاری محبوب، زیبا و یونیک اینفیموس می شناسند اما قرار است تا این موضوع تغییر کند و ساکر پانچ برگ برنده انحصاری جدیدی را برای کنسول نسل هشتمی سونی یعنی پلی استیشن ۴، رونمایی کند. بله… به نظر نمی رسد که فعلا در نسل هشتم خبر جدیدی از اینفیموس بشنویم، زیرا ساکرپانچ در حال ساخت عنوانی جدید به به نام Ghost of Tsushima است که توجهات زیادی را نیز به خود جلب کرده است. یک بازی به نظر زیبا با تم سامورایی که همچنان بی صبرانه منتظر اطلاعات بیشتر و دیدن گیم پلی آن هستیم ولی فعلا خبری نبوده است و حتی در مراسم پلی استیشن ۲۰۱۷ نیز خبر خاصی از آن منتشر نشد. جالب است که هنوز هیچ چیزی از این بازی نمی دانیم و حتی سبک و المان های دقیق گیم پلی آن هم درست معلوم نیست. تنها می دانیم که با یک بازی سوم شخص جهان آزاد طرف هستیم که در دوره ژبپن فئودال رخ می دهد و دیگر مشخص نیست که آیا بازی مثلا اکشن نقش آفرینی است یا یک اکشن ماجرایی و … هیچ نمایشی هم از بازی به غیر از معرفی آن در هفته گیم پاریس شاهد نبوده ایم و انتظار داریم تا خیلی زود خبرهای بیشتری در مورد این عنوان بشنویم. اما جالب است که با آن که هنوز هیچ گیم پلی و اطلاعات دقیق و خاصی از این بازی منتشر نشده و تنها یک تریلر از آن دیده ایم، اما خیلی زود، Ghost of Tsushima تبدیل به یک بازی مورد انتظار برای طرفداران پلی استیشن و یک بازی مورد توجه برای اهالی صنعت گیم شده است.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

روح توشیبا در جسم پاناسونیک!!!

همیشه خبر ساخت یک بازی انحصاری AAA توسط یکی از استودیوهای داخلی سونی که قبلا هم یک فرنچایز فوق العاده را ساخته است، می تواند اتفاق بزرگی برای صنعت گیم و دارندگان کنسول پلی استیشن باشد. دقیقا همان طور که وقتی فهمیدیم استودیو گوریلا گیمز با سابقه ساخت کیلزون، در حال ساخت فرنچایز جدیدی با نام هورایزن است، همه توجهات به آن بازی جلب شد و نتیجه اش را هم که دیدیم و با یکی از کاندیداهای بازی سال ۲۰۱۷ طرف شدیم که البته توسط گیمفا به عنوان بازی سال ۲۰۱۷ هم انتخاب شد. حالا همین قضیه در حال شکل گیری برای بازی Ghost of Tsushima است اما با این تفاوت که این بازی و ساکرپانچ، راه خیلی خیلی زیاد و بسیار بسیار سختی را دارند تا بتوانند جا پای هورایزن بگذارند و یک شاهکار فوق العاده را خلق کنند. راستش را بخواهید این بازی شاید اصلا نباید در این لیست قرار می گرفت زیرا که اکثر بازی های لیست انتشارشان برای ۲۰۱۸ تایید شده است ولی Ghost of Tsushima چنین وضعیتی ندارد و هیچ چیزی از مان انتشار آن نمی دانیم، اما از آن جایی که انتشار بازی برای سال ۲۰۱۸ رد نیز نشده است و این احتمال وجود دارد که شاید در ماه های پایانی سال ۲۰۱۸ شاهد انتشار بازی باشیم، بنا براین Ghost of Tsushima را نیز در لیست این مطلب قرار دادیم چرا که هیچ کس شکی در مورد انتظار بودن آن ندارد. نهایتا باید گفت بازی Ghost of Tsushima یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ و شاید ۲۰۱۹ میلادی به حساب می آید و بسیاری منتظر انتشار اطلاعات و نمایش های بیشتری از آن هستند. Ghost of Tsushima در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه هجدهم قرار می گیرد.

۱۷- Darksiders III

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

Darksiders III

سازنده:  Gunfire Games

ناشر: THQ Nordic

ژانر:  Hack and Slash

پلتفرم ها: Playststion 4 ,Xbox One ,PC

تاریخ انتشار:   ۲۰۱۸

فرنچایز Darksiders شروع قدرتمند و خاصی داشت. شروعی که نوید ادامه ای درخشان را می داد و داستانی که می شد از آن چندین شاخه برای قسمت های مختلف گرفت و طراحی هایی که توسط یکی از بهترین هنرمندان حاضر در طراحی کمیک ها یعنی Joe Madureira انجام شده بود. همه چیز برای یک شروع رویایی آماده بود و همین طور هم شد. بازی Darksiders در سال ۲۰۱۰ و بدون سر و صدای زیاد توسط استودیو Vigil Games ساخته و به وسیله THQ فقید منتشر شد و با ترکیب المان‎های هک اند اسلش با نقش آفرینی و همین طور طراحی های بی نهایت خاص و زیبا به بهترین شکل توانست تقریبا در تمام زمینه ‎ها کم ‎نقص عمل نماید و یک تجربه لذتبخش را برای بازیبازان رقم بزند. پس از موفقیت نسخه اول بازی و دو سال بعد از انتشار آن، در سال ۲۰۱۲ بود که نسخه دوم بازی نیز با نام Darksiders II برای نسل هفتم یعنی پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ و رایانه های شخصی توسط کمپانی دوست داشتنی و فقید THQ  منتشر شد و این بازی نیز توانست موفقیت نسخه اول بازی را ادامه دهد و البته با تغییراتی که به خود دیده بود کاملا یک بازی جدید و مجزا نیز به حساب می آمد و نه فقط یک ادامه دقیقا مانند بازی اول، که به همین دلیل نیز مورد نحسین قرار گرفت. زمان گذشت و با ورشکست شدن کمپانی THQ، امتیاز این سری به شرکت نوردیک گیمز رسید و صنعت بازی نیز پای به نسل هشتم گذاشت. با آغاز جاری شدن سیل عناوین بازسازی شده نسل هفتمی برای کنسول‎های PS4 و Xbox One، کمپانی Nordic Games و استودیو Vigil Games نیز که بازخوردهای بسیار مثبتی از بازی Darksiders II گرفته بودند و فروش خوبی را نیز تجربه کرده بودند، فرصت را مغتنم شمرده و تصمیم گرفتند تا آن‎ها نیز سوار بر موج بازسازی عناوین زیبای نسل هفتم برای کنسول‎های نسل هشتمی شوند و  Darksiders II را به همراه تمامی بسته‎های الحاقی منتشر شده و البته ارتقاهای گرافیکی تحت نام Darksiders II: Deathinitive Edition منتشر کردند. این نسخه شامل بازی اصلی Darksiders II و سیزن پس آن است که حاوی سه بسته الحاقی داستانی فوق العاده زیبای منتشر شده برای این بازی و همین طور آیتم‎های اضافه شده به آن می باشد. وقتی موفقیت این بازی ریمسترد شده زیر زبان سازندگان و ناشرین بازی مزه کرد تصمیم گرفتند تا سری هم به بازی اول بزنند و آن را هم برای نسل هشتم ریمسترد کردند تا جنگ هم پای به نسل هشتم بگذارد و کنار مرگ قرار بگیرد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

بپر بپره، بپر… من نمی پرم، بپر!!

THQ Nordic دیگر حسابی هر دو بازی را دوشیده بود (البته انصافا خوب دوشیده بودند و نسخه های ریمسترد شده ارزشمند بودند) و هیچ چیزی جایز نبود جز معرفی نسخه سوم و جدید بازی که ناگهان همین اتفاق افتاد و Darksiders III تایید شد و با یک تریلر گیم پلی به بازیبازان معرفی گردید. بازی Darksiders III که در ژانر Hack and Slash و نقش آفرینی و اکشن ماجرایی قرار دارد، توسط استودیو Gunfire Games در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا در تاریخی نامعوم در سال ۲۰۱۸ توسط THQ Nordic برای پلتفرم های Playststion 4 ,Xbox One و PC منتشر گردد. جالب است بدانید که وقایع این نسخه نیز دقیقا موازی با دو نسخه قبلی پیش می رود. در این بازی نیز کنترل یکی دیگر از ۴ سوار آخرالزمان که این بار Fury، خواهر جنگ و مرگ، سوارکار اسب سیاه است را بر عهده داریم و باید با کفش پاشنه بلند و شلاق به سراغ دشمنان برویم!!! (آشناست.. نه؟). بازی در سیاره نابود از جنگ و ویران شده زمین جریان دارد و باید Fury را در ماجراجویی اش برای از بین بردن ۷ گناه مرگبار اصلی، یاری نماییم. شخصیت Fury که در واقع به عنوان یک Mage از او نام برده شده است، به عنوان غیر قابل پیش بینی ترین و مرموزترین شخصیت از بین ۴ سوار آخرازمان شناخته می شود و در مبارزات با کمک جادو و شلاق مخصوصش کار را پیش می برد. هنوز مشخص نیست که نسخه سوم به مانند بازی نخست بیشتر یک اکشن ماجرایی خواهد بود یا یک اکشن نقش آفرینی به مانند بازی دوم. نکته ای که در مورد این بازی وجود دارد نگرانی هایی است که طرفداران این سری با دیدن نمایش های گیم پلی این بازی ابراز کرده اند و به نظر هم صحیح می رسد و انگار بازی و مبارزات آن، روح و هیجان دو بازی قبل را ندارند که امیدواریم این موضوع در زمان انتشار بازی برطرف شده باشد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

این بار در خدمت آبجی Fury هستیم!!

