بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا
بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا
بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا
بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

تصور کنید که کمپانی هستید که دو عدد از برترین، بزرگترین و قدرتمندترین کمپانی های بازیسازی و نشر بازی در دنیا که هر کدام برای خود یک غول در دنیای بازی های رایانه ای به شمار می روند و هر کدام کلی فرنچایز بی نظیر و محبوب دارند، هر دو متعلق به شما هستند و زیرمجموعه کمپانی شما به حساب می آیند. واقعا خیلی خفن است!! نه؟ اوضاع برای گروه کمپانی های VIvendi Game Group دقیقا به همین شکل است و دو غول بازیسازی و نشر بازی در صنعت بازی های رایانه ای با نام های Activision و Blizzard، زیرمجموعه و متعلق به این گروه بزرگ هستند (فکر کنید که مثلا مدیرعامل ویوندی باشیم!!). دو کمپانی که واقعا خودشان به تنهایی جزو ثروتنمندترین و سودآورترین شرکت های دنیا هستند و تنها تصور کنید که یکی سال هاست فروش سرسام اور کال او دیوتی را دارد و یکی سال هاست ورلد او وارکرفت و دیابلو و.. را در اختیار دارد و نهایتا تمام این سودهای عظیم متعلق به VIvendi Game Group بوده است (شما هم هوای گریه دارید؟!!!). اما خدا را شکر سرانجام این دو شرکت خود را از زیر مجموعه ویوندی خلاص کردند و حدود ۴ سال است که دیگر به گروه ویوندی تعلق ندارند. به جرات می توان گفت هر کدام از این دو کمپانی هم می توانستند برای خودشان جداگانه ۱۰ برتر داشته باشند ولای به جهت باکیفیت تر شدن بازی های لیست و قرار گرفتن ۱۰ شاهکار تاریخ بازی های رایانه ای در این مقاله، هر دو را با هم در این مقاله لحاظ کرده ایم.

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

اصلا یک عظمت عجیبی دارد… مخصوصا بخش آبی رنگ!!!

در این مطلب قصد داریم تا به ۱۰ عدد از برترین بازی های ساخته و منتشر شده توسط کمپانی Activision-Blizzard در تاریخ بازی های رایانه ای اشاره کنیم و آن ها را همراه شما برشماریم. عناوینی که هر کدام برای ما خاطرات زیادی را رقم زده اند و بسیار محبوب هستند. به مانند همیشه و در مقالات ۱۰ برتر و ۲۰ برتر و … قبل از شروع این مطلب باید نکاتی را ذکر کنم که از شما عزیزان خواهشمندم آن ها را مطالعه نمایید تا شک و شبهه ای برای شما دوستان پیش نیاید. مهمترین و اساسی ترین نکته در مورد این مطلب آن است که توجه داشته باشید که در این مطلب بازی هایی قرار گرفته اند که وظیفه ساخت آن را نیز یکی از شرکت های Activision یا Blizzard و زیرشاخه های آن بر عهده داشتند و در واقع سازنده و ناشر بازی یکی از دو این کمپانی بزرگ است نه فقط عناوینی که این شرکت های غول پیکر نشر آن ها را برعهده داشته اند. قاعدتا وقتی می گوییم برترین بازی های Activision-Blizzard یعنی برترین بازی هایی که این شرکت برای ما به ارمغان آورده است نه بازی هایی که این شرکت به دست ما رسانده است!

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

بلیزازد با غیرت ..همینه همینه!!! بلیزارد قهرمان… امشبو اینجا بمان!!!

بنابراین توجه داشته باشید که در این لیست مثلا شاهد حضور عنوانی مانند Destiny که توسط بانجی ساخته شده است نخواهیم بود. همچنین توجه داشته باشید که از هر فرنچایز سعی شده است تا بهترین نسخه آن از لحاظ موفقیت و متا و فروش و اقبال جهانی در این مطلب قرار بگیرد و شاهد دو بازی از یک فرنچایز مشترک نخواهید بود. همچنین دوستان توجه کنند که این مطلب در مورد “با ارزش ترین و مهم ترین و بهترین فرنچایزهای Activision-Blizzard” نیست که بخواهید بگویید چرا فلان بازی اول نیست و …. بلکه این مطلب در مورد “۱۰ تک عنوان قدرتمند و برتر این شرکت فارغ از وضعیت فرنچایزشان” است که به این موضوع توجه داشته باشید. این سه نکته که خدمت شما عرض کردم مهم ترین مواردی بود که باید هنگام خواندن مقاله در نظر داشته باشید تا نظراتی عجیب و غریب را شاهد نباشیم. قطعا جدا از این لیست که بنده تهیه کرده ام تعداد بسیار زیادی گزینه های دیگر وجود داشته اند که می توانستند در این مطلب حاضر باشند اما به هر حال تعداد محدودیت دارد و نویسنده، انتخاب هایی را که از نظر خود برتر بوده اند در لیست جای داده است. پس دقت کنید که این مقاله، “بازی های برتر شرکت Activision-Blizzard” به انتخاب بنده است، زیرا که اساس چنین مقالاتی این گونه است و سلیقه شخصی نیز بسیار اهمیت دارد.

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

سال ها خاظره سازی… سال ها خاطرات خوب… البته با مقداری گندکاری سال های اخیر و ۴ بار یک بازی را فروختن و… که البته همه شرکت ها یاد گرفته اند.

همچنین لازم به ذکر است که رتبه بندی و ترتیبی که در این لیست برای بازی های مختلف لحاظ شده است کاملا نظر شخصی نویسنده است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن وجود ندارد زیرا پای سلیقه مطرح است البته سلیقه منطقی، نه این که مثلا کسی یک بازی خیلی خیلی معمولی Activision-Blizzard را بیاورد و در جایگاه اول لیست برترین بازی تاریخ این شرکت قرار دهد و بگوید این سلیقه من است زیرا که این توهین به شعور مخاطب است اما به هر حال سلیقه شخصی نیز در چنین مقالاتی بسیار اهمیت دارد. قطعا در رده بندی این بازی ها سلائق و علائق با هم متفاوت است و بر اساس تجربه و خاطراتی که هر شخص دارد جایگاه ها را تعیین می کند و قاعدتا هر شخصی از هر عنوانی که بیشتر از آن خاطره داشته باشد و به آن علاقمند باشد، آن را بالاتر قرار خواهد داد. البته ما در این مطلب سعی کرده ایم تا عناوینی را قرار دهیم که یک وفاق جمعی بین بسیاری از بازیبازان دنیا در مورد فوق العاده بودن آن ها برقرار است و بدون شک بازی های این لیست در خیلی از ویدئوها و مطالب مربوط به برترین عناوین شرکت Activision-Blizzard، با مطلب ما مشترک هستند.

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

ویوندی لعنتی چه شرکت هایی رو هم داره!!! اکتیویژن و بلیزاد.. ناقابل… همین دو تا فقط!!! طفلکی!!! می خوای یوبیسافت رو هم بخر با الکترونیک آرتز!!!

در نظر داشته باشید که عنوانی که مثلا من در رتبه ششم قرار داده ام دلیلی بر این نیست که آن بازی حتما و به صورت وحی منزل، ششمین بازی برتر این کمپانی است، بلکه برای من این گونه است و شاید برای شما اول یا دهم باشد و یا شاید اصلا در لیست شما حضور نداشته باشد. نکته بعدی این که تمامی گزینه های این لیست بر اساس داشته ها و اطلاعات نویسنده گرد آوری شده اند و در این مطلب قرار گرفته اند. شاید شما عقیده داشته باشید که مثلا بازی دیگری می توند به جای فلان شماره از این لیست قرار بگیرد و یا جایگاه آن فرق کند. در اینجا نیز معیار و میزان ثابتی نداریم و عقل و منطق در کنار احساس و خاطرات است که در ذهن هر شخص با هم ترکیب می شوند و اسم هایی مختلف را به عنوان خروجی بیرون می دهند. پس بهتر است تا این مطلب را به عنوان یک مقاله سرگرم کننده که به همراه آن برخی خاطراتتان را مرور خواهید کرد، نگاه کنید. با بیان این نکات اگر تا کنون به خواندن مقاله ادامه داده اید از شما دعوت می کنم تا در ادامه مطلب “برترین عناوین شرکت Activision-Blizzard” با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

۱۰ –   Spider-Man 

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

Spider-Man

سازنده:  Neversoft, Treyarch

ناشر:  Activision

ژانر:   Action-adventure

پلتفرم مقصد:   PlayStation ,Game Boy Color ,Nintendo 64 ,Dreamcast ,Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۰۰

امتیاز متا:  ۸۷/۱۰۰

این بار بدون مقدمه می رویم سراغ بازی مورد نظر در لیستمان که مربوط به یکی از برترین عناوین ساخته شده بر اساس شخصیت محبوب مارول یعنی اسپایدرمن با مرد عنکبوتی خودمان است و بدون پیشوند و پسوند، Spider-Man نام دارد. عنوان Spider-Man (که با نام Spider-Man 64 نیز برای کنسول Nintendo 64 شناخته می شود) که در ژانر Action-adventure قرار داشت توسط Neversoft و Treyarch ساخته و در سال ۲۰۰۰ توسط کمپانی Activision برای پلتفرم های  PlayStation ,Game Boy Color ,Nintendo 64 ,Dreamcast و Microsoft Windows منتشر گردید. Spider-Man پس از انتشار بی نهایت موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۸۷/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان شاهکار است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Activision شود. نسخه پلی استیشن این بازی در انگلستان از سوی (Entertainment and Leisure Software Publishers Association (ELSPA موفق به دریافت نشان “پلاتینیوم” در زمینه فروش شد که به عناوینی تعلق می گیرد که در انگلاستان حداقل ۳۳ هزار نسخه فروش رفته باشند. وبسایت آی جی ان که امتیاز ۹ را به این بازی اختصاص داد در نقدش از این بازی از آن به عنوان “شاید بهترین بازی اسپایدرمن که تا کنون ساخته شده است” نام برد. جالب است بدانید که Neversoft، سازنده این بازی که همان سازنده سری Tony Hawk’s Pro Skater game است دقیقا از همان انجین ساخت بازی Tony Hawk’s Pro Skater game برای ساخت نسخه پلی استیشن بازی Spider-Man در سال ۲۰۰۰ نیز استفاده کرده است.

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

ایلده اسپایدیرمنده!!!!

در واقع این بازی ابتدا توسط Neversoft و اکتیویژن برای کنسول پلی استیشن عرضه شد و یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۱ پورت های مختلف این بازی برای Game Boy Color و Nintendo 64 و همین طور Dreamcast و Microsoft Windows نیز منتشر گردید. دو ادامه مستقیم برای این بازی هم در سال ۲۰۰۱ منتشر شد که یکی توسط Torus Games ساخته شد و  Spider-Man 2: The Sinister Six نام داشت و برای Game Boy Color منتشر شد و دیگری توسط Vicarious Visions با نام  Spider-Man 2: Enter Electro دبرای کنسول پلی استیشن عرضه گردید.  در بازی کنترل اسپایدرمن را بر عهده داشتید (نه بابا؟!!‌ فکر کردیم بتمن بوده!!! غیب گفتم نه؟!!!) و باید مراحل مختلف را پشت سر می گذاشتید. در هر مرحله هدف شما پیدا کردن راه خروج و یا تکمیل برخی ماموریت های خواسته شده از شما بود. اگر خط سلامتی اسپایدرمن در طول مرحله به پایان می رسید، از جایی سقوط می کرد و یا در برخی کارهای خواسته شده مثل نجات گروگان ها شکست می خورد، باید دوباره مرحله را از ابتدا بازی کردید. بازی هم شامل موارد پلتفرمینگ و تاب خوردن بین بخش های مختلف بود و هم شامل مبارزات با دشمنان با استفاده از قدرت های اسپایدرمن که البته محدودیت داشتند و همین طور یافتن ارتقاهای مختلف در طول بازی برای قدرتمندتر کردن اسپایدرمن که سبب شده بودند گیم پلی بازی بسیار متنوع و جذاب باشد و بدون شک یکی از بهترین و با کیفیت ترین بازی های این شخصیت فوق محبوب مارول شکل بگیرد. بدون شک باید اذعان داشت که بازی Spider-Man جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Activision-Blizzard ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard” در جایگاه دهم قرار می گیرد.

۹ –  Tony Hawk’s Pro Skater 2  

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

Spider-Man

سازنده: Neversoft

ناشر:  Activision

ژانر: Sport 

پلتفرم مقصد:  PlayStation, Microsoft Windows, Game Boy Color, Dreamcast, Game Boy Advance, Mac OS, Nintendo 64, Xbox, iOS 

سال انتشار:  ۲۰۰۰

امتیاز متا: ۹۸/۱۰۰

هر زمان که به سایت متاکریتیک سری می زدم و نگاهی به لیست برترین عناوین تاریخ از لحاظ امتیاز متا می انداختم، یک نام خیلی برایم عجیب بود و همواره دوست داشتم بدانم چرا این بازی چنین امتیازی دارد زیرا چیزی از آن نمی دانستم و هرگز جزو بازی های سبک های محبوب من نبود. صحبت از یک بازی ورزشی شبیه ساز اسکیت سواری به نام Tony Hawk’s Pro Skater 2 است که واقعا دوست داشتم بدانم چطور یک بازی این سبک متایی مانند شاهکار بی تکرار “افسانه زلدا: اکارینای زمان” دارد. بالاخره این نوع مقالات را نوشتن خوبی هایی هم دارد و گاهی در طول تحقیق در مورد عناوین لیست مورد نظرت، اطلاعاتی را از برخی بازی ها کسب می کنی که از آن ها شناخت زیادی نداشته ای و از این طریق بیشتر با آن ها آشنا می شوی و این مورد برای من چندین بار در طول نگارش این سری مقالات رخ داد و یکی از جذاب ترین آن ها در مورد همین Tony Hawk’s Pro Skater 2 بود که یک زمینه ذهنی از نام آن داشتم. مخصوصا با نمرات افتضاح و عجیب و غریبی که نسخه های جدید این بازی گرفته اند و بازی را در حد نابودی پیش برده اند، این مسئله برایم جالب تر نیز شد. عنوان Tony Hawk’s Pro Skater 2 که همان طور گه پیش تر گفته شد، در ژانر ورزشی و شبیه ساز اسکیت سواری قرار داشت توسط استودیو Neversoft (یک استودیوی زیر شاخه اکتویویژن که البته بعدها با اینفینتی وارد ادغام شد و بعد از آن نیز هیچ وقت سری Tony Hawk’s Pro Skater به روزهای اولیه اش که توسط این کمپانی ساخته می شد، بازنگشت) ساخته و در سال ۲۰۰۰ و سپس در سال های بعد از آن، توسط کمپانی Activision برای پلتفرم های PlayStation, Microsoft Windows, Game Boy Color, Dreamcast, Game Boy Advance, Mac OS, Nintendo 64, Xbox و iOS منتشر گردید. البته نسخه ایکس باکس این عنوان در قالب کالکشن Tony Hawk’s Pro Skater 2x که شامل دو بازی اول این سری بود عرضه گردید. Tony Hawk’s Pro Skater 2 پس از انتشار بی نهایت و به صورت خیره کننده ای موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای عجیب و غریب ۹۸/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان خیلی فراتر از شاهکار است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت  Activision شود.

