نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا
نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا
نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا
نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا

نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII

محمد حسین باجلان
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا

این روز ها بیشترین چیزی که به گوشمان میخورد عبارت جنگ جهانی است. بعد از فروش بسیار موفقیت آمیز نسخه اخیر سری میدان نبرد به نام Battlefield 1 که از قضا گدشته دورتری، یعنی جنگ جهانی اول را نیز هدف گرفته بود عرضه شد. با تمام موفقیت اولیه ای که این عنوان داشت ولی باید اذعان داشت که به دلیل تنوع پایین بازی در بخش هایی سلاح ها یا تجهیزات، باز هم این عنوان به دلیل سبک و بازه زمانی انتخاب شده که شجاعت و جسارت تیم سازنده بازی را نشان می داد، بسیار قابل تقدیر است. در ثانی موفقیت حاصل شده سبب شد که اولا سایر سازندگان نیز به این نتیجه برسند که تقلید از نمایش آینده در سری ندای وظیفه، به هیچ عنوان ضامن موفقیت ان ها نیست و در ثانی خود سازندگان و ایده پردازان ندای وظیفه نیز به ان برسند که واقعا جنگ های آینده و تبدیل یک سرباز معمولی به یک ابر سرباز پرنده، واقعا دیگر برای ما جذاب نیست.

در واقع بعد از عرضه عرضه تایتان فال که در واقع جواب دندان شکن تیم قبلی سازنده عناوین اصلی ندای وظیفه، به سران اکتیویژن بود، حالا به نظر می رسید که اکتیوژن به شدت از این عناون ذوق زده شده است و در نتیجه نسخه بعدی از سری ندای وظیف، کم کم رنگ و بوی اگزوسوت به خود می گیرد. این لباس هایی که در واقع دنیای ندای وظیفه را رو به نابودی کشیده بودند ( البته اگر همه تقصیر ها را به گردن این تغییر سبک انداخت بلکه مهمترین ایراد وارده، داستان های یکنواخت و عدم ایده های جدید در برابر رقبا مهم ترین دلیل شکست های پیاپی این سری بود)، شاید در حال حاظر اختراع شده باشند (البته نه با این توانایی های سوپرمنی !) ولی تا به خدمت گرفته شدن گسترده آن ها هنوز هم یکی دو دهه باقی مانده است ولی ایده پردازان ندای وظیفه به این نتیجه رسیدند که نه تنها باید از آن در بازی های این مچموعه استفاده نمود، بلکه باید در تک تک شماره های این سری نیز باید قرار داده شوند که نتیجه آن این شد که این سری به جایی رسید که تقریبا اکثر طرفداران، از آن ناراضی بودند و فقط به دلیل آن که عناوین مشابه کنسولی، بسیار کم تعداد هستند، مجبور به این خرید بودند که با عرضه عناوین بیشتر این دلیل نیز کم رنگ تر می شد.

نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا

هر کسی که بر روی صورتش زخم بدی دارد، طبق فلسفه هالیوود آدم بد داستان است !

البته خوش بختانه سری به این نتیجه رسید که خود در حال نابود کردن سری ندای وظیفه، یعنی مجموعه ای که صنعت بازی های رایانه ای را به این جایی که الان در آن هست، رسانده است. اولین ایده ای که برای نجات این سری مطرح شد، به طور قطع بازگشت به ریشه های سری، یعنی جنگ جهانی دوم بود که باز هم به طور قطع با موفقیت عمده مجموعه مواجه شد. در نتیجه نسخه اخیر این سری به نام Call of Duty World War II نام گذاری شد. نسخه ای که به دست افرادی ساخته شد که خود باعث و بانی این روند آینده گون شده بودند. آخرین عناون ساخته شده به دست این استدیو نسخه Advanced Warfare بود ( که شاید در واقع از بعد داستانی، یکی از بهترین نسخه های این سری با وجود جو آینده نگرانه بود) و حالا به نظر می رسد از اشتباهات گذشته خود به خوبی درس گرفته اند و این سری را به ریشه های خود برگردانده اند.

همچون هم سایر عناوین مطرح دیگر در جنگ جهانی دوم، شما این عنوان را نیز با روز بزرگ DDay شروع می کنید که در واقع در این روز یکی از بزرگ ترین پیروزی های جبه متفقین علیه آلمان نازی رقم می خورد و این عملیات مقدمه ای برای آزاد سازی فرانسه است. همچون هر بازی دیگری که در فضای جنگ جهانی دوم قرار دارد، خوب یا بد بودن آن را می توان از زیبایی این مرحله تشخیص داد که باید اذعان داشت که در این بازی به هیچ وجه از تجربه و تکرار این مرحله خسته نمی شوید. این مرحله شروع داستان خوب ولی در عین حال کلیشه ای آزاد سازی دنیا از دست المان نازی است که باید گفت با وجود داستان سرایی زیبا و شخصیت پردازی خوب از این بخش از بازی به هیچ وجه خسته نمی شوید. جدای از داستان خوب، روند سریع بازی و کشته شدن پیاپی دوستان و همرزمان شما نیز باعث می شوند، علاوه بر آن که بازی پر است از صحنه های احساسی کشته شدن هم رزم های شما، به سنت تمام ندای وظیفه های پیشین، همچنان شاهد جدال های سینمایی و انفجار های بزرگ است پس اگر برای تماشای چنین چیز هایی این نسخه را خریداری کرده به هیچ وجه پشیمان نمی شوید. در این شماره هم چنین بخش هایی برای رانندگی در نظر گرفته شده است که مانند تمام نسخه های پیشین ( البته نسخه Infinite Warfare در کمال شگفتی، گیم پلی بسیار زیبا و روانی برای بخش سفینه سواری خود داشت) گیم پلی و فیزیک این وسایل بسیار خشک و نا مطلوب است و هنوز هم هیچ کدام نتوانسته اند خود را به بخش های اسنوموبیل سواری MW2، حتی نزدیک کنند. یکی دیگر از نکات مهم در خصوص بخش تک نفره بازی، کار تیمی و بسته های سلامتی است که به سبک عناوین قدیمی تر این سری، در صورت دریافت گلوله خوردن، دیگر اندکی صبر کردن و سلاخی کردن مجدد دشمنان، جواب گو نیست. حالا اگر آسیبی دریافت کنید، باید یا با همان سطح سلامتی کمتر بسازید یا این که با استفاده از بسته های سلامتی، خود را به وضعیت عادی برسانید. البته نگران نباشید چون یافتن این بسته های چندان سخت نیست و هر زمان که اندکی آسیب ببینید، با درخواستی ساده از دوستانتان می توانید تعدادی از آن ها دریافت کنید. در کنار آن بعضی از افراد تیم شما، توانایی های ویژه ای مانند شناسایی دشمنان یا کارهای مشابه را دارند که در واقع این قابلیت ها نقش درون های نسخه های پیشین را دارند و هنوز هم معلوم نیست چرا سازندگان تمرکز ویژه ای برای راحت کردن بخش داستانی یک بازی راحت دارند. در خصوص فضا سازی نیز باید گفت که اگر فیلم نجات سرباز رایان را دیده باشید، تک تک سکانس های مهم این فیلم در این بازی نیز وجود دارد.

نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا

هم چنان مهمترین بخش بازی، بخش چند نفره آن است که از قضا بسیار لذت بخش نیز هست

البته در کنار داستان خوب این شماره، چیزی که این روز ها مهم ترین دلیل برای خرید یک نسخه از ندای وظیفه محسوب می شود، بخش چند نفره بازی است. همچون نسخه های پیشین باز هم شاهد نبرد های کوچکی هستیم که اکثرا در بین ۶ نفر در هر تیم برگذار می شود. هم چنان همان مود های قدیمی تر در بازی در موجود است و مهمترین تفاوت این نسخه و نسخه های قدیمی تز در نداشتن لباس های ویژه است ولی هم چنان باید گفت که کاراکتر شما خیلی خوب می پرد! جدای از این ها دیگر به سبک بخش تک نفره نیازی به بسته های سلامتی ندارید و با اندکی کاور گرفتن، سلامتی شما پر می شود. البته حالا کلاس های بازی با اسامی متفاوتی مانند نیروی زمینی یا هوا دریا و غیره نشان داده می شود که در باطن امر هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند و فقط شامل یک تغییر اسم و اضافه شدن چند کلیپ جدید است.

اما مهمترین وجه تمایز این نسخه با برادران بزگترش اضافه شدن بخش Headquarters است که عملکردی همچون بخش Tower در سری دستینی دارد. در این جا نیز شما با دیگر بازیکنان می توانید بازی کنید، به بخش های مختلف بروید یا در این مکان تمرین تیر اندازی کنید. در هر صورت باید گفت که اضافه شدن این بخش به بازی اندکی بی دلیل بود و هیچ دلیل منطقی و درستی برای این کار وجود ندارد.

نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا

جدای از تمام چیز هایی که در سری ندای وظیفه دیده بودید، حالا ساخت و ساز موانع و تجهیزات نیز به بازی افزوده شده است

دیگر تغییر مهم دیگر اضافه شدن یک مود جدید به این مجموعه است که این مود ترکیبی از مود های Domination و Rush است که به طور واضحی از مود Operation از Battlefield 1 کپی برداری شده است. در این مود نیز تیم حمله کننده از یک نقطه با پیشروی به سمت مواضع دشمن، باید سه هدف مشخص شده را از بین ببرید تا بتوانید در نهایت پیروز عملیات باشید. البته هم چون نسخه میدان نبردی این مود، در این جا بسیار خواهید مرد. اگر در تیم مهاجم باشید، باید در بسیاری از مواقع با موانع و تیر بار های مدافعان مواجه شوید و علاوه بر ان توانایی دفاع کننده ها در پیدا کردن یک نقطه مناسب برای مخفی شدن سبب می شود که باز هم امار تلفات تیم شما بالا برود. در هر مرحله نیز تیم شما حدود ۵ دقیقه برای دفاع یا تهاجم زمان دارد. البته به سبک سایر بخش های بازی، این مود نیز به صورت ۶ در برابر ۶ انجام می شود و معلوم نیست که چرا زمانی که در بازی مود هایی مانند Big Team Battle وجود دارد، هنوز هم سازندگان تعداد بازیکنان را در این حد نگاه داشته اند در حالی به طور قطع این مود در حالتی همچون ۱۲ در برابر ۱۲ بسیار لذت بخش تر می بود. در سمت دیگر نیز باید گفت که ابعاد نقشه های بازی در این مود نیز چندان بزرگ نیست و بیشتر به نظر می رسد که سازندگان ۳ نقشه کوچک را به یکدیگر چسبانده اند و در نتیجه این مود را ساخته اند.

همچنین اگر هم در هر زمانی، از بخش های داستانی و چند نفره خسته شدید، به سبک تمام نسخه های اخیر، می توانید وارد بخش زامبی شوید و از قتل عام زامبی های نازی لذت ببرید. تقریبا تمام چیز هایی که در نسخه های قبلی دیده بودید در این شماره نیز وجود دارد و در واقع باید گفت تغییر خاصی به جز طراحی شخصیت های قابل بازی و زامبی ها وجود ندارد. با وجود آن که بخش زامبی یکی از کم اهمیت ترین بخش های یک عنوان ندای وظیفه برای من محسوب می شود، ولی وجود آن به طور قطع خالی از لطف نیست، بالاخص که مهم ترین رقیب این مجموعه یعنی سری بتلفیلد، سالیان سال است که از عدم وجود یک بخش Co-op درست و حسابی رنج می برد و معلوم نیست بالاخره دایناسور مود محبوب کی به بازی راه می یابد!

نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا

بازی از نظر گرافیکی بسیار زیبا است ولی پر کردن نقشه های آن فقط با ۶ نفر ظلمی نا بخشودنی به نظر می رسد

البته جدای از تمام این ها بازی بر روی تمام پلتفرم های مقصد خود زیبا به نظر می رسد. نسخه های اکس باکس و پلی استیشن بازی هر دو از رزلوشن ۱۰۸۰ و نرخ فریم ۶۰ پشتیبانی می کنند و با وجود دارا بودن رزولشن پویا، در اکثر مواقع نیز در نگاه داشتن این حد نیز موفق عمل می کنند. جدای از اعداد، در بخش نمایشی نیز هر دو کنسول بسیار زیبا عمل می کنند و هم در بخش داستانی و هم در بخش چند نفره شاهد یک عنوان زیبا هستیم. البته هم چنان در بازی گهگاهی با باگ و ایرادات فنی یا افت شدید فریم مواجه می شوید ولی تعداد این موارد به قدری اندک است که به راحتی قابل چشم پوشی هستند. البته با وجود نسخه های میان نسلی برای Xbox One X و PS4 Pro باز هم برترین پلتفرم برای اجرای بازی، نسخه رایانه های شخصی خواهد بود که متاسفانه به دلیل تعدد متقلب در این پلتفرم و کم بودن نسبی بازیکنان، هنوز هم دلیل منطقی برای خرید نسخه این بازی در استیم وجود نخواهد داشت.