درست است که دیگر سازنده و خالق اصلی این سری یعنی Vigil Games ساخت نسخه سوم را در دست ندارد ولی تیم سازنده بازی سوم در واقع از تعداد خیلی زیادی از کارکنان سابق این استودیوی تعطیل شده هستند که قبلا بر روی نسخه اول و دوم کار کرده اند. به هر حال چه نگران باشیم و چه نباشیم، وقتی قرار است که یک بازی با نام Darksiders III از یک سری بسیار محبوب و پرطرفدار در سال ۲۰۱۸ منتشر گردد، یکی از مورد انتظار ترین بازی های سال است و بسیاری از بازیبازان چشم به انتشار آن دارند. محال است است که کسی دو عنوان Darksiders و Darksiders 2 را تجربه کرده باشد و زیبایی و جزییات بی نظیر دنیای فانتزی این دو عنوان بی نهایت زیبا و ابهت و قدرت و عظمت War و Death از لحاظ ظاهری را هیچ گاه از یاد ببرد. تمامی این ها حاصل دست های هنرمند Joe Madureira بودند و بدون شک همین که نام او در در کنار تیم سازنده و طراحان بازی Darksiders III هم به چشم می خورد باعث می شود تا امیدوار باشیم. Joe Madureira یک هنرمند بی نظیر و فوق العاده قدرتمند در خلق کمیک بوک های فانتزی و خلق دنیاها و شخصیت های پیچیده و پر از جزییات است و می تواند دنیاها و شخصیت هایی را خلق کند که به حدی از لحاظ ظاهری خاص و جذاب و پر ابهت هستند که هیچ گاه از خاطر بازیبازها و کمیک دوستان نخواهند رفت. هر چند او به طور کامل در مورد بازی سوم مانند قبل همکاری ندارد ولی خلق و طراحی شخصیت Fury و بسیاری از کانسپت ارت های بازی و شخصیت های آن و زره Fury و .. کار دست هنرمند Joe Madureira است. در مجموع باید اذعان داشت بازی Darksiders III یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی به حساب می آید که طرفداران زیادی در دنیا دارد و بسیاری منتظر تجربه کردن این بازی، البته با نگرانی هایی که وجود دارد، هستند. Darksiders III در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه هفدهم قرار می گیرد.

۱۶- Sea of Thieves

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

Sea of Thieves

سازنده:  Rare

ناشر: Microsoft Studios

ژانر:   اکشن ماجرایی جهان آزاد MMO

پلتفرم ها: Xbox One ,PC

تاریخ انتشار:  ۲۰۱۸

راستش وقتی در حال تهیه این لیست بودم و بسیاری از مقالات و ویدئوهای مختلف دنیا را در خصوص مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ بررسی می کردم تا لیستی کامل و قابل اعتماد را تهیه کنم، یکی از نکات عجیب، کمبود بسیار چشمگیر و واضح بازی های انحصاری تایید شده مایکروسافت برای سال ۲۰۱۸ بود و در خیلی از لیست ها که تنها بازی Sea of Thieves در آن ها قرار گرفته بود، ذکر شده بود که “تنها بازی انحصاری بزرگ مایکروسافت که تایید شده در سال ۲۰۱۸ منتشر می گردد” (زیرا مثلا بازی مانند Ori اصلا هیچ تاریخ انتشاری ندارد) و این موضوع بسیار عجیب است. واقعا شرکتی که در رقابت شدید با دیگر کمپانی های صاحب کنسول در نسل هشتم قرار دارد و بسیار هم از نظر فروش کنسول عقب افتاده است، چرا بازی انحصاری درست و حسابی که تعیین کننده باشد ندارد؟ تازه همین انحصاری هم که می گوییم منظورمان برای پی سی و رایانه های شخصی است و دیگر چیزی به نام انحصاری کامل ایکس باکس وان کمتر می بینیم. وقتی رقیب ده ها بازی انحصاری قدرتمند که در همین لیست می بینید دارد و نینتندو دارد زلدا و ماریو و … را به بهترین شکل و کیفیت برای کنسول دوست داشتنی اش منتشر می کند، چرا مایکروسافت چنین سیاستی را در پیش گرفته است و واقعا عرضه قوی ترین کنسول تاریخ بدون چند بازی انحصاری بی نظیر که قدرت آن را به رخ دنیا بکشند، کار خیلی بزرگ و درستی است؟ واقعا بنده این رسالت را دارم که وقتی به عنوان نویسنده قلم به دست می گیرم و برای شما می نویسم سعی کنم تا حد امکان بی طرف باشم و واقعا اگر اشتباهی از سونی و نینتندو و مایکرسافت ببینم قطعا بیان می کنم، حتی اگر سونی باشد که بیست و اندی سال است با کنسول های آن زندگی کرده ام ولی ترسی از این که بیان کنم این شرکت هم گاها در برخی موارد مثل قضیه گرن توریسمو اسپرت گند می زند، ندارم. در این مورد واقعا مایکروسافت اشتباهات بزرگ و وحشتناکی را در نسل هشتم مرتکب شده است و خروجی این اشتباه هم شده است این که در نسل هشتم پلی استیشن ۴ که رقیب مستقیم ایکس باکس است، تاکنون بالای ۷۰ میلیون دستگاه فروخته و ایکس باکس چیز در حدود و کمتر از ۳۰ میلیون دستگاه در حالی که در نسل هفتم پلی استیشن و ایکس باکس ۳۶۰ هر دو حدود ۸۴ میلیون دستگاه فروخته اند.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

دزد دریایی باش… یک دزد دریایی واقعی

فکر می کنید چرا؟ به این خاطر که ۳ گانه شاهکار گیرز آو وار غوغا کرد، هیلو ها بی نظیر بودند و تماما انحصاری، ۳ گانه بی نظیر و انحصاری Fable داشت، بازی هایی مثل Lost Odyssey داشت، Alan Wake داشت، مس افکت و بایوشاک ابتدا فقط برای ۳۶۰ منتشر شده بودند، Left 4 Dead و کلی بازی انحصاری بی نظیر دیگر داشت که سبب شده بودند رقابت دقیقا پایاپای باشد، اما نسل هشتم این طور نیست یا لااقل تا الان این طور نبوده است. امیدواریم تا مایکروسافت مخصوصا با این کنسول قدرتمندی که عرضه کرده است چند انحصاری عظیم هم در استودیوهای خودش بسازد تا هرچه بیشتر قدرت این کنسول را نشان دهد. بگذریم.. صحبت از Sea of Thieves بود که خیلی ها چند سال است منتظرش هستند و خبرهایش را دنبال می کنند و به نظر می رسد که انتظارها کم کم به پایان خواهد رسید. در مورد این عنوان باید گفت Sea of Thieves یک بازی دریانوردی اکشن ماجرایی جهان آزاد MMO است و توسط استودیو Rare و به وسیله Unreal Engine 4 در حال ساخت است و در تاریخی نامعلوم در سال ۲۰۱۸ توسط Microsoft Studios برای Xbox One و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. استودیو خوشنام و محبوب Rare در سال های اخیر حسابی چسبیده بود به عناوین مبتنی بر کینکت، اما گویا بالاخره با عنوان Sea of Thieves قصد دارند به دنیای عناوین کلاسیک بازگردند. در این عنوان، بازی‌بازان می‌توانند دزد دریایی خود را خلق کنند، یک کشتی برای خود به دست آورند و با افراد و خدمه کشتی خود به هفت دریا سفر کنند و با دزدان دریایی و دیگر راهزنان و هیولاهای شناور در امواج خروشان دریا روبرو شوند و مبارزه کنند.  در واقع یکی از دلایلی که خیلی از بازیبازان و افراد حاضر در صنعت بازی را به این عنوان امیدوار می کند، همین وجود استودیو Rare در هیبت سازنده بازی Sea of Thieves است که انتظار می رود یکی از عناوین بزرگ مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ باشد که این شرکت روی آن حساب زیادی باز کرده است. هیچ شکی وجود ندارد که Sea of Thieves یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی به حساب می آید که امید زیادی هم به موفقیت آن وجود دارد،. Sea of Thieves در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه شانزدهم قرار می گیرد.

