محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا
محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا
محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا
محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

امروز و در ادامه سری مقالات برترین عناوین کمپانی های بزرگ حاضر در صنعت گیم، نوبت می رسد به یک شرکت بسیار خوشنام و با اصالت که شاید نامش به اندازه شرکت هایی مثل یوبیسافت و الکترونیک آرتز و … مدام شنیده نشود و به اندازه آن ها بزرگ نباشد، اما در قلب تمامی بازیبازان دنیا جای دارد و هر بازیبازی بالاخره با یکی دو بازی این کمپانی خاطرات بی نظیری دارد و تنوع سبک فرنچایزهای مختلف آن، باعث شده است تا همه بازیبازان در دنیا با نام Bandai Namco Entertainment آشنا باشند و همیشه از آن به عنوان یک کمپانی محبوب و دوست داشتنی یاد کنند. از بازی های بر پایه انیمه گرفته تا ترسناک و پلتفرمر و نقش آفرینی ژاپنی و غربی و ریسینگ و فایتینگ و آرکید و شبیه ساز و … همه و همه در لیست بازی های Bandai Namco Entertainment به چشم می خورند، آن هم با کیفیت های بسیار بالا. مگر بازی مبارزه ای بهتر از تکن ۳ داریم؟ مگر بازی هاردکور نقش آفرینی غربی بهتر از دارک سولز داریم؟ مگر پراجکت کارز یک ریسینگ فوق العاده نیست؟ در واقع تنوع بالای بازی های این کمپانی باعث شده تا هر گیمری به سمت بازی های آن بیاید و همیشه از Bandai Namco Entertainment به عنوان یک کمپانی ریسک پذیر که در تمامی سبک ها، سازندگان را حمایت می کند، نام برده شود. شرکتی که حدود ۶۲ سال، یعنی از سال ۱۹۵۵ مشغول فعالیت است و البته در طول زمان نام ان تغییراتی کرده است که بزرگترین این تغییرات، تبدیل نام Namco به Bandai Namco Entertainment بوده است

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

با ابهت و خاطره انگیز…. یکی از محبوب ترین شرکت های بازیسازی

در این مطلب قصد داریم تا به ۱۰ عدد از برترین بازی های ساخته و منتشر شده توسط کمپانی Bandai Namco Entertainment در تاریخ بازی های رایانه ای اشاره کنیم و آن ها را همراه شما برشماریم. عناوینی که هر کدام برای ما خاطرات زیادی را رقم زده اند و بسیار محبوب هستند. به مانند همیشه و در مقالات ۱۰ برتر و ۲۰ برتر و … قبل از شروع این مطلب باید نکاتی را ذکر کنم که از شما عزیزان خواهشمندم آن ها را مطالعه نمایید تا شک و شبهه ای برای شما دوستان پیش نیاید. مهمترین و اساسی ترین نکته در مورد این مطلب آن است که توجه داشته باشید که در این مطلب، هم بازی هایی قرار گرفته اند که وظیفه ساخت آن ها را شرکت Bandai Namco Entertainment و زیرشاخه های آن بر عهده داشتند و هم بازی هایی که این کمپانی خوشنام، ناشر آنها و حمایت کننده تیم سازنده بوده است و در واقع، بازی هایی که سازنده یا ناشر بازی و یا هر دو، این کمپانی بزرگ بوده است در لیست قرار دارند. همچنین توجه داشته باشید که از هر فرنچایز سعی شده است تا بهترین نسخه آن از لحاظ موفقیت و متا و فروش و اقبال جهانی در این مطلب قرار بگیرد و شاهد دو بازی از یک فرنچایز مشترک نخواهید بود. همچنین دوستان توجه کنند که این مطلب در مورد “با ارزش ترین و مهم ترین و بهترین فرنچایزهای Bandai Namco Entertainment” نیست که بخواهید بگویید چرا فلان بازی اول نیست و …. بلکه این مطلب در مورد “۱۰ تک عنوان قدرتمند و برتر این شرکت فارغ از وضعیت فرنچایزشان” است که به این موضوع توجه داشته باشید.

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

اصلی ترین نکته در مورد باندای نامکو تنوع فوق العاده در سبک بازی های مختلف این کمپانی است

این سه نکته که خدمت شما عرض کردم مهم ترین مواردی بود که باید هنگام خواندن مقاله در نظر داشته باشید تا نظراتی عجیب و غریب را شاهد نباشیم. قطعا جدا از این لیست که بنده تهیه کرده ام تعداد بسیار زیادی گزینه های دیگر وجود داشته اند که می توانستند در این مطلب حاضر باشند اما به هر حال تعداد محدودیت دارد و نویسنده، انتخاب هایی را که از نظر خود برتر بوده اند در لیست جای داده است. پس دقت کنید که این مقاله، “بازی های برتر شرکت Bandai Namco Entertainment” به انتخاب بنده است، زیرا که اساس چنین مقالاتی این گونه است و سلیقه شخصی نیز بسیار اهمیت دارد. همچنین لازم به ذکر است که رتبه بندی و ترتیبی که در این لیست برای بازی های مختلف لحاظ شده است کاملا نظر شخصی نویسنده است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن وجود ندارد زیرا پای سلیقه مطرح است البته سلیقه منطقی، نه این که مثلا کسی یک بازی خیلی خیلی معمولی Bandai Namco Entertainment را بیاورد و در جایگاه اول لیست برترین بازی تاریخ این شرکت قرار دهد و بگوید این سلیقه من است زیرا که این توهین به شعور مخاطب است اما به هر حال سلیقه شخصی نیز در چنین مقالاتی بسیار اهمیت دارد. قطعا در رده بندی این بازی ها سلائق و علائق با هم متفاوت است و بر اساس تجربه و خاطراتی که هر شخص دارد جایگاه ها را تعیین می کند و قاعدتا هر شخصی از هر عنوانی که بیشتر از آن خاطره داشته باشد و به آن علاقمند باشد، آن را بالاتر قرار خواهد داد.

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

لوگوهای دو شرکت قبل از ترکیب با هم و بعد از آن….

البته ما در این مطلب سعی کرده ایم تا عناوینی را قرار دهیم که یک وفاق جمعی بین بسیاری از بازیبازان دنیا در مورد فوق العاده بودن آن ها برقرار است و بدون شک بازی های این لیست در خیلی از ویدئوها و مطالب مربوط به برترین عناوین شرکت Bandai Namco Entertainment، با مطلب ما مشترک هستند. در نظر داشته باشید که عنوانی که مثلا من در رتبه ششم قرار داده ام دلیلی بر این نیست که آن بازی حتما و به صورت وحی منزل، ششمین بازی برتر این کمپانی است، بلکه برای من این گونه است و شاید برای شما اول یا دهم باشد و یا شاید اصلا در لیست شما حضور نداشته باشد. نکته بعدی این که تمامی گزینه های این لیست بر اساس داشته ها و اطلاعات نویسنده گرد آوری شده اند و در این مطلب قرار گرفته اند. شاید شما عقیده داشته باشید که مثلا بازی دیگری می توند به جای فلان شماره از این لیست قرار بگیرد و یا جایگاه آن فرق کند. در اینجا نیز معیار و میزان ثابتی نداریم و عقل و منطق در کنار احساس و خاطرات است که در ذهن هر شخص با هم ترکیب می شوند و اسم هایی مختلف را به عنوان خروجی بیرون می دهند. پس بهتر است تا این مطلب را به عنوان یک مقاله سرگرم کننده که به همراه آن برخی خاطراتتان را مرور خواهید کرد، نگاه کنید. با بیان این نکات اگر تا کنون به خواندن مقاله ادامه داده اید از شما دعوت می کنم تا در ادامه مطلب “برترین عناوین شرکت Bandai Namco Entertainment” با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

