تصاویر جدید و اطلاعات بسیاری از بازی Valkyria Chronicles 4 منتشر شد - گیمفا
تصاویر جدید و اطلاعات بسیاری از بازی Valkyria Chronicles 4 منتشر شد - گیمفا
تصاویر جدید و اطلاعات بسیاری از بازی Valkyria Chronicles 4 منتشر شد - گیمفا
تصاویر جدید و اطلاعات بسیاری از بازی Valkyria Chronicles 4 منتشر شد - گیمفا

تصاویر جدید و اطلاعات بسیاری از بازی Valkyria Chronicles 4 منتشر شد

دانیال دهقانی
۲۰:۱۰ ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
تصاویر جدید و اطلاعات بسیاری از بازی Valkyria Chronicles 4 منتشر شد - گیمفا

به تازگی شرکت سگا (Sega) وبسایت رسمی بازی Valkyria Chronicles 4 را با تصاویر جدید و اطلاعات زیادی، بروزرسانی کرده است.

پیش از هر چیزی، باید با Valkyria جدیدی که در بازی حضور خواهد داشت آشنا شویم. کلایمریا لوین (Clymaria Lewin) رئیس انیستیتو مخصوص آزمایش نیروهای X-0 “Zechs Owl” متعلق به امپراتوری (Imperial Science Institute Special Test Force X-0 “Zechs Owl”) است. او از لحاظ مهارت‌های مربوط به مبارزه عالی است و حتی توانایی این را هم دارد که به صورت تک نفره یک تانک را هم نابود کند.

او به مانند یک خوکچه هندی دست آموز، در انزوا و تنهایی به سر می‌برده است و هیچ ارتباط درست و درمانی با انسان‌ها نداشته و البته مجبور به این کار هم شده، پس او در برقراری ارتباط با بقیه مشکلات عدیده‌ای دارد. او در ظاهر بسیار خونسرد و سنگدل است، ولی به خاطر همان منزوی بودن و زندانی بودن در لابراتوار Valkyria  مدتی قبل از پیوستن او به واحد Zechs Owl ، او از لحاظ عقلی هنوز رشد کامل نکرده و به همین خاطر در ابراز احساساتش مشکلات جدی دارد.

در حالی که افراد دیگری که از لابراتوار ترخیص شدند به عنوان یک انسان در اجتماع پذیرفته شدند و به گرمی از آن‌ها استقبال شد، هیچ گاه نسبت به کلایمریا توجه خاصی صورت نگرفته و همیشه با دیدی تحقیرآمیز به او نگاه شده است و همین باعث شده تا او افکار عجیب و غریبی داشته و به طور مخفیانه، منتظر دیدن محبت و دوستی از جانب انسان‌ها باشد. معمولاً حضور او در میادین نبرد با یک طوفان برفی همراه است و خروج او هم با همین طوفان برفی همراه می‌شود، بنابراین در اکثر میادین جنگ از او به عنوان “جادوگر طوفان برف” (the Witch of the Snowstorm) یاد می‎شود. او را یک گرگ به نام فنریر (Fenrir) همراهی می‌کند، گرگی که در طول دوران اقامت او در لابراتوار تنها دوست و همراه کلایمریا محسوب می‌شده است.

کلاوس ولتز (Klaus Voltz) نیز فرمانده ارشد یک واحد مستقل به نام Ausbruch است. او یک فرد نه چندان سختگیر است که خیلی به ریزه کاری‎‌ها اهمیت نمی‌دهد و به راحتی همان غریزه خودش را دنبال می‌کند و فقط به چیزهایی اهمیت می‌دهد که از دیدگاه خودش مهم است. به همین خاطر، او سریعاً می‌تواند وارد عمل بشود ولی به هر حال به لطف موفقیت‌هایی که در میدان جنگ به دست آورده، برای خود نام و نشانی دست و پا کرده و معروف محسوب می‌شود. او وقتی سن بسیار کمی داشته مادر خود را از دست می‌دهد و به همین جهت، نزد مردمان محل زندگی خود پرورش پیدا می‌کند. به همین خاطر است که او نسبت به آن‌ها احساس مسئولیت می‌کند و دوست دارد تا هر طور که شده آن‌ها را در امان نگه دارد و از کشور خود و امپراتوری محافظت کند. او جوخه ای کلاود (Claude’s E Platoon) را شهر آشوب (Femme Fatale) خود در میدان نبرد نامیده است و به آن توجهی ویژه دارد.

فورس (Forse) فرمانده تاکتیکی انیستیتو مخصوص آزمایش نیروهای X-0 “Zechs Owl” متعلق به امپراتوری است. او به شدت اعتماد به نفس دارد و از لحاظ روحی هم هیچ مشکل و رنج خاصی را تجربه نکرده است. او در مواجهه با مسائل مختلف همیشه شرایط را بررسی می‌کند و به خشکی اما با خونسردی عمل می‌کند، ولی وقتی اوضاع از کنترلش خارج بشود و بر خلاف انتظاراتش باشد، آن وقت دیگر هر چیزی را می‌توان از او انتظار داشت. او همیشه فکر می‌کند که حق با اوست و البته عزم و اراده جدی برای دیدن شرایط از این زاویه را هم دارد. با توجه به مجروحیت پای او، فورس نمی‌تواند به طور مستقیم در نبردها شرکت کند ولی همیشه حس می‌کند که با برگر (Berger) که او را به این واحد دعوت کرده، از لحاظ فکری در یک سمت و سو قرار دارد.

برگر رئیس دپارتمان توسعه (Development Department) انستیتو تحقیقات امپراتوری است و  تیم تحقیق روی نیروهای X-0 “Zechs Owl” را رهبری می‌کند. او بالاترین درجه را در میان تمامی کارکنان انستیتو دارد و اسلحه‌هایی را هم مطابق نیازهای امپراتوری، ساخته است. او خیلی در قید و بند مسائل مربوط به وطن پرستی نیست، چرا که اصلاً او یک اشراف زاده از کشوری دیگر بوده که به سمت امپراتوری می‌آید. در عوض او از دوران کودکی نسبت به علم و تکنولوژی علاقه مند بوده و به همین خاطر است که خیلی مصمم به کار خود ادامه می‌دهد تا بتواند از امپراتوری، بودجه مورد نیاز برای ادامه روند توسعه و تحقیق خود را تامین کند. او از لحاظ سیاسی نفوذ زیادی دارد و همچنین به لطف مقام و اسم و شهرت خود توانسته از لحاظ نظامی برای خود مقام و منزلتی کسب کند. به لطف منافع به دست آورده از موقعیت خود، برگر به راحتی از اعضای Zechs Owl به عنوان آلت دست خود در میادین جنگ استفاده می‌کند.

نیکولا  گرف (Nikola Gref) هم یکی از اعضای Zechs Owl به شمار می‌رود که همزمان با کیارا (Kiara)، توسط برگر به کار گرفته شده است. این دو نفر مثل دو خواهر در انستیتو علمی امپراتوری از دوران کودکی با هم بزرگ شده‌اند. او محافظ شخصی برگر مخسوب می‌شود و عمدتاً روی از بین بردن دشمنان برگر کار می‌کند. از آن جایی که مغز او دستکاری شده و مورد برخی “تطابق‌ها” قرار گرفته است، نیکولا مغزی آسیب دیده دارد و به طور کلی با مفهوم انسانیت غریبه است. او شخصیتی سادیستی دارد و به آزار و اذیت دیگران هم علاقه فراوانی نشان داده است، ولی معمولاً به جای استفاده صرف از خشونت به بازی‌های روانی علاقه دارد.

کیارا رودینو (Kiara Rodino) هم در رده نیکولا قرار می‌گیرد و بسیار مطیع و فرمانبردار محسوب می‌شود و بدون هیچ شکستی، دستورات برگر را اجرا می‌کند. کیارا، برگر را به چشم یک “پدر” و یک آدم نیکوکار نگاه می‌کند. البته، اگر او مطیع و فرمانبردار نباشد خود را در خطر همان “تطابق‌ها” که روی نیکولا هم انجام شده قرار می‌دهد. او به شدت از اینکه برگر او را تحسین کند لذت می‌برد و اما به شدت هم از روزی که دیگر به او توجهی نشود، ترسان است. او همواره رفتارهای مغرورانه و خودخواهانه دارد و دقیقاً به مانند نیکولا از چیرگی و تسلط بر دیگران لذت می‌برد، اما به شدت بی‌رحم و سنگدل است و به وفور از خشونت فیزیکی استفاده می‌کند.

