تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس

اشکان عالی خانی
۲۳:۵۰ ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

مقایسه فنی و گرافیکی و بررسی فنی بازی‌های مختلف برروی پلتفرم های گوناگون، همیشه جذابیت خاصی برای بازی‌بازان دارد. بررسی عملکرد بازی ها و چگونگی اجرای آن ها برروی پلتفرم های مختلف، نه تنها باعث می‌شود تا جزئیات منحصر به فردی را کشف کنیم، بلکه می‌توانیم با آگاهی فنی بیشتری به تجربه بازی مورد نظر بپردازیم. با قسمتی جدید از سری تحلیل فنی با گیمفا همراه باشید.

سال ۲۰۱۶ یک سال مهم برای شرکت اسکوئر اینکس به حساب می‌آید. این شرکت در آخرین روزهای سال گذشته میلادی، یکی از بزرگترین عناوین تاریخ فعالیت خود (اگر نگوییم بزرگ‌ترین)، یعنی بازی Final Fantasy XV را منتشر کرد. دیگر لازم نیست توضیح دهم که روند ساخت این عنوان نقش آفرینی چند سال به طول انجامید و چقدر وقت و هزینه صرف آن شد اما برای ما، مهم این بود که بازی سرانجام در دسترس قرار داشت و می‌توانستیم آن را تجربه نماییم. Final Fantasy XV قطعا ارزش آن همه صبر را داشت و با رویه‌ای نوین و شکلی کاملا جدید در سری افسانه‌ای و با قدمت Final Fantasy، نه تنها توانست نظر بازی‌بازان جدید را به شدت به خود جلب کند، بلکه رضایت طرفداران قدیمی سری را نیز به دنبال خود می‌دید. برای توصیف Final Fantasy XV تنها می‌توان این جمله را به کار برد:«یک نقش آفرینی خوش ساخت و زیبا که بازی‌بازان را ده‌ها ساعت سرگرم می‌کند».

از آن جایی که Final Fantasy XV یک نقش آفرینی بزرگ و با نقشه‌ای بسیار پهناور است، به اجرا درآوردن آن روی کنسول‌ها (البته به صورت بهینه) کار مشکلی است. به همین خاطر بود که تیم سازنده بازی وقت بسیاری را صرف بهینه سازی کرد و تاخیرهایی را به همین جهت به وجود آورد. خوشبختانه نسخه نهایی بازی به مقدار مناسب بهینه بود و تجربه بسیار خوبی را برای بازی‌بازان به ارمغان می‌آورد. با این که بازی روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان زیبا و قابل قبول به نظر می‌رسید اما همه ما می‌دانستیم که این، نهایت زیبایی آن نیست. با عرضه کنسول‌های میان نسلی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس، می‌خواهیم ببینیم Final Fantasy XV روی این دو کنسول چگونه به نظر می‌رسد و البته چه عملکردی دارد.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

تفاوت بصری بین دو نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس کاملا واضح است. نسخه وان ایکس در موارد بسیاری برتری دارد.

Final Fantasy XV از همان زمان عرضه‌اش، به روزرسانی پلی‌استیشن ۴ پرو داشت و همه چیز از همان ابتدا آماده بود. با این که بازی روی کنسول میان نسلی سونی پیشرفت فنی و بصری خوبی داشت اما آن طور که باید و شاید بازی‌بازان و طرفداران را راضی نکرد. جدای از نسخه رایانه های شخصی که نهایت جلوه های بصری بازی را به ما نشان می‌دهد، به شدت منتظر نسخه ایکس‌باکس وان بازی بودیم تا ببینیم Final Fantasy XV روی کنسول میان نسلی مایکروسافت چگونه اجرا می‌شود. با نگاه کردن به نسخه ایکس‌باکس وان استاندارد بازی که از کمبود رزولوشن (صحنه‌های تار و بلوری) و همچنین نرخ فریم بسیار نامنظم رنج می‌برد، انتظار ها برای نسخه وان ایکس بیش از پیش می‌شود. هم‌اکنون می‌توانیم به جرئت بگوییم که نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بازی Final Fantasy XV، از نظر بصری بهترین تجربه کنسولی را فراهم می‌آورد و بازی در این کنسول بسیار زیبا پردازش می‌شود اما نقاط ضعفی نیز وجود دارد که در ادامه به آن ها می‌پردازیم.

 

تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

نسخه ایکس‌باکس وان ایکس نیز به مانند نسخه پرو سه حالت گرافیکی دارد که بازی‌بازان می‌توانند یکی را به دلخواه اتخاب کنند.

Final Fantasy XV در ایکس‌باکس وان ایکس به مانند پلی‌استیشن ۴ پرو، سه حالت گرافیکی و بصری دارد که با نام های High و Lite و Steady شناخته می‌شوند. همان طور که تا الآن حدس زدید، تفاوت‌ها و پیشرفت های بصری در حالت High بیش از دیگر حالت‌ها خود را نشان می‌دهند. آقای هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی پیش از این اعلام کرده بود که Final Fantasy XV روی ایکس‌باکس وان ایکس با رزولوشن ۳K ثابت اجرا شده و به وسیله تکنیک Checkerboarding تا ۴K نیز آپ اسکیل می‌شود. او همچنین اشاره کرده بود که دقیقا همان Checkerboarding نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو برای نسخه وان ایکس نیز استفاده خواهد شد. حال، زمانی که این نسخه را به دقت بررسی می‌کنیم، صحبت های تاباتا تا حدودی با عقل جور در نمی‌آید. با بررسی دقیق می‌توانیم دریابیم که نسخه وان ایکس Final Fantasy XV با رزولوشن پویا اجرا می‌شود. به عنوان مثال اگر دوربین را به سمت آسمان ببریم (کم تقاضاترین نما)، رزولوشن ۳۳۶۰x1890 را به دست می‌آوریم و از طرفی اگر دوربین را پایین تر آورده و محیط پیرامون را مشاهده کنیم، به رزولوشن ۳۰۷۲x1728 می‌رسیم. تا این جا مشکلی وجود ندارد اما رزولوشن اجرایی از این نیز پاین تر می‌آید؛ زمانی که نزدیک سازه‌های محیط بازی شویم رزولوشن به ۲۸۱۶x1584 افت کرده و حتی در مواقع بسیار پرتقاضا، به ۱۴۴۰p (و کمی کمتر) نیز می‌رسیم. قضیه رزولوشن داینامیک بدون شک با سطح پایین تر در نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو نیز وجود دارد اما زمانی که دو صحنه مشابه با دو رزولوشن مشابه (حدود ۱۴۴۰p) را در دو نسخه کنار هم قرار می‌دهیم، مشاهده می‌کنیم که رزولوشن و وضوح تصویر در نسخه وان ایکس بسیار بهتر بوده و تصویر بسیار تمیزتری را مشاهده می‌کتیم؛ دلیل رخ دادن این اتفاق چیست؟

تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

رزولوشن بالاتر، سایه‌های با کیفیت‌تر و پرجزئیات‌تر، فیلتر بافت های پیشرفته تر و … مواردی هستند که نسخه وان ایکس را برتر می‌کنند.

