مایکروسافت: بازیهای تک نفره هنوز نمردهاند
به تازگی وبسایت «گیماسپات» مصاحبهای با شانون لوفتیس (Shannon Loftis) از شرکت مایکروسافت ترتیب داده است که در جریان آن، علاوه بر موارد مختلف، در خصوص بازیهای تک نفره داستانی و آینده آنها نیز صحبت شده است.
عناوین Fallout 4 و Horizon: Zero Dawn و بیشتر، بازیهایی هستند که تنها حالت تک نفره دارند و اتفاقاً در بازار نیز عملکرد مثبتی داشتهاند؛ با این وجود، لوفتیس در این زمینه میافزاید که با توجه به چنین تجربههای با کیفیت بالایی، بودجه تولید بازیهای این چنینی نیز به طرز چشمگیری افزایش مییابد.
بنابر گفتههای لوفتیس، بازیهای تک نفره هنوز نمردهاند؛ در حالی که مسائل اقتصادی مرتبط با این محصولات، بسیار پیچیده شده است.
در همین راستا، سردبیر بخش انتشارات ایکسباکس چنین اظهار داشت:
من فکر نمیکنم که [بازیهای تک نفره] مرده باشند. من فکر میکنم که مسائل مربوط به ساخت بازیهای تک نفره و بیان داستانی چند ساعته با کیفیتی بالا، کمی پیچیده شده است. بازیکنان بازیهایی با محتوای غنی و گرافیکی با رزولوشن بالا میخواهند.
این خانم در ادامه ابراز داشت که سرویس Xbox Game Pass این فرصت را در اختیار ما قرار میدهد تا به طور بالقوهای این بازیها را بیابیم.
بنابراین، ممکن است که مسائل مالی مربوط به بازیهای تک نفره، دلیلی موجه برای وجود پرداختهای درون برنامهای (microtransactions) در بازیها همچون عنوان Middle-earth: Shadow of War شناخته شود. سازندگان برای ارائه تجربهای با کیفیت از یک بازی، نیاز به درآمدی بالا به منظور رسیدن به توجیه اقتصادی دارند بنابراین قرار دادن پرداختهای درون برنامهای در یک بازی، تیم توسعه آن را برای کسب درآمد بیشتر یاری میکند. لوفتیس در این خصوص تصریح کرد:
من فکر نمیکنم که زمانی برسد که دیگر شاهد یک بازی تک نفره و داستان محور در بازار نباشیم. من این ایده را که یک پلتفرم با محوریت بازیهایی که چنین تجربههایی را ارائه میدهند، بسازیم، دوست دارم.
نظر شما در خصوص گفتههای لوفتیس و جایگاه امروزه بازیهای تک نفره در صنعت بازیهای ویدئویی چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
هیچ وقت این اتقاق نمیافته بازیهای تک نفره طرفداران بسیار زیادی داره مگه میشه این بازیا نباشند اصلا خیلیا گیمرند به خاطر همین بازیا
ببین علیرضا،گیم رو هم اگه مثل سینما مثال بزنمت واست،جریانش مثل فیلمای ابر قهرمانی و اکشن میشه
الان فیلم با محتوا ساخته میشه؟؟؟ خدایی خیییییییییلی کمه
مردم نمیدونم چشون شده،دنبال یه ذره فکر کردن نیستن،فقط میخوان لذت لحظه ای رو ببرن و بس
ببین کارگردان بزرگی مثل دیوید لینچ به خاطر این وضعیت از فیلمسازی خداحافظی کرد،حالا تا وقتی گیمر ها هم هرچی بازی آنلاین اومد برن بخرن و بازی های شاخص داستانی تک نفره کم فروش بره،آینده ی گیم هم با سینمای امروزی تفاوتی نخواهد داشت
همین God of War مثلا من فکر نمیکنم بیشتر از آنچارتد فروش بره،چون کلا عامه پسند تر از آنچارتد نیست،و آنچارتد به اون عظمت کمتر از اورواچ فروخت،چون اورواچ سرگرمی محض رو ارائه میداد
عاشق بازی های تکنفره هستم ولی متاسفانه چون انگلیسی بلد نیستم بیشتر دنبال بازی های چند نفره انلاین مثل اووراچ هستم
DextrousShooter
اولا مگه انچارتد کم فروخت ۱۰ میلیون نسخه فقط نسخه ۴ فروخت 😐
دوما به پیر به پیغمبر این مقایسه فروش انچارتد با بازی مثل اورواچ اشتباهه انچارتد فقط رو یه پلتفرم اومد ولی اورواتچ رو ۳ تا اومد تازه اکثر فروش اورواچ توی pc بوده شما اگه یه نگاه به تعداد پلیرهای این بازی تو pc بندازید متوجه حرفم میشید الان همین pubg رو که شما میبینید رو pc اینهمه کاربر داره بیاد رو xbox یک پنجم فروش pc رو هم نخواهد داشت 😉 😉
DextrousShooter
فیلم های سوپرهیرویی و اکشن سبک تازه متولد شده ای نیست تقریبا ۸۰سال از زمان اولین فیلم ساخته شده بر اساس یه سوپر هیرو بوده میگزره ولی تو این چندسال اخیر پخته تر شده و بیشتر بین مردم جا افتاده
این سبک طرفدار های بیشماری داره و مطمعنا
به سینما هم کمک میکنه مخصوصا وقتی که سریال ها دارن به سینما غلبه میکنن
دیوید لینچ هم۴۰سال فیلم ساخت همونا بسه تو۷۱سالگی لازم نیست فیلم بسازه
ببین یاسین جان نمیدونم جعلی هستی یا اوریجینالی که قبلا میخواست خداحافظی کنه
کاری ندارم قدمت این فیلما چقدر هست،اصلا کاری ندارم کیفیت این فیلما چطور هست.اصلا من خودم عاشق شوالیه ی تاریکی نولان هستم
میگم سلیقه ی مردم طوری شده که فیلمای ابرقهرمانی و اکشن زیاد میفروشن،ولی فیلمای دیگه با شکست توی گیشه مواجه میشن متاسفانه
همین.اشتباه برداشت نشه یه وقت
اهان بله درست اشتباه از من بود که حرفتون بد برداشت کردم :yes:
آره اینکه اورواچ روی چند پلتفرم عرضه میشه رو درست میگی،نباید با آنچ مقایسه میکردم،گزینه های بهتری هم بودن
بعدشم اون ۱۰ میلیون آنچارتد رو انصافا خیلی بازی های عالی هستن که تو رویاهاشونم نمیبینن
آنچارتد عامه پسند تر از عنوانی مثل BloodBorn هستش،مسلما بیشتر فروش میره
حالا یه اشتباهی کردم اسم آنچارتد رو آوردما!!! :-))
شما به منظور کلی کامنت توجه کن که گفتم سود توی بازی های مولتی هست چون هزینه ش کمتره و مشتریش بیشتره چون اکثرا الان دنبال لذت لحظه هستن
میدونم چی میگی ولی من خودم هنوز فقط به خاطر بازیهای تکنفره و داستان محور کنسول میخرم در مورد فروش گاداف وار شک نکن خیلی بیشتر از انچ فروش میره چون سبکش کاملا فرق داره انچارتد از نظر من داشت روند تکراری بودنش حس میشد و ناتی داگ باید یه غیبت چند ساله واسه انچارتد داشته باشه و بره سراغ تلو گاداف وارم اون سبکش دیگه داشت تکراری میشد گیرزاف وارم همینطور ولی گاد جدید فرق داره و از یه دید دیگه به کریتوس و زندکیش باید نگاه کرد.فروش گاداف وارو از دانلود تریلر سال۲۰۱۶میشه فهمید که ۲۰ملیون بازیدید کننده داشته.خلاصه نباید همه ی بازیها بشه انلاین هر دو سبک باید باشه و از واجبات صنعت گیمه
ببین من یکم راجع به فروش گاد نگرانم،حتی پستای سانتا مونیکا توی تویتر هم به هزارتا لایک نمیرسه،ولی جریان واسه ناتی داگ و شخص نیل دراکمن برعکسه
حالا تویتر نمیتونه دلیل قاطعی باشه،ولی گاد او وار به عامه پسندی آنچارتد نیست
خیلیا به خاطر خشونتش سراغش نمیرن،خیلیا هم از این سبک خوششون نمیاد
اما این نسخه به خاطر داستان درام خودش احتمالا یه قدرت جدیدی به فرانچایز اضافه کنه
به هر حال من که امیدوارم ده برابر حتی ۱۰۰ برابر نسخه ی سوم بفروشه!!!
خیلیا رو نمیدونم ولی خودم عاشق خشونتم و مشکل انجارتد اینه که اصلا خوش خون دیده نمیشه تلو خودش چقدر خشونت داشت
ربطی به خشونت نداره یا لایک وقتی اوند باید ببینیم و منمطمئنم دیوانه وار فروش میکنه
“بازیکنان بازیهایی با محتوای غنی و گرافیکی با رزولوشن بالا میخواهند.”
تا حدودی موافقم با این حرفش.محتوا یعنی چیزی ک از بازی دست گیرت میشه.حالا چ بخواد داستان باشه،چ گیم پلی اعتیاد آور و…
گرافیک هم ک جزو ملزومات و ارکان بازیهاست و مسلما عده کثیری از مردم دنبال همچین موردی هستند و نمیشه نادیده گرفتش.