همچنین اطلاعات مختلفی از سیستم مبارزات بازی که بسیار شبیه به نسخه اول Valkyria Chronicles است نیز به دست آمده. دیده ورها (Scouts)، مهندسان (Engineers)، سواره نظام‌ها (lancer)، تک تیراندازها (Snipers) و شوک دهندگان (Shocktroopers) درست به مانند قبل در بازی حضور خواهند داشت. همچنین یک کلاس جدید به بازی اضافه شده که نارنجک پرتاب‌کن‌ها (Grenadiers) نام دارد و به یک خمپاره‌انداز مجهز است که توانایی پرتاب نارنجک را دارد. همان طور که دیده‌ ورها جلو می‌روند و اطلاعات کسب می‌کنند، نارنجک پرتاب‌کن‌ها هم این قابلیت را دارند که با نارنجک اهدافی را مورد اصابت قرار دهند که فاصله دوری دارند، در واقع اهدافی که در صفحه رویت نمی‌شوند را بر اساس موفعیت آن‌ها می‌توانند مورد هدف قرار دهند. نارنجک‌ها می‌توانند سنگرها را از بین ببرند و در یک شعاع، باد شدید هم ایجاد کنند.

داستان بازی به این ترتیب ادامه پیدا می‌کند که بازیکنان از بین یک سری اپیزود در یک دفتر یادداشت، یکی را انتخاب می‌کنند. اگر شما اپیزودی را انتخاب کنید که لوگوی نقشه در کنار آن باشد، آن یک مرحله نبرد است. اپیزودهایی هم که قبلاً آن‌ها را انجام نداده باشید، آیکون New دارند.

در ابتدای هر حرکت، شما می‌توانید یک نقطه فرمان (command Point یا CP) را انتخاب کنید و سپس با یک نیرو، یک حرکت را در آنجا انجام دهید. وقتی تمام نقاط فرمان استفاده شده باشند، شما می‌توانید نوبت خود را تمام کنید. وقتی این پروسه تمام شد، نوبت به دشمن می‌رسد تا همین مراحل را طی کند. نیروهای دشمن تا وقتی که در میدان دید نیروهای خودی قرار نگیرند، قابل دیدن نخواهند بود. وقتی که دشمن هم تمامی نقاط فرمان خود را استفاده کرد، باز نوبت به شما می‌شود و نقاط فرمان شما دوباره به حالت اول باز خواهند گشت.

وقتی که یک نقطه فرمان را برای یک نیرو فعال کردید، آن نیرو وارد حالت عمل (Action Mode) می‌شود. حرکت آزادانه به کمک آنالوگ سمت چپ یا دی پد (D PAD) باعث استفاده از امتیاز عمل (Action Points یا AP) می‌شود که نواری در پایین صفحه به آن اختصاص داده شده است. وقتی یک نیرو را آزادانه حرکت دهید، بقیه نیروها در جای خود ثابت خواهند بود ولی با وارد شدن به میدان دید دشمن جلوی شما گرفته خواهد شد. با فشردن R1 وارد حالت هدف (target mode) می‎‌شوید که به شما اجازه می‌دهد که دشمنان مختلف را هدف بگیرید. البته باید مراقب باشید که دشمنان ضد حمله نکنند. با استفاده از هر نقطه فرمان، یک بار می‌توان حمله کرد.

در هنگام نشانه گیری، یک دایره بیرونی هم در شبکه‌ها نشان داده می‌شود که این همان محل برخورد گلوله است. اگر شما یکی از نقاط ضعف دشمن مثل سر او را هدف بگیرید، ضربه شدیدتر و مهلک‌تری را به او وارد خواهید کرد. به مانند سابق، در بالای صفحه نمایش داده می‌شود که دشمن با چند ضربه دیگر از پای در خواهد آمد. در این نسخه اگر به میدان دید دشمن وارد شوید، حتی اگر نارنجک پرتاب‌کن‌ها شما را نبینند هم باز ممکن است که با نارنجک به شما صدمه بزنند.

نیروهای سواره نظام در پایان هر حرکت، به طور خودکار سلامتی خود را بازیابی خواهند کرد ولی وقتی صدمه جدی دیده‌اید، منتظر ماندن برای این مسئله ممکن است حسابی خطرناک باشد. آن‌ها می‎‌توانند از Ragnaid برای بازیابی سلامتی خود استفاده کنند. همه نیروها از این آیتم بهره مند هستند، ولی بهترین نوع آن در اختیار مهندسان قرار دارد.

