کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا
کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا
کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا
کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

و سرانجام رسیدیم به آخرین قسمت از سری مقالات “برترین عناوین کمپانی های بزرگ بازیسازی و ناشران عظیم دنیای بازی های رایانه ای در طول تاریخ” که به لطف حمایت های شما و بازخوردهای بسیار خوبی که هر قسمت دریافت کرد، سبب شد تا هر بار قسمت بعدی نیز به رشته تحریر در آید و تا به امروز تقریبا تمام کمپانی های مطرح و حتی کمتر مطرح دنیا را پوشش داده ایم و امروز آخرین بخش را تقدیم شما می کنیم، آن هم با کمپانی که شاید از بقیه کمپانی های نام برده شده تاکنون، متفاوت باشد. در واقع قضیه کمپانی که امروز قصد داریم برترین بازی های آن را برای شما عزیزان معرفی کنیم با کمپانی های قبلی فرق دارد. این کمپانی برخلاف شرکت های قبلی در این سری مقالات، از آن ناشران غول پیکر و عظیم که سالی چند بازی AAA پر هزینه منتشر می کنند و برخی از بزرگترین فرنچایزهای تاریخ را در اختیار دارند نیست. بلکه کمپانی است که کلی بازی کوچک معرکه و حتی شاهکار دارد که هر کدام بدون سر و صدای زیادی بیرون می آیند و معمولا هم خیلی از آن ها، از بازی های بزرگ و پر سر و صدا بهتر عمل می کنند. در واقع کمپانی Devolver Digital که در این قسمت در مورد آن صحبت می کنیم، شرکتی است که از تعداد زیادی بازی های کوچک با کیفیت بزرگ شده است و کلی هم فرنچایز خوب در اختیار دارد که اکنون تمامی صنعت گیم آن ها را می شناسند. این کمپانی عناوینی دارد مثل Downwell با متای ۹۱، یا The Talos Principle با متای ۸۸ و Hotline Miami با متای ۸۷ که همگی هم در زمینه فروش و هم در زمینه بازخوردهای منتقدین و بازیبازان موفق عمل کرده اند. بنابراین کمپانی Devolver Digital از بین ناشران و سازندگان بازی های کوچک، قطعا شایستگی این که یک قسمت مقاله برای برترین بازی های آن بنویسیم را داراست و هم تعداد زیادی فرنچایز کوچک با کیفیت دارد و هم باید به احترام بازیبازانی که در کشورمان عاشق بازی های کوچک و با کیفیت هستند این کار را انجام دهیم. همچنین با چنین مقاله ای شاید خیلی از شما مانند خود من، با چندین بازی جذاب آشنا شوید که بعدا به سراغشان بروید.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

یکی از اون شرکت های خیلی باحال و خاص که کلی بازی های کوچیک و عجیب و خشن داره

در این مطلب قصد داریم به ۱۰ عدد از برترین بازی های ساخته یا منتشر شده توسط کمپانی Devolver Digital در تاریخ بازی های رایانه ای اشاره کنیم و آن ها را همراه شما برشماریم. عناوینی که هر کدام برای ما خاطرات زیادی را رقم زده اند و بسیار محبوب هستند. به مانند همیشه و در مقالات ۱۰ برتر و ۲۰ برتر و … قبل از شروع این مطلب باید نکاتی را ذکر کنم که از شما عزیزان خواهشمندم آن ها را مطالعه نمایید تا شک و شبهه ای برای شما دوستان پیش نیاید. مهمترین و اساسی ترین نکته در مورد این مطلب آن است که توجه داشته باشید که در این مطلب هم بازی هایی قرار گرفته اند که علاوه بر انتشار، وظیفه ساخت آن ها را  نیز شرکت Devolver Digital و زیرشاخه های آن بر عهده داشتند و هم بازی هایی که این کمپانی فقط ناشر آن ها بوده است در لیست قرار دارند. همچنین توجه داشته باشید که از هر فرنچایز سعی شده است تا بهترین نسخه آن از لحاظ موفقیت و متا و فروش و اقبال جهانی در این مطلب قرار بگیرد و شاهد دو بازی از یک فرنچایز مشترک نخواهید بود. همچنین دوستان توجه کنند که این مطلب در مورد “با ارزش ترین و مهم ترین و بهترین فرنچایزهای Devolver Digital” نیست که بخواهید بگویید چرا فلان بازی اول نیست و …. بلکه این مطلب در مورد “۱۰ تک عنوان قدرتمند و برتر این شرکت فارغ از وضعیت فرنچایزشان” است که به این موضوع توجه داشته باشید.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

وقتی بازی ها رو نگاه می کنیم دقیقا می فهمیم که این شرکت دنبال بازی های خاص هست

این سه نکته که خدمت شما عرض کردم مهم ترین مواردی بود که باید هنگام خواندن مقاله در نظر داشته باشید تا نظراتی عجیب و غریب را شاهد نباشیم. قطعا جدا از این لیست که بنده تهیه کرده ام تعداد بسیار زیادی گزینه های دیگر وجود داشته اند که می توانستند در این مطلب حاضر باشند اما به هر حال تعداد محدودیت دارد و نویسنده، انتخاب هایی را که از نظر خود برتر بوده اند در لیست جای داده است. پس دقت کنید که این مقاله، “بازی های برتر شرکت Devolver Digital” به انتخاب بنده است، زیرا که اساس چنین مقالاتی این گونه است و سلیقه شخصی نیز بسیار اهمیت دارد. همچنین لازم به ذکر است که رتبه بندی و ترتیبی که در این لیست برای بازی های مختلف لحاظ شده است کاملا نظر شخصی نویسنده است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن وجود ندارد زیرا پای سلیقه مطرح است البته سلیقه منطقی، نه این که مثلا کسی یک بازی خیلی خیلی معمولی Devolver Digital را بیاورد و در جایگاه اول لیست برترین بازی تاریخ این شرکت قرار دهد و بگوید این سلیقه من است زیرا که این توهین به شعور مخاطب است اما به هر حال سلیقه شخصی نیز در چنین مقالاتی بسیار اهمیت دارد. قطعا در رده بندی این بازی ها سلائق و علائق با هم متفاوت است و بر اساس تجربه و خاطراتی که هر شخص دارد جایگاه ها را تعیین می کند و قاعدتا هر شخصی از هر عنوانی که بیشتر از آن خاطره داشته باشد و به آن علاقمند باشد، آن را بالاتر قرار خواهد داد.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

بله دیگه منم با کلی بازی کوچیک و کم خرج، کلی فروش داشتم کنار اینا هد می زدم!!!

البته ما در این مطلب سعی کرده ایم تا عناوینی را قرار دهیم که یک وفاق جمعی بین بسیاری از بازیبازان دنیا در مورد فوق العاده بودن آن ها برقرار است و بدون شک بازی های این لیست در خیلی از ویدئوها و مطالب مربوط به برترین عناوین شرکت Devolver Digital با مطلب ما مشترک هستند. در نظر داشته باشید که عنوانی که مثلا من در رتبه ششم قرار داده ام دلیلی بر این نیست که آن بازی حتما و به صورت وحی منزل، ششمین بازی برتر این کمپانی است، بلکه برای من این گونه است و شاید برای شما اول یا دهم باشد و یا شاید اصلا در لیست شما حضور نداشته باشد. نکته بعدی این که تمامی گزینه های این لیست بر اساس داشته ها و اطلاعات نویسنده گرد آوری شده اند و در این مطلب قرار گرفته اند. شاید شما عقیده داشته باشید که مثلا بازی دیگری می توند به جای فلان شماره از این لیست قرار بگیرد و یا جایگاه آن فرق کند. در اینجا نیز معیار و میزان ثابتی نداریم و عقل و منطق در کنار احساس و خاطرات است که در ذهن هر شخص با هم ترکیب می شوند و اسم هایی مختلف را به عنوان خروجی بیرون می دهند. پس بهتر است تا این مطلب را به عنوان یک مقاله سرگرم کننده که به همراه آن برخی خاطراتتان را مرور خواهید کرد، نگاه کنید. با بیان این نکات اگر تا کنون به خواندن مقاله ادامه داده اید از شما دعوت می کنم تا در ادامه مطلب “برترین عناوین شرکت Devolver Digital” با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.  

۱۱- Titan Souls

33mq6gx

Titan Souls

سازنده: Acid Nerve

ناشر: Devolver Digital

ژانر: Action-Adventure

پلتفرم ها: Microsoft Windows, OS X, PlayStation 4, PlayStation Vita, Android

سال انتشار:  ۲۰۱۵

امتیاز متا: ۷۴/۱۰۰

بعد از خلق افسانه ای به نام سری سولز توسط استاد میازاکی، در طول این سال ها بارها و بارها بازی هایی ساخته شده اند که در واقع ادای احترامی برای این سری شاهکار بوده اند و مستقیما از این سری و درجه سختی آن و .. الهام و الگو گرفته اند و به این شکل، احترام خود را به این فرنچایز افسانه ای به جا آورده اند. عناوینی مانند Salt and Sanctuary و Lords of Fallen و البته یک بازی زیبا و کوچک به نام Titan Souls که حتی نامش هم نوعی ادای احترام به سری سولز است. عنوان Titan Souls که در ژانر Action-Adventure قرار داشت، توسط Acid Nerve ساخته و در سال ۲۰۱۵ توسط کمپانی Devolver Digital برای پلتفرم های Microsoft Windows, OS X, PlayStation 4, PlayStation Vita و Android منتشر گردید. بازی هدف کاملا سرراستی دارد؛ در نقشه گشت و گذار کنید و تایتان‌ها را از بین ببرید، اما کار به همین سادگی‌ها نیست و در واقع باید بگویم خیلی خیلی هم سخت و مرگبار است. اکثر تایتان‌ها تنها با یک ضربه می‌میرند ولی نکته این‌جاست که شما هم همین‌طور. باور کنید صحنه‌ای که در تمامی طول بازی خیلی بیشتر از بقیه صحنه‌ها خواهید دید، تصویر جنازه کشته شده پیکسلی شخصیت اصلی بازی است که آن را خیلی بیشتر از شخصیت کشته شده تان در سری سولز می بینید. Titan Souls عنوانی فقط برای کسانی است که از صبر بسیار زیادی بهره‌مند هستند. تازه تروفی های بازی که خودشان کاملا یک تله مرگ جدا هستند و از نکات جالب بازی، تروفی های آن هستند.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

اگه فکر می کنید دارک سولز روی اعصابه اینو دو دقیقه بازی کنید تا بفهمید روی اعصاب یعنی چی.. دارک سولز شانس جبران میده ولی این هرگز.. شما ببینید که با یه ضربه باس ها می میرن ولی مدام و مدام به جاش شما می میرید و تصور کنید که حتی نمیذارن یه دونه ضربه بخورن!!!

حتی اگر جزو حرفه‌ ای‌ ترین بازی‌ بازان و هاردکور ترین آن‌ ها باشید باز هم کار بسیار بسیار سختی هم در تمام کردن بازی و هم در مسیر پلات کردن بازی Titan Souls دارید که گاها حتی از سختی، غیر ممکن به نظر می‌رسد. اکثر لیست تروفی‌های این عنوان از تروفی‌هایی که از فرط دشواری هم خنده‌دار و هم گریه‌دار هستند تشکیل شده است. برای مثال در بازی برای کسب تروفی “Aerodynamics” باید کل بازی را در زیر ۲۰ دقیقه به پایان برسانید. برای کسب “Iron Human” شما باید بازی را در حالت Iron Mode به پایان برسانید که در آن وقتی تنها یک بار می‌میرید کل بازی را باید از ابتدا شروع کنید! تازه یک درجه سختی “دشوار” نیز در بازی وجود دارد که در آن باس‌ها الگوی حملات بسیار بیشتر و همچنین حملات سریع‌تر دارند و دقت کنید که یک تروفی وجود دارد که باید برای کسب آن هر دو حالت دشوار و آهنین فعال باشند! واقعا کسب این تروفی غیر ممکن به نظر می‌ رسد. به راحتی باید گفت Titan Souls یکی از سخت‌ترین عناوین، هم در زمینه خود بازی و هم در زمینه کسب تروفی پلاتینیوم است و تنها قدرتمندترین، صبورترین و شجاع ‌ترین بازی‌بازان و مبارزان جرات حرکت در مسیر کسب آن را دارند. بازی Titan Souls پس از انتشار با توجه به سبک خاص و درجه سختی و کوچک بودنش، نسبتا موفق عمل کرد و بازخوردهای خوبی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای خوب ۷۴/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان جذاب است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین موفق و خاص شرکت Devolver Digital شود. در مجموع باید گفت بازی Titan Souls جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Devolver Digital ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Devolver Digital” در جایگاه یازدهم قرار می گیرد.