۱۲ –    Majin and the Forsaken Kingdom

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

Majin and the Forsaken Kingdom

سازنده:   Game Republic

ناشر:  Bandai Namco

ژانر:   Action-adventure  , Puzzle

پلتفرم مقصد:  PlayStation 3, Xbox 360 

سال انتشار:  ۲۰۱۰  

امتیاز متا: ۷۴/۱۰۰

عنوان Majin and the Forsaken Kingdom که در ژانر Action-adventure و Puzzle قرار داشت توسط Game Republic ساخته و در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی Bandai Namco برای پلتفرم های PlayStation 3 و Xbox 360 منتشر گردید. به جرات باید گفت این بازی عنوانی سرگرم کننده و زیباست که حس صمیمیت و بی آلایشی محض را به شما هدیه می‌دهد. عنوانی دوست‌داشتنی که از لحظه لحظه آن لذت می‌برید. Majin and the Forsaken Kingdom دقیقا یک “بازی” است، به معنای واقعی کلمه “بازی”. یعنی سرگرم کننده و دوست‌داشتنی، لذت‌بخش و زیبا. بازی از ابتدا تا انتها کاملا جذابیت و زیبایی خود را برای شما حفظ می کند و هرگز خسته کننده و تکراری نخواهد شد و حتی ارزش تکرار بالایی را نیز به خاطر وجود کلی آیتم ها و لباس ها و موارد کشف کردنی در بازی، به آن بخشیده است. داستان بازی بسیار زیبا و ساده است و شخصیت های آن مخصوصا Majin فوق العاده خلق شده اند. گیم پلی بازی کاملا متنوع و منحصر به فرد است و تجربه کلی بازی هم به یاد ماندنی است و هم بسیار رضایت‎بخش و شیرین. Majin and the Forsaken Kingdom پس از انتشار با توجه به خاص بودنش موفق عمل کرد و بازخوردهای مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای خوب ۷۴/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان سرگرم کننده است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین جذاب شرکت Bandai Namco شود، هرچند که کسانی که این عنوان و البته دیگر بازی های گیم ریپابلیک را تجربه کرده اند خوب می دانند که عناوین این سازنده بسیار بسیار لذتبخش تر از نمرات آن ها هستند زیرا شاید که در تک تک بخش ها مثلا گرافیک، به صورت جداگانه خیلی عظیم و با کیفیت نباشند اما مجموع بخش های آن ها به عنوان یک بازی، بسیار بسیار لذتبخش تر از خیلی عناوین بزرگ و پر سرو صدا است و متاسفانه اما همین امتیازات نادرست سبب شدند تا یک بازیساز خلاق و ریسک پذیر مانند گیم ریپابلیک برای همیشه تعطیل شود. داستان بازی به این صورت است که قلمرویی توسط یک نیرو که تحت نام “تاریکی” شناخته می‌شود احاطه شده است که موجودات زنده و مناطق مختلف را در بر می‌گیرد و می‌بلعد و آن ها را تبدیل به سربازانی دیوانه و تقریبا شکست ناپذیر شیطان می‌ کند. یک دزد جوان به نام Tepeu که توانایی صحبت با حیوانات را داراست به این قلمرو می‌آید تا خانه و زاذگاهش را در برابر این تاریکی محافظت کند.

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

قیافه این ماجین به همه چیز می خورد جز ناجی دنیا!!! بیشتر مثل باقالی است!!

زمانی که Tepeu به این سرزمین می رسد یک نیروی باستانی که به وسیله تاریکی مخفی شده است را پیدا می کند، موجودی که با نام Majin شناخته می شود و این آشنایی است که سرنوشت او و دنیا را تغییر خواهد داد. از لحاظ گیم پلی، Majin and the forsaken Kingdom در قالب یک عنوان سوم شخص ماجرایی عمل می کند. شما در نقش Tepeu ظاهر می شوید و هدف شما این است که تاریکی که کل این سرزمین فراموش شده را احاطه کرده است را متوقف کنید. Tepeu خودش به تنهایی حریف نیروهای شیطانی تاریکی نیست اما خب بالاخره دلیلی دارد که غول مهربان و قدرتمندی به نام Majin نیز همراه اوست. با استفاده از تعدادی دستورهای ساده و کاربردی شما می توانید Majin را به سمت کارهای مختلف هدایت کنید که هر کدام از این دستورات در طول بازی بسیار لازم و حیاتی هستند. اگر چه مبازات بخش بزرگی از بازی هستند، ولی تمرکز اصلی بازی بر حل کردن پازل های محیطی به وسیله قابلیت های Majin است. با پیشرفت در بازی Majin قابلیت های  باد، آتش، رعد و برق و طلسم‎ سنگ کردن را به دست می آورد که هر کدام هم در مبارزه مفیده هستند و هم برای پیشروی در دنیای بازی و حل پازل ها. می توان گفت کلیت بازی و گیم‌پلی آن شباهت هایی با عناوین The Legend of Zelda دارد. اگر چه نمی‌توان تشابه دقیقی بین دنیای این عنوان و سیاه‌چال‌های سری زلدا پیدا کرد ولی روش و ساختاری که بازی بر روی آن بنا شده است بسیار سبیه به هم هستند. توانایی گردش آزاد در تمامی نقاط نقشه بازی و بازگشت به عقب با قابلیت‌های جدید برای دسترسی به مواردی که قبلا قابلیت دستیابی به آن‌ها را نداشته‌ایم، Majin and the forsaken Kingdom از آن عناوینی است که کمتر بازی دیگری می ‎تواند حس شیرینی و لبخند رضایتی که از تجربه کردن آن بر لبتان می ‎نشیند را به شما شما هدیه دهد. یکی از آن بازی‎ های خاص که خیلی‎ ها آن را از دست می‎ دهند ولی آن ها که آن را پیدا می‎ کنند معمولا عاشق و شیفته سرگرم کنندگی آن می ‎شوند و تا همیشه از آن به عنوان یک بازی لذتبخش یاد خواهند کرد. نهایتا باید بگوییم Majin and the Forsaken Kingdom جزو سرگرم کننده ترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Bandai Namco ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Bandai Namco” در جایگاه دوازدهم قرار می گیرد.

۱۱ –  Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3  

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3

سازنده:   CyberConnect2

ناشر:  Bandai Namco

ژانر:   Fighting

پلتفرم مقصد:   PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows 

سال انتشار:   ۲۰۱۳

امتیاز متا: ۸۰/۱۰۰

خلق بازی بر اساس سری انیمه های محبوب و پرطرفدار در دنیا در این سال ها تبدیل به موضوع رایجی شده است و سازندگان بازی ها می توانند با ساختن یک بازی بر اساس یک انیمه خیلی مشهور و قدرتمند، نه تنها طرفداران آن سری را به بازی خود جذب کتنند بلکه اگر بازی که می سازند باکیفیت و جذاب باشد علاقمندان به آن ژانر را نیز به سمت بازی خود می کشند و می توانند موفقیت خوبی را کسب نمایند. تا به امروز شاهد خلق بازی های زیادی بر پایه انیمه هایی مانند Attack on titans و Avatar و One Piece و… بوده ایم که برخی از آنها موفق عمل کرده و برخی نیز شکست خورده اند. صحبت امروز ما در خصوص فرنچایزی است که به نوعی حرف اول را در حوزه بازی های انیمه ای می زند.  یکی از بزرگترین و محبوب ترین سری انیمه ها در دنیا سری جذاب و پرطرفدار Naruto است که اتفاقا در صنعت بازی نیز پرکارترین است  و بیشترین تعداد بازی های انیمه محور، بر اساس سری Naruto خلق شده اتد و به دلیل محبوبیت نام بسیار بزرگ Naruto نزد انیمه دوستان و همچنین کیفیت بالای این بازی ها، معمولا هم لااقل از نظر تجاری موفق بوده و به گونه ای بوده که ساخت سری بازی های Naruto تا به امروز ادامه پیدا کند. وقتی بخواهیم بین بازی های مختلف و پرتعداد این سری، برترین بازی را انتخاب کنیم ممکن است نام نسخه های مختلفی از این فرنچایز را  بشنویم زیرا که تقریبا کیفیت عناوین Naruto همیشه در یک سطح خاص بوده و افت یا صعود خیلی زیادی از آن ها شاهد نیستیم و به یک ثبات دست یافته اند. اما در همین شرایط هم یک نام را بیشتر از بقیه می شنویم که Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 است و بالاترین امتیاز متای سری را نیز در اختیار دارد و در لیست ما به عنوان نماینده بازی های ناروتو قرار گرفته است. عنوان Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 که در ژانر Fighting قرار داشت توسط CyberConnect2 ساخته و در سال ۲۰۱۳ و سپس در سال های بعد از آن توسط کمپانی Bandai Namco برای پلتفرم های PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation 4, Xbox One و Microsoft Windows منتشر گردید.

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

نروتو… نرو تو… با توام می گم نرو تو… رفتی تو؟ درم ببند!!!

 Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 پس از انتشار موفق عمل کرد و بازخوردهای مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۸۰/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان جذاب است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Bandai Namco شود. گیم پلی عناوین Naruto همیشه استایلی منحصر به فرد داشته و دارد هرگز به این دلیل که ژانر این بازی ها فایتینگ نوشته می شود، یک بازی روتین مبارزه ای مانند تکن و کامبت و … را در ذهن خود به عنوان بازی های Naruto تصور نکتید. عناوین Naruto مبارزاتی کاملا ۳ بعدی در فضایی بسیار آزاد دارند و در واقع انگار که در حال بازی کردن یک عنوان هک اتد اسلش و اکشن سوم شخص هستید با این تفاوت که یک حریف دارید و قواتین بازی های فایتینگ در آن صدق می کند که شامل نمایش خط سلامتی هر دو مبارز در بالای صفحه و …. می باشند. همچنین برخلاف خیلی از بازی های مبارزه ای که داستان خیلی پیوسته و روایت جذاب و … در آن ها نمی بینیم، بازی های Naruto کاملا روند داستانی را براساس انیمه و شخصیت های آن طی می کنند که از نقاط قوت یک بازی در سبک فایتینگ به شمار می رود. همچنین این بازی ها کاملا و به وضوح المان های نقش آفرینی دارند و بیشتر باید گفت سری بازی های Naruto فایتینگ نقش آفرینی هستند و در آنها مواردی مثل گشت و گذار در دنیای بازی و صحبت با شخصیت های مختلف و خرید و … مشاهده می شود که عمق بسیار خوبی به گیم پلی بازی های این سری می بخشند. در مجموع باید گفت بازی Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Bandai Namco ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Bandai Namco” در جایگاه یازدهم قرار می گیرد.

۱۰ –   Little Nightmares 

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

Little Nightmares

سازنده:  Tarsier Studios

ناشر:  Bandai Namco

ژانر:   Puzzle-Platformer Horror Adventure

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows 

سال انتشار: ۲۰۱۷   

امتیاز متا:  ۸۳/۱۰۰

Little Nightmares از آن دست بازی های بسیار بسیار خاص است که هم مشابهشان را از لحاظ فضاسازی و طراخی هنری زیاد ندیده ایم و هم ترکیب سبک و ژانر عجیبی دارند که معمولا شاهد عرضه بازی با این سبک نیستیم، مانند ترکیب ژانر ۲ بعدی پلتفرمر با ژاتر وحشت در همین بازی Little Nightmares که این ژانرها اسما در کنار هم ناهمگون به نظر می رسند ولی در بازی Little Nightmares ترکیب بسیار همگون و جذابی را شکل داده اند که منجر به خلق یک بازی بسیار خاص و زیبا شده اند. در واقع می توان گفت Little Nightmares در دسته عناوینی مثل اینساید و لیمبو قرار می گیرد که عناوین خاص و تحسین شده ای هستند. به هرحال پروژه Little Nightmares آن قدر جذابیت داشته است که بتواند کمپانی بزرگی مانند نامکو باندای را که سایقه زیادی در عرضه و سرمایه گذاری عناوین دو بعدی در این سبک را ندارد به خود جذب کرده و آن ها نشر بازی رابرعهده بگیرند و خوشبختانه بعد از انتشار هم پاسخ اعتماد خود به تیم سازنده Little Nightmares را با موفقیت بازی بگیرند تا باز هم برای چنین عناوینی در آینده حاضر به ریسک شوند. بد نیست تا اطلاعاتی کلی را در مورد بازی Little Nightmares در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بیشتر با این بازی زیبا آشنا شوید. عنوان Little Nightmares که در ژانر Puzzle-Platformer Horror Adventure قرار داشت توسط Tarsier Studios ساخته و در سال ۲۰۱۷ توسط کمپانی Bandai Namco برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One و Microsoft Windows منتشر گردید.

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

یا همه امامزاده ها!!! به این میگن سبک وحشت-مدفوع!!

 Little Nightmares پس از انتشار بسیار موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۸۳/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان بسیار جذاب است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Bandai Namco شود. نخستین نکته ای که بعد از آغاز بازی شما را شگفت زده می کند و در ادامه هم هر چه بیشتر پبش می روید شما را شگفت زده تر می کند فضاسازی و اتمسفر و طراحی هنری بی نظیر این بازی است که به معنای واقعی دنیایی تاریک و سیاه را درقالب یک بازی ساید اسکرولینگ خلق کرده اند که کار بسیار سختی است و طراخان بازی در این زمینه یک شاهکار هنری خلق کرده اند. گیم پلی بازی نیز فوق العاده هوشمندانه و با دقت کار شده است و حس استرس و ترس و ناامنی را در تمام لحظات و مخصوصا هنگام فرار از دست دشمنان بازی به طور کامل به بازیباز منتقل می کنند. در واقع باید بگوییم همه چیز در این بازی دست به دست هم داده اند تا یک ترکیب فوق العاده شکل بگیرد و از گرافیک هنری و طراحی مراحل گرفته تا گیم پلی و المان های جذاب آن، همه و همه به بهبود کیفیت این عنوان زیبا بسیار کمک کرده اند. در نهایت باید گفت بدون شک بازی Little Nightmares جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Bandai Namco ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Bandai Namco” در جایگاه دهم قرار می گیرد.

۹ –   Ni no Kuni: Wrath of the White Witch 

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

Ni no Kuni: Wrath of the White Witch

سازنده:   Level-5 و Studio Ghibli

ناشر:  Bandai Namco

ژانر:   RPG

پلتفرم مقصد:   PlayStation 3, Nintendo DS

سال انتشار: ۲۰۱۰   

امتیاز متا:۸۵/۱۰۰

بدون هیچ شکی می توان گفت عنوان Ni no Kuni: Wrath of the White Witch  یکی از زیباترین و چشم نواز ترین عناوین نسل هفتم و همچنین یکی از بهترین نقش آفرینی های این نسل به حساب می آید. همچنین این بازی یکی از برترین و خوش رنگ و لعاب ترین عناوین کنسول قدرتمند پلی استیشن ۳ نیز محسوب می شود. بازی Ni no Kuni: Wrath of the White Witch که در ژانر نقش آفرینی بر پایه مبارزات نوبتی قرار داشت توسط و Studio Ghibli ساخته و در سال در سال ۲۰۱۱ در ژاپن و سال ۲۰۱۳ در غرب توسط کمپانی Bandai Namco برای پلتفرم پلی استیشن ۳ منتشر گردید. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در ابتدا بازی Ni no Kun در سال ۲۰۱۰ برای کنسول Nintendo DS عرضه شده بود. استودیو Level-5 که سازنده اصلی این عنوان به حساب می آید (بخش گیم پلی و مبارزات بازی)، سازنده بازی هایی مثل سری White Knight Chronicles و Professor Layton بوده است. اعضای استودیو Level-5 که قبلا تبحر خود را در ساخت مبارزات جذاب در دو عنوان زیبای White Knight Chronicles نشان داده بودند، در Ni no Kuni: Wrath of the White Witch نیز سنگ تمام گذاشتند و سیستم مبارزات نوبتی بازی بسیار بسیار کامل و بدون نقص و فوق العاده جذاب و اعتیادآور و متنوع هستند. استودیو Ghibli  که دیگر سازنده این بازی است (این استودیو Ghibli از لحاظ بصری نقش مهمتری را در ساخت این بازی داشته و طراحی شخصیت ها و همچنین سکانس های انیمه بازی را بر عهده داشته است)، قبلا عناوینی مثل Spirited Away و Howl’s Moving Castle را در کارنامه داشته است. بازی خیلی زود شما را محو دنیای زیبا و طراحی های ساده و صمیمی و چشم نواز خود می کند. طراحی های بازی بر پایه انیمه هستند و جذابیت آن ها در این است که چه در گیم پلی بازی و چه در دموها بازی به یک شکل است و جلوه های بصری خاصی را که تاکنون در عنوان دیگری ندیده بودیم به ما هدیه می دهد. وقتی تنها به چند عدد از تصاویر بازی نگاه می کنید انگار بیشتر شاهد یک انیمه تعاملی هستیم تا یک بازی.

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

بابا این همه اسم اخه تو دنیاس… چیکار دارین نی نو چیه یا چیکاره اس!!!

