توسعهدهنده سابق ویسرال گیمز: ساخت بازیهای ترسناک گران است و فروششان دشوار
زک ویلسون، عضو سابق ویسرال گیمز معتقد است که هزینه بالای ساخت عناوین ترسناک و سختی فروش آنها از مشکلاتی است که توسعهدهندگان بازیهای این ژانر با آنها دست و پنجه نرم میکنند.
بستهشدن ویسرال گیمز (Visceral Games) توسط الکترونیک آرتز، به دلیل برنامه آنها برای عناوین تکنفره، با واکنشهای مختلفی روبهرو شد. برخی دیگر نیز به دلیل سرنوشت نامعلوم یکی از معروفترین سری بازیهای ویسرال گیمز، یعنی Dead Space، از این تصمیم ناراضی بودند چرا که این سری یکی از مهمترین عناوین اکشن ترسناک نسل گذشته بود.
Dead Space دو دنباله دیگر هم داشت که البته هیچکدام از آنها به موفقیت اولین بازی این سری نرسیدند. طراح ارشد مراحل سابق ویسرال گیمز، زک ویلسون (Zach Wilson) در مصاحبه با GamesIndustry از مشکلات تولید سری بازیهای ترسناک با بودجه زیاد گفت:
بازیهای ترس و بقا همیشه سخت هستند. بازیهای ترسناک در مجموع گرانند و ساخت آنها دشوار است. بعضیها از ما تمجید میکردند و میگفتند که عاشق Dead Space هستند اما به دلیل ترسناک بودن بیش از حد، آن را خریداری نمیکنند. این موضوع علیه خود بازی است.
ویلسون افزود:
شما نمیتوانید بازیها را به بازاری بفروشید که به آن نیاز دارد اما نمیخواهد آن را خریداری کند. پیشبینی پروسه فروشی که الکتروینک آرتز برای مشخص کردند بودجه بازاریابی و قضاوت موفقیت پروژهها استفاده میکند زیاد روشن نیست و فکر میکنم که این موضوع بیشتر توسعهدهندگان را اذیت میکرد. ما نمیتوانیم شور اشتیاقمان را بر روی برگههای کاغذ بیان کنیم.
شاید ژانر ترسناک، طبق نظر ویلسون، مناسب همگان نباشد طرفداران خاص خودش را داشته باشد که همین موضوع نیز مشکلاتی را در پی دارد. البته طرفداران این ژانر میتوانند به حضور عناوینی همچون Resident Evil 7 و The Evil Within و تاثیر مثبت آنها بر این ژانر امیدوار باشند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
Dead Space دو دنباله دیگر هم داشت که البته هیچکدام از آنها به موفقیت اولین بازی این سری نرسیدند,ولی تا اونجایی که من میدونم نسخه دومشم خیلی موفق بود.در کل خیلی بده که شرکت ها به طور کل زدن تو کار بازی هایه جهان باز و آنلاین شاید دد اسپیس خیلی فروش نداشته باشه ولی بازی هایی مثل بتل فیفا و خیلی از بازی هایه دیگه به راحتی میتونن جور این بازی ها رو بکشن ولی متاسفانه این شرکت ها میخوان از همه بازی هاشون حسابی پول در بیارن و براشون مهم نیست که یه بازی چقدر خوب و خلاقانست دد اسپیس هم به عاقبت بایوشاک کبیر دچار شد
اره دقیقا با تمام حرفات موافقم.
نسخه ۱ محشر بود نسخه ۲ هم عالی بود من خودم نسخه دو رو خیلی دوست داشتم.
نسخه ۳ هم درسته گیم پلی بدی داشت ولی باز هم داستانه قشنگ و ادامه داری داشت کاشکی نسخه ۴ رو می ساختن. 😥 😥 😥
ساخت بازیهای ترسناک گران و فروششان کم است،
لازمه ذکر هم کنن که”در تواناییه ما نیست”
جای هیچ بحث و شکی وجود نداره که صاحبان ژانر ترس از دیرباز ژاپنی ها بودن و خواهند بود چرا که تاثیرگذارترین و بهترین آثار رو در این سبک خلق کردن
شرکت های زیر مجموعه ی EA همون برن بازیهای فاقد بخش تکنفرشون رو بسازن خیلی بهتره تا بخوان ضعف و ناتوانیشون رو در خلق داستان و بستر گیمپلی توجیح کنن
عاشق بازی های ترسناک مانند Dead space 3 هستم ولی متاسفانه دوران عوض شده و همه ی بازی ها در حال حرکت کردن به سمت انلاین شدن هستند
سیاسته دیگه
بله درست می گن بازی های ترسناک شانسی برای مؤفقیت ندارن به جز RE که استثنا هست یه شاهکار جداست، ولی بقیه بازی های این چنینی محکوم به شکست اند
اویل ویتن کشکه
همه کاربران توی یوتیوب اویل ویتن رو یه سر و گردن بالاتر می دونن
واقعن حیف هزینه هایی که برای ساخت Dead Space شد اون هزینه رو برای حقوق حیوانات خرج می کردن خیلی بهتر بود
بازی ترسناک فقط سری RE که در اصل زندگی هست، عشق هست و فرای بازی معمولی
اصن از صد متری دد اسپیس رد شدی دادا؟ دد اسپیس زمانی که اومد رقیبی نداشت تو نسل هفت
تا حدودی و نصفه و نیمه بازی کردم و همون موقع از وقتی که براش گذاشتم پشیمون شدم
مشکل داری تو کلا
عجب 😐 😐 😐
ببخشید حقوقت رو ندادن. راجب دد اس پیس هم نظر نده چون از ۱۰۰۰۰ متریش رد نشدی
اشتباه از من بود
هزینه ی ساخت Dead Space رو باید صرف یاد دادن ادب به فن های این بازی میکردن
رزیدنت ایول فقط چهارش خوب بود که اونم خدا رحمتش کنه
الان لست اف اس و ایول ویتین صد برابر از سری ایول برتر هستن
برو اقا رزیدنت ایول کجاش ترسناکه کلاسیکاش خوب بودن هفتم بد نبود ولی ترسناک نبودن . دد اسپیس کجا رزیدنت کجا……… چون شما خوشت نیومده که گفتی بازی کردم که عجیبه … دلیل بد بودنش نیست
حیف شد
این روند پول پرستانه داره به کجا ها میرسه من تو یکی از سایت خوندم که گفته بودند تو یکی از بازی ها ( حالا اسم بازی یادم نیست ) پرداخت درون بازی خیلی بیشتر از فروش اصلی بازی در آمد داشته
همین باعث شده فقط تمرکز بره رو انلاین واقعا حیفه
“بعضیها از ما تمجید میکردند و میگفتند که عاشق Dead Space هستند اما به دلیل ترسناک بودن بیش از حد، آن را خریداری نمیکنند.”
توجه کنید؛ دوست دارن بخرن، اما جرات ندارن بازی کنن! همین اُسگلا تیشه به ریشۀ ژانر وحشت زدن!
خُب تو که _ُخم بازی کردن نداری برای چی میای میگی عاشقشم که انتظارات بالا بره گاگول؟!
EA عوضی هم که فقط منتظر بهانه است!
واقعا حیف و صد حیف که استودیو به این خوبی تعطیل شد.
درست میگه من خیلی دوست دارم بازی ترسناک انجام بدم ولی در توانم نیست از ترسیدن بدم میاد.
اینا زیاده خواهی فقط !!! EA انتظار داره همه بازی ها در حد بتلفیلد بفروشن لابد !! توی خبر قبلی اومده بود نسخه سه با بودجه ساخت عظیم ۶۰ میلیون دلاری فقط ۶ میلیون نسخه فروخته … دو تا سوال دارم بازی بسیار موفق اویل ۷ مگه چند میلیون فروخته ؟؟؟؟؟ دوم اینکه به فرض برای هر نسخه ۳۰دلار به EA برسه این یعنی فروش ۱۸۰ میلیون دلاری با هزینه ۶۰ میلیون دلاری اصلا به فرض هزینه بازاریابی جدا ست و ۲۰ میلیون دلار هم بازار یابی ۱۰۰ میلیون دلار پول کمیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایکس باکس این بازی رو به عنوان رایگان تو گلد گذاشته بود من گرفتم
بازی خوبیه
با توجه به این که مال ۳۶۰ هست گرافیم فوق العاده داره در حد نسل ۸
ولی خوب منم زیاد با بازی ترسناک رابطه ندارم اینم به زور روی حالت آسون بازی کردم
خیلی بده وقتی هیولا میاد به سمتت بدو بدو و استرس میگیری . از نظر مدیریت میزان منابع اسلحه و … هم یکم سختی داشت نمیشد خیلی زیاد وسایل برداشت مدام باید میرفتی میفروختی چیز میز رو و آپدیت میکردی
البته جز معدود بازی هایی بود که تا ته رفتم و اگه کسی خوشش میاد از این سبک بازی خیلی خوبیه
ولی من کلا وحشت دوست ندارم قبلم هم اذیت میشه و زیاد بازی کنی ۴-۵ ساعت شب آدم تو خواب هم هیولا میبینه که میدوه به سمتت و خواب کوفتت میشه.
ولی تو بازی مثل بتلفیلد اصلا استرس مردن نداری چون طرف آدمه و خیلی شاد میزنی میکشیش !
یا مثلا تو بازی جنگ گیاهان که کاملا شاده و برای بچه ها هم خوبه میتونن بازی کنن با این که از نظر فنی همشون شلیک کردن هست ولی خوب ظاهر بازی باعث میشه رفتار آدم فرق کنه، خیلیا نمیرن به سمتش محدودیت فروش سنی هم داره
😐 😐 😐 😐