توسعهدهندگان بازی Anthem به نگرانیهایی که بابت وجود لوتباکسها در این بازی وجود دارد، واکنش نشان دادند
وجود لوتباکسها و پرداختهای درون برنامهای موضوعی است که این روزها بحثهای زیادی را به دنبال دارد. حال توسعهدهندگان عنوان Anthem نیز نظر خود را پیرامون آن مطرح کردهاند.
نکتهای که اینجا وجود دارد این است که این روزها وجود لوتباکسها و پرداختهای درون برنامهای تبدیل به تجارتی تازه در دنیای بازیهای رایانهای شده است. به همین دلیل نیز این مسائل هرروز به دغدغه بزرگتری برای بازیبازان مبدل میشود که بحثها و جنجالهای زیادی را نیز به دنبال دارد. در طرفی بازیبازان و کاربران کنسولهای گرانقیمت بازار هستند که اعتقاد دارند پرداخت هزینههای جدا به جز ۶۰ دلاری که صرف خرید بازیها میشود، موضوعی ناعادلانه است که باید متوقف شود. همچنین در طرف دیگر نیز سازندگان و توسعهدهندگان بازیهای رایانهای هستند که معتقدند این برنامهها به دلیل بالا رفتن هزینه ساخت بازیها و برابر نشدن دخل و خرج استودیوهای بازی سازی انجام میشود. به هر حال وجود این موارد در بازیهای رایانهای چیزی است که روزبهروز در حال گسترش است و تعداد بازیهایی که چنین مواردی را شامل میشوند نیز رو به افزایش است.
بازیهایی نظیر Middle-Earth: Shadow of War از مواردی هستند که شامل لوتباکس میشوند همچنین بازیهای نظیر Star Wars: Battlefront II که در آینده منتشر خواهند شد نیز از این ماجرا جدا نیستند. اما بازیبازان نیز به این نتیجه رسیدهاند که در آینده این موارد شامل بازیهای دیگر نیز خواهند شد. خصوصاً بازیهای الکترونیک آرتز این روزها از این موارد بیشتر از سایر شرکتهای بازیسازی بهره میبرند و بسیاری از بازیبازان دوست دارند بدانند که آیا بازی Anthem نیز شامل لوتباکسها و پرداختهای درونبرنامهای خواهد شد یا خیر.
یکی از توسعهدهندگان سابق بایوور (BioWare) به اسم مانویر هیر (Manveer Heir) بهتازگی علیه سیاستهای مالی الکترونیک آرتز صحبتهایی داشته که در آنها به انتقاد از این سیاستها پرداخته است. وی از این شرکت به دلیل توجه بیش از حد آنها به مسائل مالی به جای ساختن بازیهای عامهپسندانه و خوشساخت انتقاد کرده است. در طرفی دیگر نیز یکی از اعضای توسعهدهنده عنوان Anthem به نام برنون هولمز (Brenon Holmes) نیز در پاسخ به این انتقاد و همینطور بحثهای کاربران به این مسائل، موضوعاتی را مطرح کرده است.
هولمز در ابتدا به این موضوع پرداخت که وجود لوتباکسها در بازی Anthem چیزی است که هنوز به طور جدی توسط سازندگان این بازی مورد توجه قرار نگرفته است و از آن به عنوان موضوعی یاد کرده است که هنوز در دست بررسی است. همچنین وی اشاره کرد که وجود پرداختهای درونبرنامهای بحثی است که با همکارانشان در بایوور در جریان میباشد. هولمز در ادامه به بازیبازان این را خاطر نشان کرد که تیم بایوور نیز مملو از بازیبازان با تجربه و کاربلد است و بسیاری از افراد این تیم نظرات مشابهی را در مورد سیاستهای مالی این شرکت با آنها در میان میگذارند.
همچنین هولمز در رابطه با موضوعی دیگر نیز به این اشاره کرد که مانویر هیر در ساخت عنوان Anthem نقشی ندارد و در تیم سازنده این بازی نیز جایگاهی ندارد. وی اشاره کرد که هیر هیچ زمانی در کار ساخت بازیهای رایانهای دستی نداشته و از هیچ چیز اطلاع ندارد و نمیداند که بایوور یا الکترونیک آرتز چگونه از Anthem کسب درآمد خواهند کرد. پس از آن نیز وی اظهار داشت که در صحبتهای اخیرش فقط درمورد بازی Anthem روشن سازی کرده است و به موضوعات بزرگتر نظیر لوتباکسها و پرداختهای درونبرنامهای و یا حتی کسب درآمد از آنها نپرداخته است.
به هر حال هیچکدام از این موضوعات به طور واضح روشن نکردند که آیا بازی Anthem نیز چنین مواردی را شامل خواهد شد یا خیر. نباید فراموش کنیم که این بازی یک بازی انلاین است که تمرکز خود را روی جهانی آزاد و تجربهای فراموش نشدنی از آن معطوف کرده است. به حال این که ببینیم اشخاصی از درون خود شرکت بایوور نیز چندان علاقهای به این موضوعات ندارند نیز خوشایند جلوه میکند. اما تایید یا تکذیب آنها مسئلهای است که هنوز برای روشن شدندش باید منتظر بمانیم.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
نظرات
به نظرم این بازی برگ برنده اصلی XBOX در برابر PS خواهد بود مایکرو کار خوبی کرد این عنوان رو به انحصار کنسول قدرتمندش درآورد
وات
Tanesh
داداش این فرد همون دلقک معروف سایت هست حرفاش جدی نگیر :yes: :yes:
سر اسپایدرمن رو هم نمیتونه بگیره چه برسه به بقیه
داداش انحصار نیست فقط گیم پلیش رو وان ایکس بود
فک کنم در جریان نیستند که تصمیم نهایی رو EA میگیره.
EA بعد از افتضاح اندرومدا می خواد حسابی از این بازی پول در بیاره.
ببخشییییید؟ :silly: گف بازی تمام انلاینه؟؟ 😐 😮
بعید میدونم این کارو بکنن، استار وار هنوز نیمده سره این استار کارت ها و پرداخت هاش از چشم خیلی ها افتاده، از طرفی بازی ها رو آوردن به نسخه سال که شامل کل دی ال سی ها میشه، جوری شده بازی که میاد میگیم بی خیال هر وقت نسخه سال اومد میگیریش!!!
سلام،
من به عنوان یک گیمر قدیمی از دهه ۹۰ و دوران PS1، بازی های کامپیوتری رو با داستان های غنی در کنار گیم پلی هیجان انگیز میشناسم. داستان هایی که توش زندگی می کردیم. هدف ما از بازی کردن، به سرانجام رساندن ماجراجویی های شخصیت هایی بود که بخشی از وجودمون شده بودن. نه فقط کشتن و سلاخی کردن بی هدف. داستان میراث کین، ماجرا های لارا کرافت، راز پشت پرده آمبرلا و … یکم بیایم جلوتر، من با این سن و سال و ریش و پشم، پای بازی هایی مثل (آخرین ما) و فصل اول واکینگ دد تقریبا گریه کردم. اما چند ساله که بازی های کامپیوتری به اون شکلی که ما می شناختیم و از بچگی باهاش بزرگ شدیم داره به مرگ نزدیک میشه. بازی های تمام آنلاین و حالا هم که این داستان لوت باکس.
من مخالف مولتی پلیر نیستم اما به نظر من بازی ای که مولتی پلیر نداشته باشه ناقص نیست، اما بازی ای که بخش داستانی خوبی نداشته باشه قطعا ناقصه.
اگر NFS No Limits را روی موبایل بازی کرده باشید، متوجه میشید که تمام کردن مراحل بخش carrier بدون خرید درون برنامه ای بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن هست. اما NFS No Limits یک بازی موبایلی رایگان بود و خرید درون برنامه ای برای یک بازی رایگان منطقی به نظر میاد، اما این داستان اگر به بقیه بازی ها هم کشیده بشه، رسما دنیای گیم به گند کشیده میشه.
این بهانه که میگن دیگه بازی های ۶۰ دلاری جوابگوی هزینه ساخت بازی ها نیست کاملا واهی و بی اساسه. اثباتش هم خیلی راحته، کافیه یه نگاه به Witcher 3 بندازیم، یه بازی ۶۰ دلاری با محتوای بسیار زیاد، dlc های رایگان و صدها ساعت گیم پلی، که اتفاقا برای شرکت سازنده سود آور هم بود.
مطمعنا اگر جلوی این داستان گرفته نشه، چند سال دیگه شاهد بازی هایی از سوی EA هستیم که بدون خرید لوت باکس، حتی تمام کردن بخش تک نفره هم غیر ممکنه ، توی مولتی هم که هر کس پولدار تر باشه، قوی تره.
الان دیگه امیدم فقط به بتثدا و Naughty dog و CD Project و راک استاره.
ببخشید طولانی شد، بذارید به حساب درد دل.