۱۵- Metroid Prime 4

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

Metroid Prime 4

سازنده:  

ناشر: Nintendo

ژانر:  

پلتفرم ها: Nintendo Switch

تاریخ انتشار:   ۲۰۱۸

یکی از به یاد ماندنی ترین و البته مشهورترین صحنه ها در تاریخ بازی های رایانه ای زمانی است که در آخر عنوان Metroid سال ۱۹۸۶ وقتی که شخصیت اصلی بازی زره خود را در می آورد مشخص می شود که وی (Samus Aran) یک خانم است و این گونه تمامی بازیبازان را که در آن سال ها انتظار شخصیت اصلی مونث را آن هم با چنین زره و توانایی هایی نداشتند، بسیار شگفت زده کرد و تبدیل به یکی از خاطره انگیز ترین صحنه های این فرنچایز شد.  در واقع یکی از مهمترین نکات در مورد سری مترویید و البته یکی از دلایل اصلی محبوبیت بسیار بالای Samus Aran این است که او به عنوان یکی از اولین شخصیت های اصلی زن در بازی های رایانه ای محسوب می شود و در واقع از آغاز کنندگان مسیر قرار دادن پروتاگونیست های اصلی مونث در عناوین رایانه ای بوده است. سری عناوین محبوب و بزرگ Metroid به همراه Samus Aran که پروتاگونیست اصلی این سری است، اولین بار در سال ۱۹۸۶ یا نخستین نسخه این سری اکشن ماجرایی – علمی تخیلی که متعلق به نیتندو است، پای به دنیای بازی های رایانه ای گذاشت و از همان زمان تا امروز طرفداران بیشماری را در سرتاسر دنیا به ویژه از بین گیمرهای کلاسیک به خود اختصاص داده است، آن هم طرفدارانی که واقعا عاشق این سری و البته شخصیت محبوبش هستند!!

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

یک دختر بسیار زیبا و جذاب که در ابتدا به عنوان یک سرباز مجموعه کهکشانی کار می کرده است و سپس به عنوان یک جایزه بگیر بین کهکشانی عمل می کند و در زره اگزواسکلتون تقویت شده معروف خود که مجهز یه انواع سلاح های وابسته به انرژی و موشک ها است، سال های سال برای ما خاطره آفرینی کرده است و با او دشمن های زیادی را ناکار کرده ایم و البته خوب می دانیم که عاشق وی نیز شده ایم! او همواره به دنبال شکار دزدان فضایی و رهبر آن ها ریدلی است و همچنین به دنبال از بین بردن ارگانیسم های انگل مانند تخلیه کننده انژی که متروئید نام دارند نیز هست. Samus Aran تاکنون در تمامی عناوین متروئید حضور داشته است و در حدود ۳۰ سال است که به عنوان یکی از برترین و محبوب ترین شخصیت های زن در بازی های رایانه ای شناخته می شود. مدت زیادی طرفداران این سری در انتظار معرفی یک عنوان جدید بودند که سرانجام هم این اتفاق رخ داد. بدون شک بزرگترین اتفاق نمایشگاه E3 برای نیتندو معرفی عنوان Metroid Prime 4 بود که با این که هیچ تاریخ انتشار و تریلر گیم پلی و جزییات داستانی و .. به علاقمندان نمایش نداده نشد ولی همین معرفی برای علاقمندان کافی بود تا مجددا به اوج هیجان برسند و رویای خود را نزدیک به واقعیت ببینند.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

مترویید؟… کدوم ایستگاه؟!!!

بازی Metroid Prime 4 که احتمالا به عنوان دنباله ای برای بازی سال ۲۰۰۷ با نام Metroid Prime 3: Corruption خواهد بود، توسط نینتندو در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا در تاریخ نامشخصی شاید در سال ۲۰۱۸ به طور انحصاری برای نینتندو سوئیچ منتشر گردد. بله این بازی یک عنوان انحصاری سوئیچ خواهد بود که قطعا نقش پررنگی را در هر چه بیشتر موفق بودن این کنسول دوست داشتنی خواهد داشت. امیدوار هستیم که نیتندو خیلی زود اطلاعات بیشتری را در مورد این بازی و تاریخ انتشار آن، المان های گیم پلی و خصوصیات گرافیکی و همچنین جزییات داستانی در اختیار طرفداران و علاقمندان قرار دهد. نهایتا بایستی گفت با وجود این که هنوز هیچ چیز خاصی از  Metroid Prime 4 نمی دانیم اما نام بزرگ آن کافیست تا از آن به عنوان یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ (شاید) میلادی یاد کنیم که طرفداران زیادی در دنیا دارد و بسیاری منتظر تجربه کردنش هستند.  Metroid Prime 4 در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه پانزدهم قرار می گیرد.

۱۴- Days Gone

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

Days Gone

سازنده:  

ناشر:   Sony Interactive Entertainment

ژانر:  Third Person Shooter ,Survival ,Action Adventure

پلتفرم ها: Playstation 4

تاریخ انتشار:   ۲۰۱۸

مراسم E3 2016 برای سونی و طرفدارانش یک کنفرانس تاریخی بود که با معرفی نسخه جدید God of War شروع شد و بعد از آن پشت سر هم انواع بازی های بی نظیر و سورپرایز ها بودند که بر سر طرفداران و حاضران ریخته می شد. به عنوان نمایش دوم این کنفرانس، شاون لیدن اعلام کرد که شاهد یک بازی و یک فرنچایز جدید خواهیم بود که یک انحصاری جذاب را برای کنسول پلی استیشن ۴ رقم خواهد زد. سپس تریلری از این بازی جدید به نمایش در آمد که بیشتر بر داستان و فضای آن تاکید داشت و مشخص شد که نام این بازی Days Gone می باشد. بازی بسیار جذاب به نظر می رسید اما به هر حال هنوز گیم پلی از آن مشاهده نکرده بودیم. بعد از پایان مراسم سونی و هنگام خداحافظی شاون لیذن اعلام کرد که با نمایشی از گیم پلی Days Gone این کنفرانس تاریخی به پایان خواهد رسید. نمایش بازی آغاز شد و جالب است بدانید که ۱۰ دقیقه بعد همگی به صندلی های خود میخکوب شده بودند و از شدت هیجان نفسشان بند آمده بود. عجب عنوان زیبایی، چه گیم پلی و شوتینگ قدرتمندی، چه گرافیکی، چه زامبی های مرگبار و دیوانه ای… همه چیز فوق العاده بود. در یک صحنه شاید حدود ۲۰۰ زامبی با هم در تصویر بودند که پردازش عالی آن ها نشان از قدرت پلی استیشن ۴ داشت که در گیم پلی بازی بدون هیچ افت فریمی آن ها را پردازش می کرد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

روزای زفته خداحافظ… سرزمین من خداحافظ… خداحاااااااااففففظظظظ

سیلی از زامبی ها به سمت شخصیت اصلی بازی حمله می کردند و از در و دیوار و پنجره و زمین و آسمان بر سر او می ریختند و وی نیز مدام به بالاتر می رفت و آن ها به درک واصل می کرد تا سرانجام به بالای یک برجک رسید و در اینجا نمایش بازی به پایان رسید و تشویق های بی امان حضار را نیز با خود به همراه داشت. در واقع از همان لحظه معرفی Days Gone در کنفرانس سونی، این بازی تبدیل به یکی از مورد انتظارترین عناوین این صنعت شد که به نظر می رسد حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. برای کسانی که شاید هنوز با این عنوان آشنایی خاصی ندارند باید بگوییم بازی Days Gone که در ژانر Third Person Shooter ,Survival و Action Adventure قرار دارد، توسط استودیو Bend Sony Interactive Entertainment بر پایه آنریل انجین ۴ در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا در تاریخ م سال ۲۰۱۸ توسط سونی انحصارا برای Playstation 4 منتشر گردد. در خصوص تاریخ انتشار این بازی چیزی بیشتر از این که قرار است در سال ۲۰۱۸ منتشر گردد نمی دانیم و هنوز تاریخ دقیقی وجود ندارد .

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

تا حالا تصور کردید که اگه دقیقا همین لحظه در واقعیت برامون رخ بده چی میشه؟ سلاح و .. هیچ کدوم تاثیر نداره چون در جا سکته می کنیم و می افتیم!!

جالب است بدانید که این عنوان، اولین فرنچایز جدید این سازنده بعد از خلق سایفون فیلتر در سال ۱۹۹۹ و اولین بازی آنها برای کنسول خانگی، بعد از ساخت بازی Syphon Filter: Logan’s Shadow در سال ۲۰۱۰ تا کنون به حساب می آید که همین موضوع نگاه ها را بیشتر به سمت بازی معطوف می کند تا مشخص شود که بعد از چندین سال این سازنده چگونه عمل خواهد کرد و آیا عنوانی در حد و اندازه و کیفیت بازی قبلی آن ها یعنی Syphon Filter را شاهد خواهیم بود یا خیر. هر چند که با توجه به این که این بازی یک عنوان AAA انحصاری سونی است و در تاریخ کم پیش آمده انحصاری های بزرگ سونی بازی های ناموفقی باشند، احتمال موفقیت Days Gone را می توان بسیار بیشتر از شکست آن تخمین زد، مخصوصا با توجه به نمایش های فوق العاده جذابی که از این عنوان به یاد داریم. Days Gone که در دنیایی آخرالزمانی دنبال می شود و المان هایی از وحشت بقا و مخفی کاری را نیز با خود به همراه دارد، تاکنون با نمایش های خیره کننده و هیجان انگیزی که داشته است نوید یک عنوان بسیار جذاب را به بازیبازها و طرفداران داده است و بدون شک نقطه اوج نمایش های این عنوان در نمایشگاه E3 2017 و در کنفرانس مطبوعاتی سونی بود که بخش هایی کامل از مکانیک های گیم پلی بازی برای طرفداران به نمایش در آمد و ما را با المان هایی  جدید از بازی مانند مخفی کاری و استفاده از زامبی ها و محیط بازی برای شکست دیگر دشمنان آشنا کرد. تردیدی نیست که Days Gone یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی به حساب می آید و در لیست ما نیز از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه چهاردهم قرار می گیرد.

۱۳- Detroit: Become Human

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

Detroit: Become Human

سازنده: Quantic Dream

ناشر: Sony Interactive Entertainment

ژانر: اکشن ادونچر

پلتفرم مقصد: PS4

تاریخ انتشار:  ۲۰۱۷

دیوید کیج در نسل شش و هفت، ۳ بازی زیبا و جذاب را برای کنسول های سونی ساخته است (فارنهایت در نسل ششم و هوی رین و بیاند در نسل هفتم) و وقتی وارد نسل هشتم شدیم قطعا انتظار می رفت که یک بازی جدید از این سازنده برای پلی استیشن ۴ هم معرفی شود که این اتفاق هم رخ داد و یک ای پی جدید برای پلی استیشن ۴ به نام Detroit: Become Human معرفی گردید. با این که دو بازی هوی رین و بیاند هم در قالب یک کالکشن برای نسل هشتم منتشر شده بودند ولی خب Detroit: Become Human که یک آی پی جدید و نسل هشتمی است، در واقع اولین بازی دیوید کیج است که برای پلی استیشن ۴ ساخته می شود. بگذارید تا کمی بیشتر در مورد این بازی توضیح دهیم. بازی Detroit: Become Human مخلوطی از ژانرهای سینمایی، تعاملی و اکشن و ماجرایی است که حتی برخی از آن به عنوان یک “neo-noir thriller” یاد کرده اند. این بازی توسط استودیو Quantic Dream و زیر نظر دیوید کیج در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا در سال ۲۰۱۸ توسط سونی به طور انحصاری برای Playstation 4 منتشر گردد. بازی Detroit: Become Human چهارمین عنوان دیوید کیج بعد از ساخت ۳ عنوان زیبای فارنهایت، هوی رین و Beyond است و در واقع عنوانیست که بر اساس دموی تکنیکی کارا که در سال ۲۰۱۲ استودیو کوانتیک دریم و دیوید کیج آن را نمایش داده بودند، ساخته شده است. Detroit: Become Human هم مانند دیگر بازی های دیوید کیج یک اثر بسیار خاص است و بازی خاص هم مانند سینمای خاص، مخاطب خاص دارد. باور کنید لذتی که از بازی کردن چنین عناوین سینمایی تعاملی می‎برید شاید کمتر از عناوین عامه‎پسند نباشد ولی برای مخاطب خاص خودش که داستان گویی بی نظیر و چند شاخه به همراه تعامل با داستان را بیشتر از هر گیم پلی اکشن و هر چیز دیگری دوست دارد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

تصمیماتمون به اینجا ختم نشه صلوات.

 مخاطب خاص داشتن هرگز دلیل بر ضعف یک اثر هنری نیست و حتی در بسیاری مواقع، آثار خاص، قدرتمندتر نیز هستند. شاید لذت بازی کردن عناوینی مثل Detroit: Become Human و Heavy Rain، از جنسی متفاوت با لذت بازی کردن عناوین عامه ‎پسند باشند ولی همچنان از همان خانواده هستند، خانواده ای بزرگ به اسم گیم که هدفش سرگرم کردن مخاطب خود است. حال این سرگرم کردن می‎تواند به هر شیوه ای باشد که این را میل و سلیقه و علاقه مخاطب تعیین می کند و براساس علاقه اش به سمت یک بازی می رود. پس این نوع عناوین به هیچ وجه یک فیلم نیستند و کاملا تحت تاثیر کارها و تصمیمات شما می باشند. عناوین سینمایی هر قدر هم شبیه فیلم باشند باز هم یک بازی هستند، زیرا تک تک لحظات و تصمیم‎ها و سرنوشت افراد مختلفش در اختیار شماست. نقطه عطف، تکیه گاه و در واقع همه چیز در Detroit: Become Human، داستان است و داستان در بازی های دیوید کیج همواره بسیار زیبا و جذاب نگارش شده است. داستان Detroit: Become Human جذاب و تراژیک به نظر می رسد و با توجه به دیگر ساخته های قبلی دیوید کیج باید بگوییم عشق و غم و درام و اکشن و … را کاملا در خود دارد و روند روایت را طوری پیش می برد تا در نهایت عواقب انتخاب های خود در بازی را مشاهده کنید و بهای برخی از آن ها را سنگین تر و برخی را کمتر، بپردازید.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

تصمیماتمون به این ختم نشه صلوات دوم رو بلندتر بفرست.

در Detroit: Become Human شاهد روایت چند داستان از چند شخصیت مختلف هستیم که البته همگی یک وجه مشترک دارند و آن این است که همه آنها آندروید هستند، یا همان ربات هایی انسانی که کاملا در میان مردم واقعی زندگی می کنند و هنوز بر سر مثبت یا منفی بودن این موضوع در جامعه بحث های زیادی مطرح است و خیلی ها به این آندرویدها اعتماد ندارند. Detroit: Become Human در واقع به مشکلات این شخصیت ها خواهد پرداخت و قطعا با شناختی که از استاد کیج داریم شاهد برترین داستان و روایت در این بازی خواهیم بود که بر اساس انتخابات و تصمیمات ما شکل خواهد گرفت و رشته اصلی آن تنیده خواهد شد. Detroit: Become Human علاوه بر داستان فوق العاده و چند شاخه، دارای گرافیک و جلوه های بصری فوق العاده ای نیز هست که این بار با توجه به قدرت پلی استیشن ۴ دست این سازنده برای هر چه واقعی تر کردن جلوه های بصری بازی بازتر است و به همبن خاطر نیز گرافیک بازی در نمایش هایی که تاکنون از آن دیده ایم فوق العاده بوده و تک تک احساسات حتی جزئی نیز در چهره شخصیت ها نمایان است. نهایتا بایستی اذعان داشت هر گاه عنوانی از دیوید کیج در حال ساخت باشد قطعا یکی از مورد انتظاترین بازی های صنعت بازی های رایانه ای مخصوصا برای دارندگان کنسول های سونی است که این بازی را در انحصار دارند. Detroit: Become Human نیز از این قائده مستثنی نیست و در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه سیزدهم قرار می گیرد.

۱۲- Code Vein

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

Code Vein

سازنده: Bandai Namco Entertainment, Bandai Namco Studios

ناشر: Bandai Namco Entertainment

ژانر:  Action RPG

پلتفرم ها: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

در همین ابتدای این شماره از لیست باید بگویم که اگر این مطلب تماما با نظر و سلیقه شخصی ام نوشته شده بود و نظر کلی و جهانی را کنار می گذاشتم و فقط بر حسب علاقه خودم می نوشتم، عنوان Code Vein برایم قطعا جزو ۵-۶ بازی نخست این لیست بود ولی خب به احترام شما سعی می کنم که همیشه بیشتر از نظر شخصی، از منطق جهانی و بازخوردهای اکثریت افراد و بازیبازان پیروی کنم تا مطلبی قابل استنادتر به دست شما عزیزان برسد و وقتی آن را با لیست های جهانی مقایسه کنید چندان فرق های عجیب و غریبی که مشخص باشد کاملا نظر شخصی به منطق چربیده است را شاهد نباشید. بگذریم… به سراغ این شماره از لیست برویم.  در سال های اخیر و بعد از خلق سری سولز و بلادبورن، شاهد این بوده و هستیم که انواع و اقسام بازی های مختلف از سازنده های مختلف و با ژانرهای گوناگون، با الهام گرفتن از این سری عناوین خلق شدند و بر روی مخاطب هدف این بازی ها که گیمرهای هاردکور و مشتاق بازی های سخت و مرگبار هستند، تمرکز نمودند. جالب تر اینجاست که این عناوینی که از سری سولز و بلادبورن الهام گرفتند اکثرا هم بازی های موفقی از کار در آمدند و طرفداران سری سولز را هم کاملا به سمت خود کشیدند. حالا چه  Lords of Fallen بوده باشند و چه Nioh و Salt and Sanctuary و The Surge و ….

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

پسرعموی دارک بورن!!! یا بلادسولز!!