حالا نظر من: بازیها چ تک نفره و چ چند نفره باید یک اصل رو داشته باشن تا بهشون امیدوار باشیم و اون درگیر کنندگی هست.یعنی تو با یک قسمت از بازی حال کنی و برات ماندگار بشه.چرا الان بازیهایی مثلا مافیا،جی تی ای،اسسینز کرید(قسمتهای نخستین) و… ماندگارند؟بخاطر درگیر کنندگی.یعنی سازندگان کار خودشون رو ب نحو احسنت انجام دادند و مردم رو مجذوب خودشون کردند.بازیها اگر چیزی در چنته داشته باشند همیشه تو رو درگیر خودت میکنند و انقدر لذتبخشند ک حتی پس از گذشت چندین سال بازم دلت میخواد بازیشون کنی. :yes: :yes: :yes:
متاسفانه مایکروسافت و ea کمر به نابودی گیم بستن ولی کور خوندن تا وقتی بتسدا و راکستار و سونی یوبی سافت و … هستن به این هدفشون نخواهند رسید
“در بعد بیان داستان و ساخت یک جهان غنی که بازیکنان را غرق خود و داستان میکند، بازیهای چندنفره حریف عناوین تکنفره نمیشوند”
اینو که چند تا پست قبلی یکی از اعضای راکستار گفته بود خانم لوفتیس ?:-) ?:-)
حق با تو هستش ولی خیلی از بازی ها کلا بدون خط داستانی وقسمت تک نفره نابود میشن نمونش خدای جنگ یا اویل یا خیلی دیگه کلا تک نفره بخش مهمی از بازی به حساب میاد مثلا کانتر استریک با این کلا بازی انلاین هستش اما بخش تک نفره داره با این که بخش داستانی نداره left 4 dead یا خیلی های دیگه یا اصلا gta با معموریت های فرعی کامل ترهم میشه به gta v نگاه نکن اپدیت های انلاینش صرفا به خاطر جذابیت بیشتر بازی بود و همینطور تنوع بیشتر برای اونایی که بازی های انلاین رو خیلی دوست دارن :yes:
اتفاقا اینطوری بهتر شد . سازنده های دره پیت وقتی میبینن نون تو بازی های چند نفره هست ، دست از سر بازی های تک نفره ور میدارن ولی در عوض شرکت های قوی و بزرگ کارشون رو با خیال راحت انجام میدن و شاهکار میسازن .
خدایی نظرت باحال بود
من شخصا وقتی یه بازی رو پلی میکنم فقط به بخش کمپین بازی فکر میکنم حالا میخواد اون بازی هیلو باشه یا ride to h.e.ll باشه فرقی نمیکنه چه یک داستان عالی در انتظار باشه چه یک داستان ضعیف اولویت با کمپین هست اما اینم فراموش نکنیم یه بازی کامل عنوانی هست که در کنار یه کمپین عالی یه مولتی قوی هم داشته باشه ۱۶ سال پیش وقتی هیلو امد صرفا فقط یه کمپین عالی نبود بلکه یه مولتی قوی هم داشت وقتی ۲۰۰۶ عنوانی به نام گیرز امد فقط با کمپین به این موفقیت نرسید بلکه یه مولتی قوی هم کنارش بود gta که از سال ۲۰۱۳ شما میبینی این قدر داره موفق عمل میکنه فقط با بخش داستاتی به اینجا نرسیده و …… پس واقعیت رو باید پذیرفت این روز ها یا یک عنوان مثل ویچر۳ پیدا میشه که فقط کمپین ۱۰۰ ساعته داره و نیازی هم به مولتی نداره یا یک عنوان ۷ ساعته هم پیدا میشه که در کنار کمپین یه مولتی قوی داره
حقیقتش gta v بخش داستانی خوبی نداشت و صرفا معمولی بود و تمام کسایی که من میشناسم فقط به خاطر ازادی عمل فوق العادش میخرن ( با اینکه به بخش مولتی هم دسترسی داشتن و نت خوبی هم دارن) پس نمیشه گفت که همه به خاطر مولتیش یا داستانش میخرن 😉 😉
مایکروسافت جان تو در جایگاهی نیستی که در مورد آینده ی گیم نظر بدی چون بجز دوتا دونه انحصاری بقیه ی بازیات مالتی پلتفرمه و وابسته به استدیوهای دیگه هستی این حرفارو نینتندو و سونی باید بزنن که دارن صنعت گیم رو میبرن جلو
دقیقا…
https://goo.gl/gWtoc6
اینو نگاه کنید :laugh: :laugh:
این برای ما اظهار نظر می کنه این.. :laugh: :laugh:
منبع از سایت همسایه دستشون درد نکنه :rotfl: :rotfl: