نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا
نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا
نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا
نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا

نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands

محمد حسین باجلان
۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا

یوبی سافت کمپانی است که کارنامه کاریش پر از فراز و نشیب هایی است که بعضا از آن ها درس گرفته و بعضا نیز به شکست ایده های نابش منجر شده اند. نمونه آن عناوین قدیمی تری مانند سری فرقه قاتلین یا Rainbow Six است که یکی رو به نابودی کامل رفته است و هر سال با نسخه های جدید معلوم نیست که چه هدفی به دنبال دارد و سری دیگری با شروع به شدت ضعیف، ولی پشتیبانی و رفع عیوب پیاپی، موفق شد به جایی برسد که بعد از ۲ سال حالا سیزن پس سال سوم در حال عرضه است و تقریبا همه از این قضیه خوشحال هستیم.

نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا

پس از رسیدن به سطح هفتم هیچ چیز اضافه ای خریداری نکنید و فقط و فقط این دوربین های حرارتی را که به واقع فرق پیروزی و شکست را تعریف می کند، خریداری کنید. در ضمن دیدن این دشمنان در این جنگل های گمراه کننده بدون تجهیزات جانبی یا چشمان عقاب غیر ممکن است

Ghost Recon Wildlands نیز داستان مشابهی دارد. عناونی که قرار بود این سری را به حال و هوای نسخه اولیه و دورانی ببرد که این بازی به وجود آمد و حقیقت آن است که دوران اوج سری نیز همان سال ها بود. با گذر زمان این سری نیز به جای آن که راه پیشرفت را در ادامه جو و فضای خود بداند، به سمت اکشن های ندای وظیفه گونه کشیده شد و به جای تعریف داستان ابر سربازان مخفی در لباس یک انسان عادی، آن ها را تنها گوشه ای از نبرد های متعدد جهانی نشان داد. اما نسخه اخر این سری با وعده و وعید های فراوانی سال پیش عرضه شد و و می توان گفت با وجود نقاط قوت و منفی مختلفش، باز هم عناون خوبی بود که با وجود دارا بودن بخش همکاری خود که شما را در ترکیبی از یک تیم ۴ نفره قرار می داد یکی از بهترین های سال ۲۰۱۷ نیر محسوب می شد. شما در گروه کوچک خود باید به جنگ کشوری کارتل زده بروید که این کشور ترکیبی زیبا از کویر و دریا در کنار جنگل و باتلاق است. در این عنوان شما به هیچ وجه خسته نمی شدید و با وجود پایان دو گانه زیبایش واقعا سطح توقع ما را از یک عنوان شوتر داستانی بالا برد.

اما مانند همیشه در سیاره یوبی سافت هیچ چیزی کامل نیست. بازی در کمال تعجب همگان و در حالی که در نسخه اصلی از همکاری تیمی انلاین بهره می برد، فاقد بخش چند نفره رقابتی بود که واقعا عجیب بود. البته یوبی سافت خود به سرعت متوجه این کاستی عظیم شد و چند روز پیش از عرضه نهایی بازی، در خبری در راه بودن بخش چند نفره برای بازی را تایید کرد. البته از نظر ما بسیار اسان بود که عنوانی که در حال حاظر دارای بخش داستانی چند نفره بود، ساخت بخش چند نفره رقابتی برایش قطعا آسان تر خواهد بود ولی یوبی سافت باز هم قصد شگفت زده کردن ما را داشت که باز هم موفق شد !

نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا

از ویژگی های کلاس ها، لباس های اختصاصی است که نتیجه اش این لباس فوق العاده است که شما را در دل جنگل های بولیوی، به یک قاتل نا مرئی تبدیل می کند

صادقانه باید اذعان داشت که بخش تک نفره این عنوان بدون شک یکی از لذت بخش ترین و جذاب ترین داستان هایی بود در این چند سال تجربه کرده بودم. از محیط های به شدت متنوع و داستانی که در گوشه گوشه بولیوی تعریف می شد تا سیستم درجه سختی بازی که با زیرکی، در عین حال که این عنوان یک بازی شوتر بدون فکر می بود، با بالا بردن درجه سختی ان را به یک عنوان مخفی کاری هاردکور تبدیل می نمود که اگر لحظه ای غفلت می کردید و دشمنان متوجه حظور شما می شدند، کار تمام بود.

در عین حال محیط های بازی که بیشتر شامل جنگل های انبوه و یا جنگل های کم پوشش کوهستانی می شد سبب می شد که محیط لازمه برای ارضای خود بازی که مخفی کاری محض بود، مهیا شود. البته تنوع نقشه و بازی به این دو مورد ساده محدود نمی شد و در کمال زیبایی، بسیاری از خانه های بازی نیز قابل دسترسی بود که با وجود صد ها آیتم پراکنده شده در جای جای بولیوی، بازی می توانست صد ها ساعت شما را سرگرم خود نگاه دارد. ولی بعد از به پایان رساندن داستان اصلی و به پایان رساندن چالش های جانبی، دیگر هیچ بهانه ای برای تجربه بازی وجود نداشت و این جا بود که سایر عناوین هم رده، با وجود بخش چند نفره رقابتی جذاب خود، تا سال ها می توانستند که بازی بازان را در کنار خود راضی نگه دارند  و این جا دقیقا لحظه ای بود که دیدیم بعد از شش ماه یکی از ناقص ترین بخش های چند نفره ای که در تمام طول عمر بازیبازی خود دیده ایم برای این عنوان زیبا عرضه شد.

نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا

درون ها نیز در این بخش نیز حرف اول و آخر را می زنند ولی بدون آن ها هم پیروزی ممکن است ولی سخت تر

تنها مود قابل بازی در این عنوان یک بخش چند نفره ۴ در برابر ۴ نفره است که هر تیم باید به هر نحوی تمام اعضای تیم دیگر را به هلاکت برساند. در این راه شما می توانید یا از توانایی های موجود هر کاراکتر تیمتان استفاده کنید و یا این که با رسیدن به نقطه مرکزی نقشه و فعال ساختن جستجو گر موجود در آنجا، به راحتی از موقعیت دقیق تک تک دشمنان زنده با خبر شوید و با راحتی بیشتری به شکار آن ها بپردازید. البته در حین فعال سازی این جستجو گر، تیم حریف از قصد شما با خبر می شود و این دقیقا زمانی چند ثانیه ای به آن ها می دهد که به راحتی فردی که در حال فعال ساختن این جستگو گر است را از میان بردارند.

نقشه های موجود در بازی شامل چند نقشه محدود است که تعدادشان به مجموع انگشتان دو دست هم نمی رسد. اکثر این نقشه ها حالتی مربع گونه دارند که بعضی از آن ها شکل عجیب و قریب تری نیز دارند که به منظور جلو گیری از اسنایپ شدن های زود هنگام است. علاوه بر آن ویژگی اکثر نقشه های بازی، محیط های بسیار بزرگ آن ها برای جنگ ۸ نفر است که به طور مثال در یکی از نقشه های بازی، حدود ۹۰ درصد محیط بازی را جنگلی پهناور تشکیل داده است که اکثر درگیری ها تنها در ۱۰ درصد باقی مانده نقشه رخ می دهد که از قضا این نقشه یکی از جالب ترین و مورد انتظار ترین نقشه های بازی، برای اجرای یک راند است.

نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا

یکی از بهترین نقشه های بازی که موقعیت خوبی برای فراری ها یا مهاجمین جناح ها فراهم می کند که البته با خرید قدرت دوربین حرارتی یافتن آن ها به شدت آسان تر می شود

جدا از نقشه های بازی، گیم پلی این عنوان نیز کاملا در خدمت برآورده کردن هدف اولیه و اصلی بازی یعنی یک مخفی کاری ناب است. باید همین جا اعلام کرد که از کمپ کردن و مخفی شدن در بازی های چند نفره رقابتی لذت نمی برید، از این عنوان دور شوید و هیچ گاه نیز به آن فکر نکنید. مبنای بازی بر مخفی شدن طولانی مدت و شلیک در لحظات ضروری است. حجم مهمات قابل حمل یرای سلاح های شما بسیار محدود است و اگر در میانه نبرد تیر هایتان به پایان برسد باید به یکی از نزدیک ترین جعبه های ثابت مهمات رسیده و حداقل چند ثانیه کاملا بی دفاع مانده تا بتوانید در ادامه نبرد، نقشی داشته باشید. در عین حال کلاس های تک تیر انداز به همراه دستگاه های خود و سلاح پر قدرت با بزرگنمایی بالایی که دارند، یکی از مرگبار ترین دسته های بازی هستند. با هر شلیک با سلاح فاقد صدا خفه کن موقعیت شما را به سرعت به سایر دشمنان نشان می دهد و پس از علامت گذاری شدن توسط دشمنان اگر موقعیت خود را به سرعت عوض نکنید قطعا چندان زنده نخواید ماند، حتی اگر هم که خوش شانس باشید و از موقعیت دشمن با خبر باشید، در صورتی که شما نفر اولی نباشید که شروع به تیر اندازی می کند، در صورت عبور گلوله ها از کنارتان، تصویراتان به حدی تار و مبهم می شود که ادامه آن نبرد برای شماچندان عقلانی نیست و به بهتر است به دنبال مخفی گاهی امن برای خود باشید. البته اگر بخواهید باز هم مخفیانه و بدون هشیار کردن دشمنان هم به آن ها نزدیک مشوید می توانید توانایی علامت گذاری خودکار را غیر فعال کنید (به طور معمول بعد از ۳ ثانیه از علامت گذاری کردن، دشمن از این اتفاق با خبر می شود و اگر ۵ ثانیه نیز از دید شما و هم تیمی هایتان مخفی بماند، این علامت پاک می شود) و در خفا دشمنان را تک به تک و از فاصله نزدیک از بین ببرید. درضمن شما توان بازیابی هم تیمی های کشته شده خود را نیز دارید که برای این کار باید به سبک بخش داستانی بازی بر روی جنازه آن ها حاظر و در فرآیندی چند ثانیه ای که در این حین باز هم شما بی دفاع هستید، نسبت به احیای آن ها اقدام نمایید. البته باید در نظر داشته باشید که پس از احیا شدن، مقدار سلامتی شما به نصف کاهش می یابد که باید این را نیز در نظر داشته باشید که احیای خودکار سلامتی در این بازی هیچ نقشی ندارد (همان جعبه های ثابت مهمات که وظیفه احیای سلامتی شما را نیز بر عهده دارند). در پایان هم تیمی که بتواند دو راند در یک مسابقه را ازآن خود کند برنده نهایی خواهد بود.

نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا

هر کاراکتر توانایی استافده از یک پرک را نیز دارد که تعدادی از ان ها اختصاصی و تعدادی نیز شخصی هستند ولی با این وجود باز هم خرید پرک دوربین حرارتی تنها حرکت مفید شما خواهد بود

کلاس های قابل استفاده در ۴ دسته مختلف دسته بندی می شوند که مجموعا ۱۳ کلاس مختلف را شامل می شود. با اولین ورود به محیط بازی، جدا از توضیحات و آموزش های این بخش ( که برای افرادی که بیش از ۶ ماه از بازی دور بوده اند بسیار کاربردی است) تنها کلاسی به نام چند کاره در اختیار خواهید داشت که برای آموزش اولیه بازی بسیار مناسب است. از ویژگی های این کلاس می توان به دارا بودن سلاح های اتوماتیک برای فواصل نزدیک تا متوسط و یک DMR نیمه اتوماتیک برای فواصل دور نام برد. بر خلاف عناوین دیگری مانند R6 اینجا دیگر خبری از اپراتور های رایگان نیست و تا زمان افزایش سطح و توانایی خرید کاراکتر های جدید باید با همین کلاس سر کنید که البته چندان هم سخت نیست و با هر فعالیتی مقداری امتیاز به دست می آورید. ۱۲ کلاس دیگر در ۳ دسته بندی تقسیم می شوند که شامل دسته مهاجم، دیدبان و پشتیبان می شوند که هر کدام ویژگی ها و معایب خود را دارند ولی به نظر می رسد که بازی هنوز هم تا بالانس بودن فاصله دارد چون کلاسی مانند Ranger  یا Sentinel در دسته دیبان ( کلا این دسته یکی از بهترین ها دراین عنوان است) به شدت از باقی کاراکتر های قابل بازی برتر هستند و در سوی دیگر دسترسی به بعضی از کاراکتر ها به دلیل سیستم خاص ( و البته خوب ) ارتقا، بسیار زمان بر خواهد بود.

نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا

جدا زا جلوه های گرافیکی بهتر، نرخ فریم بهتر نیز نسخه رایانه های شخصی را در صدر بهترین پلتفرم برای اجرای بازی قرار می دهد

در مجموع باید گفت که متاسفانه به دلایلی که برای ما مشخص نیست (یا آماده نبودن این بخش در زمان مقرر، عدم وجود برنامه برای قرار دادن این بخش در بازی یا فقط کم کاری همیشگی یوبی سافت در ارائه محتوای جدید برای بازی ) این بخش بسیار دیر برای این عنوان عرضه شد و نتیجه آن صبر کردن طولانی مدت برای یافتن یک رقابت برای شما شده است و رسما می توان اعلام داشت که بازی توسط بازی بازان فراموش شده است. در سوی دیگر بازی به شدت از کمبود محتوا رنج می برد و به سرعت بسیار بالایی و در صورت عدم پشتیبانی مناسب سازندگان، بازی به تاریخ خواهد پیوست. این کمبود محتوا هم در بخش نقشه ها و محیط های قابل بازی و هم در بخش مود های قابل بازی خود نمایی می کند. به طور مثال عنوانی مانند میدان نبرد ۱ که با تمرکز کامل بر بخش چند نفره عرضه شد، با وجود تعداد بسیار بیشتر نقشه ها و مود های قابل بازی و پشتیبانی به مراتب بهتر هم اکنون مرده به نظر می رسد و دیگر دلیل خاصی برای تجربه آن به نظر نمی رسد. حال این شرایط را به این عنوان نسبت دهید که از همه جهت نسبت به میدان نبرد ۱ پایین تر به نظر می رسد و باز هم در حال حاظر نیز بازی باز چندانی نیز ندارد. ولی باز هم باید ذکر کرد که وجود تنها و تنها یک مود واقعا غیر قابل تصور و خنده دار است و معلوم نیست که در اتاق فکر یوبی سافت آیا کسی به فکرش خطور نکرده که میتوان مود های بیشتری با تعداد بازیباز بیشتری در یک نقشه ریخت. به طور مثال تصور اجرای این عنوان در محیطی بزرگ تر از محدوده نقشه های فعلی با تعداد بیشتری از بازی باز، به طور مثال ۲ تیم ۲۰ نفره، واقعا می توانست تجربه ای ناب ایجاد کند که قطعا هم به فروش بیشتر بازی کمک می کرد و هم تا سالیان سال بازی باز برای این عنوان جمع می کرد ولی مانند سنت همیشگی یوبی سافت این عنوان هم محتوای اصلیش از هر جهت ناقص بوده و فاصله بین ارائه راه حا ها نیز آنقدر طولانی که دیگر این تلاش ها نیز ارزشی ندارد.

نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا
نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا
نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا
نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا
نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا
نوش دارو پس از مرگ سهراب | بررسی بخش Ghost War از بازی Ghost Recon Wildlands - گیمفا