 Ni no Kuni: Wrath of the White Witch پس از انتشار بی نهایت موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود. گیم پلی و مبارزات فوق العاده بازی در ترکیب با گرافیک چشم نواز آن، سبب خلق عنوانی شده بودند که موفق گردید امتیازاتی مانند ۹۴ را از وبسایت معتبری مانند IGN یا امتیاز ۹۰ را از GameSpot دریافت کرده و به امتیاز متای ۸۵ دست یابد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Bandai Namco شود. بازی داستان جالب و ساده ای که برای این چنین عنوانی بسیار مناسب به نطر می رسد. شما در بازی نقش پسری به نام الیور بازی می کنید که باید به یک دنیای دیگر سفر کند تا مادرش را نجات دهد و همچنین بر نیروی شیطانی فائق آید، اما قطعا می دانید که کار به همین راحتی نخواهد بود و اتفاقاتی که در طول این مسیر برای وی رخ می دهد بستر داستانی بازی محسوب می گردد. Ni no Kuni: Wrath of the White Witch از آن دست بازی هایی است که خیلی کم نظیر آن را می بینیم و در کل نسل هفتم تنها همین بازی با این سبک و سیاق و این حد از کیفیت وجود داشت. حتی اکنون نیز به هیچ عنوان دیر نیست که به سراغ کنسول پلی استیشن ۳ خود بروید و این بازی را تجربه نمایید زیرا که با روشن کردن کنسول و دیدن دقایق ابتدای بازی خود به زیبایی آن واقف خواهید شد و به احتمال زیاد تا انتها آن را ادامه خواهید داد. مخصوصا با توجه به این که نسخه دوم بازی نیز با نام Ni no Kuni II: Revenant Kingdom در راه است و ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی برای پلی استیشن ۴ و رایانه های شخصی عرضه خواهد شد. نهایتا باید گفت بدون شک بازی Ni no Kuni: Wrath of the White Witch جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Bandai Namco ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Bandai Namco” در جایگاه نهم قرار می گیرد.

۸ –   Tales of Symphonia

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

Tales of Symphonia

 

سازنده:   Namco Tales Studio, Production I.G

ناشر:  Bandai Namco

ژانر:   RPG

پلتفرم مقصد:   PlayStation 3, GameCube, PlayStation 2, Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۰۳

امتیاز متا: ۸۶/۱۰۰

اصلا مگر می شود که یک کمپانی سازنده و ناشر گیم ژاپنی باشید و فرنچایز نقش آفرینی بسیار قدیمی و اصیل و مجبوب نداشته باشید؟ قطعا نامکو باندای نیز از این قائده مستثنی نیست و فرنچایزی را در اختیار دارد که امروز حدودا ۲۳ ساله است و تقریبا ۲۰ بازی مختلف از آن در طول سال ها برای انواع پلتفرم های مختلف عرضه کردیده است. سری عناوین نقش افرینی Tales که با نام Tales of نیز از آن یاد می شود، یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین فرنچایزهای نقش افرینی در تاریخ بازی های رایانه ای هستند که از سال ۱۹۹۵ در کنار بازیبازان حضور دارند و با بازی زیبای Tales of Phantasia کار خود را آغاز کردند و تا امروز ادامه یافته اند.  تنها اگر نگاهی به لیست پلتفرم های مقصد کل بازی های این سری در طول سال ها از زمان آغاز تا به امروز بیاندازید کاملا متوجه گستردگی و عظمت آن خواهید شد. تقریبا پلترمی وجود نداشته است که این سری عنوانی بر روی آن عرضه نکرده باشد و این الیته نشان از فروش خوب بازی ها نیز دارد که تا به امروز هنوز هم ساخته می شوند زیرا که اگر این سری سودآور نبود اکنون چیزی حدود ۲۰ بازی را در این سری تجربه نکرده بودیم. از نکات جالب این سری آن بوده است که بر خلاف بسیاری از فرنچایزهای قدیمی و نقش آفرینی ژاپنی که سال هاست در کشور ژاپن منتشر شده اند و هیچ گاه نسخه غربی نداشته اند،

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

قطعا یه بازی از این سری یه روزی با نام Tales pf Ghangharia (تیلر او قانقاریا) میاد!!!!

سری Tales و سازنده و ناشر قدرتمند آن یعنی باندای نامکو که البته در زمان گذشته تنها با نام نامکو آن را می شناختیم همواره اعتقاد به انتشار به نسخه غربی بازی های این سری داشته است و شاهد عرضه نسخه مخصوص عناوین این سری برای نقاط دیگر دنیا غیر از ژاپن نیز بوده ایم. جدیدترین نسخه از این سری یعنی بازی Tales of Berseria نیز در سال ۲۰۱۷ منتشر گردید تا قدمت این فرنچایز نقش آفرینی محبوب تا به امروز حدودا به ۲۳ سال برسد. بین بازی های مختلف این سری، عنوان زیبای Tales of Symphonia موفق شده است تا از لحاظ امتیاز متا موفق ترین بازی لقب بگیرد و این عنوان در لیست ما نیز به عنوان نماینده سری عناوین بزرگ و محبوب Tales نیز قرار گرفته است. عنوان Tales of Symphonia که مانند تمامی بازی های این فرنچایز در ژانر RPG قرار داشت توسط Namco Tales Studio و Production I.G ساخته و در سال ۲۰۰۳ توسط کمپانی Bandai Namco برای پلتفرم های PlayStation 3, GameCube, PlayStation 2 و Microsoft Windows منتشر گردید. Tales of Symphonia پس از انتشار بسیار موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۸۶/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان شاهکار است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Bandai Namco شود. همچنین دو عنوان زیبای Tlaes of Xillia که در دو شماره در سال های اخیر منتشر گردیدند نیز جزو بازی های خوب و موفق این سری قدیمی به شمار می روند. بدون شک باید بگوییم Tales of Symphoniaجزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Bandai Namco ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Bandai Namco” در جایگاه هشتم قرار می گیرد.

۷ –  Ace Combat 04: Shattered Skies  

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

Ace Combat 04: Shattered Skies

سازنده:   Namco

ناشر:  Bandai Namco

ژانر:   Semi-Realistic Flight Simulation

پلتفرم مقصد:   PlayStation 2

سال انتشار:   ۲۰۰۱

امتیاز متا: ۸۹/۱۰۰

گیمرهای قدیمی تر و هم سن و سال من خوب می دانند عناوینی که در آنها سوار بر هواپیما و جت جنگی شویم و به مبارزه با دشمنان برویم و به آن ها شلیک کنیم، قدمت بسیار زیادی دارند و زمانی که در ۷-۸ سالگی به عنوان اولین کنسول یک آتاری هدیه گرفتم که کلی بازی در خود ذخیره داشت، اولین و برترین بازی آن هواپیمای معرکه اش بود که انگار پایانی نداشت و هربار میخواستیم تا با بیشتر از بین بردن دشمنان و برخورد نکردن به آنها و به موقع از روی پمپ بنزین رد شدن، رکورد بهتری بزنیم. در طول سال ها تعداد زیادی بازی های مبتنی بر هواپیما در صنعت بازی های رایانه ای عرضه شده است و اتفاقا همین یکی دو ماه قبل یکی از همین بازی های آرکید هواپیمایی بسیار خوش ساخت به نام Sky Force Anniversary برای کاربران پلاس رایگان شد که دقیقا نسخه خوش آب و رنگ تر و جذاب تر و به روز شده هواپیمای آتاری بود و باورم نمی شد که با وجود این همه بازی بزرگ چندین روز و چندین ساعت را به بازی کردن آن اختصاص دادم. بگذریم… در این سال ها هم شاهد عناوین کاملا ارکید و هم شاهد بازی های شبیه ساز هواپیمایی بوده ایم که برخی قدرتمندو برخی ضعیف عمل کرده اند. بدون شک یکی از برترین فرنچایز های هواپیمایی (اگر نگوییم برترین) درتاریخ بازی های رایانه ای سری Ace Combat است که به نوعی ترکیبی از یک بازی ارکید و یک شبیه ساز هواپیما (شبیه ساز پرواز نیمه واقعی) به حساب می آید و فرنچایزی است بسیار محبوب که از زمان آغاز تا به امروز وابستگی زیادی به کنسول های پلی استیشن داشته و خیلی مواقع یک بازی کاملا انحصاری برای پلی استیشن محسوب شده است. به عنوان مثال برترین بازی این سری که یک شاهکار است و به نمایندگی از این فرنچایز در لیست ما جای گرفته است و Ace Combat 04: Shattered Skies نام دارد یک بازی انحصاری قدرتمند در نسل ششم برای کنسول افسانه ای پلی استیشن ۲ به حساب می آید.

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

الان این هواپیما با دودش یه شکل قشنگ درست می کنه!!! دیدین که چند روز پیش خلبان عزیز چه شکلی درست کرد در اسمان کشور عزیزمون؟!!!

عنوان Ace Combat 04: Shattered Skies (در اروپا این بازی نام Ace Combat: Distant Thunder شناخته می شود) که در ژانر Semi-Realistic Flight Simulation قرار داشت توسط Namco ساخته و در سال ۲۰۰۱ توسط کمپانی Bandai Namco همانطور که اشاره شد به صورت انحصاری برای پلتفرم PlayStation 2 منتشر گردید. Ace Combat 04: Shattered Skies پس از انتشار بسیار موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار عالی ۸۹/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان بی نظیر هواپیمایی است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Bandai Namco شود. جالب است بدانید که این نسخه از بازی اولین عنوان از این سری بود که بر روی کنسول پلی استیشن ۲ عرضه می شد و به طور کلی نیز چهارمین نسخه از سری Ace Combat به حساب می آید. در گیم پلی بازی شما می توانستید ۲۱ هواپمای مختلف را خریداری نمایید که همگی آن ها یا شامل مدل های پروتوتایپ واقعی بودند که وچود داشتند و یا شامل هواپیماها و ایرکرفت های جدید آن زمان در دنیا و در واقع تمام ۲۱ مدل موجود در بازی به صورت واقعی نیز موجود بودند و حتی سیستم اسلج و تجهیزات آن ها نیز شبیه سازی شده بود. هر هواپیما دو رنگ بدنه و طرح ظاهری مختلف نیز داشت که تنوع خوبی به بازی بخشیده بود و این طرح های جایگزین را می توانستید با کسب درجه S در هر مرحله از بازی در درجه سختی نرمال و از بین بردن خلبانان Ace در هر مرحله یا کامل کردن بخش چالش ها آزاد نمایید. بدون شک Ace Combat 04: Shattered Skies جزو لذت بخش ترین عناوینی است که در سبک شبیه سازهای نیمه واقعی پرواز تا کنون عرضه شده و همین طور جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Bandai Namco ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Bandai Namco” در جایگاه هفتم قرار می گیرد.

۶ –  Project CARS 2  

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

Project CARS 2

سازنده:  Slightly Mad Studios

ناشر:  Bandai Namco

ژانر:  Racing

پلتفرم مقصد:   PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۱۷

امتیاز متا:  ۸۶/۱۰۰

سبک ریسسنگ قدمت زیادی دارد و عناوین مختلف این ژانر چه به صورت آرکید و چه شبیه ساز از زمان بسیار دور و نزدیک به آعاز کار این صنعت تا به امروز که در نسل هشتم هستیم منتشر شده اند و طرفداران خود را پیدا کرده اند. در زمینه بازی های شبیه ساز ریسینگ از زمان های قدیم دارندگان پلی استیشن گرن توربسمو را داشته اند، دارندگان ایکس باکس سری فورتزا را داشته اند و پی سی بازها نیز فرنچایز قدرتمند نید فور اسپید (که البته مولتی پلتفرم است) و در چند سال اخیر فورتزا را نیز داشته اند. حالا با وجود این ۳ فرنچایز قدرتمند و جاافتاده و محبوب شبیه ساز ریسینگ، خیلی است که یک بازی جدید شبیه ساز ریسینگ تازه بخواهد از نسل هشتم کارش را آغاز کند و بین رقبای با سابقه و محبوش قد علم کند. اما با وجود این سختی، پروژه ریسینگ استودیو Slightly Mad آن قدر برای شرکت بزرگ نامکو باندای جذابیت داشت که ناشر آن شود و امید به موفقیت آن بازی که Project CARS نام گرفت داشته باشد. معمولا هم دیده ایم که هرگاه شرکت باندای نامکو به سراغ یک فرنچایز جدید رفته یا ریسک کرده، غالبا موفق بوده و سبب خلق یک سری آینده دار شده است. همین اتفاق برای بازی Project CARS رخ داد و با موفقیت بازی اول و رضایت باندای نامکو از آن، ساخت نسخه دوم کلید خورد و این بار سازندگان با اعتماد به نفس بیشتر و حمایت ببشتر ناشر و در نظر گرفتن بازخوردها، ضعف ها را بر طرف کرده و با قرار دادن برخی المان های جدبد و پولیش کردن عالی بازی، یک شبیه ساز ریسینگ فوق العاده را در قالب Project CARS 2 عرضه کردند و خوشبختانه این بازی از نسخه اول هم بسیار موفق تر ظاهر شد تا طرفداران ان، امید به ساخت نسحه سوم نیز داشته باسند. عنوان Project CARS 2 که در ژانر شبیه ساز  Racing قرار داشت، همان طور که گفته شد توسط Slightly Mad Studios ساخته و در سال ۲۰۱۷ توسط کمپانی Bandai Namco برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One و Microsoft Windows منتشر گردید.

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

کل بازی کردن یه عنوان ریسینگ توسط من در این جمله خلاصه میشه : ” داداش داری انتهای اشتباه می زنی… داداش نر…ی!!!”

Project CARS 2 پس از انتشار بی نهایت موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و از سایتی مثل آی جی ان امتیاز عالی ۹٫۲/۱۰ و از پی سی گیمر امتیاز ۸۹/۱۰۰ را کسب کرده و نهایتا نیز امتیاز متای بسیار خوب ۸۶/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان عالی ریسینگ است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Bandai Namco شود. این عنوان ریسینگ فوق العاده در زمینه فروش نیز عالی عمل کرد و در چارت UK بعد از دستینی ۲ در جایگاه دوم قرار گرفت و در استرالیا و نیوزلند جایگاه سوم را به خود اختصاص داد و در ژاپن ششمین بازی پرفروش پلی استیشن ۴ و یازدهمین بازی پرفروش کل پلتفرم ها لقب گرفت. پراجکت کارز ۲ در تمامی زمینه ها چه از لحاظ شبیه سازی دقیق رانندگی با ماشین های مخنلف در شرایظ گوناگون و چه از نظر طراحی ظاهری بسیار دقیق و واقعی ماشین ها و تنوع بخش های مختلف گیم پلی، یک شبیه ساز ریسینگ کامل و نسل هشتمی به حساب می آید و یکی از بهترین انتخاب ها برای طرفداران این ژانر قلمداد می شود. بدون شک باید اذعان داشت که بازی Project CARS 2 جزو بهترین ریسینگ های نسل هشتم تاکنون و جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Bandai Namco ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Bandai Namco” در جایگاه ششم قرار می گیرد.

۵ –    Enslaved: Odyssey to the West

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

Enslaved: Odyssey to the West

سازنده:   Ninja Theory

ناشر:  Bandai Namco

ژانر:   Action-adventure, platform

پلتفرم مقصد:  PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۱۰  

امتیاز متا: ۸۲/۱۰۰

تیم توانمند نینجا تئوری که در نسل هشتم تا کنون موفق شده اند شاهکار فوق العاده هل بلید را عرضه کنند و تحسین تمامی منتقدین و بازیبازان را برانگیزند، همواره از زمان تاسیس این استودیو و در نسل های قبلی نیز در ساخت بازی های بزرگ و قدرتمند تبحر داشته است و در واقع ابن سازنده یا عنوانی را نساخته است و یا اگر ساخته، حتی اگر نام بزرگ دویل می کرای را هم یدک می کشیده است، به بهترین شکل از پس ساخت آن برآمده و با هر بازی نام نینجا تئوری بزرگ تر و محبوب تر از قبل شده است که البته اوج کار آنها در نسل هشتم به هل بلید رسید. در نسل هفتم این سازنده عناوین فوق العاده ای داشت که یکی از زیباترین آن ها بازی Enslaved: Odyssey to the West بوده است. عنوان Enslaved: Odyssey to the West که در ژانر Action-adventure و platform قرار داشت توسط Ninja Theory ساخته و در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی Bandai Namco برای پلتفرم های PlayStation 3, Xbox 360 و Microsoft Windows منتشر گردید. البته بعد از ۳ سال سازندگان، نسخه کامل آن را نیز به همراه یک دی ‎ال ‎سی داستانی که قبلا برای بازی منتشر شده بود و تعدادی لباس و آیتم ‎های اضافه برای پلتفرم رایانه‎های شخصی و نیز پلی‌استیشن ۳ تحت نام نسخه Premium Edition منتشر کردند. Enslaved: Odyssey to the West پس از انتشار بی نهایت موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۸۲/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان شاهکار است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Bandai Namco شود. این عنوان در زمان انتشار خود از نظر برخی سایت‌ها حتی کاندید قرار گرفتن در بین برترین عناوین سال نیز بود و این برای چنین عنوان بی‌ ادعا و بی سر و صدایی یک موفقیت بسیار بزرگ محسوب می‌ شد و ارزش آن را بیش از پیش مشخص می‌ کرد.