به طور خلاصه باید گفت که Call of Duty World War II همان عنوانی است که شاید نزدیک به نیم دهه منتظرش بودیم. تمام نسخه های پیشین همه و همه فقط در حال و هوای آینده دور یا نزدیک بودند و ترکیب بازی های پر سرعت این چنینی با تکنولوژی های فضایی، نتیجه ای جز خسته کننده شدن برای امثال من نداشت و سبب شد عنوانی مانند Infinite Warfare را فقط و فقط برای تجربه نسخه ریمستر شده شماره چهارم خریداری کنیم و پس از تجربه بخش داستانی، به سرعت بازی را پاک کنیم. اما این شماره داستانش بسیار متفاوت است و بالاخره پس از سال ها اکتیویژن به حرف ها و انتقاد های طرفدارانش گوش داد و بازی را به فضای جنگ جهانی دوم برد و البته معلوم نیست که این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و البته کاملا معمول و قابل درک است که اگر شماره های بعدی در زمان حال و آینده قرار داشته باشند ولی هرچه که باشد این شماره منتقدان و طرفداران را به خاطر فضا و زمان داستانش راضی می کند و به طور قطع ارزش خریدش را دارد.

نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا

 

Master Chief

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا
نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا
نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا
نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا
نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mrm7799 گفت:

    خوبه باز این شماره بهتر شده
    ولی من فکر نکنم بگیرمش
    بعضی ناشرا مثل راکستار با پولشون بازی میسازن ولی اکتی وeaبرای پول بازی میسازن
    امیدوارم این سری هم روزی به دوران اوجش برگرده مخصوصا از لحاظ داستانی

    • neiten گفت:

      به قدری این بازی بخش داستانیش زیبا،قشنگ، جذاب متفاوت بود که از فریم به فریمش لذت بردم .کارکتراشو اینقدر دوس داشتم.لذت ناب جنگ اسلحه های قدیمی دوران جنگ.وقتی اسلحه دستت بود از مگسک اسلحه هدفو نشونه می رفتی یه حال دیگه داشت. وقتی زیر بارون تو برف به عشق پیروزی در نبرد طاقت فرسا می جنگیدی از پولی که واسه بازی داده بودی خیلی خیلی خوشحال بودی و به خودت میبالیدی که عجب بازیه عجب صحنه های جنگی و عجب نبرد سختی بوده در اون زمان که به سختی در اون نبردها اون مردمان جنگیدند وما هم در دوران گیمری تجربه کردیم.وبی نهایت خوشحالم که کالاف به اون چیزی که بود تبدیل شد

    • Freelancer گفت:

      جمله ات اثر گذار بود.
      هر کی واسه هر چیزی که نداره میجنگه.
      من که هنوز COD 4 رو بازی میکنم. اونم آنلاین. عشق یعنی این.

  • GENERAL گفت:

    یکی از افتخارات صنعت ویدیو گیم نسبت به سیما
    وجود بازی کال او دیوتی هستش این عنوان با فروش بالایی که هر ساله داره پتانسیل خوب صنعت ویدیو گیم رو مقابل سینما نشون میده.
    کال او دیوتی تونسته میلیون ها نفر رو روی کره زمین برای میلیون ها ساعت سرگرم کنه شاید زمانی گیمر ها برای تجربه این فرانچایز گذاشتن بیشتر از زمانی باشه که طرفداران فیلم و سینما برای فیلم های مارول گذاشتن.
    واقعا خوشحالم کال او دیوتی به ریشه خودش برگشته . و از اون فضای علمی تخیلی خارج شده‌ .
    در مورد بخش مولتی پلیر کال او دیوتی
    حالت جدید وار مود
    به نظرم این حالت تونسته یه خورده هیجان بیشتری به بخش مولتی پلیر کال هو دیوتی تزریق کنه ولی خب باز هم هنوز جای کار داره.
    من اصلا هیچ قصدی ندارم فرانچایز کال او دیوتی رو با بتلفیلد مقایسه کنم ، چون واقعا بتلفیلد در قسمت مولتی پلیر حرف زیادی برای گفتم داره.
    ولی در بخش کمپین کال او دیوتی نشون داد که بخواد دوباره میتونه خوب باشه و موفقیت شانسی نیست .

  • farshidmg گفت:

    بسیار زیبا. نقد واقعا عالیی بود.خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز

  • T.M گفت:

    دوستان کسی میدونه این بازی روی ps4 از split screen پشتیبانی میکنه یا خیر؟
    اگر میکنه تا چند نفر؟

  • fbjg گفت:

    مقاله بسیار عالی
    خوشحال شدیم کالاف بعد از مدت ها داره به اوج برمیگرده

  • خسته نباشی محمد حسین عزیز :yes: :yes:
    خداروشکر کالاف چه ضعیف ترین نسخه چه قوی ترین نسخه کمپین های خوبی دارن و این نسخه هم الحق کمپین خوبی داشت اما خب کوتاه ولی مفید در کل به دوستانی که میخوان بگیرن بگم که اگر برای کمپین میگیرد با یک کمپین تقریبا کوتاه طرف هستید اما زیبا و اگر فقط برای کمپین میگیرید بهتره دست دوم بگیرید

  • Mr Hill93 گفت:

    نقد کوتاه و خوبی بود
    درسته کمپینش کوتاهه
    ولی شما بازی و بزار رو درجه سختی veteran بیش از پونزده بیست ساعت طول‌ میکشه شایدم بیشتر
    کمپین شو دیروز تموم کردم باید بگم خیلی خوب بود و مولتیش هم خیلی عالیه به شرطی ک ی دست درست حسابی به سرو روی سروراش بکشه

