صحبتهای جدید مدیر عامل اسکوئر اینکس در مورد قطع همکاری با آی او اینتراکتیو
یک حقیقت است که استودیوها میآیند و میروند. آنها توسط برخی ناشران خریداری میشوند و برخی اوقات، به ناشران دیگری فروخته میشوند. ولی در این بین، یک استودیو که وضعیتاش متفاوت با جملات بالا بود، استودیوی سازنده Hitman یعنی آی او اینتراکتیو (IO Interactive) است که مدتی پیش راهاش از ناشرش یعنی اسکوئر اینکس (Square Enix) جدا شد. حالا به تازگی این ناشر در مورد این جدایی جزئیات بیشتری را منتشر کرده است.
در یک مصاحبه جدید با پایگاه گیمز اینداستری (GamesIndustry) مدیر عامل اسکوئر اینکس یعنی یوسوکه ماتسودا (Yosuke Matsuda) اطلاعات بیشتری را در مورد قطع همکاری با آی او اینتراکتیو و برنامه اولیه برای فروش آن و سپس، سرنوشت نهایی این استودیو مبنی بر مستقل شدن، انتشار داده است.
در مورد فروش آی او اینتراکتیو، ماتسودا توضیح داده که : «من همیشه باید از این زاویه به قضایا نگاه کنم که چقدر برای توسعه آن هزینه شده و در نهایت، آن بازی چه چیزی به ارمغان آورده است. در مورد Hitman ما انتظاراتی داشتیم که آن طور که باید و شاید، برآورده نشدند.»
به عنوان شرکتی بزرگتر با چندین و چند پروژه (خصوصا تقسیم شدن پروژهها بین بخش شرقی و غربی)، ماتسودا اذعان داشته که آنها دیگر نمیتوانستند «به ادامه دادن تزریق پول به Hitman ادامه دهند چرا که ممکن بوده باعث از بین رفتن این سری شود.» ماتسودا ادامه داده که آنها دوست داشتهاند به کار با آب او اینتراکتیو و البته سری Hitman ادامه دهند، ولی در نهایت « این به نفع آنها بوده که با ناشر دیگری به جز ما همکاری کنند.»
در هر حال، با توجه به تغییر تصمیم فروش آی او اینتراکتیو به خریداری شدن کل سهام این استودیو توسط مدیران آن، ماتسودا و اسکوئر اینکس «کاملا از این تصمیم استودیو پشتیبانی کردهاند.»
ماتسودا در مورد دادن حقوق Hitman به آی او اینتراکتیو هم صحبت کرده و طبق گفته او، دلیل آن به سادگی این بوده که آن سری اگر به دست آی او اینتراکتیو ساخته نشود، دیگر Hitman نیست. به طور مشخص، او گفته که دلیل اهدای حقوق سری به آی او اینتراکتیو به این خاطر بوده که این استودیو واقعا مالک حقیقی آن است.
آخرین نسخه از سری Hitman در سال ۲۰۱۶ به صورت اپیزودیک و دیجیتالی منتشر شد و در اوایل سال ۲۰۱۷، شاهد عرضه فصل اول آن به صورت فیزیکی بودیم. این بازی در دسترس کاربران پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و رایانههای شخصی قرار دارد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ۴ مورد از بیشترین عناوین پیشفروش شده در پلی استیشن، متعلق به ایکس باکس هستند
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
- احتمال پشتیبانی Xbox Series از فناوری FSR 3 Frame Generation در آینده
نظرات
نباید بازی رو اپیزودیک میکردن!
امیدوارم فصل دوم بهتر باشه و سود خوبی برای IOI به ارمغان بیاره
بازیش خیلی عالی بود
نمیدونم چرا هر استدیویی اینطوری میشه دوس دارم سونی بخردش جدا از اینکه خوب فن سونی ام دوس ندارم استعدادای یه استدیو کور بشن و دیگه نتونن با آزادی کاره خودشون و انجام بدن چون کم نبودن استدیو هایی که زیره فشاره ناشر بازیشون حتی اونطوری که خودشون میخواستن نشده ولی سونی این آزادی و بشون میده و ازشون پشتیبانی میکنه و همینه که الان اینجاس به نظرم سونی واقعاً میتونه نشون بده با دادن آزادی و پشتیبانی خوب چه بازی هایی میتونن ساخته بشن امید وارم io interactive هم بتونه خیلی خوب به کارش ادامه بده و بازم واسمون خاطره سازی کنه