یک بند انگشت نگاه به آسمان | بهترین آسمان ها در بازی ها - گیمفا
یک بند انگشت نگاه به آسمان | بهترین آسمان ها در بازی ها - گیمفا
یک بند انگشت نگاه به آسمان | بهترین آسمان ها در بازی ها - گیمفا
یک بند انگشت نگاه به آسمان | بهترین آسمان ها در بازی ها - گیمفا

یک بند انگشت نگاه به آسمان | بهترین آسمان ها در بازی ها

امیرمهدی نامجو
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
یک بند انگشت نگاه به آسمان | بهترین آسمان ها در بازی ها - گیمفا

مطمئناً برای شما بارها پیش آمده که در بازی‌ها به مناظر زیبایی برخورد کرده که باعث شده چند دقیقه‌ای دست از بازی کردن بکشید و به آن‌ها نگاه کنید. معمولاً یکی از مهم‌ترین عناصری که در این تصاویر حضور دارد، آسمان‌های خاص و زیبای آن است که شاید هیچ وقت به طور دقیق در مورد آن فکر نکرده باشید. در ادامه می‌خواهیم تعدادی از بازی‌هایی که آسمان‌های خاص و زیبایی داشته‌اند را بررسی کنیم.

توجه: این مقاله با توجه به منابع مختلف و همین طور نظر شخصی نویسنده تهیه شده و هیچ نوع ترتیب خاصی ندارد.

 

Destiny 2

most beautiful skyboxes in video games

وضعیت ابرها در این تصویر فوق العاده است

استودیو Bungie سابقه درخشانی در ساخت آسمان‌های خاص و عجیب دارد. نمادین‌ترین آسمانی که این شرکت خلق کرده، بی‌شک آسمان سری Halo است که در ادامه به آن می‌رسیم. با این حال نمی‌توان از زیبایی و عظمت آسمان‌های سری Destiny هم گذشت. آسمان‌های این بازی علاوه بر کیفیت گرافیکی بالا، نوعی حس اسرارآمیز و باستانی بودن را هم منتقل می‌کنند. بانجی به خوبی از پس طراحی آسمان‌های سیاره‌هایی مختلف برآمده است و این را به خوبی در همه آثار علمی-تخیلی آن‌ها می‌توان دید.

Dark Souls 3Bloodborne

most beautiful skyboxes in video games

بعید است کسی Dark Souls 3 را بازی کرده باشد و این منظره به یاد او نمانده باشد


به طور کلی سری Dark Souls و همین طور عنوان Bloodborne که هر دو ساخته هیدتاکا میازاکی و استودیو From Software هستند، از اتمسفر و فضای خیلی خاصی بهره می‌برند و آسمان‌های خاصی نیز دارند و در این لیست عنوان Dark Souls 3 به نمایندگی از این سری به همراه Bloodborne حضور دارد. در عنوان Dark Souls 3 در دو بخش شاهد یک آسمان خیلی خاص و عجیب هستیم. یکی محیط Irithyll of the Boreal Valley است که با شفق‌های قطبی متحیرکننده‌اش و همین طور ماهی که در آسمان وجود دارد، هر کسی را برای چند لحظه‌ای در جای خود در بازی متوقف می‌کند. قسمت دیگر بازی هم مربوط به خورشیدگرفتگی خاصی است که در اواخر بازی پیش می‌آید و آسمان بازی را به طور کلی دگرگون می‌کند. منظره عجیب و متحیرکننده‌ای که این خورشیدگرفتگی در آسمان بازی ایجاد می‌کند، جدای از جنبه زیبایی، بازیکن را مشتاق می‌کند تا هر چه سریع‌تر بازی را به پیش ببرد تا منشأ اصلی آن را کشف کند.

most beautiful skyboxes in video games

ماه در Bloodborne از نظر داستانی نقش اساسی دارد و به طور کلی نمای آسمان بازی را بسیار خاص می کند

در مورد Bloodborne به طور کلی وضعیت و ساعت شبانه‌روز نقش اساسی در داستان بازی ایفا می‌کند و خود ماه نیز نقشی بسیار اساسی در سرتاسر داستان بازی دارد. از این رو اصلاً عجیب نیست که سازندگان در زمینه طراحی آسمان بازی تلاش زیادی کرده باشند. منظره عجیب و رازآمیزی که مخصوصاً در آخرین حالت ماه در بازی که رنگ آن قرمز می‌شود، یکی از منظره‌هایی است که قطعاً در ذهن کسانی که این عنوان را تجربه کنند، به خوبی نقش می‌بندد.

The Long Dark

most beautiful skyboxes in video games

آسمان The Long Dark بیش تر به نقاشی شباهت دارد

سبک هنری خاص این بازی که بی‌شباهت به نقاشی نیست، موقعیت خوبی را برای خلق آسمان‌های خیره کننده فراهم کرده است. آسمان‌های این بازی تا حدودی به نقاشی‌های امپرسیونیستی شباهت دارند و وضعیت خاصی که دارند نشان می‌دهند که حتی در دنیای بی‌رحم این بازی نیز زیبایی‌های خاصی وجود دارد. با وجود این خود آسمان به خوبی فضای وهم آلود و غم انگیزی که مناسب سبک این بازی است را پدید می‌آورد.

No Man’s Sky

most beautiful skyboxes in video games

No Man’s Sky در هر زمینه ای هم که بد باشد، در زمینه مناظر زیبا کمبودی ندارد و مناظر این چنینی را بسیار می توان در بازی مشاهده کرد

No Man’s Sky از آن عناوینی بود که به خاطر تبلیغات بیش از اندازه و بزرگنمایی بیش از حد، نتوانست نظر منتقدان و کاربران را به خود جلب کند و هر چند در طی زمان و در طول آپدیت‌ها بازی به‌مراتب بهتر از چیزی شد که در ابتدا بود ولی به هر حال، تأثیری که وضعیت نامناسب اولیه بازی در ذهن افراد گذاشت چیزی نیست که به این زودی‌ها از یاد برود. با همه این‌ها آسمان‌های این بازی طراحی خوبی داشتند. البته بارها پیش می‌آمد که در بازی در سیاره‌ای فرود بیایید که اصلاً آسمان خوبی ندارد ولی بعضی سیاره‌ها یا قمرهای سیارات بودند که واقعاً آسمانشان قابل تحسین بود. آسمانی که از یک طرف به رنگ آبی مایل به سبز است و ابرهایی در آن معلق‌اند و از طرف دیگر یک سیاره بزرگ نصف آن را اشغال کرده و حس عجیبی از بزرگ بودن جهان بازی و کوچک بودن جایی که روی آن هستید را به شما منتقل می‌کند چیزی نیست که در هر بازی بتوانید آن را پیدا کنید. سازندگان این بازی در هر زمینه‌ای هم که بد عمل کرده باشند، لااقل در زمینه آسمان که در نام خود بازی نیز وجود دارد خوب عمل کرده‌اند.

Firewatch

most beautiful skyboxes in video games

Firewatch

طراحی هنری خاص عنوان Firewatch و استفاده خاص و ترکیبی سازندگان آن از طرح‌های سایه گونه و تخت در آسمان بازی نیز به چشم می‌خورد. در عین حال رنگ‌های پررنگ و گرم استفاده شده در آسمان آن نیز جلوه خاصی به آن می‌دهند. فضای آسمان بازی در طول آن تغییر می‌کند و در عین حال با دیدن محیط‌های گسترده بازی که در افق به چشم می‌خورند، به خوبی حس تنهایی در محیط بازی به بازیکن منتقل می‌شود.

The Elder Scrolls Series

most beautiful skyboxes in video games

شفق های قطبی در Skyrim

most beautiful skyboxes in video games

آسمانی بسیار زیبا در Oblivion

سری The Elder Scrolls هم از جمله عناوینی است که در کنار وسعت بسیار بالای خود، از طراحی هنری بسیار خوبی بهره می‌برد. این مورد شامل آسمان‌های این بازی هم می‌شود. با نگاه کردن به تصاویری که در زیر گذاشته شده و یکی مربوط به The Elder Scrolls IV: Oblivion و دیگری The Elder Scrolls V: Skyrim است به خوبی به این موضوع پی می‌برید. تصویر خیره‌کننده‌ای که از ستارگان آسمان و سایر اجزای موجود در آن در نسخه Oblivion وجود دارد و قرار گرفتن آن در کنار محیط‌های جادویی و خاص بازی به خوبی حال و هوای سحرآمیز بازی را به شما منتقل می‌کند. در کنار آن اسکایریم که یکی از شمالی‌ترین و سردترین نقاط تامریل قرار دارد. قرار گرفتن این سرزمین در شمال باعث شده که در آن شاهد شفق‌های قطبی بسیار مسحورکننده باشیم که آسمان این سرزمین را در شب‌های سرد و برفی آن روشن می‌کند. قطعاً آسمان‌های این سری از جمله به‌یادماندنی‌ترین آسمان‌ها در بازی‌ها هستند.