  • بازم در حق بخش داستانی کم کاری شده… کاش حالا که این بازی زیبا به ریشه های خودش بازگشته حداقل یه بخش داستانی پر و پیمون تری می گذاشت و همه چیز را حوله به بخش آنلاین نمی کرد…

  • بعد modern war ۲ هیچ کالافی بازی نکردم ولی خوشحالم بعد مدتها دوباره با جنگ جهانی دارم این بازی شروع میکنم بنظرم کار خوبی کردن به ریشه ها برگشتن حتما سرگرم کننده میشه هرچند من خودم با modern war بیشتر حال کردم تا اون دو نسخه اول که جنگ جهانی بود امیدوارم همه لذت ببرن یه جورایی call of duty خونم پایین اومده

  • من هم یک یادداشت بر این بازی بزارم
    اسلج همر که یکی بز بهترین cod های زمان آینده رو ساخت، به عقیده من حالا بهترین cod جنگ جهانی رو تو سری ساخته و حتی میشه گفت بهترین بازی با محوریت جنگ جهانی دوم.
    باعث تعجبه چرا نمایش و تعریف از بخش کمپین کم بود. کمپین به نوعی اقتباس از آثار متنوعیه.بدیهیه الهام از فیلم نجات سرباز رایان داشته اما در چند مرحله از بازی من یاد فیلم inglourious basterds افتادم که یکی از این مراحل از خفن ترین و دیوانه کننده ترین مراحل سریه! نه تنها بخاطر هیجان بلکه به خاطر نو آوری و واقع گرایی و فضاسازی بی سابقه در سری که اسپویل نمیکنم. اما اشاره مختصری بخوام بکنم حضور در بین آلمان ها یکی از ماندگارترین مراحل برای من شد که اقتباسی از فیلمی که گفتم به نظرم میاد.
    صحبت از نوآوری شد، از این نوآوری ها تو بازی زیاد داریم.گیم پلی با این نو آوری ها وسیع تر از قبل شده. شما میتونید هم رزماتون رو از میدان نبرد کنار بکشید،دشمن رو تسلیم کنید یا بعد از تسلیم سلاخیشون کنید، با حرکت آهسته ی اسنایپر جزییات بیشتری رو دریابید. و بفهمید که چقدر روی بازی کار شده. مخصوصا روی ساخت اتمسفر.
    مثلا سربازی که ناامید آخرین لحظات زندگیشو با یه سی.گار روی زمین سپری میکنه،آدم های بی گناه و مادر و فرزندی که در یک روستا قربانی جنگ شدن، حیواناتی که قربانی شدن و جزییات خشونت فراوان رو به وفور تو بازی میبینید.
    قبلا مدام از این که این سری باید مثل waw گیم پلی سنگینش رو برگردونه میگفتم. خب waw با سختی زیادش و فشار هوش مصنوعی این کارو انجام میداد،اما این بازی یه جور دیگه این سیستم رو پیاده سازی کرد. که این سیستم سلامتی جدید هست. دیگه با یه گوشه کاور گرفتن سلامتی تون پر نمیشه و باید برای حرکاتتون احتیاط کنید و از پک های کمک اولیه و پزشکی استفاده کنید و گیم پلی سنگین از این طریق به کمپین تزریق شده.
    گرافیک اما با اینکه بهترین در سری هست، در کات سین ها میتونست بهتر کار بشه و از معدود نقاط ضعف بازی هست. بافت ها در کات سین ها جای کار بیشتر داشت.

    موسیقی و صدا گذاری هیچ حرفی باقی نمیگذاره و ساندترک هاش تا مدت ها تو دهن خواد ماند.از منوی بازی تا پایان بندی، و صدای شخصیت های بازی خیلی پخته و بجا هست.

    ضعفی در هوش مصنوعی وجود نداره.نرخ فریم ثابت و به مشکل فنی برخورد نکردم.

    اما میرسیم به داستان.این بخش نقطه ضعف اندکی داره. با اینکه بازی سعی میکنه با شخصیت پردازی بسیار و شاخ و برگ دادن به هر شخصیت و گاها نشون دادن گذشته اون ها یک داستان شخصی از دنیلز رو روایت کنه،اما در بخش عمده بازی ناکام میمونه و بیشتر به داستان استراتژی های جنگ و تباهی هاش پرداخت میشه.

    اسلج همر به نظر من بهترین بخش چندنفره آینده رو ساخت و الان هم قطعا بهترین رو برای جنگ جهانی ساخته.دلیلش هم طراحی مپ خلاقانه،تنوع سلاح و عملکرد متفاوتشون،مد جدید وار که تجربش با دوستان عالی هست.

    بخش زامبی تفاوت آنچنانی نکرده و همونطور که میدونستیم اونا فقط ترسناکتر شدن.البته زیاد به تجربه این بخش نپرداختم.
    نمره من بر اساس تجربه شخصی ٩ الی ٩.۵ هست.

  • Bigby Wolf گفت:

    خسته نباشی عزیز ولی اون سرباز زاس من هست. 😉 :yes: :yes: :yes:

  • تشکر آقای باجلان
    نقد مفید و مختصری بود
    نکات مثبت و منفی به جا گفته شده
    فقط یه عیب کوچولویی که هنوز هست
    مربوط قسمت آنلاین و سرور هاست
    که به مرور زمان قابل رفع شدنه

    • ممنون دوست عزیز اتفاقا ای رو میخواستم تو نکات منفی بزارم که میدونم حداقل تو نسخه وان حداقل بعد از اپدیت اخیر دوباره نمیتونه بازی براتون پیدا کنه ولی چون این مشکل مقطعی هست و برای تمام کاربرای دنیا صادق نیست ازش حذف کردم ولی بله این نسخه برای ما ایرانی ها مشکل داره

  • legendboy گفت:

    هنوز تجربش نکردم و به شدت مشتاقم تجربش کنم ولی اینکه بخش داستانیش کوتاهه ناامیدم کرد!
    امیدوارم روزی برسه که سازندگان سبک شوتر اندازه بخش مولتی پلیر به سینگل هم اهمیت بدن
    دقیقا مثل کاری که رسپاون با titanfall 2 کرد و در کنار بخش مولتی عالی یه بخش داستانی خارق العاده خلق کرد که می تونه الگویی واسه سازندگان بازیهای شوتر باشه

  • ... گفت:

    بعد یک مدتی گفتیم بریم سراغ این بازی ببینیم چطور هست و بازی به نظر خوب بود و نکته جالب این بود که بازی حداقل تو بخش کمپین ریکویل داشت برای سلاح ها درست یادم نمیاد که همچین چیزی رو داخل این سری دیده باشم (که البته احتمالا بوده و من فراموش کردم).
    و از نظر صدا گذاری می تونم بگم جزو ضعیف ترین بازی های شوتری بود که تا به حال انجام دادم !…نمونه اش هم همون اوایل بازی که کلی مسلسل به اون بزرگی در حال تیر اندازی هستن و شما تقریبا هیچ صدایی از اون مسلسل ها متوجه نمیشی !! فقط اونهم نیست دشمن هم اگر حداقل ۴-۵ متر هم ازت دور بشه صدای اسلحه تبدیل به یک چیزی در حد یک تفنگ بادی میشه…برای من این قضیه واقعا عذاب آور هست..

  • mohammad-007 گفت:

    بازی فوق العاده ای
    اسپم: ببخشید دوستان زیر این پست میگم اگر میدانید لطفا راهنمایی کنید من بازی مکس پین ۳ راحت رو ویندوز ۷ اجرا کردم حالا میخوام رو ویندوز ۱۰ اجراش کنم ی سریا گفتن باید اپدیت‌بازی بریزی هنگام نصب اپدیت این ارور میده tying to run max payne 3 بعدش فایلا نصب این اپدیت هارو میریزم محل بازی ولی نصب نکنم بازی اجرا میشه راحت ولی چپتر ۱ همون اولش جا اموزش میگه دکمه w با space بزن بپر میزنم میپره ولی صحنه اهسته نمیشه و میوفته رو زمین دیگه بلند نمیشه…اگه بلدین‌بگین و چجوری اپدیت نصب کنم ممنون دوستان عزیز

  • با سلام ممنون از نقد ولی من هم یه نقدی به گیمفا داشتم …
    به نظرم دیگه نقد و بررسی بازی ها مثل قدیم خیلی با جزییات نیستن
    اصلا منظورم این نیست که این نقد یا نقد های دیگه بده ولی خودتون این نقد هارو با نقد های ۶ ماه پیش قیاس کنید متوجه میشوید که نقد های اون موقع خیلی با جزییات تر بودن و کاملا آدم رو برای خریدن یا نخریدن بازی قانع میکرد ولی الان بیشتر مثل یک پیش نمایش برای بازی هست … حالا نمیدونم این برای این هستش که نقد ها سریع تر منتشر بشه یا من کلا دارم اشتباه میکنم اون موقع قشنگ ریز بازی حتی موسیقی یا مثلا فیزیک تفنگ ها مورد بررسی قرار میگرفت
    باز هم بابت نقد ممنون اگرم دارم اشتباه میکنم که شرمنده

  • کات سین هایه زیبا ( خداوکیلی آبکی تر از این کات سین ها میتونن بسازن )
    بازی تایمش ۵ ساعت طول کشید که خیلی زود تمون شد
    گرافیک هم به روز نیست

    من به خاطر اینکه آنلاین فقط لست بازی میکنم این بازیو بعد اتمام سری پاک کردم ولی هنوز بلک اوپس رو کنسولم نصب هست اونم به خاطر قابلیت ۴ نفره بازی کردن به صورت آفلاین
    نمیدونم چرا این قابلیت رو تو این کالافا نمیزارن

  • بازم نمراتش خوبه ولی به شاهکار تبدیل نشد

  • Aazziinn74 گفت:

    دوستان،یه سوال. من این بازی رو روی PC انجام میدم ولی به شدت با کیفیت تکسچرها مشکل دارم. یا دیر لود میشن یا اصلا لود نمیشن و کیفیتشون در حد بازی های سال ۱۹۹۰ هم نیس.کارت گرافیکم gtx 1060 و از نظر Vram مشکلی نداره.تنظیمات بازی رو هم حدود ۳ ساعت تغییر دادم و عوض کردم ولی مشکل حل نشد.راه حلی دارین براش؟

  • AMIN.D.T.A گفت:

    من این بازی رو خوب میدونم و عالی نیست
    به نظرم کمی call of duty داره دیگه به سمت نلاین و مولتی کشیده میشه و اصلا به نفعش شاید نباشه
    دنیا کال اف رو با قسمت های داستانی طول و دراز و زیباش میشناسنش و اصل کارشه این داستان پردازی ها.
    یه مشکلات دیگه از این بازی داستانی خیلیییییییییییی کمه اخه ۶ ساعت!!!

  • AMIN.D.T.A گفت:

    من این بازی رو خوب میدونم و عالی نیست
    به نظرم کمی call of duty داره دیگه به سمت نلاین و مولتی کشیده میشه و اصلا به نفعش شاید نباشه
    دنیا کال اف رو با قسمت های داستانی طول و دراز و زیباش میشناسنش و اصل کارشه این داستان پردازی ها.
    یه مشکلات دیگه از این بازی داستانی خیلیییییییییییی کمه اخه ۶ ساعت!!! :reallypissed: :reallypissed:
    تنوع اسلحه هاشم کمی کمه و باید بیشتر باشه
    داستان های بهتری میشه از جنگ جهانی دراورد
    کمی پرداختش هم ضعیه ولی با npc هاش حال کردم
    ولی اگر قسمت داستانی رو کمی بیشتر کنن خیلی بهتره میشه

  • Jarogh گفت:

    سلام
    گرافیک مولتی کالاف واقعن پایینه یا نه؟ رو high افتضاحه قشنگ ۱ نسل از بتل عقبتره مشکل از صفحه نمایش منه یا نه ؟ البته بتل رو رو high خیلی عالی نشون میده!!! در ضمن مولتی رو با تانگل میرم و از reshade هم استفاده میکنم که گرافیک بهتر شه ولی خب بافت ها دیر لود میشن و کیفیت خیلی پایینی دارن اگه راه حلی دارین ممنون میشم بگین :rose:

  • دادا یه چی دوستانه بهت بگم یکم رو جمله سازیت کار کن

  • 2reza2 گفت:

    قسمت واقعا خیلی جالبه برعکسInfinite Warfare اینو بیشتر دوست دارم

  • sorena گفت:

    بیشتر از این که به بازی بپردازید به حاشیه ها پرداختین که همونم پر از مشکل هست!! هیچ احتیاجی نبود به حاشیه روی و گذشته از اون حرف هاتون طوری بیان شده انگار فقط کد رو کنسول ها منتشر شده! اگه بخاطر کم بود رفتن سمت کد چرا نرفتن بتل رو بگیرن ؟ مگه بتل چیزی از کد کم داره ؟ چرا تایتان فال بخاطر هم زمانی با کد فروشش نامید کننده بود ؟. بهتره رو حرف هاتون بیشتر دقت کنید!.و البته روند آینده گری کد با بلک اپس۲ شروع شد .صرفا جهت اطلاع.
    با احترام مقاله بسیار ضعیف هست. پیشنهادی که برای تیم گیم فا دارم این هست که بازی های خیلی مطرح و شناخته شده رو نقدش رو بسپارید به افرادی که تبحر بالایی دارند و برای کاربران شناخته شده . افرادی که ده ها مقاله و نقد ووو. نوشتن. مثل آقای اقابابایی، بنده اگر مقاله درمورد یک بازی که من امکان بازی کردن اونم نداشته باشم اما ببینم ایشون نوشته می خونم مقاله رو به دلیل اینکه مهارت بالایی در نوشتن و ژرف نگری دارند.

    • سلام و درود خدمت شما کاربرای عزیز و گرامی گیمفا. خیلی ممنونم از لطف و محبتی که به بنده و مقالات بنده دارید و باعث افتخار من هست که در خدمتتون باشم و براتون مقالات مختلف رو بنویسم اما باید نکته ای به عنوان سردبیر سایت خدمتتون عرض کنم.
      ببینید دوستان در تمام دنیا نویسنده ها با هم متفاوت هستن و مقالاتشون و سبک مقالاتشون و نوع نوشتنشون با هم متفاوت است و همین هست که لذتبخش میکنه خوندن مقالات رو. ببینید برخی مثل بنده عادت دارن که خیلی خیلی کامل توضیح بدن همه چیز رو و برخی هم مانند اقای باجلان عزیز به صورت کوتاه تر می نویسن و البته که اصل مطلب رو در مقالات می رسونن فقط توضیحاتشون کمتر هست. در دنیا هم همین طور هست و برخی مقالات کوتاهتره و برخی طولانی تر. این دلیل بر بد بودن یا خوب بودن نویسنده نیست. باور کنید که اگر ۷ روز هفته مثلا من براتون مقاله بنویسم بعد از یه مدت قطعا زده خواهید شد از مقالات و خیلی چیزها براتون تکراری میشه و اون جذابیت همیشگی رو نداره. همین که ادم نظرات مختلف از نویسنده های مختلف رو بخونه باعث جذابیت بیشتر میشه و خدا رو شکر خودتون میدونید که تیم گیمفا نویسنده های خیلی خوب و قدرتمندی داشته و داره و از زمانی که بنده سردبیر هستم بسیار بسیار سخت گیری می کنم برای ورود افراد به تحریریه چون قرار هست که برای شما مقاله بنویسن و میدونید که ارزشتون برای من چقدر زیاد هست. بقای باجلان و دیگر نویسنده های واقعا به معنای واقعی توانمند هستن و حالا این که یکی کوتاهتر بنویسه و یکی بلندتر دلیل بر این نیست که کار رو زیر سوال ببریم. واقعا ازتون انتظار ندارم که مثلا به نویسنده ای که داره براتون هفته ای یه مقاله می نویسه و زحمت میکشه مثلا بگید نقال یا مثلا کیفیت ایشون رو زیر سوال ببرید. من مخلص همه شما هم هستم و میدونید که این اصلا حرف نیست و مهم ترین موضوع برام در گیمفا کاربرانش هستن اما خواهش میکنم ازتون که برخی مواقع به مقدار بیشتر رعایت کنید و لااقل اگر خستگی رو از تن نویسنده ای که به عشق شما مطلب نوشته در نمیارید، خستگیش رو دوچندان هم نکنید و ناراحتش نکنید. قطعا می تونید با مقالات یک نویسنده یا دو نویسنده بیشتر ارتباط برقرار کنید و یا نظرتون رو مطرج کنید و بگید که مثلا فلان مقاله رو کاش اقای عبداللهی پور یا غزالی و .. بنویسند یا می نوشتند اما خواهشم ازتون اینه که شخص دیگه رو زیر سوال نبرید. تمام نویسنده های گیمفا و تیم تحریریه گیمفا مدیون شما هستند بابت خوندن مقالاتمون و اگر شما نباشید مقاله هیچ ارزشی نداره. ما این رو کاملا میدونیم که شما دلیل ارزشمند شدن مقالات هستید و ازتون خواهش میکنم این لطف و محبت همیشگیتون رو از هیچ از کدوم از ما دریغ نکنید. خیلی ممنونم از لطف تک تک شما که فارغ از سن و سال، بهترین دوستای دنیا بودید و هستید برای من.

      • sorena گفت:

        سلام.
        باور کنید مشکل تو کوتاه بودن نیست، خودتون ملاحضه کنید چقدر حاشیه داره این نقد، بهتر بود بجای این حایشه ها به خوده بازی پرداخته می شد، نکات زیادی در این بازی هست که میشد به نقد گذاشت،اما متاسفانه نویسنده مغلوب کلیشه های گذشته نگری شده و آن چیزی که درواقع هست رو ندیده و یا بیان نکرده. من از زمانی که در این سایت فعال بودم هیج وقت آنقدر بدجنسی نکردم که از یک مقاله ی خوب مغرضانه انتقاد کنم و همینطور هیچ وقت به تملق از چیز ضعیف تعریف نکردم. به گمانم اگر انتقاد بجا و واردی داشته باشیم و اونو بیان کنیم قطعا تاثیر بهتری داره تا تعریف و تمجید نابجا.فکر میکنم یک شخص بتونه فقط درمورد بخش زامبی این بازی دوبرابر این مقاله مطلب مفید بنویسه آن وقت جای این بخش تو این مقاله کجاست ؟ بهتر نبود برای روشن تر شدن نکات مثبت و منفی از بخش های مربوط به اون ها صحبت بیشتری میشد! بهرحال بنده بعد از خواندن حس کردم این نقد صرفا جهت رفع تکلیف نوشته شده. من لذت نبرم انتظار از نقد بازی توسط گیم فا بالاتر بود. نقد های پیشین گیم فا در رابطه کد مثل بلک اپس۱ و مدرن وار ۲ می مونه و این نقد ،دی‌کلسیفاید،در ذهن تداعی میکنه.
        موفق باشید همگی دوستان در گیم فا

  • neiten گفت:

    دقیقا حرف دلمو زدی
    یادمه نقد ایول وتین ۲ روهم اینطوری سر سری و زورکی نوشته بود. کلا اقای باجلان نقال خوبی نیست. و من در تعجبم چرا گیمفا بهترین بازیها و بهترین فرانچیزهارو میده دست اقای باجلان که نقد کنه. و معلومه که اینبارم مثل ایول وتین ۲ با کالافم حال نکرده..
    و در اخر برترین نقد کننده سایت و بهترین عاشق گیم چه در نقد وچه در زمینه گیمر بودن به معنای واقعی کسی نیست جز:
    سعید اقابابایی گل

    • سلام و درود خدمت شما کاربرای عزیز و گرامی گیمفا. خیلی ممنونم از لطف و محبتی که به بنده و مقالات بنده دارید و باعث افتخار من هست که در خدمتتون باشم و براتون مقالات مختلف رو بنویسم اما باید نکته ای به عنوان سردبیر سایت خدمتتون عرض کنم.
      ببینید دوستان در تمام دنیا نویسنده ها با هم متفاوت هستن و مقالاتشون و سبک مقالاتشون و نوع نوشتنشون با هم متفاوت است و همین هست که لذتبخش میکنه خوندن مقالات رو. ببینید برخی مثل بنده عادت دارن که خیلی خیلی کامل توضیح بدن همه چیز رو و برخی هم مانند اقای باجلان عزیز به صورت کوتاه تر می نویسن و البته که اصل مطلب رو در مقالات می رسونن فقط توضیحاتشون کمتر هست. در دنیا هم همین طور هست و برخی مقالات کوتاهتره و برخی طولانی تر. این دلیل بر بد بودن یا خوب بودن نویسنده نیست. باور کنید که اگر ۷ روز هفته مثلا من براتون مقاله بنویسم بعد از یه مدت قطعا زده خواهید شد از مقالات و خیلی چیزها براتون تکراری میشه و اون جذابیت همیشگی رو نداره. همین که ادم نظرات مختلف از نویسنده های مختلف رو بخونه باعث جذابیت بیشتر میشه و خدا رو شکر خودتون میدونید که تیم گیمفا نویسنده های خیلی خوب و قدرتمندی داشته و داره و از زمانی که بنده سردبیر هستم بسیار بسیار سخت گیری می کنم برای ورود افراد به تحریریه چون قرار هست که برای شما مقاله بنویسن و میدونید که ارزشتون برای من چقدر زیاد هست. بقای باجلان و دیگر نویسنده های واقعا به معنای واقعی توانمند هستن و حالا این که یکی کوتاهتر بنویسه و یکی بلندتر دلیل بر این نیست که کار رو زیر سوال ببریم. واقعا ازتون انتظار ندارم که مثلا به نویسنده ای که داره براتون هفته ای یه مقاله می نویسه و زحمت میکشه مثلا بگید نقال یا مثلا کیفیت ایشون رو زیر سوال ببرید. من مخلص همه شما هم هستم و میدونید که این اصلا حرف نیست و مهم ترین موضوع برام در گیمفا کاربرانش هستن اما خواهش میکنم ازتون که برخی مواقع به مقدار بیشتر رعایت کنید و لااقل اگر خستگی رو از تن نویسنده ای که به عشق شما مطلب نوشته در نمیارید، خستگیش رو دوچندان هم نکنید و ناراحتش نکنید. قطعا می تونید با مقالات یک نویسنده یا دو نویسنده بیشتر ارتباط برقرار کنید و یا نظرتون رو مطرج کنید و بگید که مثلا فلان مقاله رو کاش اقای عبداللهی پور یا غزالی و .. بنویسند یا می نوشتند اما خواهشم ازتون اینه که شخص دیگه رو زیر سوال نبرید. تمام نویسنده های گیمفا و تیم تحریریه گیمفا مدیون شما هستند بابت خوندن مقالاتمون و اگر شما نباشید مقاله هیچ ارزشی نداره. ما این رو کاملا میدونیم که شما دلیل ارزشمند شدن مقالات هستید و ازتون خواهش میکنم این لطف و محبت همیشگیتون رو از هیچ از کدوم از ما دریغ نکنید. خیلی ممنونم از لطف تک تک شما که فارغ از سن و سال، بهترین دوستای دنیا بودید و هستید برای من.

  • neiten گفت:

    خدا وکیلی در حق این بازی از خصومتی که از زمان فضایی شدنه کالاف بوده نمره دادن بخدا کم لطفیه به خاطر اشتباهی که در قبل کالاف مرتکب شد ازش نمره کم کرد..
    مگه دیگه از یه بازی چه انتظاراتی میشه داشت
    مگه دیگه باید چه چیزهایی رو نشون میداده که نداده!!!!!
    بازی به این قشنگی .بازی به این زیبایی مگه چی کم داشت!!! ادم تو اتمسفرش غرق میشد. یه کم درحقش کم لطفی کردین. من نمیدونم دیگه از یه بازی چه اتتظاراتی باید داشت که اگه برترینشم بهمون بدن بازم میگیم این اونی نبود که ما می خاستیم؟تقصیر نداریم توقعمون از یه بازی رفته بالا.!!! اگه به قدیم برگردیم اون بازیها چه رو سگا و میکرو و سونی که اصلا گرافیک و به قول امروزیا پر از باگ بودن نگاه کنیم میبینم که اصلا نباید کسی نگاه اوناهم نمی کرد چه برسه ساعتها بشینه بازیشون کنه؟؟؟ اون زمان که دیگع کسی گرافیکو باگ نمیدونست چیه! اون زمان همه بازی می کردن ولی عاشقانه و با دل وجون بازی می کردن عشق می کردن بازی می کردن.
    ولی الان چی؟
    حتی اگه برترین نسخه بازی جهانم بهمون بدن بازیم
    میگیم چی بود این.ال بود بل بود.فقط ایراد الکی بگیریم..
    درکل این بازی از همه نظر حقش از ۱۰٫۱۰ بود
    و بسیار بسیار زیبا..

  • lordking گفت:

    اگه عقلانی بهش فکر کنیم نه تعصبی موقع بازی انگار داری brother in arms بازی میکنی کالاف بعد پرایس …سو تفاهم شد :smirk:

  • ShahinSky گفت:

    طبق معمول نقد بازی های اکتیویژن و یوبیسافت کلی مقدمه با همون حرفای تکراری و کلیشه ای راجب گذشته
    به مقدمه و اشاره به گذشته ی بازیه مورد نظر توی نقد های گیمفا ۴۰ درصد رو اختصاص میدن
    اگه بازی ادامه ی بازیای قبل باشه یچیزی اما هر قسمت از کالاف با قسمت قبلی کاملا جداست اما برای نقدش از این شاخه به اون شاخه میپرید، البته نسخه های قبلی کد هم مشکلی نداشتن بازیای باکیفیتی بودن مشکل به سلیقه بد گیمرا بود که ازش ایراد میگرفتن و تقصیر اکتیویژن هم بود که سه تا بازی با محوریت اینده منتشر کرد.
    انقدرم نیاز نیست به گذشته ی کالاف توی هر خبرش اشاره کنید بخدا همون بار اول متوجه موضوع شدیم

  • ZoOoM گفت:

    خیلی با شخصیت های بازی حال کردم خصوصا پیرسن که کاملا یه مرد جنگی و بد اخلاق بود و زاسمن که خیلی خوب بود طراحی کاراکترش و حرفاش… با مرحله Resistance فوق العاده حال کردم، با حال و هوای جاسوسی و مخصوصا زبان آلمانی و تنها نکته ای که برام داست این بود که کل بازی من ناراحت بودم چون داشتم آلمانی ها رو میکشتم…همونطوری که توی نقد هم اشاره شده کاش بیشتر بود تعداد لول های بازی و انقدر زود تموم نمیشد… ولی در کل خیلی حال کردم باهاش

  • zombie killer گفت:

    ولی با توجه به گیم پلی این بازی انفجار و تخریب پذیری محیط به خوبی کار نشده

  • will_snitch گفت:

    اینو هنو بازی نکردم ولی بنظر من بهترین کاد mw3بود
    masterpiece

  • amirko گفت:

    ببخشید این بازی چه تو بخش زامبی چه تو بخش چند نفره بخش ۴split screen نفره داره ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)

  • M4ST3R گفت:

    با این که فوق العاده گیم پلی روون و خوبی داشت و کامبکی زیبا به دوران اوج داشت ، کاملا کپی برداری شده از سریال Band of Brothers و فیلم نجات سرباز رایان بود !
    هر دو رو ببینید ، متوجه میشید 🙂

  • REZA_ISS گفت:

    بازی در حال بازی هستم شروع فوق العاده هیجانی بمانند کالاف های همیشگی جذاب و احساسی و حماسی با تم فوق العاده زیبا.همه چیز عالیه فقط کاش سرور هاش یکمی درست شه. راحت بتونیم مولتی بزنیم

  • COD از اون دسته بازی هایی هست که طرفدار های خاص و وفادار خودشو داره
    و نمره بازی هم اصلا هم هیچ تاثیری رو طرفداراش نداره چون هر ساله COD یکی از پرفروش ترین بازی هاست(این نسخه ۵۰۰ میلیون تو هفته اول در آورد)
    به شخصه دیگه این سری منو هیجان زده نمیکنه چون دیگه نوآوری خاصی نداره
    و هر ساله با یه روکش جدید عرضه میشه
    مولتی این نسخه و MW3 رو بازی کردم تنها چیزی که عوض شده نقشه و اسلحه بود
    به نظرم یکی از دلایلی که بازی پیشرفتی نداره به خاطره اینکه سازنده میترسن نوآوری و تغییر باعث خشم طرفداراش بشه که تعدادشون کم نیست و از اونجایی که اونها بازی رو میخرن و راضی هم هستن
    سازنده هام زیاد یه خودشون فشار نمیارن و بازی رو با کمترین نوآوری منتشر می کنن که مبادا همین تعداد طرفداراشو از دست بده

  • با سلام وخسته نباشید به دوستان گیمفایی خودم من یه مدت نبودم و تازه دیدم چقدر مقاله از آقا سعید و … منتشر شده و من نخواندم 😀 همرو خوانیدیم و لذت بردیم …
    در مورد این بازی چون خودم تجربش کردم نظرمو میگم…
    برخلاف بعضی دوستان که این نسخه باب میلشون نبوده برعکس برای من یکی از بهترین نسخه های COD بوده تا به حال 😉
    البته این رو بی دلیل نمیدونم که نسخه قبل این سری یعنی INFINIT رو اصلا نخریدم و سمتش نرفتم و بخش مولتی BO3 رو هم بازی نکردم و کلا بعد اینکه بازی به سوی آینده دور رفت ازش فاصله گرفتم و حالا که این نسخه رو تجربه کردم برام جذاب بوده باشه …(همچنان معتقدم هیچ شوتری حداقل فعلا در آنلاین به پای BF 1 نمیرسه )
    با اینکه کمپین کوتاهی داره واقعا (دوستان من خودم رو درجه سختیHARDEND تموم کردم و واقعا ۷ ساعت کم بود اما…) اما داستان خوب وگیم پلی که به نظر خودم واقعا خیلی خوب بود (اصلا شلیک کردن با RILF در COD های جنگ جهانی واقعا لذت بخشه….) این تجربه رو به یک تجربه بیادموندنی تبدیل کرد و شاید باشند کسانی مثل من که هر وقت صحبت از شخصیت های COD بشه اسم شخصیت های زاسمن یا دنیل هم به نام های دیگر شخصیت های بیاد موندنی این فرانچیز اضافه کنند!
    در کل من از این نسخه راضی بودم و اگر بخش مولتی پلیرش آنقدر مشکل نداشت نمره ۹ رو لایقش میدونستم …
    بخش مولتی همچنان برای من لاقل خیلی طول میکشه تا پر بشه” لابی ” اما باز در بخش زامبی وضع بهتره و کماکان در ۵ دقیقه پر میشه …
    دوستان شما هم همین مشکل خلوتی بخش مولتی رو دارید ؟ راه حلی هست ؟
    در پناه حق یا علی :rose:

نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا
نجات سرباز زاسمن | نقد و بررسی Call of Duty WWII - گیمفا