صحبت‌های توسعه‌دهندگان Super Meat Boy Forever درباره کیفیت اجرایی آن بر روی ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
صحبت‌های توسعه‌دهندگان Super Meat Boy Forever درباره کیفیت اجرایی آن بر روی ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
صحبت‌های توسعه‌دهندگان Super Meat Boy Forever درباره کیفیت اجرایی آن بر روی ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
صحبت‌های توسعه‌دهندگان Super Meat Boy Forever درباره کیفیت اجرایی آن بر روی ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

صحبت‌های توسعه‌دهندگان Super Meat Boy Forever درباره کیفیت اجرایی آن بر روی ایکس‌باکس وان ایکس

مهرداد میرشاهی
۰۸:۰۰ ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
صحبت‌های توسعه‌دهندگان Super Meat Boy Forever درباره کیفیت اجرایی آن بر روی ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

در طی چند ماه گذشته، شرکت مایکروسافت به شدت دنبال ایجاد انگیزه بین بازیکنان جهت خرید کنسول ایکس‌باکس وان ایکس بوده است و اینک نیز این رویه را نیز دنبال می‌کند. شاید با خود فکر کنید که نبود هیچ بازی انحصاری و قیمت گران آن، خرید این کنسول میان‌نسلی را توجیه نمی‌کند؛ اما بحث پیرامون این سخت‌افزار قدرتمند و علاقه به آن، بسیار زیاد است و برای صحت این مدعی می‌توان به این موضوع اشاره داشت که مدتی پیش مشخص شد که ایکس‌باکس وان ایکس سریع‌ترین پیش‌خرید را در بین دیگر محصولات شرکت مایکروسافت داشته است.

از آنجایی که قرار نیست شاهد کلمه «انحصاری» برای برخی بازی‌ها باشیم، حداقل می‌توان در مورد تصمیم توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی از پشتیبانی از کنسول ایکس‌باکس وان ایکس کنجکاو بود. به همین جهت، اخیراً صحبت‌هایی در خصوص پشتیبانی بازی Super Meat Boy Forever از این کنسول شده که قرار است سال آینده میلادی بر روی ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ و تلفن‌های همراه مبتنی بر سیستم ‌عامل‌های آندروید و iOS عرضه گردد. به تازگی وب‌سایت «گیمینگ‌بولت» با طراح و برنامه‌نویس این بازی، تامی رفنز (Tommy Refenes)، در خصوص احتمال اجرا شدن بازی مورد بحث با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه بر روی ایکس‌باکس وان ایکس و یا عدم آن صحبت کرده است.

رفنز در مقام پاسخ به این پرسش اظهار داشت:

در این لحظه نمی‌توان به این پرسش جواب بله یا خیر داد اما ما به دنبال رسیدن به این کیفیت هستیم. ما در جریان رویداد PAX، به نمایش نحوه اجرای این بازی بر روی کنسول ایکس‌باکس وان پرداختیم و همان زمان بود که به کیت‌های توسعه ایکس‌باکس وان ایکس دسترسی یافتیم. اما اینک ما تنها بر روی تکمیل کردن توسعه این بازی تمرکز داریم.

رفنز در ادامه در پاسخ به این سوال که نظر او در رابطه با توسعه‌دهندگانی که به طور کامل از پتانسیل بالقوه سخت‌افزار ایکس‌باکس وان ایکس بهره می‌برند و از آن پشتیبانی می‌کنند نیز ابراز داشت:

اگر غیر از این بود، ما تنها شاهد بازی‌هایی بودیم که بر روی ایکس‌باکس وان ایکس در مقایسه با ایکس‌باکس وان، روان‌تر اجرا می‌شدند. بازی‌های ۴K فوق‌العاده هستند، اما من فکر می‌کنم که هنوز بیشتر مردم از تلویزیون‌های ۱۰۸۰P استفاده می‌کنند.

وی افزود:

البته این مورد در طول زمان تغییر خواهد کرد، اما من فکر می‌کنم که کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن ۴ پرو در بیشتر بازی‌هایی [که من نیز آن‌ها را تجربه کرده‌ام] تجربه بهتری از کیفیت ۱۰۸۰P ارائه می‌دهند. تلویزیون ۴K من تنها نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه بازی‌ها را اجرا می‌کند. من ترجیم می‌دهم تا [یک بازی] را با کیفیت ۱۰۸۰P و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه به جای کیفیت ۴K و نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه بازی کنم.

هنوز تاریخ انتشار دقیق بازی Super Meat Boy Forever مشخص نشده است. از سوی دیگر اما، کنسول ایکس‌باکس وان ایکس در تاریخ سه‌شنبه ۱۶ آبان ماه (۷ نوامبر ۲۰۱۷ میلادی) به صورت جهانی با قیمت ۴۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صحبت‌های توسعه‌دهندگان Super Meat Boy Forever درباره کیفیت اجرایی آن بر روی ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
صحبت‌های توسعه‌دهندگان Super Meat Boy Forever درباره کیفیت اجرایی آن بر روی ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
صحبت‌های توسعه‌دهندگان Super Meat Boy Forever درباره کیفیت اجرایی آن بر روی ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
صحبت‌های توسعه‌دهندگان Super Meat Boy Forever درباره کیفیت اجرایی آن بر روی ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
صحبت‌های توسعه‌دهندگان Super Meat Boy Forever درباره کیفیت اجرایی آن بر روی ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

صحبت‌های توسعه‌دهندگان Super Meat Boy Forever درباره کیفیت اجرایی آن بر روی ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
صحبت‌های توسعه‌دهندگان Super Meat Boy Forever درباره کیفیت اجرایی آن بر روی ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا