احتمال ساخت دنباله سری Mafia | برخی از سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn به استودیوی هنگار ۱۳ پیوستند - گیمفا
احتمال ساخت دنباله سری Mafia | برخی از سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn به استودیوی هنگار ۱۳ پیوستند - گیمفا
احتمال ساخت دنباله سری Mafia | برخی از سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn به استودیوی هنگار ۱۳ پیوستند - گیمفا
احتمال ساخت دنباله سری Mafia | برخی از سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn به استودیوی هنگار ۱۳ پیوستند - گیمفا

احتمال ساخت دنباله سری Mafia | برخی از سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn به استودیوی هنگار ۱۳ پیوستند

مهرداد میرشاهی
۱۴:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
احتمال ساخت دنباله سری Mafia | برخی از سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn به استودیوی هنگار ۱۳ پیوستند - گیمفا

به طور معمول، پس از اتمام فرآیند ساخت و توسعه یک بازی ویدئویی، برخی از سازندگان که به صورت قراردادی مشغول کار بر روی این پروژه بوده‌اند، از استودیوی سازنده خارج شده و به منظور کار بر روی پروژه‌های جدید به استودیوهای دیگر خواهند پیوست. چنین موردی برای برخی از سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn نیز صدق می‌کنند، چراکه اخیراً مطلع شدیم که عده‌ای از آن‌ها به استودیوی بازیسازی هنگار ۱۳ (Hangar 13)، سازنده بازی Mafia III پیوسته‌اند.

بر اساس گزارش‌های جدید، دیوید فورد (David Ford) و مارک نوریس (Mark Norris)، به ترتیب طراح و تهیه‌کننده اجرایی بازی Horizon: Zero Dawn، دیگر در استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) مشغول به کار نخواهند بود و به تیم توسعه پروژه جدید استودیوی هنگار ۱۳ که تحت نظارت شرکت ۲K Games قرار دارد، پیوسته‌اند.

فورد این تصمیم خود را روز گذشته از طریق شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد و نوریس نیز اظهار داشت که وی بر روی پروژه جدید استودیوی هنگار ۱۳ کار می‌کند که هنوز معرفی نشده است. با این حال، برخی چهره‌های شناخته شده جزوی از تیم توسعه این پروژه تازه هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیمون هملین (Simon Hamelin)، برنامه‌نویس ارشد بازی Deus Ex: Human Revolution، جان گراهام (Jon Graham)، مدیر فنی استودیوی راون سافتور (Raven Software) که در ساخت‌ نسخه‌های متعددی از سری بازی‌های Call of Duty با استودیوهای اسلج‌همر گیمز (Sledgehammer Games) و Treyarch همکاری داشته است، اشاره کرد.

فورد با انتشار توییتی اظهار داشت که:

بسیار خب، حالا زمان آن است تا چیزی را اعلام کنم: در حال حاضر من دیگر در استودیوی گوریلا گیمز حضور ندارم و به عنوان مدیر طراحی در استودیوی هنگار ۱۳ مشغول به کارم. من عاشق زمانی هستم که در آمستردام حضور داشتم، اما برای فصل پیش‌رو بسیار هیجان‌زده‌ام.

علاوه بر این‌ها، اخیراً مشخص شده است که استودیوی هنگار ۱۳ به دنبال استخدام طراح مبارزات و سیستم‌های دشمنان برای یک پروژه معرفی نشده است. گفتنی است که فرد متقاضی باید تجربه کار بر روی بازی‌های جهان باز (Open World) را داشته باشد. به همین جهت، پیش‌بینی می‌شود که آن‌ها بر روی نسخه جدید سری بازی‌های محبوب Mafia کار می‌کنند. با این حال، این احتمال هم می‌رود که این استودیو بازی جدیدی در سبک جهان باز در دست ساخت دارد. باید منتظر ماند و دید که آن‌ها چه فکری در سر دارند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

احتمال ساخت دنباله سری Mafia | برخی از سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn به استودیوی هنگار ۱۳ پیوستند - گیمفا
احتمال ساخت دنباله سری Mafia | برخی از سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn به استودیوی هنگار ۱۳ پیوستند - گیمفا
احتمال ساخت دنباله سری Mafia | برخی از سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn به استودیوی هنگار ۱۳ پیوستند - گیمفا
احتمال ساخت دنباله سری Mafia | برخی از سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn به استودیوی هنگار ۱۳ پیوستند - گیمفا
احتمال ساخت دنباله سری Mafia | برخی از سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn به استودیوی هنگار ۱۳ پیوستند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • امیدوارم ادامه مافیا باشه و به صورت جدی نقاط ضعف نسخه سوم رو انالیز کنن مهم ترین عاملی که به نسخه سوم ضربه زد در درجه اول گرافیک بازی بود و مشکلات فنی بسیار زیاد که خب قطعا از مافیا انتظار نداشتیم اما خب روایت و داستان بی نظیری که مافیا۳ ارائه داد خیالمون رو از بابت نسخه بعدی هم راحت میکنه هنگر۱۳ توی هر بخشی ضعیف عمل کنه توی داستان کم نمیذاره از گان پلی لذت بخش بازی هم غافل نشیم اگر در بحث گرافیک درست عمل کنن و یک شهر پویا در کنار ماموریت های متنوع به عنوان بعدیشون اضافه کنن مافیای بعدی بی نقص خواهد شد