۱۰ –  Luftrausers

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

Luftrausers

سازنده: Vlambeer

ناشر:  Devolver Digital

ژانر: Shoot ’em up

پلتفرم مقصد:  Microsoft Windows, OS X, Linux, PlayStation 3, PlayStation Vita, Android 

سال انتشار: ۲۰۱۴    

امتیاز متا: ۸۳/۱۰۰

وقتی گیف این بازی را مشاهده نمایید دیگر خودتان همه چیز را در می یابید. از آن بازی های مرگباری که از چپ و راست و بالا و پایین و در و دیوار به سمتتان بمب و گلوله و لیزر و .. شلیک می شود و شما آن وسط باید به حالت خیلی رقص گونه از لای آن ها بلغزید و برقصید و حتی گاها بجهید و در این بین شلیک هم بکنید تا عزیزانی که بی رحمانه بر سرتان می ریزند را از بین ببرید. در سال ۲۰۱۴ و یک بازی با این گرافیک و متای ۸۳ یعنی خیلی حرف ها… یعنی باید خیلی بازی خوبی باشد که منتقدان خیلی ببخشید دیوانه این روزها به آن چنین نمراتی بدهند. الان حتما دارید می گویید “این همه حرف زدی بابا اول اسم بازی رو بگو.” بله چشم!! صحبت از عنوان Luftrausers است. بگذارید بیشتر برایتان از این بازی بگویم زیرا می دانم که عمرا عمرا اسمش را هم نشنیده اید و البته اعترف می کنم که من هم نشنیده بودم. عنوان Luftrausers که در ژانر Shoot ’em up قرار داشت، توسط استودیو هلندی و مستقل Vlambeer ساخته و در سال ۲۰۱۴ توسط کمپانی Devolver Digital برای پلتفرم های Microsoft Windows, OS X, Linux, PlayStation 3, PlayStation Vita و Android منتشر گردید. خیلی جالب است بدانید که یک نسخه Demake (بله Demake) از این بازی هم با نام LuftrauserZ برای پلتفرم های Commodore 64, Commodore 128 و Commodore 64 Games System نیز عرضه گردید!! این نسخه در دسامبر سال ۲۰۱۷ منتشر شد.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

از اون بازی هایی که خدا و پیغمبر باید بهت نگاه ویژه ای داشته باشن تا از لای تیرها در بری!!!!

 در گیم پلی بازی بر خلاف خیلی از عناوین این سبک که معمولا جهت حرکت بازیباز ثابت است، شما قابلیت حرکت و جابجایی ۳۶۰ درجه هواپیمای خود را دارید و بیشتر مانند عناوین multidirectional shooter است. سلاح اصلی هواپیمای شما فقط از جلو شلیک می کند و بنابراین شما باید در بازی مدام هواپیمای خود را بچرخانید تا در زوایای مختلف سمت جلویش به طرف دشمنی که می خواهید به او شلیک کنید قرار بگیرد. نوار سلامتی در بازی وجود ندارد. بلکه در واقع خط سلامتی هواپیمای شما به صورت یک دایره دور هواپیما قرار دارد و البته قابلیت پر شدن مجدد را نیز داراست. انواع و اقسام شخصی سازی ها در بازی برای هواپیمای شما موجود است و چه در زمینه موتور هواپیما و چه سلاح ها و .. می توانید تعداد بسیار زیادی شخصی سازی انجام دهید. Luftrausers پس از انتشار موفق عمل کرد و بازخوردهای بسیار خوبی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای عالی ۸۳/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان جذاب است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Devolver Digital شود. در نهایت نیز باید گفت بدون شک بازی Luftrausers جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Devolver Digital ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Devolver Digital” در جایگاه دهم قرار می گیرد.

۹ –  Broforce

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

Broforce

سازنده: Free Lives

ناشر:  Devolver Digital

ژانر: Action Platformer

پلتفرم مقصد:  Microsoft Windows, OS X, Linux, PlayStation 4 

سال انتشار:  ۲۰۱۵   

امتیاز متا: ۸۳/۱۰۰

فقط در ابتدا و قبل از هر چیزی خیلی راحت به شما بگویم آقا این بازی خیلی خیلی باحاله!! یعنی از آن بازی های دو بعدی خیلی خفن که از بازی کردنش لذت می برید. صحبت از Broforce است. عنوان Broforce که در ژانر Action Platformer و side-scrolling run-and-gun قرار داشت، توسط Free Lives ساخته و در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ توسط کمپانی Devolver Digital برای پلتفرم های Microsoft Windows, OS X, Linux و PlayStation 4 منتشر گردید. قهرمان و شخصیت بازی شما یک bro است! یک قهرمان و کماندوی عضلانی و رمبو مانند خوراک اکشن! شما باید با تروریست ها بجنگید و سایر bro های هم تیمیتان و اسرای جنگی را آزاد نمایید. محیط بازی کاملا تخریب پذیر است و با شلیک های مختلف تمام چیزهایی که در محیط می بینید قابل از بین رفتن هستند. مراحل بازی زمانی به پایان می رسند که بازیباز یک باس شیطانی را شکست دهد و پرچم آمریکا را برافراشته کند و با یک هلیکوپتر در افق محو شود!! Broforce پس از انتشار موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی خوبی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای عالی ۸۳/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان هیحان انگیز است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Devolver Digital شود.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

رمبوی کی بودی تو عمو؟.. شخصیت های بازی در واقع الگو گرفته از شخصیت های خیالی مشهوری مثل جان رمبو، John McClane از Die Hard، ایندیانا جونز، چاک نوریس، Ellen Ripley از Alien و T-800 از ترمیناتور هستند که جذابیت خاصی را به بازی و مخصوصا به طرفداران این شخصیست ها می بخشند.

بازی دارای چندین شخصیت مختلف است و هر چه شما اسرای جنگی بیشتری را آزاد نمایید این شخصیت ها در اختیار شما قرار می گرند. جالب است بدانید که این شخصیت های مختلف که تحت رهبری “Nelson Brodela” قرار دارند در واقع الگو گرفته از شخصیت های خیالی مشهوری مثل جان رمبو، John McClane از Die Hard، ایندیانا جونز، چاک نوریس، Ellen Ripley از Alien و T-800 از ترمیناتور هستند که جذابیت خاصی را به بازی و مخصوصا به طرفداران این شخصیت ها می بخشند. جالب است که نام آن ها به این شکل است که یک Bro به اسم آنها اضافه می شود و مثلا شاهد شخصیت هایی با نام Rambro و the Brominator هستیم!!! شما کنترلی بر روی این که با کدام شخصیت مرحله را آغاز می کنید ندارید و هر بار که شخصیت شما بمیرد یا یک اسیر جنگ را آزاد کنید، خود به خود شخصیت شما با یک “داداش” دیگر تعویض می گردد. هر شخصیت هم حملات مختلف و قابلیت های گوناگونی بر اساس شخصیت خیالی که از آن الهام گرفته را داراست. مثلا شخصیت الن ریپلی دارای یک شعله افکن به عنوان قابلیت ویژه اش است و شخصیت الهام گرفته شده از ایندیانا جونز دارای یک شلاق است. بازی به معنای واقعی از لحاظ جذابیت فوق العاده است و ساعات لذت بخشی را برای شما رقم خواهد زد. در مجموع بایستی گفت تردیدی نیست که بازی Broforce جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Devolver Digital ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Devolver Digital” در جایگاه نهم قرار می گیرد.

۸ –  Enter the Gungeon

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

Enter the Gungeon

سازنده: Dodge Roll

ناشر:  Devolver Digital

ژانر: Shoot ’em up, Roguelike

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4, Nintendo Switch, Microsoft Windows, Xbox One, Linux, Macintosh operating systems 

سال انتشار:  ۲۰۱۶   

امتیاز متا: ۸۴/۱۰۰

Roguelike، جهنمی از گلوله‌ها، شوترهای دوآنالوگه. این چند کلمه دقیقا تعریفی مناسب برای عنوانی زیبا به نام Enter the Gungeon هستند. عنوانی که گویی سیاه چالهای سری زلدا را برداشته و آن ها را با سیستم تیراندازی و درجه سختی Nuclear Throne ترکیب کرده و پوششی از رنگ و لعاب جدید و اوریجینال که خاص این بازی است را به آن پوشانده تا این گونه یکی از تر و تمیز ترین، بهینه ترین و اعتیاد آورترین عناوین سبک خود را خلق نماید. بگذارید تا بیشتر با این بازی آشنا شویم. عنوان Enter the Gungeon که در ژانر Shoot ’em up و Roguelike قرار داشت، توسط Dodge Roll ساخته و در سال ۲۰۱۶ توسط کمپانی Devolver Digital برای پلتفرم های PlayStation 4, Nintendo Switch, Microsoft Windows, Xbox One, Linux و Macintosh operating systems منتشر گردید. بازی از گرافیک پیکسلی بسیار زیبا و بامزه ای بهره مند است و شاید اگر هر نوع دیگری از گرافیک را در این عنوان اعمال کرده بودند به این خوبی با سبک بازی همخوانی نداشت و این گرافیک پیکسلی بازی حالتی Rougelike کلاسیک به بازی داده است که دلنشین است. موسیقی ها نیز بسیار زیبا و کاملا هماهنگ با جو و اتمسفر محیط بازی است و شما را در مسیر لذت بردن از چالش های بازی به خوبی همراهی می کند. Enter the Gungeon پس از انتشار موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای عالی ۸۴/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان بسیار جذاب است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین موفق شرکت Devolver Digital شود.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

سخت.. سخت.. سخت.. مرگ.. درد .. کوفت!!!

در واقع باید گفت این عنوان شاید چیز جدیدی به سبک شوترهای دو آنالوگه اضافه کرده نباشد و انقلابی محسوب نشود ولی به بهترین شکل ممکن ساخته و بهینه شده است و قطعا یکی از افتخارات این سبک به حساب می‌ آید. در بازی شما در نقش یکی از ۴ شخصیت قابل انتخاب بازی که هر یک تجهیزات مخصوص خود را دارند قرار می گیرید و پای به “Gungeon” می گذارید تا بتوانید اسلحه ای که می تواند گذشته شما را نابود سازد به دست آورید و از امنیت آن مطمئن شوید. در طول مسیر شما با چند گیگ دشمن اسلحه به دست که به همان اندازه که طراحی زیبا و بامزه ای دارند، بسیار خطرناک و مرگبار هم هستند. مقابله خواهید کرد و باید آن ها را با یک توپخانه قدرتمند که دارای تعداد عجیب و غریبی اسلحه های مختلف است، بترکانید! قطعا در طول تجربه این بازی با خود می گویید گان پلی بازی امکان ندارد که از این بهتر باشد و بسیار عالی بهینه شده و قرص و محکم است و نکته مثبت اینجاست که چه با موس و کیبورد بازی کنید و چه با کنترلر هیچ فرقی ندارد و در هر دو حالت بهترین عملکرد را دارد. از آن جایی که این عنوان یک بازی Roguelike است شما بارها و بارها وارد Gungeon خواهید شد و هر بار اسلحه ها و قابلیت های جدیدی را آزاد می کنید. خوشبختانه هیچ گاه این رفت و آمدهای مداوم به سیاهچال ها حس تکراری شدن به خود نمی گیرد و دلیل آن هم ایجاد شدن تصادفی آن ها، تعداد بسیار زیادی باس فایت مختلف، بیش از ۲۰۰ اسلحه گوناگون! و تعداد زیادی اسرار مختلف که به بهترین شکل پنهان شده اند، است.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

ب…ی هم فایده نداره!!!  منظورم “بمیری” بود ها!!!