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

میگن اسم یارو با عملش یکیه یعنی این…. مانکی!!!

در ابتدای بازی شما در قالب شخصیت اصلی بازی که مانکی نام دارد درون یک محفظه دربسته به هوش می‌آیید و خود را گرفتار می‌بینید، وقتی با سختی خود را از آن مخمصه نجات می‌دهید طی فعل و انفعالاتی متوجه می‌شوید که توسط دختری زیبا به نام Trip یک هدبند روی سرتان بسته شده است که وقتی از او دور شوید باعث مرگتان خواهد شد! و این گونه وی از شما می‌خواهد که به او کمک کنید و در واقع شما را مجبور می‌کند. مانکی اجبارا به این کار تن در می‌دهد و با Trip عازم سفری می‌شود تا به وی کمک کند ولی در این راه اتفاقات بسیار زیادی می‌افتد و … گرافیک بازی نیز در زمان عرضه آن فوق‎ العاده بود و شاهد یک بازی بسیار خوش آب و رنگ و جذاب از نینجا تئوری بودیم که همه منتقدان و بازیبازان آن را تحسین کردند و  یک دنیای بسیار جذاب، زیبا و خوش رنگ و لعاب را در این عنوان زیبا شاهد بودیم. در واقع باید بگوییم گرافیک بازی نسبت به زمان انتشار آن یک گرافیک فوق‌ العاده عالی محسوب می‌ شود و شاهد یکی از چشم‌ نوازترین دنیاها در بازی‌ های کامپیوتری از لحاظ زیبایی و رنگ‌ پردازی هستیم و علاوه بر طراحی هنری زیبای بازی در بخش فنی نیز Enslaved کاملا موفق و قابل قبول بود. بازی در زاویه دوربین سوم شخص قرار داشت و ترکیبی از اکشن ماجرایی و Hack and Slash به حساب می‎آید. مبارزات بازی بسیار سریع و جذاب هستند و مانکی انواع و اقسام فنون مختلف را با اسلحه خود که مانند چوب دستی است اجرا می‎کند و دشمنان را از پای در می‎آورد. همچنین با حضور شخصیت Trip که در بازی تقریبا همیشه همراه شما است بخش‎هایی را نیز باید به حل کردن برخی معماها بپردازید و البته گاها نیز بخش‎های پلتفرمینگ را پشت سر بگذارید. در نهایت باید گفت بی نردید عنوان فوق العاده زیبای Enslaved: Odyssey to the West جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Bandai Namco ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Bandai Namco” در جایگاه پنجم قرار می گیرد.

۴ –    Pac-Man Championship Edition DX

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

Pac-Man Championship Edition DX

سازنده:   Mine Loader Software

ناشر:  Bandai Namco

ژانر:   Maze, Arcade

پلتفرم مقصد:  Xbox Live Arcade, PlayStation Network, Windows Phone, Windows 8, Windows RT, Steam, iOS, Android 

سال انتشار:  ۲۰۱۰  

امتیاز متا: ۹۳/۱۰۰

سری عناوین Pac-Man و بازی های مختلف آن که سال ها و سال هاست (از ۱۹۸۰) با نسل های مختلف بازیبازان و از زمان کودکی بازیبازان قدیمی با صنعت بازی همراه بوده اند، یکی از نمادها و ستون ها و اسطوزه های صنعت بازی های رایانه ای به حساب می آیند و همواره وقتی صحبت از تاریخ این صنعت باشد و یا حتی وقتی فیلمی در مورد دنیای بازی های ساخته شود، از این فرنچایز بزرگ و محبوب هم یادی می شود و بی شک همه ما مخصوصا بازیبازان قدیمی تر قبلا تجربه این سری فوق العاده را داشته ایم. شاید بسیاری از شما اصلا با سازنده ها و ناشر و صاحب امتیاز این سری بزرگ آشنا نباشید ولی جالب است بدانید که از همان ابتدا و اولین بازی Pac-Man، سازنده و ناشر (گاها ناشرهای دیگری نیز به همراه نامکو داشته است) این فرنچایز بزرگ کمپانی محبوب و شناخته شده نامکو بوده است (بعدها با باندای اذغام شده و تبدیل به باندای نامکو شد) و انواع اقسام نسخه های مختلف اصلی و اسپین آف و .. تا به امروز برای این سری ساخته و منتشر شده است. گیم پلی و استایل کلی عناوین این سری بسیار ساده و لذتبخش هستند و تقریبا همه ما با آن آشنایی داریم و هر چند که گاها شاهد تغییراتی در گیم پلی نسخه های مختلف قدیمی و جدید بازی برای تنوع بخشیدن به آن بوده ایم اما نهایتا کلیت گیم پلی یک بازی .Pac-Man بر اساس یک قانون و یک سیستم کلی است. شما کنترل Pac-Man را درون یک ماز (Maze) که پر است از نقطه های مختلف (که Pac-Dot نام دارند) بر عهده می گیرید و همچنین ۴ روح با ۴ رنگ مختلف به نام های Blinky, Pinky, Inky, و Clyde نیز در این ماز حضور دارند. هدف این است که شما و Pac-Man تمامی نقطه های درون ماز را بخورید تا بتوانید به مرحله بعدی بروید و البته در این راه ۴ روح عزیزمان نیز به همین راحتی شما را رها نمی کنند.

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

استرسی که پکمن داشت یعنی خدا شاهده بتمن نداشت!!!

اگر بخواهیم بین عناوین مختلف این سری بزرگ و محبوب به یکی از برترین ها و جذاب ترین ها اشاره کنیم که تقریبا هم جدید باشد و بازیبازان جدید تر هم شاید آن را بشناسند، می توانیم از عنوان فوق العاده زیبا، موفق و لذتبخش Pac-Man Championship Edition DX نام ببریم که به عنوان نماینده این فرنچایز و جناب Pac-Man عزیز، در لیست ما جای گرفته است!! عنوان Pac-Man Championship Edition DX که در ژانر Maze و Arcade قرار داشت توسط Mine Loader Software ساخته و در سال ۲۰۱۰ و سپس به تدریج در سال های بعد از آن، توسط کمپانی Bandai Namco برای پلتفرم های Xbox Live Arcade, PlayStation Network, Windows Phone, Windows 8, Windows RT, Steam, iOS و Android منتشر گردید. این بازی در واقع یک دنباله غیر مستقیم بر بازی سال ۲۰۰۷ با نام Pac-Man Championship Edition بود و اولین بازی بود که لیبل Namco Generations داشت. لازم است اشاره کنیم Namco Generations قرار بود یک برند تجاری برای بازی های دانلودی Xbox Live Arcade و PlayStation Network (در PlayStation 3) که نسخه های مدرنیزه و HD شده بازی های کلاسیک نامکو هستند، باشد و در چندین مورد نیز استفاده شد اما نهایتا لغو گردید. Pac-Man Championship Edition DX پس از انتشار بی نهایت موفق عمل کرد و بازخوردهای فوق العاده عالی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای رویایی ۹۳/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان شاهکار است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Bandai Namco شود. در سال ۲۰۱۳ باندای نامکو یک نسخه و آپدیت “پلاس” یا “+” برای بازی Pac-Man Championship Edition DX معرفی کرد که شامل مدهای جدید و لیدربرد ارتقا یافته و دسترسی به دی ال سی های بازی بود. بدون شک و تردید باید گفت بازی Pac-Man Championship Edition DX جزو برترین و زیباترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Bandai Namco ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Bandai Namco” در جایگاه چهارم قرار می گیرد.