به طور ساده می‌توان توضیح داد کیفیت رزولوشن Checkerboarding در نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بسیار بهتر اجرا شده است. از طرفی به نکته دیگری نیز پی می‌بریم؛ در نسخه وان ایکس در بسیاری از صحنه ها به هیچ وجه تکنیک Checkerboarding را مشاهده نمی‌کنیم. این موضوع با این که مثبت و خوب است، اما با صحبت های پیشین آقای تاباتا مغایرت دارد. حال، به بیشتر و بالاتر بودن رزولوشن اجرایی بازی روی کنسول وان ایکس، مواردی چون anti aliasing بهتر، کیفیت سایه‌های بالاتر و فیلتر بافت‌های با کیفیت تر را نیز اضافه کنید تا مطمئن شویم نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بسیار زیبا و چشم نواز است. اما حافظه اضافی برای پردازش گرافیکی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس هنوز هم در بعضی مواقع به مشکل می‌خورد؛ مواقعی در بازی وجود دارد که برخی از بافت‌های محیط به درستی بارگذاری و پردازش نمی‌شوند و به مانند نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو بد به نظر می‌رسند. اما پس از بررسی حالت High، به سراغ حالت‌های Lite و Steady می‌رویم. در هر دوی این حالت‌ها، به مانند نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو در رزولوشن ثابت ۱۰۸۰p پردازش می‌شوند پس فرق آن ها در کجاست؟ در حالت Lite، هیچ محدودیت نرخ فریمی در کار نیست و نرخ فریم تا جایی که سخت افزار کنسول اجازه دهد، بالاتر از ۳۰ بر ثانیه قرار می‌گیرد. این در حالی است که حالت Steady یک تجربه فوق‌العاده ثابت را برای شما به ارمغان می‌آورد و نرخ فریم را خیلی محکم و سخت روی ۳۰ بر ثانیه قفل می‌کند. واضح است که در این دو حالت کیفیت تصاویر و رزولوشن به اندازه حالت High بالا نیست. پیش از معرفی بیشتر این دو حالت بگذارید روشن کنیم که نوشته‌ها یا تصاویر رابط کاربری (نقشه و آیتم‌ها و…) نه تنها با رزولوشن ۴K نمایش داده نمی‌شود، بلکه آپ اسکیل هم نشده و اگر بازی را روی نمایشگر‌های بزرگ ۴K بازی کنید، حالت بی کیفیت و بدی در بخش‌ رابط کاربری به وجود می‌آید. خوشبختانه میان پرده‌های از پیش رندر شده و استادانه CGI اسکوئر اینکس آپ اسکیل شده و خیلی مشکلی از این بابت ندارند.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

در منطقه Hammerhead رزولوشن دو نسخه تا حدی برابر هستند اما دلیل این تفاوت زیاد، قطعا Chekerboardng بهتر (یا استفاده نکردن از این تکنیک) و فیلتر با کیفیت‌تر برای بافت‌های مختلف است.

نوبت آن است که به سراغ بحث مهم عملکرد برویم. همان طور که گفته شد، تیم سازنده بازی وقت بسیاری را برای بهینه سازی آن صرف کرد و نتیجه کار قطعا راضی کننده و خوب از آب درآمد اما اگر قسمت های گذشته تحلیل فنی را دنبال کرده باشید، می‌دانید که ما در اینجا بسیار دقیق و سخت گیر هستیم. پیش از بررسی نسخه ایکس‌باکس وان ایکس، بد نیست نگاهی به عملکرد نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو داشته باشیم. زمانی که در این نسخه از بازی روی حالت High بازی می‌کردیم، کاملا می‌توانستیم نرخ فریم نا منظم یا Bad Frame Pacing را حس کنیم و مشخص بود که این حالت کمی برای سخت افزار کنسول میان نسلی سونی سنگین است (این موضوع ربطی به افت فریم ندارد و نرخ فریم بازی در میلی ثانیه متغیر است). زمانی که بازی را با این حالت روی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس اجرا می‌کنیم، به هیچ وجه نرخ فریم نامنظمی را حس نکرده و به خوبی نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه ثابت را دریافت می‌کنیم. با این حال، نسخه وان ایکس از این نظر بی نقص نیست؛ زمانی که به شهری بزرگ و پر جزئیات یا جنگلی انبوه می‌رسید، نرخ فریم بازی ممکن است مرتب بین ۲۷ تا ۳۰ بالا و پایین شود و این موضوع ممکن است آزار دهنده باشد، با این حال فراموش نکنید که این گونه مواقع در نسخه وان ایکس به ندرت دیده می‌شوند. اما قضیه زمانی جالب می‌شود که بدانیم ثبات نرخ فریم در نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو در این مکان ها از نسخه وان ایکس بهتر است؛ کاملا درست است که نسخه وان ایکس جزئیات و پیکسل‌های بیشتری را در صحنه رندر می‌کند اما باز هم نسبت به سخت افزار قدرتمند این کنسول، خوشایند نیست. دریاچه بزرگ و زیبای منطقه مرکزی نقشه بازی را یادتان هست؟ این منطقه بسیار پرتقاضا است و اگر در حوالی آن با تعدادی زیادی دشمن به مبارزه بپردازید، محاسبات جزئیات، NPCها و افکت‌های ناشی از مبارزه و آب به قدری بالا می‌رود که نرخ فریم حتی به زیر ۲۰ بر ثانیه می‌رسد و این قطعا یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. نسخه ایکس‌باکس وان ایکس در زمینه عملکرد، یک مشکل دیگر نیز دارد؛ زمانی که به مدت زیادی به تجربه بازی می‌نشینید یا کنسول خود را در حالت Sleep می‌گذارید و پس از آن بازی می‌کنید، یک کندی فوق‌العاده آزار دهنده برروی بازی می‌افتد. این مشکل کاملا به وسیله دیجتال فاندری آزمایش شده و ثابت شده که مشکل از موارد اشاره شده است؛ به این معنی که اگر بازی را ببندید و از نو بارگذاری کنید، نرخ فریم به همان ۳۰ بر ثانیه‌ی ثابت بازمی‌گردد. از آن جایی که اسکوئر اینکس به پشتیبانی از عناوین خود متعهد بوده و به بازخورد طرفداران گوش می‌دهد، می‌توانیم امیدوار باشیم که این مشکل به زودی حل خواهد شد.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

ثبات نرخ فریم در حالت High کنسول ایکس‌باکس وان ایکس باعث می‌شود تا با بهترین تجربه کنسولی Final Fantasy XV رو به رو باشیم.

