جان شفر پس از ۶ ماه فعالیت در پارادوکس، این استودیو را ترک کرد
جان شفر (Jon Shafer)، طراح ارشد بازی Civilization V، راه خود را از استودیوی پارادوکس اینتراکتیو (Paradox Interactive) جدا کرد. این شرکت با انتشار بیانیهای در این زمینه، دلیل خروج شفر را تفاوتهای دیدگاهی و خلاقانه وی خواند.
شفر در ماه می میلادی توسط این شرکت استخدام شد تا بر روی پروژه معرفینشدهای کار کند. پیش از پیوستن به استودیوی پارادوکس اینتراکتیو، شفر در استودیوی بازیسازی فیراکسیس گیمز (Firaxis Games) مشغول به کار بوده که بیش از هر چیزی به واسطه ساخت بازیهای استراتژی از جمله مجموعه بازیهای XCOM و Civilization شهره است. پس از آن، وی به استودیوی استارداک (Stardock) پیوست که بازیهایی نظیر Sins of a Solar Empire و سری بازیهای Galactic Civilizations را تولید کرده است.
در سال ۲۰۱۳ میلادی، شفر با تاسیس استودیویی تحت عنوان کانیفر گیمز (Conifer Games) موفق به کسب بودجه ۱۰۰ هزار دلاری از طریق سرویس کیکاستارتر (Kickstarter) به منظور ساخت یک بازی با نام At the Gates شد. این بازی، کنترل یک فرمانروایی بربری را به منظور شکست امپراتوری روم در اختیار بازیکنان قرار میدهد. این بازی هنوز عرضه نشده است و مشخص نیست که آیا همچنان شفر در روند توسعه آن نقش دارد یا خیر.
اگر با استودیوی پارادوکس اینتراکتیو آشنایی ندارید باید در این زمینه بگوئیم که این سازنده بازیهای ویدئویی تاکنون مسئول توسعه چند بازی استراتژی فانتزی از جمله Europa Universalis IV، Cities: Skyline و Crusader Kings II بوده و وظیفه انتشار جهانی بازی Mount & Blade: Warband را نیز بر عهده داشته است. همانطور که پیداست، این استودیو با بازیهای استراتژی غریبه نیست و استخدام شفر برای آنها امری معقول بود که متاسافانه به نتیجه خاصی نرسیده است.
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
نظرات
عاشق جان شفر هستم
واقعا فرد مهمی در صنعت بازی های ویدئویی هستن ایشون ۱۰۰% برای جدایشون دلیل خاصی داشتن امیدوارم همیشه موفق باشن
من و از جهل و گمراهی نجات دادی فکر کردم الکی جدا شده 😐