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

یکی از برترین بازی های شبیه ساز فوتبال!!!

در حقیقت بازی Tony Hawk’s Pro Skater 2، اکنون جزو چندعنوان برتر در کل تاریخ بازی های رایانه ای و برترین بازی ورزشی تاریخ از لحاظ امتیاز قلمداد می شود که واقعا افتخاری بزرگ برای سازندگان بازی و شرکت اکتیویژن محسوب می شود. وقتی به امتیازاتی که منابع معتبر گیمنیگ به این بازی داده اند نگاه می کنید واقعا شگفت زده می شوید. جا دارد تا چند عدد از آن ها را برای شما عزیزان بازگو نماییم. امتیاز ۹٫۹/۱۰ از وبسایت گیم اسپات، امتیاز ۹٫۹/۱۰ از وبسایت آی جی ان و امتیاز ۱۰/۱۰ از وبسایت گیم اینفورمر (بازی سال این مجله نیز شناخته شد) از جمله معتبرترین امتیازات این بازی هستند که نشان از بی نقص بودن آن در ژانر خود دارند. در بازی شما در نقش یک skateboarder حرفه ای قرار می گرفتید که باید انواع وظایف مختلف را انجام می دادید تا به عنوان جایزه پول بگیرید. با پولی که بدست می آوردید می توانستید قابلیت ها و توانایی های خود را ارتقا دهید، حرکات جدید بخرید و همین طور اسکیت های زیبا و جدید خریداری نمایید. اعلب مراحل بازی به این شکل بودند که ۱۰ حرکت و وظیفه مختلف را باید در طول دو دقیقه انجام می دادید که مثلا شامل پیدا کردن ۵ نامه که روی آن ها نوشته شده “اسکیت” یا پیدا کردن برخی توارهای مخفی در مرحله بودند. برخی مراحل دیگر هم به صورت رقابتی بودند که معمولا به صورت بخش های یک دقیقه ای بودند و در نهایت یک مدال به دست می آوردید که بسته به آن مدال، جایزه نقدی دریافت می کردید. گیم پلی بازی به معنای واقعی کلمه جذاب بود و همه چیز را برای یک بازی ورزشی شبیه ساز اسکیت سواری به طور کامل در اختیار داشت و همه جزییات در بازی لحاظ شده بود. بدون شک باید گفت Tony Hawk’s Pro Skater 2 جزو برترین بازی های تاریخ و برترین عناوینی است که تاکنون توسط کمپانی Activision-Blizzard ساخته و منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard” در جایگاه نهم قرار می گیرد.

۸ –  Guitar Hero III: Legends of Rock  

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

Guitar Hero III: Legends of Rock

سازنده:   RedOctane, Neversoft, Aspyr, Vicarious Visions, Budcat Creations

ناشر:  Activision

ژانر:  Music video game, Rhythm game 

پلتفرم مقصد:  Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation 2, Wii, Microsoft Windows, Macintosh operating systems 

سال انتشار: ۲۰۰۷ 

امتیاز متا:  ۹۱/۱۰۰

سری عناوین گیتار هیرو به دلیل گیم پلی هیجان انگیز و خاص و ایجاد عطش اجرای آهنگ های سخت تر و درجات سختی بالاتر که بازیباز را رها نمی کند، برای علاقمندان موسیقی و گیتار و مخصوصا علاقمندان موسیقی متال و راک یک بازی کاملا جذاب و فوق العاده است و دوست دارید تا مدام در آن پیشرفت کنید. برای من و همه افرادی که عاشق و شیفته موسیقی راک و متال هستند و گروه های افسانه ای این موسیقی برایمان سال هاست که یک اسطوره محسوب شده و می شوند، رفتن روی صحنه های بزرگ و معروف دنیا به همراه اسطوره هایمان در حضور کلی طرفدار، بدون شک یک رویا و آرزوی بزرگ محسوب می شود که خوشبختانه در دنیای مجازی باز ی های رایانه ای می توانیم به آن جامه عمل بپوشانیم و این واقعا فراتر از لذتبخش است. قطعا آن قدر یک آهنگ سخت و سنگین را تمرین می کنیم و می نوازیم که سرانجام بتوانیم بدون اشتباه آن را اجرا کنیم و مانند محبوب ترین نوازنده هایمان که آرزوی دیدنشان را داریم، بنوازیم.سری عناوین فوق العاده زیبای گیتار هیرو به شما این فرصت را می دهند تا مقداری حس حضور در کنار اسطوره ها و افسانه های راک و متال و نوازندگی برای یک جمعیت عظیم را درک نمایید و مشاهده کنید که یک استادبوم بعد از اجرای بی نقص یک آهنگ توسط شما، یکصدا نامتان را فریاد می زنند. فرنچایز زیبای گیتار هیرو نخستین بار در سال ۲۰۰۵ توسط Harmonix ساخته و به وسیله RedOctane و اکتیویژن به طور انحصاری برای پلی استیشن ۲ در نسل ششم بازی های رایانه ای منتشر گردید و نام خود را بر سر زبان ها انداخت تا تبدیل به یک فرنچایز محبوب شود. نسخه دوم بازی یعنی Guitar Hero II که در سال ۲۰۰۶ برای PlayStation 2 و Xbox 360 منتشر شد نیز موفق شد تا روند مثبت بازی اول را بسیار ارتقا بخشد و بازخوردهای فوق العاده ای را نیز کسب نماید.

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

خدا لعنت کنه هر چی شیطان پرست غربی نامرده… این رو نمی سازن که گبمرا بازی کنن گیتار بزنن کیف کنن… می سازن که بیاد ایران ما رو خراب کنن… والا

این عنوان جذاب از مجموع نقدها و نمراتی که دریافت کرد توانست تا امتیاز متای فوق العاده ۹۲ را دریافت نماید و تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق زمان خود شود که هم برای نسل ششم یعنی پلی استیشن ۲ و هم برای نسل هفتم یعنی ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شده بود. این بازی حتی جوایز معتبری مثل VGX Award برای برترین ساندترک را نیز دریافت نمود. پس از آن بازی سوم از راه رسید که توانست مانند بازی دوم بی نظیر عمل کند اما یک ویژگی خاص داشت که ان را بسیار جذاب تر می کرد و آن هم تمرکز بر روی موسیقی راک و متال بود که سبب شده بود بازی اصطلاحا خیلی “خفن تر” شود و به همین دلیل هم به عنوان نماینده این سری در لیست ما قرار گرفته است. عنوان Guitar Hero III: Legends of Rock که مانند همیشه در ژانر Music video و Rhythm قرار داشت توسط RedOctane, Neversoft, Aspyr, Vicarious Visions و Budcat Creations ساخته و در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ توسط کمپانی Activision برای پلتفرم های Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation 2, Wii, Microsoft Windows و Macintosh operating systems منتشر گردید. Guitar Hero III: Legends of Rock پس از انتشار بی نهایت موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۹۱/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان شاهکار است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Activision  شود. در نهایت بایستی اذعان داشت که بدون شک بازی Guitar Hero III: Legends of Rock جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Activision-Blizzard ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard” در جایگاه هشتم قرار می گیرد.

۷ –  Hearthstone  

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

Hearthstone

سازنده:  Blizzard Entertainment 

ناشر:  Blizzard Entertainment

ژانر: Free-to-play online Collectible card game  

پلتفرم مقصد: Microsoft Windows, macOS, iOS, Android  

سال انتشار:  ۲۰۱۴

امتیاز متا:  ۹۳/۱۰۰

نمی دانم واقعا این بلیزارد چه کار می کند؟! نمی دانم چه جادویی دارد یا چه نبوغی؟ تنها می دانم وقتی در ابتدای یک بازی نوشته شود بلیزارد، یعنی دیگر اصلا حرف و حدیث و .. در کار نیست و فقط و فقط و فقط یک شاهکار محض در کار است. نقش آفرینی باشد، استراتژی باشد، اکشن نقش آفرینی ایزومتریک باشد، شوتر اول شخص باشد و یا حتی بازی کارتی! دنیای عظیم و شگفت انگیز سری وارکرفت آن قدر پتانسیل دارد که از آن ۳ سری بازی مختلف با نسخه های گوناگون خلق شود و باز هم کلی حرف و داستان برای گفتن داشته باشد. بعد از سری وارکرفت و ورلد او وارکرفت، بلیزارد تصمیم گرفت تا یک بازی کارتی را نیز بر اساس قهرمانان دنیای وارکرفت بسازد و برای علاقمندان به این سبک عرضه نماید. همین اتفاق نیز رخ داد و عنوان زیبای Hearthstone که در ژانر Collectible card به عنوان یک بازی رایگان آنلاین و قرار داشت توسط Blizzard Entertainment ساخته و در سال ۲۰۱۴ توسط همین کمپانی برای پلتفرم های Microsoft Windows, macOS, iOS و Android منتشر گردید. Hearthstone همان طور که از هر بازی دیگر کمپانی بلیزارد انتظار می رود، پس از انتشار بی نهایت موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۹۳/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان شاهکار است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Blizzard Entertainment شود و جالب است که یک بازی کارتی حتی کاندیدای برترین بازی سال نیز شد. این عنوان از قابلیت عالی کراس پلتفرم نیز  برخوردار است که می توانید  بر روی پلتفرم های گوناگون با یکدیگر به رقابت بپردازید و تنها به ریجن یا منطقه جغرافیایی محدودایت دارد و نه پلتفرم ها.

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

این بلیزاد کارت بازی هم که می سازه حماسیه!!! یعنی وسطش جو می گیره میخوای کارتو برداری ….. حریف!!! (بزنی تو ضورت حریف!!!)

لازم به ذکر است که نام این بازی اغلب به صورت Hearthstone: Heroes of Warcraft بین بازیبازان و منابع و مراجع مختلف صنعت بازی شنیده می شود تا به این ترتیب کسانی که ممکن است از روی نام تنهای Hearthstone زیاد موضوع برایشان روشن نشده باشد متوجه شوند که بازی در مورد دنیای عناوین وارکرفت و قهرمان آن است و به این ترتیب اگر طرفدار این دنیا هستند به تجربه این شاهکار کارتی بلیزارد بپردازند. بازی همان المان هاف قهرمانان و Relic های آشنای سری وارکرفت را داراست و ۲ بازییاز روبروی هم به صورت نوبتی میارزه می کنند. هر بازیباز ۳۰ کارت منتخب برای بازی کردن دارد و همچنین باید یک قهرمان یا هیرو را نیز که قابلیت های بسیار قدرتمندی دارد و می تواند نتیجه مبارزه را عوض کتد انتخاب نمایید. شما به صورت نوبتی کارت های خود را بر ضد حریف به کار می گیرید و اون نیز با کارت های خود و روش خود با شما مقابله می کند و هر کدام که بهتر و صحیح تر و همچنین در زمان درست تر کارت های خود را بازی کند برنده آن مبارزه خواهد بود. گبم پلی و مبارزات بازی و هیروها به طرز عجیبی که البته همواره امضای عناوین بلیزارد است بالانس شده و متعادل است و باعث می شود تا بتوانید به دلخواه خود و با آرامش خاطر از هیروهای محبوب خود استفاده نمایید. گیم پلی بازی بسیار عمیق است و شما را غرق در خود می کند. نتیجه نبرد به طور کامل بستگی به استراتژی صحیح شما دارد و باید به بهترین شیوه و در بهترین زمان از آن ها استفاده نمایید و تاکتیک و استراتژی نبرد داشته باشید. هرچه که بیشتر Hearthstone را بازی می کنید بیشتر شبفته و عاشق آن می شوید و بیشتر به عمق بالای مبارزات بازی و کاری که سازندگان توانمند بازی کرده اند پی می برید. همچنین باید اشاره کرد که با پشتیبانی خوبی که بلیزارد از این بازی می کند همواره برای شما به روز می ماند و خسته کننده نخواهد شد. نهایتا باید اذعان داشت که بازی بی نظیر Hearthstone: Heroes of Warcraft جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Activision-Blizzard ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard” در جایگاه هفتم قرار می گیرد.

۶ –    Warcraft III

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

Warcraft III

سازنده: Blizzard Entertainment

ناشر:  Blizzard Entertainment

ژانر:  Real-time strategy 

پلتفرم مقصد:  Microsoft Windows, Classic Mac OS, Mac OS X 

سال انتشار: ۲۰۰۲   

امتیاز متا:  ۹۲/۱۰۰

عنوان Warcraft III که در ژانر Real-time strategy قرار داشت توسط Blizzard Entertainment ساخته و در سال ۲۰۰۲ توسط همین کمپانی برای پلتفرم های Microsoft Windows, Classic Mac OS و Mac OS X منتشر گردید. البته لازم است اشاره کنیم که عنوان اصلی و نسخه اول که برای بازی در سال ۲۰۰۲ منتشر شد نام کامل Warcraft III: Reign of Chaos را بر خود می دید و یک سال بعد هم بسته الحاقی  The Frozen Throne برای این عنوان منتشر گردید. از آنجایی که در این مطلب هم بازی اصلی و هم بسته الحاقی آن به همراه هم در لیست ما به عنوان یک بازی کامل قرار گرفته اند از نام کلی Warcraft III برای این بازی استفاده شده است. Warcraft III پس از انتشار بی نهایت موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۹۲/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان شاهکار است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Blizzard Entertainment شود. جالب است بدانید که تنها در یک ماه اول عرضه این بازی حدود ۴٫۵ میلیون نسخه فیزیکی و ۱ میلیون نسخه دیجیتالی فروش رفته بود که نشان از شگفت انگیز بودن این عنوان به مانند تمامی بازی بلیزارد دارد. همچنین بسیاری از منابع و مراجع مختلف و معتبر گیمینگ در دنیا Warcraft III را به عنوان بازی سال برگزیدند. عنوان Warcraft III در حقیقت دومین دنباله برای بازی  Warcraft: Orcs & Humans به حساب می آید و سومین بازی است که در دنیای خیالی و فانتزی وارکرفت (Warcraft fictional universe) واقع شده است.

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

بشکن بشکنه…بشکن!! خب نمیشکنه!!! بشکن میگم!!!

در گیم پلی این عنوان ۴ نژاد قابل بازی وجود دارند. انسان ها و ارک ها که هر دو قبلا نیز در بازی های Warcraft: Orcs & Humans و Warcraft II: Tides of Darkness حضور داشتند به همراه دو نژاد جدید با نام های Night Elves و the Undead. بخش تک نفره و کمپین وارکرفت ۳ دقیقا به مانند  StarCraft است و در طول روند پیشروی بازی با داستان هر ۴ نژاد قابل بازی آشنا می شویم. در بخش چند نفره نیز تنها تقاوت با بخش تک نفره آن است که به جای قرار گرفتن در مقابل هوش مصنوعی، با بازیبازهای دیگر مقابله می کنید. داستان این بازی تماما از طریق کات سین های سینماتیک بی نظیر که تخصص بلیزارد هستند روایت می شود و البته در manual بازی نیز اطلاعات داستانی اضافی را می توانید پیدا کنید. کمپین بازی به ۵ Act مختلف تقسیم می شود که اولی به صورت آموزشی است و ۴ مرحله دیگر به ترتیب از دید انسان های Lordaeron، سپس the Undead Scourge، ارک ها و نهایتا Night Elves دنبال می شود که تنوع فوق العاده ای را چه از لحاظ داستانی و چه گیم پلی به این بازی بی نظیر بخشیده است. بازی به این ترتیب آغاز می شود که رهبر مخوف ارک ها Thrall، نیمه شب با یک کابوس از خواب بیدار می شود که به وی هشدار می دهد که Burning Legion باز خواهد گشت. بعد از یک رویارویی با انسانی که تنها به نام “the Prophet” شناخته می شود و ترس از این که مبادا کابوس او بیشتر از یک تنها یک کابوس معمولی باشد، وی لشکرش را از Lordaeron به سمت forgotten lands of Kalimdor هدایت می کند و … در مجموع باید گفت Warcraft III قطعا جزو برترین بازی های استراتژی همزمان در تاریخ بازی های رایانه ای و جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Activision-Blizzard ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard” در جایگاه ششم قرار می گیرد.

۵ –  Overwatch  

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

Overwatch

سازنده: Blizzard Entertainment  

ناشر:  Blizzard Entertainment

ژانر:   First-person shooter

پلتفرم مقصد:  Windows, PlayStation 4 و Xbox One 

سال انتشار:  ۲۰۱۶  

امتیاز متا:  ۹۱/۱۰۰

بازیسازان کمپانی محبوب، دوست داشتنی و عظیم یلبزارد که همواره در طول تاریخ به عنوان استاید ساخت نقش آفرینی و استراتژی و MMORPG و اکشن نقش آفرینی مطرح بودند، ۲-۳ سال قبل در اقدامی جالب غیر منتظره، تصمیم گرفتند تا یک کار جدید بکنند و به این ترتیب به سراغ ساخت یک عنوان در ژانر شوتر اول شخص آنلاین با نام Overwatch رفتند. البته بر عکس هر سازنده دیگری که اگر قصد داشت ناگهان یک بازی در سبکی بسازد که تا به حال نساخته، در مورد کیفیت آن بازی نگرانی هایی به وجود می آمد، اما بلیزارد به حدی قدرتمند است که از همان زمان معرفی Overwatch نه تنها کسی نگران نبود، بلکه همه تقریبا مطمئن بودند عنوانی که بلیزارد بسازد، قطعا بازی فوق‎ العاده‎ ای خواهد بود. در واقع این طور فکر می شد که فقط نام بلیزارد خودش به تنهایی یعنی تضمین بازی شاهکار و اصلا نام و سبک آن بازی مهم نیست که برای این شرکت جدید است یا خیر، و البته که بلیزارد باز هم نشان داد که هر عنوانی در هر سبکی که بخواهد بسازد، یک بازی بی‎نقص یا بسیار کم‎نقص تحویل مخاطبین و کاربران خواهد داد و به نوعی انگار اصلا بلد نیست بازی ضعیف بسازد! عنوان Overwatch که هانگونه که گفته شد در ژانر First-person shooter تماما آنلاین قرار داشت، توسط Blizzard Entertainment ساخته و در سال ۲۰۱۶ توسط همین کمپانی برای پلتفرم های Windows, PlayStation 4 و Xbox One منتشر گردید.Overwatch پس از انتشار بی نهایت موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۹۱/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان شاهکار است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Blizzard Entertainment شود.

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

از خسته های تیرکمون!!! داداش این بار دقیقا داری درست می زنی!!

این بازی حتی جایزه برترین بازی سال ۲۰۱۶ را نیز باوجود این که یک بازی تماما آنلاین بود به خود اختصاص داد که نشانه فوق العاده بودن این بازی بود، آن هم در سالی که آنچارتد ۴ حضور داشت اما به هر حال در مورد انتخاب آن نیز حرف و حدیث هایی وجود داشت. Overwatch از آن دست عناوینی است که همه از انجام آن لذت می‌برند و راه سرگرم شدن خود را در بازی پیدا می‌کنند زیرا که بازی به معنای واقعی سرشار از لذت ناب و بدون آلایشی است که امرزوه زیاد پیدا نمی‌شود و در زرق و برق گرافیک و وضوح تصویر و … گم می‌شود. لذتی که هر کسی را شیفته خود می‌کند و برای همگان قابل دسترسی است.  عنوانی که در عین قدرتمند بودن، سادگی و بی‌ آلایشی خاصی دارد که به دل بازیباز می‌ نشیند و حس این که انگار مدت‌ هاست این بازی را می‌ شناسیم به ما منتقل می‌ کند. بازی از همان لحظه اول به غایت سرگرم‏‎کننده، شوخ ‎طبع، شاد و بسیار رضایت بخش است و در حقیقت یک محیط و یک دنیای جذاب برای گذراندن ساعت ‎های خیلی خیلی زیاد و سرگرم شدن است. Overwatch عنوانیست در مورد آداپته شدن با شرایط اطرافتان و انجام بهترین کاری که برای تیمتان مفید است. به جرات می‎گویم هر نوع سلیقه و روشی که داشته باشید شخصیتی مشابه با سلیقه شما حتی بیشتر از یک نفر وجود دارد اما نکته زیباتر اینجاست که واقعا بازی در مورد این نیست که کدام شخصیت بیشتر به استایل بازی شما می‎خورد، بلکه مهم این است که شخصیتی استفاده کنید که با وضعیت تیمتان در لحظات خاص بیشتر جور در بیاید. Overwatch از آن عناوینی است که می توانید با آن مدت ها و حتی چند سال سرگرم شوید و نیازی به خرید بازی دیگر نداشته باشید. در واقع یکی از ارزشمندترین بازی های چند سال اخیر که ارزش وقت گذاشتن را دارد همین شاهکار بلیزارد است. در مجموع باید گفت بدون شک عنوان شاهکار Overwatch در یک کلام، معنای واقعی سرگرمی و لذت ناب در دنیای بازی‌های رایانه‌ای است و جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Activision-Blizzard ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard” در جایگاه پنجم قرار می گیرد.

۴ –   StarCraft II 

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

StarCraft II

سازنده:  Blizzard Entertainment 

ناشر:  Blizzard Entertainment

ژانر: Real-time strategy  

پلتفرم مقصد:   Microsoft Windows و Mac OS X

سال انتشار:  ۲۰۱۰  

امتیاز متا: ۹۳/۱۰۰

یکی از نکات جالب در مورد بازی های بلیزارد این‎ است که تا قبل از ۲-۳ سال پیش که نسخه سوم دیابلو برای کنسول‎ها نیز منتشر شد، تمامی بازی‎های این کمپانی‎ بزرگ تنها برای رایانه‎های شخصی ساخته منتشر می‎شدند و با این حال طرفداران و فروششان از خیلی بازی‎های مولتی‎پلتفرم بزرگ هم بیشتر بود که این نمایانگر قدرت و عظمت این کمپانی خوشنام است که همواره طرفداران و بازیبازان علاقمند به رایانه‌های شخصی را خوشحال کرده است و اخیرا این خوشحالی را به دارندگان کنسول‌ها نیز هدیه داده است تا هیچ کس از عناوین بی‌نظیر این سازنده بی‌نصیب نماند. عناوین کمپانی محبوب و بزرگ بلیزارد همواره از بیشترین سطح توجه کاربران و بازیبازان در دنیا برخوردار بوده و هستند و دلیل اصلی این موضوع به تقریبا بی نقص بودن عناوین این کمپانی باز می گردد که همیشه یک عنوان کامل از همه نظر را در اختیار کاربران خود قرار می دهند و همواره نیز از آن پشتیبانی می کنند.  داستان همواره در بازی های بلیزارد جایگاه بسیار محکمی دارد و همواره در پس گیم پلی های بی نقص عناوین مختلف این کمپانی داستانی قوی و جذاب در جریان است که کاربر را هر چه بیشتر به پیشروی در دنیای بازی تشویق می کند. در بین عناوین پر تعداد و بی نظیر این کمپانی بدون شک یکی از برترین آن ها فرنچایز استراتژی محبوب و پرطرفداری است به نام StarCraft  که به نوعی می توان گفت علاوه بر قدرت فوق العاده بالا در بخش گیم پلی، بهترین و حذاب ترین داستان را بین شاهکارهای بلیزارد دارد. در این مقاله بازی شاهکار StarCraft II به نمایندگی از این فرنچایز بزرگ در لیست ما قرار گرفته است و به واقع یک شاهکار بی نظیر است. عنوان StarCraft II که در ژانر Real-time strategy قرار داشت توسط Blizzard Entertainment ساخته و در سال ۲۰۱۰ توسط همین کمپانی برای پلتفرم های  Microsoft Windows و Mac OS X منتشر گردید. StarCraft II پس از انتشار بی نهایت موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۹۳/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان شاهکار است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Blizzard Entertainment شود. StarCraft II بدون شک یکی از برترین و بزرگترین بازی های استراتژی تاریخ است که علاوه بر گیم پلی قدرتمندش، به قدری داستان عمیق و زیبایی نیز دارد که مانند یک کتاب و یک فبلم داستانی زیبا است و در پس هر نژاد در بازی آن قدر پیشینه داستانی وجود دارد که گویی تاریخ نویسانی قهار در طی قرن ها آن ها را نوشته اند و سبب می گردد که هرچه بیشتر و بیبشتر در دل دنیای بازی غرق شوید.

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

از والدین استراتژی!!!!

علاوه بر داستان StarCraft II در بخش گیم پلی که نقطه عطف یک بازی استراتژی محسوب می شود نیز بی نظیر و بی نقص عمل می کند و می توان گفت یکی از دو سه بازی برتر استراتژی در تاریخ بازی های رایانه ای قطعا StarCraft II است و هیچ بازیبازی در این موضوع تردیدی ندارد. برخی از برترین و چذاب ترین شخصیت هایی که در تاریخ بازی های رایانه ای سراغ داریم در StarCraft II حضور دارند و داستان فوق العاده آن را شکل می دهند. شخصیت هایی مانند ساراکربگان و داستان و سرگذشت تلخ و غمگین او و ماجرای رابطه سخت و حساس و پر از دردسر ولی سرشار از عشق او و جیم رونور. داستان بازی StarCraft II و ماجرای عشق ساراکریگان و جیم رونور همواره از جذاب ترین روابط عاشقانه در بازی ها شناخته می شود. کار آسانی نیست که عاشق ملکه ی زرگ ها باشید ولی جیم و سارا به معنای واقعی عاشق هم هستند و به شکل تحسین برانگیزی از عشقشان در برابر تمام ناملایمات محافظت می کنند. جیم از هیچ تلاشی برای نجات عشقش از دست اربابان زرگ نژادش دریغ نکرد و در این مسیر کل دنیا را گشت و هزاران هزار زرگ را کشت تا سارا را سالم و عشقش را استوار نگاه دارد. سارا کریگان یکی از محبوب ترین شخصیت های سری استارکرفت است و البته یکی از قدرتمندترین آن ها که طرفداران بی شماری را در سراسر دنیا برای خود دارد و بدون شک یکی از برترین زنان تاریخ بازی های رایانه ای محسوب می شود. در ابتدا سارا قبل از این که در تارسونیس به دست زرگ ها اسیر شود یک شبح Terran بود. زرگ ها وی را آلوده کردند و او تبدیل شد به یک دورگه پیچیده از زرگ ها. سپس طی فعل و انفعالاتی او بر تخت پادشاهی زرگ ها نشست و تبدیل به ملکه آن ها شد و این گونه ارتشی از این موجودات کریه المنظر و قدرتمند را در اختیار گرفت. در نهایت باید گفت StarCraft II جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Activision-Blizzard ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard” در جایگاه چهارم قرار می گیرد.

۳ – Diablo   

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

Diablo

سازنده: Blizzard Entertainment  

ناشر: Blizzard Entertainment

ژانر:    Action role-playing game, Hack and slash

پلتفرم مقصد:  Microsoft Windows, Classic Mac OS, PlayStation 

سال انتشار:  ۱۹۹۶  

امتیاز متا:  ۹۴/۱۰۰

بلیزارد تنها کمپانی است که با چند عدد بازی محدود از سال ها قبل بیشترین کاربران را دارد و عناوین ۱۰ سال قبل این شرکت هنوز هم از بسیاری عناوین جدید و روز دنیا کاربران بیشتری دارند و این شرکت رات بسیار قدرتمند و ثروتمند کرده اند که الجث و الانصاف هم کاملا لیاقتش را دارد. فرنچایز Diablo یکی از عظیم ترین و محبوب ترین عناوین کمپانی بلیزارد به حساب می آید. این سری یک فرنچایز اکشن نقش افرینی هک اند اسلش و dungeon crawler محسوب می شود که فروش بی نظیری در دنیا داشته و جالب است بدانید قبل از عرضه نسخه سوم بی نظیر این بازی و در سال ۲۰۱۲ دو نسخه اول این فرنچایز چیزی حدود ۲۵ میلیون نسخه در دنیا فروش داشتند! این سری داستان مبارزه انسان های ساکن Sanctuary و شیاطین اعظم که توسط دیابلو که آنتاگونیست اصلی بازی است، رهبری می شوند را دنبال می کند. انسان ها معمولا در این سری توسط فرشتگانی مانند archangel of justice با نام Tyrael یاری می شوند. واقعا در مورد بازی های بلیزارد بزرگ چه می توان گفت غبر از این که واقعا نظیری در دنیا ندارند و اعتیادآورترین بازی کل تاریخ هستند و البته این شرکت پر تعدادترین بازی اعتیادآور را نیز در اختیار دارد و در همین لیست ما شاید حدود ۵ عنوان فقط متعلق به بلیزاد هستند که واقعا شگفت انگیز است. دلیل اصلی این موفقیت قطعا در ابتدا گیم پلی است، اما اصلا داستان را نیز در عناوین شرکت نباید دست کم گرفت، مخصوصا با ویدئوهایی که به عنوان کات سین هایی بی نظیر برای روایت داستان عناوین این شرکت مانند دیابلو پخش می شوند و به طرز عجیبی زیبا و با کیفیت هستند. گیم پلی در عناوین دیابلو به طرز فوق العاده ای گسترده و اعتیاد آور است و سیستم لوتینگ این بازی بدون شک یکی از برترین ها در تاریخ است و هیچ بازی دیگری نمی توان در این زمینه با دیابلو رقابت کند. به دلیل همین گیم پلی بی نظیر هم هست که هر عنوانی که در این سبک منتشر می شود در میزان مقایسه با دیابلو قرار می گیرد و به آن دیابلو کلون گفته می شود. در واقع باید گفت سازندگان ژانر اکشن نقش آفرینی با زاویه دوربین ایزومتریک کار خیلی سختی برای خارج کردن بازی هایشان از زیر سایه این نام دارند و غالبا هم موفق نمی شوند.