اما عملکرد در سایر حالت‌های گرافیکی چگونه است؟‌ حالت Lite که شاید بسیاری از شما با آن آشنایی داشته باشید، نرخ فریم بازی را روی ۳۰ بر ثانیه قفل نکرده و آن را کاملا آزاد می‌گذارد اما وقتی می‌گوییم «آزاد»، از چه صحبت می‌کنیم؟ درست است که قفل فریم بازی برداشته می‌شود اما اصلا فکر نکنید بازی حتی به نزدیکی ۶۰ فریم بر ثانیه می‌رسد. به طور متوسط در این حالت می‌توانیم تا حداکثر ۴۰ فریم بر ثانیه داشته باشیم اما مواقع خطی و بسته‌ای نیز در بازی وجود دارند که سرانجام می‌توان Final Fantasy XV را با نرخ فریم ۶۰ تجربه کرد. در آخر، به حالت Steady می‌رسیم که همان طور که از نامش پیداست، نرخ فریم بسیار با ثباتی به ما می‌دهد. این حالت در نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو بازی به دلیل نامنظم بودن نرخ فریم در حالت High، بسیار پرطرفدار بود اما وضعیت در نسخه وان ایکس به چه گونه‌ای است؟ در حالت Steady نرخ فریم همیشه به طور ثابت روی ۳۰ بر ثانیه قفل است اما در سنگین ترین و پرتقاضا ترین صحنه‌ها ممکن است افت فریمی سطحی و نامحسوس را مشاهده کنیم اما در هر حال، این حالت بسیار با ثبات و خوب طراحی شده و شاید تنها مشکل آن، افت بصری به حساب بیاید که کاملا ملموس جلوه می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که حالت High بهترین حالت برای بازی‌بازان ایکس‌باکس وان ایکس است.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

درست است که نسخه وان ایکس بازی پیشرفت خوبی نسبت به نسخه پرو کرده اما به هیچ وجه نمی‌توان این نسخه را بی نقص دانست و با سپری کردن زمان زیادی در دنیای بازی می‌توان به مشکلات عملکرد ریز و درشت آن پی برد.

به عنوان نتیجه گیری می‌توان گفت که Final Fantasy XV روی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس بسیار زیبا و شگفت انگیز به نظر می‌رسد و اگر مشکلات کوچک و بزرگ در عملکرد وجود نداشت، می‌توانستیم آن را یک جهش فوق‌العاده حتی نسبت به نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو بدانیم.

امیدوارم از این قسمت از سری تحلیل فنی لذت و نهایت استفاده را از آن برده باشید. شما می‌توانید برای بررسی دقیق و موشکافانه عملکرد نسخه بازسازی شده بازی Final Fantasy XV برروی کنسول های پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس، ویدیوی تحلیلی زیر را که به وسیله دیجیتال فاندری تهیه شده است، تماشا و دانلود نمایید (واضح است که تنها مشاهده ویدیو با بالاترین کیفیت ممکن باعث فهم دقیق موضوعات فنی این سری می‌شود):

دانلود ویدیو با رزولوشن ۲۱۶۰p

دانلود ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خسته نباشی اشکان عزیز :yes: :yes:
    این بحث مقایسه ها همیشه از گذشته ها جذابیت داشته و جالب هست ببینی پیروز این رقابت کدام کنسول هست توی این نسل خب تا قبل از XBOX ONE X همیشه کنسول PS4 پیروز این نبرد بود و احتمالا تا ۲ یا ۳سال دیگه XBOX ONE X
    درباره بازی هم فارغ از ویدیو حتی توی تصاویر هم تفاوت ها مشخص هست و میتونست حتی بهینه تر از انچه گفته شد باشه و به نظرم جای کار بیشتر برای این دو کنسول داشت

    • goldberg68 گفت:

      خداییی به اندازه روز و شب فرق نیست؟؟؟ بخدا نمیخوام سنگ مایکرو به سینه بزنم اخهه زورتون نمیاد کنسولی بگیرید انقدر گرافیکش کمتر باشه تازه این پرو هست وای به حال فور
      الان فکرشو بکنید گاد اف وار اگه واس وان ایکس میو مد فرق تا پرو مثل این بازی بود بخدا حیف گاد کبیر شما
      دث استرندیگ و… که گرافیکشون الکی تلف میشه سونی عزیز کنسول قویتر میساختی چیزی ارت کم میشد ؟؟؟؟؟؟

      • goldberg68 گفت:

        یه عده گرافیک انچ ۴ رو به رخ ماها میکشونند خودتون بگید مترو و انتم که رو وان ایکس در نمایش ای تری دیدید سرتونو پایین نیاورد ؟؟ صبر کنید برای رایز ۲ رو وان ایکس اونم رو دایرکت ایکس ۱۲ اونم کرایتکت گودزیلای گرافیک حریفشو قیمه بادمجون میکنه :inlove: :laugh:

        • داداش فرق بینشون زیاده چون قدرتش بیشتره در بحث رزولوشن و جلوه های بصری GPU حرف اول رو میزنه که علت اصلی قدرت وان اکس هم همین GPU هست شما سایرین رو نگاه کن وان معمولی ۱/۳ ترا یا PS4 خب ۱/۸ ترافلاپس حتی پرو ۴/۲ ترا ولی وان اکس خب جهش زیادی کرده بین پرو و وان اکس ۱/۸ ترافلاپس اختلاف هست یعنی در نظر بگیر اندازه قدرت یه PS4 این دو باهم اختلاف دارن خب طبیعیه دیگه خروجی بهتر میده همون طور که زمان وان و PS4 خب خروجی بهتر از ان PS4 بود در کل قدرتش بیشتره دیگه

        • Godofwar0385 گفت:

          داداش فکر کنم دیشب جوابتو دادم الانم میگم
          گفتم که شخص شمااگه وان ایکس و گرافیک خیلی واست مهمه خوب حتما بخر و نهایت لذت رو ببر اگه رایس دو اومد ایشالا که بخری و تجربش کنی رو وان ایکس و نهایت لذت و ببری این دلیل نمیشه به بازیهای دیگه و کنسولهای دیگه بی احترامی کنی هر کسی رو سلیقه ی خودش کنسولشو انتخاب میکنه

        • PS4EVER گفت:

          goldberg68
          اخه بدبخت تو هنوز از بازی که اصلا اسمی ازش نیست و معرفی نشده داری مایه میزاری هر وقت یه عکس از بازی از تریلرش اومد اون وقت بیا زرزر کن دایرکت ایکس دوازده و شلغم و بلغم معجزه نمیکنه بازی تنوع بازی خوش ساخت بودن بهینه بودن فکر داشتن تو اصلا اینا حالیت نیست چون بچه ای بزرگتر که شدی میفهمی منظورمو در مقابل گرافیک بی نظیر آنچارتد داری در جواب بازی های مولتی پلتفرم مترو و آنتم رو مثال میزنی ! یعنی جالبه این خودش داره هی تو هر نظرش مایکرو رو میکوبه ! هی هوار میزنه ما انحصاری نداریم در این حد باید از مولتی ها مایه بزاریم . اون قیمه بادمجانی که میگی وضعیت الان مایکروسافت هستش با سس گوجه ! یعنی رسما مفتضحانه نسل هفت رو باختین مثل نسل های قبلی ما هم کماکان آماده ایم تا هر نسل این درسو برای شماها تکرار کنیم . راستی روسای مایکرو گفتن که واقعا از فروش وان ایکس در ژاپن راضین و بالا بوده و جالبه که آمارهای هر هفته میاد و توش دویست تا دونه وان ایکس فروخته میشه ! سونی پوز مایکرو رو توی خاک آمریکا توی کشورش زد ولی برعکسش ببین مایکرو چه حقارتی توی ژاپن مواجه شده . منتظرم آمار فروش هفته بعد ژاپن بیاد یکم دور هم بخندیم !

