اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم

سعید آقابابایی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا

بازی های هیدتا میازاکی هر کدام برای خود یک دنیای بسیار بسیار پیچیده با کلی قوانین نانوشته و شخصیت های عجیب و وقایع غیر منتظره هستند و گاهی حتی کوچکترین حرکات بازیباز و یا حتی گذشتن از کنار یک صدا یا یک چاه بدون توجه به آن بعدا منجر به عواقبی جذاب یا از بین رفتن شانس اتمام خط داستانی یک شخصیت و … خواهد شد. بازی های میازاکی فارغ از این که نامشان Demon’s Souls است یا Dark souls  و یا Bloodborne همگی دنیایی خیلی خیلی پیچیده تر از چیزی که به نظر می رسد دارند و پیچیدگی مراحل بازی حتی نصف آن پیچیدگی کلی و رمز و رازهایی که در پس تمامی بخش های دنیای این بازی ها خوابیده و مخفی شده اند را نیز ندارند و در این بازی ها مهم بخش هایی نیست که می بینید بلکه مهم تر مواردی است که نمی بینید. رازهایی که وقتی آن ها را در می یابید تازه می فهمید که فقط و فقط یک نابغه می تواند چنین پیچ و تاب و عواقب و روابط شخصیت ها و … را در یک بازی بگنجاند آن هم با درصد خطای تقریبا صفر. در واقع باید گفت یکی دو بار اولی که خودتان این بازی های را تجربه می کنید به کنار، ولی مهم تر دفعاتی است که باید به راهنماهای بازی و … مراجعه کنید و تازه در می یابید که “عجب!! پس اینجا این بود قضیه اش!! پس این شخصیته واسه این بود که دیگه پیداش نشد!!” و بسیاری “آهان!!” های دیگر که به شما می گویند هنوز در نیمی از عمق دنیای بازی هم فرو نرفته ای. به واقع بدون راهنما و گشت و گذار در اینترنت تقریبا محال است که بتوانید سری سولز و بلادبورن را صد در صد کنید و کل رمز و رازهای آن را بفهمید. به همین دلیل هم نیاز خیلی زیادی در این بازی ها به یک راهنمای جامع حس می شود. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که با این سری بیگانه هستند و یا زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی ها را کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا

برخیز و آتش بیافروز مبارز خاکستر…

 افرادی نیز که در این بازی ها حرفه ای هستند هم بالاخره نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و حتی خود بنده مثلا در بار چهارم که سراغ دارک سولز ۳ رفتم و راهنماها را چک کردم تازه فهمیدم کلی از موارد بازی بوده که من نمی دانسته ام و پایان مخفی و … برای خودشان داستان و خطی مخصوص دارند. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای سری سولز چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال این سری بروند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و درخواست های شما عزیزان، تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Dark Souls III دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم. لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Dark Souls III برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III

 قصد داریم تا این راهنما را که به دلیل درخواست های مکرر شما نگارش می گردد با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو تا ۳ قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا بسیار حجم و مطلب بیشتری نسبت به بلادبورن خواهد داشت زیرا بسیار طولانی تر است و دی ال سی های بازی را هم در بر خواهد گرفت. در این راهنما هیچ هیچ سنگ و آیتم ارتقایی پنهان نمی ماند، هیچ منطقه مخفی پنهان نخواهد ماند و هیچ باس مخفی زنده نمی ماند، تمامی گنج های ارزشمند و سلاح ها و زره ها و شخصیت ها و… کشف می شوند و حتی در انتها به دی ال سی های بازی نیز خواهیم پرداخت. Dark Souls III در ابتدا نسبت به بازی های قبلی کمی آسان تر شروع می شود ولی درجه سختی ناگهان با صورت تصاعدی در بازی بالا می رود و دنیای در ابتدا خطی بازی، چندین و چند شاخه می شود. به کدام مسیر باید بروید؟ چطور باید بروید؟ کجا می توانید یک شمشیر بی نظیر پیدا کنید؟ اون چه موجودیه که مدام داره شما رو میکشه؟ اون باس لعنتی رو چطوری بکشم؟ حلقه های قدرتمند بازی کجا هستن؟ پاسخ های شما همگی اینجاست. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با دومین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III  با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا

یک نقشه خلاصه ولی بسیار گویا و مفید از مسیر پیشروی در بازی و مناطق مهم

از Iudex Gundyr به سمت Firelink Shrine

درب دو دهنه ای که در این منطقه می بینید را باز کنید. جلوتر از روی جسد Broken Straight Sword را بردارید. قبل از این که از بخشی که از تپه بالا می رود ادامه دهید. به لبه این منطقه بروید و سمت راست را نگاه کنید تا یک راه باریک در زیر صخره ها ببینید. دو دشمن grunt را در اینجا بکشید. اگر آرام جلو بروید میتوانید اول دشمن نخست را به سمت خود بکشانید و سپس به سراغ دومی بروید. مراقب منطقه خیلی باریکی که در جلو می بینید باشید. اینجا یک درس خیلی بزرگ در مورد این بازی می گیرید، “نوجه به نشانه های صوتی”؛ اگر با دقت گوش دهید صدای دشمنان که در منطقه بالا سرتان هستند را می شنوید که باید به همین دلیل اجتیاط کنید زیرا ناگهان در یک راه باریک از بالا روی شما می پرند و شما را از دره به پایین پرتاب کرده و می کشند.وقتی دارد از تپه اصلی بالا می روید دو دشمن grunt در منطقه ای که علف های آن بلند است منتظرتان هستند که آن ها را بکشید. با کشتن آن ها دو عدد دیگر از این دشمنان را هم از بالا به سمت خود می کشید و باید آن ها را نیز شکست دهید. یکی از اینها دارای سپر است و دیگری تیرکمان دارد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا

جلو تر یک NPC مهاجم و قدرتمند به نام Sword Master که در بار اول بازی برای شما خیلی قدرتمند است نگهبانی می دهد. کشتن او بسیار مفید و ارزشمتد است زیرا که به شما شمشیر Uchigatana را می دهد که در اوایل بازی خیلی قدرتمند است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا

حتی شما می توانید اول از بخش دارای علف های بلند نروید و آن را دور بزنید و اول به بخش بالا که دشمن سپر دار و تیرکمان دار ایستاده اند رفته و آن ها را بکشید. در سمت دیگر پله ها روبروی بخش دارای علف های بلند، یک grunt لب دره ایستاده است و به منظره نگاه می کند!! او را با لگد بیاندازید و یا از پشت ترتیبش را بدهید!! هنوز در این منطقه کارهای زیادی مانده قبل از این که وارد درب بزرگ بالای پله ها که کنارش مشعل دارد شوید. به سمت راست پله ها بروید و چند سنگ قبر را رد کنید تا به یک سگ برسید. اگر تا حالا سری سولز را بازی نکرده اید باید بگویم مراقب سرعت این سگ ها باشید و سعی کنید زود دخلشان را بیاورید چون سریع هستند. وقتی آن را کشتید از روی یک سنگ قبر آیتم ارزشمند Ember را بردارید. (اگر با سری سولز آشنا نیستید باید بدانید که در سری سولز وقتی می میرید مقداری از طول خط سلامتی شما کم می شود و از شکل انسانی به شکل یک شبح در می آیید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا

شما می توانید بعدا که تیرکمان داشتید بیایید و از دور به او یک تیر بزنید و فرار کنید و مجددا برگردید و این کار را تکرار کنید تا کشته شود. هرچند خسته کننده است ولی ارزشش را دارد.اما اگر می خواهید در همین اول بازی او را بکشید پس اول صبر کنید تا بونفایر را روشن کنید و بعد سراغش بیایید

تنها راهی که بتوانید دوباره خط سلامتیتان را اندازه قبل نمایید و دوباره صورت و بدنتان مثل انسان شود و مانند اسکلت ها نباشید، استفاده از یک ایتم Ember است پس سعی کنید آن ها را اصلا بیهوده مصرف نکنید.). حالا وقتش است که دقیقا به ان سمت پله ها یعنی سمت چپ آن برویم، نزدیک جایی که ۴ عدد دشمن را کشتیم. در اینجا از چند پله بالا بروید و ایتم East-West Shield  را نزدیک درخت بردارید. بازگردید و از چند پله دیگر که باز هم بالا می روند بالا رفته و دو دشمن را در اینجا بکشید. در ادامه همین مسیر از روی یک جسد یک Ember دیگر را نیز بردارید. مسیر را به جلو بروید و وقتی مسیر باریک می شود باز هم از لبه سنگ ها جلو بروید و سعی کنید سقوط نکنید تا به پشت معبد برسید و در آنجا Homeward Bone را بردارید. حالا فقط یک مسیر مانده است که نرفته ایم (مسیر مستقیم بخشی که ۴ دشمن را کشتیم) که اتفاقا سخت ترین مسیر این بخش نیز هست زیرا توسط یک NPC مهاجم و قدرتمند به نام Sword Master (در بار اول بازی برای شما خیلی قدرتمند است) نگهبانی می شود. کشتن او بسیار مفید و ارزشمتد است زیرا که به شما شمشیر Uchigatana را می دهد که در اوایل بازی خیلی قدرتمند است. همچنین شما می توانید بعدا که تیرکمان داشتید بیایید و از دور به او یک تیر بزنید و فرار کنید و مجددا برگردید و این کار را تکرار کنید تا کشته شود. هرچند خسته کننده است ولی ارزشش را دارد.اما اگر می خواهید در همین زمان او را بکشید پس اول صبر کنید تا بونفایر را روشن کنیم و بعد سراغش بیاییم. حالا به درون درب بزرگ معبد بروید تا وارد Firelink Shrine شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا

نقشه کلی و بسیار کارآمد فایرلینک شراین

Firelink Shrine

به Firelink Shrine که هاب و مامن اصلی شما در بازی است خوش آمدید. اینجا پر از شخصیت های مختلف است که خدمات زیادی را برای شما انجام می دهند. اینجا و در کنار شخصیت ها خیلی مراقب باشید که ناگهان دستتان بر روی تریگرهای کنترلر نرود و به شخصیت ها ضربه نزنید زیرا دیگر راه برگشتی نیست که بتوانید دوباره از سیو .. بیایید. 

اگر می خواهید به صورت جداگانه با تک تک شخصیت ها و خط داستانی خاص آن ها و چگونگی و ترتیب انجام ماموریت ها برای از بین نرفتن خط داستانی آنها آشنا شوید و به بخش راهنماهای شخصیت های دارک سولز ۳ بروید که به صورت تک تک و جداگانه هر شخصیت را در یک قسمت برای شما توضیح داده ام. 

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا

اینجا محلی است که بیشتر از تمام قسمت های بازی به آن سر خواهید زد و کارهای خیلی خیلی زیادی در اینجا خواهید داشت.

بعد از ورود کمی جلوتر بروید و می توانید از لبه پلتفرم به پایین و به بخش زیرین بپرید. سپس از پله های سمت راست پایین بروید و به بخش کف این منطقه برسید و در وسط آن بونفایر Firelink Shrine را با استفاده از Coiled Sword که از باس اول گرفتید فعال نمایید. این بونفایر یک ویژگی خاص دارد که هیچ بونفایر دیگری در بازی چنین قابلیتی را ندارد و آن هم قابلیت سوزاندن Undead Bone Shard ها در بونفایر است که هنوز از این آیتم ارزشمند در اختیار ندارید ولی وقتی گرفتید به اینجا بیایید و از گزینه سوزاندن آن در بونفایر استفاده کرده تا آیتم سلامتی خود یعنی Estus flask را ارتقا دهید و با هر بار مصرف آن میزان بیشتری از خط سلامتی شما پر شود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا

بونفایر Firelink Shrine را با استفاده از Coiled Sword که از باس اول گرفتید فعال نمایید. این بونفایر یک ویژگی خاص دارد و آن هم قابلیت سوزاندن Undead Bone Shard ها در بونفایر است که هنوز از این آیتم ارزشمند در اختیار ندارید ولی وقتی گرفتید به اینجا بیایید و از گزینه سوزاندن آن در بونفایر استفاده کرده تا آیتم سلامتی خود یعنی Estus flask را ارتقا دهید و با هر بار مصرف آن میزان بیشتری از خط سلامتی شما پر شود.

حالا برویم سراغ مقداری صحبت کردن با شخصیت ها. در همان نزدکی های بونفایر روی چند پله بالاتر شخصیتی به نام Hawkwood نشسته است. با او چند بار صحبت کنید و آیتم Collapse emote را به شما می دهد. زنی که در نزدیک بونفایر ماسک به صورت زده است، Fire Keeper است که بهترین دوست شما در بازی است. در واقع او شما را لول آپ می کند. با او صحبت کنید و گزینه لول آپ را انتخاب کنید و هر المانی که دوست دارید را ارتقا دهید. در زیر پله های این منطقه یک تونل می بینید که در وسط آن زنی روی صندلی نشسته است که Shrine Handmaid است و او مهم ترین تاجر بازی برای شماست.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا

زنی که در نزدیک بونفایر ماسک به صورت زده، Fire Keeper است که بهترین دوست شما در بازی است. در واقع او شما را لول آپ می کند. با او صحبت کنید و گزینه لول آپ را انتخاب کنید و هر المانی که دوست دارید را ارتقا دهید.

لیست اولیه آیتم های او کم است ولی در طول بازی که خاکسترها یا Ash های مختلف را به دست می آورید و به او می دهید، لیست آیتم هایش از زره و سلاح و .. گسترده تر می شود. آیتم White Sign Soapstone که او برای فروش در اختیار دارد آیتمی است که اگر می خواهید به صورت کو آپ بازی کنید باید آن را بخرید. این شخصیت قابل کشتن است ولی هر بار دوباره ظاهر می شود و مدام قیمت هایش را بالاتر می برد، پس حماقت نکنید. دقیقا در روبرویتان مید بینید که پیرمرد آهنگر یعنی Andre the Smith مشغول کار است. به سراغ او بروید و چند بار با او صحبت کنید تا حالت یا گسچر Hurrah emote را باز کند. او دارای قابلیت های مختلفی برای سرویس دادن به شماست که بسیار هم مهم هستند. این موارد شامل بخش هایی هستند که در قسمت بعدی راهنما کاملا برای شما توضیح داده خواهند شد.

blackcity

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بدون شک دارک سولز ۳ یکی از برترین عناوین دنیای گیم بوده و هست.
    این راهنما هم‌کمک زیادی میکنه به کسایی که این بازی رو تجربه نکردند
    به خصوص تو مبارزه با باس های بازی

  • aet گفت:

    *در این راهنما هیچ هیچ سنگ و آیتم ارتقایی پنهان نمی ماند*
    مگه تو بازی سنگ بود؟ :rotfl:
    جدای از شوخی، بنده شخصا طرفدار lore هستم تا walkthrough.
    الان اینترنت پرشده از walkthrough. مخصوصا برای dark souls.
    یه چند صد تاش فقط تو یوتیوب هست.
    اگه از داستان و نظریه های پشت شخصیت ها و آیتم ها هم بگین کیفیت این راهنما رو چند برابر میکنید.
    با تشکر 🙂

    • JUST me گفت:

      شما اگه راهنمای بلاد بورن دیده باشید که اقای بابایی اون رو اخر سر هم به صورت پی دی اف برای دانلود و استفاده به اشتراک گذاشتن نشون از زحمت یک شخص برای اعضای سایتش هست و اینکه نشون بده این سایت همه فن حریفه که واقعا هست.اینکه میگه هیچ سنگی پنهان نمیماند نشون میده چقد ریز به ریز دارن راهنمایی میکنند که اینم که توی هر راهنمایی نیست نهایتن میگن گور پدرش بزار خودش پیدا کنه و یک مطلب جالب اینکه خیلیا نمیان راز هارو کامل بگن و اون مخفی میکنند .من خودم ادمی نیستم از راهنما استفاده کنم و بخاطر زبان انگلیسی که زیاد خوب نیستم نمیتونم با داستان و ایتم های بازی ارتباط خوبی برقرار کنم که ایشون حتی درباره ایتم ها هم توضیح میدن.ی سوال جالب مگه شما نمیگی راهنما و خیلی چیز های دیگه توی یوتیوب هست!!خو برید همونجا داستان ایتم شخصیت زمان شماره ۱ یا ۲ داشتن شخصیت بفهمید .قبلا هم مقالات زیادی درباره این نوع بازی ها نوشته از مقاله شهر خون که درباره مکان های بازی بلاد بورن به صورت اختصاصی نوشته شده و داستان و فلسفه بازی که بطور کامل به اون پرداخته شده که من واقعا لذت بردم که چطور این بازی ریز ریز کردن و تحویل گیمر ها دادن به فرض مثال از یک ایتم ساده که شما اشاره کردی تا اخرین سکانس بازی نقد و توضیح کامل داده شده.و درباره دارک سولز هم اینطوری داداش من. سعید جان :heart: :heart: :heart:

      • aet گفت:

        یه پیشنهادی دادیم به همه برخورد.
        خودم از طرفدارای مقاله های آقای سعید آقابابایی هستم. فکر کنم اشاره کرده بودم.ولی باز به همه برخورد. فکر کنم به تنها کسی که برنخورده خود آقای سعید آقابابابایی باشه.
        آقا اگه جسارتی کردم ببخشید. همین مقاله های شما بود که باعث شد این عکسو روی پروفایلم بزارم.

        • JUST me گفت:

          ن داداش نظر تو برنخورد به کسی میگم این که میگی درباره شخصیت و ایتم ها توضیح داده بشه قبلا این کار انجام داده شده و شما که میگی من مقالات اقای بابایی خوندم پس بخش شخصیت هاب دارک سولز ۳ و داستان های شخصیت هارو باید خونده باشید!!!! نظر شما محترمه داداش فقط خاستم بگم اینطور چیز هایی که از این مقاله میخاید رو قبلا توضیح دادن.شما تاج سری

        • درود مجدد بر شما. قطعا شما ازاد هستید که هر چه نظرتون هست بفرمایید و من هم با دیده منت می پذیرم. همین که لطف می کنید و مقالاتم رو می خونید خودش به همه دنیا می ارزه و من رو مدیون خودتون می کنید. خیلی خیلی ممنون که مقالات بنده رو دوست دارید و باعث افتخارمه که من باعث شدم عکس روفایلتون بلادبورن باشه و عاشق این بازی بشید. اصلا و ابدا هیچ جسارتی نیست و شما می تونید پیشنهادتون رو بدین. دوست عزیز و گلی هم که پاسخ دادن به شما برای روشن کردن موضوع توضیح دادن فقط و مسئله رو باز کردن به زیبایی. وگرنه اصلا بحث برخوردن و بی احترامی و .. نیست. یک دنیا ممنونم از شما

      • درود دفراوان بر شما. واقعا نمی دونم چی بگم. افتخار میکنم به خودم که این طور دوستانی دارم. واقعا واقعا واقعا یک دنیا ممنونم ازتون به خاطر این که مقالات رو دنیال کردید و می کنید و اطلاع دارید کاملا ازشون. واقعا از خوندن نظرتون کیف کردم و از حمایت کاملتون بی اندازه ممنونم. قطعا همیشه نظر شما کاربرای عزیزمون تا من هستم ارجحه به همه چیز و برای شما همه کار می کنیم. ممنون که دقیقا می دونید راهنما چقدر دقیق و ریز به ریز و قدم به قدم نوشته میشه. یک دنیا ممنونم

    • درود بر شما. منظور از سنگ همون الماس و سنگ قیمتی هست که میدونید Gem یا الماس در واقع سنگی قیمتی هست پس بله در بازی سنگ داریم اونم خیلی زیاد. اتشی و سنگین و تیز و تاریک و … منظور اینه که یه دونه هم از این سنگ های ارتقا جا نمی مونه.
      اینترنت از راهنمای فارسی پر نشده و اصلا راهنمای فارسی نیست به هیچ وجه به صورت متنی اونم راهنمایی که ذره ذره بازی رو شرح بده. اگر فارسی هم باشه ویدئوییه که اونم باز فارسی کامل من ندیدم که کل سولز ۳ لحظه لحظه اول تا اخر باشه.
      در مورد شخصیت ها قبلا نوشتم و کل شخصیت های بازی رو با داستانشون و ماموزیتشون و .. شرح دادم قدم به قدم. در مورد شهر های بازی ها مثل یارنام و فلسفه خلقشون و … هم قبلا مطالبی نوشته شده.
      امیدوارم که برخی از کاربرامون از این راهنما استفاده کنن. راهنمای یلاد که واقعا عالی استقبال شد و اولین راهنمای فارسی اختصاصی قدم به قدم ایران رو تهیه کردیم تا بگیم گیمفا با همه جا فرق داره و گیمفا رو کاربراش می چرخونن تا وقتی من هستم.
      مرسی از نظرتون.

  • ali ghorbany گفت:

    خسته نباشید آقا سعید نسخه کامل دارک ۳ برای ps4 هستش ؟ به همراه دی ال سی

  • Ba Yek گفت:

    سلام بر دوستان عزیز. خواستم سلامی عرض کرده باشم.با اینکه فکر میکنم دیگه بعد این همه سال یک گیمر حرفه ای هستم اما کلا از بازی های سخت همیشه اجتناب کردم.من تقریبا تو همه بازی ها درجه easy رو انتخاب میکنم تا زیاد به چالش کشیده نشم و از بازی واقعا لذت ببرم.دارک سولز و بقیه عناوین سرسخت هم که دارای باس فایت های قوی هستن همیشه جز اون بازی هایی بودن که حتی با شنیدن اسم شون هم جرات نمیکردم سمت شون برم.من تو بازی resident evil 5 بسختی تونستم از پس اون چند تا باس بربیام.بخصوص اون باس اولش که تبرش رو روی زمین کشال میده .اینقدر ترسیده بودم که فقط فرار میکردم.فکر میکنم واسه بعضی دوستان بازیهایی مثل دارک سولز سرگرمیه در حالیکه من حتی از روبرو شدن با باس ها هم وحشت دارم.چه دل و جراتی دارن دوستان. :laugh: :laugh:

  • او او تشکر عالیه واقعا هم راهنمایی شما هم بازی.

  • Hamid ozbak گفت:

    بابت راهنمایی جامعتون ازتون ممنونم و دارک سولز یکی از بازیهای خفنیه تو عمرم باری کردم و هنوزم دارم بازی میکنم
    درکل با بلادبورن و دارک خیلی حال کردم
    بازم خیلی متشکرم از زحماتتون

  • alibert گفت:

    خب,منم سعی میکنم قدم قدم پیش بیام و اگر چیزی جا موند بگم.اول که sword master اگ کشتنش سخت بود واستون میشه از لبه پرتش کنین پایین.شیلتون رو دوال ویلد کنین اینطوری حملاتش دشمنارو هل میده.خیلی خیلی جلوتر همینجوری میشه یکی روبه اسم ویلهلم کشت.اوچیکتانا هم فقط و فقط در صورتی به دردتون میخوره که بیلدتون بر اساس دکستریتی باشه تا جلوتر شارپش کنین و الی اخر.اما مهم تر از همه انجام دادن تری جامپ هست یه سرچ تو گوگل بزنین یجورایی کمک میکنه بدون tower key به یه سری ایتما زود تر برسین از جمله یدونه استوس شارد و silver serpent covatous حلقه.امبر ها و بون شارد ها رو هم وردارین و بعدش هم دیوار لاثریک. 😀

  • AMIN-SCORPION گفت:

    با خسته نباشید خدمت اقا سعید عزیز بابت نوشته های خوبشون 🙂

    از تیم مدیریتی یه سوال داشتم چرا من وقتی امتیاز میدم به هر مطلبی failed میزنه؟!!!!

  • lordhossein گفت:

    سعید جان خواشا یه PDF واسه دارک سولز ۲ هم بنویسین

  • bloodborn گفت:

    لطفا راهنمای niho رو هم بزارید اقا سعید ممنون

  • saeed rahimi گفت:

    جناب آقابابایی ممنون برا صرف این همه وقت و نوشتن همچین مقاله ارزشمندی
    برای کرمان دعا کنید بدجور داره زلزله میاد روزی چندبار همه بالای۵ریشتر

    • درود بر سعید عزیز و گل. خیلی متشکرم که خستگی من رو در میارید با این نظراتتون سعید جان. واقعا لذت می برم از این همه معرفت و محبت شما که همیشه شامل حال من میشه. یک دنیا ممنونم سعید عزیز.
      انشالله که برای کسی اتفاق بدی نیافته. انشالله شما و خانواده عزیز و محترمتون هم سلامت باشید سعید جان

  • soltan68 گفت:

    دوستان اگر کسی نیاز به کمکی برای باس فایت ها یا خود بازی داشت خوشحال میشم کمک کنم.
    آیدی پلی استیشن wardenlord98

  • zealot1370 گفت:

    با سلام..ممنون از راهنمایی کلمل و جامعتون..فقط امکانش هست درمورد پلات کردن بازی هم یه سری توضیحات بدید؟

  • همون طور که گفته بودم که شروع کردم با این راهنما از اول با کلاس جادوگر بازی رو رفنن که واقعا داره حال میده بهم
    تا اینجا که واسم خیلی راحت بوده. این Sword Master رو هم بار اول با جادو کشتم در حالی که با شوالیه که می رفتم حداقل ۷ ۸ بار مرده بودم آخر هم پرت شد پایین تا مردش
    بعد الان هم که روزی ده ساعت بازیش نمی کنم و همراه این مقاله کم کم پیش میرم بازی خیلی بیشتر بهم می چسبه
    خیلی خیلی ممنون :heart:
    راستی خواستم بگم اگه میشه این راهنما رو کامل کامل بنویسین یا هر جوری شده اون راهنمایی که برای خط داستانی شخصیت های این بازی نوشته بودین رو یه جوری با این مخلوط کنین یا حداقل به اون لینک بدین وسط این تا معلوم باشه کی بهتره سراغ اونا رفت تا این مقاله هم مثل راهنمای بلادبورن مو لای درزش نره و ماندگار شه :yes: 😉

  • emad e22 گفت:

    سعید جان دمت گرم خسته نباشی خیلی وقت بود منتظرش بودیم , راهنمای بلاد بودن عالی بود انشاالله این از بلاد بودن هم بهتر میشه

  • ببخشید یه سوال داشتم من از تبر استفاده میکنم کلاس جنگجو رو دارم .برای ارتقا dexاولویت بذارم یاstr؟

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش دوم - گیمفا