    • Saman_hk گفت:

      با تک تک نکاتی که اشاره کردی موافقم محمد رضا‌.احسنت به تو. :yes:

    • mory_num1 گفت:

      دقیقا درست میگید، تنها حسرتی که بعد از بازی مافیا ۳ داشتم تعداد زیاد و مسخره ماموریتهای تکراری برای تصرف کامل یه منطقه بود یا مثلا کارهای بعضا تکراری که باید برای ۳ تا همدستمون توی بازی انجام میدادیم تا درجه محبوبیت افزایش پیدا کنه و امکانات جدید باز بشه (مثل حمل محموله ها تو مسافتهای فوق‌العاده طولانی با قایق یا تریلر) و واقعا یکی از بازیهای بود که حس کردم بیخود دوست داره برای یه سری از ماموریتهای تکراری وقت بازیباز رو هدر بده بدون اینکه هیچ لذتی ایجاد کنه. یکی دیگه از حماقتهای تیم سازنده قرار ندادن fast travel یا یه سیستم تاکسی رانی مثل بازی gta برای نقل مکان به قسمت های مختلف نقشه بود که باز هم در جهت عذاب دادن بازیباز و اتلاف وقت بود.

    • majidam گفت:

      داستانش بی نظیر نبود و به گرد داستان یک و دو نمیرسه مشکلات فنی گرافیکی بسیاری داشت که نظیرش در هیچ بازی که تجربه کردم نبودمافیای بعدی حتما باید به ریشه ی خودش برگرده برای اینکه موفق شه به همون سبک قدیمی و ایتالیایی با همون کتو شلوارهای شیک قدیمی با همون حال و هوای مافیا۲ مافیا۳ برای کسی خوبه که بازی مافیا یک و دو رو تجربه نکرده باشه برای منی که از مافیا دو لذت بردم و جزو یکی از بهترین بازی های زندگیم بود انتظار داشتم در نسخه ی سوم شاهکار بشه و رقیبی برای راکستار و gta شه خبر خوشحال کننده ای هست خدا کنه مافیا۴ رو هم به هون زودیا منتشر کنن و موفق ظاهر شه عین مافیا دو و تمام نقاط ضعف مافیا ۳ رو برطرف کنن

      • برخلاف نظر شما هم در بحث داستانی و هم در بحث روایت بسیار خوب بود در کنار گان پلی و هندلینگ لذت بخش
        مشکل مافیا۳ ایرادات فنی و گرافیکی و ماموریت های بعضا یکنواخت بود شما شک نکن اگر همین مافیا۳ توی یک شهر پویا روایت میشد و خیلی از ماموریت های تکراری بازی حذف میشد و صرفا جمع و جور میکردن بازی رو الان ۱۸۰ درجه نظرات فرق میکرد وقتی OPEN WORLD میسازی باید ببینی میتونی از پس این جهان وسیع با خلق ماموریت های متنوع بر بیای که گیمر رو خسته نکنه جهان باز ساختن کار هر کسی نیست راکستار سال ها در این سبک تجربه داره میدونه چی خلق کنه که مخاطب در جای جای این محیط سرگرم بشه البته دنیای امروزی GTA با دوران مافیا زمین تا اسمان تفاوته در هر حال مافیا۳ تجربه بدی نیست مشکلات داره اما با داستان خوبش گیمر رو درگیر میکنه

  • نسخه سوم بازی بدترین بازی بود که به عمرم تجربه کردم بازی ای که هیچ نکته مثبتی توش وجود نداشت در عجبم که چطور بعضیا میگن داستان پردازی بازی لدت بخش بوده با این حال امیدوارم که نسخه بعدیش هیچ شباهتی به mafia 3 نداشته باشه

    • mory_num1 گفت:

      داداش نظرت محترمه ولی انصافا از نظر داستان به نظرم کم نذاشته بودن و خیلی نکات مثبت مثل گان پلی بسیار خوب و سیستم هندلینگ ماشین هاش هم خوب بود.

    • majidam گفت:

      منم همین نظرو دارم هیچ نکته ی مثبتی نداشت فقط گیم پلیش خوب بود بقیه موارد ضعیف

    • Vito Scaletta گفت:

      بزرگترین مشکل مافیا ۳ گیم پلی و مراحل تکراری و خسته کننده بود همون سرنوشتی که ghost recon wildlands بهش دچار شد بجای اینکه مثل مافیا ۱و۲ همه مراحل تک به تک و به صورت سینماتیک و حساب شده طراحی بشن و هر کدوم یک تجربه منحصر به فرد باشن سازنده ها گیمر رو توی یک نقشه بزرگ و زیبا اما خالی از محتوا قرار دادن و اون رو مجبور کردن یک کار تکراری رو بار ها و بار ها تکرار کنه یعنی تسخیر محله های متعلث به سال مارکانو. مشکل دیگه این بود که بسیاری از مغازه ها و چیزایی که تو نسخه قبل بودن حذف شدن، پلیس ها که به فنا رفتن کافی بود بزنی به ماشینشون تا بیفتن دنبالت و انقدر بهت شلیک کنن تا بمیری.
      مشکل دیگه مشکلات گرافیکی بودن که بازی رو غیر قابل بازی کردن کرده بودن. همونطور که گفتی حتی داستان هم از بعضی جهات میلنگید با این که شخصیت اصلی و محیط شهر بازی خیلی خوب بود و روایت داستان عالی بود اما در واقع یک داستان انتقام کلیشه ای بود نقش شخصیت ویتو که خیلی پرطفدار بود و در نسخه دوم نقش اصلی خیلی خیلی در بازی کم رنگ بود حداقل انتظار میرفت یک شخصیت قابل بازی باشه یا بیشتر بهش پرداخته بشه بقیه کاراکتر های فرعی هم همینطور در واقع همیشه احساس میکردی که لینکلن تنهاست و مثل یک ارتش یک نفره در برابر سال مارکانو بود. پایان بندی هم من اصلا دوست نداشتم داشتن چند پایان مختلف هیچ وقت به سری مافیا نمیخورده. و در نهایت ویتو نتونست جو رو پیدا کنه 😕 فکر کنید جو با ورودش به خط اصلی داستان چقدر داستان رو بهتر میکرد حتی میتونستیم شاهد فلش بک هایی به سرگذشت جو در این سال ها داشته باشیم.
      هر چند این همه مافیا ۳ نسبت به نسخه های قبل پسرفت داشت اما بی انصافیه که بگیم بدترین بازیه.

      • majidam گفت:

        قبول دارم نظرت مفید مختصر و کامل بود یه نقد کاملا منطقی کردی منم همین نظرو دارم مافیا۳ بازی بدی نبود اما به خوبی دو نسخه ی قبلش نبود کلا حس یه بازی مافیا بهت دست نمیداد انگار بازی مافیا نبود کلا یه بازی دیگه ای بود انشاالله تو نسخه ی بعدش به ریشش برگرده

      • shadowwarior گفت:

        والا بنده هم از گوست ریکون هم از مافیا ۳ کمال لذت رو بردم مخصوصا مرحله اخر مافیا ۳ خیلی فوق العادع بی نظیر بود شخصیت های عالی هم داشت……

  • mohamad 47 گفت:

    اقا نسخه سومش چه طوره؟اگر واقعا بازی خوبیه و لذت بخشه و ارزش داره بگین بگیرمش

  • Vito Scaletta گفت:

    من عاشق مافیا بودم، از همون لحظه ای که mafia 1 رو بازی کردم فکر کنم ۱۲ سال پیش بود. شاید باورتون نشه ولی بهترین بازی زندگی من Mafia 2 بود. ولی Hangar 13 با mafia 3 این سری رو نابود کرد امیدوارم با بازگشتن به ریشه ها و استفاده از یک گیم پلی داستان محور(مثل مافیا ۲) دوباره این سری دوست داشتی رو زنده کنن

  • jackyy گفت:

    قبلنم گفتم بازم میگم مشکل mafia 3 گرافیگ و این جور چیزا نبود مشکل اصلیه این جور بازیا زیاده خواهی و اشتباهات استدیو سازندس که تو خیلی از سری ها پیش اومده مثه assassins و nfs و… که از ماهیت اصلیشون خارج میشن و میخوان به بازی چیزایه جدید اضافه کنن ولی از ریشه ها و اصل بازی فاصله میگیرن تعادل بر قرار کردن بین خلاقیت تو نسخه های جدید با خارج نشدن از اصل سری کاره آسونی نیست ولی میشه نمونه های موفقشو تو uncharted و dark souls و witcher و halo و zelda و god of war و gta و خلیی بازیایه دیگه دید

  • xMIADx گفت:

    قسمت ۲ که خداییش عالی بود چند بار بردمش اخر خیلی کیفیتش عالی بود با اینکه مال ۸ سال پیش بود
    قسمت ۳ که واقعا خراب کرد
    به امید قسمت ۴

  • Amir_HD گفت:

    نسخه سوم مافیا رو هم مثل اندرومدا بعد از ۲ ساعت پاک کردم.