          • Goldberg75 گفت:

            https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://gamefa.com/365311/%25D8%25AA%25D8%25B5%25D9%2588%25DB%258C%25D8%25B1%25DB%258C-%25D8%25A7%25D8%25B2-ryse-the-empire-%25D8%25AF%25D8%25B1-%25D8%25A7%25DB%258C%25D9%2586%25D8%25AA%25D8%25B1%25D9%2586%25D8%25AA-%25D9%2585%25D9%2586%25D8%25AA%25D8%25B4%25D8%25B1-%25D8%25B4%25D8%25AF%25D9%2587-%25D8%25A7%25D8%25B3%25D8%25AA/&ved=2ahUKEwiNobqA3JHYAhWPZFAKHapTBrcQFjAWegQIARAB&usg=AOvVaw2DoGZ3Md1dxTDeBTAKfzgd

            سکوت کن و ادبتو رعایت کن… داری میسوزی
            توهین میکنی :rotfl: بخاطر خقیقت بفرمایید لینک خود گیمفا

            • PS4EVER گفت:

              خودت لینکی که گذاشتی رو ببین ورور نکن. خبر میگه شایعه پیچیده هیچ جا تایید رسمی نشده. شرکت تایید نکرده. اگه فرق بین شایعه و تایید رسمی رو نمیدونی بگو برات توضیح بدم که خودت با این جوابات خودت رو نکوبی!

    • Jin kazama1 گفت:

      تحلیل خیلی موشکافانه ای بود بنده سال پیش ابان ماه این بازی رو بصورت اکانت هکی به قیمت ۴۰ هزار تومان تهیه کردم ولی واقعا نامید شدم از بازی سیستم مبارزاتش خیلی مسخرست موسیقی بازی هم زجر اوره دوستانی که می خوان این بازی رو تهیه کنن حتما چند تا ویدئو از گیم پلی بازی رو ببینن

    • sarfaraz گفت:

      بازی بود ک خیلی دوسش داشتم و خیلی بیشتر هم ازش انتظار داشتم ولی بدجور ر.ی.د

    • arian 76 گفت:

      پی سی قورت میده دوتا شونو 😀

  • goldberg68 گفت:

    فدات بشم اقای اشکان عال خانی
    ای کاش زودتر مقایسه رو میزاشتید البته خودمم میدونسنم فرقو
    ولی فقط سونی فنا ببینند که اگه پرو بگیرند یک نسل تو گرافیک مخصوصا مولتی عقبید
    به قران به والله علی فرق پرو تا فور که چه عرض کنم به قران فرق نسل هفت تا هشت انقدر نیست برید بلک فلگ رو ببینید و بر گردید بازم وان ایکس چرته شماها که بخاطر قدرت سال ۲۰۱۳ فور خریدید چرا الان جیم شدید الان که دو نسل فرقه :-/

    • down with goldberg68 sony love گفت:

      فیکه مگه میشههههههه انقدر فرق باشه بین پرو و ایکس :teeth: :teeth: :pissedoff: :pissedoff:
      برو با کنسول بی انحصارتتتتت سیر و سفر کن ن ا د ا ن :evilgrin:

    • down with goldberg68 sony love گفت:

      ح س و د جااان
      شاید فورزا گرافیکش بهتر باشه و این بازی ولی یک دونه بازی انحصاری گرافیک بالا ۲۰۱۸ ندارین اگه داری بگوووووووووووووو :evilgrin: :evilgrin: :teeth: :teeth: :teeth: :evilgrin: :mean:

    • down with goldberg68 sony love گفت:

      برو با کرک داونت سفر کن :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:

    • down with goldberg68 sony love گفت:

      اگه وان ایکس قویه چرا بازی گرافیک بالا براش نمیسازن چون اصلا ارزش نداره کنسولشششششششؤ :evilgrin: :teeth: :teeth: :teeth:

    • down with goldberg68 sony love گفت:

      مایکرو بالا بیاد پایین بیاد خواب فروش سوی رو هممم نمیبینه :pissedoff: :pissedoff: :teeth: :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: :mean:

    • MS GAMER گفت:

      عزیز ما سونی فن ها به بازی هایه انحصاریه کنسولمون امید داریم و میدونیم اونا هستن که بهترین کیفیت رو به ما عرضه میکنن نه شرکت ها و استدیوهایه دیگه،در ضمن شما داری حداقل ۱۰۰ دلار اضافتر میدی باید هم تفاوت باشه بینشون،در کل هم آقا اشکان این سخنرانان خیلی از قدرت وان ایکس صحبت میکنن(که البته درش شکی نیست)و کنسول رو با کارت گرافیک هایه رده بالا مقایسش میکنن یه مقایسه هم واسه اون بزارین

    • PS4EVER گفت:

      میبینید چه جالب goldber خودش داره خودشون رو میکوبه؟ میگه یه نسل تو گرافیک مخصوصا مولتی عقبید! دلم برات سوخت که نتونستی از انحصاریات مایه بزاری و مخصوصا رفتی رو مولتی! ولی برعکس شما ما بخاطر مولتی نمیریم ps4 بخریم بخاطر انحصاریای بینظیرشه که میخریم اینو تو اون کلت فرو کن که بیخودی با این نظرات آبروی ایکس باکس فن های منطقی رو نبری. تو هم برو بخاطر مخصوصا مولتی چند میلیون پول مولتی بده تا کیفیت رو تو پاچت کاملا حس کنی! تفاوت زیاد نیست در هر صورت کیفیت بالاست. نسل هفت به گور باباش خندیده باشه اگه بتونه کیفیتی مثل ps4 pro بده. جمع کن این نظرات فن بازی مسخرتو از این سایت. اصلا یه چیز بگم بسوزی اصلا رقیب ما نیستید رقیب ما سوییچ هستش که همین الان با امضا بهت میگم فروش این نسلش از ایکس باکس هم جلو میزنه. د آخه تو چته مگه سونی تو بچه گیات کاری باهات کرده که فقط میای مزخرفات مینویسی. همه کسانی که اینجا هستش گوش و چشم دارن حرفه ای هستن لازم نیست بیای بهشون توضیح بدی. بچه ها و رفقای ایکس باکسیمون شرمنده ولی این دیگه داره شورشو در میاره فن بازی هم حدی داره

      • Goldberg75 گفت:

        نترس انحصاری هم میاد محک قدرت نهایی و ترسناک وان ایکس زمانیه که بازی رایز ۲ و طا چیز مشابهشو روش عرضه کنند چون فرق این دو کنسول وحشناکه با عرضه انحصاری و قدرت نمابی نهایی وان ایکس دهان شما کامل بسته میشه دوست عزیز فقط منتظر باش اخه
        اصلا کنسول شما ۱۰۰ تیلیارد انحصاری وقتی فرق خیییللییهه به قول برادرم ادم زورش میاد سونی بگیره چون همشون گرافیک در این حد اند حالا چون انحصاری اند یکم بیشتر دیگه غوغا که نمیکنند :laugh:

      • Goldberg75 گفت:

        اول نسل که انحصاری های مایکروسافت بهتر بود ولی قدرت سونی بهتر بود چرا طرف سونی رفتی مایکرو ای تری ۲۰۱۵ رو نمونش برده بود برو هر سایت ببین پس چرا باز سونی خریدی محض اطلاع فروش نوامبر ایکس باکس از سوییچ جلو زد
        و فروش بر حسب دلار حتی از سونی هم جلو زد تو سایتای خارجی یه نگاه بندازو بیا اومدی دوباره یه حرف دیگه باهات دارم

      • Goldberg75 گفت:

        رااااااستییی پابجی و فورزا امسال مگه مال سونیند که برنده بهترین ریسینگ و مولتی شدند جمعععععع کننننن باووووو تو انحصاری ریسینگ و مولتی تازه عقب هم هستید خخخخخخخ
        حالا بگو انحصاری یک بازی شما امسال جایزه نیوورد هیل بلید هم رو استیم عرصه شد بیچاره به هورایزن هویجم ندادن :laugh: :laugh: :laugh: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
        تو که انحصاری میکردی چرا مایمرو جایزه گرفت سونی نگرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :evilgrin: ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟?؟؟؟؟؟؟؟

        • PS4EVER گفت:

          آخه بچه تو رو به چه فن بازی که مزخرفات میگی . فکر نکن طومار مینویسی خبریه منم برات طومار دارم پس یکی یکی جواب مزخرفاتی که گفتی رو بشنو فرار نکن فقط

          ۱ – اینقدر انحصاری کم دارین که از بازی که هنوز معرفی نشده هی مایه میزاری رایز ۲ ! رایز یک چه گهی خورد که دوش بخوره بدبخت . دهن من کاملا بازه واسه تو صبر کن حالا حالاها از این به بعد باهات کار دارم . تو اصلا معنی گرافیک رو حالیت نمیشه فکر کردی وان ایکس اومده خبریه نگو قبل از وان ایکس سرت زیر خاک بود و بقیه جاهات بالا ! حالا که سرتو اوردی بالا فکر نکن خبریه اختلاف گرافیکی فقط روی تلویزیون های فورکی مشخص میشه اونم خود مایکرو گفته انتظار ندارن تعداد زیادی بخرن تو چی میگی این وسط ؟! اگه بیست میلیون سی میلیون نفر وان ایکس بخرن یه چیزی ولی آخه این وضعیت خراب این نسل شماست که کلا سی میلیون فروش رفته ! وان ایکس هم معجزه نمیکنه به دلت صابون نزن

          ۲- انحصاری مایکروسافت بهتر بود ؟ چیش بهتر بود ؟ آها همون بازی های تکراری همیشگی هالو گیرز فورزا فورزا هالو گیرز گیرز هالو فورزا . سمت سونی همیشه هستم چون یه بازی خدای جنگش به کل مایکروسافت می ارزه باقیش پیشکش دیگه نام نبرم از تلو و آنچارتد و بقیه که فکتون میاد پایین . فروش بر حسب دلار جلو زد ؟ آخه ابله قیمت وان ایکس صد دلار بیشتره تازه ماه اول عرضه هم هستش معلومه استقبال تو ماه اول باید بیشتر باشه و غیر از این بود که الان باید از این سایت میرفتی . همین سوییچ ببین چه درسی به امثال تو میده که سنگ مایکرو رو بدون تعصب میزنین . هر چند رقیب ما نیستین واقعا اصلا در حد ما نیستین ما با هفتاد میلیون فروش حداقل دو برابر اینقدر مایکروسافت ترسیده که حتی آمار فروشش رو هم اعلام نمیکنه ترسوها بزدلا

          ۳- دیدی بازم از مولتی مایه گذاشتی ؟ حرف از انحصاری بزن نه چیزی که مولتی هستش . اینقدر فورزا فورزا میکنی بهت یادآوری میکنم بهتره یه سر به همون منابعی که میشناسی بزنی و فروش کلی سری گرن توریسمو و فورزا رو با هم مقایسه کنی تا رسما خفه شی ! پابجی رو پی سی اومد الان که مایکرو که به گه خوری افتاده که چطوری وضعیت خراب این نسلو جمع کنه با پولش هی داره این کارارو میکنه اگه اون پولو نداشت با خاک یکسان بود با این وضعیت مسخره چرا از پابجی که معلومه روی پی اس هم یه روزی میاد مایه میزاری ؟ به هاریزون جایزه ندادن که ندادن اون فقط یک جشنواره بود که همیشه انتخاباش سوال برانگیزه ، کلی جشنواره مونده اونم به حق واقعیش میرسه اصلا خیلی مونده که بخوای یک بازی با گرافیک horizon روی ایکس باکس داشته باشین اینقدر که یه مدت پیش خبرش اومد دنبال نیرو بودن تا یه بازی شبیه به horizon بسازن این اشاره مستقیم به اسم این بازی یعنی نهایت بدبختی یعنی نهایت حقارت که یعنی رسما داره میگه ما بازی مثل Horizon نداریم !

          وضع این نسل مایکرو اینقدر خرابه که با مزخرفات تو هم نمیشه تو خواب هم جمعش کرد البته وقتی خود مسئول بزرگ مایکرو میاد و میگه بزرگترین انحصاریا رو ما داریم !!!!!!!!!!! و فن های متعصب خود ایکس باکس هم میان تو یوتیوب حسابی از خجالتش در میان دیگه انتظاری از بچه هایی مثل تو نباید داشت خیلی به هم شبیهین . بهت پیشنهاد میکنم تا آخر نسل فقط بشینی و ببینی سونی توی این سه سال باقی مونده چه بلایی سر مایکرو میاره و چجوری با فوران انحصاری فاصله فروشو چند برابر میکنه . به اینا نیست فهمیدی ؟ به حرف نیست به عمله . تو هم بشین و هی حرص بخور و شکستهاتو با صدتا علامت سوال خالی کن ولی متاسفانه حقیقت اینه تا آخر نسل بدجور زیر مایین همیشه اینطور بوده و تا ابد هم خواهد بود با من بحث راه ننداز که تا ده سال هم طول بکشه پای دفاع از تعصبم در مقابل بچه سال هایی مثل تو هستم . فقط فرار نکن که یکی یکی حرفاتو بخونیم و بخندیم خیلی شبیه روسای مایکرو صحبت میکنی

          • goldberg68 گفت:

            اولا به داداشم توهین نکن جلو من اگه میتونی این حرفا رو بزن من ناراحت نمیشم این حرفاتو میزارم حساب حسادت یا سوزش چون خیییلیی نوشتی فققققططططط نگاه کن جیگرمممم برای تک تک جملاتت لینک میزارم تومارت نقض بشه
            ۱__ گرافیک در حد هورایزن (کارتون) دارید “””؟بفرمااا =
            https://gamingbolt.com/this-is-why-ryse-is-one-of-the-best-looking-games-on-current-generation-hardware
            بنا به مقایسه تصویر هورایزن کارتون ۲۰۱۷ روی کنسول پرو قدرتمند
            https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/iAd1uK5ci2nAUqRorVGYstma2AI=/0x0:3840×2160/1200×675/filters:focal(933×553:1547×1167)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/57483951/hzd_tfw_screens_FreeAdvice.0.png
            و رایز فیلم ۲۰۱۳ رو وان معمولی
            https://www.gamepur.com/files/imagepicker/48/ryse-son-of-rome-screenshot.jpg
            گفتی “نیتندو نمونش بخاطر انحصاری وان ایکس رو شکست داد قرار نیست وان ایکس فروش کنه “خخخ بفرماییید
            https://winbuzzer.com/2017/12/15/xbox-one-beats-ps4-spending-november-xcxwbn/
            ترجمه تو فروش وان جلو زد تو تعداد فروش کنسول سونی جلو زد نیتندو فقط ایستاد نگاه کرد (این درحالیه که انحصاریای مایکرو به قوله تو افتضاح اند ) واییی نههههه الان افتضاحند که جلو زد اگه انحصاری خوب بود چییییی ؟
            جواب تو (((اخه وان ایکس تازه اومد معلومه اینه ))) بنده به شما عرض کنم ps4pro قیمتش تو نوامبر نصف وان ایکس شد که مثلاااا شکستش بده بازم حریف هیولا نشد
            http://www.eurogamer.net/articles/2017-11-28-jelly-deals-ps4-pro-for-260-today
            تازه وان ایکس نیمه دوم نوامبر موجود شد از اول ماه موجود بود وا ویلا بود

          • goldberg68 گفت:

            کله سایت نظاره گره من باشند اگه کاری کردید من کم بیارم ….. :shy: :shy:
            تازه با من کار داری نه جون من ؟؟؟؟ ای جااانم هر حرفی داری در خدمتم من شکست نا پذیرم هیچ سوزشی ندارم برای همین توهین بهت نمیکنم :kissed:

            • PS4EVER گفت:

              سوختی نه جیز گرغتی باحرفام؟ درکت میکنم آخه بچه جان تو اصلا منظورمو از گرافیک horizon فهمیدی؟ خنگول جان منظورم طراحی فوق العاده فضاهای بازی بود نه نشون دادن کیفیت فضاها با سخت افزار قوی تر میخوای یه خورده قوی تر نباشه؟ ولی جالبه که تو همین متن نوشته بعضی جاها pspro قویتر عمل کرده متن رو بخون تا متوجه بشی ریدی بابا ریدی حالا برو هی صدتا لینک بزار بچه جان من حقیقتی که جلوی چشممه رو میبینم. توهین نمیکنم بهت ولی کسی مثل تو که فقط میشینی چهارتا تریلر میبینی و چهارتا تا لینک میدی و به گرافیک horizon میدی کارتون یعنی احمقی بیش نیستی! جالبه من میگم ps4 هفتاد میلیون فروخته یعنی حداقل دو برابر اون وقت این میاد امار ماه نوامبر رو میده! چرا در میری و از این شاخه به اون شاخه میپری؟ تو اینقدر خنگی که نمیدونی پی اس پرو الان مدت زیادیه که اومده و تبش خوابیده نه وان ایکس که تازه اومده و داغه و اصلا الان مقایسه فروششون درست نیستی شماها هم که دیدید وحشتناک کم اوردین مقایسه رو گذاشتین وان ایکس با پرو! نه جانم صورت مساله رو نپیچون اگه اینطوره من میگم پس اس فور معمولی از کل فروش تمام مدلای ایکس باکس بیشتر فروخته چیو داری که جلوش علم کنی؟! مطلب سنگین بود نه؟ اگه میخوای غیر دستشویی برات راه دیگه ای دارم! ببین مطلب رو نپیچون حرف از سوزش و این مزخرفات نزن وقتی کم میاری در نرو مثل بچه ادم بیا توضیح بده چرا پی اس الان هفتاد میلیون یعنی حداقل دو برابر ایکس باکس فروخته؟ این سوالو جواب بده تا بعد برسیم جاهای دیگه البته با گفتن جوابهای کلیشه ای که همه میدونن مثل پراید و این مزخرفات وقت منو نگیر یا دلایلی مثل صد دلار گرونتر بودن که اونم برای اوایل نسل بود و نباید اینقدر فاصله ایجاد میشد. این میکروفون خدمت شما توضیح بده علت چیه این اختلاف وحشتناک فروش. ما همه منتظریم استاد بفرما!

              • Goldberg75 گفت:

                خدمت شما عرض کنم با پچ جدید مشکل فریم وان ایکس درست شدش
                ۲_خدا رو شکر کن که از دایرکت ایکس ۱۲ استفاده نکرد اگه میکرد وااییی خودت محو میکردی خودتو وایسا انتم بیاد اگه فرق وان ایکس و پرو بیش از یک نسل نبود اون موقع من لال میشم برو معماری وان ایکس رو بخون تا از دایرکت ایکس ۱۲ استفاده نشه نمیتونی خوب اجرا کنی پسسسس منتظر بمون
                ۳- اقا ایفونم پرفروش ترین هست پس توام برو ایفون بخر تازشم وان ایکس تازه اومد کنسول فور فروش خوبی میکنه ولی خدا نکنه اون روز بیاد قرار باشه وان ایکس و پرو کنسول پایه بشند رسما کار پرو تمومه برو تو فروش هفته اولشو با وان ایکس مقایسه کن
                تنها دلیل اینکه فور از وان معمولی جلو زد حتی اول نسل که انحصاری ماییکرو تازه بهترم بود سونی جلو زد چون جو طوری شده بود همه وان رو مسخره می کردند لانچش افتضاح بود از اون موقع وان وجه خوبی نداشت انقدر ور ور نکن هیچی بهت نمیگمم به معنای جواب نداشتنم نیست

                • PS4EVER گفت:

                  مطمئن باش ساکت میشی چون تو خیلی از ویدیوهای مقایسه پرو با وجود سخت افزار ضعیف تر تو خیلی جاها برتر از وان ایکس بوده در ضمن باز از یه بازی مولتی پلتفرم مایه گذاشتی آنتم ! این شد واسه صدمین بار . داری تو هر نظرت خودتو میکوبی با مایه گذاشتن از مولتیا . دلیل نگفتی گفتم که این دلایل غیر منطقیه . لانچ بد و صد دلار ارزون تر بودن برای سال اول بود یک سال نمیتونه اینقدر فاصله ایجاد کنه پس بجای طوطی وار جواب بقیه رو تکرار کردن ، دلیل منطقی بگو چرا توی این چند سال اینقدر فاصله فروش بیشتر شده . بین هفتاد میلیون و سی میلیون خیلی حرفه . مشخصه لانچ بد و گرون تر بودن اونم برای یک سال نمیتونه اینقدر فاصله ایجاد کنه . فکر میکنی دلیلش چیه ؟

