نمرات بازی Fallout 4 VR منتشر شد - گیمفا
نمرات بازی Fallout 4 VR منتشر شد - گیمفا
نمرات بازی Fallout 4 VR منتشر شد - گیمفا
نمرات بازی Fallout 4 VR منتشر شد - گیمفا

نمرات بازی Fallout 4 VR منتشر شد

دانیال دهقانی
۱۷:۰۵ ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
نمرات بازی Fallout 4 VR منتشر شد - گیمفا

یکی از شرکت‌هایی که نسبت به عناوین واقعیت مجازی روی بسیار خوشی نشان داده و اتفاقاً توانسته موفق هم ظاهر شود و IPهای اصلی خود را به دنیای واقعیت مجازی بیاورد، شرکت بتزدا (Bethesda) است که عناوین واقعیت مجازی موفقی مثل Doom VFR و The Elder Scrolls V: Skyrim VR را در کارنامه دارد. این شرکت یک بازی واقعیت مجازی بزرگ دیگر را که بر مبنای یکی دیگر از عناوین موفق خود است، به بازار عرضه کرده. بله، در مورد بازی Fallout 4 VR صحبت می‌کنیم که به تازگی به بازار عرضه شده است و به همین مناسبت، نمرات آن نیز توسط منابع مختلف منتشر شده. برای بررسی این نمرات در ادامه با ما همراه باشید.

برخی از نمرات بازی:

VRFocus: 10/10

Fallout 4 VR آن قدر تجربه وسیعی است که این پایگاه می‌تواند تا ساعت‌ها در مورد آن بنویسد. چیزی که شما می‌خواهید بدانید، آن است که آیا این بازی ارزش وقت گذاشتن را دارد یا خیر؟ باید به سادگی پاسخ داد که بله، ارزش دارد. کاری که بتزدا با Fallout 4 VR انجام داده ساختن یک تجربه کامل از دنیای Fallout است. بله شاید شما Fallout 3 را نسبت به نسخه چهارم ترجیح دهید ولی این نسخه است که به صورت واقعیت مجازی قابل بازی است و واقعاً مدهوش کننده است. اگر شما به یک اچ تی سی وایو (HTC Vive) دسترسی دارید آن وقت باید این بازی را هم داشته باشید، ولی توجه هم داشته باشید که وقتی هدست را برداشتید و مشغول به تجربه این عنوان شدید و سپس خواستید آن را کنار بگذارید، شاید وارد سال ۲۰۱۸ شده باشیم!

Vandal: 8.2/10

تجربه Fallout 4 با واقعیت مجازی واقعاً شگفت انگیز است و بهتر از انتظاراتی است که ما داشتیم، ولی همچنان همان مشکلات و کوتاهی‌های رایج در استفاده از این تکنولوژی گریبان‌گیر این عنوان هم شده است.

GamingTrend: 8/10

اگرچه در اوایل عرضه همان طور که انتظار می‎‌رفت باگ‌ها و مشکلات مختلفی در آن وجود داشت و برخی از چیزها هم جا مانده است و در این بازی حاضر نیست (مثل محتویات الحاقی و مواردی از این دست) ولی در نهایت سازنده موفق شده تا این بازی عالی را تبدیل به یکی از بهترین عناوین موجود برای پلتفرم واقعیت مجازی بکند. با داشتن بیش از ۸۰ ساعت گیم پلی مفید، حتی بدون احتساب محتویات الحاقی، این بزرگ‌ترین و قانع‌کننده‌ترین دلیل برای داشتن یک هدست واقعیت مجازی است.

GameWatcher: 8/10

اگرچه برخی کوتاهی‌ها در Fallout 4 VR وجود دارد، مثل نحوه عملکرد نشانه‌گیرها، تعویض خشاب به صورت دستی و گرفتن اسلحه‎ها با دو دست که فقط برخی از نمونه‌ها هستند، ولی باز هم این بازی کامل‌ترین تجربه‌ای است که من روی اچ تی سی وایو داشته‌ام. هیچ بازی واقعیت مجازی دیگری این عمق و این محتوا را ندارد و اگرچه شما قبل از ورود به بازی باید برخی تنظیمات را دستکاری کنید ولی به نظرم ارزشش را دارد. Fallout 4 VR بهترین نسخه از Fallout 4 است و با عرضه مادهای مختلف برای آن، من مطئن هستم که بهتر هم خواهد شد. البته این بازی به هیچ وجه بی‌نقص نیست و جالب است که این بازی پورت شده در حالی که از اول هیچ برنامه‌ای برای ساخت نسخه واقعیت مجازی آن در سر سازنده نبوده، ولی در نهایت نتیجه چیزی است که من با اطمینان می‌توانم آن را توصیه کنم. اگر شما یکی از طرفداران Fallout 4 هستید و از قضا به اچ تی سی وایو هم دسترسی دارید، قطعاً نباید Fallout 4 VR را از قلم بیندازید!

IGN: 7.9/10

Fallout 4 VR به شما اجازه می‌دهد تا یک دنیای پسا آخرالزمانی و درگیر تشعشعات هسته‌ای را با عمق بیشتری تجربه کنید. استفاده این بازی از سیستم لمسی اچ تی سی وایو برای حرکت و تیراندازی تقریباً خوب است، ولی متاسفانه برای استفاده از پیپ بوی (Pip Boy) اصلاً جواب نمی‌دهد و آن چیزی است که شما باید مدام از آن استفاده کنید. ولی به هر حال تجربه این عنوان برای رویارویی با شخصیت‌ها، دشمنان و البته دنیای Fallout ارزشش را دارد.

PCWorld: 7/10

اگر واقعیت مجازی به بقای خود ادامه دهد من فکر نمی‌کنم که Fallout 4 VR عنوانی باشد که ما پس از ۱۰ سال به آن نگاه کنیم و به خاطر آن که باعث فهم بهتر وافعیت مجازی برای مردم شد، آن را ستایش کنیم. آن اتفاقات برای استودیوها و بازی‌هایی خواهد افتاد که خیلی بهتر از بتزدا و موتور کریشن (Creation) و خروجی آن یعنی Fallout 4 اجرا می‌شوند. ولی به عنوان چیزی برای دارندگان فعلی واقعیت مجازی که آرشیو بازی‌هایشان را با آن پر کنند و البته به عنوان نماینده‌ای از طرف عناوین بزرگ‌تر و پرخرج‌تر و به عنوان محصولی که یک دنیای بزرگ را نمایش می‌دهد؟ باید بگویم که انتظار دارم برخی از کسانی که بازی را تجربه می‌کنند به شدت خسته شوند.

UploadVR: 7/10

در نهایت می‌توان گفت که Fallout 4 VR عنوانی خوب است، ولی آن تجربه شگفت انگیزی که انتظارش را داشتم نیست. این بازی جالب، گسترده و جاه طلبانه است ولی در همین حین، متزلزل و مشکل‌دار جلوه می‌کند. و اگرچه یک پارچ آب یخ کامل هم نیست، ولی به هیچ وجه هم نتوانست مرا در بهت و حیرت فرو ببرد. بازی‌های بتزدا به مانند آن دوست‌هایی هستند که کارهای مسخره زیاد می‌کنند و زیادی دست و پا چلفتی هستند ولی باز هم به خاطر خوبی‌های زیادی که دارند، شما می‎توانید بدی‌هایشان را ببخشید. Fallout 4 VR هم ایرادات خودش را دارد، ولی پس از چند ساعت دوری از این بازی من به شدت این حس را داشتم که اکنون نیاز است تا دوباره به ناکجاآبادهای این بازی بروم و ببینم که در ادامه چه چیزی انتظارم را می‌کشد. من می‌دانم که این بازی را برای هفته‌ها بازی خواهم کرد، حتی اگر اغراق نکنم و بگویم که ماه‌ها به تجربه آن خواهم پرداخت، و امیدوارم که برخی از مشکلات گرافیکی و مشکلات حرکتی و مربوط به کنترل آن هم در ادامه برطرف شوند.

نمرات بازی Fallout 4 VR منتشر شد - گیمفا

میانگین نمرات Fallout 4 VR

بازی Fallout 4 VR هم اکنون در دسترس رایانه‌های شخصی مجهز به هدست واقعیت مجازی قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نمرات بازی Fallout 4 VR منتشر شد - گیمفا
نمرات بازی Fallout 4 VR منتشر شد - گیمفا
نمرات بازی Fallout 4 VR منتشر شد - گیمفا
نمرات بازی Fallout 4 VR منتشر شد - گیمفا
نمرات بازی Fallout 4 VR منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نمرات بازی Fallout 4 VR منتشر شد - گیمفا