  • matin4644 گفت:

    مافیا ۳ در حین گرافیکی بودن مشکلات خیلی زیادی داره مثلا در سری مجموعه مافیا شما هیچ موتور سیکلتی نمی بینی تو مافیا ۳ هیچ گونه قطاری تو بازی نیست، با اسلحه تو هوا شلیک کنید زمین رو ببینید متوجه میشید هیچ گونه پوکه ای از اسلحه به زمین نریخته، شیشه ماشین رو بشکنید هیچ شیشه ای روی زمین باقی نمیمونه، تصادف ماشین تو بازی که کاملا افتضاح خودتون متوجه اید چی میگم و… … و….
    درضمن شما به سپر ماشین مدام شلیک کنی ماشین منفجر میشه ! که به نظرم خیلی عجیبه !

  • DeadSpace گفت:

    امیدوارم مافیای بعدی شاهکار بشه

  • mo1234 گفت:

    اگه پول هم بهتون دادن اصلا و تکرار میکنم اصلا سمت این آشغال نرین که پشیمون میشین واقعا حیف اینجوری گند میزنن به یه بازی که اینقد قشنگ بود و نسخه یک و دو لذت بردیم

  • Mr.Harper گفت:

    مافیا یعنی نسخه یک. یعنی توماس آنجلو. یعنی شهر Lost Heaven. یعنی دون سالیاری و دار و دستش. یعنی ژن ایتالیایی مافیا. این یه مافیای کامله که هیچوقت داستان بی نظیرش و شهری که تو اون سال عرضه شدن آخرت گرافیک بود و شخصیتای عالی که هیچکدوم نقص نداشتن و همه و همشون رو هیچوقت یادم نمیره. هنوزم حوصله کنم بازی میکنمش و مثل همون زمان لذت میبرم
    نسخه دوم رو هم دوست داشتم با اینکه ایراداتی داشت و به پای نسخه اول نرسید شخصیت پردازی ویتو اسکالتا و شهر امپایر بی و ماجراهاش با اینکه کوتاه بود ولی رضایت بخش بود. هرچند انتظار داشتم مثل نسخه اول داستان بیشتر سازمانی باشه ولی اینطوری نبود. روند داستانش کوتاه بود و به نظرم باید بیشتر از ۱۵ قسمت میشد و با رئیس های باند بیشتر تعامل میشد. با این همه من بازم راضی بودم.
    ولی نسخه سوم با انتشار همون تریلر اول منو حسابی ناامید کرد. اول از همه شخصیت داستان که یه سیاه پوست بود. دقت کنین حرفم و نظرم اصلا از روی نژادپرستی نیست ولی تا جایی که میدونم تو مافیا سیاه پوستی حضور نداره. تو نسخه اول و دوم هم این قاعده رعایت شده بود. دوم اینکه از نظام ایتالیایی مافیا کاملا کناره گرفته شد و سوم یه داستانی که اصلا قوی نبود و کل موضوع بازی شد یه انتقام گیری شخصی. شخصیت بازی از همون اول باید این پتانسیل رو داشته باشه که بازیباز رو به خودش جذب کنه. متاسفانه منو جذب نکرد. حضور شخصیت ویتو بیشتر برای کسایی که میخواستن انتهای داستان مافیا ۲ رو ببینن خوب بود هرچند اشاره زیادی هم نشد. ماموریت ها تکراری بود و در کل اون وعده هایی که در مورد این بازی دادن رو من ندیدم.
    با این حال من ترجیح میدم ریمیک نسخه اول رو ببینم نه یه نسخه جدید. امیدوارم طرفدارای بازی از حرفام دلخور نشن دوست داشتم کنار شما نظر خودمو هم بگم

    • saeedssd گفت:

      واقعا بخدا هیچکدومش همون یک نمیشه با اینکه کنسول دارم و همشو تجربه کردم هنوز هم رویه لب تابم نصبه و چندین بار تویه سایت اصلیش رفتم و گفتم که نسخه یک این بازی رو همونجوری فقط ریمیک کنن نه ریمستر خدایی جوابی برای اون بازی نیست

احتمال ساخت دنباله سری Mafia | برخی از سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn به استودیوی هنگار ۱۳ پیوستند - گیمفا