در واقع در طول این سال ها بازی های هاردکور اکشن نقش آفرینی با روح سری سولز و بلادبورن، برای خود تبدیل به یک زیر ژانر و زیرشاخه خاص برای طرفداران این عناوین شدند که هر بازی را با این مشخصات ببینند قطعا به سراغ آن می روند (همان طور که بنده چند بار عناوینی که در بالا نام بردم را بازی کردم) و به نوعی انگار باید به آن ها بازی های Soulsborne گفت و بی انصافی است که اگر بخواهیم از واژه کلون استفاده کنیم. زیرا خیلی از آنها کاملا شخصیت و امضای خاص خودشان را نیز داشته اند. جدید ترین بازی از این نوع عناوین که با الهام گرفتن از سری سولز و بلادرون خلق شده و با نمایش های عالی خود قطعا هر طرفدار اکش نقش آفرینی هاردکور و هر طرفدار سری سولز را به سمت خود جذب کرده است، عنوانی است به نام Code Vein که در دنیایی انیمه مانند و آخرالزمانی رخ می دهد. البته در مورد این بازی شاید خیلی هم درست نباشد که از واژه الهام گرفتن و .. استفاده کنیم زیرا در واقع Code Vein عنوانیست متعلق به خود ناشر سری Dark Souls. بازی Code Vein که در ژانر Action RPG قرار دارد، توسط Bandai Namco در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا سال ۲۰۱۸ توسط همین کمپانی برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One و Microsoft Windows منتشر گردد.

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

خوراک خودمه یعنی ها!!

Code Vein یک اکشن نقش آفرینی آخرالزمانی با زاویه دوربین سوم شخص است در دنیایی که در اثر یک رویداد فاجعه بار ویران شده است. سازندگان بازی در نامکوباندای، در واقع خالقین و مغزهای متفکر فرنچایز God Eater هستند و در این بازی مبارزات دشوار و چالش برانگیز را با دنیایی که کاملا به هم پیوسته و متصل است ترکیب کرده و در اختیار بازیبازان قرار می دهد تا در آن اکتشاف و گشت و گذار کنند. نکته ای که تا به اینجا در نمایش های بازی Code Vein دریافته ایم پتانسیل بالا و نکات مثبت آن هستند که  از هم اکنون مشخص است اگر سازندگان به درستی و به مانند عنوانی مثل Nioh کار خود را انجام دهند، با یک عنوان خوش ساخت و عالی طرف خواهیم بود. Code Vein به طور قطع در سبد خرید علاقمندان به سبک اکشن نقش آفرینی و مخصوصا طرفداران عناوین هاردکور این ژانر مثل سری عناوین Dark Souls و Bloodborne و Nioh و مخصوصا کسانی که به عناوین دارای جلوه های بصری انیمه مانند علاقمند هستند، وجود دارد و  امیدوار هستیم تا در نهایت شاهد یک بازی خوش ساخت و جذاب باشیم که ارزش انتظار و صبر را دارا بوده است. پر واضح است که بازی Code Vein یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی مخصوصا برای علاقمندان سری سولز و بلادبورن و بازی های هاردکور به حساب می آید که امید زیادی به موفقیت آن دارند. Code Vein در لیست ما از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ در جایگاه دوازدهم قرار می گیرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • macmilan گفت:

    خیلی عالی بود
    عکس های detroit خیلی باحال بودن :)))

  • fbjg گفت:

    با سلام خدمت شما آقای اقابابایی دوباره با یک مقاله عالی برگشتید
    نوشتن این مقاله واقعا کار سختیه چون انتظارات هرکس متفاوته و هرکس نظرات متفاوتی داره مثلا من به شدت منتظر code vein هستم و دوست داشتم شماره ۱ لیست شما باشه ولی خب باید نظر کلی را پذیرفت و به آن احترام گذاشت
    بدون شک مطمئن هستم شماره ۱ این مقاله یا گاد هست یا لست

  • Rorshark گفت:

    خسته نباشی آقای آقابابایی، لیست کردن این بازی ها خودش کیف داره. از الان میدونم که GOD برای شما صدر لیسته دیگه… برای ما که Red dead بوده و هست و خواهد بود. بخش بعدی این مطلب خوندن داره…
    مرسی برای این مطلب اما یه نکته:
    Ori and the Blind Forest برای ۳۶۰ منتشر نشده ها. توی اطلاعات این بازی توی گوگل هم زده روی پلتفرم ۳۶۰ اومده بیرون. اما این بازی برای ۳۶۰ منتشر نشد! یقین دارم. من تا مدت ها تو کف این بازی بودم که روی ۳۶۰ بازی کنم اما نیومد که نیومد. هنوزم این بازی رو روی ۳۶۰ نمیتونید پیدا کنید. نقدهای این بازی توی سایت متاکریتیک هم فقط روی PC و XboxOne انجام شده.

    • سلام و عرض ادب خدمت شما. خیلی ممنونم. سلامت باشید. انشالله.
      والا نه اتفاقا گاد صدر نیست. در نظر قبلی هم گفتم این فقط نظر شخصی من نیست. بلکه سعی کردم بیشتر منطقی باشه. این لیست در واقع یه لیسته براساس کل نظرات دنیا. برای من قطعا گاد او وار و Anthem اول هستن و کد وین ششم ایناس و کلا خیلی خیلی با این لیست فرق میکنه لیست نظرات شخصی من. این لیست رو بیشتر جوری انتخاب کردم که معتبرتر باشه از نظر جهانی. فردا خوشحال خواهید شد از دیدن بازی اول

  • Mr Hill93 گفت:

    به به عجب مقاله ایی بود خسته نباشید اقا سعید مورد انتظار ترین بازی ۲۰۱۸ برای من days gone و اسپایدر من هست واقعا به شدت انتظارشون و میکشم
    ماشالله امسال برای هر سلیقه و هر شخصی یک بازی هست
    هک اند اسلش . ار پی جی . اکشن ادونچر جهان ازاد . ریسینگ . مستقل دیگه چی باید بخایم از امسال
    به نظرم هیچی و فقط باید لذت برد از این همه ژانر ک برای همه سلیقه ها ی بازی هست

  • Hamed72 گفت:

    مورد انتظارترین بازی از نظر من Death Stranding هست که مطمئن هستم ۲۰۱۹ عرضه میشه :-/
    در بین این لیست شما هم Detroit نظرمو جلب کرده و واقعا بازیهای دیوید کیج از نظر داستانی عالی هستند. :yes: :yes: :yes:
    از همین الان هم حدس میزنم شماره یکتون God of War باشه 🙂 🙂 🙂

    • درود بر شما حامد عزیز.
      قطعا هر ذو بازی که گفتین عالی هستن و هر دو هم در لیست من هستن.
      در مورد بازی اول هم باید خدمتتون عرض کنم که در دو نظر قبلی دو بار توضیح دادم که این لیست فقط لیست من و شخصی نیست بلکه بیشتر منطقی و جهانیه. یعنی توی دنیا که سرچ کنید می بینید چکیده ای دقیقا از همین لیست وجود داره در مقالات ۱۰ برتر دنیا برای مورد انتظاترین ها. حالا یکی مانستر هانتر گذاشته اول سکس گاد اوار و یکی رد دد.
      اگر لیست شخصی من بود خیلی خیلی با این فرق داشت

  • Roham.u گفت:

    Darksiders و code vien زیاد فروش نمیکنن

  • Pashmaki گفت:

    خیلی ممنون برای مقاله عالیتون آقا سعید، بی صبرانه منتظر بخش دومم، برای من تو این بخش مورد انتظارترین بازی kingdom hearts 3 هست، به نظر من یک بازی rpg از روی شخصیت های Disney واقعا بی نظیره ولی مخلوط کردن این شخصیت ها با final fantasy خیلی عجیبه، امیدوارم داستان بازی بیشتر شیر شاه باشه تا Sephiroth، البته این نظر شخصی منه و اگه کسی دیگه برعکس این رو میخواد کاملا بهش احترام میزارم

  • mahdi7khe گفت:

    من تو سال جدید بیشتر از این که منتظر انتشار بازیی باشم ، منتظر معرفی Cyberpunk 2077 هستم ( ای خدا ما دیگه خسته شدیم !!! )
    .
    پ.ن : « در نهایت باید بگوییم بازی Ori and the Will of the Wisps با این که هنوز سال انتشار مشخصی ندارد و شاید نباید در مقاله مربوط به بازی های ۲۰۱۸ قرار نمی گرفت » سعید جان اینجا اشتباه نگارشی مرتکب شدی ، شاید نباید قرار می گرفت مناسب تره .