          • برپدرهرچی گلدبرگ لعنت گفت:

            افرین قربون شکل ماهت
            گلدبرگو بکوبون دهانشو بستی فک نکنم جوابی پیدا کنه بهت reply کنه عزیزم
            :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

        • MS GAMER گفت:

          راست میگه بنده خدا پابجی و فورزا هم که اصلا نمیشه رو پلتفرم پی سی بازیش کرد،تمام افتخارا ماکرو دکل نوردی از بازی هایه استدیوهایه دیگه و فورزاست ولی سونی همیشه بازی هاش جزوه بهترین بازی هایه سال بوده و تعداد زیادی هم کاندید تو بخش هایه دیگه داشته

          • Goldberg75 گفت:

            اتفافا بازیایی که جایزه گرفتن استادیوی غیر سونی بودن گفتم حتی به هورایزن هویجم ندادن گرن هم همینطور ولی هیل بلید و نیوح گرفتن

            • PS4EVER گفت:

              هورایزن به حقش میرسه همینکه توی بهترین بازی های سال و کلی چیزهای دیگه کاندید بود مشخصه چه بازی بزرگیه برخلاف امثال بدبختایی مثل شما که هیچ وقت تو بازی های برتر سال اصلا غباری ازتون نیست البته اگه بخوای از بازی های موولتی پلتفرم مایه بزاری و پابجی پابجی کنی هم بد فکری نیست برات ! میخوای یه دو تا بازی بدیم بهتون شاید بیاید تو برترین بازی های سال یه نماینده داشته باشین ؟ خیلی وضعتون خرابه خیلی !

    • Saman_hk گفت:

      واقعا این بحث ها دیگه خز شده.
      یکی میاد میگه ما قدرتمون برتره یکی دیگه میگه ما بازی بیشتری داریم.
      برو بشین بازیتو بکن و لذت ببر که اصلی ترین هدف گیم همینه.
      این بحث های مسخره سوهان اعصاب شده اند.

    • fbjg گفت:

      آره واسه قدرت هم خریدند ولی اگه شما اول نسل رو یادت باشه کنسول مایکروسافت با وجود ضعیف تر بودن ولی از سونی گرون تر بود و این خب خیلی ها که کنسول فن نبودند و فقط میخواستند کنسول داشته باشند به سمت سونی اومدند ولی مایکروسافت فن ها همون xbox رو گرفتند چون هنوز فکر میکردند که بازی های خوب و شاهکار نسل قبل رو تکرار میکنه ولی خب همه شاهد افت تو این زمینه بودیم
      فعلا با دادن به کنسول قوی موفق شد کمی برگرده ولی خب این تازه اول راه هست و هنوز کلی راه در پیش داره

  • down with goldberg68 sony love گفت:

    وای نهههه چرا انقدر گرافیک ps4pro کمههه نسبت به ایکس باکس وان ایکس اگه ps4pro اینه روی ps4 که باید خیییلییی پایین باشه
    ایشالله که اینا همه فیک هستند مگه میشه انقدر فرق 😉
    احتمال دیگه اینه مایکرو بهشون پول داده 😉
    به هر حال محاله انقدر فرق باشه مگه چقدر فلاپس وان ایکس بیشتره ؟؟؟؟؟؟؟؟

  • Ba Yek گفت:

    تا حالا فاینال فانتزی تجربه نکردم.درسته rpg باز نیستم ولی خب غیر دو نسخه قدیمی لش تا حالا نسخه PC نداشته.بازیش چجوریاست؟ یک شخصیت اصلی با سه تا دوست همراهش که میتونن ول بچرخن و به صورت گروهی میرن با هیولا ها و باس ها درگیر میشن درسته؟ اگه وقت بشه میخوام امتخانش کنم.الان که سرم شلوغه.هر روز سر کار.شب هم که حس بازی نیست.تا یک ماه دیگه هم برای یک ساعت وقت گبم ندارم.بعدش هم ارتقای سیستم .انشالله دیگه واسه اسفند و قبل گرون شدن بنزین و گرون شدن همه جیز سیستم رو قدرتمند کنم که نوروز میخوام فقط گیم بزنم. :laugh:
    خب دوستان میخوام برای نمیدونم چندمین بار باهاتون خداحافظی کنم شاید تو اینده برگشتم.شاید.ما رو حلال کنید.دوستتون دارم.بای. :kissed:

  • goldberg68 گفت:

    کمتر بودن فریم ریت گویا اصلاح با پچ جدید
    کار ندارم دوستان عزیز تازه این بازی رو دایرکت ایکس ۱۱ رو وان ایسکه وااااااییییی به حال موقعی که دایرکت ایکس ۱۲ بازی اجرا بشه یعنی من میترسم
    فک کنم کنسول پرو به پلی استیشن ۲ تبدیل کنه 😯

  • PayaCast گفت:

    جالب بود ! تفاوت نسخه ی وان ایکس و پرو قشنگ مشخصه بر خلاف خیلی بازیای دیگه
    در کل محک اصلی وان ایکس چندتا بازی انحصاری ای خواهد بود که تو E3 بعدی معرفی میشن و باید دید عنوانایی که محور اصلی شون خود این کنسول هستش چه گرافیکی روش دارن

  • Smoking Alien گفت:

    این شاهکار ک بدون اپدیت عالی بود البته حالا عالی “تر”

  • majidam گفت:

    این بازی کی برای کامپیوتر منتشر میشه بخوام نظر بدم اختلاف بین دو کنسول ایکس و پرو زیاد نیست اما دقت کنی ایکس یکم باکیبفیتره اما تصویر اولی پرو بهتره چون تصویرش زنده و رنگها رو بهتر نشون میده اما تو تصویر سومی ایکس بهتره تو تصویر اولی پرو فقط رنگهاش بهتر بودنا اما کیفیت ایکس واقعا بهتره البته با دقت نگاه کنی معلوم میشه

  • Ali Ezio گفت:

    تفاوت نسبتا فاحشی دارن واقعا بخصوص Texture Mapping و Texture resolution تو نسخه وان ایکس بسیار بهتره و Render resolution بسیار بهتری داره بعلاوه تکسچر فیلترینگ خیلی بهتر
    افکت AO هم توی وان ایکس بهتره
    اما واقعا مضحکه قویترین کنسول تاریخ رو حالت Lite نمیتونه ۶۰ فریم بده
    و فقط هم وقتی با رزولوشن داینامیک روی فورکی ثابت هست که به اسمون نگاه میکنی
    کلا کنسول جلوه های بصری و تجربه گیمینگی که میده از هر جهت زیر پی سیه
    انحصاریا رو هم برای جلوگیری از بحث اضافی اکثریت ایکس باکسی ها داره برای پی سی میاد،مثل فورزا
    و پلی استیشن هم،انحصاریاش به پای اکثر انحصاریای پی سی نمیرسه،مثلا بازی quake یکی از مهندسی شده ترین گیمپلی هارو رو داره و یا star citizen گرافیکی داره که هیچ کنسول حال حاضری قادر به اجراش نیست،بازی identity مه قراره شبیه ساز زندگی انسان باشه هم به سرور ها و قدرت پردازشی بالایی برای اون حجم ادم تو یه سرور نیاز داره،انحصاری ها وااااقعا انحصاری اَن و روی پلتفرم های دیگه قابل بازی نیستن
    همچنین در مورد گرافیک و بحث فنی هم بگم
    زمانی که شما داشتین سر همچین چیزی:
    ۱۰۸۰P High FXAA
    بحث میکردید،پی سی گیمرا سر همچین چیزی بحث میکردن:
    ۴K Ultra MSAA 2X
    بجز بخش های فنی که در مورد اجرای بازی گفتم بحث انحصاری رو فقط سر این باز کردم که نگید اگه پی سی فنی حرص انحصاری بخور،یه پی سی گیمر واقعی میدونه تقریبا هر ماه یه انحصاری خفن برای پی سی میاد که تمام استیم رو میبره هوا و متا هم معمولا بالای ۹۰ میگیرن
    جدا از بحث فنی و قدرت،خواستم پیشگیری کنم از هر شک و شبه ای که میتونه پیش بیاد
    اگه هم کاربر goldenberg میگن اون سیستمی که با ایکس باکس وان ایکس قابل مقایسه اس ۱۲ میلیون خرج داره
    باید بگم سخت در اشتباهی
    با ۲.۵ میلیون تومن که دقیقا قیمت ایکس باکس وان ایکس تو ایرانه میشه سیستمی بست که ازش پرفورمنس بهتری داشته باشه(cpu فوق ضعیف وان ایکس گرافیکشو به شدت گلوگاه میکنه)
    اینم PC هم قیمت Xbox One X اما قوی تر

    CPU: Ryzen 3 1200 400t
    + Wraith Stealth

    M.B: MSI A320M 250t

    RAM: 1x8GB Ripjaws4 2400 CL15 250t

    VGA: MSI GTX 1060 3GT 1100t

    HDD: WD 1TB 7.2K 200t

    PSU: Cooler Master MasterWatt Lite 500w 200t

    Case: up to 100t

    جمع: ۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
    همچنین در عمل هم ثابت شده که این پی سی با قدرت پردازش خام یا ترافلاپ کمتر از ایکس باکس بدلیل چیپ گرافیکی قدرتمند تر و Render Output Processor های بیشتر میتونه پرفورمنس بسیاز بهتری بده،همیه همه چی قدرت خام و اون ترافلاپ مسخره شما نیست اقای گلدن برگ
    اگه مشکلی،یا هر شک و شبه ای،بحثی،نظری انتقادی چیزی دارین برای جلوگیری از به هم ریختگی سایت به تلگرام بنده مراجعه کنین:
    Ali_Mahi
    با سپاس :heart:

    • PS4EVER گفت:

      در مورد اون تیکه ای که گفتی بازی های انحصاری سونی به پی سی نمیرسه دقیقا برعکسه . این بازی های کامپیوتر هستش که به پای انحصاری های سونی نمیرسه . بین تمام بازی هایی که رو پی سی هست چه بازی میتونی شبیه به god of war یا the last of us معرفی کنی ؟ حتی بازی با گرافیک هنری و فنی و فضاسازی بی نظیر Horizon zero dawn رو پی سی نیست . هر پلتفرمی برتری هایی داره اینطوری نیست که کاملا پی سی رو برتر بدونی . خیلی از بازی هایی که گفتی رو اصلا هیچکی نمیشناسه ولی به یه بچه ده ساله بگی گاد اف وار شناسنامه این بازی رو برات تشریح میکنه !

      • Ali Ezio گفت:

        انحصاری های این پلتفرم پی سی واقعا انحصارین و فقط با کیبورد و موس با سخت افزار های قدرتمند میشه پلی داد اونارو
        این تیکه رو دقت کن
        و بگم که د لست و گاد اف وار رو یه جورایی دارن رو کنسول تلف میکنن چون فقط برای تبلیغاته وگرنه منکر برتری اونا نسبت به خیلی از بازی های پی سی نیستم
        حتی مشتاق تجربه گاد اف وار هم هستم و به شدت دوستش دارم
        منظورم این نیست که بازی های بدی هستن ولی از نظر ساختار گیمپلی و یا خیلی چیزای دیگه،به پای گیمای اعتیاد اور انحصاری پی سی نمیرسن،و داخل نظر قبلی هم به شدت تاکید کردم اون انحصاری هارو فقط یه پی سی گیمر واقعی میشناسه و شنیده و ارزش بالاشونو درک میکنه 😀
        در کل هم انحصاری چه برای پی سی چه برای کنسول سیاست کثیفیه،رو پی سی که یکم توجیح داره عرضه کردنشون چون رو کنسول نمیشه پلی داد ولی انحصاری های کنسولو میشه رو پی سی زد
        به عبارتی دارن میگن من هیچی ندارم تو بیا کنسول منو بخاطر این بازی بخر
        ینی روی کنسول دلیل تبلیغاتی و روی پی سی دلیل منطقی داره

        • PS4EVER گفت:

          خب مساله رقابته و بقای شرکتها. تو باید برای محصول x دلایلی بوجود بیاری که مشتری اونو بخره این میشه منطق و تجارت چرا کدیف باشه؟ چرا بیشتر بازی ها اول برای این دو تا پلتفرم میاد؟ چرا red dead 2 واسه پی سی تایید نشده؟ چرا جی تی ای اول واسه کنسولا میاد و بعدش با کلی فاصله روی پی سی؟ اگه قراره همه چیزهایی که تو پیسی هست رو کنسولا هم باشه دیگه کسی کنسول نمیخره معلومه باید با انحصاریا فرقی با پیسی داشته باشه به این نمیگن دلیل تبلیغاتی بلکه میشه دلیل منطقی و اینکه دوست من انحصاربای ایکس باکس رو بله ولی انحصاریای هر نسل سونی رو نمیشه تو همون نسل رو پی سی بازی کرد مثل همون هورایزن یا بلادبورن یا گاد و تلو جدید. مسلما این بازی ها اینقدر قلقلک دهندست که طرف چند سال صبر نمیکنه نسل بعد بشه رو ps now بیاد بازی کنه یه کنسول میخره با نسل پیش میره. لذت پیش رفتن با نسل واقعا فوق العادست مخصوصا الان که با اکانتهای ترکیبی مختلف میشه با قیمت خیلی کمتر کلی بازی کرد برخلاف ایکس باکس روی پلی استیشن اوضاع عالیه و همین باعث فروش هفتاد میلیونیش تا این لحظه شده. واقعا بازی های انحصاری سونی بی نظیره

تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد Final Fantasy XV روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا