رئیس استودیوی Eidos Montréal:ما از ساخت بازیهای تکنفره و داستانمحور دست نکشیدهایم
به تازگی یک بیانیه کلی از طرف استودیوی بزرگ و شناخته شدهی Eidos Montréal منتشر شده و به واسطه همین بیانیه، اخبار و حواشی بسیاری برای بازیبازان و استودیو به وجود آمده است.
در بیانیه جدیدی که در وبسایت استودیوی Eidos Montréal قرار گرفته، رئیس این استودیو، آقای David Anfossi روی تجربه آنلاین در بازیهای ویدیویی تاکید کرده و تجربه آنلاین در عناوین سازندهها را پررنگ کرده است. در این بیانیه آمده است:
در Eidos-Montréal، ما به طور دائم و ثابت در حال کار برروی ساخت عناوین نوآورانه و تجربههای هیجان انگیز برای بازیبازان در سراسر جهان هستیم. از طرفی، ما تاکید اضافهای را بر تجربه آنلاین در بازیهای خودمان قرار دادهایم و مصمم هستیم که محتوای مختلف، متنوع، به یادماندنی و تاثیر گذار را برای بازیبازان و طرفداران خود تهیه نماییم.
از طریق تعامل ذاتی بازی آنلاین، دنیاهای ما این فرصت را دارند تا هم در حال حاضر و هم در آینده رشد کنند. برای رسیدن به این هدف، ما تیمها و ابزاری توانا و قدرتمند میسازیم که بتوانند جاه طلبی ما را پشتیبانی نمایند. ما امیدوار هستیم که شما نیز در این سفر به ما ملحق شوید.
با منتشر شدن این بیانیه به وسیله استودیوی Eidos Montréal، بسیاری از رسانه ها و بازیبازان برداشت های مختلفی از آن کردند و هر کس آن طور که میخواست آن را تحلیل کرد. از آن جایی که استودیوی Eidos Montréal در ساخت بازیهای تک نفره و داستانی مهارت دارد و سالهای سال کارهای ممتاز آن ها را در این زمینه دیده بودیم، بسیاری از بازیبازان نگران شدند که با توجه به صحبتهای رئیس استودیو، از این به بعد باید منتظر عناوین آنلاین باشیم و تمرکز از روی بازی های تک نفره برداشته خواهد شد.
آقای Anfossi خودشان برای روشن کردن این موضوع از طریق حساب توییتر خود به بازیبازان پیام دادند و اشاره کردند که بازی های داستان محور و تک نفره به هیچ عنوان رها نشدند و ساخت این عناوین کاری است که استودیو دوست دارد انجام دهد.
هیچکس نگفته که ما از ساخت بازیهای تک نفره و داستان محور دست کشیدهایم؛ این کاری است که ما دوست داریم آن را انجام دهیم. شما این را کجا خواندید؟
— David Anfossi (@DavidAnfossi) December 15, 2017
ایشان همچنین اشاره کردند که با این که خالقان در استودیو باید دست به ساخت و امتحان کردن چیزهای جدیدی بزنند، اما این بدان معنی نیست که عناوین و ساختههای قبلی را رها و انکار کنند.
من متوجه هستم. به عنوان خالق، ما باید چیزهای جدیدی را امتحان کنیم تا ما را تحریک کنند؛ اما ما نمیتوانیم چیزی که تا کنون برای ساخت Eidos Montréal انجام دادیم را انکار کنیم.
— David Anfossi (@DavidAnfossi) December 15, 2017
در آخر، آقای Anfossi صحبتهای امیدوارانهای میکند و بازیبازان را بسیار هیجان زده میسازد:
اگر بازیهای اکشن ماجرایی قدرتمند را دوست دارید، منتظر شنیدن خبرهای جدیدی باشید.
— David Anfossi (@DavidAnfossi) December 15, 2017
واضح است که تا کنون هر عنوانی که از استودیوی قدیمی و بزرگ Eidos Montréal بازی کردیم، عناوین تک نفره و روایت محوری بودند و البته بازیهای بزرگ و ممتازی به حساب میآیند. بیانیه جدید این استودیو قطعا به معنی تغییر کلی در روند ساخت بازیها نیست و احتمالا به ویژگیهای جدید آنلاین و تهیه محتوای اضافی متفاوت اشاره دارد.
فرانچایز بزرگ Deus Ex نیز از آن استودیوی Eidos Montréal است و آخرین نسخه از این سری با نام Deus Ex: Mankind Divided در سال گذشته میلادی منتشر شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
نظرات
خوب تنها مشخصه منفی Deus Ex یه چیز بود بشدت فیلم نامه ی بودن روند بازی بود همه کاراکترها بطرز عجیب اما جالب بر اساس یک فیلم سینمایی برداشت شده بودند و روند داستان هم این حسو خیلی قشنگ به گیمر القا می کرد تنها نقش آفرینی موجود در بازی در گیم پلیش نهفته بود نه در روند داستان یعنی انتخاب نوع مکالمه و یا نوع پایان واسه شخصیتها هیچ تاثیری در روند بازی نداشت چونه سرنوشت بشر رو نویسنده احمق از قبل تایین کرده بود جز پایان بازی که چه منفی و چه مثبتش هیچ تاثیری در ادامه دادن بازی نداره و حتی DLC هاش هم داستان خودشو داشتند
اما چیزی که من رو خوشحال کرد و ازش لذت بردم شخصیتهای بازی بودن درسته گفتم سینمایی بودند اما خیلی عالی بودند و حس بی نظیری به من دست میداد وقتی باهاشون حرف میزدم می تونم بگم این بازی در طراحی شخصیت فوق العاده بود حتی شخصیتهای جزئی در مراحل فرعی هم بخوبی طراحی و شخصیت پردازی شده بودند (حتی شخصت پردازی جلبکی )
گیم پلی بازی عالی بود وخیلی خیلی خیلی خیلی دستتونو باز میزاشت اما اگه داستان واقعا قابل تغییر بود میتونست داستان رو کاملا عوض کنید (من بانک موجود توی بازی رو خالی از اطلاعات کردم اما خوب هیچ تاثیری نداشت رو داستان جز کمی به فهمم درمورد دنیای بازی اضافه کرد ) یا رفتم یکی از مافیای کله غول بازی رو که مخفیگاه داشت پیدا کردم توی گشت و گذارهای الکیم و حتی کشتمش (اما به ذخیره قبلی برگشتم و در مراحل پایانی باهاش کار داشتم و امتحان نکردم اگه می کشتم در مراحل پایانی تاثیر داشت یا نه)
در کل می تونم بگم بازیش ارزش انجام دادن داره اما فقط یک بار
امیدوارم موفق باشن تا الان که campainهای خوبی ازشون دیدیم :nerd:
خیلی خوبه که هنوز یه سری از کمپانی ها از بخش تکنفره و داستان محور حمایت می کنن
نابودی داستان و کمپین یعنی نابودی دنیای گیم !
همیشه نشون داده که بازی های داستانی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند داستانی که خوب باشه اونم طولانی باشه از اول تااخر هیجان داشته باشه مثل ویچر۳ مافیا۲ انچارتد و تلو و غیره