۳ – SoulCalibur   

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

SoulCalibur

سازنده:  Project Soul

ناشر:  Bandai Namco

ژانر:  Fighting  

پلتفرم مقصد:  Arcade, Dreamcast, iOS, Xbox Live Arcade, Android 

سال انتشار:  ۱۹۹۸  

امتیاز متا: ۹۸/۱۰۰

خیلی عجیب است، نه؟ امتیاز متای ۹۸/۱۰۰ !! امتیازی در حد برترین بازی های کل تاریخ بازی های رایانه ای در یک بازی مبارزه ای به نام SoulCalibur. شاید این موضوع عجیب به نظر برسد ولی مطمئن باشید بدون شک ناحق نیست. مخصوصا وقتی که بدانید زمانی که بازی SoulCalibur منتشر گردید شاهکاری به نام تکن ۳ که سال قبل از آن منتشر شده بود و متای ۹۶ را در اختیار داشت (جالب است که هر دوی این بازی ها متعلق به نامکو باندای هستند)، در بازار موجود بود و هر بازی مبارزه ای با آن شاهکار بی همتا مقایسه می شد. بنابراین بازی های مبارزه ای کار خیلی سختی برای مطرح شدن و دیده شدن توسط بازیبازان و منتقدین داشتند و باید کیفیتی بسیار بالا و بی نظیر می داشتند. حال تصور کنید که در چنین شرایطی با وجود تکن ۳ یک بازی مبارزه ای دیگر به نام SoulCalibur منتشر می شود که حتی از نظر منتقدان از تکن ۳ هم مقدار کمی با کیفیت تر است و جالب اینجاست که تقریبا تمامی سایت ها و منابع گیمینگ امتیاز ۱۰/۱۰ را به این بازی اختصاص می دهند و از آن نه تنها به عنوان یکی از برترین عناوین فایتینگ تاریخ، بلکه به عنوان یکی از برترین بازی های تاریخ بازی های رایانه ای یاد می کنند. بدون شک تمامی این موفقیت ها و امتیاز متای ۹۸ نمی توان اتفاقی و بیهوده باشد زیرا که میانگین امتیاز تمام منابع و مراجع معتبر دنیاست. بهتر است تا ابتدا اطلاعاتی کلی را از این عنوان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. عنوان SoulCalibur که در ژانر Fighting قرار داشت توسط Project Soul ساخته و در سال ۱۹۹۸ و سپس سال های بعد از آن، توسط کمپانی Bandai Namco برای پلتفرم های Arcade, Dreamcast, iOS, Xbox Live Arcade و Android منتشر گردید. SoulCalibur پس از انتشار بی نهایت شگفت انگیز موفق عمل کرد و بازخوردهای عجیب و غریب و بی نظیری را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا همان طور که گفته شد امتیاز متای فراتر از رویایی ۹۸/۱۰۰ که خودش نشان دهنده و گویای همه چیز است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Bandai Namco شود.

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

داداش صد در صد داری درست می زنی که متات شده ۹۸!!!!

اگر بخواهیم دقیق به سبک بازی SoulCalibur اشاره کنیم باید گفت این عنوان در ژانر weapon-based 3D fighting یا مبارزه ای ۳ بعدی بر اساس سلاح، قرار دارد. شاید با توجه به نام این بازی فکر کنید که این نسخه اولین بازی کل این فرنچایز است اما در اصل اینطور نیست و SoulCalibur دومین بازی سری بعد از نسخه Soul Edge در سال ۱۹۹۵ به حساب می آید. نسخه سوم این سری نیز در سال ۲۰۰۲ با نام Soulcalibur II منتشر گردید. داستان بازی SoulCalibur بر محور تعقیب و جستجو برای یافتن یک شمشیر افسانه ای به نام Soul Edge بود که در اختیار مبارزی به نام Nightmare قرار داشت و او تعداد بسیار بسیار زیادی مردم را برای ارضای حس عطش خون شمشیر کشته بود. خیلی از مبارزان مختلف در این بازی با اهداف مختلف مثبت و منفی مثل در اختیار گرفتن شمشیر برای خودشان یا نابود کردن آن برای همیشه و پایان دادن به این کشتار و نفرین، به دنبال این سلاح بودند و همین موضوع مبارزات مختلف بازی و جبهه مبارزان خوب و بد را رقم می زد و به زیبایی در طول داستان بازی پیش می رفت تا برخلاف اکثر عناوین مبارزه ای، داستان در این بازی کاملا به گیم پلی گره خورده باشد و یکی از اصلی ترین دلایل تحسین بازی نیز همین موضوع بود که در کنار گیم پلی بی نظیر و لذتبخش و مبارزان مختلف و متنوع، سبب شده بود تا یکی از ۲-۳ بازی برتر تاریخ در سبک مبارزه ای خلق شود. بی هیچ تردیدی باید اذعان داشت که شاهکار فراموش نشدنی SoulCalibur جزو برترین عناوین تاریخ بازی های رایانه ای و جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Bandai Namco ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Bandai Namco” در جایگاه سوم قرار می گیرد.

۲ –  TEKKEN 3  

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

TEKKEN 3

سازنده:  Namco, Production I.G

ناشر:  Bandai Namco

ژانر: Fighting  

پلتفرم مقصد:  PlayStation, Arcade game, Namco System 12 

سال انتشار: ۱۹۹۷

امتیاز متا: ۹۶/۱۰۰

سری عناوین تکن از آن بازی های مبارزه ای بسیار محبوب و داری استایل هستند که طرفداران خود را همواره با نسخه های جدید شادمان کرده اند. عناوینی که همیشه از جذاب ترین عناوین سبک مبارزه ای در دنیا بوده و هستند و طرفداران بسیار زیادی را از زمان عرضه نخستین نسخه تا کنون برای خود دست و پا کرده اند. نکته خوب در مورد این عناوین آن است که همیشه یک کیفیت استاندارد را حفظ کرده اند و ممکن است گاهی در حد بی نظیر ظاهر شده باشند ولی هیچ گاه مانند یک فاجعه نبوده اند. شخصیت های متنوع و گوناگون برای تمامی سلیقه های مختلف همواره در این عناوین وجود داشته اند و مخصوصا همواره در کشور ما یکی از دو سری محبوب مبارزه ای محسوب شده اند. شاید در دنیا تعداد طرفداران بازی استریت فایتر بیشتر باشد و مسابقات جهانی آن نیز برگزار شود و .. اما در کشور ما همیشه سری تکن و مورتال کامبت بوده اند که قلب گیمرها را به تسخیر در آورده اند و از همان زمان کودکی در ویدئو کلوپ ها و .. مشاهده می کردیم که همه مشغول تجربه تکن یا کامبت هستند و با دوستانشان به بازی می پردازند و لذت می بزند. از دلایل اصلی جذابیت در بازی های سبک مبارزه ای، شخصیت های جالب و محبوب هستند که علاوه بر قدرت فیزیکی و مبارزات عالی و اجرای فنون مختلف، از نظر ظاهری و پیشینه داستانی نیز غنی باشند و در مجموع یک شخصیت کاریزماتیک را شاهد باشیم. سری تکن همواره این شخصیت های کاریزماتیک را در اختیار داشته است و علاوه بر گیم پلی و مبارزات عالی آن، شخصیت های جذاب این سری و داستان و پیشینه ای است که در پشت سر هر یک از شخصیت های این عنوان قرار دارد و مبارزات آن را به دلیل روابط خاص این شخصیت ها با هم جذاب تر از قبل می کند شخصیت هایی مانند هیهاچی میشیما که در تمامی نسخه های این سری حضور داشته است و به عنوان آنتاگونیست اصلی در تمام بازی ها حاضر بوده است و کاریزماتیک ترین شخصیت در سری عناوین Tekken و یکی از قدیمی ترین آن ها محسوب می شود. وی با چندین شخصیت از این سری، پیوند خانوادگی دارد و یکی از مهمترین و شاید مهم ترین شخصیت حاضر در فرنچایز  Tekken محسوب می شود

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

در زمان های قدیم کل یه کلوپ منتظر بودن یکی آنا رو برداره و برای قهرمانیش در مسابقات از ته دل دعاهای مختلف می کردن و اشک در چشماشون حلقه می زد… نه واسه این که فیلم آخرشو ببینن ها.. واسه ثوابش!!

 اگر بخواهیم از میان عناوین مختلف و پرتعداد سری تکن برترین بازی را انتخاب کنیم و یک نظرخواهی بین ظرفداران این سری و افراد حاضر در صنعت گیم برگزار نماییم، بدون شک قریب به اتفاق این افراد و طرفداران از یک بازی نام خواهند برد که به نوعی ستون و اسطوره عناوین تکن به شمار می رود و یکی از ۲-۳ بازی برتر مبارزه ای در تاریخ نیز محسوب می شود. این بازی، عنوانی نیست جز TEKKEN 3 که یکی از چند بازی شاخص نسل پنجم بازی های رایانه ای و کنسول افسانه ای پلی استیشن که گلچینی از برترین بازی ها را داشت، محسوب می شود. عنوان TEKKEN 3 که در ژانر Fighting قرار داشت توسط Funcom ساخته و در سال ۱۹۹۷ توسط کمپانی Bandai Namco برای پلتفرم های PlayStation, Arcade game و Namco System 12 منتشر گردید. TEKKEN 3 پس از انتشار شگفت انگیز عمل کرد و بازخوردهای فوق العاده مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای رویایی ۹۶/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان فراتر از شاهکار است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Bandai Namco شود. لازم به ذکر است که اوایل سال ۲۰۱۷ بود که نسخه هفتم از سری اصلی تکن که یکی از مورد انتظارترین بازی های سال جاری میلادی بود نیز منتشر شد که این بار تنها نسل هشتم را هدف گرفته بود برای پلتفرم های Xbox One و PS4 و PC عرضه گردید و بازیبازان را از لذت یک عنوان مبارزه ای ناب و جدید یا کیفیت نسل هشتم بهره مند کرد. بی تردید باید اذعان داشت که شاهکار TEKKEN 3 جزو برترین عناوین سبک مبارزه ای در تاریخ بازی های رایانه ای و جزو بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی Bandai Namco ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Bandai Namco” با شایستگی هر چه تمام تر جایگاه دوم قرار می گیرد و البته که می توانست در جایگاه نخست نیز باشد.

۱ –  Dark Souls 2

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

Dark Souls 2

سازنده:  From Software

ناشر: Bandai Namco

ژانر: Action RPG  

پلتفرم مقصد:  Xbox One ,Xbox 360 ,PC ,Playstation 3 ,Playstation 4 

سال انتشار: ۲۰۱۴   

امتیاز متا:  ۹۱/۱۰۰

افسانه از کجا شروع شد؟ سال ۲۰۱۱ بود که آقای هیدتا میازاکی و استودیو فرام سافتور بعد از بازخورد مثبت جهانی که از عنوان Demon’s Souls که یک بازی انحصاری پلی استیشن ۳ بود دریافت کرده بودند، عنوانی با نام Dark Souls را این بار به صورت مولتی پلتفرم منتشر کردند که به طور کامل همان ادامه Demon’s Souls بود که ایرادهای آن رفع شده بودند و بازی بسیار بهبود یافته تری شده بود، اما به دلیل این که آن ها نمی توانستند نام Demon’s Souls 2 را برای آن انتخاب کنند، یک فرنچایز مولتی پلتفرم جدید و شاهکار به نام Dark Souls خلق شد تا یکی از برترین برگ های تاریخ بازی های رایانه ای برای علاقمندان به بازی های اکشن نقش آفرینی هاردکور ورق بخورد و عنوانی خلق شود که سال ها و سال ها برای آن ها خاطره سازی کند. Dark Souls به معنای واقعی، ذات هنر است، یک تابلوی شاهکار از طراحی دنیایی که مانند آن را ندیده اید، یک اثر هنری از طراحی موجوداتی که تنها ذهنی مریض از نبوغ قادر به تصور و خلق آنهاست. Dark Souls ریسمان امیدی بود در دوره به قهقرا رفتن بازی ها، در دوره تکرار و تکرار و تکرار، در دوره آسانی خنده دار بازی ها، در دوره اسم های متغیر و محتویات کاملا یکسان. Dark Souls تبلور ذات هنر در قالب دنیایی مخوف و مرده و در پوشش هیولاهایی است بدون ذره ای رحم و بخشش.  خود را به Dark Souls و دستان میازاکی بسپارید تا با زیباترین و عاشقانه ترین مرگ دنیا آشنا شوید. مرگ در جای جای Dark Souls جاریست و جالب است که نمی خواهید ذره ای، حتی ذره ای این مرگ از بازی رخت بربندد.  Dark Souls عنوانی است که جادویی در خود دارد که شما را به خود جذب کرده و در دنیای خود غرق می کند. Dark Souls را یا همان ابتدا رها می کنید و یا طوری عاشق آن می شوید که تا همیشه در قلب شما خواهد ماند. دقیقا نمی دانم چند نفر، اما تعداد افراد بسیار زیادی که جزو دسته ای بودند که بازی را همان ابتدا رها کرده بودند و یا می ترسیدند سراغ آن بروند را تاکنون به سمت این سری فرستاده ام و به خاطر اعتماد به حرف من مشغول انجام سری Dark Souls شده اند و بدون اغراق می گویم، یک نفر، حتی یک نفر از آن ها هم نبود که ناامید بازگردد و از آن رضایت نداشته باشد بلکه بسیاری از آن ها که بعد از چند وقت با آن ها صحبت کردم اعتراف کردند که این سری تبدیل به یکی از برترین عناوین زندگی آن ها نیز شده است.

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

این تازه فوم بود… اگر مایع بود یا خدایی نکرده جامد بود چیکارمون می کرد!!!!

بعد از شاهکار نسخه اول دارک سولز بود که طرفداران و معتادان این سری دل در دلشان نبود که نسخه دوم هم معرفی و منتشر شود. می خواستیم دوباره به اعماق سیاه چال ها و مبارزات نفس گیر و مرگبار این سری باز گردیم که همین طور هم شد و Dark Souls II با پیشرفت در خیلی از بخش ها به بازار عرضه شد و طرفداران را با فرمول خاص خود از این بازی سیراب کرد. شاهکار Dark Souls 2 که مانند بازی اول در ژانر Action RPG قرار داشت توسط From Software ساخته و در سال ۲۰۱۴ توسط کمپانی Bandai Namco برای پلتفرم های Xbox 360 ,PC و Playstation 3  منتشر گردید. در نسل هشتم نیز نسخه بهبود یافته این عنوان با اصلاحات و ارتقاهای گرافیکی بسیار زیاد و فریم ریت ۶۰ و هر ۳ دی ال سی شاهکار بازی، با نام Dark Souls II: Scholar of the First Sin برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان نیز منتشر شد. Dark Souls 2 پس از انتشار بی نهایت موفق عمل کرد و بازخوردهای خیلی مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۹۱/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان شاهکار است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت Bandai Namco شود. یکی از مهم ترین دلایل موفقیت Dark Souls II آن بود که  سازندگان این عنوان در عصر بازی های پوشالی و در موج عوام پسند شدن بازی ها برای فروش بیشتر، حاضر نشدند با آسان تر کردن این نسخه مخاطبان بیشتر و فروش بیشتری را برای بازی به دست بیاورند. آن ها با احترام به طرفداران بازی دقیقا همان چیزی را که از آن ها انتظار می رفت عرضه کردند و مخاطب خاصشان را فدای جذب مخاطب عام نکردند. در واقع این بازی نیز به مانند نسخه اول فرنچایز، یک خصوصیت داشت و آن هم چیزی نبود جز “اوریجینالیتی” یا همان اوریجینال بودن، یونیک بودن و منحصر به فرد بودن.

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

آینه چون نقش تو بنمود راست… خود شکن آینه شکستن خطاست…. هیچ ربطی هم به این بازی نداره فقط چون آینه داشت توش گفتم!!!

هر آن چه که یک علاقمند به بازی های اکشن نقش آفرینی می خواهد در بالاترین کیفیت خود در Dark Souls II وجود دارد و هیچ کس را ناامید نمی کند، مگر کسانی را که از چالش و سختی فراری هستند. اگر اهل آسان بازی کردن و خط سلامتی پرشونده و .. هستید Dark Souls II دنیای شما و بازی شما نیست. Dark Souls II به مانند تمامی نسخه های این سری، مبارز هاردکور می طلبد، مبارزی در طلب چالش. اما کافیست که با آن خو بگیرید تا ببیمید که چه سخاوتمندانه پاداش صبر و مقاومت شما را می دهد. در اصل همین سیستم پاداش و جزای عالی بازی است که آن را اعتیاد آور می کند زیر در عین این که بسیار بی رحم است، بسیار نیز بخشنده عمل می کند و پاداش های بی نظیری به شما پس از گذراندن چالش های مرگبار می دهد. چنین عنوانی در میان بازی های تکراری و ساده و کمپانی های پول پرست عصر حاضر مثل یک الماس است. یک مرجم زخم در عصر کاور گرفتن ها و پر شدن خود به خود نوار سلامتی برای ما که با شینوبی ها و mega man ها بزرگ شده ایم. Dark Souls II برای گیمرهایی است که از صبر، حوصله و تکنیک کافی برای انجام این بازی برخوردار باشند، زیرا که Dark Souls II بازی بزرگان است. بدون هیچ تردیدی Dark Souls 2 جزو برترین عناوین اکشن نقش آفرینی تاریخ و برترین عنوانی است که تاکنون توسط کمپانی Bandai Namco ساخته یا منتشر شده است (البته دو نسخه دیگر هم همین وضعیت را دارند) و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی Bandai Namco” در تنها جایگاهی که شایسته اش است، یعنی بر تخت پادشاهی تکیه می زند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا
محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا
محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا
محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا
محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا
محبوب، اصیل، قدرتمند… | برترین عناوین کمپانی Bandai Namco Entertainment - گیمفا