وقتی که نوار سلامتی یک نیروی خودی به صفر برسد، آن نیرو وارد وضعیت “مرگ” می‌شود و معمولاً دیگر قادر به انجام کاری نیست. اگر سه حرکت آن‌ها تنها بمانند، به طور دائمی خواهند مرد و شما دیگر قادر به استفاده از آن‎‌ها نخواهید بود، هرچند که شخصیت‌های اصلی از این قضیه مستثنی هستند. برای جلوگیری از این مسئله، یک نیروی خودی دیگر لازم است که به آن‌ها برسد و آن‌ها را درمان کند. در این شرایط آن نیرو به شکل یک دکتر درخواهد آمد و سرباز زخمی را درمان خواهد کرد پس دوباره بعداً می‌توان از آن‎‌ها استفاده کرد.

یک سیستم شجاعت هم در بازی تعبیه شده است. نخوه کار این سیستم به این ترتیب است که نیروهایی که از لحاظ روحی و روانی وضع مطلوب و شکست ناپذیری دارند، وقتی خط سلامتی‌شان تمام می‌شود می‌توانند به طور مختصر هنوز هم زنده بمانند. در این حالت دو انتخاب پیش پای شما قرار خواهد گرفت؛ یکی اینکه گزینه ایستادن (stand) را انتخاب کنید که این باعث می‌شود نیروها برای یک حرکت دیگر AP به دست بیاورند و در این حرکت، آسیب ناپذیر هم باشند. گزینه دوم هم اعتماد (Trust) است که توانایی‌های دیگر نیروهای خودی را افزایش می‌دهد و یک نقطه فرمان را هم بازیابی می‌کند.

همچنین مقوله پایگاه‌ها (Bases) هم به این بازی بازخواهد گشت. در مجاورت یک پایگاه خودی، نیروها هم خط سلامتی بیشتری دارند، هم قدرت دفاعی بالاتری دارند و هم زودتر در پایان حرکت می‌توانند سلامتی و مهمات خود را بازیابی کنند. شما می‌توانید شخصیت‌ها را عقب بکشید و دیگر حاضران در پایگاه را به عنوان نیروهای کمکی به میدان جنگ بفرستید. اگر شما تمامی دشمنانی که در نزدیکی یک پایگاه دشمن حاضر هستند را از بین ببرید، می‌توانید آن پایگاه را تسخیر کنید. معمولاً در هر مرحله با تسخیر پایگاه اصلی، شما پیروز خواهید شد و آن ماموریت به اتمام خواهد رسید. در ادامه می‌توانید تصاویر منتشر شده از بازی را مشاهده کنید:

بازی Valkyria Chronicles 4 علاوه بر ژاپن، در اروپا و آمریکای شمالی هم عرضه خواهد شد. در ژاپن، این بازی فقط برای پلی استیشن ۴ و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد پس طرفداران این بازی در ژاپن که اکس باکس وان دارند، حسابی ناامید خواهند شد. تاریخ انتشار نسخه پلی‌استیشن ۴ بازی در نیمه دوم ماه مارس سال ۲۰۱۸ است و نسخه نینتندو سوییچ هم در فصل تابستان منتشر خواهد شد. در غرب، این بازی علاوه بر پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ برای اکس باکس وان هم عرضه خواهد شد. نسخه غربی این بازی هم در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد ولی تاریخ دقیق آن مشخص نیست.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تصاویر جدید و اطلاعات بسیاری از بازی Valkyria Chronicles 4 منتشر شد - گیمفا
تصاویر جدید و اطلاعات بسیاری از بازی Valkyria Chronicles 4 منتشر شد - گیمفا
تصاویر جدید و اطلاعات بسیاری از بازی Valkyria Chronicles 4 منتشر شد - گیمفا
تصاویر جدید و اطلاعات بسیاری از بازی Valkyria Chronicles 4 منتشر شد - گیمفا
تصاویر جدید و اطلاعات بسیاری از بازی Valkyria Chronicles 4 منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تصاویر جدید و اطلاعات بسیاری از بازی Valkyria Chronicles 4 منتشر شد - گیمفا
تصاویر جدید و اطلاعات بسیاری از بازی Valkyria Chronicles 4 منتشر شد - گیمفا