درآمدزایی بازی‌های رایگان رایانه‌های شخصی از سال ۲۰۱۲ تا کنون، دوبرابر شده است - گیمفا
درآمدزایی بازی‌های رایگان رایانه‌های شخصی از سال ۲۰۱۲ تا کنون، دوبرابر شده است - گیمفا
درآمدزایی بازی‌های رایگان رایانه‌های شخصی از سال ۲۰۱۲ تا کنون، دوبرابر شده است - گیمفا
درآمدزایی بازی‌های رایگان رایانه‌های شخصی از سال ۲۰۱۲ تا کنون، دوبرابر شده است - گیمفا

درآمدزایی بازی‌های رایگان رایانه‌های شخصی از سال ۲۰۱۲ تا کنون، دوبرابر شده است

مهیار امیدی
۲۱:۲۸ ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
درآمدزایی بازی‌های رایگان رایانه‌های شخصی از سال ۲۰۱۲ تا کنون، دوبرابر شده است - گیمفا

طبق خبر جدیدی که در مورد آمار فروش بازی‌های رایگان رایانههای شخصی منتشر شده است، این آمار از سال ۲۰۱۲ تا الان، دو برابر شده است. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.

امروزه قابلیت پرداختهای درون برنامهای، در اکثر بازیهای جدید به چشم میخورد و کاربران و بازیکنان این عناوین، به صورت ناخواسته از آن استفاده میکنند و از سوی سازندگان جذب میشوند، تا پول واقعی خود را برای استفاده از امکانات درون بازی، خرج کنند. به تازگی پرداختهای درون برنامهای، در عناوین رایگان یا به اصطلاح free to play، فروش بسیار خوبی را برای سازندگان به ثبت رسانده اند و طبق خبر و آمار جدیدی که سایت سوپر دیتا (SuperData) منتشر کرده است، درآمد به دست آمده از بازیهای رایگان به لطف سیستم پرداختهای درون برنامهای در پلتفرم رایانههای شخصی، از عدد ۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲، به عدد ۲۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ تغییر پیدا کرده است و دو برار شده است. این آمار درحالی به ثبت رسیده است که درآمد به دست آمده از فروش خود بازیهای رایانههای شخصی و کنسولها، در کل و در این چند سال اخیر (۲۰۱۲-۲۰۱۷)، فقط ۳ میلیارد دلار افزایش داشته است و از عدد ۵ میلیارد دلار به ۸ میلیارد دلار، تغییر کرده است.

در ادامه شرکت سوپر دیتا، توضیحاتی در رابطه با این موضوع ارائه کرد:

امروزه آمار فروش محتویات اضافی در بازیها، به طرز قابل توجهای افزایش داشته است. اکنون ناشران بازیها از محدودیت بازار فروش سنتی بازیها مطلع هستند و سعی میکنند تا در گذر زمان، قیمت بازیهای خود را کاهش بدهند. در آینده انتظار می‌رود تا قیمت اصلی بازی‌ها، به عنوان یک هزینه ورودی برای اجرای بازی‌ها پرداخت شود و در عوض سازندگان بازیکنان را بیش از پیش، برای استفاده از قابلیت پرداخت‌های درون برنامه ای تشویق کنند.

طبق صحبت‌های شرکت سوپر دیتا، احتمالا در آینده ای نه‌چندان دور، قیمت بازی‌ها از ۶۰ دلار هم کمتر خواهد شد. تصویری از این آمار:

درآمدزایی بازی‌های رایگان رایانه‌های شخصی از سال ۲۰۱۲ تا کنون، دوبرابر شده است - گیمفابا تمام این تفاصیر، به نظر می‌رسد که بازیکنان در این چند هفته اخیر، به هیچ وجه استقبال خوبی از بخش پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی‌ها نداشته اند و اگر سازنده‌ای بخواهد بخش پرداخت‌های درون برنامه ای‌را، به بازی‌ای که در ابتدا برای دسترسی به آن باید پول کاملی پرداخت شود، اضافه کند، احتمالا دچار مشکلات بسیاری خواهد شد. از مهم ترین بازی‌هایی که به این مشکل دچار شدند، می‌توان به بازی Star Wars Battlefront 2 اشاره کرد که داستان اعتراضات بازیکنان این بازی و مشکلات بخش پرداخت‌های درون برنامه‌ای آن، نیازی به توضیح ندارد. سوپر دیتا ادامه داد:

شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts)، کاملا ناخواسته و به صورت اتفاقی، به اولین شرکتی تبدیل شد که کاربران بازی‌های ویدئویی، آن را سرزنش نموده و نسبت به سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای و لوت باکس‌های آن، اعتراضات شدیدی داشته‌اند. در آینده باید صبر کرد و دید که این شرکت، چه راه حلی برای حل مشکلات بازی Star Wars Battlefront 2 ارائه خواهد کرد. البته بازیکنان این بازی، دیگر امید زیادی به آن ندارند و احتمالا دیگر برای جبران اشتباهات دیر شده است.

در آینده باید منتظر ماند و دید که آیا سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای، به کاربران چیره خواهد شد یا خیر!

PC

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

درآمدزایی بازی‌های رایگان رایانه‌های شخصی از سال ۲۰۱۲ تا کنون، دوبرابر شده است - گیمفا
درآمدزایی بازی‌های رایگان رایانه‌های شخصی از سال ۲۰۱۲ تا کنون، دوبرابر شده است - گیمفا
درآمدزایی بازی‌های رایگان رایانه‌های شخصی از سال ۲۰۱۲ تا کنون، دوبرابر شده است - گیمفا
درآمدزایی بازی‌های رایگان رایانه‌های شخصی از سال ۲۰۱۲ تا کنون، دوبرابر شده است - گیمفا
درآمدزایی بازی‌های رایگان رایانه‌های شخصی از سال ۲۰۱۲ تا کنون، دوبرابر شده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

درآمدزایی بازی‌های رایگان رایانه‌های شخصی از سال ۲۰۱۲ تا کنون، دوبرابر شده است - گیمفا
درآمدزایی بازی‌های رایگان رایانه‌های شخصی از سال ۲۰۱۲ تا کنون، دوبرابر شده است - گیمفا