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

نسخه سوم دیابلو واقعا نسخه بعد از نسخه دوم بود!!!

 سری دیابلو دارای ۳ عنوان اصلی است که شامل  Diablo, Diablo II, و Diablo III می باشند. عناوین فرعی و الحاقی این سری شامل Diablo: Hellfire که بازی اول را ادامه می داد، Lord of Destruction که بعد از بازی دوم عرضه گردید و Reaper of Souls که نسخه سوم را ادامه می دهد، هستند. این سری در دنیای Sanctuary اتفاق می افتد و هر ۳ بازی این سری نیز از لحاظ جغرافیایی در یک محدوده واقع می شوند. در دنیای Sanctuary شاهد حضور انسان ها، فرشتگان و انواع و اقسام کلاس های شیاطین و هیولاها هستیم. از این فرنچایز کتاب های بسیاری نیز منتشر شده است که بسیار موفق عمل کرده اند و همینطور کمیک بوکی نیز از این سری منتشر شده است که وقایع مختلف این دنیا را دنبال می کند. اولین نسخه این فرنچایز هنوز که هنوز است به عنوان موفق ترین بازی این سری از لحاظ امتیاز متا محسوب می شود و در لیست ما نیز به عنوان نماینده این سری قرار گرفته است. عنوان Diablo که در ژانر Action role-playing و Hack and slash با زاویه دوربین ایزومتریک قرار داشت توسط Blizzard Entertainment ساخته و در سال ۱۹۹۶ توسط همین کمپانی برای پلتفرم های Microsoft Windows, Classic Mac OS و PlayStation منتشر گردید. Diablo پس از انتشار بی نهایت موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۹۴/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان شاهکار است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Blizzard Entertainment شود. نسخه دوم بازی ۴ سال بعد در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و سپس بعد از یک انتظار طولانی و سخت، نسخه سوم این سری در سال ۲۰۱۲ عرضه شد که این بار برای اولین بار این سری را بر روی کنسول های نسل هفتم و بعد از آن نسل هشتم شاهد بودیم که خبر بسیار خوبی برای دارندگان کنسول ها بود و نسخه سوم بازی موفقیت عظیمی را نیز بر روی کنسول ها کسب کرد و  واقعا این بازی هم مانند عناوین سولز زمان ندارد و بارها و بارها به آن ها باز خواهم گشت. در مجموع باید اذعان داشت بازی Diablo بی تردید جزو برترین عناوین اکشن نقش آفرینی تاریخ و جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Activision-Blizzard ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard” در جایگاه سوم قرار می گیرد.

۲ –  Call of Duty 4: Modern Warfare  

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

Call of Duty 4: Modern Warfare

سازنده: Infinity Ward  

ناشر:   Activision

ژانر:  First-person shooter 

پلتفرم مقصد:  Microsoft Windows ,PlayStation 3 ,Xbox 360 ,OS X ,Wii, Playstation 4, Xbox One 

سال انتشار:  ۲۰۰۷  

امتیاز متا:  ۹۴/۱۰۰

سری عناوین Call of Duty آن قدر تاریخچه و پیشینه قدرتمندی دارد که هیچ گاه نمی توان آن را کوچک شمرد و بدترین عنوان های آن از بیشتر بازی های شوتر اول شخص زمان خودش برتر است و البته که محبوب تر هم هست. Call of Duty یعنی یکی از ستون های صنعت بازی های رایانه و هر چه هم که در سال های اخیر ضعیف شده باشد آن قدر عظیم و بزرگ است که باز هم از تمام بازی ها بیشتر بفروشد و محبوب تر باشد. باید گفت بسیای از بازیبازان مخصوصا در کشور ما به خاطر Call of Duty بود که بازیباز شدند. به این خاطر که در زمان انتشار Call of Duty آن قدر صحبت از آن مطرح می شد و همه جا حرف یک شوتر نظامی عالی بود که خیلی آدم ها برای این که فقط ببینند این بازی چیست که این قدر از آن تعریف می شود، سراغ بازی کردن Call of Duty رفتند و آن قدر لذت بردند که جذب دنیای بازی های رایانه ای شدند و در حقیقت تبدیل به گیمر گشتند. حتی خیلی از زمان ها فروشنده های بی اطلاع از بازی ها، از انواع بازی های سبک شوتر اول شخص نظامی با نام کال اف دیوتی یاد می کردند و در حقیقت این بازی تبدیل به معنای سبک اول شخص نظامی شده بود.  نخستین بار افسانه این سری با بازی Call of Duty آغاز شد و همه فهمیدند که یک فرنچایز بزرگ متولد شده است. Call of Duty در سال ۲۰۰۳ بود که توسط استودیو اینفینیتی وارد ساخته و توسط کمپانی بزرگ Activision (که البته از بعد از انتشار سری ندای وظیفه بسیار بزرگتر و معروف تر شد) منتشر گردید و در طول ۱۴ سال تا به امروز، این سری موفق شد تا خود را به عنوان یکی از محبوبترین و پرفروش ترین فرنچایزهای تاریخ بازی های رایانه ای مطرح کند. در واقع باید گفت شروع این سری بسیار قدرتمند بود و همان نسخه اول آن، بعد از عرضه انواع و اقسام موفقیت ها و تحسین های بازیبازان و منتقدین را کسب کرد و بارها به عنوان بازی سال ۲۰۰۳ انتخاب شد و متای فوق العاده ۹۱ را نیز دریافت نمود.  داستان بازی همان طور که قبلا نیز برای شما عزیزان توضیح داده ایم حول محور جنگ جهانی دوم می چرخید و به طور جالبی در کمپین بازی، از دید ۳ گروه مختلف پیشروی می کردید که شامل انگلیسی و آمریکایی و Soviet بودند.

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

نرو سمیه!!!

جالب اینجاست که بدانید بسیاری از افراد تیم سازنده این عنوان همان کسانی بودند که عنوان Medal of Honor: Allied Assault را نیز در کارنامه داشتند و اتفاقا نسخه اول ندای وظیفه شباهت های زیادی با مدال افتخار داشت. اگر بخواهیم در بین شاهکارهای پرتعداد این سری بزرگ از بهترین و موفق ترین و قدرتمندریتن نسخه آن یاد کنیم قطعا از تمامی افراد حاضر در صنعت گیم یک نام را خواهیم شنید و آن هم Call of Duty 4: Modern Warfare است که در لیست ما نیز به عنوان نماینده این سری بزرگ قرار گرفته است. عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare که در ژانر First-person shooter قرار داشت توسط Infinity Ward ساخته و در سال ۲۰۰۷ توسط کمپانی Activision برای پلتفرم های Microsoft Windows ,PlayStation 3 ,Xbox 360 ,OS X ,Wii منتشر گردید. Call of Duty 4: Modern Warfare داستانی فوق العاده عالی و زیبا را با گیم پلی شاهکار و بی نظیر خود ترکیب کرده بود تا یکی از برترین شوترهای اول شخص و یکی از برترین بازی های تاریخ خلق شود. همه چیز در این بازی فوق العاده بود و هر بازیبازی که حتی علاقمند به این سبک نبود را نیز به خود علاقمند می کرد. این بازی پس از انتشار بی نهایت موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۹۴/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان شاهکار است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Activision شود. هیچ تردیدی نیست که شاهکار Call of Duty 4: Modern Warfare جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Activision-Blizzard ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard” در جایگاه دوم قرار می گیرد و واقعا اگر این بازی را هم در رتیه نخست این لیست قرار می دادیم هیچ گونه عیب و ایرادی وجود نداشت.

۱ –  World of Warcraft  

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

World of Warcraft

سازنده:  Blizzard Entertainment

ناشر:  Blizzard Entertainment

ژانر: MMORPG  

پلتفرم مقصد:  Microsoft Windows, macOS 

سال انتشار:  ۲۰۰۴  

امتیاز متا:  ۹۳/۱۰۰

بلیزارد کمپانی واقعا بی نظیری است.  کمپانی با عناوینی مثل World of Warcraft که بیش از یک دهه از عمر آن می‎گذرد هنوز هم سرورهایش پر از بازیباز علاقمند است که آن را با هیچ بازی دیگری عوض نمی‎کنند. البته بلیزارد هم همواره با پشتیبانی عالی و به روز رسانی‎ها و بسته‎های الحاقی داستانی جدید، آن را به روز نگاه می‎دارد و به قدری زیبا بوده که هنوز هم قدیمی نشده است و دوست‌داران زیادی در سراسر دنیا از جمله کشورمان دارد. البته در کنار عناوینی مثل Diablo, Warcraft و Wow که سال‎ها بازیبازان را سرگرم کرده‎اند، هر بار هم که این شرکت عنوان جدیدی می‎سازد کلی مورد توجه قرار می‎گیرد و تحسین می‎شود. در همین سال های اخیر بود که بازی Heartstone: heroes of warcraft حتی در لیست کاندیدای برترین بازی سال ۲۰۱۴در تمامی سایت‎های معتبر قرار داشت و حتی خیلی‎ها آن را به عنوان بازی سال نیز برگزیدند و بعد از آن نیز بازی اوورواچ که در این لیست ما نیز حضور دارد توانست بازی سال ۲۰۱۶ شود که این فقط از دست سازندگان قدرتمندی مانند استودیوهای بلیزارد ساخته است که هر بازی با هر سبکی که بسازند می تواند بازی سال شود. کسانی که حتی آشنایی کمی هم با بازی های رایانه ای ندارند نام World of Warcraft را شنیده اند. یک عنوان بزرگ و بی نظیر که تا به امروز بعد از ۱۳ سال همچنان بازیبازان بیشماری در دنیا مشغول تجربه آن هستند و با پشتیبانی فوق العاده بلیزارد و عرضه انواع و اقسام بسته های الحاقی هنوز هم به مانند یک بازی کاملا جدید به نظر می رسد. عنوان World of Warcraft که در ژانر massively multiplayer online role-playing game یا MMORPG قرار داشت توسط Blizzard Entertainment ساخته و در سال ۲۰۰۴ توسط همین کمپانی برای پلتفرم های Microsoft Windows و macOS منتشر گردید. World of Warcraft پس از انتشار بی نهایت موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۹۳/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان شاهکار است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Blizzard Entertainment شود.

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

من ورلد او وارکرفت بازی نکردم زیاد ولی اصلا این رو دیدم یه ارادت خاصی بهش پیدا کردم و بک گراند دسکتاپ و عکس تلگرام و … کلا همه شده بود این دوستمون!!!

 تعداد بازیبازان این سری افسانه ای بعد از ۱۳ سال همچنان از بسیاری از عناوین روز دنیا که موفق هم عمل کرده اند، بیشتر است و طرفداران سرسخت و بسیار متعصب خود را داراست. یک آمار جالب از بلیزارد در سال ۲۰۱۴ اعلام شد که حاکی از وجود بیش از ۱۰۰ میلیون اکانت ساخته شده در طول سال ها برای این بازی بود که یک عدد خیره کننده و شگفت انگیز است. همچنین همان طور که قبل تر نیز خدمت شما عزیزان عرض کرده بودیم،  در سال ۲۰۱۵ بلیزارد تعداد بازیبازان این عنوان را بیش از ۵٫۵ میلیون نفر در سطح جهان اعلام کرد و این بازی به عنوان بیشترین تعداد بازیباز در بین بازی های MMORPG شناخته می شود و شاید ۱۳ سال بعد بگوییم ورلد او وارکرفت ۲۶ سال است که دارد می درخشد و خاموش هم نمی شود. World of Warcraft بدون شک برترین بازی سبک خود محسوب می شود و همواره به عنوان مقیاس و میزان برای دیگر عناوینی که در این ژانر هستند شناخته شده است و همیشه این بازی ها با World of Warcraft مقایسه می شوند. دقیقا همان ظور که در مورد دیگر سری شاهکار بلیزارد یعنی دیابلو خدمت شما عرض کردیم که بازی های اکشن نقش آفرینی ایزومتریک همواده با دیابلو مقایسه می شوند. جالب است بدانید که World of Warcraft چهارمین بازی منتشر شده بود که در دنیای فانتزی وارکرفت واقع می شود، دنیایی که در سال ۱۹۹۴ توسط Warcraft: Orcs & Humans معرفی شده بود.

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

من اصلا خودم قربانیتم!!! یار جان جانیتم!!!

 وقایع World of Warcraft در دنیای ازراث اتفاق می افتد و وقایع ۴ سال بعد از  Warcraft III: The Frozen Throne را دنبال می کند در طول سال ها بسته های الحاقی بسیار زیادی با کیفیت بالا برای این بازی منتشر شده اند که این عنوان را به روز نگاه داشته و کیفیت ان را ارتقا داده اند. اولین این بسته های الحاقی The Burning Crusade بود که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، سپس  Wrath of the Lich King در سال ۲۰۰۸، Cataclysm در سال ۲۰۱۰،  Mists of Pandaria در سال ۲۰۱۲، Warlords of Draenor در سال ۲۰۱۴ و نهایتا Legion در سال ۲۰۱۶ برای این بازی عرضه شدند. کمتر لیستی است که نام World of Warcraft در آن وجود داشه باشد و جایگاهی غیر از نخست به آن اختصاص داده شده باشد زیرا که بدون شک این شاهکار تاریخی، جزو برترین و بزرگترین بازی های تاریخ است و البته بادوام ترین و ماندگارترین بازی این صنعت این به حساب می آید که واقعا شایسته تحسین است و الحق و الانصاف قرار گرفتن آن در رتبه اول هر لیستی کاملا به جا و صحیح است. در نهایت باید اذعان داشت که World of Warcraft بی شک برترین شاهکاری است که تاکنون توسط کمپانی Activision-Blizzard ساخته و منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard”  با شایستگی هر چه تمام تر بر تخت پادشاهی و جایگاه نخست تکیه زده است.

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

طراحی میکنه یعنی این بلیزارد ها… یعنی اصلا حتی من فکر میکنم طراحی رو …. !!! (انجام میده!!)

 

 

farshadxکاپیتان قیمت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا
بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا
بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا
بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا
بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا
بازی بزرگان… | برترین عناوین کمپانی Activision-Blizzard - گیمفا