الکترونیک آرتس شاید روزی عرضه سالانه بازی‌های ورزشی را متوقف کند - گیمفا
الکترونیک آرتس شاید روزی عرضه سالانه بازی‌های ورزشی را متوقف کند - گیمفا
الکترونیک آرتس شاید روزی عرضه سالانه بازی‌های ورزشی را متوقف کند - گیمفا
الکترونیک آرتس شاید روزی عرضه سالانه بازی‌های ورزشی را متوقف کند - گیمفا

الکترونیک آرتس شاید روزی عرضه سالانه بازی‌های ورزشی را متوقف کند

سعید حلاجیان
۱۷:۳۵ ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
الکترونیک آرتس شاید روزی عرضه سالانه بازی‌های ورزشی را متوقف کند - گیمفا

اندرو ویلسون، مدیر عامل شرکت الکترونیک آرتس به تازگی اعلام کرده است که ممکن این شرکت روزی عرضه سالانه بازی‌های ورزشی به مانند FIFA و Madden را متوقف کرده و تنها شاهد انتشار بروزرسان‌های فصلی برای این عناوین باشیم.

سال‌ها پیش صنعت بازی‌های ویدیویی به این صورت بود که سازندگان یک بازی بزرگ را می ساختند، آن را به بازار عرضه کرده و سپس به سراغ پروژه بزرگ بعدی خود می رفتند. دیگر از آن زمان مدت‌ها است که گذشته و امروزه نسخه‌های جدیدی از عناوین شناخته شده به مانند FIFA منتشر شده و کمتر شاهد معرفی عناوینی AAA از سوی سازندگان هستیم. به علاوه امروزه بازی‌های ویدیویی بزرگ یک محصول نیستند بلکه خدمات به حساب می آیند. بگذارید به صورت ساده تر توضیح دهم، واژه بازی به عنوان خدمات سال‌ها است که در میان بازی های ویدیویی رواج پیدا کرده است اما امروزه سازندگان از زاویه دیگری به آن نگاه کرده و از طریق انتشار بسته‌های الحاقی، لوت باکس‌ها و پرداخت‌های درون برنامه ای به فکر پول درآوردن از بازی‌های بزرگ هستند.

حال که صعنت بازی های ویدیویی به این سمت و سو کشیده شده و نسخه‌های دیجیتالی بازی‌ها نسبت به نسخه فیزیکی در بین بازی‌بازان بیشتر و بیشتر رواج پیدا می کند، بعید نیست که عرضه سالانه بازی‌هایی به مانند FIFA و Madden نیز متوقف شده و صرفا شاهد انتشار بروز رسان‌های فصلی برای این عناوین باشیم. آقای اندرو ویلسون، مدیر عامل شرکت الکترونیک آرتس، در مصاحبه ای با سایت Bloomberg، ضمن تایید این مطلب به این نکته نیز اشاره کرد که این فرآیند(بازی به عنوان خدمات) به این موضوع کمک شایانی می کند.

عنوان Madden NFL Mobile در سال ۲۰۱۴ برای پلفرم موبایل عرضه شد و پس از آن دیگر شاهد انتشار نسخه جدیدی نبودیم و صرفا سازندگان هر فصل بروزرسان‌های جدیدی برای آن منتشر کرده اند. شاید روزی برای FIFA و Madden هم چنین اتفاقی افتاده و فقط با دریافت به روز رسان‌هایی در هر فصل این بازی‌ها را به آخرین نسخه خود بروز کرد. به گفته آقای ویلسون انتقال چنین مدلی که بر روی تلفن‌های همراه به خوبی کار می کند به کنسول‌ها امری دشوار بوده و چالش‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد:

هنگامی که بازی را طراحی می کنیم که یک رسانه جاری است باید به اندازه صفحه نمایش و همچنین session time توجه کنیم. بازی Madden بر روی موبایل شما چگونه اجرا می شود؟ حال به نظرتان این بای بر روی تلویزیون ۶۰ اینچ چگونه اجرا می شود؟ واقعیت افزوده یکی از تکنولوژی‌هایی است که می تواند میان دنیای واقعی و دنیا مجازی پیوند برقرار کند. به طور مثال روزی فرا می رسد که بازیکنان بر اساس این که در یخچال خود در منزل که به اینترنت متصل است چه تعداد تخم مرغ دارند، در بازی‌هایی مثل Sims جوایزی دریافت کنند یا به وسیله ردیابی موقعیت جغرافیایی آن‌ها قادرند قبل از آغاز بازی FIFA، در زمین فوتبال محل زندگی خود با کفش‌های متصل به اینترنت تمرین کرده و سپس در بازی فیفا امتیازات آن را دریافت کنند. دنیایی وجود دارد که از دنیای فعلی خیلی دور نیست و در آن بازی‌ها از یک تجربه هشیار به یک تجربه ناخودآگاه تبدیل می شوند

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

الکترونیک آرتس شاید روزی عرضه سالانه بازی‌های ورزشی را متوقف کند - گیمفا
الکترونیک آرتس شاید روزی عرضه سالانه بازی‌های ورزشی را متوقف کند - گیمفا
الکترونیک آرتس شاید روزی عرضه سالانه بازی‌های ورزشی را متوقف کند - گیمفا
الکترونیک آرتس شاید روزی عرضه سالانه بازی‌های ورزشی را متوقف کند - گیمفا
الکترونیک آرتس شاید روزی عرضه سالانه بازی‌های ورزشی را متوقف کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

الکترونیک آرتس شاید روزی عرضه سالانه بازی‌های ورزشی را متوقف کند - گیمفا
الکترونیک آرتس شاید روزی عرضه سالانه بازی‌های ورزشی را متوقف کند - گیمفا