  • مقاله ی خارق العاده ای بود سعید جان :rose: خسته نباشی.
    با قاطعیت میشه گفت تا به اینجا ۲۰۱۸ پربارترین سال نسل هشتم هست. ( حتی در صنعت سینما هم امسال یک سال رویایی به شمار میره )
    مورد انتظارترین عناوین من :
    ۱. God of War
    ۲. Red dead redemption 2
    ۳. The Wolf among us 2

  • RPG.MahyaR گفت:

    تو کل قسمت اول Darksiders III.Code Vein مورد انتظارمه انتظار داشتم دارک سایدرز جز ۱۰ تای اول باشه 😯

  • Fenrir گفت:

    این دو سال آخر نسل رو چه آتیشی به پا میکنه سونی!!!
    The Last of us 2
    God of war
    Spiderman
    Detroit
    Days gone
    Ghost of tsushima
    Dreams
    Death stranding
    بازی جدید فومیتو اوئدا
    پروژه جدید گوریلا
    یه بلادبورن ۲ هم معرفی کنه تکمیله!
    نتیجه ی ترکیب کمیت و کیفیت میشه لیست بالا.
    بریم که با رگبار انحصاریا رکورد فروش ps2 رو بزنیم…

  • به به! لیست دوم که اینا باشن دیگه لیست اول چی بشه 😀 :yes: تو این لیست من اول به دیترویت امید دارم بعد هم ori ولی واقعا نگران اینم که ori تکراری بشه و چیز جدیدی نسبت به نسخه اول نداشته باشه که امیدوارم این طور نشه. Days Gone هم خیلی مرموزه! به نظرم این که شاهکار شه یا نه به داستانش بستگی داره
    این که داستانش بکر و نو باشه یا کلیشه‌ای تعیین کنندست.
    ممنون از این مقاله عالی

  • Rango گفت:

    خیلی عالی ممنون جناب آقابابایی عزیز این ایده گیف گذاشتن از گیمپلی بازی ها هم خیلی خلاقانه ست. وقتی بخش اول این همه بازی بزرگ است ، بخش دوم که واقعا فوقالعاده خواهد بود. :heart: :heart:

    • درود بر فایز عزیز و گل. خیلی متشکرم از لطف و محبت بسیار زیاد و همیشگی شما. یک دنیا ممنونم.
      خوشحالم که گیف ها رو استقبال کردید ازشون. انشالله بخش دوم هم راضی کننده باشه براتون. خدا شاهده نمی دونید برای یه مقاله این طوری دوقسمتی و پیدا کردن گیف و .. چقدر و چقدر وقت و انرژی میخواد و فقط باید بگم اگر عشق نباشه هیچ کاری انجام نمیشه. فقط عشقه هست که میبره جلو. عشق به بازی و عشق به شما

  • DFSHINNOK7 گفت:

    ممنون آقا سعید عزیز
    Ghost of Tsushima که تقریبا مطمئنیم ۲۰۱۸ نمیاد. (دوستان اگر دلیل هم میخواستن، در خدمتیم، دلایل فراوانه). Darksiders و Metroid هم کمی “پتانسیل” تاخیر خوردن رو دارن. (امیدوارم هر دو شون تا قبل از پایان ۲۰۱۸ منتشر بشن)
    بقیه بازیا میشه گفت صد در صد ۲۰۱۸ میان، هر چقدر هم که تصور انتشار KH3 در این سال سخت باشه 🙂

  • moj45taba گفت:

    یعنی اگر امسال هیچ بازی نمیومد و فقط red daed و god برای من کافی بود از الان هم میدونم شماره یک و دو کدومه ممنون بابت مقاله زودتر بخش دوم هم بذارید

  • Parsmira گفت:

    Ori :inlove:
    Kingdomes Come :drool:
    Sea Of Theives 😮
    ای کاش دیترویت هم میتونستم تجربه کنم…
    بی نظیر خواهد بود این عناوین واقعا…

  • sajad_2011 گفت:

    برای من مورد انتظارترین God of war و Red Dead هست بدون شک ۲۰۱۸ یک سال فراموش نشدنی و عالی برای گیمرا خواهد بود که سال ها در ذهن و خاطرشون جاودانه خواهد ماند چون در همه ژانر و سلیقه ها برای مخاطبان صنعت عناوین عالی برای تجربه کردن وجود داره ..
    آقای آقابابایی بابت مقاله زیباتون خسته نباشید عرض میکنم

  • R.vin گفت:

    عالی بود آقای اقابابایی خیلی ممنون :yes:

  • فقط دیترویت شاهکار استاد کیج،بهترین در سبک خودش

  • سال گیمرها ……….. مرسی آقای بابایی………

  • alyiana گفت:

    بازی ghost of tsushima چشمم رو بیشتر گرفت .سال ۲۰۱۷ یک سال معمولی بود . سال ۲۰۱۶ سال ضعیفی بود. سال ۲۰۱۵ سالواقعا خوبی برای صنعت گیم بود. صنعت گیم رو چند قدم به جلو هل داد. امیدوارم امسال سال خوبی باشه

  • vergil2max گفت:

    یاد مقاله سال پیش افتادم.یادش بخیر چه زود گذشت اقای اقابابایی.با اجازه شما و بقیه دوست دارم لیست سال پیش را یک مروری بکنم.البته بر حسب رتبه بندی سال پیش امیدوارم ناراحت نشید.طولانیست.دی
    دو بازی اول مورد انتظار سال پیش از نظر گیمفا و شما خدای جنگ و رد دد ۲ بود که امسال هم بنظرم همینطور.اینکه کدوم اول زیادمهم نیست مهم اینه که کمتر بازی پیدا میشه که به اندازه این دو بازی مورد انتظار باشه مثل GTA و اخرین ما و ممکن نیست همه این بازیها توی یکسال منتشر بشه.سومین Horizon بود که شد بهترین بازی سال شما و خیلی ها شد.کلا سونی و نینتندو و راکستار و بلیزارد و بتزدا و ولو از اون شرکتهای هستن که کاملا قابل اعتماد.البته ممکن شرکت دیگه….
    توی این یکسال اخیر یک چیز به من ثابت شد اونم اینه که دیگه به EA نمیشه اعتماد کرد.این شرکت خدای گند زدن به سری های محبوب و رها کردن اونهاست.البته تعطیل کردن شرکتها عادت همیشیگی شون.داشت یادم میرفت Andromeda چهارم بود.
    Nioh محشر بود اما طولانی بود و کم کم خسته کننده میشد.لازم بگم بعضی باس هاش هم واقعا گردن کلفت بودن به ویژه باسهای DLC بازی.در کل بازم به سری سولز نمی رسید اما جای خالیش را تقریبا پر میکرد.ششمین بازی For Honor بود که بنظرم یک بازی ضعیف بود جالب سال پیش همچین حسی را داشتم و به اقای اقابابایی هم گفتم.یوبی به بعدی EA نیست اما مثل گذشتش هم نیست و نباید انتظار زیادی ازشون داشت.
    هفتمین Scalebound بود.یکی از دو سه بازی مورد انتظار من و خیلی ها اما تبدیل شد به ارزو دست نیافتنی خیلی ها.موقع کنسل شدن اینبازی کلی چیز تو دلم به مایکرو گفتم.Detroit و Days Gone هم افت کردن از لحاظ مقام انگار.دی
    نهمین بازی بهترین بازی سال بود(The Legend of Zelda) که واقعا هم برازنده گوتی هست. Resident Evil 7 دهم بود که واقعا هم بازی عالی بودش.بنظرم بهترین بازی ترسناک نسل هشت بود البته بعد از قسمت اول شیطان درون.
    و در پایان رتبه ۱۸ لیست سال پیش Nier: Automata بود.بازی که تقریبا هیچکس فکر نمیکرد اینقدر عالی باشه و حتی تبدیل بشه به بهترین بازی سال خیلی ها(Code Vein بنظرم همچین حکمی داره).بنظر منم Nier: Automata (با احترام به Horizon) بهترین بازی سال بود.البته The Legend of Zelda را بازی نکردم.نکته جالب لیست مورد انتظار سال پیش نبود PERSONA 5.
    مقاله عالی بودش اقای اقابابایی.خیلی ممنون