Halo

most beautiful skyboxes in video games

حلقه ای که در آسمان بسیاری از مراحل سری Halo وجود دارد، به نوعی یکی از نماد های آن محسوب می شود

همان طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، شرکت بانجی مهارت بسیار بالایی در ساخت آسمان برای بازی‌های علمی-تخیلی دارد و البته شرکت Industries 343 نیز به خوبی میراث بانجی را ادامه داده است. نمونه دیگر این موضوع نیز عناوین سری Halo است. چشمگیرترین مورد در این زمینه مربوط به حلقه بسیار بزرگی است که در آسمان بعضی قسمت‌های بازی مشاهده می‌شود. این حلقه‌ها که در بازی Halo نام دارند، ساختارهایی بسیار بزرگ در اطراف سیارات و بعضاً در نقاطی خارج کهکشان هستند که وظیفه اساسی در داستان بازی ایفا می‌کنند. حضور چنین چیز در آسمان بازی به نوعی یکی از نمادهای این سری است. علاوه بر این در سایر مراحل این بازی نیز بارها شاهد آسمان‌های خاص دیگر با عناصری خیره کننده در آن‌ها بوده‌ایم. این موارد به طور کلی به‌شدت به ارزش هنری بازی می‌افزایند و باعث می‌شوند که بازی هویت خاص خود را حتی در زمینه طراحی آسمان نیز پیدا کند.

Assassin’s Creed Origins

most beautiful skyboxes in video games

Assassin’s Creed Origins قطعا یکی از بهترین عناوین یوبیسافت از نظر گرافیکی است

بی‌شک Assassin’s Creed Origins را می‌توان یکی از زیباترین عناوین Open World یوبیسافت حداقل در زمینه بصری دانست. این موضوع در زمینه آسمان نیز در بازی وجود دارد. قطعاً تماشای غروب خورشید در پشت اهرام مصر، حس بسیار عجیبی را در بازی به شما منتقل می‌کند و باعث می‌شود که لحظاتی بایستید و این منظره زیبا را تماشا کنید. در کنار آن، ابرهای بازی به شکل کاملاً پویا به‌آرامی حرکت کرده و تغییر شکل می‌دهند و همین باعث زنده شدن آسمان بازی شده و آن را از یک آسمان که صرفاً در حد قابل قبول قرار دارد به یک آسمان عالی و باکیفیت تبدیل می‌کند.

The Witcher 3: Wild Hunt

most beautiful skyboxes in video games

The Witcher 3: Wild Hunt

عنوان The Witcher 3 عنوانی بود که توانست در بسیاری از زمینه‌ها بسیار موفق عمل کند و در سال عرضه خود نیز جوایز بسیار زیادی بدست آورد. آسمان‌های این بازی و به خصوص آسمان‌های طراحی شده برای بسته‌های الحاقی آن با رنگ‌های زیبا و جالب خود قطعاً از جمله آسمان‌های به‌یادماندنی هستند. نکته مهم در مورد این عنوان این جاست که بازی چرخه شب و روز و چرخه آب و هوایی هم دارد و از این رو آسمان بازی صرفاً یک تصویر ثابت نیست و به طور داینامیک دچار تغییر و تحول می‌شود و همین ارزش حضور این بازی را در این لیست بالاتر می‌برد.

Rage

most beautiful skyboxes in video games

چنین آسمانی محیط بازی را بسیار بزرگتر از چیزی که هست نشان می دهند

آسمان در این بازی آخرالزمانی شاید خیلی چیز عجیب و غریبی در خود نداشته باشد ولی به هر حال از نظر گرافیکی و زیبایی بصری بسیار زیبا طراحی شده است. ابرهای موجود در آسمان بازی و نوری که از میان آن‌ها وارد محیط می‌شوند، به خوبی مانند یک ابرِ حجیمِ واقعی به نظر می‌رسند. نکته مهم اینجاست که این بازی به طور کلی عنوانی خطی محسوب می‌شود ولی آسمان آن طوری است که ممکن است در طول بازی این حس به شما دست بدهد که بازی حالتی Open World دارد و باعث می‌شود که محیط بازی را بسیار بزرگ‌تر از چیزی که هست احساس کنید و این یعنی کار سازندگان در پیاده سازی آسمان بسیار خوب بوده است.

EVE Online

most beautiful skyboxes in video games

فضا در EVE Online به نوعی در حکم همان آسمان در سایر بازی هاست

از نظر تئوریک طبیعتاً فضا را نمی‌توان آسمان به حساب آورد ولی به هر حال در این بازی که کاملاً در فضا جریان دارد، می‌توان محیط‌های فضایی که در پس زمینه تصویر قرار دارند را به نوعی معادل با آسمان در سایر عناوین دانست. مناظر بسیار حیرت آوری که از فضا در این بازی وجود دارند، بسیار عالی طراحی شده‌اند و به خوبی حس حضور در فضا را به شما منتقل کرده و تصنعی به نظر نمی‌رسند.

Mass Effect Series

most beautiful skyboxes in video games

یکی از جالب ترین آسمان ها در میان آسمان های مختلف سری Mass Effect که شاهد دو ستاره در آن هستیم

سری Mass Effect نیز همانند چند عنوان دیگری که در این لیست گفتیم در سیارات مختلفی جریان دارد. خوشبختانه سازندگان نیز در این سری در زمینه طراحی آسمان برای سیارات مختلف کم‌کاری نکرده‌اند و آسمان‌های بسیار مختلفی را برای سیارات گوناگون بازی طراحی کرده‌اند که بسیاری از آن‌ها باعث خلق مناظر بسیار حیرت انگیزی شده‌اند. نمونه‌اش حضور دو ستاره در آسمان یکی از اجرام آسمانی است که در عکس مشاهده می‌کنید.

Red Dead Redemption

most beautiful skyboxes in video games

Red Dead Redemption

Red Dead Redemption علاوه بر این که خود از لحاظ گیم پلی و داستان عنوان بسیار خوبی بود، از لحاظ گرافیکی نیز با توجه به عرضه شدن روی کنسول‌های نسل هفتم، عنوان بسیار خوبی محسوب می‌شود. آسمان‌های این بازی و طلوع و غروب زیبای آفتاب در آن در فضای خاص غرب وحشی و در میان بیابان‌های بی‌آب و علف، منظره‌ای را ایجاد می‌کند که در کمتر بازی شاهد آن هستیم. سایر بازی‌های شرکت Rockstar نیز می‌توانست در این لیست قرار بگیرد ولی در این میان Red Dead Redemption را به خاطر فضای خاص غرب وحشی در این لیست قرار دادیم.

Mad Max

most beautiful skyboxes in video games

Mad Max

بازی Mad Max شاید عنوان خیلی خوبی نباشد و بعضی‌ها از آن خوششان بیاید و بعضی هم آن را یک عنوان ضعیف تلقی کنند ولی به هیچ وجه نمی‌توان از آسمان‌های خاص این عنوان گذشت. سازندگان در زمینه طراحی آسمان بازی فوق‌العاده موفق بوده‌اند و ابرهای موجود در آن و نحوه نورپردازی و برخورد نور خورشید با آن‌ها مناظر فوق‌العاده زیبایی را ایجاد می‌کنند. آسمان‌های این بازی نشان می‌دهند که یک محیط خشک پساآخرالزمانی خشن نیز می‌تواند زیبا باشد.

Xenoblade Chronicles

most beautiful skyboxes in video games

چنین موجودات عظیم الجثه ای در آسمان های سری Xenoblade کم نیستند

شاید آسمان‌های این بازی از نظر گرافیک فنی در حد بسیاری از عناوین این لیست نباشند و خودشان نیز خیلی چیز عجیب و غریبی نداشته باشند ولی با این حال حضور بعضی موارد باعث شده که این عنوان در لیست ما قرار بگیرد و آن هم بیش‌تر مربوط به خود آسمان بازی نیست بلکه مربوط به موجودات عجیب و غریبی است که در آسمان بازی‌های این سری دیده می‌شوند. بعضاً با موجوداتی بسیار عجیب و البته عظیم‌الجثه در آسمان بازی رو به رو می‌شوید که شما را در سر جایتان میخکوب می‌کند. از نظر تئوریک این موجودات آسمان بازی نیستند ولی به هر حال از جمله مواردی هستند که وقتی به آسمان این بازی فکر کنید، یادشان می‌افتید و باعث خاص شدن این عنوان می‌شوند از این رو مجموعه عناوین این فرنچایز هم در لیست ما قرار گرفته‌اند. البته ماه نیز در آسمان بازی اندازه بزرگی دارد که با رفتن به مکان‌های بلند، قطعاً لحظاتی محو تماشای آن خواهید شد.

Alireza

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک بند انگشت نگاه به آسمان | بهترین آسمان ها در بازی ها - گیمفا
یک بند انگشت نگاه به آسمان | بهترین آسمان ها در بازی ها - گیمفا
یک بند انگشت نگاه به آسمان | بهترین آسمان ها در بازی ها - گیمفا
یک بند انگشت نگاه به آسمان | بهترین آسمان ها در بازی ها - گیمفا
یک بند انگشت نگاه به آسمان | بهترین آسمان ها در بازی ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یک بند انگشت نگاه به آسمان | بهترین آسمان ها در بازی ها - گیمفا
یک بند انگشت نگاه به آسمان | بهترین آسمان ها در بازی ها - گیمفا