بسیاری از سلاح های بازی را باید با واحد پول داخل بازی که باس ها از خود به جای می گذارند خریداری کنید اما قبل از این که بتوانید آن ها را بخرید باید افراد مختلفی را از سیاهچال ها نجات دهید تا آن ها در خود Gungeon یا درب ورودی آن که Breach نام دارد مغازه دایر کنند. باید گفت تنها بخشی در بازی Enter the Gungeon که مطمئنا بسیاری را از بازی زده خواهد کرد و مقداری از امتیازاتی که از بازی کسر شد به این خاطر بود، درجه سختی بازی است. چند طبقه محدود اول اصلا سخت نیستند ولی chamber چهارم بازی دشمنان متنوع و جدیدی را معرفی می کند که باعث می شوند درجه سختی بازی وحشتناک شود و دیگر لازم نیست که بگویم در این وضعیت باس های بازی بی نهایت سخت و مرگبار هستند. یک دور کامل بازی از نظر زمانی شاید تنها بیش از یک ساعت زمان بگیرد ولی موضوع اینجاست که انتظار نداشته باشید که بتوانید در بار اول، دوم، …… یا بیستم خود بتوانید آن را کامل انجام دهید و مراحل را رد کنید که این هم به دلیل درجه سختی و هم به این دلیل است که اکثر اسلحه های قدرتمند در ابتدا قفل هستند و باید کلی زحمت بکشید تا آن ها را آزاد کنید و مراحل آخر را رد کنید. پس اگر دیدید این یک ساعت و نیم بازی تبدیل شد به ۵۰ ساعت و هنوز آن را تمام نکزده بودید تعجب نکنید. در حقیقت Enter the Gungeon از آن دست عناوینی است که برای بازیبازانی که مشکلی با مقداری سختی بازی و ورود و خروج مداوم به سیاهچال ها را ندارند ساخته شده و مخصوصا برای طرفداران عناوین Nuclear Throne و Binding of Isaac، تجربه آن جزو ملزومات به حساب می‌آید و از نان شب هم واجب‌تر است! در نهایت باید گفت بازی Enter the Gungeon جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Devolver Digital ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Devolver Digital” در جایگاه هشتم قرار می گیرد.

۷ – OlliOlli2: Welcome to Olliwood

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

OlliOlli2: Welcome to Olliwood

سازنده: Roll7

ناشر:  Devolver Digital

ژانر: Sports

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4, PlayStation Vita, Xbox One, Android, Microsoft Windows, Linux 

سال انتشار:  ۲۰۱۵  

امتیاز متا:  ۸۶/۱۰۰

خیلی جالب است که یک بازی با این سبک و نوع گرافیکی که در گیف ها می بینید، موفق می شود متای ۸۶ را کسب کند و این یعنی این که گیم پلی در بازی غوغا می کند و بی نهایت لذتبخش است زیرا که داستان و گرافیک و صداگذاری شخصیت ها و .. که تعطیل هستند و فقط گیم پلی می ماند که آن قدر معرکه است که متای ۸۶ را به دست می آورد. صحبت از بازی به نام OlliOlli2: Welcome to Olliwood است که که عنوانی کاملا خاص و بسیار موفق در دنیای بازی های رایانه ای قلمداد می شود. بازی OlliOlli2: Welcome to Olliwood که در ژانر Sports و اسکیت سواری قرار داشت، توسط استودیو Roll7 ساخته و در سال ۲۰۱۵ توسط کمپانی Devolver Digital برای پلتفرم های PlayStation 4, PlayStation Vita, Xbox One, Android, Microsoft Windows و Linux منتشر گردید. OlliOlli2: Welcome to Olliwood که نخستین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، به عنوان دنباله و نسخه دومی بر بازی تحسین شده OlliOlli (سال ۲۰۱۴ منتشر شد) به حساب می آید. جالب است بدانید OlliOlli2: Welcome to Olliwood در زمان عرضه برای دارندگان پلی استیشن پلاس به صورت رایگان قرار داده شد. سال ۲۰۱۶ نیز مشخص گردید که سازندگان بازی در Roll7 در همکاری با ناشر اسپانیایی یعنی Badland Games قصد دارند تا بازی های OlliOlli و OlliOlli2: Welcome to Olliwood را به صورت یک مجموعه در قالب نسخه فیزیکی نیز عرضه نمایند که نام این بازی OlliOlli: Epic Combo Edition است و به صورت انحصاری فقط برای پلی استیشن ۴ عرضه می شود.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

از اون بازی هایی که رک و راست بگم اگر مجبور شم برای بار هزارم یه بازی تکراریم رو بازی کنم سراغش نمیرم!!!

بازی سبک جالب و سریعی دارد و مراحلی بسیار چالش برانگیز هم در آن به چشم می خورد که نیاز به حداکثر دقت و تمرکز شما دارند و هیجان فوق العاده ای را برای شما به همراه دارند و واقعا هنگام بازی کردن برخی مراحل بازی قلبتان تند تند می زند که مبادا خرابکاری کنید و شکست بخورید!! OlliOlli2: Welcome to Olliwood پس از انتشار بسیار موفق عمل کرد و بازخوردهای فوق العاده ای را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای عالی ۸۶/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان بسیار جذاب است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Devolver Digital شود. وبسایت آی جی ان امتیاز عالی ۹ را به این عنوان اختصاص داد و در باره این بازی نوشت “یک بازی اسکیت سواری تکنیکی، چالش برانگیز، فوق العاده و بالانس شده.” در همان سال عرضه بازی یعنی ۲۰۱۵ بالای یک میلیون نفر این بازی زیبا را دانلود و تجربه کرده بودند که یکی از این یک میلیون نفر هم من بودم که چند دقیقه آن را بازی کردم!! در نهایت باید گفت بدون شک بازی OlliOlli2: Welcome to Olliwood جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Devolver Digital ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Devolver Digital” در جایگاه هفتم قرار می گیرد.

۶ –  Reigns

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

Reigns

سازنده: Nerial

ناشر:  Devolver Digital

ژانر: Strategy

پلتفرم مقصد:  Android, iOS, Microsoft Windows, Linux, Macintosh operating systems 

سال انتشار: ۲۰۱۶  

امتیاز متا: ۸۷/۱۰۰

وقتی داشتم برای این مطلب تحقیق می کردم و به عنوانی به نام Reigns رسیدم و مشاهده کردم که از آن به عنوان یک استراتژی جذاب با متای ۸۷ نام برده شده است، با خودم گفتم “به به با یک بازی خیلی زیبا طرف هستم” و قطعا متای ۸۷ برای عناوینی نزدیک به سطح برترین ها است. اما وقتی که یکی دو تصویر و گیف از گیم پلی بازی دیدم هنگ کرده بودم و گفتم “این چرا اینجوریه؟ این که انگار کتابه و اصلا دنیای بازی و .. نداره که!!” مخصوصا هم با توجه به سال انتشار بازی که ۲۰۱۶ است و یک بازی کاملا جدید هم هست. این طور در ذهنم بود که احتمالا بازی را با ۱۵۰۰ تومن کلا ساخته اند!! خلاصه قصد کردم که بیشتر در مورد این بازی بخوانم تا بفهمم اصلا گیم پلی این عنوان Reigns چطور است و بر چه اساسی بازی می کنید. ابتدا بگذارید تا بازی را به رسم همیشگی این مقالات برای شما معرفی کنم. عنوان Reigns که در ژانر Strategy قرار داشت، توسط Nerial ساخته و در سال ۲۰۱۶ توسط کمپانی Devolver Digital برای پلتفرم های Android, iOS, Microsoft Windows, Linux و Macintosh operating systems منتشر گردید. Reigns پس از انتشار موفق عمل کرد و بازخوردهای بسیار مناسبی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار عالی ۸۷/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان فوق العاده است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Devolver Digital شود.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

جالبه که هستند کسانی که این رو بازی می کنن و کیف میکنن… خیلی عجیبه برام ولی خب بسیار قابل احترام هم هست. بیخود متای بازی ۸۷ نمیشه!!

روند بازی به این شکل است که داستان آن در یک سرزمین خیالی در قرون وسطی دنبال می شود و شما در آن در نقش یک پادشاه و monarch قرار دارید که باید با استفاده از پذیرفتن یا رد کردن پیشنهادها و درخواست هایی که به شما داده می شود بر سرزمین خود حکومت کنید. شما در بازی و با کارت های مختلف مشاورانتان که به شما پیشنهادهایی می دهند بایستی آن ها را پذیرفته و یا رد نمایید که هر تصمیم شما در این موارد بعدا عواقبی خواهد داشت (یعنی ویچره برای خودش لامصب!!) و تعادل بین ۴ ستون اصلی جامعه را دستخوش تغییر خواهد کرد. این ۴ ستون شامل کلیسا، مردم، ارتش و خزانه هستند. حکومت و پادشاهی شما زمانی که یکی از این ستون ها خیلی زیاد بالا برود یا خیلی پایین بیاید تمام خواهد شد و بازی با قرار دادن شما در نقش وارثان پادشاه و پسران او ادامه خواهد یافت. در طول داستان بازی، بازیباز ممکن است وقایع مختلفی را تجربه نماید که یا به صورت اسکریپت شده و از پیش تعیین شده هستند و یا بر اثر تصمیمات شما به وجود آمده اند. این اتفاقات ممکن است اثر یک مرتبه ای و یا اثر مداوم بر حکومت شما داشته باشند. خلاصه این که راستش را بخواهید آخر هم قانع نشدم که این بازی چطور باید متای ۸۷ داشته باشد  و به نظرم نمی آید که واقعا به اندازه این امتیاز و بازی های هم سطح این امتیاز در دنیا، لذتبخش باشد اما به هر حال نمی توان کتمان کرد که به هر حال این بازی برای سازندگان و ناشرانش موفقیت آمیز بوده است و جزو عناوین موفق Devolver Digital قلمداد می گردد. در نهایت باید گفت بازی Reigns قاعدتا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Devolver Digital ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Devolver Digital” در جایگاه ششم قرار می گیرد.

۵- Shadow Warrior 2

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

Shadow Warrior 2

سازنده: Flying Wild Hog

ناشر: Devolver Digital

ژانر: First Person Action and Shooter

پلتفرم ها: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One

سال انتشار:  ۲۰۱۶

امتیاز متا: ۷۸/۱۰۰

سری Shadow Warrior از آن دست بازی های خاص و منحصر به فرد هستند که حالت یک شوتر کلاسیک الد اسکول را دارند، اما مبارزه با سلاح های گرم در آن ها با مبارزات نزدیک و شمشیر زنی و کلی المان های بازی های روز و ارتقا و آپگرید مهارت ها و … ترکیب شده است که همین موضوع آن ها را برای بازیبازان قدیمی و جدید جذاب می کند و هم دوست داران مبارزات با سلاح سرد می توانند از آن ها لذت ببرند و هم علاقمندان شوتر. سری اصلی و اوریجینال این فرنچایز از ۳ بازی تشکیل شده است که شامل (Shadow Warrior (1997), Shadow Warrior: Twin Dragon (1998), و (Shadow Warrior: Wanton Destruction (2005 هستند. ریبوت این سری نیز شامل ۲ بازی است که عناوین (Shadow Warrior (2013 و Shadow  Warrior 2در سال ۲۰۱۶ هستند. البته کمپانی مورد بحث ما یعنی Devolver Digital از سال ۲۰۱۳ و نسخه ریبوت، ساخت و نشر این بازی را بر عهده داشته و قبل از آن استودیو ۳D Realms ساخت و شرکت GT Interactive نشر بازی را انجام داده است. نسخه ریبوت این سری در سال ۲۰۱۳ یک بازی فوق العاده هیجان انگیز بود و امتیازاتی مانند ۸٫۶ را از آی جی ان را دریافت نمود و نسخه دوم این ریبوت از بازی اول هم بهتر عمل کرد و موفق تر ظاهر شد.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

دوستان این بازی رو چه نسخه اول چه دوم حتما بازی کنید. شگفت زده تون میکنه

عنوان Shadow Warrior 2 که در ژانر First Person Action و Shooter قرار داشت، توسط Flying Wild Hog ساخته و در سال ۲۰۱۶ توسط کمپانی Devolver Digital برای پلتفرم های Microsoft Windows, PlayStation 4 و Xbox One منتشر گردید. این بازی عنوانی فوق‌العاده جذاب و سرگرم‌کننده است که به مانند نسخه اول و زیبای خود و حتی بیشتر از آن، اوج لذت شمشیر زنی و تیراندازی به انواع و اقسام هیولاها و موجوات جهنمی و انسان‌ها و … را برای شما به ارمغان می‌آورد. در این سری شما کنترل یک نینجای مدرن و فوق العاده قدرتمند و حرفه ای که در کار با سلاح سرد و چه در تیراندازی خبره است را بر عهده دارید که شخصیت بسیار خفنی است!! Shadow Warrior 2 پس از انتشار موفق عمل کرد و بازخوردهای فوق العاده ای را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای عالی ۷۸/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان بسیار جذاب است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Devolver Digital شود.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

خین و خینریزی فراوونه!!!

 یکی از مهم ترین خصوصیات و بهتر است بگوییم موضوعات جالب در مورد بازی های ریبوت این سری، موضوع تروفی های آن هاست که واقعا سازندگان آن دشمنی محض با بازیکنان در مورد تروفی ها دارند و انگار مسئله ناموسی در میان بوده است که ما نتوانیم تروفی های بازی ها را بگیریم!! در واقع اگر قصد کرده باشید تا تروفی پلاتینیوم آن ها را کسب کنید این عناوین برایتان تبدیل به یک بلای آسمانی خواهند شد. در بازی نخست شما باید برای این امر، بازی را بر روی Heroic mode به پایان می رساندید. حالا شرایط به چه صورت بود؟ بالاترین درجه سختی بازی و دشمنان فوق مرگبار در حالی که شما بدون هیچ ارتقا و آپگریدی بازی را آغاز می‌کنید. قابلیت ذخیره بازی را ندارید و حتی از چک‌پوینت‌های وسط مرحله‌ای نیز محروم هستید! دیگر خودتان تصور کنید چه می‌شود. تنها کسانی حق دارند حتی فکر انجام این کار را به سر خود راه دهند که در هدایت و کنترل Wang در مبارزات درجه فوق استاد را هم رد کرده باشند! در نهایت نیز باید گفت بدون شک بازی Shadow Warrior 2 جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Devolver Digital ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Devolver Digital” در جایگاه پنجم قرار می گیرد.

۴ –  Downwell

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

Downwell

سازنده: Moppin

ناشر:  Devolver Digital

ژانر:  شوتر سایداسکرولینگ عمودی پلتفرمر (vertically scrolling shooter roguelike platform)

پلتفرم: iOS ,Microsoft Windows ,Android ,PlayStation 4 ,PlayStation Vita

سال انتشار:  ۲۰۱۵   

امتیاز متا: ۹۱/۱۰۰

الحق والانصاف بازی کردن عناوین کوچک گاهی وقت ها خیلی می چسبد. مخصوصا این روزها که خیلی از این بازی های کوچک کاملا هاردکور شده اند. “وقتی خسته از شوترهای آنلاین و گرافیک‎های حیرت‎انگیز و صحنه‎های سینمایی و اسکریپت شده هستیم و دلمان کمی سادگی و خلاقیت و بدعت می‎خواهد، بازی‎های مستقل خانه‎ای امن برای پناه بردن ما هستند و با تمام سادگی و صمیمیت و قیمت‎های چند دلاری و ناچیز خود، هر چه دارند را برای ما که مهمان خانه‎شان هستیم برسر سفره می‎آورند تا لقمه‎ای نان و لذت ساده را در هیاهوی منوی رستوران‎های عطیم و پوشالی ناشران بزرگ دنیا تجربه کنیم. انگار که از جار و جنجال و ماشین‎های صنعتی و ترافیک و… به دل طبیعت پناه برده‎ایم و هوای تازه را تنفس می‏‎کنیم و نسیم خوش خلاقیت را در ریه‎هایمان جاری می‎سازیم. همواره وقتی بحث بازی‎های مستقل پیش می‎آید نخستین کلمه‎ای که به ذهن ما بازیبازان می‎رسد خلاقیت است. بازیسازی مستقل عرصه‎‎ای بود برای جلوگیری از مرگ خلاقیت در زیر دست و پای عناوین تکراری AAA که توسط غول‎های این صنعت ساخته می‎شوند. اگر این عرصه نبود مطمئن باشید که تاکنون اثری از خلاقیت در صنعت محبوبمان باقی نمانده بود، اثری از تیم‎های کوچک ۲ نفره و چند نفره و حتی گاهی یک نفره که از تعدادی نابغه با جیب خالی تشکیل شده‎اند نمانده بود. اگر بازیسازی مستقل نبود اکنون باید در خواب عناوینی مثل Limbo و Braid و Downwell و … را می‎دیدیم. بازیسازی مستقل جایگاه دل‎ساخته‎هاست نه جولانگاه پول‎پرستان و قاتلان خلاقیت. اینجا عرصه‎ای نیست که سازندگان چند مرحله از بازی خود را بزنند تا بعدا در قالب بسته‎های الحاقی با قیمت‎های نجومی دوباره به ما بفروشند، اینجا سازندگان با قلبشان آن‎چه که رویایش را در سر می‎پرورانند، برای ما می‎سازند تا ما را هم در رویاهایشان سهیم کنند و به راستی که چه رویاهای زیبایی هم دارند این نوابغ. این‎جا جایی است که عنوانی پیکسلی مثل To The Moon چنان احساسات شما را برمی‎انگیزد که اشک ناخواسته بر گونه هایتان جاری می‎شود و لذت نابی را تجربه می‎کنید که در هیچ جای دیگر نمی‎یابید. خوشبختانه گیمرها در سراسر دنیا و همچنین تاحدودی در کشورمان ارزش این عناوین را می‎دانند و با حمایت‎های خوب خود از این عناوین و سازندگان آن‎ها، به ناشران و بازی‎سازان بزرگ نشان می‎دهند که هنوز هم برای ما گیمرها خلاقیت معنای خود را از دست نداده است و هنوز هم در ذهن و قلبمان، این کلمه محلی از اعراب دارد.” بگذریم. اجازه دهید تا به سراغ بازی این شماره از لیست برویم.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

چقدر خلاقیت عالیه… چه ایده هایی دارن برخی بازی های کوچیک…

پریدن در یک چاله که انتهای آن معلوم نیست خیلی وحشتناک است. جاذبه رحم و مروت ندارد و هر چقدر هم که فکر کنید آماده و مجهز هستید با چنین سقوطی احتمال آسیب جدی دیدن شما بسیار زیاد است. بنیان Downwell بر اساس همین ترس است و در واقع این بازی مظهر ترس از ارتفاع و سقوط است. Downwell بازی شیرجه زدن در ناشناخته‎‎‎ها و عادت کردن به پذیرفتن عواقب است. یک بازی بسیار بسیار هیجانی با اکشنی روان و حل شده در بازی. Downwell یک بازی کنجکاوانه در مورد جوانیست که در چاهی(حفره‎ای) در حال سقوط است و با کفش‎های مجهز به اسلحه خود (Gun Boots) با دشمنان مبارزه می‎کند، گنج‎ها را جمع‎آوری می‎کند و گاهی هم از مغازه‎هایی بازدید می‎کند. Downwell در واقع المان‎های چند ژانر را با هم ترکیب کرده است و معجونی بسیار جذاب و جدید و لذت‎بخش و البته بسیار پر سرعت و هیجان انگیز پدید آورده است که کمتر کسی می‎تواند دست رد به سینه آن بزند. Downwell یک عنوان ساید اسکرولینگ است اما نه به صورت افقی، بلکه یک سایداسکرولینگ عمودی و روبه پایین است که المان‎های شوتر و پلتفرمر را نیز با خود همراه دارد. این بازی توسط Moppin ساخته و در سال ۲۰۱۵ توسط کمپانی Devolver Digital برای پلتفرم های iOS ,Microsoft Windows ,Android ,PlayStation 4 و PlayStation Vita منتشر گردید. در بازی شما کنترل شخصیتی را به عهده دارید که کلا ۳ کار انجام می‎دهد (در واقع شما ۳ کار انجام می‎دهید)، رفتن به چپ، رفتن به راست و دکمه مربوط به اکشن. دکمه اکشن هنگامی که شما روی یک سطح باشید باعث پرش شخصیت بازی می‎شود و وقتی که در هوا و در حال سقوط باشید تعداد محدودی گلوله از کف کفش‎های مخصوص شخصیت بازی (Gun Boots) به سمت پایین شلیک می‎کند. این گلوله‎ها می‎‎توانند طبقات قابل شکستن را از بین ببرند، دشمنان را نابود کنند و همچنین باعث می‎شوند مدت محدودی بتوانید روی هوا در جهات مختلف مانور دهید (چیزی مثل جت پک).

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

نفس کشیدن شخصیت اصلی وقتی وامیسته تو حلقم!!

در بازی تنها و تنها یک هدف وجود دارد و آن هم رسیدن به انتهای گودال است و بس.  Downwell عنوانی است که باعث می‎شود شما ریسک و خطرهای بزرگ را قبول کنید و البته در ازای آن از پاداش و هیجانی که به شما هدیه داده می‎شود لذت ببرید و هر بار در صدد ثبت رکورد جدیدی برای خود باشید. دشواری و سختی که برای استاد شدن در Downwell باید بپذیرید، اصلا راحت نیست ولی کنترل فوق‎العاده سرراست و راحت آن، نمایش و گرافیک ساده و بی‎ادعا ولی جذاب و کلاسیکش، و البته جریان ثابتی از ایجاد لحظه‎های هیجان انگیز برای شما این سفر را برایتان تبدیل به تجربه‎ای که به طور پیوسته لذت‎بخش و چالش‎برانگیز است، می‎کنند و اصلا مهم نیست که چند بار در مرحله اول بازی می‎میرید. این عنوان پس از انتشار موفق عمل کرد و بازخوردهای فوق العاده ای را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای عالی ۹۱/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان بسیار جذاب است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Devolver Digital شود. به طور کلی و در مجموع باید اعتراف کرد که Downwell یکی از برترین و هیجان انگیز ترین عناوین مستقلی است که در این مدت منتشر شده است و به واقع باید گفت در سبکی که برای خود انتخاب کرده است جای هیچ گونه ایراد گرفتنی را برای بازی‎باز باقی نگذاشته است و به ویژه اگر از علاقمندان بازی‎های چالش برانگیز باشید تجربه آن برای شما لازم و ضروری است. Downwell از آن دست عناوینی است که نشان می‎دهد قلب تپنده خلاقیت هنوز در پیکره‎ای به نام بازی‎های مستقل می‎تپد و این عناوین و سازندگان هنرمند آن‎ها، هنر را در اوج سادگی و گاها در قالب مینیمالیسم متبلور و آشکار می‎سازند. نهایتا باید اذعان داشت بازی Downwell جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Devolver Digital ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Devolver Digital” در جایگاه چهارم قرار می گیرد.

۳ –  The Talos Principle

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

The Talos Principle

سازنده: Croteam

ناشر:  Devolver Digital

ژانر: Puzzle

پلتفرم مقصد:  Microsoft Windows, OS X, Linux, Android, PlayStation 4, iOS 

سال انتشار:   ۲۰۱۴  

امتیاز متا: ۸۸/۱۰۰

اگر بخواهیم از بازی هایی نام ببریم که فلسفه و منطق پشتشان است و اعتقادات و باورهای شما را به چالش می کشند، بی شک یکی از این عناوین و البته یکی از بهترین آن ها، The Talos Principle است. این بازی فوق العاده که در ژانر Puzzle قرار داشت، توسط Croteam ساخته و در سال ۲۰۱۴ توسط کمپانی Devolver Digital برای پلتفرم های Microsoft Windows, OS X, Linux, Android, PlayStation 4 و iOS منتشر گردید. یادم است که وقتی عنوان زیبای The Talos Principle منتشر شد بسیاری از بازیبازان و منتقدان از آن به عنوان یکی از برترین یا برترین عنوان پازلی که تاکنون بازی کرده اند یاد کردند. بازی به نوعی در جستجوی معنا و مفهوم زندگی بود و شما را تحریک می‌کرد تا هر جه را که می‌دانید هم دوباره بپرسید تا مطمئن شوید. The Talos Principle از منطق و فلسفه استفاده می‌کرد تا بزرگترین چالشی را که تاکنون مغز شما تجربه کرده است برایتان به وجود بیاورد. The Talos Principle پس از انتشار بسیار موفق عمل کرد و بازخوردهای فوق العاده ای را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار عالی ۸۸/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان بسیار جذاب است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Devolver Digital شود. بازی یک خط داستانی کاملا فلسفی یا philosophical داشت و نامش را از افسانه و میتولوژی یونانی به نام  Talos گرفته بود.  Talos مردی مکانیکی و غول پیکر بوده که در یونان از اروپا در برابر دزدهای دریایی و مهاجمان محافظت می کرده است. دیگر نام هایی که در بازی از میتولوژی و مذهب و .. گرفته شده بودند شامل Elohim, Gehenna, (John) Milton, Samsara, و Uriel بودند.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

اصلا من مال این بازی ها نیستم هیچ جوره… اصلا مغزم نمی کشه.. همه مغزمو در دوران تحصیل استفاده کردم!!!

 گیم پلی بازی در زاویه دوربین اول شخص و یا سوم شخص قرار داشت و شما باید در طول بازی معماها و پازل هایی را که به بهترین شکل ممکن طرح شده بودند و دقیقا معنای کامل یک بازی پارل واقعی و بی نظیر و عمیق را تداعی می کردند، حل می کردید که در طول بازی این معماها و حل کردنشان سخت تر و سخت تر می شد و به پازل هایی می رسید که گاها فکر می کردید حل آن ها غیر ممکن است ولی باز همان ها هم منطق داشتند. شما در نقش ربات یا یک آندروید بی نام بودید که مانند یک انسان، چیزی شبیه به وجدان داشت و در طول محیط های مختلف بازی که شامل جنگلی و بیابانی و … بودند، باید چیزی حدود ۱۲۰ پازل را حل می کردید. برای این بازی زیبا یک محتوای الحاقی جذاب به نام Road to Gehenna نیز منتشر گردید. جدا از تجربه بازی به صورت معمولی و نرمال، نسخه واقعیت مجازی آن که دیگر برای خودش دنیایی خیلی خیلی بی نظیر تر بود و شما را کاملا غرق در تجربه این دنیا و این بازی می کرد.  نسخه واقعیت مجازی شما را دقیقا به داخل محیط‌های بسیار زیبای بازی می‌برد و شما را حتی بیشتر از نسخه معمولی وادار می‌کند که غرق فلسفه بازی شوید و هر چه بیشتر اعتقادات و باورهای خود را به چالش بکشید. واقعا باید بگویم اگر از هدست واقعیت مجازی بهره مند هستید تجربه این نسخه را به هیچ وجه از دست ندهید و The Talos Principle یکی از برترین ها برای تجربه با هدست وافعیت مجازی است. هر چند که تجربه معمولی بازی نیز یکی از برترین های سبک خود در تاریخ بازی های رایانه ای محسوب می شود. بدون هیچ تردیدی The Talos Principle یکی از ۳ بازی برتری است که تاکنون توسط کمپانی Devolver Digital ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Devolver Digital” در جایگاه سوم قرار می گیرد.

۲ –   Hotline Miami

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

Hotline Miami

سازنده: Dennaton Games و (Abstraction Games (remake 

ناشر: Devolver Digital

ژانر: اکشن شوتر ایزومتریک

پلتفرم ها: Microsoft Windows, OS X, Linux, PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita, Android

سال انتشار:  ۲۰۱۲

امتیاز متا: ۸۷/۱۰۰

سری Hotline Miami شروع قدرتمندانه ای در دنیای بازی های رایانه ای داشت و با بازی نخست خود موفق شد تا خیلی زود نام خود را در دنیا مطرح کنید. البته بخش زیادی هم از این مطرح شدن، جدا از کیفیت عالی بازی و جذابیت آن، مربوط به خشونت وحشتناک و بی پرده و شدیدی بود که در آن وجود داشت و بحث های زیادی را هم به همراه داشت اما به هر حال همین خشونت یکی از عوامل اصلی و شاید باید گفت عامل اصلی جذابیت این بازی فوق العاده بود. بگذارید تا بیشتر در مورد بازی نخست که بهترین نسخه هم در بین دو بازی سری به شمار می رود توضیح دهیم. عنوان Hotline Miami که در ژانر اکشن شوتر ایزومتریک قرار داشت، توسط Dennaton Games و (نسخه Abstraction Games (remake ساخته و در سال ۲۰۱۲ و سپس در طول سال های بعد توسط کمپانی Devolver Digital برای پلتفرم های Microsoft Windows, OS X, Linux, PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita و Android منتشر گردید. باید اشاره کرد که این بازی در ابتدا تنها برای Microsoft Windows منتشر شد اما موفقیت بسیار زیاد آن بود که سبب شد پشت سر هم نسخه های مختلف آن برای هر پلتفرمی که فکرش را بکنید منتشر شدند و تا نسل هشتم هم رسیده اند. پرهیجان، شدیدا خشن، اعتیادآور و البته دشوار، کلماتی هستند که باید در مورد بازی Hotline Miami و کلیت این سری بیان کنیم. به پایان رساندن خط داستانی طولانی و سخت بازی به لطف برخی مرحله‌ ها که قرار گیری دشمنان در آن ها مشکلاتی دارد، بسیار سخت و مرگبار هستند و کاملا چالش‌برانگیز. Hotline Miami پس از انتشار موفق عمل کرد و بازخوردهای فوق العاده ای را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای عالی ۸۷/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان بسیار جذاب است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Devolver Digital شود.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

جاااان.. یعنی عاشق خینریزی و خشونتم توی بازیها

موفقیت بازی اول سبب شد تا نسخه دوم نیز با نام Hotline Miami 2: Wrong Number منتشر شود که بازی بسیار جذاب و زیبایی بود اما نتوانست موفقیت بازی اول را تکرار کند زیرا المان جدید بودن و نو بودن را دیگر از دست داده بود و بسیار مانند بازی نخست بود که به همین دلیل هم امتیازات کمتری گرفت و به متای ۷۵ قناعت کرد که خیلی کمتر از بازی نخست است. یکی از نکات جالب در مورد سری Hotline Miami که هم در نسخه اول و مخصوصا در بازی دوم به چشم می خورد وجود تروفی های وحشتناک و شدیدا ناعادلانه است که گرفتن برخی آن ها واقعا شما را مریض می کند!! در واقع باید گفت این عناوین به طور عادی هم بسیار سخت و نفس‌گیر هستند چه برسد که قصد کنید تروفی پلاتینیوم آن ها را نیز کسب کنید که اینجا دیگر دخلتان به معنای واقعی خواهد آمد!! اگر در بازی فیلتان هوای هندوستان کند و به دنبال کسب تروفی پلاتینیوم بروید باید یک بار دیگر نیز بازی را با درجه سختی جدیدی که آزاد می‌شود و شدیدا سخت است به پایان برسانید و تازه باید برای هر مرحله بازی در سطح سختی نرمال درجه A+ کسب کنید. به این‌ها برخی تروفی‌هایی که با تعدادی از کمبوهای Extreme به دست می‌آیند و همچنین برخی چالش‌های بسیار عجیب و غریب و دشوار را هم اضافه کنید تا متوجه شوید لیست تروفی‌های بازی Hotline Miami برای کسانی که قلب ضعیفی دارند اصلا مناسب نیست! شکی نیست بازی Hotline Miami یکی از ۲ بازی برتری است که تاکنون توسط کمپانی Devolver Digital ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Devolver Digital” در جایگاه دوم قرار می گیرد هر چند که کاملا شاییستگی این را دارد که در جایگاه نخست نیز قرار بگیرد.

۱ – Serious Sam

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

Serious Sam

سازنده: Croteam

ناشر:  Devolver Digital

ژانر: First-person shooter

پلتفرم مقصد:  Microsoft Windows, Linux, Xbox, Xbox 360, Palm OS 

سال انتشار:   ۲۰۰۱  

امتیاز متا: ۸۷/۱۰۰

روزگاری بود که شوترهایی مثل Serious Sam و DOOM و Painkiller حرف اول را در دنیای بازی های رایانه ای می زدند و در زمانی که هنوز سبک شوتر اول شخص مانند اکنون لبریز از سیل بازی های رنگارنگ نبود، این عناوین شوتر اول شخص کلاسیک و الداسکول طرفداران خیلی زیادی داشتند. اما در گذر زمان خیلی از این فرنچایزها محو شدند و باید گفت از آن سری بازی های کلاسیک شوتر، Doom و ولفنشتاین توانستند با موفقیت ادامه دهند و بازگردند اما Serious Sam و Painkiller چنین سرنوشتی لااقل تا به امروز نداشته اند و شاهد نسخه ای قدرتمند و جدید از آنها نبوده ایم. به همین دلیل هم هست که هنوز نسخه نخست سری Serious Sam بهترین بازی این فرنچایز که کلی بازی مختلف از آن عرضه شده است، به حساب می آید و در لیست ما هم همین بازی به عنوان نماینده فرنچایز قرار گرفته است. عنوان Serious Sam که در ژانر First-person shooter قرار داشت، توسط Croteam ساخته و در سال ۲۰۰۱ توسط کمپانی Devolver Digital برای پلتفرم های Microsoft Windows, Linux, Xbox, Xbox 360 و Palm OS منتشر گردید.  Serious Sam از سرعت بسیار بالای روند گیم پلی و دشمنانی که دیوانه وار به سمتتان هجوم می آورند و یک لحظه هم شما را راحت نمی گذارند برخوردار بود. در واقع Serious Sam از آن دست شوترهایی که پشت یک دیوار یا کاور کمین کنید و آنجا محل امنی برای خود بسازید و همه را از بین ببرید نیست بلکه باید در هر لحظه در حرکت باشید و جابجا شوید و در همین حال به طور مداوم به جلو و عقب و چپ و راست خود بچرخید و شلیک کنید. به طور کلی هم باید گفت معمولا در شوترهای کلاسیک نه خبری از مکانیک کاورگیری هست و نه خبری از سیستم خط سلامتی پر‌شونده. بازیبازان می‌ توانند بسته‌ های سلامتی یا افزایش مقاومت را که در طول مراحل بازی پراکنده هستند جمع کنند و یا برای پر کردن خط سلامتی خود دشمنان را بکشند.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

به به به… چه صفایی…

 بازی Serious Sam پس از انتشار بسیار موفق عمل کرد و بازخوردهای فوق العاده ای را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار عالی ۸۷/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان بسیار خوش ساخت و لذت بخش است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Devolver Digital شود. اصولا در این نوع شوترهای کلاسیک که روندی شدیدا رو به جلو دارند و همواره از هر طرف سیلی از دشمنان که معمولا هم هیولا هستند بر سرتان می‌ریزند، داستان حرف اول و حتی دوم را هم نمی‌زند و تنها اهرمی است برای هل دادن بازی‌باز و دادن دلیلی به او برای کشتن هیولاها. بارزترین مثال‌ها برای این سبک عناوین به غیر از سری Serious Sam، فرنچایزهای DOOM و Painkiller هستند که آن ها نیز داستان هایی کلیشه‌ ای دارند و در این عناوین باید بدانید که نباید منتظر داستانی در حد Last of Us یا Bioshock باشید. در شوترهای کلاسیک و سرعتی، گیم پلی حرف اول و دوم و سوم و… را خودش به تنهایی می زند و داشتن یک گیم پلی عالی، هیجان انگیز، سرعتی و لذت بخش از نان شب هم برای این عناوین واجب تر است. در عناوینی مثل Serious Sam همواره سوار بر مرکب سریع و خونین گیم‌پلی هستیم و اگر این بخش موفق شود تا بازیباز را به خود جذب کند دیگر کمبودی وی را آزار نخواهد داد زیرا که گیم پلی همه چیز یک شوتر اول شخص کلاسیک است و چنین عناوینی اگر بالاترین کیفیت را در تمام بخش ها داشته باشند ولی فقط گیم پلی آن‌ها جذاب نباشد کل المان‌ها و قسمت‌های مختلف بازی را با خود زیر سوال می‌برد و البته عکس این موضوع نیز صادق است.

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

هر چقدر که صبر کردم نرسید دشمنه بهش!!!

اگر گیم‌ پلی در چنین عناوینی عالی باشد می‌ تواند ضعف سایر قسمت‌ ها را پوشش دهد. گیم پلی بازی نخست Serious Sam دقیقا این ویژگی را داشت و گیم پلی بود که همه چیز بازی محسوب می شد. شخصیت سم نیز بسیار خفن و قلدر و کاملا مناسب چنین بازی بود و البته برخی دشمنان این سری مانند کامیکازی های دیوانه لعنتی که فریادکشان به سمت شما می آمدند، تا همیشه در تاریخ ماندگار شده اند. امیدوار هستیم که شاید روزی شاهد بازگشت موفق سری Serious Sam با یک بازی فوق العاده در نسل حاضر باشیم و مجددا یکی از جذاب ترین و سریع ترین شوترهای تاریخ را تجربه کنیم. مهمترین نکته برای موفقیت نسخه های جدید از چنین فرنچایزهایی مثل Serious Sam این است که سازندگان بتوانند عنوانی را بسازند که هم جدید و نسل هشتمی باشد و بازیبازان جدید را راضی نگاه دارد و هم از آن مهم‌ تر کاملا به ریشه‌ های فرنچایز وفادار مانده باشد، دقیقا کاری که در بازسازی عنوان Doom انجام شد و شاهد یکی از بهترین شوترهای این سال ها بودیم ولی متاسفانه در مورد سری Serious Sam هرگز تکرار نشده است لااقل تاکنون. نهایتا و در مجموع بایستی اذعان کنیم بازی Serious Sam برترین و معتبرترین عنوان و فرنچایزی است که تاکنون توسط کمپانی Devolver Digital ساخته یا منتشر شده است و با وجود ضعف در سال های اخیر، نسخه اول آن در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Devolver Digital”  با شایستگی جایگاه نخست را به خود اختصاص می دهد تا به این ترتیب ادای احترامی هم به این فرنچایز زیبا داشته باشیم.

در پایان آخرین قسمت از سری مقالات “برترین عناوین کمپانی های بزرگ بازیسازی و ناشران عظیم دنیای بازی های رایانه ای در طول تاریخ” از تمامی شما عزیزان که همیشه از این سری استقبال کردید و من را شایسته سیل نظرات محبت آمیز و انگیزه بخشتان در هر قسمت از این مطالب دانستید، تشکر و قدردانی می کنم و امیدوار هستم که از این سری مقالات که در آن به نوعی، “برترین بازی های کل تاریخ” مرور شد، لذت برده باشید. در واقع برترین بازی های برترین کمپانی ها در کنار هم می شود “برترین بازی های تاریخ بازی های رایانه ای” که در مجموع این سری مقالات به آنها اشاره شد و امیدوارم که از این طریق با برخی بازی های بی نظیر که تاکنون نمی شناختید آشنا شده باشید و کمکی ناچیز در راه ارتقای اطلاعات شما در مورد کمپانی ها و بازی های بزرگ آنها انجام داده باشم. آرزوی سلامتی و موفقیت برای تک تک شما دوستان عزیزم دارم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا
کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا
کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا
کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا
کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Farzad07 گفت:

    با تشکر و خسته نباشید از سعید اقابابایی بابت مقاله های عالیشون

  • ashkandlv گفت:

    واقعا مقاله زیبایی بود کامنتو کش نمیدم میرم downwell م بازی کنم

  • مثل همیشه عالی بود آقا سعید عزیز مرسی از این مقاله ی زیبا و کامل. :yes: :yes: :heart: :heart:

  • آقا سعید خسته نباشید بهت میگم بابت این سری مقاله که خیلی زحمت کشیدی و واقعا کمپانی هایی که کسی فکرشم نمی کرد رو هم وراد مجموعه مقالات کردی :yes: :yes:

    • درود بر سعید آقابابایی
      ساعاتی هست که تا این وقت شب مشغول مطالعه پیرامون دنیای بزرگ گیم هستم و در این بین مقالات غنی وفوق العاده ای که توی بعضی از سایتای رقیب دیده نمیشه رو توی آرشیو گیمفا پیدا کردم.
      از لغت نامه بازی های ویدئویی بگیرید تا برسی مفاهیم هنری در گیم و آشنایی با بزرگان بازی سازی.
      متاسفانه چیزی که این روز ها در گیمفا بیشتر حس می کنم،کمبود تنوع در مقالات تحلیلی و هنری،حتی ترجمه ای و یا حتی طنز هست که گیمفا قبلا بیشتر از این مقالات تولید می کرد ولی این روزها بیشتر شاهد مقاله های نقد برسی بازی های قدیمی هستیم که شاید کمتر مورد توجه قرار بگیرند.
      در این بین نقد و برسی های فوق العاده ای هم وجود دارند و جا داره از نویسندگان گیمفا به خاطر زحماتشون تشکر کنم، ولی کمبود “تنوع” توی مقالات احساس میشه.
      در این بین خود شما آقاسعید،واقعا پر کارید و همزمان برترین های هر شرکت،نقد برسی های ویدئویی، راهنما های دارک سولز،راهنمای رزیدنت ایول ۷ و همچنین نقد و برسی های بازی های جدید و قدیمی رو انجام می دین که واقعا این همه تنوع توسط ۱ شخص و این حجم از مشغله کمی خارج از تصورم هست!!!
      درکل درخواستی که از شما دارم،ایجاد تنوع بیشتر هست، می دونم خود شما به تنهایی بسیار به تنوع مقالات کمک می کنید ولی همچنان این کمبود تنوع احساس میشه مخصوصا وقتی می بینیم زمانی روی شخصیت پردازی کاراکتر ها توی گیمفا بحث می شد و بازی های بزرگ جدا از نقد برسی، توی مقالات مختلف از زوایای دیگری هم برسی می شد.حتی مقالات تحلیلی از دنیای گیم یا بعضا انتقادی و مقالات طنز هم که جایگاه ویژه ای داشت و هنوز هم قیمه گیم خواندنی و خواستنی هست.
      مقالات ترجمه ای هم به تازگی به جز برسی های دیجیتال فاندری،تقریبا تو خاطرم نمیاد که دیده باشم.
      درکل آقا سعید، جمله ای که شاید بتونه تیتر این کامنت من باشه، اینه که قبلا فقط به گیمفا سر می زدم در حالی که الان حداقل دو سایت دیگه رو به غیر از گیمفا مجبورم چک کنم.
      امید وارم برداشت بدی نکرده باشید آقاسعید، واقعا گیمفا رو دوست دارم و بهش احترام میذارم و شخص شما رو از بهترین های حال حاضر(اگه بگم بهترین، اغراق نکردم) مقاله نویسی گیم ایران می دونم، فقط خواستم دیدگاهمو با شما در میون بذارم
      تشکر می کنم از زحمات و توجهتون :heart:

      • سلام مجدد خدمت شما. خیلی متشکرم دوباره از نظراتتون.
        راستش باید بگم به معنای واقعی شوکه شدم از نظرتون و واقعا فکر کردم ه نکنه واسه سایت ما ننوشتین؟ یعنی واقعا عجیبه برام و حتی ذره ای هم با نظرتون نه تنها موافق نیستم بلکه دقیقا برعکسه قضیه به نظرم. اما به هر حال کاربر خوب ما هستید و همیشه به ما و بنده لطف دارید و قطعا وقتی نظر شماست برام عزیز و قابل احترامه و خودم رو مسئول میدونم که پاسخ بدم دقیقا خدمتتون. از این که به فکر سایت هستید ممنونم از محبتتون.

        خب حالا برسیم به تنوع.
        امیر عزیز در تاریخ گیمفا این سطح از تنوع اصلا بی سابقه بوده و وجود نداشته. شما بفرمایید که چه زمانی بوده که در یک ماه مقاله نقد و بررسی بازی روز و بازی قدیمی و پیش نمایش و ویدئوی ۱۰ برتر و ویدئوی نقد و بررسی و مقالات ۱۰ برتر و مقالات تحلیل داستانی هزار و یکشب و انواع بررسی برترین شخصیت های برتر و برترین باس های بازی ها و هر ۳ ماه یک مجله کامل بدون تاخیر و نقد بازی موبایل و تحلیل های جامع فنی و.. منتشر بشه در سایت؟ یعنی واقعا واقعا واقعا واقعا متعجبم از نظرتون. چیزی که به گفته همه نقطه قوت سایتمون هست رو شما برعکس دقیق بیان میکنید؟؟؟؟؟؟

        یه نگاهی به مثلا مقالات یک ماه گذشته بیاندازید و مقایسه کنید با هر سایتی که میخواید تا ببینید چقدر چقدر چقدر ما جلوتریم از نظر تنوع. اگر حوصله ندارید بذارید تا براتون بگم چون واقعا اذیت شدم با خوندن نظرتون.

        لیست مقالات دقیقا یک ماه اخیر از ۲۶ دی تا ۲۶ بهمن برای مثال:

        ۱- کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital / مقالات ۱۰ برتر برترین بازی های کمپانی های بزرگ
        ۲- اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پنجم / راهنمای قدم به قدم بازی ها
        ۳- کوهستان مشکلات… | نقد و بررسی بازی Celeste / نقد بازی مستقل روز
        ۴- روزی روزگاری: تا آخرین قطره خون… | نقد و بررسی Call of Duty: Modern Warfare 3 / نقد بازی بزرگ قدیمی برای تکمیل ارشیو گیمفا / شوتر اول شخص
        ۵- اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دهم / راهنمای قدم به قدم بازی ها
        ۶- روزی‌ روزگاری: تخت گاز با چاشنی راک | نقد و بررسی بازی Flatout 2 / نقد بازی قدیمی برای تکمیل ارشیو / ریسینگ
        ۷- وقتی “هنر” نیز اشک شوق می ریزد… / نقد و بررسی بازی Shadow of The Co… / نقد بازی روز جدید چند روز بعد عرضه
        ۸- سال رویایی نینتندو | تحلیل عملکرد نینتندو در سال ۲۰۱۷ / مقالات تحلیلی
        ۹- لاشخوران دریای کارائیب | پیش نمایش بازی Sea Of Thieves / پیش نمایش بازی بزرگ روز
        ۱۰- ویدئو گیمفا: آخرین ما، بهترین ما… | بررسی ویدئویی بازی The Last of Us Remastere… / نقد ویدئویی
        ۱۱- اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش چهارم / راهنمای قدم به قدم
        ۱۲- آخرین روز جون، اولین روز عشق | نقد و بررسی بازی Last Day Of June / نقاد بازی مستقل روز
        ۱۳- اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نهم / راهنمای قدم به قدم
        ۱۴- یکی به جای همه | پیش نمایش Dynasty Warriors 9/ پیش نمایش بتازی بزرگ روز چند روز قبل انتشار
        ۱۵- به دنیای هیولاها خوش آمدید | نقد و بررسی بازی Monster Hunter: World/ نقد بازی بزرگ روز چند روز بعد انتشار و تقریبا اولین نقد در ایران
        ۱۶- مبارزه‌ای بزرگ در پلتفرمی کوچک | نقد و بررسی بازی Tekken Mobile/ نقد برترین بازی های موبایل
        ۱۷- روزی روزگاری: لشکر کم نفره | نقد و بررسی بازی Army Of Two / نقد بازی بزرگ قدیمی برای تکمیل ارشیو گیمفا / شوتر سوم شخص
        ۱۸- هزار و یک شب | بررسی داستان بازی The Evil Within/ مقالات تحلیلی داستان
        ۱۹- خیلی بیش از آن چه هزینه کرده اید… | ۱۳ بازی برتر با بیشترین محتوای بخش تک نفره / مقالا ۱۰ برتر جالب
        ۲۰- روزی روزگاری: به یاد گذشته‌ | نقد و بررسی Need for Speed Carbon / نقد بازی بزرگ قدیمی برای تکمیل ارشیو گیمفا / ریسینگ
        ۲۱- اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم/ راهنمای قدم به قدم
        ۲۲- به دل داستان بزنید… | معرفی اپلیکیشن Game Spoiler / معرفی اپلیکیشن های مفید حوزه بازی
        ۲۳- ویدئو گیمفا: بزن بکش!! | ۲۰ بازی برتر Hack and Slash در تاریخ بازی های رایانه ای R… /بخش اول ۱۰ برتر ویدئویی
        ۲۴- ویدئو گیمفا: بزن بکش!! | ۲۰ بازی برتر Hack and Slash در تاریخ بازی های رایانه ای R… / بخش دوم / ۱۰ برتر ویدئویی
        ۲۵- اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش هشتم / راهمای قدم به قدم
        ۲۶- نگاهی تحلیلی به سیاست اخیر مایکروسافت در عرضه بازی‌ها/ مقالات تحلیلی
        ۲۷- روزی روزگاری: سرزمین انفجارهای بی‌خودی | نقد و بررسی بازی CrackDown / نقد بازی بزرگ قدیمی برای تکمیل ارشیو گیمفا / اکشن جهان ازاد
        ۲۸- تاریخ ساز، متفاوت، دوست داشتنی…| برترین عناوین کمپانی Nintendo / مقالات ۱۰ برتر برترین بازی های کمپانی های بزرگ
        ۲۹- روزی روزگاری: قاتلی از جنس سایه‌ها | نقد و بررسی Tom Clancy’s Splinter Cell: Ch… / نقد بازی بزرگ قدیمی برای تکمیل ارشیو گیمفا / مخفی کاری
        ۳۰- اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوم / راهنمای قدم به قدم
        ۳۱- روزی روزگاری: پاکیزگی در فاضلاب | نقد و بررسی بازی Where is my Water / نقد بازی باکیفیت موبایل
        ۳۲- برای دوستداران Diablo… | نقد و بررسی بازی Victor Vran: Overkill Edition / نقد بازی جدید کم تر شناخته شده
        ۳۳- اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش هفتم/ راهنمای قدم به قدم
        ۳۴- رادیو‌ اکتیو | نقد و بررسی بازی Wasteland 2 / نقد بازی قدیمی بزرگ برای تکمیل ارشیو گیمفا / اکشن نقش افرینی
        ۳۵- هزار و یک شب | ساعت طلایی | بررسی داستان بازی Life Is Strange / تحلیل داستانی
        ۳۶- یک ضلع مثلث قدرت…| برترین عناوین کمپانی Microsoft / مقالات برترین بازی های کمپانی های بزرگ
        ۳۷- داستان قهرمانان | نقد و بررسی بسته ی الحاقی دوم بازی The Legend Of Zelda Breath Of Th… / نقد بسته الحاقی جدید بازی ها بزرگ روز
        ۳۸- روزی‌روزگاری: زاده نبوغ و خلاقیت | نقد و بررسی بازی Unfinished Swan / نقد بازی قدیمی بزرگ / ماجرایی
        ۳۹- هزار و بکشب بررسی داستان سری انچارتد / مقالات تحلیلی

        این مقالات از ۲۶ ماه قبل تا ۲۶ این ماه. چند نکته رو توجه کنید.

        ایا در دنیا از این متنوع تر از نظر فرق داشتن مقالات و .. ممکنه؟ یک سایت گیم غیر از اینا چی میتونه بنویسه؟

        به هر ۳ شرکت مایکروسافت و نیتندو و سونی چند بار در مقالات اختصاصی پرداخته شده مثلا بازی کرک داون و برترین بازی های مایکرو و تحلیل عملکرد مایکرو- برترین های نیتندو و تحلیل عملکرد نینتدو و نقد زلدا و….

        دو راهنمای هم زمان قدم به قدم
        مقالات تحلیلی پر تعداد هم در زمینه شرکت ها و غملکردشون و هم در زمینه داستان سری فرنچایزهای بزرگ مثل اویل ویتین و انچارتد که امروز منتشر میشه و لایف ایز استرنج
        تعداد چندین مقاله تحلیلی در یک ماه
        مقالات ۱۰ برتر متنوع و جذاب که هر ماه جزو پیربازدیدترین ها هستند
        ویدئوی نقد و بررسی
        ویدئوی ۱۰ برتر
        نقد موبایل
        نقد بازی قدیمی برای ارشیو
        نقد بازی جدید روز
        نقد دی ال سی
        نقد بازی مستقل باکیفیت و جدید
        حدود ۴۰ مقاله در یک ماه شامل تحلیل و ۱۰ برتر و راهنما و ویدئو نقد و پیش نمایش و موبایل و اپلیکیشن گیم و ..!!!!! تنوع بیشتر غیر ممکنه

        حتی دقت کنید که در یک ماه توی مقالات بازی های قدیمی من چه دقتی میکنم که سبک ها متنوع باشه و می بینید که در نقد بازی های قدیمی که سبکشون رو جلوشون نوشتم در یک ماه چقدر متنوع بوده سبک ها تا دل زدگی پیش نیاد. مطلب ترجمه ای هم واقعا تا من هستم نمیذارم با ترجمه کردن مطالب بقیه سطح سایتمون پایین بیاد و مطلب سایت دیگه رو قرار بدیم اونم وقتی نویسنده هایی داریم که از تحلیل گرفته تا نقد و ۱۰ برتر و . رو میتونن خودشون بنویسن و مطلب اختصاصی گیمفا خلق کنن که هیچ جایی وجود نداشته باشه.

        نهایتا باید بگم واقعا خیلی خیلی نظرتون برام عجیب بود و دقیقا برعکس عملکرد ما هست و سایتی در ایران تنوع مقالات و ویدئو و ۱۰ برتر و .. گیمفا رو نداره و تنوع مطالب ما فوق العاده اس چون خیلی خیلی خیلی روشون دقت میکنم و زیر دره بین قرار میدم. نظرتون عزیز و محترمه برام خیلی و ازتون ممنونم که نظرتون رو گفتید و لازم بود که جواب بدم بهتون با این که یه ساعت تمام وقت گرفت جواب دادن. خیلی ممنونم از لطفی که به من دارید ولی واقعا فکر میکنم انصاف نیست صحبتتون در مورد عدم تنوع. اما به هر حال نظرتون خیلی عزیز و محترمه برام و باید پاسخ بدم همونجور که همیشه نظرات لطف و محبتتون رو پاسخ میدم. امیر جان شما هر چیزی که بگید قطعا منه به دیده منت می پذیرم و چه تشکر باشه و چه انتقاد قطعا پاسخ میدم و سعی میکنم که کاری کنم که شما رضایت داشته باشید و نظرتون همواره عزیز و محترمه.

        • آقا سعید سلام مجدد.
          اول تشکر می کنم بابات وقت زیادی که گذاشتید و پاسخ کامنت منو دادید آقا سعید.
          بله تنوع در مقالاتی که نام بردید زیاده،شاید بهتر بود این طور بیان نمی کردم نظرم رو.
          ببینید آقا سعید، بذارید اینطور نظرم رو روشن کنم که مثلا یه زمانی تریلر دث استرندینگ و God of War اومده بود و بلافاصله ما شاهد موشکافی های مفهومی بر اساس اطلاعات به دست اومده یا حتی تئوری های نظری بودیم. یا مثلا مصاحبه ی بارلوگ با گیم اینفورمر که خبراش نه تنها دیرتر پوشش داده شد،بلکه کوتاه تر هم بود و خیلی از مصاحبه ها با تیم سانتا مونیکا در حد چند خط خلاصه شد.یا همین مصاحبه اخیر که فکر کنم با سایت گیم رادار داشتن که نسبتا طولانیه. طبیعیه وقتی مخاطب شما که با مقالات این سایت به درک نسبتا دقیقی (یا حتی عمیق، که گیم انقدر عمیقه من هنوز ۱۰ سانت بیشتر پائین نرفتم 😀 ) از گیم رسیده،دلسرد میشه که این روزا برای خوندن این اخبار و مقالات به سایت های دیگه رجوع کنه.
          ولی در کل آقا سعید، حق رو کاملا به شما می دم،تنوع در مقالات کم نیستند ولی چیزی که باعث شد احساس کنم تنوع کم هست، نبودن مقالاتی هست که خودم به دنبالشئن هستم و امروز که پاسخ دادید متوجه این موضوع شدم. و فکر نمی کنم این دلیل موجهی باشه که به خاطرش از شما انتقاد کنم چون دنیای گیم به حدی وسیعه که انتظار معقولانه ای نیست که بخوایم کلش رو توی یک سایت جا بدیم.همون دیشب بعد از وقت تقریبا زیادی که گذاشتم و کامنت رو ثبت کردم، اگه امکان حذف وجود داشت احتمالا کامنت رو حذف می کردم. کاملا متوجه زحماتی که برای نوشتن مقالات می کشین،به طوری که در کمال تعجب هفته ای ۳ یا ۴ مقاله (به معنی واقعی کلمه مقاله، پر پیمون و پر محتوا ولی به دور از اضافه گویی) یا بیشتر از شما روی سایت میبینم هستم.
          بازم تشکر می کنم آقا سعید، دوست ندارم وقت بار ارزشتون(به معنی واقعی) رو بگیرم چون شاید تنونم کاملا درک کنم، ولی متوجهم که چقدر کار شما سنگین هست و چند تا مقاله رو همزمان جلو می برید و هرکدوم در موضوعات جدا از دیگری هستند.اصلا کامنتی که گذاشتم شاید نسجیده بود و بیخودی باعث ناراحتی شما شدم.
          بازم از شما و کل کادر گیمفا تشکر می کنم

          • اختیار دارید امیر عزیز. همونطور که گفتم شما کاربر عزیز و خوب ما هستید و هر نظری که داشته باشید میدونم برای بهبود سایته. همیشه شنوای نظراتتون هر چیزی که باشه هستم و کاملا احترام میذارم و پاسخ میدم خدمتتون چون گیمفا به خاطر شما گیمفاست. یک دنیا ممنونم از لطف و محبت همیشگی شما امیر عزیز. خیلی ممنون از شما

    • درود بر امیر عزیز. خیلی متشکرم امیر جان. سلامت باشید انشالله. باعث افتخارم هست که فکر می کنید این مقالات خوب بودن و خیلی متشکرم که لطف کردید و مطالعه فرمودید امیر جان.

  • kj344 گفت:

    نقد بسیار عالی بود، زبان طنز شما رو بسیار می پسندم خسته نباشید .
    بی صبرانه منتظر عرضه عنوان eatr از این ناشر هستم که لذت انجامش با نقد احتمالی شما از این عنوان دوچندان میشه .
    همیشه پیروز و موفق باشید

    • درود بر شما. خیلی ممنون از این لطف و محبت شما. خوشحالم که طنز رو علاقه داشتید و باعثافتخارم هست که مقالات رو مطالعه می فرمایید. انشالله که شما هم همیشه موفق و سربلند باشید و منت بر سر من بگذارید و مقالات رو بخونید. انشالله نقد بازی محبوبتون رو انجام بدم براتون

  • Rango گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقابابایی عزیز و خیلی ممنون بخاطر این سری مقالات زیبا واقعا هرقدر که ازتون تشکری کنیم بازهم کم هست چون اینقدر زحمتی که میکشید و اینقدر مقالات فوقالعاده عالی مینویسید که نظیرش هیچ جایی دیگری نمیشه یافت و این سری مقالات برترین هر کمپانی هم واقعا بی نظیر بودند ، با بازی های مختلفی که هیچ وقت نمی شناختیم آشنا شدیم ، برترین بازی های هر شرکتی را شناختیم و خاطره ها دوباره زنده شدند بازهم خیلی ممنون از برترین نویسنده و برترین گیمر ایران یعنی جناب آقابابایی.

    • سلام و عرض ادب و احترام به دوست و برادر عزیزم فایز گل و دوست داشتنی. خب فایز جان من الان باید چه جوابی بدم؟ اصلا شما بگو من چی میتونم بگم؟ مقالات رو که وقت ارزشمندتون رو میذارید و میخونید همیشه. بعدش که منت بر سر من میذارید و نظر میذارید. بعدش هم که در نظرتون اینجوری من رو شرمنده خودتون می کنید و واقعا وقتی خوندم نظرتون رو شرمنده شدم خیلی. خب من دیگه چه کار میتونم با این حجم از لطف و محبت و معرفت و بزرگاواری شما. مگه با یه چاسخ دادن کامنت و در چند خط میشه این همه لطف شما رو جبران کرد؟ مگه با نوشتن مقاله میشه؟ باور کنید که شما همینجوریش که می خونید مقالات من رو دارید به من لطف میکنید و منت میذارید. چه برسه به این نظراتتون که واقعا خدا شاهده وقتی میخونم انگار روی ابرها هستم و لذت می برم و به خودم و داشتن دوستانی مثل شما که میخونن مقالاتم رو افتخار میکنم. فایز جان من هستم که باید ممنون و متشکر شما باشم و من هستم که هر چقدر تشکر از شما کنم باز هم کم هست. خیلی افتخار میکنم که دوست عزیزی مثل شما دارم و خیلی می بالم به خودم که برای شما مطلب می نویسم. امیدوارم که همیشه بتونم رضایتتون رو جلب کنم و باز هم منت بذارید و مقالات رو بخونید. یک دنیا درود و سپاس و تشکر و شرمندگی. انشالله سلامت باشید فایز عزیز و گل.

  • ممنون آقای آقابابایی واقعا لذت بردم :rose: :rose: :rose:

  • 2K.Firaxis گفت:

    من هم جا داره از شما اقا سعید عزیز تشکر کنم بابت این همه زحمتی که میکشید برای نوشتن مقاله ها علیرغم گرفتاری های روزمره مقالات واقعا با کیفیت هم میزارید. واقعا ممنونم. این مقاله هم بسیار زیبا بود من نمیدونم چرا اسم کمپانی ناشر این بازی های زیبا و بعضا بزرگ رو نمیدونستم من خودم با بازی serious sam کلی خاطره دارم از زمان بچگی… اخیرا shadow warrior 2 هم بازی کردم اما زیاد خوشم نیومد ازش… البته من برعکس شما عاشق بازیایی مثل talos principle و portal و wittness و اینحرفا هستم… خیلی حال میدن مخصوصا وقتی یکی یا دوتا از دوستامم کنارم باشن دسته جمعی فکر کنیم! منتظر سری مقالات جذاب بعدی هم هستیم… باز هم بابت این مقاله و زحماتی که میکشید همینطور ارزش خاصی که برای کاربران سایت قاعل میشید ازتون تشکر میکنم

    • سلام عرض میکنم خدمتتون. همیشه دیدن نظراتتون در مقالاتم بسیار لذتبخشه و خوشحال میشم که می بینم نظر گذاشتید در مقاله م. یک دنیا ممنونم از این لطف و محبتتون و واقعا خوشحالم که شما این سری مقالات رو مفید می دونید و تونستم برخی بازی ها رو به یادتون بیارم و با برخی بازی ها اشنا کنم بازیبازهامون رو. ممنون که دقت میکنید و برای کاری که انجام دادم ارزش قائل میشید. حداقل وظیفه کمن در مقابل این همه لطف و بزرگواری شما این هست که حداکثر ارزش ممکن رو هم در جواب دادن به نظراتتون و هم در هم انجام درخواست هاتون و هم در نوشتن مقالات خوب براتون انجام بدم. یک دنیا متشکرم از شما و محبتتون

  • .Murder Inc گفت:

    خسته نباشید آقای سعید آقابابایی واقعا عالی بود به ختم این سری رسیدیم و واقعا لذت بردم اما خیلی خوب میشد اگه برترین های راکستار و والو رو هم مینوشتید اگر چه سری هاشون کم هست بازهم خسته نباشید.

    • سلام و درود خدمت شما. سلامت باشید انشالله. خیلی ممنونم از محبتتون. لطف کردید که مطالعه فرمودید و خوشحالم راضی بودید از مقالات. راستاش همونطور که فرمودید خیلی خیلی کم بودن تعداد سری عناوینشون وگرنه قطعا و وصد در صد می نوشتم براتون. به بزرگواری خودتون ببخشید.

  • ........ گفت:

    خسته نباشید. خیلی زیبا بود. خیلی خیلی….من واقعاث نمی.دونستم این‌همه گیم خوب وجود داره تو دنیا. میرم امشب چنتاشو دانلود کنم. مرسی ازتون آقای آقابابایی.

    • سلام به پوریای عزیز و گل. یک دنیا ممنونم ازت پوریا جان. سلامت باشید انشالله. امیدوارم با برخی از این بازی ها که اشنا شدین باهاشون خاطرات خوبی براتون رقم بخوره و سهم کوچیکی ادر لذتی که ازشون خواهید برد داشته باشم. بسیار ممنون از لطف همیشگیت پوریا جان و خیلی خیلی ممنونم ازت

  • vergil2max گفت:

    خسته نباشید اقای اقابابایی.مقاله زیبا و جالبی بود.
    بنظرم بهترین بازی که توسط این شرکت ساخته شده Shadow Warrior یک و دو.درستکه به پای بازی مثل دووم نمیرسه اما همونطور که گفته شد واقعا بازی خفن و خونین و لذت بخشی هستن.ولی انتظار متای بالاتری داشتم.یکی دیگه از بازیهای که توسط Flying Wild ساخته شده و واقعا لذت بخش Hard Reset البته اونم متای خوبی نگرفته. از بین عناوین Serious Sam نسخه سوم را بازی کردم اما زیاد به دلم ننشست.
    ضمنا اقای اقابابایی نقد shadow of the Colossus هم عالی بود اما متاسفانه فرصت نشد نظر بدم (زلدایی لعنتی.دی. 😀 تقریبا تمام وقت ازادمو مال خودش کرده)به هر حال ممنونم.

    • vergil2max گفت:

      اقای اقابابایی بعد از خوندن مقاله برترین عناوین کمپانی نینتندو شما دیگه نتونستم جلوی خودمو بگیرم.دی. و :heart: Breath of the Wild را چند روز بعد شروع کردم.اینبازی انقدر عالی و بزرگ که زبانم از توصیفش عاجز.دی.در عوض به قسمت کوتاهی از کلام استاد کن لوین :yes: که در وصف و ستایش اینبازی اشاره میکنم:
      در ابتدای بازی ممکن است به جاده‌های اصلی بچسبید اما تقریبا بدون این که خود متوجه شوید به بوته‌زار و جنگل می‌روید. بعد خودتان را در صحرا پیدا می‌کنید که سوار بر شیرماهی، مشغول فرار از ماهی مهاجم عظیم الجثه‌ای هستید. ریتم بازی عجیب‌ و غریب است و در آن قدم بعدی همیشه از قبل مشخص نیست. به‌تدریج درک می‌کنید که هدف بازی، انجام کارهای از پیش تعریف شده نیست بلکه هدف گم شدن در نقشه آن است. قرار است که فراموش کنید در حال انجام چه کاری بودید و در عوض چند ساعت لذت‌بخش را هر کاری دوست دارید انجام دهید…..
      باید بگم واقعا اینبازی الحق لایق گوتی و جوایزی که برده (و همچنین لایق حضور در بازیهای برتر با بیشترین محتوای بخش تک نفره است) و مطمئنم شما اقای اقابابایی که مثل من و خیلی های دیگه عاشق بازیهای شمشیری و نقش افرینی و ماجراجویی هستید از اینبازی هم لذت می برید.واقعا دوست داشتم قبلش نقد این ابر شاهکار را به قلم زیبایی شما بخونم ولی خیلی بیشتر از اون دوست دارم یکروزی (و هر چه زودتر بهتر) شما (و سایر گیمرایی عاشق اینبازی و این سبک)این بازی ابر شاهکار و ناب را بازی کنید.چون بنظرم واقعا حیف که شما گیمر و منتقد به این خوبی هنوز از بازی کردن همچین گوهری باز بمانید اما منتقدای که بویی از گیم نبردن و به همچنین جواهری ۶ و ۷ میدن بتونند بازی بکنن که اگه بخاطر اونا نبود متای بازی ۹۸ میشد.لازم اشاره کنم به ضرب المثل زیبایی در این مورد.قدر زر زرگر شناسد ، قدر گوهر گوهری.
      واقعا ادم کف میکنه که ایران یک زمانی چه دانشمندان و بزرگانی و شیخ های بینظیری داشته.درود بر شیخ بهایی.با تشکر و پوزش بابت متن به این بلندی.

      • سلام مجدد خدمتتون. از چه شخصی هم نوشتید که برترین بازیساز کل تاریخ برای من هست و تنها کسیه که از میازاکی بیشتر قبولش دارم و کن لوین واقعا روی زندگی من تاثیرگذار هست.
        زلدا رو دقایقی بازی کردم نسخه جدید رو واقعا می دونم از اون بازی هاست که اگر بشینم پاش کاری میکنه باهام مثل ویچر و میرم برای غرق شدن شدید در دنیای اون.

    • سلام درود و خدمت شما. بسیار بسیار ممنونم. نظر لطفتونه. سلامت باشید. ممنون که مطالعه فرمودید و مثل همیشه لذت بردم از خوندن نظرااتتون.
      مرسی که مقاله شدو او کلوسوس رو هم مطالعه فرمودید و اتفاقا منتظر نظرتون هم بودم و هستم در تمام مقالاتم و به نوهی دنبال نظرتون می گردم.
      در مورد شدو واریور هم نظرم مثل شما هست و خیلی جذابه. باز هم ممنونم ازتون

  • Nightwolf گفت:

    جدا از بی نظیر بودن بعضی از عناوین این شرکت من با کنفرانس e3 این شرکت هم خیلی حال کردم.
    یادش بخیر یه زمانی سام در کنار dook nukem حزو محبوب ترین شوترا بود. خسته نباشی اقا سعید. چه عالی که سراغ این کمپانی هم اومدید.

  • No Sony گفت:

    من شنیدم نسخه چهارم سم ماجراجو در حال ساخته.

  • سعید جان اول ممنون بابت این مقاله عالی که با سم ماجراجو (ترجمه فارسی اون زمان) و خاطراتش ما رو برد به کودکی و خاطرات خوبش رو زنده کرد و البته بقیه بازیا که من فقط دو سه تاشونو تجربه کرده بودم و خیلی برام مفید بود
    بعد هم واقعا خسته نباشی بابت این سری مقالات که به نظرم یه گنجینه خیلی خوب خلق کردی از کلی بازی باحال و عالی
    واقعا مرسی :rose:

  • Sacr1fIces گفت:

    بعضی از این بازیا خوراکشون اینه روی ویتا بازی کنی فقط, مثل Downwell یا Hotline Miami که واقعا لذت بخشه همیشه همراهم دارمشون, راجب Hotiline Miami هم که واقعا شاهکار خالص هستش و شدیدا لذت بخش از هر لحاظ, گیمپلی سریع و هیجان انگیز – ساندترک بینظیر بازی که اصلا نباشن نصف بازی مزه ش میپره (مثل Miami Disco یا Turf) – گرافیک و دوربین بازی که واقعا حالت خاصی میبخشه به بازی, هر چی از این بازی تعریف کنم کمه هم نشخه ۱ هم دو فوق العادن و اگه تجربشون نکردین حتما سراغشون برین, روی یه سیستم قدیمی هم به راحتی بالا میان, دست شما هم درد نکنه آقای سعید آقابابایی بابت این سری مقاله ها, بسیار جالب و خاطره انگیز بودن واقعا.

  • 3dmotion گفت:

    واقعاً خسته نباشید از زحمتی که بابت این مقاله کشیدید

  • aref44 گفت:

    سلام به آقا سعیدِ گل .. بیشتر بازی هاش در عین بچه گانه بودن ، نیازمند تمرکز و دقت هستن .. اما در کل به درد بچه های سنین ۷ تا ۱۰ سال میخوره که سرگرم بشن ، گمون نکنم نوجوونا و سنین بالاتر تحمل همچین بازی هایی رو داشته باشن .. به هر حال دمت گرم و خدا قوت .. :rose:

  • اقای آقابابایی خیلی ممنون بابت مقاله های عالیتون.من بین همه اینا خیلی با Downwell حال کردم و تقریبا هر روز بازی میکنم.واقعا بازی اعتیاد اوریه و serious sam که فوق العاده بود فکر کنم ۸ یا ۹ سالم بود که اینو بازی میکردم و واقعا بیشتر از هر بازی که تا اون موقع بازی کرده بودم بهم حال میداد. :chic: ولی تا امروز نمیدونستم که مال devolver digital هستش.ممنون بابت مقاله. :yes: :yes:

کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا
کمپانی بزرگ از بازی های کوچک | برترین عناوین کمپانی Devolver Digital - گیمفا