    • سلام و درود بر شما. بسیار متشکرم از لطف همیشگتون. راستش رو بگم اول نظرتون رو خوندم و اینقدر کیف کردم و برام حرف ایجاد شد که رفتم کل نظرات رو پاسخ دادم از اول تا اخر و بعد اومدم سراغ نظر شما که بنویسم ها!!!! بسیار بسیار عالی بود نظرتون.
      خیلی حرکت عالی بود که مقاله پارسال رو گفتین و واقعا چقدر جالبه که من خودم یادم نبود پارسال این دو تا بودن و فقط این رو فهمیدم که پس پارسال هم مثل امسال مقاله رو کاملا جهانی و منطقی نوشتم و نه با نظر شخصی. چون برای من در لیست شخصی می دونید که هورایزن اول بود پارسال. امسال هم لیست رو به احترام کاربرامون فقط ذره ای نظر شخصی در اون دخیل شده وگرنه زمین تا اسمون با لیست شخص من فرق داره و این لیست لیستیه که در دنیا هم سرچ کنید مورد انتظارترین ها همینا رو میاره حدودا با همین ترتیب. جالب تر اینجاست که دو بازی پارسال امسال هم تکرار شدن دقیقا و هنوز منتشر نشدن!!
      در مورد الکترونیک ارتز باید بگم متنفرم از این حرکات پول پرستی و دوشیدن بازیبازا و… ولی نمیدونم چرا بازم نمی تونم از الکترونیک ارتز بدم بیاد. یعنی از این سیاست هاشون بدم میاد ها ولی خود شرکت و اسمش رو دوست دارم از قدیم. خودم هم دلیلش رو نمیدونم ولی حس میکنم به خاطر سال ها خاطره اس که دارم با بازیهاش. امسال هم که یکی از دو بازی مورد انتظار من واسه این شرکت هست و امیدوارم خرابکاری نکنه.
      در مورد نی اوه اصلا باهاتون موافق نیستم. یه بازی کاملا شناسنامه دار و اصیل با سختی عالی که کاملا خودش رو از سولز جدا کرد و واقعا لذت بینهایتی داشت برای من. البته نظرتون بسیار بسیار عزیز و محترمه برام.
      در مورد رزیدنت اویل ۷ که اصلا نمی دونم چی بگم والا… این بازی دقیقا دقیقا دقیقا حس و حال شاهکارهای ۲ و ۳ رو زنده کرد و به معنای واقعی یکی از برترین های سال ۲۰۱۷ بود و اینقدر این بازی بی نظیر بود و به من چسبید که ۳ بار پشت هم تمومش کردم و رسش رو کشیدم. دو بار خودم و بار سوم با راهنما که کل ایتم ها و .. رو که یکی دو مورد مونده بود پیدا کنم. درود بر کپکام که این رزیدنت اویل ۷ رو ساخت. حقش بود که حتی بازی سال بشه. هرچیزی بگم در مورد این بازی کم گفتم. حتی زمانی که نقدش رو نوشتم و کمتر بازی کرده بودم حق مطلب رو حس میکنم در نقدم ادا نکردم. اگر الان بعد از ۳ بار بازی کردن می نوشتم قطعا بهش ۹٫۵ میدادم.
      بازی نایر هم که از همون اول برای من خیلی مورد انتظار بود و اگر لیست نظر شخصی من بود قطعا رتبه اش زیر ۱۰ بود. من چون بازی اولش رو بازی کرده بودم که شاید ۹۰ درصد اصلا نامش رو هم نشنیده بودن بنابراین انتظار داشتم که خوب باشه بازیش. اتفاقا االان دارم دوباره بازی میکنم. یعنی شخصیت مونث از این جذاب تر نمیشه دیگه. برای منم نایر یکی از برترین های سال بود کنار اویل ۷ و هورایزن و نی اوه و یکی دو بازی دیگه.
      در مورد کد وین هم موافقم کاملا باهاتون و امیدوارم که بازی خفنی باشه.
      ببخشید که طولانی شد ولی خب حرفهایی زدید که بسیار برام جالب بود و دوست داشتم در موردشون باهاتون صحبت کنم. مخصوصا صحبت از رزیدنت ۷ که خوشحالم این بازی رو شما هم درک کردید. باور کنید که رزیدنت ۷ از اویل ویتین ۱ هم بهتر بود والا از نظر من.
      بسیار متشکرم از لطفتون و نظر زیباتون

      • vergil2max گفت:

        خوشحالم از نظرم خوشتون اومده.ممنون از نظر لطفتون.
        با بیشتر حرفاتون موافقم.فقط لازم یکی دو نکته را بگم.
        الانم یاد اوری کردین و هنوزم حرفتون را یادمه که میگفتید که مقایسه نی اوه و سری سولز کار درستی نیست چون نی اوه یک چیزی دیگست.حرفتون را قبول دارم ولی چه کنم که کم جون ندادم توی این راه 😀 .واقعا بازی نی اوه بازی عالی بودش به ویژه داستان و شخصیتهای بازی که بدجور منو مجذوب خودشون کردن (اخرشم نفهمیدم سرنوشت Okatsu چی شد) و امیدوارم شاهد ادامه این بازی باشیم.گیم پلی هم فوق العاده بود.شما را مطمئن نیستم(البته با توجه به سابقه و علاقتون به اینجور بازیها-هستم.دی) ولی برای منی که تمام مراحل اصلی و فرعی (جز دو سه تای اخر)بازی را رفته اواخرش کمه خسته کننده بود شایدم بهتر بگم تکراری.ولی قطعا جز ۳ بازی برتر امسالم بود.حالا که حرفش شد اقای اقابابایی سختترین باسها با رتبه بندی.دی. بنظرتون کدومها بود.برای من جز باس اخر DLC که دو نفر بودیم و نمیگم.تا جای که یادمه اینطور بود برام.
        ۱- :yes: Sanada Yukimura
        ۲-Maria :inlove:
        ۲-Oda Nobunaga :yes:
        ۴- Toyotomi Hideyori
        ۵- :inlove: Yuki-Onna
        ۶- :inlove: Okatsu
        ۷- :-X Onryoki
        ۸-Date Masamune
        ۹-Nue
        ۱۰-Ogress و Hino-Enma.
        در مورد رزیدنت هم حرفهای شما را قبول دارم.بنظرم این دو بازی در یک سطح هستن(البته بنظر شما رزیدنت بهتر و نظرتون قابل احترام) ولی یک چیزی باعث شد که شیطان درون بنظرم بهتر باشه اونم ترسناکتر بودنش.
        البته این مشکل یا ایرادی نیست ولی بیشتر دوست داشتم بازم کنترل یکی از اون شخصیتهای دوست داشتنی را داشته باشم داخل بازی اصلی…ولی بدجور خوشتون اومد از بازی.بنظرم اگه الان بپرسند بازی سالتون چی بود میگید رزیدنت نه هورایزن.دی
        ببخشید طولانی شد.باتشکر

  • mehrdadPS گفت:

    سال ۲۰۱۸ یه سال فوق العاده برای گیمرا :yes: :yes: :yes: :yes:
    مرسی آقای بابای ولی خدایش رتبه days gone اینقدر پایین 😐

  • .Murder Inc گفت:

    خیلی خیلی ممنون سعید عزیز داشتم به تشویش میشدم که امسال لیست مورد انتظار های سال از گیمفا رو نداریم اما بالاخره اومد. خیلی عالی موفق باشید. :inlove: :inlove: :-* :-* :-*

  • تشکر و خسته نباشید به سعید عزیز
    مورد انتظارترین از نظر من detroit هستش . با احترام به همه بازیهایی که قراره امسال منتشر بشن

  • fbjg گفت:

    راستی آقای اقابابایی از شما میخواهم به نظر سنجی بزارید راجب طرح های جدید بنیاد ملی بازی های رایانه ای که میخوان به بازی ها مجوز بدن که انتشار بشن یا نه و همچنین نظر خودتون در این مورد چیه

  • یک خسته نباشی به اقا سعید که همیشه مقاله هاش عالیه. من لیست رو نگاه کردم یک بازی رو دیدم اسمش Code Vein هستش تا حالا اسمش رو نشنیده بودم خوب شد گذاشتید که بشناسیمش. اینجور مقاله ها از نظر شناسایی بازی خیلی خوبن که دیگه متوجه میشیم بازی های ۲۰۱۸ چه بازی هایی هستن. سال ۲۰۱۸ میتونیم سال طرفدار های PlayStation بخوانیم که شاهد قدرت انحصاری های سونی هستیم کافیه به همین لیست نگاه کنیم بفهمیم. مورد انتظار ترین برای من توی این لیست ۳ darksiders و Detroit: Become Human هستش.

    • درود بر محمد علی عزیز. سلامت باشید انشالله محمد علی جان. مرسی که همیشه لطف داری به من. ممنون از نظرت.
      خوشحالم که با کد وین اشنا شدی. جایگزین دارک سولز برای بازیبازا هست. کلا هر سال باید دنیال یه بازی بگردیم که اعتیاد دارک سولزیمون رو برطرف کنه همونطور که یکی دیگه از دوستان هم فرمودن

  • White noiz گفت:

    بگذارید یک بازی نام ببرم که هم موردانتظارترین عنوان ۲۰۱۸ است و هم گوتی سال ۲۰۱۸ !
    بله اون شاهکاری نیست جز Red Dead ll !!

  • Micheal_Sh گفت:

    ۱۰ بازی که براشون لحضه شماری میکنم.
    ۱۰-Metroid Prime 4
    ۹-Shadow of Colossus
    ۸-Quantum Break 2
    ۷-Max Payne 4
    ۶-L.A. Noir 2
    ۵-Beyond God and Evil 2
    ۴-God of War 4
    ۳-The Last of US 2
    ۲-GTA VI
    ۱-Red Dead Redemption 2

  • ممنون بابت لیست اما به‌ نظرم بهتر بود تنها بازی هایی رو لیست می‌کردید که برای ۲۰۱۸ تأیید شده‌اند.

  • تو لیست بخش اول فقط منتظر این دوتام days gone و Kingdom Come: Deliverance البته امیدوارم Kingdom Come: Deliverance بازی خوبی بشه.تشکر آقا سعید

  • Beethoven گفت:

    خب توی لیست ۲ برای من مورد انتظار ترین
    ۱-Ghost of Tsushima
    ۲-Detroit: Become Human
    ۳-Days Gone
    ۴-Darksiders III
    توی لیست اول هم احتمالا باید بازیهای مترو و فارکرای و اسپایدرمن و تامب ریدر و انتم و ازهمه مهمتر رددد و گاد باشه :yes:

  • lordhossein گفت:

    با تشکر فراوان . من امبدوارم دلست اف اس ۲ هم بیاد ۲۰۱۸ . آقا سعید دیگه ویدیو نمیزارین خسته شدم بس که انتظار کشیدم . اگر میشه و یادتون باشه قرار بود نقد ویدیویی دلست هم قرار بدیتن.

    • درود بر حسین عزیز و گل. خیلی متشکرم ازتون.
      انشالله بیاد اخر ۲۰۱۸٫
      چرا حسین جان ویدئو دیگه توی زمستون براتون خیلی بیشتر میذاریم. اون هم والا هنوز فرصت نشده وگرنه فکر نکنید که خدایی نکرده من نمیخوام ویدئوی نقد بازی که شما میخواید رو نسازیم. فقط مشغله و بازی های جدید و مجله و نظرسنجی و بهترین های گیمفا و مورد انتظارترین ها وئ .. خودتون ببینید من چند تا کار باید با هم بکنم

  • playdead1990 گفت:

    اول تشکر میکنم از داش سعید :rose:
    نکته ای که هست در مورد این مقاله که دوستان باید توجه کنن اینه که این مقاله بر اساس مورد انتظارترین بازی ها بنا شده نه صرفا بهترین ها و خب بازی هائی مثل Sea of Thieves و crackdown 3 بازی های مورد انتظاری هستن واسه طرفداراشون وگرنه همه میدونن با بازی شاخی طرف نیستیم و ori از هر نظر از این ۲ بازی بهتره ولی خب به واسطه ی قابلیت های آنلاین مورد انتظارن…رتبه ی اول و دوم که از همین الان مشخصه بین gow و rdr2…در مورد darksiders 3 اولین تریلرش رو که دیدم تو ذوقم خورد و خیلی ساده بود گیم پلی بازی…عجیب حس خوبی به Ghost of Tsushima دارم…بقیه ی بازی ها هم فوق العادن و به نظر قرار تازه نسل ۸ رو تو سال های آخر تجربه کنیم.

    • درود فراوان بر شما. بسیار متشکرم از محبت شما و ممنونم که مطالعه فرمودید.
      چقدر عالی توضیح دادید در مورد مقاله و دقیقا و کاملا همینه موضوع. خیلی ممنونم ازتون. قطعا دو بازی که فرمودید اول و دوم هستن منتها نه بر اساس نظر من بلکه بر اساس نظر جهانی. کلا بیشتر این مقاله نظر جهانی هست تا من. لیست من خیلی با این لیست فرق داره.
      باز هم ممنونم از لطف و محبت شما

  • mamadii گفت:

    مورد انتظار ترین بازی های من در حال حاضر god of war و spider man هستند

  • paydin گفت:

    با سلام خدمت جناب آقا بابایی عزیز و خسته نباشید بابت این همه فعالیت . ببخشید این سوال جاش اینجا نیست ولی واقعا گیج شدم و مجبور شدم اینجا از شما بپرسم . من تازه بازی bloodborne رو شروع کردم و دارم مو به مو از راهنمای pdf شما استفاده میکنم. بسیار عالی هستش . فقط یک جا گیر کردم . بعد از کشتن باس father gasco… و وقتی فانوس cathedral رو روشن میکنیم و بعد از طی کردن کل راهنمایی و رسیدن به old yharnam . من وارد این مسیر نشدم به پیشنهاد و راهنمایی شما . نوشتین به cathedral برگردین و از سمت راست بروید و در را باز کنین تا به بالابر برسین . اما این در باز نمیشه و پیغام بسته است میده . الان فقط راه مستقیم مونده . میشه راهنمایی کنین واقعا گیج شدم . ممنون .

    • سلام خدمت شما. خیلی ممنونم. سلامت باشید انشالله.
      خوشحالم که راهنما به دردتون میخوره و استفاده می کنید ازش. والا اینجایی که میگید رو یادمه ولی میدونم که اول باید راه مستقیم رو برین کلا تا برسین به باس توی کلیسا که اون زنه اس که یه حالت گرگ سفید بزرگ میشه اسمش یادم نیست. راه مستقیم رو که حتما باید برید ولی باید قبلش یه درب رو باز کرده باشید بالای پله ها از پشت. واقعا دقیق دقیق تو ذهنم نمیاد. چون چند سال پیشه و اینقدر توی ذهنم بازی و دارک سولز و .. جمع شده دیگه ریز ریز یادم نیست واقعا. ببینید شما هر راهی که می بینید برید. قطعا توضیحش هست توی راهنما. هیچ بخش اصلی و فرعی نیست که توضیح داده نشده باشه

  • فرشاد گفت:

    درود و عرض خسته نباشید خدمت آقا سعید عزیز خودمون خسته نباشی برادر طبق روال سابق اول ممنونم ازت بابت مقاله های ناب و زیبات و یه عذرخواهی بابت اینکه یکی دو مقاله قبلی نتونستم نظر بدم یعنی درواقع نبودم اصن بگذریم تو این مقاله بازی های واقعا نامی رو اسم بردی با خیلی هاشون خاطره دارم و منتظر خیلی هاشون هستم زیباترین کپشن این مقاله هارو میتونم به جرائت میتونم بگم به کپشن Days Gone نگفته بودی اهل دلی ها یعنی پاره شدم از خنده انصافا خوب بود یاد اون کسی اون آهنگ رو میخوند گرامی و روحش شاد بریم سراغ بازی های این لیست:
    اولین بازی مورد انتظارم تو این لیست مسلما گوست آف سوشیما است بعد دیز گون و بعد کد وین که انصافا یه لحظه ذهنم بعد دیدن این گیف که گذاشتی رفت سراغ دویل می کرای خیلی خوب خوب اون جا خالی دادن و اتک زدنش و بازی بعدی که خدا خدا میکنم خوب باشه تا عطش هگ اند اسلشی منو سیراب کنه دارک سایدرز ۳ لامصب از هر زاویه ای بهش نگاه میکنم نمیتونم ذره ای خشم تو نگاه این زن ببینم آخه چرا باید اسمش فیوری باشه اما خشونت و خشمش به اندازه ۲ نسخه قبل نباشه اونم با این گرافیک داغون اون موهای زرشکیش به نظر من موهاش رو مشکی میکردن و لباسش رو به جای اون رنگ صورتی و زرشکی قرمز آتیشی کار میکردن قشنگ تر بود و بزرگ ترین چیزی که تو ذوقم خورد اون شلاقش بود تو نسخه اول شمشیر وار اینقدر ابهت داشت وقتی میدوید و پشتش میزاشت کیف میکرد آدم یا همینطور تو قسمت دوم مرگ اون داس های خوشگلش وقتی بهم میچسبوندشون آدم لذت میبرد ولی این قسمت نمیدونم والا تی اچ کیو شرکت بی سابقه ای نیست امیدوارم چیز خوبی از آب در بیاد در رابطه با بقیه بازی ها نظر چندان خاصی ندارم اگر هم دیدی حرفی از دیترویت نزدم خودت دیگه میدونی قبلن هم گفتم کلا بازی های دیوید کیج برام گنگ تا ۲ هفته فقط باید روش فکر کنم خوب الان یعنی چی چرا آخه اینجوری شدخلاصه همونطور که گفتی انصافا ماله یه قشر خاصی بازم ممنونم از مقاله ات منتظر قسمت دوم مقاله هستم

    • سلام و عرض ادب خدمت شما فرشاد عزیز و گل. سلامت باشید انشالله فرشاد جان. خیلی ممنونم از لطف و محبت بی پایان و همیشگی شما که همواره حمایتتون همراهم بوده و انگیزه دادین بهم. بسیار ممنونم از این بایت ازتون فرشاد جان. همین که لطف می کنید و می خونید مقالات رو من باید از شما تشکر ویژه بکنم. دیگه نظر گذاشتن که واقعا نشونه لطفتونه.
      در مورد کپشن هم خوشحالم که خوب بوده و خنده ای روی لبتون اورده چون هدفش همینه و واسه اینه که مقاله طولانی خستتون نکنه. واقعا خداوند بیامرزه ایشون رو روحشون شاد.
      خیلی متشکرم که نظرت رو با من هم در میون گذاشتی حامد جان. من هم مثل شما می ترسم از دارک سایدرز ۳ که بازی بی روحی بشه و خراب کنه اسم ۲ تا بازی بی نظیر رو.

  • Sina گفت:

    مورد انتظارترین بازیها برای من,به عنوان یه PC باز,اکثرا از بازیهای سونی تشریف دارن,یعنی ۹۰% بازیهایی که واقعا حال میکنم عجیب باهاشون فقط مال سونین,اون ۱۰ درصد باقی مانده هم مولتی پلتفرم هست در کل,مخصوصا این Detroit که اصن عجیب دل منو برد عاشق یه همچین سبک بازیهایی هستم,درود بر سونی و لعنت بر انحصاری 😀

  • ragnaros گفت:

    از بین لیست بازیهای این صفحه چیزی که برام جالبه اینکه بدونم چه سرنوشتی قراره برای crackdown 3 رقم بخوره. بوی الرحمانش رو احساس میکنم. یک عنوان از بیخ مزخرف و تاریخ مصرف گذشته

یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا
یک سال رویایی… | مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۸ (بخش اول) - گیمفا