اسکوئر اینکس: رایانه‌های شخصی یک پلتفرم مهم به شمار می‌رود - گیمفا
اسکوئر اینکس: رایانه‌های شخصی یک پلتفرم مهم به شمار می‌رود - گیمفا
اسکوئر اینکس: رایانه‌های شخصی یک پلتفرم مهم به شمار می‌رود - گیمفا
اسکوئر اینکس: رایانه‌های شخصی یک پلتفرم مهم به شمار می‌رود - گیمفا

اسکوئر اینکس: رایانه‌های شخصی یک پلتفرم مهم به شمار می‌رود

عرفان رحیمی صادق
۱۷:۳۸ ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
اسکوئر اینکس: رایانه‌های شخصی یک پلتفرم مهم به شمار می‌رود - گیمفا

شاید خیلی ها پلتفرم رایانه شخصی را زیاد جدی نگیرند اما این پلتفرم نیز مانند سایر پلتفرم ها اهمیت و حساسیت های خود را دارد و نیازمند توجه است زیرا در نهایت باعث تلاش بیشتر بازی سازان می شود تا بتوانند بازی های خود را با بهترین کیفیت برای رایانه های شخصی نیز پورت کنند.

این روز ها شرکت های ژاپنی توجه ویژه ای به این پلتفرم داشته اند و به همین دلیل نیز در حال آماده سازی و فراهم کردن زیربنای محکمی برای آن هستند تا در نهایت بتوانند درآمد و فروش خود را در این پلتفرم افزایش دهند. در حقیقت شاید نکته اساسی همین باشد که بازی سازان و ناشران برای کسب درآمد های بیشتر باید توجه ویژه ای به پلتفرم رایانه های شخصی داشته باشند. البته پتانسیل این پلتفرم نیز هم سطح کنسول های ویدئویی نیست و از سطح بالاتری برخوردار می باشد. رایانه شخصی از لحاظ قدرت می تواند حتی بسیار بالاتر از کنسول های ویدئویی باشد و به همین دلیل نیز از پتانسیل بالایی برخوردار است. یکی از اولین شرکت های ناشر ژاپنی که این پتانسیل را درک کرد و به خوبی فهمید، شرکت اسکوئر اینکس بود. حتی با وجودی که این شرکت تا به حال پشتیبانی در خوری از این پلتفرم نداشته اما در مجموع کارشان راضی کننده بوده است.

یوسوکه ماتسوکا (Yosuke Matsuda)، مدیر اجرایی شرکت اسکوئر اینکس، در مصاحبه ای با وبسایت Telegraph بر اهمیت پلتفرم رایانه شخصی تاکید زیادی داشت و در نهایت از اهداف این شرکت در زمینه این پلتفرم اشاره کرد. وی در واقع اظهار داشت که روند ساخت بازی های مختلف برای این پلتفرم متحول خواهد شد و استراتژی انتشار این شرکت نیز در نهایت دستخوش تغییر خواهد شد. وی اعلام داشت که این روند برای تمامی بازی های این شرکت انجام خواهد شد. ماتسوکه در این زمینه گفت:

طبیعتاً میان مناطق مختلف تفاوت هست و این موضوع به هیچ وجه قابل انکار نیست. تفکر اصلی ما برای استودیو های توسعه دهنده بازی های رایانه در ژاپن و حتی استودیو های توسعه دهنده غربی مانند استودیوی Eidos Montreal و یا حتی بازی هایی که در لندن در استودیوی Crystal Dynamics ساخته می شوند، این است که ما می خواهیم تمامی مردم در سراسر دنیا از بازی های ما لذت ببرند؛ در حقیقت این ایده تمامی محصولات ما است. بنابراین سیاست پایه‌ ای ما این است که تا جایی که بتوانیم همه بازی هایمان را روی تمامی پلتفرم ها به انتشار برسانیم.

وی صریحاً و بدون هیچ شکی گفت:

ما فکر می کنیم که رایانه های شخصی پلتفرمی ضروری به شمار می رود.

بنابراین و با توجه به صحبت هایی که مدیر اجرایی شرکت اسکوئر اینکس انجام داد متوجه شدید که کاربران رایانه شخصی از اهمیت بالایی در مجموعه اسکوئر اینکس برخوردار هستند و توجه ویژه ای در آینده به آن ها خواهد شد تا آن ها نیز بتوانند با خیالی راحت و بدون دغدغه به تجربه بازی های مورد علاقه خود بپردازند. این بدان معنا است که در خوشبینانه ترین حالت کاربران این پلتفرم دیگر برای تجربه بک بازی از مجموعه بازی های شرکت اسکوئر اینکس نباید ماه ها و یا حتی سال ها انتظار بکشند؛ چیزی که در بازی Final Fantasy 15 دقیقاً تجربه کردند و دیگر نمی خواهند مانند آن را در هیچ بازی دیگری از این شرکت شاهد باشند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اسکوئر اینکس: رایانه‌های شخصی یک پلتفرم مهم به شمار می‌رود - گیمفا
اسکوئر اینکس: رایانه‌های شخصی یک پلتفرم مهم به شمار می‌رود - گیمفا
اسکوئر اینکس: رایانه‌های شخصی یک پلتفرم مهم به شمار می‌رود - گیمفا
اسکوئر اینکس: رایانه‌های شخصی یک پلتفرم مهم به شمار می‌رود - گیمفا
اسکوئر اینکس: رایانه‌های شخصی یک پلتفرم مهم به شمار می‌رود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اسکوئر اینکس: رایانه‌های شخصی یک پلتفرم مهم به شمار می‌رود - گیمفا