الکترونیک آرتس: کنسول اکس باکس وان اکس به صورت باور نکردنی قدرتمند است - گیمفا
الکترونیک آرتس: کنسول اکس باکس وان اکس به صورت باور نکردنی قدرتمند است - گیمفا
الکترونیک آرتس: کنسول اکس باکس وان اکس به صورت باور نکردنی قدرتمند است - گیمفا
الکترونیک آرتس: کنسول اکس باکس وان اکس به صورت باور نکردنی قدرتمند است - گیمفا

الکترونیک آرتس: کنسول اکس باکس وان اکس به صورت باور نکردنی قدرتمند است

سعید حلاجیان
۱۷:۴۸ ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
الکترونیک آرتس: کنسول اکس باکس وان اکس به صورت باور نکردنی قدرتمند است - گیمفا

بیلک یورگنسن در پایان کنفرانس جهانی فناوری UBS که در شهر سانفرانسیسکو برگزار شد در ارتباط با کنسول‌ها و استریم بازی های ویدیویی صحبت‌هایی ارائه داده است. وی در صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که کنسول‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته اند و از این لحاظ کنسول اکس باکس وان اکس به صورت باورنکردنی قدرتمند است.

بلیک یورگنسن، مدیر مالی شرکت الکترونیک آرتس، در صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که در سال‌های اخیر دو اتفاق بسیار مهم در ارتباط با کنسول‌ها افتاده است: نخست این که آن‌ها پیشرفت‌های کوچک و افزایشی داشته اند. البته وی در ادامه جمله خود را اصلاح و اشاره کرد که این تغییرات در واقع کوچک نیستند؛ به طور مثال کنسول اکس باکس وان اکس به صورت باورنکردنی قدرتمند است و یا حتی کنسول پلی استیشن ۴ پرو که این مدل‌های جدید بر پایه همین تکنولوژی‌های پیشرفته موجود ساخته شده اند.

نکته دوم در ارتباط با کنسول‌ها، پشتیبانی آن‌ها از عناوین نسل قبل است؛ موضوعی که در گذشته باعث نابودی صنعت بازی‌های رایانه ای می شد. زیرا با عرضه کنسول‌های جدید، کاربران نمی توانستند بازی‌هایی که برای کنسول‌های قدیمی خود خریداری کرده اند را روی کنسول‌های جدید بازی کنند و به همین دلیل از خرید آن ها صرف‌نظر می کردند. اما حال این گونه نیست و صنعت کنسول‌ها و پشتیبانی آن‌ها از عناوین نسل قبل دقیقا به مانند رایانه‌های شخصی است. آقای یورگنسن معتقد است که این موضوع در طول زمان به سود کنسول‌ها است و به همین سبب در آینده خواهیم دید که این پلتفرم‌ها تکامل یافته و بسیار پیشرفته تر می شوند.

به نظر می رسد الکترونیک آرتز در حال حاضر مشغول کار بر روی پروژه ای به منظور استریم کردن بازی‌های ویدیویی است؛ سرویسی ابری به مانند PlayStation Now سونی. آقای یورگنسن در این رابطه توضیح می دهد که وی فکر نمی کند که این سرویس جایگزین کنسول‌ها شود؛ از طرف دیگر آن‌ها مخاطبان بیشتری را به سمت تجربه بازی های ویدیویی می کشانند.

وی همچنین توضح می دهد که در حال حاضر مردم بیشتر از هر زمان دیگری بازی می کنند و این تعداد قطعا در آینده افزایش خواهد یافت. بازی‌های موبایل تا حدودی در این روند نقش داشته اند و این موضوع به قیمت بازی‌های کنسول یا رایانه‌های شخصی تمام نشده است( بازار کنسول‌ها را با خطری روبرو نکرده است). هرچه که بازی‌های ویدیویی در میان مردم به محبوبیت بیشتری می رسند، سعی کرده تا موانع پیش روی خود را برطرف سازند و بنابراین افراد بیشتری می توانند به یک گروه ملحق شده و این دقیقا همان ویژگی است که در حال حاضر شرکت الکترونیک آرتس بر روی آن کار می کند و در این زمینه پتانسیل بزرگی برای استریم کردن بازی‌های ویدیویی وجود دارد.

آقای یورگنسن در رابطه با کیفیت استریم بازی‌های ویدیویی توضیح داد که به لطف گسترده شدن عظیم پایگاه‌های داده همه چیز در حال بهبود است. اگرچه هنوز به پیشرفت‌هایی نظیر پهنای باند بهتر و سرعت اتصال بیشتر نیاز است اما الکترونیک آرتس در این زمینه آزمایشاتی انجام داده که تاخیر در اتصال را تقریبا به صفر رسانده است و طی دو تا سه سال آینده شرکت الکترونیک آرتس و شریک تجاری اش در این زمینه پیشنهادهای تجاری را ارائه خواهند داد. در نهایت آقای یورگنسن بار دیگر تاکید کرد که این سرویس جایگزین کنسول‌ها نشده و بازار آن‌ها را به خطر نمی اندازد بلکه کاربران بیشتری را به این صنعت اضافه خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

الکترونیک آرتس: کنسول اکس باکس وان اکس به صورت باور نکردنی قدرتمند است - گیمفا
الکترونیک آرتس: کنسول اکس باکس وان اکس به صورت باور نکردنی قدرتمند است - گیمفا
الکترونیک آرتس: کنسول اکس باکس وان اکس به صورت باور نکردنی قدرتمند است - گیمفا
الکترونیک آرتس: کنسول اکس باکس وان اکس به صورت باور نکردنی قدرتمند است - گیمفا
الکترونیک آرتس: کنسول اکس باکس وان اکس به صورت باور نکردنی قدرتمند است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • عاشق کنسول اکس باکس وان اکس هستم به زودی به مجموعه کنسولاتم اضافه خواهم کرد
    شغل : اسپند دود کنی در چهارراه های کشور

  • Dr. Freeman گفت:

    ایکس باکس دیگه تقریبا همه چیز داره
    کنسول فوق العاده قوی و خوش ساخت با یه کنترلر بشدت خوش دست
    سرویس های آنلاین قابل اتکا
    پشتیبانی نرم افزاری شامل پشتیبانی از بازی های نسل های قبل
    سرویس پلی اِنی وِر
    و عناوین مالتی پلتفرمی که رو هیچ کنسولی بخوبی وان اکس اجرا نمیشن در آینده نزدیک و حتی همین الان
    فقـــــــــــــــــط
    تیم ایکس باکس باید تمرکزش رو بر روی تاسیس و تقویت استدیوهای فرست پارتی و سکندپارتی افزایش بده
    میتونم بگم تنها دلیلی که باعث میشه خیلی ها بجای ایکس باکس به سمت پلی استیشن برن تنها عناوین انحصاری بشدت خوب پلی استیشنه. اگه همه شرایط یکسان بود (حتی قیمت) تقریبا کسی سمت پلی استیشن نمیرفت
    و اینجاست که اهمیت انحصاری مشخص میشه

    • کاملا موافقم شهروز جان
      پلی استیشن و ایکس باکس چه در عناوین انحصاری و ……همیشه مکمل هم بودن
      بنظرم اگه انحصاری های وان هم خوب بود و واسه ویندوز نمیومد الان مثل نسل ۷ فروشش هر دو کنسول تقریبا برابر بود شاید با ۱ یا ۲ میلیون اختلاف

      • Dr. Freeman گفت:

        انحصاری خیلی در فروش کنسول موثره
        بازی هایی مثل gow یا tlou یا از اونطرف هیلو و فورزا اصطلاحا سیستم سِلِر هستن. یعنی به تنهایی باعث میشن افراد خاصی اقدام به خرید کنسول کنن که فقط بتونن اون بازی خاص رو تجربه کنن. خب وقتی هر بازی ای برای همه پلتفرم ها بیاد خریدار اون پلتفرمی رو انتخاب میکنه که ارزش قدرت به ازای قیمتش بالاتره. اما وقتی مثلا تنها پلتفرمی که بهت امکان تجربه گاد او وار رو میده پی اس ۴ باشه و تو هم حتما باید بازی کنیش در نتیجه میری سمت خرید پی اس ۴
        وگرنه اگه همه بازیا رو هر دو کنسول میومدن خب مسلمه که اکثرا (بجز فن های متعصب و دوآتیشه) وان ایکس یا وان اس رو انتخاب میکردن. چون حقیقتا الان ایکس باکس بغیر از بخش انحصاری در تقریبا هر زمینه ای قویتره

    • bigby woIf گفت:

      کاملا درسته، بنظرم فیل خیلی کارش را بسیار خوب انجام داده. اول از هر چیز نظم را به بخش ایکس باکس برگردوند بعد اروم اروم ارتقاع و پیشرفت های خوبی را شاهد بودیم. تو این ۲ سال سخت افزار های خیلی خوبی را روانه بازار کردند از کنسول وان اس که واقعا کنسول خوبیه و از دسته الیت تا وان ایکس و حذف بخش فوق العاده اضافه کینکت. الان هم اگه اشتباه نکنم یکبار فکر کنم گفته بود که تمرکز اصلی ما فعلا روی تاسیس شرکت های فرست پارتی است. الان این شرایط خوبی که ایکس باکس داره حتی با ۲ سال پیش هم قابل مقایسه نیست و اصلا این ساماندهی کار اسونی تو صنعت گیم خصوصا با رقیب های قوی مثل سونی و نینتندو راحت نیست.

    • دکتر اشتباه نکن
      “هزینه و راحتی دسترسی به بازی” حرف اول رو میزنه تا داشتن بازی انحصاری یا قدرت بیشتر یه کنسول. Ps4به واسطه سیستم اکانت هکی تا آخر این نسل پرچمدار خواهد بود و فقط هم مربوط به ایران نمیشه و تاریخ این رو تایید میکنه.
      Xbox orginal از ps2 قوی تر بود ولی ps2 برد اون نسل رو.
      Ps3 از x360 قوی تر بود و هم انحصاری داشت ولی این x360 بود که پیروز شد تو اون نسل.
      البته اگه پیروزی رو در فروش بیشتر ترجمه کنیم.

  • واقعا کنسولی زیبا و ارزشمنده من که پلی استیشن بازم ترغیب شدم تهیش کنم
    بلاخره قابلیت بکوارد هم xbox 360 هم اورجینال رو داره
    فور کی واقعی هم که عالیه
    انحصاری هم بلاخره مایکروسافت به این نتیجه میرسه که براش بیاد
    خواهان تجربه عناوین انحصاری از جمله هیلو ۶ و گیرز ۵ روی این کنسول هستم انشالا تا نوروز بتونم بگیرم

  • Cuphead گفت:

    بدون شک بهترین کنسول تاریخ
    با وجود وان ایکس کبیر دیگه مایکروسافت برگ برنده رو در اختیار داره
    و بزودی میتونه سونی و نینتندو رو به طور کامل ورشکست کنه 😎
    خوشحالم از اینکه مایکروسافت بهترین شرکت دنیا رو انتخاب کردم
    بدون شک وان ایکس کبیر تا پایان ۲۰۱۸ بالای ۲۰ میلیون میفروشه و
    Ps4 به طور کامل از گردونه رقابت خارج میشه :yes:

  • Cuphead گفت:

    بکوارد واقعن پروژه سنگینی بوده حالا که بازی های اولین XboX هم براش اومده
    یکم به این Game Pass برسن خوبه حواسم نبود ترایال ۱۴ روزه فعال کردم ولی بازی خفن نداره 😀

  • خبری که اخیرا هم درباره اجرای بازی ویچر۳ روی کنسول اونم به صورت ۶۰ فریم امد واقعا عجیب بود بدون هیچ اپدیت بازی ویچر روی این کنسول ۶۰ فریم اجرا میشه و البته فراموش نکنیم پردازنده کنسول اورکلاک شده و ۳۱درصد سریع تر از پردازنده وان هست و ما شاهد عناوین ۶۰ فریم مثل گیرز۴ یا همین ویچر و سایر بازی ها هستیم که فوق العاده هست

  • توی این سرویس استیرینگ و کلاد و این حرفا بیشترین بازی مورد انتظار همین کرک داون ٣ هست.باس ببینیم پردازش ابری واقعا چقدر میتونه تاثیر داشته باشه و اینترنت مورد نیازش چیه

  • Godofwar0385 گفت:

    انشااله تا چند وقت دیگه یه وان اس میاد بغل پی اس چاره کبیر و حالشو میبرم :yes:

  • TeraFloppy64 گفت:

    اینام دیگه پدرمونو دراوردن با این وان اکس
    این همه کارت گرافیکای غول ساخته شدن واسه گیم یه نفر نیست اسمشونو بیاره
    حالا همه شرکتا دارن از کنسولی تعریف میکنن که اندازه کارت گرافیک ۵ سال پیش قدرت داره
    طوری تعریف میکنن که انگار مایکروسافت غیر ممکن رو ممکن کرده
    بابا برداشته کارت R9 290 رو کرده تو کنسولش حالا این همه هایپ واسه چیه؟

  • من فن سونی هستم اما با این حال به سلیقه ی افراد احترام میزارم و مثل بعضیا به این و اون فحش نمیدم البته شاید ایکس باکس وان ایکس رو بگیرم چون به نظر میاد کنسول جالبی باشه مخصوصا با فریم ۶۰ (ویچر۳ با فریم ۶۰ چه شود :inlove: :inlove: )

الکترونیک آرتس: کنسول اکس باکس وان اکس به صورت باور نکردنی قدرتمند است - گیمفا